*** Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa***

Kiitos irtosora lämpimästä tervetulotoivotuksesta! :hug: Tulipa hyvä mieli. Ja piti siis sanoa, että kyllä ultriin menenkin mielelläni, se veriseula vaan mietityttää, kun antaa niin paljon vääriä hälytyksiä. Ultrat kyllä haluan ehdottomasti, vaikka ei nekään kaikkea kerro. Viimeksi käytiin niskaturvotusultrassa yksityisellä, ja kaikki näytti olevan kunnossa, rakenneultrassa jälleen yksityisellä, ja vauva oli kuollut.. Eli rakenneultrakammoinen täälläkin, kuten MyAngels. Ultrat kyllä on ihania, kun näkee pikkuisen ja pari päivää voi taas hengähtää, että elossa ollaan. Ja niin, tämä kaikki tosiaan Jyväskylässä, eli näinkin "isossa" kaupungissa ei tarjota muuta kuin alku-ultra rv 10, jossa mahan päältä huonolla laitteella terkkari katsoo, että onko elämää. Onneksi tähän on tehty se lakimuutos, mutta koska astuu vasta parin vuoden päästä voimaan, ei "toivottavasti" enää silloin vaikuta meihin.

Tulipa taas romaani.. Sitä se kirjoittamattomuus ja hiljainen työpaikka teettää.. Kaikki muut lomalla, minä aloitin kesäkuussa.. Jippii.

Helmis
 
Heippa höpönassut!!



Toive81: Onnittelut päätöksestäsi ostaa kotidoppleri!

Mä ostin sen rv 12 muistaakseni, ja silloin sydänäänet kuuluivat ihan tuolta nivusista, joko vasemmalta tai oikealta puolelta, melkein siis karvoitusalueelta. Istukan ääni on hidas viuh, viuh, ja vauvan sydänääni on nopea kuin hevonen laukkaisi tai juna mennä puksuttaisi

Kun lasket sykettä 15 sekunnin ajan ja kerrot sen neljällä niin saat sykkeen lukeman minuutissa

Oliskohan se ollut joskus rv 16-17 kun sydänäänet kuuluivat pari sormenleveyttä navan alapuolelta, eli niitä etsiessä huomaa vauvan kasvaneen

Mulla äänet kuuluivat parhaiten makuulla, ja joskus oli niin että istukan ääni kuului tosi selvästi ja syke sitten vaisumpana istukan takana (silloin mulla oli istukka kohdunsuun edessä )
Geeliä kului alkuvaiheessa melko paljon kun ääniä piti etsimällä etsiä, mutta pian opit löytämään ne nopeesti

Harjoitus tekee mestarin

Mun mielenterveyteni on tuo doppleri pelastanut monen monta kertaa

Silloin kun mulla oli verivuotoa, niin se kirkas veri ajoittui AINA viikonloppuun jolloin neuvola oli kiinni

Oli sitten helppoa ja huojentavaa tarkistaa sydänäänet heti kotona, rauhassa omassa sängyssä



Tervetuloa joukkoomme Fleur05 ja Helmitaustailija!

Pahoittelut kokemuksistanne
ja onnittelut plussasta!

Oikean pinon valitsitte!



Fleur: Meillä np-ultran turvotusraja on 3,0mm kun ultra tehdään rv 12. Jos se tehtäisiin aiemmilla viikoilla, olisi raja matalampi.

Itse olen lapsivesipunktion läpikäynyt esikoisen, eli enkelipoikamme aikana. Hänellä oli np-ultrassa niskaturvotus 2,5mm eli normaali, mutta rakenneultrassa hänellä todettiin erittäin paha sydänvika. Lääkärit suosittelivat lapsivesipunktiota, josta selvisi normaalit kromosomit eikä punktio aiheuttanut mitään ongelmia. Vaan ei ollut enkelimme matka tarkoitettu pitkäksi, hän syntyi ikuista unta nukkuvana rv 23


Tiedän kolme tapausta lähipiiristäni jotka ovat niskaturvotuksen vuoksi menneet lapsivesipunktioon. Kaikilla selvisi kuitenkin terveet kromosomit, ja yksi raskauksista keskeytyi punktion takia

Odottakaa rauhassa veriseulatulos jotta saatte riskiluvun.
VOIMIA!

Täällä odotuspalstalla on ainakin Sikiöseulonnoista kiinni jääneiden osio, josta varmasti saat paljon tukea ja kokemuksia.


Irtosora: Pikaista paranemista sinne!



Daizzin hyväntuulisuus tarttuu!



Riikkulin kuulumisia oli mukava lukea
Ja voi miten suloinen kuva

Kiitos tsempeistä

Toivotaan ettei olisi maitoallergiaa, mutta jos on, niin monesti se häviää vuoden parin kuluttua



Pamulle tsemppiä, onnea ja kaikkea hyvää rakenneultraan!



NullPointsille kaikkea hyvää ultraan!



