*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*

Kiitos vastauksista, EM ja Kärppä =) Taitaa jäädä edelleenkin kauppaan nuo vadelmanlehtiteet, en halua yhtään nopeampaa synnytystä kuin kakkosella oli ;) (meinaan vaan, jos nyt on yhtä nopea, ei ehditä sairaalaan)

helmitaustailijalle oikein paljon onnea ja kiitos kertomuksestasi, oli kiva lukea vaikka ei "tunnetakaan" :hug:

Mitäs täällä, viikot poksuu ja maha kasvaa. Eilen oli aika pitkä suppari, en tuntenut muuten kuin kädellä. Mutta kesti edellisiin (mitä olin huomannut) verrattuna kauan. Viikon päästä neuvolaan...

HP + Pikkuinen 23+0
 
heippatirallaa...

helmitaustailija :flower: onnea tytöstä!!!

(.) soittelin eilen äippäpolille kun oli niin tuskainen ole vatsan seudulla ja selässä. pyysivät näytille. ja vaikken itse kokenut niitä supistuksina niin niitä ne sitten olivatkin. viikko sitten kohdunsuu pehmeä, nyt sormelle auki. sain supistusten esto lääkkeet ja voi autuaas miten hyviä ne ovat. en ollut itsekkään tajunnut kuinka kipeä olin. siitä syödään viikolle 34 saakka ja sitten saa kuulemma syntyä jos siltä tuntuu. hui :eek: siihenhän ei ole kuin 3 viikkoa myöhemmän la:n mukaan. en ole ollenkaan valmis! todennäköisesti kuitenkin kun nyt estellään ettei toinen synny niin sitten kun saisi niin ei varmastikkaan synny. mutta nähtäväksi jää...

voikaahan hyvin ja paksusti :D

iltsu & beibe
 
Moi kaikille täältä nettipimennosta :wave:

Maha kasvaa taasaisesti keskikäyrällä ja peikko myllää kovasti masussa. Suosikkiasento tuntuisi olevan jotenkin viistosti poikittain. Vaivoja alkaa olemaan jo vaikka mitä närästyksestä liitoskipuihin, mutta ne on vaan kestettävä. Välillä alkaa olemaan vaan samanlainen olo kun ElinaMarialla, että voisi antaa massun vaikka viikonlopuksi jollekin muulle. Mitenköhän "kyllästynyt" sitä on tähän olotilaan, jos pärähtääkin pari viikkoa yliaikaiseksi... :whistle: Toisaalta aion kyllä yrittää ettei päästäisi tätä kovin jättiläiseksi vaan alkaisivat käynnistellä, koska vaikuttaa isolta beibeltä joka tapauksessa.

Olen saanut jopa jo vaatteita pestyä ja laitettua valmiiksi kaappiin, vaunut on hommattu ja sänky tulee tällä viikolla. Se pitäisi hioa ja maalata ja samalla lakata kuultolakalla hyllyä ja lipastoa, jotka tulevat vauvan huoneeseen. Mulle on iskenyt jonkinlainen sisustusvimma :whistle: . Sama on kyllä huomattavissa ukossa, kun tuo on viimeinkin saanut maalattua ja laitettua lattiat eteisiin. Muutettiin siis viime toukokuussa omaan taloon ja nyt voi sitten sanoa, että remontti on VALMIS. Muuten rempattiin ennen muuttoa, mutta nuo eteiset jäivät "vähän" roikkumaan. :p

Koitan ehtiä vähän useammin kirjoittelemaan, mukavaa päivää ystäväiset!

-snowball & peikko 28+3 :eek:
 
Töistä ei kirjottaminen vieläkään onnistu, sain vastauksen modelta, että minua ei ole bannattu mutta ip voi vaikka olla vahingossa bannissa tai sit ei. Sain luvan kirjottaa kotoa. Eli lopputuloksena en tiedä miksi ei onnistu... Voikohan työnanataja laittaa asetuksiin jotenkin niin, että esim just tällanen ei onnistu? Mullakin voi olla päivällä vaikka aamusta iltaan tää sivu auki, ja välillä päivittelen. Meillä on suht pieni organisaatio, jos ne seurais jotenki nettiliikennettä ni vois kaksplussa sieltä erottua ajallisesti isona? En tiedä, mutta omituista on...

