*** Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa***

Heti oli päästävä koneelle kun kotiin takaisin tulin! Taisi tulla [/b]AE:lle lähtö. Toivottavasti on kaikki mennyt hyvin!
:flower:
Mymmyryy Mulla on ollut erittäin oireeton raskaus. Ihmetteli ekaa odottaessa kun muilla oli niin helppoa ja mä voin kurjasti :headwall: .
Nyt on tosiaankin ollut hieno olo koko ajan, eikä ees oo väsyttänyt. Olen osannut nauttia olotilasta, paitsi tietysti noista peloista, jotka ovat asia erikseen. Nauti olostasi!!!
Dopplerista. Varmasti on hieno koje. Itse istuisin varmasti illat sitä kuunnellen ja kotihommat jäis tekemättä! :LOL: :LOL: :LOL:
Nyt on alkanut liikkeitä tuntumaan, joten tiedän et siellä vaan vipelletään! =)

NullPoints rv 15+3
 
Kiitos teille ihanaiset taas tsempityksestä!


Kyllä tämä on taas yhtä tunteiden vuoristorataa... Varmaankin hormooneillakin on joku osuutensa asiaan. Mutta nyt lupaan yrittää olla positiivisempi!!! Kai murehtia ehtii sitten, jos jotain murehdittavaa on. Vuotoa ei ole ollut perjantain jälkeen, joten nyt yritän ainakin siitä päästä yli.

Täällä uskotaan ainakin, että AE on hakemassa nyyttiään! Jännityksellä odotellaan kuulumisia.


MyAngels, otapa nyt tosiaan rauhallisesti. Onneksi ei enää tarvitse töistäkään huolehtia. Oot muuten ollut samanpainoinen kuin minä lähtötilanteessa, ja nyt haaveilen, että mulle tulisi yhtä nätti maha kuin sinulla on!
Mutta sitähän nyt ei voi tietää... Juttelin juuri äitini kanssa, joka minua odottaessaan söi niin paljon munkkeja (!) että keräsi melkoisen massan... Itselle ei kyllä ainakaan munkit oo vielä maistunut, mutta saapa nähdä mitä mielitekoja vielä ilmaantuu.

Fleur, halauksia ja tsemppiä huomiselle ja tulosten odotteluun. :hug:

Täällä on myös alkanut kuvotus helpottaa, mutta en nyt vieläkään ihan kympiksi tätä oloa kutsuisi. Ja syömässä saisi olla jotain koko ajan. Tosi outoa, kun oon pienikokoinen ja yleensä pärjään pienillä annoksilla - nyt pitää oikeasti syödä vähintään 1,5-kertaisesti päivän aikana, että jaksaa!


Muuten mymmyryy ja Toive, kun ootte suunnilleen samoilla viikoilla mun kanssa, joko teillä näkyy masua? Mulla ei ole yhtään paino noussut, mutta vatsa on kyllä eri mallinen, kuin yleensä - se alkaa jotenkin ylempää. Itse ja mies kyllä huomaa eron, mutta ehkä ulkopuoliset ei.. En olis kyllä ikinä uskonut, että odotan sen vauvamahan näkyviintuloa, mutta olis se vaan ihanaa!


Ihanaa viikon alkua kaikille (ja niinkuin huomasitte, intouduin taas vähän näihin hymiöihin...)


frizzante rv 14 tasan!!! (päätin kuitenkin laskea viikot ultran mukaan, eli ei nyt ihan täsmää lasketun ajan kanssa...)

:attn: :attn: ... ja siis Miikkis, frizzanten uusi laskettu aika 8.1.09!!!
 
kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, toivottavasti täällä saa pysyä vauvauutisten ilmoittamiseen asti..

Fleur, iso hali! :hug: Toi on just se tilanne mitä mä pelkään nyt ensin, sitten seuraavaksi se rakenneultra. Mutta sinne on vielä matkaa. Kävin kanssa nyt ekaa kertaa veriseulassa ja ultra on reilun viikon päästä. En tiedä, mitä teen, jos seula hälyttää.. Niin paljon oon kuullu turhista hälytyksistä, että sydämestäni toivon teillä olevan kyseessä sellanen. :hug:

Aurinkoenergiaa sitten vissiin lähti synnyttämään! Vau! Oikein paljon onnea matkaan, tai lopputuloksesta tässä kai voisi jo onnitella. :flower:

Frizzante, tiedän tunteen. Tämä alkuraskaus (tai minne asti sitten jatkuukaan) on kamalaa, kun kaikkea tulee mieleen. Mulla on pienestä viattomasta vuodosta huono kokemus, mutta tosi paljon oon kuullu täysin onnistuneitakin raskauksia vuodoista huolimatta. Syyhän sille olis kiva löytää, helpottaisi mieltä varmasti.

MyAngels, nyt ota tosi iisisti! Kuulostaa ihan supistuksilta noi sun kuvailut, ei välttämättä aina tule mahakiristystä. Mä en esimerkiksi oikein edes synnytyssupistuksissa huomannu niin vahvaa mahan kiristymistä, mitä aina puhutaan. On kuitenkin tosi tärkeetä nyt levätä, se todella auttaa asiaa oikeasti, niinkuin monet on jo sanoneetkin.