Luminia: Meillä tehdään veritesti rv 10 ja np-ultra rv 12 jolloin siis saa tuon veritestin tuloksen. Lääkäri katsoi niskaturvotuksen ja veritestin tuloksen,
syötti ne koneelle ja kone antoi sitten riskiluvun



Surusydän: Ihanaa että syke kuului!



On se vaan typerää kun ei joka paikassa tarjota noita ultria...

Eikös pian pitäisi tulla pakolliseksi joka kaupungin tarjota sekä np-ultra että rakenneultra? Se olisi kyllä aina saanut olla tarjolla joka paikassa

Mä oon siitä onnekas että meillä tehdään normaaleissa raskauksissa yhteensä 5 ultraa. Keskussairaalassa np-ultra ja rakenneultra ja sitten ultrataan kolmesti neuvolalääkärissä omalla paikkakunnalla

Mulla onkin 11. tai 12. ultrauskerta tulevana torstaina kun on neuvolalääkäri.. Oon mennyt jo laskuissa sekaisin



Ruoan alas saamisesta oli puhetta... Täällä syötiin alkuraskaudessa mehujäätä, mehukeittoa ja vettä. Sen jälkeen tulikin sitten roskaruoanhimo

Söin just sitä mitä mieleni teki, muuten vointi olisi mennyt vielä kamalammaksi




ON: Tänä aamuna heräsin ennen 7 kun pikkujätillä oli jotkut kolmiloikkaharjoitukset menossa

Lääkärissä kävin ja saikkua sain. On sen verran paljon ollut nyt niin kivuliaita kuin kivuttomiakin supistuksia

Saikun jatkoa katotaan sitten torstaina lääkärineuvolassa.
Muuten vointi on ok, potkuista nautin kovasti!



Halauksin:
MyAngels ja pikkujätti rv 26+4 (ultra 26+6)
 
Tervetuloa helmitaustailija ja onnittelut plussasta!

Kiitos surusydän kun kerroit klexane-kokemuksistasi; kyllä mäkin sitten varmaan ne piikit otan niin eipähän tarvi ainakaan jännätä tuleeko veritulppa. Ja tosiaan lyhyen aikaahan mä joudun niitä pisteleen loppujen lopuksi - nyt on verensokerimittaus 4 kertaa päivässä raskausdiabeteksen takia, että muutama piikki lisää ei tunnu enää missään...

Terveisin Luce, joka lähtee ihan kohta työmatkalle ja sitten kesälomalle ja palailee palstalle luultavasti vasta elokuussa

Hyvää kesää kaikille ja kiitos tuesta raskaudeen liittyvissä iloissa ja suruissa!!
 
:wave: Moron kaikille

Äitee ja Wiivi, onneksi olkoon pienokaisista!! :heart: Myös Daizz, onnea kovasti ultrauutisista, onneksi toinen pienokainen on sitkeä sissi! :flower:
Ja Luce kyseli hepariini-hoidoista, minulla myös Klexane ollut käytössä jo reilut pari kuukautta, koko loppuraskauden ja vielä 6 viikkoa sen jälkeen. Vain sen takia, kun olen sairastanut veritulpan muutama vuosi sitten polvileikkauksen yhteydessä. Mutta toisaalta mitä sitä ei tekisi pienen ihmisenalun vuoksi, ei turhia riskejä kannata ottaa. Meillä isäntä pistelee, kun itse olen piikkikammoinen. :(
Viime viikon ti oli rakenneultra, kaikki hyvin pienokaisella!!! Suuri kivi taas putosi sydämeltäni, tässä iässä kun kaikki ei ole aina niin varmaa. Ja samaten sokeritestin läpäisin, vaikkakin komensivat uuteen vajaan parin kk päästä... taas pääsee neulatyynyksi. :snotty:
Olipa kivaa vaihtelua käydä yhden koiruuden ja muutaman ystävän kanssa Ruotsissa maailmanvoittaja-näyttelyssä, olen kyllä väsynyt, mutta hienoon menestykseen tyytyväinen, ko. haukku kun on vasta reilun 1,5 v. Sai tosi hienot arvostelut, ja kehuja suullisestikin asiantuntijoilta, ja osasi vielä käyttäytyä kuin vanha tekijä.
Mutta siinä tarpeeksi omaa napaa...kauhiasti olette ehtineet kirjoitella viime to illan jälkeen, toivottavasti ei jäänyt multa mitään oleellista huomaamatta. :( :eek:

