*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
Varmaankin Muumiska ovat jo nyyttinsä saaneet?
muita en löytänyt näin ensi etsimältä mutta Muumiska näytti saaneen oman tuhsijan kainaloonsa.. :)
11.2.2009 : Muumiska poika 53.5cm 4400g 36cm röyhkeästi kopsattu helmikuisten pinotuksesta :D
 
Danjuska anteeksi, unohdin tänne kertoa. :)

Neuvola meni hyvin. Ei lähdetty lopulta synnärille, kun meinasivat, et niin kauan kuin vauva kuitenkin selkeästi liikkuu (tuntee edes kädellä mahan päältä liikettä, vaikkei nahka tiedäkään mitään :xmas: ), kaikki on ok. Sykkeet ja muutkin oli ok.

Ja taisivat oikeassa olla, sillä tänä iltana papusta on taas löytyny enemmän virtaa. Liekö auttoi, kun itsekin jaksoin päivällä tehdä enemmän enkä ole vaan maannu koko päivää. Liika makoilu rauhoittaa näköjään vauvaakin liikaa. B)

Ristiinkulkijalle iso :hug: ...ei tiedä mitä sanoisi. :(
 
SusSoo
:wave:
Äippäpolilla todettiin kaiken olevan ok. Mulla paikat kiinni, vuodosta ei tietoakaan ja vauvan koko vastasi viikkoja. Joten olin tänään ekaa päivää töissä sairasloman jälkeen. Hienosti päivä meni ilman ensimmäistäkään supistusta tai muuta vaivaa. Poskiontelotulehdus tuli kyllä sitten tuon pitkittyneen flunssan jälkimainingeissa, joten se vähän nyt verottaa sitten vuorostaan kuntoa. Mutta kyllä tässä nyt muutama työpäivä jaksetaan, ensi viikko kun on talvilomaa ja me suunnataan Lappiin!

Sussoo ja Suloinen 18+5 :heart:
 
AAM
kärppiksella ja sussoolle fluntsan jälkihoidoksi paranemishaleja ja sussoolle vaan sarvikuono käyttöön poskarin kanssa..

). ) täällä kissa laukkaa ulkona steriloinnin jälkeen ihan normaaliin tapaan nyt jo (leikattiin siis eilen päivällä ).. |O jumakauta sitä ei pysty neljän seinän sisällä pitämään. Kolli repii ittensä väkisin ulos jostai raosta aina.. no sil on hyvä kunto ja meillä kun on joku koko ajan kotona mies tai minä niin maukku pääsee lämpöön kunhan vaan ikkunaan loikkaa..
Haju talttunut suurimmaksi osin..
 
pikaisesti tulin lääkäri kuulumiset kertomaan..

Muutosta kuulemma kohdunsuulla tapahtunut.. sormelle auki, kaulaa jäljellä 2,5cm ja pehmentynyt.. eli on nämä supparit on jotain aikaseks saanu. Mutta ei nyt kuitenkaan mitään hätää ole.. kysyin että voidaanko vielä reissuun lähteä niin sanoi että ei suosittele kyllä pitkää automatkaa, kerta supistuksia tullut nyt monena päivänä aika herkästikkin. Tosin itse vähän kiiku kaakun miten tehdään.. kun ei ne supistukset kipeitä onneksi ole..
vaikka olen täysin samaa mieltä kuin lääkärikin että saa hyvinkin sen 3 viikkoa pysyä vaavi masussa.

AM
: Meillä taas pitää välillä nakata katti ulos.. kylmillä keleillä vetäis vaan sikeitä ja käyttäs laatikkoa.. mikä ei oo kiva kun nuorempi koira sitten kantais pökäleet ympäri taloa :x :whistle:

nyt rouskuttamaan pari porkkanaa.. sitten unta kuulaan.. liian aikasin hehkutin että oon jo monta yötä saanut nukuttua.. viime yönä ei sitäkään vähää.. :kieh:

danjuska ja vilma 34+3
 
Onnittelut tuulen sydän :flower: =)

Ristiinkulkijalle suuren suuri lohdutushalaus :hug: :'( Kovasti jaksamista vaikeaan aikaan

Meinasin just SusSoolle ehdottaa sarvikuonoa kans, mut AM olikin ehtinyt ensin :) Se on kyllä mainio keksintö ja takuulla OK hoitokeino myös odottavalle. Kivaa kun voit paremmin jo Kärppiskin :)

Huh, kurkkasin tuonne huhtikuun pinoon ja siellä näyttää ensimmäinen huhtivauva olevan jo tuloillaan :eek: Toivottavasti suurin osa pikkuisista kuitenkin viihtyy masussa vielä muutaman viikon. Itse joudun vielä pari työmatkaa lentämään masun kanssa, vikan kerran vielä viikolla 35, joten babyn olis parasta olla tukevasti kyydissä. En tietenkään lähde lentämään jos yhtään tuntuu pahalta. Onneksi suht lyhyitä Euroopan lentoja vain. Tulee pakostakin mieleen se Kazakstanin ilmatilassa Finnairin lennolla syntynyt ruotsalaisvauva.