Nyt en muista mitä muuta piti kirjoitella, töistä on kaikki muut lomalla ni täällä voisi roikkua koko päivän.. Muut taitaa vaan lomailla kanssa, kun on niin hiljaista.

Helmis
 
frizzante Mulla maha pömpöttää hieman, omissa vaatteissa mahan kyllä huomaa (sitä ei saa vedettyä enää sisään). Työvaatteissa sitä ei onneksi vielä huomaa, kun en vielä halua sitä töissä julkistaa. Loman jälkeen vasta. Painoa mulle ei oman kotivaa'an mukaan ole tullut vielä yhtään (neuvolan vaa'asta en tiedä).
Kiitokset kaikille tsemppaajille!! :flower: :heart: . Tää on vaan niin kauheeta koko ajan pelätä, että jotain vinossa :ashamed: . Kyllä mä oon pystynyt nauttimaankin tästä odotuksesta hieman. Nyt dopplerin tuloa odottelen kieli pitkällä. Pieniä pyrähdyksiä tuntuu mahasta aina välillä, välillä mietin, että kuvittelenko vaan, mutta kyllä niitä tuntuu kuitenkin lähes joka päivä. Vielä neljä työvuoroa ja sitten alkaa kauan kaivattu LOMA!!! Mä odotan perjantaita niin kovasti...
Mymmyryy ja Toivo 14+1
 
Maanantaita!!!


Viikonloppu vilahti taas ohitse niin ettei ehtinyt koneellekaan! Pakko oli tulla työpäivän aluksi lukaisemaan viestit läpi..

Fleurille kovasti voimia koitokseen!


Kärppikselle onnea sykkeestä!
Ja Toiveelle onnittelut liikkeistä! Voi että, vierisipä viikot nopeammin niin pääsisi itsekin kuulostelemaan, on se vaan niin ihana vaihe tunnistaa ekan kerran pienen pienet hipaisut!

AE:lla taitaa olla jo nyytti kainalossa? Vauvauutisia odotellessa..


Onko MyAngels malttanut ottaa iisisti? Hyvä, että sait saikkua, varmasti lepo nyt tarpeen.

Kävin viikonloppuna kaverin luona ja ensimmäiseksi totesi minun olevan raskaana! On se jännä juttu, että jotkut tosiaan näkevät jo naamasta että vauvaa tässä odotellaan. Eikä mahastakaan voi vielä päätellä mitään. Olin vain niin selvästi raskaana olevan näköinen


Olen käynyt kurkkimassa tuota tammikuisten pinoakin, mutten ole vielä liittynyt. Jotenkin olo on edelleen sellainen epävarma. Siellä keskustellaan jo vauvan vaatteista ja tarvikkeista, itse en vielä ole uskaltanut niitä miettiä ollenkaan. Jospa se odotuksen onni vielä löytyisi.

Huomenna on eka neuvolalääkäri, jokohan se kuuntelee sydänääniä? Kuuluisikohan sielä jo? Ajatuksissa minullakin on ollut hommata se kotidoppleri jossain vaiheessa. Mies siitä ainakin innostui kovasti. Viikon päästä on np-ultra, kovasti sitä odottelen myös.

Tämmöistä tänne. Aamupäivä jo pitkällä, kun kävin tuossa vähän palaveeraamassa jo kirjoituksen välissä.. Hitsi, työt häiritsevät palstailua


Oikein hyvää viikonalkua!


Luminia 11+3
 
täällä on taas kamalasti tekstiä, mä nyt vaan tulin kertomaan viikonlopun tapahtumat kun sukulaisten konetta saan lainata...

Lähdettiin lauantaina häihin (onneks jätettiin poika nukkumaan ja ajateltiin hänet myöhemmin hakea) kerettiin kirkossa käydä ja juhlapaikalla morsiuspari onnittelemaan kun rupes "tapahtumaan". Tuli sellanen olo, että nyt täytyy käydä vessassa ja pönttöön holohti ihan kirkasta verta ja paljon. Heti tuli tietenkin olo, että tässä tämä nyt oli. Kävin ukolle sanomassa, että nyt mennään... Päästiin päivystykseen ja pikkusen verta tiputteli koko ajan, ei mitkään kovin hyvin fiilikset. Ultraan päästiin tunnin venauksen jälkeen, ja lääkäri ensin kokeili aristaako kohtu, kyllä vaan aristi ja pirusti vasemmalta puolelta. Rupes ultraamaan ja samantien käänsi monitorin meihin päin... Ei mitään hätää pikkunen potkii vinhaa vauhtia istukkaa ja kätöset heiluu :heart: kyllä pääs kyyneleet valloilleen, meillä on pieni taistelija kasvamassa masun uumenissa :heart: Veri tuli pienen verisuonen repeämisestä istukassa, muuten normaalia elämää saa viettää mutta kaikki ässät kielletty ja mitään painavaa ei saa nyt nostella. Ei kyllä haittaa, ukko saa siivota :kieh: mutta esikoinen ei nyt ymmärrä miks ei enää äiti nosta häntä :ashamed:

Edelleen vähän aristaa välistä istukan kohdalta, mutta vuoto on loppunut...