Valssu ja niti/hra pikkarainen 21+2
 
Tervetuloa helmitaustailija tänne meidän joukkoon! Toivottavasti pienokaisella on pitävät tarrasukat!!!!!!!!
(.) Hyvin meni kaikki tänään. Olen niin onnellinen =) ja helpottunut :whistle: !!!!!!!!!
Se oli mun "pakollinen" ensimmäinen tarkastus. Olenhan siis käynyt jo neuvolassa ja sit kävin jo paniikissa tuossa sairaalassa tarkastuttamassa asioita 3viikkoa sitten.
Yleensä täällä tuo tarkastus on rv14,mutta koska siinä vikassa ultrassa paljastui et viikkoja olikin enemmän, niin saivat mut tähän väliin muutettua.
Ainut harmittava asia oli se et en saanu uutta kuvaa, koska antavat vaan kaksi kertaa per raskaus ultrauksen sillä paremmalla koneella ja kuvan käteen.
Eli niiden normaalien, veri ja pissa hommeleiden jälkeen pääsin lääkärin puheille. Oli miellyttävä mies. Katseli mun kansiota ja oli et huh, huh. Sanoin vaan et juu tiedän........
Sit se nopeeta ultrasi. Näin itsekin kaiken ja sen et sydän sykki hienosti. Lääkäri sanoi et kaikki näyttää normaalilta. Eli hienoa!!! JEE!
Sit se halusi puhua tulevasta synnytyksestä jo. Sanoi et mun historian kanssa mulla on mahdollisuus valita. Siis esikoisen kans oli nää ongelmat: raskausdiabetes, raskausmyrkytys, iso vauva ja et käynnistykseen käytetyt lääkkeet eivät tehonneet. Varsinkin hänen mielestään koska ne lääkkeet eivät tehonneet ei niitä voi mulle käyttää. Eli jos haluan yrittää mennä normaaliin synnytykseen, se on ok. Jos haluan sektion se on ok kans. Tuossa on mulle tuleville kuukausille miettimistä. Sydän sanoo et sektio, järki taas et voihan se nyt mennä paremmin kuin viimeksi. En tiedä ja onneksi ei tarte ees vielä päättää. Suurempi riski on et haluaisin mennä normaalisti.
Oon ihan poikki nyt. Anteeksi kun oli tosi omaan napaan tuijottava juttu mulla nyt, mutta oon väsy :ashamed: .

Nullpoints+ tirri 14+5 :heart:
 
iltaa... |O väsyttää...
meillä ollaan sitten masutaudissa, poika (3v) oksentaa ja mies (35v :LOL: ) oksentaa...
saa nähä tuleeko muhun ja tyttöön (7v) :eek: :(
Mulla varmaan tulee lähtö synnyttään jos oksennustauti tulee mulle... :(
toivottavasti tästä raskaudesta olis jotain suojaa tms.
miehen lapsetkin (poika 13v ja tyttö 10v) tulivat meille...jospa heihin ei tarttuis... :/

masukki on rauhoittunut ihan..tai siis supparit on rauhoittuneet...
saisivat oikeestaan alkaa nyt tulemaan että pääsis tositoimiin..

siivousta ja saunaa joka päivä ollu..ainoastaan se viimeinen ÄSSÄ puuttuu...
pitäis varmaan sitäkin, mutta mies sairas... :/
mie voisin...vaikka koko ajan :p
jos kerran niitä aviomiespalveluja on kaikkeen kotihommiin liittyen mahollista vuokrata niin entäs tähän...? :LOL:

juups...nyt pitää mennä itekin jo nukkumaan, kun ei tiedä kuinka moni huomenaamulla oksentaa ja ketä kaikkia pitää passata...

väsynyt AE ja ukkeli 35+5
 
Tervehdys! Täällä työmaalla pitäisi ahertaa mutta kun väsyttää..
Kumma juttu tämä unen tarve, viime yönä tuli nukuttua melkein kymmenen tuntia eikä tunnu riittävän..

Tervetulotoivotukset Helmitaustailijalle! Onpas mukavaa saada sinut joukkoomme! Onnittelut!
Meillä onkin lasketut ajat aika lähekkäin (minulla on 31.1.). Ja samalta suunnaltakin ollaan, joten saas nähdä vaikka synnärillä tavataan! Eli täältä Keski-Suomesta minäkin. =)

Valssulle ja Nullpointsille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Ja Valssulle myös sokeritestin läpäisemisestä.

AE:lle voimia sairastavan joukon keskelle. Toivotaan että pöpö kiertää sinut kaukaa (ja että mieskin toipuu piakkoin "käyttöösi" :LOL: )..

Jos sitä koittaisi jotain töitäkin tehdä..

Luminia 10+5
 
Hei ja tervetuloa helmitaustailija! Sä kun mietit tota veriseulaa, niin mä jätin sen tekemättä. Ajattelin, että pelkkä np-ultra riittää mulle ja siinä ei todettu mitään huolestuttavaa.

Voi ei ae! Toi mahatauti on kyllä viheliäisin tauti mitä voi olla, varsinkin jos on useampi lapsi. Meitä oli kotona viisi lasta ja kun se tauti kiersi vuorotellen kaikilla ja saattoi aloittaa sitten uuden kierroksen niin siinä oli kyllä äidillä jaksamista!

Mä oon ollut muka niin kiireinen, etten oo kerennyt kirjottelemaan. Tänään on kuitenkin vapaapäivä ja mies ja tyttö lähti mökille, joten tää on oikeestaan VAPAAPÄIVÄ isolla kirjoitettuna ja huutomerkit perään!!! :LOL:
Oon kyllä voinut tosi hyvin, masu pyöristyy ja hommasin vähän äippävaatteitakin =) Pikkanen potkiskelee joka päivä, eikä oo ollut erityistä stressiä mistään! Tässä nyt innolla odottelen rakenneultraa, joka onkin vajaan kahden viikon päästä, 21.7..