No joo, muilta osin homma etenee, oireet tuli vähän jälkijunassa, mut nyt sitte väsymystä on ollu. Tai vois sanoa, että totaalista velttoutta. Samoin ruoka on iso ongelma, mulla on tasan kaks vaihtoehtoa, joko on niiiiiiiiin kova nälkä, että taju menee ja heikottaa tai sitte on ihan ylitäys ja oksettaa. mitään siitä välistä ei ole ja ruokailun hallinta on TODELLA vaikeaa. Kiloja kyttäilen kyllä, ei ole vielä noussut.


Täällä oli pari pudonnutkin taas nasu ja ristiin, pahoittelut! Kyllä se on kamalaa tästä pinosta pudota.

Ja pari vauvaa onnea niistä.

Kauhean aktiivisia te kaikki ootte, aikoinaan ku esikoista odotin ni kaks viikkoa ennen laskettua olin sillai että ohoh, tarttis varmaan ostaa sänky ja rattaat. Ja sit mentiin kauppaan ja ostettiin ne ja siitä sitten pikkuhiljaa eteenpäin. Hyvin pärjättiin, mutta kyllä nyt taas kadehdin kaikkia jotka noin ripeästi toimii!!! Mä en ole mikään "pakollisten" tavaroiden ostelija, aina viime tipassa valun kauppaan. Saa nähä miten tässä käy jos perille päästään. Rattaista oon todennu, että uusia en osta, jostain kirpparilta tmv voisin bongata jotkut romut. Ne on niiin kalliit uutena, ja käyttäen vain yhdellä lapsella.... Mulle kelpaa hyvin joku käypä vanehmpi peli. Ekan kanssa oli uudet ja nehän meni hyvin tokankin kanssa, ja sain ne kyllä myytyäkin, mut jotenki ny tuntuu, että rattaat ei ole mulle se juttu. Se ei ole tärkeää, että ovat uudet ja hienot. Mulla on tokalle ostetut Emmaljunga Softyt priimakunnossa tallessa, ja ne on MAHTAVAT kulkupelit, kunhan peipi istuu ni saa liikkua niissä! Ja ajatelkaa, ekan kun sain ni kattelin muita, joilla softyt, että miten voi noin kamalan rumat rattaat toimia.... Niin se ajatus muuttuu..




Nyt ois kaks viikkoa np-ultraa, sinne asti ku pääsis.

MORO ja hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!!!!


rv melkein 9


:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

 
AAM
woodoosta kiva kuulla sinusta :hug: .. jassåå vai on vaikeuksia yhteyksissä siis töistä käsin kirjoitella vai et pääse palstalle kirjaantumaan, weird.. :xmas: ?!

:whistle: mietin kans täällä kun oon virastossa töissä että seuraakohan ne missä surffailennpäivät pitkät vaikka töitä hoidan tässä "lomassa"... :D kun tuntuu että yhteys tökkii välillä niin maan pirusti..

kiva kuulla snowballin kuulumisia kans :wave: mutta missäs luurailee myös Unicco :xmas: ? onko sun nautas ajanut sut jonnekin ojaan tai vasikat pitää emäntä kiireisenä.. :D vitsi vitsi.. :hug:
 
Heips!
Mahdunko pinoon? Tai siis uskallanko tulla? Haamun sain jo toissa päivänä ja tänäänkin se on edelleen tikussa (siis uudessa tietty) :D
Laskin äskön, et LA tulis oleen 30.10.2009 ja synnäri TAYS. Niin ja esikoinen siis tuloillaan (toivottavasti).

Km oli 12.12.2008 lääkkeellinen tyhjennys, vuoto alkoi itekseen rv12+3, tosin Toukka oli kuollut jo rv9+0 :'(
 
Allusmamma Oon päättänyt että tän raskauden on pakko onnistua. En usko että Ukko Kullan nuppi saati sitten oma kuuppa kestäis toista keskenmenoa.
:kieh: Toukka ei saa tätä sisarustaan syntymättömien vauvojen taivaaseen =) :'( :heart:
 
Onnea jakaantuneille!!! :heart:
Ja sitten sairaalasta juuri tulleena omaan napaan (oli siis jälkitarkastus):
Syytä ei taaskaan saatu. Kaikki kunnossa. Terve poika meille oli tulossa :heart:
Lääkärikin oli ihmeissään, nyt ei kuitenkaan kyse ole enään huonosta tuurista. Minulla on diagnoosikin km:ille.

Nyt minulla kohtutulehdus ja maanantaina kaavintaan. Näin hienosti täällä pyyhkii :headwall: .