Perjantainahan meillä on se np-ultra joten siellä tarkistetaan tilanne. Jännittää ihan pirusti se niskapoimun mittaaminen, ettei tuu taas huonoja uutisia, mutta tämä lauantainen lääkäri kyllä sano, että sen verran vilkas tapaus ettei mitään huolta pitäis olla. Onni-enkeli ei edes rv14 ultrassa oikein tahtonut liikkua vaikka kuinka tökittiin :|

Tämä mamma jatkaa nyt kesälomaa rauhallisissa merkeissä, ja odottaa np-ultraa, tulen sitten taas kertoilemaan kuulumisia :wave:

Daizzin kertomus on kyllä ihan omaa luokkaa :heart: mahtavaa, että toinen jaksoi mukana :heart:

Muuta ei nyt "kehtaa" vieraittein koneella kirjotella :ashamed:

Orchid ja taistelija rv10+5 :heart: :heart:
 
frizzante: Täällä on kiinteä pömppö ollut jo viikolta 13+ lähtien ja nyt vaan kasvaa. En enää näytä vaan hieman hyvin syöneeltä =) Tosin mun lähtöpaino oli vaivaset 48kg ja nyt vasta n. 50kg niin ihmettelen kun kunnon pömppä tullut, mutta painoa ei juurikaan. Mä pistin kuvankin tuonne toisen ketjuun mun vatsasta 14+0, mutta nyt se näyttää niin pieneltä verrattuna mikä nyt on!!! Kyllä se sunkin vatsa sieltä vielä ehtii. Kaverin vatsa tuli rv 17 paikkeilla ja joillainhan selkeä vatsa pumsahtaa siinä rv20 paikkeilla niin odottelehan vain rauhassa =)

Orchid: HUI! Onneksi pienellä kaikki hyvin! Nyt vaan otat rauhassa!!!

Täällä tuntunut nyt välillä pientä kuplintaa ja väreilyä, mutta iltaisin kun oikein yrittää tunnustella niin silloinhan ei tunnu missään :kieh: Mutta eihän niitä vielä tässä vaiheessa voikaan tuntea koko ajan joten nautin niistä pienistä hetkistä kun onnistun bongaamaan minin ensi tervehdykset =)

Toive81 ja mini 15+1
 
heip :wave:

orchid :hug: loppu hyvin, kaikki hyvin! hui! ihana lääkäri, kun heti siirsi ultrausnäkymän teille, kun itse varmistui tilanteesta :) nytte vaan lepoa ja iloisia ajatuksia :)

luminia se voipi oman kuukausiketjun porukan juttelu tuntua välillä tosi ärsyttävältä tai sellaselta, ettei muuten vaan nappaa (kokemusta on) , mutta liity jengiin ihmeessä :) fiilis nimittäin "irtoaa" kyllä ennen pitkää ja joka tapauksessa kannattaa ainakin taustailla ahkerasti, niin pysyy perillä siitä, onko omat tuntemukset aikataulussa. musta on ainakin tuntunut, että raskaus etenee kaikilla maailman naisilla ku tietokoneella ohjelmoituna, niin samoja fiiliksiä ja "oireita" tuppaa samoilla viikoilla raskauden edetessä.
ja on muuten monta turhaa soittoa neuvolahoitajalle jääny rimpauttamatta, kun oon eka käyny kattomassa ketjusta tai muistellu, että mitäs muut onkaan sanoneet siitä ja tästä :whistle: MUTTA kaikki oikeasti mieltä painava ja semmoinen vakavamman oloinen asia kannattaa tarkistaa neuvolasta, ei netistä!

(.) kakka päivä, totisesti, ei mene nyt putkeen mikään. naapurilabra olikin suljettu kesäksi, pitää etsiä uusi lähikylästä joku päivä, en nukkunut melkein ollenkaan koko yönä, kun vatsaa sattuili huolella, viimeinen leipä olikin homeessa, jne., jne. ja näiden "hirvittävien" vastoinkäymisten päälle piti tietty tirauttaa kunnon itkut :ashamed: niinpä taidan mennä tästä tirsoille, jos vatsa ja siellä luuraava pönkerö antaisivat mun nukkua ees muutaman vartin.

voikaahan ihanasti, naiset ja alivuokralaiset!

irtis ja 35+5
 
Luminia, mulla ultra on keskiviikkona. Eli lähelle meni! En olekaan ennen käynyt tuossa niskaturvotusultrassa, nyt se tarjotaan viime raskauden takia. Mitkäs viikot sulla silloin tarkalleen on? Mulla 12+1. Jännittää jo.. Kannattaa muuten pyytää kuuntelemaan sydänäänet, jos ei meinaa, kyllä noilla viikoilla jo yleensä kuuluu. Ei tietty aina, joten sit pitäis osata olla huolestumatta...

Orchid, HUI! Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Mä oon muuten ajatellut samalla tavalla, että kun viimeksi meidän mini ei kovin paljon liikkunut ultrissa (liikkui kuitenkin ihan tavallisesti), niin on ollut ihanaa, että nyt on vauva liikkunut tosi paljon, luulisi, että se on taas yksi pieni positiivinen merkki.

