*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*

:wave:

Hurrrrja viikonloppu takana. On leivottu ja siivottu ja kestitty paljon synttärivieraita... siis puolison synttärit oli. Aika väsy olo... |O

eilen pääsin nukkumaan joskus 1 aikaan yöllä ja vauvakin oli niin levoton. Ensin ei liikkunut koko päivän aikana juuri ollenkaan - kaikki häly ja melu ja touhuaminen varmaan stressasi parkaa. :heart: Yöllä sitten vauva möyrysi pari tuntia putkeen! :)

Kivaa oli kuulla Uniccon kuulumiset. :)

Pinkkimieli tervetuloa!!! Mitkäs ne sun tiedot olikaan... :p Laitappas ne tulemaan niin päivitän sitten listan. Nyt just en jaksa. :)

Mä taidan jatkaa tämän laiskiassunnuntain viettämistä sohvalla... :) Jee- murulla alkoi viikon loma!!! :heart:

EM ja Dodoliina 28+5 :heart:
 
Mulla paino näytti nousseen 700g/viikko mutta nyt on neuvolasta pudonnu kilon.. turvotusen kohtaan tulikin + merkki.. suola kuulemma pois.. kääk..

vatsanympärys on pienentynyt! :eek: ennen oli 105cm, nyt enää 96cm, turvotusta? vai vaihteleeko vauva paikkaa :D

kleo ja sara 23+3 :heart:
 
moi

ja taas pikaisesti sillä aikaa kun pullat kohoaa ;) :p

Pinkkimieli
: tervetuloa minunkin puolesta =)

Helmitaustailijalle
suuren suuret onnittelut!!! :flower:

Mymmyryy: :hug: kylläpäs nyt koetellaan kovasti. voimia! :hug:
Käyhhän aina aika ajoin huikkaamassa kuulumisia!

eipä mulla oikeestaan mitään asiaa ollut :whistle: kunhan tulin lukemaan kuulumiset :)

omaan napaan ei mitään uutta.. yöt syvältä ja ärsyttää mennä illalla nukkumaan kun yhtä pomppaamista..
Mies on kipeä sitten nyt.. me sairastettiin jo viikkoja sitten pojan kans.
Oltiin reissussa mutta tultiin eilen yhden yön jnälkeen kotiin kun mulla meni hermot :ashamed:
pinna tiukalla ja mieli herkkä.. ei auta väsymys yhtään eikä se kun eilen soittivat että mummo huonossa kunnossa.. eivät sairaalassa ole saaneet eilisen aikana hereille eikä reagoimaan mihinkään :'(
että täällä hiukan kireissä tunnelmissa.. :(

mutta menen nakkamaan pullat uuniin niin saadan laskiaispullat sitten täyttää ja syödä..

danjuska ja vilma 35+1
 
Pikaisesti vain omaa napaa.

Käytiin synnärillä eilen, kun en enää saanut riittävästi liikkeitä päivän aikana vauvalta laskettua. Paljastui, että lapsivettä ei enää juuri ole. Olisivat ottaneet osastolle yöksi, mutta tulin mieluummin kotiin ja kävin tänään kontrollissa. Papulla on kuitenkin hyvä syke ja käyrällä nähdään, et kyllä se vielä siellä liikkuukin (ja tänään mäkin jopa tunsin ne, joten toivon, et vettä on nyt jostain tullut lisää..). Eilen oli kyllä sama juttu. Tunnin käyrän ottivat ja siitä saatiin hyvin liikkeitä ja tosi hyvä sykekäyrä, mutta ultrassa tilanne oli sitten eri.

Huomenna taas äitipolille ja käynnistysarviointi. Huono juttu on se, et mulla ei edelleenkään ole niitä omia supistuksia (vähän on nyt juilinut enemmän, kun on tuota kanavaa räplätty, mtu ei vielä mitään riittävää ). Joten meinasivat, et tarvii arvioida jäädäänkö seuraamaan ja käyn joka päivä sairaalassa vai pistetäänkö suoraa käynnistykseen. ....kun vaan tietäis etukäteen, mikä on vauvalle paras...

