*** Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa***

Heippa hei!
MyAngels onneksi oot nyt saikulla. Ota iisisti!
Frizzante, sun lista on kyllä just niin totta. Aivan mahtava :LOL: .
Fleur noi seulat antaa paljon vääriä hälyttäviä lukuja. Ota iisisti. Kaikki menee hyvin :flower: . Mä en käynyt veriseulassa, just sen takia, että ahdistuis vaan lisää...
Miikkis hyvää mökkeilyä!
Toive mäkin oon miettinyt tota dopplerin hankintaa, taidanpa sen tilata vielä tänään, niin saan oman pääni rauhoittumaan :ashamed: . Nää on pitkiä viikkoja ennekuin liikkeet tuntuu kunnolla. Pientä hipaisua tuntuu joskus, mutta kunnolla ei vielä tunnu.
 
Pamu onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: . Meidän s-marketin aulasta saa tosi hyviä mansikoita, mä oon niitä kanssa popsinut kunnolla.

(.) Käytiin shoppailemassa Itiksessä lasten kanssa. Anttilassa oli tarjous alennetuista ota 3 maksa 2. Löysivät ihan kivoja perusvaatteita ison kasan. Jesperissäkin oli ihan hyvät alet. Raxissa käytiin syömässä lasten toivomuksesta, ei oo käyty siellä pitkään aikaan. Ihan hyvää ruokaa oli, varsinkin se salaattipöytä. Ja se oli siistinpikin kuin muistin.
Ruokakauppaan pitäis vielä tänään suunnistaa, kun ei Itiksessä jaksanut käydä.
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Ekassa ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Vuotelulle ei löytynyt syytä, mutta siitä ei kuulemma tarvitse olla huolissaan. ...eikä sitä ole enää ollutkaan, mutta sellaista rusehtavan keltaista valkkaria tuli vielä tänä aamunakin.. :snotty:

Enivei, pikkuinen oli noin sentin mittainen ja syke sykki. :heart: Koko vastasi viikkoja eli nyt on menossa 6+5. :D

Ja muutenkin: SIELLÄ OLI ELÄMÄÄ :D :D :D :D :LOL:
 
Kärppänä heinälatoon JEE!!!! Hyvä juttu!!! =)

mymmyryy : Milläs viikolla nyt menet? Suosittelen kyllä lämpimästi laitetta =)

KYSYMYKSIÄ: kuuntelin tänään piruuttani sieltä laitteen sivuilta 8 viikkoisen alkion sykettä ja oli aika selkeän kuuloinen. Mulla kun eilen se kuullosti enemmänkin "viuh viuh" tyyliseltä, mutta oli tosi nopeaa ja katosi välillä vaikken liikuttanut laitetta yhtään. Istukka mulla pitäisi sijaita takaseinämässä ainakin np-ultran mukaan. Mielestäni neuvolassa on kuullostanut samanlaiselta...kait. Olikohan se sittenkään syke? Oma syke ei ollut niin nopea.Hmm.Eihän istukka voi liikkua kohdussa...? Heh...

Sitten toinen juttu. Nyt siis mennään 14+4 ja tänään tapahtui ihan kummallisia...alavatsassa välillä "värisi kuplamaisesti" ihan hetken verran ja luulinkin, että sain tekstiviestin känään. Ei, känässä ei mitään. Hetken päästä jälleen ja taas katsoin känää..ei mitään. Sitten laitoin puhelimen pöydälle ja hetken päästä taas tuntui hassulta. Oma suoli se ei ollut, ne tunnistan. Tämä oli niin kovin hentoinenkin, mutta erilainen mitä koskaan olen tuntenut! Heräs epäily, että voisko se olla mini? Olen tosi hoikka ja vaikka pieni pömppä onkin niin en ole tuollaista vielä ikuna tuntenut. Eli voisko teitin mielestä ne olla jotain hyvin hentoisia minin ensi tuntemuksia? =) Ja kun olette varmistuneet, että se on teidän pieni kun tekee tuntemuksia niin eikö alussa niitä tunne vain satunnaisesti ja kun vaavi kasvaa niin ne muuttuvat pikkuhiljaa selkeiksi potkuiksi ja kunnon liikkeiksi?