Irtosoralla alkaa olla noita loppuraskauden tunnelmia, kun hormoonit heittää. Kyllä se siitä, upeilla viikoilla jo olet ja toi kaikki on sitä vauvaa kohtaan herkkyyden harjoittelua. Uutta leipää saa kaupasta..! :D :hug:
 
Heippa!

Kiitoksia kaikille sykeonnitteluista. ...toivottavasti ei iloittu liian aikaisin.

Mulla tulee taaaas ruskeeta tuhrua ja kyllä vetuttaa. :headwall: Periaatteessa mulla vois nyt olla menkat, mut koitan olla liikaa tuudittautumatta siihenkään. Kattotaan. Aika näyttää, mutta silti tämä on just nyt paskamaista. :(

T. Kärppä rv 7+2
 
Pahoittelut Kärpälle vuotelusta, voihan rähmä. Toivotaan totisesti, että on ihan harmitonta!


Orchidillahan oli ollut hurja viikonloppu, huh
Onneksi tuli hyviä uutisia! Nyt sitten vaan rauhakseen!

Irtosoralle ja Mymmyryylle; täytyy miettiä tuota tammikuisiin ilmottautumista jossain vaiheessa. Sitä sieltä olenkin käynyt kurkkimassa, missä vaiheessa muut on ja mitä kokevat samoilla viikoilla. En vain ole viitsinyt liittyä, kun ei ole tuntunut itsellä olevan siellä jaettavaa asiaa. Paremmin olen viihtynyt täällä saman kokeneiden joukossa
Mutta jospa sitä jossain vaiheessa saisi aikaiseksi.

*Ahkera työläinen* Luminia


 
Heips! Tulen tänne taas kirjoittelemaan, kun ei huvita tehdä töitä. Toivottavasti en pian saa potkuja :eek: .
Orchid Tuopas oli kamala ylläri. Tiedän tunteen millaista se on kun joutuu kintut ristissä yleiseltä paikalta häipymään :whistle: . Toivottavasti se morsian oli ymmärtävää laatua, muuten varmaan oudoksi linnuksi teidät luokitteli ??? :/
Minä ainakin olin niin stressaantunut meidän hääpäivänä, et olisin varmasti pimahtanut, jos joku olis kehdannu häipyy paikalta :D . Keksi vaan kunnon tekosyyt, ettei se pari kauheesti suuttuis............... :x
Helmi hienoa kuulla et menee kaikki hyvin. Toivottavasti ultrassa olis kaikki kivasti. Kyllä se on sellaista stressausta nuo alkutaipeleet. Huh, huh!
Kärppis Toivottavasti tuo tiputtelu loppuis pian. Tarpeeksi jo olet saanut kokea!!!
(.) Anopista. Meillä anoppi on taas ruvennu höyryämään kauheesti. Esikoista odottaessa oli sama homma, mutta asia annettiin anteeks ku se oli eka lastenlapsi. Nyt ei siis ole eka todellakaan ja vouhotus on alkanut jo. Tuntuu et tästä tulee erittäin pitkä 10kk!!! :(
Ensinnäkin kyse oli tavaroista. Minä rauhoittelin et meil on kaikkee, ne vaan täytyy pyytää tutuilta takas. Sit ne pienet mitä ei oo kerkee kyllä ostelee...
Viimeks me otettiin selvää kumpi on tulossa ja meillä oli sit nimikin valmiina laitokselle mennessä. Nyt mulla on ollut aika hällä väliä olo, kunhan vaan ON TERVE! Sit miehen sisarus ei ottanut lapsestaan selvää, kumpi tulee. Anoppi sitä sit jankkasi et hän haluu ehdottomasti tietää, et meidän on pakko ottaa selvää :kieh: :kieh: :kieh: . Me kun olimme ajatelleet et ehkä otamme selvää, mutta muille ei kerrota.............................. :headwall:
Sit sanoin vahingossa et mulla vaan tyttöjen nimet pyörii päässä, sit se halus heti tietää mikä nimi.......................... Mä en halunnu sanoo. :$ Viimeks kaikilla oli liikaakin mielipiteitä, nyt en kuuntele ketään. Hieno nimi lapsellamme on, mut tosiaan meidän päätös se tulee taas olemaan. Miks elämässä ei vois olla yllätyksiä??? Ei kai kaikkien tarte kaikkea tietää? Ja me kun ollaan niin alussa et ei oo kiire tosiaankaan!!!!!!!!!!!!!!!! :x
Toinen ärsytys iski, kun kaikki ovat sitä sanoneet et tän täytyy olla poika. Miten niin täytyy?????? Ei mua ainakaan haittaa jos toinen prinsessa tulee. Entä jos tuleekin sit poika, mähän voisin sen sit pukea vaaleanpunaiseen ihan ärsyttääkseni muita! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Mä taisin nyt vähä purkautua :x . Anteeks!!! Hormoonit? Liian vähä unta? Häh?