Kuten sanottu, huoli on kova. Onneksi tänään tuo on kuitenkin tuolla liikuskellut ja onneksi mulla on myös tuo kotidoppler... :|

T: Kärppä ja papunen 39+1
 
Kärppis :hug: toivotaan että tilanne pian raukeaisi ja alkaisi supistelemaan kunnolla. Onneksi vauvaa kuitenkin seurataan nyt tiiviisti. Eiköhän kaikki mene ihan hyvin - toivottavasti pääsisit sitten pian käynnistykseen jos ei supistuksia ala tulemaan. :hug: tsemppiä ja halauksia! :heart:
 
Kärppis toivottavasti saisit käynnistyksen sit oikeesee aikaan jos ei itekseen lähde syntymään ja kaikki sujuis hyvin. Onneksi ammatti-ihmiset osaa asiansa ja kannattaa kyllä sit osastolle jäädä jos siltä näyttää et nii ois paras. Mut eiköhän kaikki suju hyvin :hug:
 
Kiitokset myötätunnosta. :) Ollaan tästä nyt paljon tänään ukon kanssa puhuttu ja päädytty siihen, että koitetaan kannustaa käynnistyksen linjalle. Ei tunnu mitenkäänpäin järkevältä vain odotella ja katsella... :xmas: Mutta lääkärihän sen lopullisen päätöksen huomenna tekee. :) Papu on onneksi tänään liikuskellut enemmän, josko sitä lapsivettä ois sitten jostain vielä lisää löytynyt (lääkäri sanoi, et saattaa olla, et sitä on enemmän kuin ultrassa näytti, eli vauvan asento aina vaikuttaa siihen arvioon). Toivotaan niin.

Osastolle jään kyllä, jos on tarvetta. Mutta eilen päädyttiin sitten lopulta kuitenkin siihen, että kun mitään ei tehdä ennen maanantain arviota kuitenkaan (paitsi tarkisteta just tänä aamuna tilannetta. Jos papulla ois ollu hätä, se ois joka tapauksessa paljastunu silloin ja sit ois toimittu heti. Jos taas tilanne ois ollu sama kuin nyt oli, oisin joka tapauksessa päässy kotiin nyt aamusta), saan paremmin nukuttua ja oltua kotona. :)

Noh joh, jänskättää huominen. =) Toisaalta toivon, että tilanne vaatii käynnistyksen eikä siinä ole mitään epäselvää ja saadaan hommaan ratkaisu. Toisaalta taas en missään nimessä toivo, että juttu on noin, koska se asettaa vauvan suurempaan vaaraan ja ennemmin tahdon, että sitä vettä on jostain ilmaantunut vielä lisää..
 
kärppis kyllä ne herkästi alkavat huomenna käynnistelemään... näin ainakin omalla kohdalla kun kolmosesta meni vedet ( jäi lammikoittain vettä jäljelle ) niin herkästi käynnistävät. koska reitti kohtuunhan silloin ns.avoinna ja tulehdusvaara.
joten pakkaa kamera ja muut tarvikkeet mukaan vaan huomista varten.
ja totta että voitte itse myös vähän ajaa lääkäriä käynnistyksen kannalle ;)

tsemppiä huomiseen! :hug:

iltsu & beibe
 
Mäkin tulin pikaisesti jotain kirjoittaa, kun tulin tänne kurkkimaan...

Kärppis kovasti tsemppiä huomiselle!!! :heart:

Mä en nyt ihan kaikkee lukenut, että voi edes kommentoida, mutta :hug: sitä tarvitsiville. Mä oon vähän ankeillut taas, vaikka monta viikkoo menikin paremmissa tunnelmissa. Siks en oo jaksanut täälläkään käydä vaan valittaa. Turhasta. Pelottaa vaan liian aikainen syntymä. Mutta onneks kaikki on mennyt hyvin, että kai se täytyy vaan yrittää uskoo, että se pysyis siellä sisällä vielä...
Kaikille mahdollisimman mukavaa raskautta! :) Me ollaan nyt viikolla 25+3. :heart:
 
Mäkin tulin pikaisesti jotain kirjoittaa, kun tulin tänne kurkkimaan...