Toive81 ja viuhahteleva värinäkupliva mini 14+4 :D
 
Heips! Mulla katos mun jutut kun vaihdoin sivua. Voi harmi................... :headwall:
Daizz ja Toive Onnee koneesta ja hauskoista hetkistä!
Frizzante olit aivan oikeessa noiden neuvojen kans ja pikkuhousunsuoja on paras!!! :LOL:
Fleur Noi on kai vaan suuntaa näyttäviä, älä masennu! Täällä ei ees tota tehdä, joten rakkautta sit annan sellaiselle kuin sieltä sit ulos putkahtaa. :heart:
Wiivi Vai ei miehestäsi ollut mihinkään? Sellaisii ne on. :LOL: :LOL: :LOL:
Kärppänä Heinikseen Hieno homma!!! Nyt voit olla taas rauhassa (pari minuuttia :kieh: ).
Toive Ihan selkeesti pienokainen miellä heiluttelee kohdun seinämiä! Se on mahtavaa kun sen ekan kerran tuntee. Mulla ei oo sen yhden kerran jälkeen mitään pahemmin tuntunut. Odottelen...........

MIIKKIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla siis vaihtui se La nyt on01/01/09 (ennen siis 19/01/09)

NullPoints rv15+0
 
heip :wave:

toive mulla vauva "väristelee" kanssa välillä :) ehkäpäs siellä tosiaan yritetään kovasti nyt moikkailla mutsia ;) mäkin muistelen, että ekat liikkeet tuntu hirmu oudoilta, ne vasta myöhemmin tunnisti vauvan liikkeiksi.

fleur juu, reippaasti vaan etiäpäin! kyselet ja tivaat tietoa asiantuntijoilta riittävästi ja muistat, että tulos tosiaan ei oo kiveen kirjotettu.

kärpälle :flower:

"pikkasen" tota raskausdementiaa, niin kaikille muille isot ryhmähalit ja voikaahan hyvin :)

irtis ja 35+2
 
B)
Aurinkoista huomenta!

profiilissa muuten masukuva, en oikeen osaa sitä laittaa muuten ku profiiliin.

Kärppis, mahtava juttu! nauti.

FRIZZANTE, tosiaan muakin nauratti tuo lista! :whistle:

mymmyryy, kiitos, vaan kyllä nyt tuntuukin mahtavalle! jännitin tosiaan tuota ultraa kun se ystäväni sai tuossa kesän alussa surullisia uutisia samassa ultrassa...ja masuvauvaa heillä ei nyt sit enää ole :'( toivottavasti joskus saavat vielä oman pienokaisen.
muuten lähipiirissä ollut surullisia tapahtumia niin tunne oli ihana kun kaikki ok ja juippi siellä sätkytteli iloisesti!

jaahas sit vissiin ulos lasten kera nauttimaan kun kerrankin paistaa ja tuntuu jopa tulevan lämminkin päivä
:wave:
Pamuk 20+4
 
frizzante :LOL: pätee koko lista täysin myös minuun :D

fleur :hug: se on vaan se riskiluku, kuitenkin vaan yks mahdollisuus kolmestakymmenestä olla joku sairaus, ootko lukenu tota sikiösuloista kiinnijääneitten ketjua, siellä on tosi kannustaviakin tarinoita, kovasti nyt jaksamista ja toivotaan parasta :hug: ja pura vaan mieltäs tänne jos siltä tuntuu

kärppis onnea tuhannesti :heart: :heart: :heart: siellä se pieni kasvaa =)

toive juu kyllä se pikkunen siellä äiteelle ilmotteli kasvustaan, ihan selkeesti, onnea liikkeistä =)

pamu onnea rakenneultranäkymistä =) ihanaa että kaikki oli kunnossa

myangels luurailee taas jossain =) eikös sulla ollu neuvola eilen, kuulumisia odotellessa =)

AE mikäs vointi siellä, toivottavasti et saanu tartuntaa, tuuhan kertoon poli uutiset, eikös sulla ollu aika tänään? jaksamisia jos teillä vielä sairastetaan

lähdetään tänään mummulaan kun äitillä on sunnuntaina 60 v juhlat ja mennään nyt jo autteleen järjestelyissä, eli palailen maanantaina paikanpäälle..
oma olo on ollu ihan kohtuuhyvä, vaavi vaan on ollu aika hiljanen, että ihan saa välillä tuuppia hereille täytyy tarkkailla liikkeitä ihan kunnolla...
mutta hauskaa viikonloppua kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 36+1
 
Luce: Hyvää työmatkaa ja kesälomaa!

