*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*

Täällä ollaan edelleen ja raskaanakin edelleen, kai?! :LOL:
Pikkuhiljaa alkaa tajuamaan tämä raskuden todeksi. Oireitakin alkaa ilmaantua. Ajoittain ällöttää ja iltaisin väsyttää, mutta aamulla herään aikaisin ja olen virkeä. Tuttuja oireita syksyltä. Mutta samalla ravaan vessassa tarkastamassa, että eihän ole tullut vuotoa. Vatsaa on vihlonut melko paljon ja toki sekin aina välillä pelottaa, vaikka kuuluukin neuvolatädin mukaan asiaan.

Eka neuvola siis varattu ja huomenna ajattelin varata varhaisultran. Tällä historialla en todellakaan voi odottaa nt-ultraan asti. Varsinkin kun se on se pelottavin etappi tässä raskaudessa. Edellinen km todettiin juuri nt-ultrassa ilma mitään ennakkovaroituksia. :(

Sekavat on siis tunteet ja mietteet täällä. Mutta ajoittain mielen valtaa suuri onnellisuus ja ilo, kun katselee tuota järkyttävän turvonnutta mahaa. :LOL:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Ja :hug:

-Barbapörrö ja pieni Sisu :heart: rv 4+6 (toivon todella, että pienen työnimi on enne =) )
 
iltaa

Vimpulalle
onnea!! :flower:
Tahtoo sitten sen salasanan kun pikkuinen maailmassa :D

AM: Mitä pojalle sanoivat?? Kauheen tiukassa tuo flunssa.. meillä poika röhi reilu pari viikkoa ja ite saman verran.. sitä ennen lensi laatta :headwall: no jospa tässä olis kaikki taudit sairastettu nyt kun mieskin alkaa tuosta toeta..
Itsellä kans raihnastakin raihnaisempi (onko ees sana :whistle: ) olo kun yrittää mahan kanssa pitkin lattioita kontata tai olla piilosta ja mennä "pieneksi" (joo okei, sama kun yrittäis piilottaa norsua kiven taa ) jonnekkin piiloon..

Iltapäivästä käytiin järvellä kävelemässä koko sakki.. ihana ilma!!
mitään uutta tänne ei. vihloksii tuonne alas mutta sitäpähän tämä on..

danjuska ja vilma 35+4
 
Vimpulalle onnea :hug:

Täällä on samanlainen olo kuin Danjuskalla... Flunssaa on kestänyt itsellä jo ihan tarpeeksi kauan, jokainen on vuorollaan jossain körnässä. Sitten kun vielä pari tuntia konttasin lattialla pesemässä laatoista saumausaineita, niin nyt on polvi ollut pari päivää ihan sairaan kipeä :snotty: Mies tuossa jo aatteli, että muutaman viikon päästä mä en taivu enää mihinkään kun nyt on jo niin vaikeeta. Katotaan meneekö noin...

Tänään neuvola, eka kerta kun ei vielä ainakaan jännitä! Jospa tämä alkaa olla voitonpuolella, kun liikkeet tuntuu ja ei koko ajan tarvitse epäillä.. You know...

HP & Pikkuinen vipeltäjä 24+0 *POKS*
 
EM, sitten kun saat koneen kuntoon ja jos muistat... Mun kohtaa voisi päivitellä sen verran, että ikää on 28v (ollut jo monta, monta kuukautta). Raskausdementia varmaan, mutta en muistanut kertoa silloin kun täytin :kieh:

Niin ja onkohan se Kärppä jo saanut pienen syliin???
 
Kiitos vimpula kerhotiedosta! No, seuraava kysymykseni olikin sitten, että mistä ihmeen kerhopuolelta..... eihän siinä auttanut muuta kuin lähteä sellaista etsimään ja löysinhän minä sen! En siis todellakaan ole koskaan ennen moista edes huomannut. Pitäisi varmaan paremminkin tutustua näihin kaksplussan sivuihin.. :whistle:

Eilen illalla olimme koko perhe pulkkamäessä melkein kaksi tuntia. Itse en kyllä laskenut, tyttö lähinnä ja mieheni hoiti pulkan raahaamisen mäen alta takaisin ylös, itsellä meni kyllä vähän vaan seisoskeluksi.. no, saipahan sitä ainakin raitista iltaa! :)

Sini, rv 16+2
 
AAM
="Danjuska"iltaa

AM: Mitä pojalle sanoivat?? Kauheen tiukassa tuo flunssa.. meillä poika röhi reilu pari viikkoa ja ite saman verran..
danjuska ja vilma 35+4
tuomioksi tuli poskiontelontulehdus... antibiootin aloitan sintille lauantaina jos ei oo siihen mennessä mennyt "ohi".. mutta kyllä tuo keltaisen vihreä limajötkö kurkussa kun lekuri katsoi ja näki niin sihen viittaa vahvasti.. sahaavaa lämpöä kans ollut.. :( se on kaikista kurjinta ko olo on semmoi puolikuntoinen pienellä.. pirteä mutta vetku.