Findy 17+6 :heart:
 
Nonni...sain lainakoneen.

Jos nyt sit saisin kirjotettuu synnytyskertomuksen.


29.6.2008 ( rv 41+4 ) klo 6 heräsin pissahätään ja lähdin vessaan..matkalla tuli kipeä supistus ja seuraava 15min päästä jonka jälkeen supistukset tulivat 3-5min välein.

olimme siis äitini luona ja ensin soitimmekin 8 aikaan lohjan sairaalaan joka oli täynnä ja käskivät mennä helsinkiin ellei lapsivedet kerkee mennä ennen sitä.

no puol 9 aikaan soittelin kätilöopistolle jonne pyysivät tulemaan näytille jos ei kipuja kestä...
klo 10.00 on minut kirjattu kättärille sisään ja jolloin olin 3cm auki ja pää oli vielä liikuteltavissa.
niin ja tässä vaiheessa tuli kättärillekkin sulku päälle..pääsin siis kuulemma viimeseen vapaaseen saliin.

11 aikaan sain supistuksiin ilokaasua silloin auki 4cm.

12 sain epiduraalin jolloin mitattu 6cm auki mutta lapsi vieläkin todella ylhäällä.

kalvot puhkaistiin klo 13.09

jossain tässä välissä mies rupesi voimaan tosi pahoin ja ihmettelin kummasti koska ei esikoisenaikaan ollut mitään ongelmia...miehestä ei siis paljon ollut apua

klo. 13.35 sain luvan ponnistaa ja miehen käskettiin olla valmiina painamaan nappia kun kätilö pyytää että saadaan toinen kätilö paikalle mutta ei mennyt kuin hetki kun tulikin kielto että ei saa ponnistaa..no lapsi syntyi 13.37 eli todella rivakasti eikä siis keretty saamaan toista kätilöä avuksi ( ponnistusvaihe 2min ja välissä siis hetken kielto millon ei saanu ponnistaa ) näin heti että tyttöhän se kunnes iski paniikki... lapsi aivan sininen ja yhtään ääntä ei kuulu kakat ja pissat vain tuli... pelkäsin todella että lapsi syntyi kuolleena, kukaan ei vastannut kun kyselin miksi se on aivan sininen eikä itke ollenkaan.

no hetken panikoinnin jälkeen kätilö saa lapsemme parkasemaan ensimmäistä kertaa ja ilmoittaa samalla että napanuora oli kiertynyt kaulan ja vielä vartalon ympäri ja siksi siis sininen.

istukka irtosi 13.58 ja paino 800g , verta menetin 400ml ja yhden tikin sain välilihaan.

ja vielä muistin virkistykseksi tyttö tuli 3635g 49cm ja pipo 36cm pisteitä 9 yksi meni siis väristä.

anteeksi jos on kauhean sekava mutta kun lapset ei anna äitin palstailla rauhassa...

wiivi84 ja pikku rinsenssa 11 pvä
 
Tervehdys!

Onnea wiivi pikku prinsessasta! :heart: :flower: Mahtoi kyllä säikäyttää tyttö teidät, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin!

ae toivottavasti mahatauti ei tartu sinuun. :hug:

helmitaustailija tervetuloa joukkoon!

( . )Neuvolassa käyty, kaikki arvot ok. Eivät osanneet sanoa, onko pää kiinnittynyt. :headwall: Odotellaan, odotellaan...

Jemima 37+3
 
Moi!

Minäkin ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella jotain.

Wiiville valtavasti onnea pikkuisesta tytöstä!! :heart: :flower:

Ja Valssulle ja NullPointislle onnittelut ultrakuulumista! :heart:

Tervetulotoivotukset Helmitaustailijalle! Toivottavsti tällä kertaa kaikki menee hyvin :hug:

Ja Daizzille kanssa isot onnittelut Aivan ihana juttu!

My Angelssilla oli tosi hurjan kuuloinen tilanne :/ Mutta onneksi kaikki sitten kuitenkin päättyi hyvin :heart: Nyt vaan ihan rauhallisesti ja lomaillen loppuaika.