Mutta voikaa hyvin ja paksusti :wave:
 
Nyt omaa napaa vaan kun ei jaksa kaikkea lukea, sori..
Siis mulla vaivannut päänsärky jo kolme päivää, onko jokin raskausoire vai mikä?
Onko muilla ollut vastaavaa?
Eka neuvola on 12.3 ja ultra vasta 23.3. Sinne asti pitää jaksaa/malttaa odottaa ja hermoilla että onko kaikki kunnossa..
 
Rouva mulla särki alkuun paljonkin päätä. ...muistan, kun soittelin neuvolaankin ja kyselin, että joo tätä panatoolia saa syödä, mutta kuinkas pitkään... :xmas: Mulla tosin hyvin paljon sen takia, et en päässyt normaaliin tapaan liikkumaan ja niskalihaksethan siitä suuttui. Osittain kai särki vähän särkemisen ilosta. B)

Pinkkimielelle peukut pystyssä ja parempaa onnea tälle kerralle. :)

Snowball mulla on tuota samaa vimmaa, mutta vielä kaipaan vinkkejä, kuinka se tartutettais ukkoonkin? :xmas: Tosin me rempattiin tämä kämppä aikalailla täysin silloin, kun ollaan tähän muutettu, mutta kun nyt pitäs saada tuo innostumaan ajatuksesta, et olkkarin vois ainakin maalata jo uusiksi... :D

( . ) Papu on edelleen tyytyväisenä mahassa eikä osoita merkkejä, et pois tahtois. Vaikka en tiiä, onko vadelmanlehdet vai mikä, mutta olin jo aamulla tyytyväinen, kun kuuden ja seiskan välillä sain ainakin viisi harkkasupistusta tuon tunnin sisään. B) Joo, harkkasupistuksia ja valitettavan lyhytkestoisia ja vain tuon noin viisi kappaletta, mutta edes jonkinmoisia supistuksia, kun nyt on menny jo pari viikkoa niin, et hyvä, jos toi viis tulee koko päivässä... Papu tyytyy tätä nykyä eniten vaan työntämään jalkojaan ja peppua joka välistä, jonne sen saa mahtumaan. Ahdasta tuntuis olevan, mutta ei silti tunnu uskovan äitiään, kun oon kertonut, että tällä puolella ois paaaaljon enemmän tilaa venytellä. :xmas:

Semmoisia.

T. Kärppä ja papunen 38+5
 
Muuten näkyykö teillä muilla noiden ketjujen eessä sen kirjekuoren sijaan "lukemattomia viestejä"? Sit vasta muuttuu kuoreksi, kun on käyny lukemassa?

Vai onko tämä joku mun henkilökohtainen ärsytys (epäilen)? :xmas: ...ei kai sitä meinata tuommoseksi jättää, kun on jo pari päivää ollunna... :whistle:
 
Helmitaustailija paljon onnea tytöstä! :flower:

Pinkkimieli onnittelut plussasta! :flower:

Mymmyryy tuntuu tosi pahalta sun puolesta! Harmi että sait vielä kohtutulehduksenkin!

Rouva-77 mä olen loppuviikon sairaslomalla päänsäryn vuoksi. Eilen äityi niin pahaksi että itku meinasi päästä. Menin sitten suosiolla lääkäriin. Eka päänsärky kesti viikon sitten viikon tauko ja nyt alkoi taas maanantaina. Ei vahva Panadolkaan auta. Enkä halua muutenkaan syödä särkylääkkeitä. Lääkäri oli sitä mieltä että särky johtuu mun niskoista. Varmasti on osittain niistä mutta ei mulla ennen ole tullut pää niin kipeäksi niskojen takia!

Päksäkkä 15+2
 
heippati.

ihana lukea että teil muillakin tuntus suurimmalla osalla ainakin menevän hyvin :heart:

Omaa napaa:

tänään siis 8+4, miten aika onkin kulunut taas näin nopeesti.
Huh, töissä kaveri huomautti kuinka masu on pömpöllään,
TURVOTTAAKO MUITAKIN?
 
Hui kun teillä on jo paljon viikkoja monella. Oon kade :ashamed: :heart:
Viikot äskön tarkistin, eli rv3+6. Mietin tossa äskön, et miten alan kutsumaan salamatkustajaa, kun en voi edellistäkään nimeä käyttää jos vaik tuo huonoa onnea tai jotai.
 
Minullahan on päänsärkyä ollut vähän väliä, joskus 3 viikkoa putkeen, sitten viikko taukoa ja taas viikko pää kipeänä. Panadolia olen ottanut, ei siitä juuri apua ole ollut. Viime viikolla lääkärineuvolassa lääkäri kirjoitti reseptin Panacodista, sitä kuulemma voi syödä myös raskaudenaikana. No, onneksi minulla ei ole pää ollut viime viikon jälkeen kipeänä, niin en ole vielä tuota testannut, mutta hyvä tietää, että on tuollainen tehokkaampikin lääke varuilta olemassa.