am & hippunen 33+3
 
Heippa vaan kaikki :wave: täältä vauva-arjen keskeltä ei oikein ehdi enää koneelle :ashamed:

Onnittelut muumiskalle ja tuulen sydämelle poitsuista :heart:

Uusiakin oli tainnut tulla, onnittelut plussasta :flower:

Meiän peikkopoika on huomenna jo 3 viikkonen ja ihmettelin tässä, että mihin se aika menee :D tuntuu ku olis eilen laitoksella oltu. Pikku ukon kanssa menee päivät joutusasti. Pitkiä aikoja nukkuu, että kerkee ihan kotitöitäkin tehdä. Yöt menee muutamalla syötöllä, joten ite oon niin virkee päivisin, etten päikkäreitä oo vielä tarvinnu ottaa ku ei vaan nukuta. Imetys sujuu, mikä on uutta kun esikoisen kanssa sen kanssa oli ongelmia, mutta ihan kiva :D

Peikko on niin erilainen ruumiin rakenteeltaan kun esikoinen, että piti ihan ettiä ihan pienimmät vauvan vaatteet kaappiin, jotka ei esikoiselle mahtunut ollenkaan. Nyt saan sitten käyttää niitä kietasupaitoja, joita kerkesin täälläkin joskus aikasemmin kirota ku ei ne esikoiselle menny mitenkään päin päälle :D No mä oon onneks muutenkin hurahtanut retroihin ja niitä löytyykin iso kasa :D

Peikko on muuten voinut ihan hyvin, mutta silmätulehdukseen saatiin jo ensimmäinen antibiootti tippakuuri. Lääkäri ei ollut ihan varma, mutta epäili että saattaa olla kyse myös kyynelkanavan tukoksesta. Se puhkastaan sitten vuoden ikäsenä siihen mennessä saakin sitten useammat buutti tipat tiputtaa pieneen silmään. :/ No katsotaan miten tipat ja keittovedellä puhdistelu auttaa.

Ristiäiset on kahden viikon päästä, sitten paljastetaan nimi, mikä pitäis nyt lyödä luukkoon toistaseks hän on vain Peikko :D

Profiilissa peikkopojan kuva. Ruskeet silmät ei varmaan tuosta kuvasta ihan näy, mutta sai sitten äiteen silmät :heart:

Oikein mukavaa odotus aikaa kaikille :wave:

Orchid ja pikkuinen peikko huomenna 3 vko :heart:
 
oi, oi, oij, kuinka suloinen kaveri Orchidin profiilissa kattelee!! :D :heart:

Olo kuin jyrän alle jäänyt.. viime yönä heräsin 5 kertaa :headwall: vessaan ja en nukkunut enää sen jälkeen kunnolla kun mies lähti 4.30 töihin |O

Herkkupeppu:
voiton puolella tosiaan olet :hug: Kyllä se loppuun asti menee. Nauti vain kun liikkeetkin tuntuu =)

jos laittas hetkeks pitkälleen..

danjuska ja vilma 35+5
 
nyt tulee vaan oma napaa..

soitin sitten neuvolaan oman mielenrauhan vuoksi, kun pikkuinen ollut pari pv:ää paljon hiljaisempi mitä normaalisti..
Syke oli kyllä hyvä.. 156 (ollut koko raskauden yli 150) poikaa kun odotin niin pyöri siinä 140:n hujakoilla..
sf mita kasvanut pari senttiä puolessa toista viikossa.. mitään "vikaa" ei neuvolatäti löytänyt. Päätä kun kokeili niin sanoi että on alhaalla ja kiinni.. jopa vähän liian alhaalla :eek: mitä sitten tarkoittaneekin.. mut sain käskyn ottaa rauhassa vähän aikaa.. että olis tuo 37 viikkoa täynnä.
Itse vähän kuin ö aapisen lehdellä, että ei tämä nyt siltä tunnu että ois ainakaan seuraavaan kahteen viikkoon vielä pois tulossa :whistle:
Mut ehkäpä voin viikonloppuna varulti kassin pakata.. eihän se haittaa vaikka pakattuna kaapissa odottaiskin jos sattuu että äkki lähtö tulee.
Kamalaa vihlovaa kipua on alhaalla mutta ei juurikaan muuta. Jospa se päänkiinnittyminen ja vaavin laskeutuminen selittää nuo yölliset vessassa ramppaamisetkin..

että semmosta..
 