Voi hyvin!



Valssu ja Nullpoints: Onnittelut hyvin menneestä ultrasta molemmille!!




Aurinkoenergiaa: Pikaista paranemista koko perheelle!



Aili: Täälläkin on remppahommat menossa!

Tee vain sen verran kuin pystyt. Jos alkaa tuntumaan olo ikävältä, kivuliaalta tai vain väsyneeltä, on silloin hyvä heittäytyä vähäksi aikaa nenä kattoa kohti



Eliisalle jaksamista ja hyvää vointia!

Kiitos huhuilusta ystäväni!

Tosiaan eilen oli lääkärineuvola. Jotenkin veti pään niin tyhjäksi sieltä kotiutuessani, tarvin hetken aikaa sulatella uutisia. Kirjoittelen tarkemmin lopuksi omanapaosiossa...
Harmi että pikkuinen on uneliaalla päällä, että joudut liikkeitä seuraamaan

Ehkä pieni vain kerää voimia tulevaa syntymäpäiväänsä varten



Toive81: Hiiiii!!!!

Ihanaa että saitte sykkeen kuulumaan ja että ootte tyytyväisiä ostokseen

Uskon että se nopea viuh viuh on pikkuisenne syke

Aluksi se kuulosti mullakin kuin nopealta istukan ääneltä, ja kun vauva siitä kasvaa ja vahvistuu niin äänet alkavat muistuttamaan yhä enemmän junaa tai hevoslaukkaa

Onnittelut liikkeiden tuntemisesta!!

Mä tunsin esikoisen aikana liikkeet rv 14+0 lähtien ja tässä raskaudessa pari päivää myöhemmin. Juuri sellaiselta pieneltä kutitukselta/hipaisulta ne ensimmäiset liikkeet tuntuvat, ja kohta jo saat oikein kunnolla monoa pikkuiseltanne

Täällä kovasti kommunikoidaan vauvan kanssa eli mä tai mieheni painetaan sormella johonkin kohtaan masua, ja pikkuinen vastaa siihen heti potkullaan



Frizzante: Hih! Mieheni komeus taitaakin laittaa neuvolatädin pään ihan pyörälle

Onhan tuo mieheni oikein namipakkaus

Tuo sun laatima lista oli ihan huippu!!

Meistä jokainen varmasti tunnistaa sieltä itsensä ja käyttäytymisensä



Irtosora: Hyvä tyttö, että selätit lenssun!



Miikkis: Hyvä että läpäisit sokerirasitustestin!




Luminia: Ihanaa!! Onnittelut ultrasta!



Voi ei Fleur05....

Niin monia tapauksia on että veriseula on hälyttänyt turhaan, mutta tottakai se otetaan aina vakavasti, varsinkin kun se osuu omalle kohdalle

Voimia kauheesti

Menettekö lapsivesipunktioon?


Pamulle onnittelut rakenneultrasta!!

Ihana masu sulla

Tuosta veriseulan tuloksesta, meille sanottiin että tulos on normaali, ja se oli 1:250 000



Kärppänä heinälatoon: Onnittelut sykkeestä!

Mekin saatiin nähdä syke ekan kerran
(tässä raskaudessa) rv 6+5



Sitten omaa napaa: Ensiksikin, voi hurja miten maha on kasvanut! Rv 24+3 vauvan painoarvio oli 700g ja eilen rv 26+6 painoarvio oli 1100g


Eilen oli siis tuo toinen lääkärineuvola. Sf-mittaa ei otettu eikä sydänääniä kuunneltu, koska lääkäri ultrasi pikkuisen.

RR 115/70
Hb 127 (viimeksi 123)
Painoa tullut viikossa 490g (nyt paino siis 59,8kg eli kokonaisnousu 9,1kg )
Eli ei vielä sittenkään mennyt tuo kymppikiloa rikki

Turvotus +/- koska aamuisin on sormet ja silmät turvoksissa

Pissa puhdas

Rt-tarjonnassa pieni oli
Paino tosiaan tuo 1100g
Liikkeet merkattiin kahdella plussalla,
vaikka lääkäri meinasi laittaa kolme plussaa koska masussa oli niin kova meno päällä


Sitten tämä mikä yllätti, että kohdunkaulaa noin 4cm, mutta kohdunsuu auki sentin verran!