Aah, ihanaa! Sain vihdoinkin eilen äitiysfarkut ja kyllä nyt kelpaa! :) Tavalliset farkut heitin kaapin perukoille jo monta viikko sitten, niin ai että kun on mukavaa taas saada farkut jalkaan! Mutta kyllä tuo maha onkin jo aikamoinen pallo. Ei enää sitten niin mitään epäilystä asiasta. Eilenkin tuli yksi työkaveri vastaan käytävällä, joka vaan totesi, että ai jaahas, no kuinkas te kaksi voitte?

Tänä aamuna voitiin vähän pahoin tai siis heti herätessä närästi ihan pirusti. Kiva herätä siihen, että ylävatsaa korventaa ja röyhyjä tulee... yöh. Söin Aktimel -jogurtin ja se vähän auttoi. Nyt vaan olisi aamukahvin aika... taitaa jäädä väliin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sini, rv 15+3 :heart:
 
Tännehän on ihanasti tullut uusia, tervetuloa täältäkin :wave: . Vaikka niinhän se kuuluu mennäkin. Itsehän sitä oli kanssa vasta äsken ihan alussa ja päivitteli miten muut menee jo vikoilla raskausviikoilla ja nyt onkin jo itse siellä loppu puolella....

Helmitaustailijalle paljon onnea pienestä tytöstä :heart: .

Mymmyryy kiva kuulla sinunkin vointeja. Ikävä toi kohtutulehdus tohon vielä kaiken kukkuraksi. En tiedä miten sinä ajattelet asiasta, mutta itse jotenkin kaipasin jotakin selitystä tyttäremme kuolemalle. Meillä siis kohtukuolema rv 23+5 ja mitään syytä ei siis selvinnyt, epäili kyllä istukan olleen kiinnittynyt huonosti mutta varmaksi kukaan ei osannut mitään sanoa.

woodoolle
onnittelut vihdoinkin perille löytäneistä raskausoireista :x .

Täällä ollaan oltu taas kerran vähän aikaansaamattomia tän kirjoittelun kanssa, mutta nyt on kyllä iskenytkin jokin hillitön pesänrakennus vimma. Jokapaikka on pitänyt kuunata ja jynssätä ja vauvan tavaroistakaan ei puutu enää kuin koliikkikeinu. Keinun meillä tahtoo toi isäntä ostaa, muistaa vissiin vieläkin mitä se oli kun tuolla meitin tyttärellä oli koliikki syntyessään ja ajatteli olla varautunut ennalta :LOL: . En kyllä tiedä miten iso apu tosta kiikusta on koliikkiin, mutta onhan se sitten samalla sitteri. Tänään ohjelmassa olis koiran ja saunan peseminen, en kyllä tiedä miten saan tolle koiruudelle korvanputsaus aineet korviin yksin, mutta enköhän mä jotain keksi....istun sit vaikka päälle tällä massalla :whistle: .

Tauski ja Nuppu rv35 POKS
 
Onnea vauvansa saaneille! :flower:
Ja pinkkimieli onnea plussasta!
:hug: kaikille sitä tarvitseville...

Tänään pää ollut hieman parempi, jos nyt niin voi sanoa..
Aamusta jouduin heti ottamaan panadolin, mutta se tuntuu ihme kyllä auttavan.
Muutenkin on kyllä oiretia ollut, nälkä koko ajan ja jos ei syö tasaisin väliajoin niin tulee huono olo.
Väsymys on kova, mutta silti nukun yöt tosi huonosti, pissalla saa käydä vähintään kerran yössä ja myös tuo päänsärky on valvottanut.

No mielelläni otan kaikki oireet vastaan, kunhan vain raskaus sujuisi loppuun saakka hyvin..

Mukavaa viikonloppua kaikille toivottelee rouva ja masukki 6+1 :heart:
 
Neuvolakuulumisia =)

Rv 33+0:

Paino 71,6kg eli n. +500g/vko, nyt yht. tullu 5kg (nousee siis hitaasti mutta varmasti :D
Paineet 128/89
Pissa puhdas
Hb 124 eli kivasti noussu raudan alottamise jälkee:)
Sf-mitta 29cm eli vähän keskikäyrän alapuolella
Syke 155 tienoilla, liikkeet ++
RT ja kuulema pää tuntuis jo asettuneen hyvin tuonne alas

Kaikki siis oikein hyvin :heart: :heart: Vähä oon täst pinosta taas jutuista pudonnu kärryiltä mut jospa se korjaantuis viimeistää äippäloman alettua :)
 
SS kiva että neuvolakuulumiset on pelkästään positiivisia!