Kärppis kovasti tsemppiä huomiselle!!! :heart:

Mä en nyt ihan kaikkee lukenut, että voi edes kommentoida, mutta :hug: sitä tarvitsiville. Mä oon vähän ankeillut taas, vaikka monta viikkoo menikin paremmissa tunnelmissa. Siks en oo jaksanut täälläkään käydä vaan valittaa. Turhasta. Pelottaa vaan liian aikainen syntymä. Mutta onneks kaikki on mennyt hyvin, että kai se täytyy vaan yrittää uskoo, että se pysyis siellä sisällä vielä...
Kaikille mahdollisimman mukavaa raskautta! :) Me ollaan nyt viikolla 25+3. :heart:
 
Hahaa, työpaikalta kirjottaminen onistuu taas!! Jäänee arvoitukseksi miksei välissä onnistunut, en taida mennä tietohallinnolta kysymään, että haloo, miksen saanu viestejä kaksplussalle....
:xmas: :xmas:

Joo, mutta kärppis elää jänniä aikoja!! Paljon onnea matkaan!!

Mä itse parina iltana erehdyin vaa'alle ja oikein tosissaan järkytyin, että JESTAS onpa minusta tullut LÄSKI!! Siis hirveetä, iltapaino oli 2,5kg enemmän ku aamupaino. Ehdin jo masentua, mutta jotenkin vissiin nyt kerään turvotusta? Nimittäin huomasin sitten sen, että yöllä käyn kolme kertaa pisulla ja ihan kunnon pisut, ei mitään liruja, ja kas aamupaino onkin taas ihan "normaali". Miten voi olla niin iso ero? Ilmeisesti tosiaan kerään jotenkin kunnolla nesteitä ja ne sitten yöllä lorisee / hikoilee pois. HUH, jos noin paljon oisin jo lihonut ni ei auttais ku paastolle ryhtyä, mutta onneksi ei kuitenkaan.

Vaikka palsta taas toimii, voisin keskittyä myös työntekoon, eikö?

rv 9+

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
:ashamed: Sorruin sittenkin varaamaan ajan varhaisultraan, vaikka ei pitänyt sinne mennä.
Se on kuitenkin kallista lystiä, mut haluun tiätää et pikkunen kasvaa oikeessa paikassa. :)
Ajan sain rv7+3, eli 16.03.2009 silloin pitäisi jo syke näkyä :heart: :heart: :heart:
 
Kai minäkin tänne nyt sitten uskaltaudun. Perjantaina siis testattu haamu ja lauantaina selkee plussa. Eli kai se täytyy uskoa jo pikku hiljaa, että nyt olisi taas pieni kyytiläinen mukana. Hieman pelokkaana vielä täällä odotellaan, että kuinka tässä käy.

Taustasta sen verran, että km siis oli 12/08 rv 12+2. NT ultrassa oltiin tuolloin ja keskeytynyt km todettiin. Kaavinta tehtiin sitten kivasti just ennen joulua 23.12. Yhdet menkat kerkesi km jälkeen olla ja nyt sitten uskomatonta mutta totta raskaana taas.

Nyt vaan yritetään uskoa, että tämä kerta menee paremmin ja nyytti syliin saadaan. Täällä myös meinataan varhaisultraan mennä, makso mitä makso. Viimeks näky syke ultrassa jo rv 6, mutta nyt ajattelin varata ajan tonne rv 7+.

Tiedot vielä: ikä 27, esikoinen, la 29.10 ehkä tai jotain sinne päin, selvinnee lopullisesti ultrassa.

-Barbapörrö ja pieni Sisu :heart: rv 4+4 (työnimi on toivottavasti enne sitkeästä pikku ihmisestä =) )
 
Onnea Barbapörrö ja tervetuloa mukaan! :flower: :heart:

Mä en käynyt varhaisultrassa mutta monesti ennen np-ultraa mietin että olisi pitänyt mennä. No hyvin selvisin ilman sitä!

Taas yksi koulutehtävä laitettu arvioitavaksi. Enää kolme jäljellä!

Nyt syömään!

Päksäkkä
 

Yhteistyössä