Just viikko sitten jouduin käydä lääkärissä sen työjutun takia, ja silloin paikat olivat kiinni. Näköjään nuo supistelut ovat saaneet tuon sitten aikaan...


Lääkäri ultrasi vielä varmuudeksi alakauttakin, ja teki (mahaa painamalla tietystä kohdasta) mulle supistuksen, jotta näki miten kohdunsuu käyttäytyi. Onneksi kuulemma hyvin otti supistuksen vastaan.

Hän kirjoitti sairaslomaa kesäloman ja äippäloman alkuun,
eli enää ei tarvitse mennä leikkimään omalla ja vauvan hengellä töihin...

Lepoa lepoa ja lepoa vain


Nyt on kipeät supparit vähentyneet, mutta aika ajoittain tulee menkkamaista kipua alamahaan ilman maha kovettumista.
Mitähän se on?



Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on tuosta paikkojen liian aikaisin aukeamisesta?



Terveisin: Hieman ymmällään oleva

MyAngels ja pikkujätti rv 27+0 (ultra 27+2)
 
Hei,
kiitos kannustuksesta! Jos kaikki menee hyvin, lupaan keskittyä myös teidän muiden asioihin, nyt ei kyllä jaksu riitä.

Menen maanantaina istukkabiopsiaan, siihen pääsee heti ja siitä pitäisi saada tulokset nopeammin. Tuntuu, että päivänkin lisäodotus on liikaa. Tiedän myös, että riskiluvut ovat vain lukuja ja meidänkin on vielä ihan hyvä, vaikkakin korkea, mutta jollekin sattuu myös se huono tuuri. Nyt vain odotellaan ja toivotaan parasta. Niin kuin joku sanoikin, en oikein tiedä, onko näissä seuloissa sittenkään järkeä, hirveätä ahdistusta ja pahaa mieltä ne ainakin tuottaa, kun omalle kohdalle osuukin huonoja uutisia.
 
perjantaita!

Ensiksikin huonot uutiset ovat että meillä edelleen sairastetaan, poika oksensi siis tiistaina ja keskiviikkona, torstain oli ok ja tänään aloitti uudestaan oksentamaan.
onneksi meihin muihin ei vielä (ainakaan toistaiseksi) ole tullut mitään...

Hyviä uutisiakin on..(joskin olen hieman hämmentynyt
) Eli kävin siellä äippäpolilla kattelemassa pikkuista että onko vielä perätilassa, no onneksi oli kääntynyt
ihanaa...pää oli alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt, kohdun kaula oli lyhentynyt 2 senttiin, mutta sisäsuu edelleen kiinni. ulkosuu sormelle auki. pää tuntui kuitenkin siellä lähtökuopissa, mutta vielä pystyi sitä kääntelemään.
siellä sitte ihasteltiin lääkärin kanssa ihanaa vauvaa..haukotteli ja näytteli meille kieltä ja mahtavia PUSUHUULIAAN, ihan oikeesti


Ja se hämmennyksen aihe on että lääkäri sanoi vauvan vastaavan viikkoja 37-38
ja ihmetteli kovin ettei ole aiemmin muutettu laskettua aikaa....
sanoi että ihan hyvän kokoinen(n.3kg) vaikka päättäis jo syntyä.
Aion mennä tänään uimaan, ei kuulemma tarvi pelätä vaikka synnytys käynnistyiskin..
Eiks ookki ihania uutisia...


anteeksi tämä hehkuttaminen, mutta olen aivan taivaissa...

Ae ja pikku-ukko 36+1 (37-38)
 
iltaa,
mies saunaa lämmittämässä joten nyt pari riviä lisää.

AE kiva kun sait noin hyviä uutisia!
kuuliainen poitsu kun kääntyi itekseen eikä tarvi sitä nyt sit enää miettiä.
koittakaapa saada muu perhe terveeksi.