Heippa! Olen ollut täydessä nettipimennossa ties kuinka monta päivää

:flower: Uusille kovasti tervetulotoivotuksia

Danjuska, samoissa mietteissä täällä! Lääkäri totesi eilen, että vauva on laskeutunut ja pää on kiinnittynyt - aargh :eek: Sanoi muutenkin, että ennenaikaisuudesta ei ole enää vaaraa, sillä vauva on jo niin iso. Siis mitä?!?! Toivoisin kyllä kovasti, että tyyppi viihtyis vielä monta viikkoa mahassa. Olo on kyllä tosi erilainen nyt, massu painaa ja on todella alhaalla. Jaa-a, taitaapi tämä olla nyt tae siitä, että roikun täällä vielä toukokuussa eikä vauva tuu kiusallakaan ulos :D

Oxford 33+1
 
Danjuska, kiitos =) Tosiaan on semmonen ihmeen "rento" olo B) Vaikka mielessä painaa ajatus, ettei vielä olla loppusuoralla... :whistle:

Eilen oli siis neuvolapäivä. Sokerirasitukseen pisti ajan, nykyään melkein kaikki kuulemma joutuu siihen (ihmettelin vähän kun en ennen ole joutunut menemään). Onneksi mies on kotosalla sen viikon, että pääsee yksin. Tai no, onneksi ja onneksi, lomautusviikko...

Neuvolakuulumiset 24+0:
paino (AARGH) +620 g/vko yht noussut n. 5,5 kg :whistle:
verenpaineet ok, 114/77
pissa puhdas
hemppa 132
kohdunpohjankorkeus 21 cm (nyt tultiin keskikäyrälle, ennen mennyt yläkäyrän yläpuolella omalla radallaan)
syke 146
liikkeet tuntuu

Nyt onkin reilu kuukausi väliä, sitten on lääkärineuvola. Välillä on tuo sokerirasitus ja sen takia soittoaika (paitsi jos joku mättää niissä arvoissa, joutuu käymään)

HP & Pikkuinen 24+1 :whistle: :wave:
 
Danjuska: tai sitten tulee lähtö enemmän kuin ajoissa... Mut jotenkin ois tyypillistä, että kun kaikki merkit viittaavat ennenaikaisuuteen, niin sitten menee taatusti reippaasti yli :p

Herkkupeppu, hyvä jos pystyt ottamaan rennosti, se on taatusti vauvalle parasta. Sinäkin olet jo varsin pitkällä =)

Laitanpas viimeisimmät neuvola-/lääkärikuulumiset ihmeteltäviksi:

rv 33+0
paino +350/viikko (yhteensä 8,5 kg)
verenpaineet & pissa ok
hb 126
sf-mitta 26
lapsivettä normaalisti
raivotarjonta (kiinnittynyt)
painoarvio 2100 g
syke D+
liikkeet ++

HP, mulla oli muuten just noilla viikoilla sama painonlisäys ja sit tasaantui.


Armoton väsymys :headwall:

Oxford 33+2
 
Heippa kaikille!
Piti tulla kurkkimaan, miten Kärppiksellä menee.. Kävin jokunen päivä sitten teidän juttuja lueskelemassa ja jäi mieleen, kun oli niin jännät paikat menossa! Nyt ei ole kuulunut mitään, lieneekö nyytin hakumatkalla? Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Orchidille onnea toivottelen näin jälkijunassa, kun en ole tainnut aiemmin! :saint: Jotenkin tämä aika hurahtaa.. Ihana Peikko siellä kuvassa tosiaan!

Tervetulotoivotukset ja onnittelut uusille!

Täällä herättiin, siirryn 1-sormen järjestelmään.. :D Vauva-arki on sujunut paremmin kuin hyvin. Tämä on ihanaa!!! Edelleen yllätän itseni vain tuijottelemasta tyttöä ja ihmettelemästä, miten me ollaan saatu jotain näin ihanaa aikaiseksi. Tyttö syö edelleen parin tunnin välein, illalla tankkaa yötä varten siten että on koko ajan tissillä. Tai illalla.. Heräilee joskus puoli kymmenen ja valvoo tankkaillen yhteen saakka.. :) Yöllä syö kerran, toisen kerran sitten joskus yhdeksän pintaan ja sitten taas parin tunnin välein.. Ekat viikot tuo tankkausaika oli klo 24-5 yöllä.. Joten vähän saadaan paremmin nukuttua. :D Nukun kylläkin myös päivällä vauvan kanssa. Kestoilu aloitettiin heti kun kotiin päästiin, paitsi yöt on menty kertiksillä kun tuppaavat vielä falskaamaan noin pitkillä väleillä, vaikkakin reisiin on tullut jo tavaraa.. Siis vauvan :D Ristiäisiä meillä vietetään ensi kuun lopussa, vaikkakin nimi on jo tiedossa ja sillä tyttöä kotioloissa kutsutaankin.