Onko muille tuttu aivan sietämätön napakipu? Pari kertaa nyt käynyt, tulee ihan kyyneleet silmiin ja pakko työntää varovasti vauva navan kohdalta pois. Tuntuu kuin napaa niherrettäis tylsällä veitsellä sisältäpäin :/

Ox 31+6
 
:wave:

Aika kiireinen päivä takana... en mä mielestäni mitään oo tehny mut en oo vaan joutanu koneelle. :) Päivitän vaikka huomenna, nyt en jaksa. :p

Oxford, meidän toukokuisten pinossakin oli jo eka syntynyt!!! :eek: rv 28 ja jotain.... huh. :x

Kärppis mulla on vadelmanlehtiteetä kaapissa. :) Vois sitä kohta alkaa juomaan. :D Sulla nyt on jo viimeiset hetket saada siitä hyöty irti! :LOL:

(.) tänään oon ollu tosi tuskastunu tähän mahaan... :ashamed: sanoin siipalle että tehdäänkö niin et se ottais loppuviikoks tän vauvan ja masun, niin mä voisin pitää viikon lomaa. Mennä viikonloppuna kaupunkiin juoda vähän punkkua ja mennä baariin. ;) Voisin sit taas maanantaina ottaa sen. :D

Ei vissiin onnistu... noh, kyllä se tästä. Ehkä huomenna on parempi päivä. Tänään vaan on joka kumarruksella sattunut mahaan ja supistellut kaupassa ja kävelylenkillä... kovia potkuja kohdunsuulle ja virtsarakkoon - joskus tuntuu siltä et joku jalka tulee ulos!! :)

Niin, ei se ole joka päivä ihanaa tämä raskaanaoleminen. Vaikka ihana lopputulos onkin. :heart: :heart: :heart: Kyllä mä tätä masua ja vauvaa rakastan vaikka ei aina ihanaa ookkaan.

EM ja Dodoliina 28+0 POKS!!! :heart:
 
Herkkupeppu: Odottavalle on turvallista ainakin vadelmanlehtitee, ja sekin vasta ehkä noin puolivälistä alkaen. Vadelmanlehtitee vahvistaa kohdun lihaksia ja liian aikaisin käytettynä hankaloittaa raskautta (alkuraskaudessa kohdun tuleekin venyä!). Sopii myös synnytyksen jälkeen kohdun palautumisen nopeuttajaksi.

Tuollaisen löysin. :) Vadelmanlehtiteen sanotaan vahvistavan kohdun lihaksia ja siten helpottavan synnytystä. Sitä pitäisi alkaa juomaan puolenvälin jälkeen... mun käsityksen mukaan sillä ei ole mitään synnytystä käynistäviä vaikutuksia, monet joilla on yliaikainen raskaus luulee että se käynnistäisi synnytyksen.... No voihan sitäkin kokeilla. B)
 
Se synnytyksen käynnistyminen perustunee lähinnä sillä, että tuo voi aiheuttaa supistuksia. Löysin muuten netistä annosteluohjeita siihen: sen mukaan voisi käyttää koko raskauden, mut ekalla, tokalla ja viimeisellä kolmanneksella eri määrät. En muista noita kahta ekaa (kun ne meni vähän jo ohi :whistle: ), mut tässä vaiheessa oli kolme kuppia päivässä. Eilen sit lapitin ekaa kertaa, 2 kuppia ehdin vaan kyllä juoda. =) ...nyt on kyllä suppaillu enemmän kuin aikaisemmin, mut voi kyllä täysin johtua ihan muustakin. :)
Pakko kuitenkin huomauttaa vielä sellainen pointti, et sieltä luontaistuotekaupasta kun tuota annostelua ja käyttöä kysyin, sanoivat, ettei mitään yrttijuttuja pitäis käyttää parin viikon kuuria pidempään yhtäjaksoisesti. ...eli... noh, tiiä sit tosta koko raskaudenaikaisesta käytöstä kuitenkaan.