NullPoints 15+4
 
terve vaan kaikille!!

heti kärkeen huutelen että mihinkäs tosiaankin se gatsu on kokonaan kadonnu??? :eek: toivottavasti kaikki kunnossa, tuuhan jotain ilmotteleen itestäs =)

orchid hui kauhistus mikä säikäytys, onneks kuitenkin vaan säikäytys, nyt vaan lepoa =) meilläkin poika kummastelee kun äiti ei saa enää nosteltua niin helposti mutta on tyytyny kun sanon aina että jos syliin haluaa niin mennään sohvalle niin äiti saa otettua helpommin =)

helmikselle =) onnea ultraan ja luminialle lääkäriin, kyl se varmaan yrittää kuunnella ainakin jos kysyt mutta ei tosiaan vielä välttämättä kuulu että sitä ei tarvi säikähtää ( helpommis sanottu kun tehty =) )

kärppä toivotaan että edelleen on harmitonta vuotoa, mullakin sitä oli ja kaikki silti kunnossa, inhottavaa se silti on, loppuis nyt pian

irtis se on välillä tollasta tää elo täälläkin =) huomenna ehkä jo parempi päivä

luminia juu en mä osaa oikein vieläkään kirjotella elokuisiin vaikka liityin kyllä np-ultran jälkeen, siellä ne jutut on vaan sen verran erilaisia kuin mitä ite miettii, mutta kiva niitten juttuja lueskella on silti =)

nullpoints kyl saa ärsyttää tollaset jutut, muakin ärsyttäis, nää on ihan teidän perheen asioita, koita antaa mennä toisesta korvasti sisään ja toisesta ulos, kummallista käytöstä...

tänäänkin on supistellu koko päivän, mutta ei tosiaankaan vielä kunnolla kipeesti vähän vaan,mutta kai sitä jo uskaltaa vähän touhuilla enemmänkin kun kohta on 37 viikkoo täynnä, ehtis vaikka siivoilla vähän paremmin ennenkun vauva syntyy =)

vointeja kaikille

eliisa ja pikkuruinen 36+4
 
ehtoota mammat :D

enpä ole moneen viikkoon piipahtanutkaan. pinoki on vaihtunut sillä välin joten tekstiä myös ymmärrettävästi on liikaa luettavaksi :ashamed:
lupaan alkaa taas tiivimmin seuraamaan kirjoituksia, alkaa tuon tytön kanssa tuo arki rutinoitumaan edes pikkusen.
Täällä on aika päiviä eletty, neidin kanssa sairaalassa Porissa lastenosastolla jo oltiin 5päivää suonensisäsessä antibiotilla pissatulehduksen vuoksi :| onneksi ei tytölle kuumetta noussyt ja ruokakin maistui normaalisti. pissan hajusta aloin kyseistä asiaa epäillä. täytyy kyllä sanoa että oli elämäni raskaimmat päivät istua tytön vieressä siellä osastolla yötä-päivää..itkseskellessähän tuo meni. Mies sitten töiden jälkeen tuli myös osastolle.. ja istui yö myöhään kunnes oli pakko lähteä unille että jaksoi töihin seuraavana aamuna. Minä nukuin huoneen lattialla patjalla..enhän kotiin pystynyt lähtemään vaikka välillä hoitajatkin sanoivat että "lähdet nyt kotiin lepäämään..". Neidillä ultrattiin varmuudeksi sairaalassa virtsatiet ja munuaiset sekä tehtiin munuaisen toimin koe, kaikki oli kunnossa. Kotona lääkekuuria jatkettiin viikon 3xpäivässä ja nyt vielä 1 iltaisin elokuun puoliväliin asti :| on muuten sekaisin neidin maha ollu, koitettu sitten antaa maitohappoa ja cuplatonta,ym.. hyvin ollaan kuitenkin pärjäilty, aika sitkeä sissi tuo meidän rakas :heart:
nyt sitten vielä 15.8 olisi varjoaine kuvaus, kaikkea tuo neiti joutuu jo pienenä kärsimään :|

Ristiäiset meillä oli 6.7, nimekseen neiti sai Maisa Irina Airola :heart:
nyt tarvii unille painua, jotta jaksan yöllä taas heräillä Maisan kanss :D kiltisti antaa tyttö miedänkin jo nukkua..yöt meillä menee jo yhellä syötöllä. katotaan saanko torstaina neuvolassa kuulla kunniani kun annan Maisan nukkua niin pitkän pätkän syöttämättä :eek:

jaksamisia kaikille ja palailen taas!! :hug:

marleena83 ja Maisa 7viikkoa + 2 päivää :)
 
:wave: Heippa! Täältä varovasti huhuilen. Aamulla piirtyi apteekin Onni-testiin kaksi vahvaa viivaa. Menkkojen mukaan tänään olis rv5+0 ja LA 17.3.09. Esikoista kovasti toivotaan saapuvaksi. Edellinen raskaus päättyi ihan alkumetreillä viime lokakuussa (en tosin tiedä millä viikoilla silloin mentiin, kun menkat olivat sillon vielä niin epäsäännölliset). Mutta nyt siis plussa ja pelko persiissä et kuin käy! Mahdottoman onnellinen silti!! :heart:

Riine..........26.......TAYS.....10/07.............1.
 
heip :wave:

marleenan pikkuneidille pikaista paranemista! voi, kun teillä on ollut huolta pikkuisesta :( [muokkaus] onpa aivan ihanan niminen neiti!

riinelle tervetuloa jengiin! onnea plussasta ja uskoa ja toivoa kovasti sulle! tänne saa sitten ihan vapaasti tuskailla ja jänskättää ;) pidä alun epävarmoista päivistä huolimatta rohkeasti lippu korkealla!