Omaan oloon ei kuulu mitään erityistä. Maha on kasvanut. Tässä vaiheessa se tosin näyttää ainakin omiin silmiin lähinnä vaan siltä, että oisin lihonut. Mutta kai se kumminkin raskauteen liittyy, kun muuten olen suurinpiirtein entisen kokoinen :) Onneksi löysin kirpputorilta eurolla ihanat ihan sopivat äitiysfarkut!! Ne on niin mukavat päällä =) Muuten ei mitään kummempia. Me tehdään tosiaan remonttia ja välillä kyllä huomaa, että ihan kaikkea ei pysty entiseen malliin tekemään. Mä kun oon aina ajatellut, että kyllähän sitä voi kaikkia hommia tehdä vaikka raskaana onkin ja entiseen tapaan käyn kavereiden kanssa ulkona ja muuta. Mutta... kyllä musta on aikamoinen kotihiiri tullut :) Ei vaan jaksa eikä huvita lähteä jonnekin baariin istumaan, humalaiset ihmiset on enimmäkseen aika ärsyttävää seuraa. Ja tosiaan remonttihommissakin oon siirtynyt kevyempiin. Luin semmosesta neuvolasta saadusta oppaasta, ettei saisi tampata ja pestä mattoja :eek: Mä kun just olin suunnitellut peseväni matot ja olen kyllä remonttiin liittyen tehnyt raskaampia hommiakin. Että en tiiä, mitä pitäis ajatella... Mitäs vielä, neuvolaan on enää kaksi viikkoa (ja rakenneultraan 2 viikkoa ja 6 päivää ;) ). Odotan kyllä niin, että pääsisi niitä sydänääniä kuuntelemaan (se onkin mulle ihan uusi kokemus) Alkaa selvästi jo pikkuhiljaa hermostuttaa, että jos niitä ei kuulu ollenkaan... Olen nyt monena yönä nähnyt unia, joissa olen epätoivoisesti yrittänyt päästä neuvolaan tai sitten saanut keskenmenon :/ On tää tosiaan vähän rassaavaa, kun ei ole oikein mitään tietoa siitä, onko kaikki kunnossa. Liikkeitäkään ei vielä tunnu ja muutenkin mitään oireita on tosi vähän. Ainoastaan toi pömpöttävä massu antais ymmärtää, että jotain siellä on meneillään :)

Mukavaa päivää kaikille!

Aili + Otus 16+6 (huh! huomenna alkaa jo 18. viikko, enpä ois vielä muutama kuukausi sitten uskonut olevani jossain vaiheessa näin pitkällä)
 
hohhoi... |O
väsyttää..pitkä raskas yö takana...mies nukkui pojan kanssa vierekkäin jotta äiti sais levättyä( mitä kummaa se on?? )
mutta tietty mie koko ajan pomppasin kattomassa miten niillä menee, poika oksensi alkuyöstä koko sänkynsä ihan märäksi, kaikki petivaatteet meni... ja sitten köllöttelivät loppu yön patjalla.
Tämän päivän olen saanut tehdä, todellakin TEHDÄ töitä...
on pesty monta koneellista pyykkiä (oksennus, muut pyykit odottavat kiltisti vuoroaan :D )
tiskattu TOSI monta kertaa(kun meillä ei ole konetta ja nyt syöjiä on siis paljon enemmän)
pesty vessoja, jotta tauti ei tarttuis muihin.
imuroitu koko huusolli (pitäis varmaan luututtakin ja pyyhkiä pölyjä/pöpöjä! )
pyykkejä pitäis lähtä laskosteleen. ja laittaa uus kone pyörimään kun kuullostaa pesseen jo edellisen.

Mies ja poika nukkuvat nyt tuolla. poika haluaa välillä syödä jotakin (ymmärtäähän sen kun masussa ei oo mitään ) mutta syönnistä( mehujäätä, vettä, limppaa, mehua, kaurapuuroo) 15min niin oka lentää... ja äitinhän siellä pitää olla hoitamassa...
Kiva kun noi ukon lapset ei tee mitään, niin yksin saa kaiken tehä ja passata yms...jakso menee...olen aivan kuitti.. |O

Anteeksi omanapaisuus mutta nyt ei jaksa...helpottaa vaan kun saa purkaa tuntojaan ees vähän...ei tartte itekseen miettiä ja itkee koko ajan... :'(

Väsynyt AE ja ukko 35+6
 
wiivi¨ kiitos synnytyskertomuksesta =) onneks oli vaan säikäytys ja nyt kaikki hyvin

AE:lle voimia taudin keskelle, toivottavasti muut säästyy siltä ja jaksamista pyykkäämiseen ja muuhun siivoukseen :hug:

irtikselle hyvää äippäloman alkua =) ja toivottavasti räkätauti helpottaa

helmitaustailijalle tervetulotoivotukset ja onnittelut :heart: ihanaa että pääsit meidän porukkaan ja toivotaan että kaikki sujuu loppuun asti hyvin =)

nyt en muista pitikö jotain muuta kommentoida, toivottavasti en mitään oleellista unohtanu, on jotenkin tosi saamaton olo, mikään ei oikeen huvita, eilen illalla säikähdin kun ei vauveli heränny vaikka kuinka yritin tuuppia... kamala tunne oli mut onneks sit alko taas venytt ely ja potkiskelu, aatteli varmaan että on se nyt kumma kun ei nukkuakkaan saa =)

neuvolassa kävin taas, kaikki ihan hyvin, täti ( tai onko se nyt mikään täti, varmaan mua nuorempi :D tää sijainen ) sano että jos viikon viä ottaa rauhassa niin sitten ei haittaa vaikka syntyskin ja eihän nää supistelut tarkota että mitään viä aikoihin tapahtuis mut kyl silti otan varman päälle ja rauhassa viikon ainakin =)
muistankohan ulkoo kun en jaksais korttia hakee....
painoo oli tullu 400g viikossa, nyt siis 64,1 kg
sf oli 29,5
verenpaine 105/78
vaavin syke 130, ilmeisesti nukku just sillon kun liikkesiinkin merkkas vaan yhden plussan, ei kyl potkinutkaan siellä yhtään mut nyt parhallaan tunkee jalkaa kyljestä läpi =)

nyt ei kyllä kulje oikeen tuolla pääkopassa että jatkan taas kun oon vähän terävämmällä tuulella, jos sellasta ihmettä tapahtuu :D

vointeja kaikille

eliisa ja pikkuruinen 35+6
 
Tervehdys taas!