Ja tosiaan se vois kuulemma auttaa myös tuohon kohdun palautumiseen synnytyksen jälkeen ...joten kattotaan. Ei pahanmakuista lainkaan, kyllä tuota ihan hyvin juo (tosin minusta vähän hankalaa käyttää, kun vettä saa sihdata moneen kertaan puhtaaksi ennen kuin pääsee juomaan :xmas: ). ;)
 
Kärppis joo niinhän ne sanoo et yrttien kans pitäis olla varovainen..mut vadelmanlehti tuntuu musta niin tutulta ja turvalliselta. :D Ja sitä on käytetty kyllä iät ajat.... no voihan se olla et se auttaa synnytyksen käynnistymiseen. Kun mä luulen et sillä on nimenomaan silloin vaikutuksia jos sitä käyttää pitkäkestoisesti.... sit se ehtii vaikuttaa niihin kohdun lihaksiin. Sit kun lihakset on voimakkaammat niin ne toimii synnytyksessäkin paremmin... :p Mut kerro sit miten tehoo. Mä ajattelin tänään ottaa yhden mukillisen. :) Osta sellanen teesihti!! Siis sellanen tollanen http://www.vapaa-aika.com/images/T182045.jpg
 
AAM
"Hömpät" just ko mä oon niin en sillä tavalla usko noihin... joku tuolla nyttiksellä eilen kyseli ja minä sitten pamautin sinne taas sammakko-kommenttini, toivottavasti ap ei siellä mieltään pahoittanut :ashamed: kun sattui samasta aiheesta täällä olemaan.. :whistle: jos siis joku teistä harmaana siitä kysyi.. :xmas: mutta etteköhän ole jo tottuneet mun sammakoihin :D :p

MUTTA taas toisaalta kävin osteopaatilla edellisen raskauden lopussa.. kun toivoin ettei venyisi yliaikaseksi ettei tarttis käynnistää.. joten :kieh: TUULIVIIRI oon tidi di dii dii

am & könttihippunen 32+2
 
Em mulla on tollanen ...ja kaks muuta. :D Mut ne roskat (pienimmät) hulahtaa tuosta onnellisesti silti läpi. :xmas: Vaik saahan sinne jäädä pohjalle niitä, mut silti.

Mä alan olla valmis kokeilee mitä tahansa, kun tuntuu, et supparit on ihan teillä tietämättömillä. :kieh: Koko raskausajan suppaillu ja paljon,joten en osaa laskea näitä vähäisiä, mitä nyt on, edes suppareiksi. Ja jos ne ei kohta löydy jostain, pelkään, et olen möhömahana vielä maaliskuun puolivälissäkin.
 
Hei kaikille tutuille ja tuntemattomille nimille!

Pahoittelen myöhäistä ilmoitustani.. Kirjoittelutkin jäivät, kun töistä jäin joulukuun puolessa välissä pois, sen jälkeen oli muutto eteläsuomeen ja siihen liittyvät hässäkät.. Lukemassa olen kuitenkin käynyt säännöllisesti. Nyt en pari päivää sitten päässyt kirjautumaan, mutta jospa tänään saan viestini perille. Äsken vasta töihinkin ilmoitin vauvauutisen.

Mutta siis meille syntyi pieni tyttövauva (eli jatkan vielä alkuvuoden tyttöputkea yhdellä ennen Orchidia =) 4.2.2009 klo 00.45. Mitat olivat 3210g ja 49cm py 36. Vajaa tunti myöhästyttiin siis lasketusta ajasta.

Synnytys oli nopea, minulle sanottiinkin, että tulee varmasti nopeasti, mistä ennustivatkaan.. Ekan synnytys kesti vajaa 12 tuntia. Tämäkin vaaveli kiusasi äitiään ensin yhden yön ja päivän harvoilla mutta säännöllisillä supistuksilla. Sitten illalla vähän vaille kymmenen huomasin, etten oikein pystynyt enää keskittymään Lipstick Jungleen, ja lähdin suihkuun. Supistukset muuttuivat yhtäkkiä kymmenen minuutin välistä pariin - neljään minuuttiin. Kivun puolesta olisin vielä voinut olla kotona, mutta soitettiin hoitaja ja lähdettiin, kun kerran oli varoiteltu. Synnärille meidät kirjattiin 23.17, jolloin "pääsin" käyrälle makaamaan. Supistukset koveni ja minä vaan jouduin makaamaan puoli tuntia käyrällä.. Aika tuskaa, kun makaaminen tuossa vaiheessa on viimeistä, mitä haluaisi tehdä. Ennen käyrää olin 3cm auki, ja kun puoli tuntia oli kulunut, sanoin, että eikö tää jo riitä.. Tuntuu jo niin pahalta. Lapsivesikin napsahti siinä maatessa. Kätilö (tosi mukava, ja Jorvissa synnytimme muuten) katsoi paikat, ja olin auki 7cm. Siitä lähdin vessaan, ja ei meinannut pöntölle päästä, kun koko ajan supisteli. Kätilö lähti varaamaan salia, ja kun pääsin pöntölle, sanoin miehelle, että ponnistuttaa! Kätilö tuli juuri takaisin, ja kuuli tuon, totesi, että mennään sittenkin pyörätuolilla.. Pienellä matkalla saliin supisteli koko ajan, ja pyysin saada nousta seisomaan. Kätilö totesi tiukasti istu, ja kiihdytti vauhtia. =)