(.) runoilin pitemmälti tonne elokuisten ketjuun, sieltä voi kattoo muut neuvolalääkärikuulumiset (jotka oli hyviä, ei siellä kummempia) , mut otan tähän pienen otoksen sellasista jutuista, joista oon täällä rutissut tai joista vois olla teillekin sitten hyötyä myöhemmin :) vähän kopipeistaan tässä, suokaa anteeksi, mut mulla on vähän nälkä...

ensinnäkin aivan mahtavaa, täälläkin alkaa lopulta tapahtua edes jotain :D eli kohdunsuu oli lyhentynyt 2 senttimetriin kolmesta ja se oli pehmeä. kuulemma vastaa näiden viikkojen tilannetta, joten hyvää kuuluu. vauva on rt:ssä, mutta ei kiinnittynyt, joten ei siellä nyt ihan valmiita olla.
tämänkertainen neuvolalääkäri oli hyvin kokenut rouva ja hän sanoi, että näillä viikoilla hän kehottaa äitejä loikoilemaan pitkin päivää. en nyt ihan tarkkaan muista, mihin se vaikutti, mutta mulle jäi käsitys, että istukka tarvii ihan vaaka-asentoa, ehkä siellä virtaukset silloin toimii paremmin? eli päiväunia hän suosittelee tai sit ihan vaan just loikoilua silloin tällöin. käskystä :D
ja kun sanoin, että kovasti erityisesti ylävatsa, mutta myös koko vatsan alue kipuilee, niin hän sanoi, että äidin pituus (=lyhyys ) vaikuttaa siihen, että vauva on nyt, hmm, kaikkialla. kaikki suolet ja muut yhä vaan työntyy pois tieltä ja sekin vaikuttaa nyt ruuansulatukseen, jne. täähän on just sitä yökipuilua, josta oon puhunut, päivisin pystyasennossa tai päikkäreilläkin on huomattavasti helpompaa. joten naatiskellaan nyt hetken aikaa vielä tästä ilosta...

ihanaa tiistaita kaikille teille! olkaa oikein hyvällä mielellä :)

irtis ja rv 35+6
 
Mymmyryy: Mulla alkoi tuo seesteinen vaihe muistaakseni rv 14-16 kun pahoinvointi loppui ja olo oli tosi hyvä



Toive81: Kyllä doppleri on turvallinen. Aluksi munkin tuli kuunneltua jumpsutusta
useasti päivässä, mutta sitten se väheni että kuuntelin aamuin illoin, ja pian vain iltaisin ennen nukkumaan menoa


Kiitos paljon vastauksista Toive ja muut


En mä sitten soittanut neuvolaan tai lääkärille näistä suppareista, koska torstaina oli niistä tohtorin kanssa puhetta... Päädyin siihen että kyllä nuo 30-60 sekunnin kestävät menkkatuntemukset suppareita ovat, kuten Helmitaustailijakin sanoi...

Edellinen lääkärireissu osoitti, että täysin harmittomia ne eivät voi olla, koska lääkäri teki heinäkuun alussa alatutkimuksen jolloin paikat olivat kiinni, ja siitä viikon kuluttua olikin jo auki...

Huolenaiheena nyt tietenkin että kuinka paljon ne avaavat paikkoja lisää, mutta toivotaan toivotaan että ei aukeaisi enempää, ei vielä tarvisi!



Frizzante: Kiitos nätti-maha-kehuista



Helmitaustailija: Kaikkea hyvää ultraan!



Luminia: Tsemppiä lääkäriin!!

Kiitos kysymästä

Oon mä yrittänyt ottaa iisisti

Kivuliaat supparit on vähentyneet huomattavasti


Mä en ole kyennyt liittymään tuohon kuukausi pinoon. Oon siellä välillä käynyt kurkkimassa, mutta jotenkin siellä pidetään ehkä niin itsestään selvyytenä että kaikki menee hyvin, ei osata ajatella sitä mahdollisuutta että elämä voi oikeesti näyttää sen nurjan puolensa, ja joillekkin jopa useamman kerran peräkkäin...

Tämä on enemmänkin mun paikkani



Orchid x2: Hui, onneksi selvisitte säikähdyksellä!!

Ihanaa että pikkuisella on siellä kaikki hyvin!

Sulla on sama tilanne kuin mitä mulla oli tässä raskaudessa. Nyt vain otat tosi rennosti etkä nostele yhtään ettei istukka repeä tai irtoa



Eliisan lähtöä täällä jännitän jo kovasti!



Tähän väliin voisin huhuilla että
Gatsuuuuuuuuuu!!!!
Missä oot?? Onhan kaikki ookoo?