Wiivi Onneksi kaikki päättyi onnellisesti! Onnea vielä kerran! :flower:

NullPoints Kiva, että kaikki oli ultrassa mallillaan =)

MyAngels Kiitos hyvistä vinkeistä laitteen käyttöön liittyen =)

Oma napukka: Laite tuli kuin tulikin jo tänään postiin ja innolla hain sen kotio. Mieskin oli innoissaan ja etsi omat kuullokkeet ja yhdessä sitten luettiin ensin käyttöohjeet kädet täristen. Levitin hieman geeliä masuun ja laite päälle. Ensin kuului oma syke vaimeana taustalla ja suolen muljahduksia. Sitten huomasin, että koitin ihan liian ylhäältä ja siirryin lähelle karvoitusaluetta ja alavasemmalle (neuvolassa kuulleet siltä kohdin). Eikä aikaakaan kun nopea jumputus alkoi kuulumaan! =) Kaveri katos välillä "maisemista" vaikka pidin samassa asennossa laitetta, mutta hetken päästä "syöksyi" taas pelipaikalle takaisin. Aivan mahtava vehje! Ja olo on ihan onnesta mykkyrällä, meidän pieni elää ja on vilkas! =) Kyllä tää oli loisto ostos ja hintansa väärti. Päätettiin ettei nyt ihan joka päivä aleta pientä kyttäämään vaan tarpeen mukaan. Taas kun on ollut vatsakipuja niin jo jälleen helpotti ja uskon että normi jomotuksia ovat. Kaiffahan siellä vain kasvaa ja venyttää paikkoja. Jaksaa jälleen paremmin odotella kahden viikon päässä olevaa neuvolaa.

Onnellinen Toive81 ja laukkaava mini 14+3
 
Moikka!

Täällä oli joku aika sitten neuvola-gallupia. Pitääpä pistää vielä vähän positiivisia kokemuksia: meillä on tosi kiva neuvolantäti, n. 50-v, ottaa miehen huomioon ja puhuu myös hänelle. On kyllä varmaan niin paljon vaan persoonasta kiinni. Mutta MyAngelsin tarinaa lukiessa tuli väistämättä mieleen, että onkos miehesi jotenkin erityisen komea ja charmantti, kun niin saa tädin sekaisin?!?
:LOL:
Wiiville superonnittelut prinsessasta!!!
:heart: :flower: :heart:

Fleur ja helmitaustailija, onnittelut plussasta ja tervetuloa! =)

Mymmyryy, sun lapsilla on kyllä ihania pohdintoja! Toi tissimaitojuttu oli paras! :LOL:

Irtis, kirjoittelit smoothieista ja pirtelöistä, niin mikäs niiden ero on? Tuleeks pirtelöön jäätelöä? Jäi vain mietityttään... Hih... Mäkin teen aina tuota kauramaitoa, banaania jne. tai sitten maustamatonta jogurttia, banaania jne. Niin ja onnittelut äippävapaan alkamisesta!

Riikkuli, teidän tyttö on söpö - näyttää ihan meidän kummitytöltä.

Valssulle ja Nullpointisille onnea ultrakuulumisista! :flower: :flower:

AE, jaksamista! :hug:

Jatkan myöhemmin, nyt pitää mennä katsomaan FST:n Kätilöitä. Olettekos seuranneet?

frizzante
 
Noniin, vielä omaa napaa. Tänään oli eka lääkärineuvola ja olin ja saanut itseni luotsattua kauheaan paniikkiin siitä, että jotain on pielessä. Kaikki oli kuitenkin hyvin.

:attn: LA:ksi päätettiin lopulta 8.1. ja jos nyt seuraan tuon mukaan viikkoja niitä on tänään 13+6.

Koska olen onnistunut aiheuttamaan itselleni todella piinaavaan alkuraskauden, ajattelin vielä kirjoittaa neuvoja, millä tähän pääsin. Jos joku jostain kumman syystä haluaisikin vähän leppoisamman alkutaipaleen, näitä kannataa ehkä välttää. :saint:

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.
2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.
3. Jos mikä tahansa oire katoaa, kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.
4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.
5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia, jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).

Toivottavasti kukaan ei loukkaannu vakavalla asialla vitsailusta... Itselläni tämä vaan on mennyt aika lailla liiallisuuksiin, ja toivon, että jospa nyt pikku hiljaa, kohta 15. viikon alkaessa voisin VÄHÄN rauhoittua.