Kieltämättä, vaikka sylissä tuhisee tämä ihanuus, on mahaakin ikävä. Ei olisi arvannut. Koittakaa nauttia raskaudestanne, vaikka se olisikin välillä huolen täyttämää! Sekin kun on jotain niin ainutlaatuista.

Oikein kovasti tsemppiä toivottelen eille kaikille! Lueskelemassa välillä käyn, mutta edes kerhon puolelle en ole ehtinyt =) vaikka sinne olisikinmukava jo päästä!

Koitan lisäillä profiiliin kuvan, jos onnistun..

Aurinkoisia talvipäiviä
Luminia ja Neitokainen, päivää vaille 1kk
 
Voi miten jänskättääkin, maanantaina olis ensimmäinen neuvola.
Mitä siellä tehdään,mitä tapahtuu? Milloin sykettä vois kuunnella? Pitääkö varautuu pissimään purkkeihin, vai miten?

Tää viikko on ollut jännä, töissä on alettu juoruamaan ja arvailemaan vaik mä haluaisin pitää vielä jokusen viikon ihan omana juttuna.
Tää viikko on muutenkin ollut jotakin jolloin oon alkanu jo hitusen uskomaan,
ja olemaan tositositosi onnellinenkin,
sunnuntaina poksuu 10. :heart:
 
Moikkelis,


Olikos se AM joka pohti mun ultraa, se on vasta ensi viikolla, että vielä vaan möllötetään...

Dadalla jos lähtee nyt sitten juorut töissä, ni vissiin täälläkin. Työkaverilta oli pomoni kysynyt, että olenkohan lihonut. HOHHOIJJAA sanon mä, vaaka viimeksi tänä aamuna oli saman kuin koko ajan, että ehkä toi ruuminrakenne vähän joo (jotkut paidat kiristää ), mutta.... Jaksaakin kytätä mun mahaläskejä... Sehän tosta tokasta keskenmenosta sai (p*rkele) tietää, että ei sillä sitten vissiin muuta tekemistä nyt ole ku mun mahamakkaroiden analysointi. Raivostuttavaa.. Työkaveri oli sanonu, että ei ole ainakaan huomannu. Ja kaikki jotka tietää väittää, ettei näkyis..

Nyt on sit olluki jo läskikriisi, että mitä tästä oikein tulee.. Jos nyt jo oon muka levinny!!??

Ihanaa viikonloppua kaikille, nautitaan vikoista talvikeleistä!! Me mennään perheen kanssa huomenna järvelle luistelemaan!

rv 10 +


:xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
Kyselisin, että onko muilla loppunu jotkin oireet yhtäkkiä? Ja silti kaikki on kuitenki hyvin?
Ite oon niin vainoharhanen kun viime elokuussa todettiin tuulimuna rv 11 :/ Nyt menossa rv 5+2 ja pelottaa että nyt on taas sama juttu ku viimeksi. :'(
 
jhellu eihän sitä voi tietää.. Joillain jatkuu oireet ja kaikki menee päin mäntyä.. Joillain oireet loppuu kuin seinään ja kaikki hyvin. Toisilla päinvastoin.. Mulla itselläni oireet on ollu niin vähäiset koko ajan, et vaikea sanoa onko ne juuri loppuneet koskaan. Pikemminki mietin onko ne koskaa alkaneetkaan. Tosin km raskaudessa oireet loppui, mut ei se siltikään ole merkki et jokin ois hullusti. Tsemppiä! :hug:

http://www.aijaa.com/v.php?i=3690361.jpg tässä miun tänää otettu masukuva :) Kovasti veikkaus menis poikamasun suuntaan mut saa nähä :D
 
Niin, pitää vaan odotella. Vaikka mieli ei saakaan rauhaa tolta ajatukselta, että kaikki ei ole kunnossa. :/ Onko joku teistä käynyt alkuraskauden ultrassa? Ja jos on, niin millä viikolla? Pitää ultraan mennä niin saisi jonkinlaisen mielenrauhan, jos näkisi vaikka sydänäänet ruudulla.. :)
 
Pikaisesti kerron vielä teillekin, että papu syntyi. :D Hän päätti, ettei odota käynnistykseen asti ja maanantaina kymmentä vaille puoliyön kertoi sen äidillekin, joka tajusi supistusten tulevan 10 min välein. :xmas: Maailmaan hän putkahti (kirjaimellisesti) kuitenkin viiden minuutin pikaponnistusvaiheen jälkeen (tosin silti ihan yhtä tuskallisen :D) tiistaina 24.2 klo 10.47.

Tänään kotiuduttiin sairaalasta ja, kuten arvata saattaa, ihan pikkaisen vain väsyttää.. :saint: Joten nyt unta palloon, kohta on taas imetyksen aika.

T. Kärppä ja paputyttö 3 vrk

p.s. jhellu: jep, on loppuneet kuin seinään ...vain alkaakseen uudestaan kahta kamalampina. :)
 

Yhteistyössä