Saliin kun päästiin, kävin kiinni ilokaasuun kuin viimeiseen toivoon, ja taas jouduin makaamaan synnytyssängylle - kätilö laittoi pinnin vauvan päähän. Kun pinni oli kiinni, sain luvan kääntyä kyljelleni. Kätilö meni koneelle kirjaamaan jotain, ja minä sanoin, että nyt se syntyy, ponnistuttaa ihan tosissaan. Kätilö tuli katsomaan paikat, ja totesi, että olet ihan oikeassa, nyt se syntyy. Ponnistin kyljelläni, ja ponnistusajaksi on merkattu 0 min.. Puolet siitä oli pidättelyä, kun kätilö käski, että kudokset ehtii mukaan. Muuten vauva olisi kuulema tullut tosi vauhdilla. Eikä sitten mitään vaurioita tullutkaan. Ilokaasua vedin ponnistuksessa, se auttoi varmaan pahimman kärjen. Jännä kyllä, miten vauvan tulon tunsi ihan täydellisesti. Esikoisesta kun oli epiduraali, niin oli ihan eri.

Tosi hyvä mieli jäi, ja kesto synnytykselle kolme tuntia. Sen ajan kestää näköjään ilman muuta kivunlievitystäkin, kun ei mitään ehdi antaakaan. Asiat eteni vauhdilla, mutta silti olin ihan mukana ja tilanteen tasalla ja hallinnassa. Ainut kurja oli nykytekniikan tuoma makuutus, kun piti käyrässä maata ja sit sen pinnin laiton. Ei päässyt yhtään ottamaan supistuksia vastaan vähemmän kivuliaasti. Mutta meni se noinkin..

Jaksoikohan kukaan lukea.. Sitä niin innostuu selittämään kun pääsee alkuun. Mutta kaikki siis hyvin, ja nyt alkaa ne muut huolenaiheet.. Raskaus kuitenkin selvitettiin kunnialla läpi tällä kertaa.

Paljon tsemppiä ja onnea matkaan kaikille! Sydämestäni toivon, että kaikki saavat oman ihanan palkintonsa kaikkien murheiden ja huolien jälkeen!

Ja onnea synnyttäneille, etenkin lähellä omaa laskettuani olleille, joten tarkemmin seuratuksi tulleille =) Luminialle ja Orchidille!

toivottaa Helmitaustailija ja pieni helmemme
 
AAM
Onnea :flower: :hug:
oih olipas tarina helmitaustailijalta minä ainakin "ahmin" tekstisi hyvin huolellisesti ja oli ihana lukea varsinkin kun Jorviin olen menossa itsekin :wave:

Kärppä osteopaatille :D "paineluhierontaan" siihen mä uskon kaikesta hömpästä huolimatta ;)
 
SusSoo
(.) Nyt tulee vaan omaa surkeaa oloa... :ashamed: johtuu näistä kamalista poskionteloista. Töistä jouduin olemaan tänään poissa kun kävelykin sattuu poskissa ja päässä asti. Apteekki on 30km:n päässä, joten sarvikuono-ostoksille ei taideta tänään lähteä. Katsotaan nyt sitten huomenna. Ei ole kyllä vielä kertaakaan olo näin surkea ollut poskionteloiden takia :headwall: Ärsyttää! :kieh:
 
AAM
Sussoo :hug: Voin uskoa se olo on varmasti aivan järkky.. :( *elävässä muistissa se kauhia paine |O * sarvikuono-ostoksille mahd pian vaan ko olot sallii siitä on todellisesti apua, pitää vaan jaksaa huuhtoa riittävän usein, kyllä se siitä sitte.. paremmin mulla auttoi se sarvikuono kuin antibiootti !! ja sivvaikutukset oli sillä helvetin v-penillä :headwall: :kieh: TANA KELE TTU
 
helmitaustailija olipa kiva tarina! :D Ja onnea kovasti!!! :heart:

SusSoo, koita ensiapuun hieroa niitä luita jotka on tavallaan silmäkuopan alareunassa... siis ikäänkuin niitä jos vähän hieroo niin jos limat vähän lähtis liikkeelle? Voi voi.... toivottavasti pian helpottaisi. :hug: :hug:

AM hömpään onkin kiva uskoa sillä tavalla rennolla otteella. ;)

Jospa sit päivittelis vähän listaa.... :p
 

Yhteistyössä