Nullpoints: Yritä vain antaa mennä toisesta korvasta in ja toisesta out noi jutut...



Marleena83: Ihana nimi teidän murulla!

Kurjia kokenut pikkuisenne, mutta onneksi ei vakavammasta ollut kyse



Riinelle tervetulohali ja onnea plussasta!



Oma napa: Pikkujätti meni v.loppuna istukan taakse piiloon remonttimelua, ja lymyilee siellä edelleen

Melua ei ole ollut enää sunnuntain jälkeen, mutta taisi pieni vain säikähtää niin kovasti

On se vaan tosi iso ero noissa potkuissa, että onko pieni istukan edessä vai takana, saisi jo tulla pois piilostaan


Kipeet supparit on vähentyneet paljon, vielä muutamia tulee, varsinkin yöllä. Noita kivuttomia tuleekin sitten ihan hirveesti, ja ne yltyy vain iltaa kohti. Niitä tulee aina seisomaan noustessa, istumaan mennessä, kääntyessä ja ihan joka liikkeessä


Maanantaita ootan kovasti, on keskussairaalassa kontrolliultra vauvan sydämestä. Lääkäri saa samalla katsoa onko paikat auenneet lisää...


Mitäs muuta oloon... Makeannälkä on kova

ja mahalaukku tuntuu jotenkin pienentyneen, ei mahdu enää niin paljon ruokaa kerralla mitä muutama viikko sitten. Senpä takia nälkäkin on taas paljon useammmin

Iskias vaivaa välillä, janon tunne on edelleen valtava, ja jalkoja pakottaa, mutta muuten kaikki on ok




Nyt syömään!




MyAngels ja pikkujätti rv 27+4 (ultra rv 27+6)
 
Heips TAAS!

Liityin tuonne tammikuun toivoihin vaikka kieltämättä tämä pino on tullut tärkeäksi kun täältä saa vertaistukea saman kokeneilta, joten tänne varmaan kirjoittelen enempi. =)

MyAngels: Täällä pidellään sulle kovasti peukkuja! :hug: Mun on sulle pitänyt monta kertaa "sanoa", että olet huipputyyppi! Jaksat AINA ottaa täällä kaikki huomioon ja vastailla jokaiselle jotakin =) Susta kyllä tulee upea äiti. Uskon kyllä, että meistä kaikista saa tulevat vauvat aivan käheen upeat mutsit :D On täällä tietysti monia muitakin aktiivisia kommentoijia. Itse olen niin untuvikko ihan kaikessa vielä niin sorrun aina hakemaan teiltä muilta helpotusta :ashamed:

Kaikille ihanan aurinkoista päivänjatkoa!

Toive81 ja rakas mini 15+2
 
Luminia, mites neuvolassa? Täällä aivan sama juttu kun sulla: oon kyllä kateellisena käynyt lueskelemassa, kun tammikuiset jo ostelee vaunuja, mutta en ole liittynyt pinoon. Mutta se on kyllä totta mitä joku kirjoitti, että noista kuukausipinoista löytyy monesti varmistuksia asioille, joita itsekin juuri miettiin.

Orchid, hui mikä kokemus!
Onneksi kaikki oli hyvin.

Kärppä, pahoittelut vuodoista. Ne on kyllä NIIN raastavaa. Uskon että kaikki on kuitenkin hyvin!

NullPoints, huh mikä anoppi.
Mulla ei ookaan anoppia ollenkaan, ja oma äitikin on aika hyvin hillinnyt hössötystään, vaikka eka lapsenlapsi tulossa.

Eliisalle tsemppiä viimeisille viikoille!


Marleenan ja Maisan perheelle toivotaan rauhallisempaa jatkoa!


Riine, tervetuloa! Saadaan tänne jo maaliskuisiakin.

Irtis, kiva että on alkanut tapahtua. Ei kun vaan vaakatasoon ja pirtelö kouraan!


MyAngels, hyvä että supparit on helpottanut ja pian saat taas uutta tietoa. Bon appetit! :D

).( Suureksi yllätyksekseni se doppleri putkahti tänään postilaatikkoon! Pistin tilauksen lauantaina ja sieltä piti tulla vielä joku mailikin kun ne lähettää sen. No mailia ei näkynyt, mutta hyvä näin... Nyt sitten yritän malttaa odottaa miestä töistä. Itse asiassa kävin eilen vielä neuvolassa sydänäänet kuuntelemassa sen perjantaisen vuotelun takia. Kun luulin ettei tuo masiina vielä tulis moneen päivään... Ja eilen oli kaikki ok, joten kai jaksan odottaa vielä pari tuntia! Jokos mymmyryy sait omasi?

frizzante 14+2
 
Heippa ihanaiset =) etenkin huhuilijat eliisa, myangels ja miikkis, kaikki on täällä hyvin :heart:

Me saatiin tämä uusi talo valmiiks ja nyt ollaan siis pari viikkoa asuttu ihan ikiomassa ja upouudessa kodissa :heart: nettipiuhat on ollu kytkemättä mutta vihdoin toimii nyt nekin!