Mullakin pää tänään parempi mutta huomaa kun alan koneella kirjoittamaan niin särky alkaa hiipiä. Johtuu siis paljon noista niskoista. No koulutehtävät on pakko tehdä loppuun joten se nyt vaan on kestettävä. Onneksi montaa ei ole enää jäljellä. Panacod reseptin anto lääkäri mullekin mutta en aio sitä lääkettä käyttää. Ei sovi mulle ilman raskauttakaan kauhean hyvin joten nyt en uskalla edes kokeilla.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Päksäkkä 15+3
 
SusSoo
Mymmyryy :hug: jaksamisia kaavintaan. Oli kuitenkin kiva kuulla taas "ääntäsi" tässä pinossa :D

(.) Mä singahdan lappiin lomalle viikoksi eli mä en nyt tällä palstalla sitten yli viikkoon piipahda. Oman voinnin vuoksi mun loma menee kyllä löhöilyn puolelle, joten muut saavatkin urheilla mun puolesta ihan vapaasti. Antibiootit jotenkin (ehkä) alkaa purra tähän poskiontelotulehdukseen. Tosin edelleenkin kovin tukkoinen olen ja kuumekin oli taas tänään työpäivän aikana noussut... No, kyllä tämä tästä! =)

Mukavaa talvilomaviikkoa kaikille niille, jotka sitä aikovat ensi viikolla viettää. Muuten sitten vaan mukavia aikoja kaikille muille!

t. Sussoo ja Suloinen 19+1 :heart:
 
Unicco täällä moi! Kiva AM ettei ihan kaikki ole unohtanut!
Nyt on tän akan pitänyt kiireisenä opintojen loppusuora ja pimentynyt nettiyhteys ja mahatauti joko etsiytyi pesäämme.
Siis netti on ollut pimeänä maanantai-illasta alkaen ja edelleenkään ei toimi! Ja viikonloppunhan täällä maalla ei tapahdu sitten yhtään mitään. Kaikenlaista on jo tullut kokeiltua että verkko toimisi mutta ei.
Ei tässä muuta mutta mun pitäisi palauttaa maanantaina 3 näyttöä ja tehdä ne valmiiksi siis ennen sitä, kaikki muu on lähes valmista paitsi netistä löytyvä tieto ja viimeinen muokkaus ja höyläys.
Tänään sain sitten hätävaraksi toimimaan netin kännykän kautta, mutta tämä on niin riivatun hidas ja tökkivä, tuntuu toimivan aika mielivaltaisesti.
Juu, niin, että hermo palaa!
Melkein en uskalla kokeilla toimiiko verkkopankki, muutaman laskun haluaisin välttämättä maksaa. Ja sitten se tiedonhaku kun en tarkalleen tiedä mitä mistäin hakisin.

Muuten mun pitäisi olla siis sairaslomalla, istukasta löytyi hematooma joka on todennäköisesti aiheuttanut vuodot, nyt ei ole kuitenkaan viikkoon vuotanut, että josko tämä nyt tästä. Mutta lomittajaa ei ole tällä mäellä näkynyt mutta kevään ensimmäinen vasikka syntyi ja kohta tulee lisää ja tulee lomittajakin muutamaksi päiväksi.
Muuten kaikki onkin ok, reilun parin viikon päästä lääkäri siis tarkastus hematooman takia ja siitä rapia viikko niin mulla olisi jo rakenneultra, alussa en millään olisi uskonut, että oikeasti mulla olisi viikot joskus taas näin pitkällä =)
Alussa muistan katselleeni että joku oli viikolla 15 tai 16 ja olin varma, ettei itselle tämä aika koita ikinä! Mutta tässä sitä ollaan! U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A-!

Hieman omanapaista oli mutta tämä on nyt niin takkuilevaa, etten hirveästi pysty tarkistelemaan asioita mutta mieleen jäi tietty woodis, hienoa, että keikut sitkeästi mukana, puuuuuuuuuuusssssssssssssss

Ja kram och pusssssssssss kaikille muillekin, toivottavasti saan yhteyden pian toimimaan kunnolla niin voin palata sekoilemaan tänne!

Unicco ja Taimi rv 16+3
 

Yhteistyössä