Tsemppiä kaikille, niin alun, lopun kuin keskiraskaudenkin kanssa painiskeleville!

frizzante
 
:LOL: Tähän on kyllä pakko kommentoida, Frizzante, että pitäisiköhän printata ja laittaa näkyvälle paikalle... Ok, kyse on vakavasta asiasta, mutta tää tuli kyllä nyt mulle sopivaan paikkaan. Täällä sydän sykkyrällä odotan, että tulisi perjantai klo 12.30 ja voisin soittaa sen veriseulan tulokset. Voisi sitten taas alkaa pelkäämään uusia juttuja... No, tällä kertaa olen kyllä sitä mieltä, että murehdin osittain ihan hyvän syyn vuoksi, mutta kuitenkin. Ei viitsi paljoa lukea tuota tämän palstan ketjua"Miten stressi vaikuttaa sikiöön" vai miten se nyt oli :/ Siitä saisi taas lisää huolta...
 
frizzante Aivan MAHTAVAA! :LOL: Sain tämän päivän parhaimmat naurut!!! Ihanaa, en ole siis ainoa ketä näin on toiminut :LOL: Listaan voisi vielä lisätä, ettei missään nimessä pidä hommata wc-pönttöön esim Sinistä huuhtelua, se kun estää näkemästä suoraa värireaktiota :D Ja ehdotus tummiin pöksyihin: käyttäkää pikkuhoususuojaa niin eritelöydökset on vieläkin helpompi havaita!!! ;) Kiitos, tämä oikeasti piristi iltaa vaikka valitettavasti toi on varmaan monen kohdalla harmittavan totta, itse lukeudun moisiin...Kuulemisiin naiset!!! Öitä!

Naurava Toive81 ja mini 14+3
 
heip :wave:

frizzante tuon sun listanhan vois laittaa tuonne ketjun alkuun aina kun uutta alotellaan :LOL: "ketjun käyttäytymissäännöt" ;) oikein hyvää mustaa huumoria!
ja mitä tulee smoothieihin ja pirtelöihin, niin isot pojat ja tytöt ovat kertoneet, että pirtelössä tosiaan on jädeä, smoothiessa ei niinkään. mutta en vanno käsi puhelinluettelolla, kun en ole mikään kotikeittiön hengetär...

fleur määkin jossain vaiheessa huolestumistani huolestuin just tosta stressistä, että apua, vauvasta tulee ties millainen, kun äiti on aina tämmöinen stressistruudeli. mutta sitten mietin, että pah, kuka tässä maailmassa voi välttyä stressiltä?? työ (työpaikka, sen puute, työn paljous tai vähyys, pomot, työkaverit, työpaikan kamalat ruuat :D ) jo aiheuttaa niin paljon ressiä, että kaipa tuo stressitaso jotenkin on aina huipussaan nykyihmisellä... odotus itsessään kyllä pukkaa vastareaktion stressille, sitä rauhottuu, tulee onnellisuuspuuskia, yms., joten mää uskon, että luonto siinäkin suojelee tulevaa vauvaa :) mua ei ainakaan nykyään stressaa enää mikään muu ku se, etten liiku tarpeeksi :ashamed: joten oon nyt ottanut (taas) itteeni niskasta kiinni, mutta oman voinnin mukaan tietty pitää edetä jokaisen.
koeta jaksaa odottaa tuloksia hyvillä mielin :) :hug:

toiveelle onnea uudesta kodinkoneesta! ihanaa, jos se saa sut ja ukkelin rauhoittumaan :) sitten, kun muutaman viikon päästä alkavat vauvan liikkeet tuntua, ei varmastikaan enää tule niin usein tunnetta, että on tarvis käyttää doppleria, vaan ei sitä silti kannata pistää huuto.nettiin ennen kuin pikkuinen on pullahtanut ulos ;) loppuraskaudestakin ehtii nimittäin hermoilla, että liikkuuko pieni tarpeeksi :whistle:

(.) flunssa selätetty, ihanaa! ja viikonloppuna pääsen reissuun, saan grilliherkkuja ja muutenkin näen muuta ku kotia :) mmmukavaa.
kivaa torstaita!

irtis ja 35+1
 
Heips mamuskat!!