Navanpuolella kaikki ennallaan, jäbä perätilassa ja sektioaikaa tässä odotellaan...jaiks...vatsassa kiertää, jännittää, itkettää ja naurattaa vuoronperään :D mutta palailen linjoille kunhan sitten kotiudutaan, nyt täytyy alkaa pakkaileen ;)

Eliisa pitäskö laittaa joku kukkanen rintaan että jos säki pääset paikalle ja meidän "treffit" toteutuukin :LOL: ?

Jännäterkuin Gatsu ja Elvis rv39+6
 
Hyvää tiistai-iltaa arvon naiset B)

täällä ollaan..edelleen kasassa B)
olin la-su yön synnärillä, kun lääkäri päätti ilman että näki mut että yöksi oli jäätävä tarkkailuun. ja meinas sunnuntaina että osastolle pitäis jäädä makamaan, johon minä vaan että :LOL: :LOL: :LOL: .
eli kotona ollaan...ja nautitaan isosta masusta!!! :D :D :D

kiitos onnitteluista yms. mutta voisin ottaa ne vastaan vasta tuonnempana :D

AE ja ukkeli 36+5 (38+5)
 
Nimra
Moi.

Täällähän tapahtuu niin kovasti, että ei meinaa perässä pysyä, kun käyn niin harvoin :(

Riine: Onnea plussasta =)

Orchid: Kamala, että säykäytti, mutta hyvä, että kaikki on kunnossa :D

MyAngels: Nyt vaan lepoa ja hyvä, kun pääset tarkistukseen. Täältä toivotellaan kovasti onnea jo :)

kaikille h-hetkeä odottaville ihan älyttömästi onnea ja reipasta mieltä :D ja mitä kaikkea sitä osaisikaan toivotella - Ihan kaikki sanat varmasti kävisi tähän :)

kärppänä heinälatoon: Minulla oli myös veristä vuotoa alussa ja muistelin tässä juuri, että sitä oli ihan viikoille 13-14...sitä tuli aina silloin tällöin, kun vessassa oikein tarkasti paperiin katsoi ja muutaman kerran sai huomata myös pikkuhousunsuojasta, mutta kaikki ainakin tähän mennessä mennyt hyvin, joten eiköhän se ole ihan normaalia ja huoletonta, vaikka tiedän kyllä omista kokemuksista, että helpommin sanottu kuin tehty.... Kovasti teille onnea ja jaksamista :D

Mymmyryy: Uskon, että kaikki on ihan kunnossa!!!

Omaa oloa... huono olo ja älytön kuvotus on jatkunut taas pidemmän aikaa.. eikä oikein tahdo kunnon ruoka...eikä juuri kyllä mikään muukaan mennä alas saati sitten, että tekisi mieli oikeasti syödä jotain - Hedelmiä pystyn syömään, mutta kaikki muu tökkii ihan kunnolla :( Valitettavasti hedelmät (muut kuin banaanit) tuntuu olevan hiukan huonolaatuisia usein, mutta kyllä ne menee kuitenkin :p
Maha on jo kasvanut, vaikka näillä ylimääräisillä kiloilla kaikki ei vielä tajua, että lapsi se siellä kasvaa..., mutta itse kun tietää ettei ihan kaikki ole ylimääräistä niin olo on hyvä mahasta...vaikka ei siis mikää selkeä vauva-massu olekaan.
Tässä on alkanut noita koviakin potkuja tulla ja välillä tuntuu, kun hieroo mahaa ihan hellästi, että sieltä mahasta yritetään potkia äidin käsi ihan jonnekin muualle :D mutta jatkan kuitenkin välillä silittelyä, että tietää pikkuisen olevan kunnossa.
Täällä olen tällä hetkellä sairauslomalla, kun nilkka on nyrjähtänyt ja turvoksissa ja ensi viikolla, jos on vielä niin kipeä ettei kävelemään pääse niin ultrataan ettei ole jänne menossa poikki tai mitään muuta suurempaa vikaa jalassa - Siinä se olisikin vielä, kun joutuisi johonkin jalkaleikkaukseen...siitä menis sit suoraan äitiyslomalle - ja tahtoisin vielä olla tuolla raksalla työssä niin kauan kuin olo muuten antaa myöten :)
Saas nähdä kuinka se rakenneultra mennee 29.7 olis aika aamulla... :( Ihan hermona olen!!!!mutta ei oikein muuta voi, kun toivoa ja odottaa.
Erään mukavan asian sain kuulla, kun kerroimme äitini äidille niin lupasi tai itseasiassa sanoi ettei ota kieltävää vastausta vastaan niin maksaa miehelleni ajokortin niin ei tarvii vaan mun ajaa :D Ihan juttu! Siinä säästää kuitenkin jo 2000 ? itse. Tosin sanoimme, että käy mutta mieheni aloittaa autokoulun vasta, kun on käyty siellä loppukuun ultrassa niin ei tarvii (tavallaa) turhaan hänen maksaa autokoulua. Eipä täällä muuta omaan oloon -

Mukavia kesäpäiviä!!!!

Nimra & potkija 19+3
 

Yhteistyössä