Pakaisesti täällä vain pyörähdän :wave:

Fleur ja Helmitaustailija , lämpimästi tervetuloa :heart: Ja tuhannesti onnitteluja ilouutisten puolesta koko perheelle :flower:

Fleur, jos ilmoitat vielä lasketun aikasi, niin saan lisättyä suoraan oikean päivän alle ;)

Daizz: VOIHAN VIDE :D Ihmeitä tapahtuu siis koko ajan :heart: Uskotaan että miehelläsi ja itselläsi pää voi olla hieman pyörällä. Pääasia että toinen pikkuisista sinnitteli siellä masussasi :hug: Ilmoitatko vielä nuo tiedot, kun tyhmänä menin ne jo poistamaan, enkä löydä enää aikaisemmista keskusteluista pikakatselun jälkeen :ashamed:

Irtikselle Mahtavaa mammalomaa :wave: Hienoa että nuhanunnuus on jo kaukana :D

Missähän Gatsu piileskelee?? Toivottavasti siellä suunnalla kaikki on hyvin :hug:

( . ) tänne ei ihmeempää, neuvolasta tultu..
Painoa 788g /vko eli toooosi kovaan tahtiin nousee nyt, kohta joudun varmaan dietille :/
Turvotus +
RR 102/66 eli laskee laskee
SF-27, jee päästiin takaisin käyrille kun siellä ylöpuolella jo oltiin :LOL:
vaavi rt-tilassa ja liikkeet +, syke 140
Punasoluja pissassa, mutta ei vielä huolestuta, sokeria ei ollut. Rasitustestin tulokset hyvät eli raja-arvojen tuntumassa ollaan mutta ei diabetekseksi luettu :D OU JEE :D :D :D

Nyt pakkaamaan koska suunnataan takas mökille. Eilen oltiin ekaa kertaa perhevalmennuksessa ja tsiisus mikä meininki. Veti karmeet kalvosulkeiset ja paasas edessa yksin |O |O Eipä juurikaan innosta mennä seuraavalla kerralla :/ Mutta, oon nyt ensi viikon loppuun asti nettipimennossa korvessa mökillä, joten pitäkää huoli toisistanne ja palataan sitten uusin kujein :D

HUOM!!! Uudet kirjoittelijat ja tietojen päivitystä kaipaavat: Laittakaa isolla tietoa, että huomaan sitten palattuani ne, thänks ;)

VISES MURUT :wave:
 
Moikka moi.

Täällä sitä liikkeitä ihmetellään.Ilman dobleria ja doblerin kans.... :D
Ihan mahtavaa..siis ihan sairaan mahtavaa. :heart: Isäntäki jutellu pikkuselle urakalla doblerin kuulokkeet korvilla...ku meinaa pikkunen myllätä niin et korvat hajoo. :heart:
Ihana seurata isännän onnea ja iloa.On isännälle iskeny varmaa joku ihme hulluutus tästä...yks ilta hyppäs tuoho tuvan pöydälle tanssimaan kunnon apina tanssia ku sai kuulokkeet korviltaa. :LOL: :LOL: Sekasi se o raukka menny mun myötä... :p ja tän pikkusen :D

mut mun täytyy nyt poistuu kamu tuli kylään.

Mut kiitos kaikille ajatuksista jne...ootte työ nii ihania. :D
Tsemityksii kaikille masujen kanssa. :heart: :heart:

On tää odottaminen nyt niin jännää..ja ihmeellistä...

 
Heippa!

Ultra takana, onnellisesti! Huh. Vauveli köllötteli ja kääntyili ja sätkytteli tiuhaan käsiään ja jalkojaan. Välillä näytti hierovan käsillä naamaansa. Vastasi kooltaan viikkoja 11+2, eli kolme päivää isompi kuin mitä viikot ovat. Parempi noin päin.. Oli helpottunut olo, jotenkin sitä pelkäsi, että jos selviääkin että pieni on lakannut kasvamasta ja saamme huonoja uutisia.. No, seuraava jännityksen paikka on sitten np-ultra parin viikon päästä. Mutta kyllä tämäkin jo helpotti oloa.

Frizzanten lista oli mainio!!
Osui kyllä nappiin!

Toivottavasti AE:lla alkaa jo helpottamaan!


Wiiville kiitokset synnytyskertomuksesta. Niitä on mielenkiintoista lukea.

Mukavaa päivän jatkoa!!!

Luminia 10+6
 
terppa

en sitten eilen kerinnyt tänne lainkaan...
innostuin niin iloisesta rakenneultrasta, suuntasin torille mansikoita hakeen ja tein kaksi marjapiirakkaa pakasta marjoista jotta sinne kohta mahtuu tuoreita!
ja mansikoita vois popsia vaikka koko päivän :p

rakenneultra sujui hyvin, akrobaatti oli niin kippurassa ja melskas, että sai ultraaja tehä töitä saadakseen kaikki katottua :D
hän kertoi myös vahvan sukupuoliveikkauksen, mutta jääköön vielä salaisuudeks, veikkaus kun on. Omat tuntemukset kyllä oli samaa kuin tuo veikkaus...nähtäväks jää.

mäkin sain eilen äpolilla tuon riskiluvun, meilläpäin se ei neuvolaan asti kantaudu jos ei ole mitään ns. hätää. mietin vaan, että voiko luku olla niinkin pieni kuin 1:59 000?
niin siinä musta luki.

Fleur, voi surkeus, osahan silti antaa ns. vääriä hälytyksiä, luki ainakin mun lapussa.
onko ne soittanut sulle? mitä ite ehdottavat?
ja muista että mihinkään EI ole pakko suostua.
voimia!!! :hug:

Pamuk ja kolmonen rv 20+3
 

Yhteistyössä