Fleur, tuo odotus kokeisiin pääsystä on varmasti kammottavaa...ja sit vielä kun joudutte odottamaan tuloksia...voimia! koittakaa keksiä jotain mikä saa hetkeksi ajatukset pois, tekee pääkopalle hyvää vähän relatakin.

MyAngels, dear friend,
hyvä kun sait saikkua. LEPÄÄ.
varsinkin jos kerran paikat vähän auenneet, oikeesti LEPÄÄ.
Siksihän saikkuakin sait. :hug:
Musta mikään KIPU tässä vaiheessa ei kuulosta hyvälle, harjotussupparithan on just ku maha kovettuu mutta se ei juurikaan satu, tuntuu vain.
Mulle kipeät ja avaavat supparit esikosta olivat kaikki selän puolella ihan ku ois kauheet menkkakivut. Ja km ovat kans alkaneet selänpuoleisella menkkajomotuksella, koita nyt vaan ottaa rauhassa, että kaikenlaiset kivut hellittäis ettei ne likaa sais paikkoja auki. :attn: tietenkään en halua pelotella, päinvastoin, huilit kiltisti niin kyllä se siitä, paikat voi mennää ihan kiinnikin. Mun äitillä oli kans auki ja joutui aikoinaan sairaalaan pakkolepoon ja kas kummaa, kiinni meni.
leffoja viereen kasakaupalla, lepotuoli kirjapinon kera aurinkoon ja sitä rataa :wave:

 
Pelkkää omaa napaa...
Ei sitten ollut apua huumoristakaan - hermoilu jatkuu. :(
Tänään tuli kaksi kertaa pieni pisara vuotoa - ensin aamulla vessapaperiin ja sitten iltapäivällä pönttöön. Tässä välissä ja tämän jälkeen vaan ihan puhdasta valkovuotoa. Olin yllätysyllätys sairaana huolesta ja ihan varma että siinä se nyt taas oli. Kävimme terveyskeskuksessa ja lääkäri totesi sydänäänteen olevan normaalit ja kohdunsuun kiinni - huh!!!
Kyllä ihmetyttää, että miksi pitää pientä ihmistä vielä tällä tavalla kiusata... Lääkäri ei oikein osannut sanoa mistä tuollainen pieni vuotelu voi johtua. Täälläkin on muistaakseni teitä, joilla on jos jonkinlaista vuotoa ollut niin, ettei kyseessä ole ollut keskenmeno. Onko teille koskaan selvinnyt vuodon syy?
Nyt olen kyllä taas niin varpaisillani, että hetkellinen ilo np-ultrasta ja keskiviikon sydänäänistä on poispyyhitty. :'( :ashamed:
Tilasin lopulta sen dopplerinkin, vaikka olin ajatellut sinnitellä ilman. Mieskin jo sanoi, että jos sillä saa edes jonkun paniikin estettyä, niin eiköhän ole sen arvoinen.
Mutta kyllä tämä vaan pistää nöyräksi. En kuuna päivänä olisi voinut uskoa, että raskausaika voi olla tällaista. Minulle biologiset lapset eivät koskaan ole olleet mikään pakko saada -juttu, ja pitkään ajattelin, etten ehkä koskaan tule olemaan raskaana tai synnyttämään. Kun tälle nyt annettiin mahdollisuus, mietin välillä olenko tosiaan valmis kestämään tämän kaiken? Useimmille se oma vauva on varmasti niin tärkeä palkinto että sen eteen on valmis kestämään mitä vaan - mutta onko minulle? Jaksaisinko toisen menetyksen, ja sen jälkeen vielä nousun taas uuteen yritykseen? Tällaiset asiat mietityttävät. Toivottavasti en aiheuta väärinymmärrystä - tottakai tämä lapsi (ja se edellinenkin) on minulle nyt tärkeämpi kuin mikään. Mutta - ääh, en osaa selittää tarkemmin. Anteeksi tosiaan, tällä kertaa vain tätä.
 
Frizzante Kylläpäs sulla on paha mieli. Voi että. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Kyllä näiden kammojen keskellä tulee varmasti vaikka mitä mieleen.
En minäkään koskaan uskonut et haluaisin lapsia. Olin ajatellut et naisena joutuu valitsemaan uran tai lapset, molempia ei saa. Sit mieheni osoittautuikin hyvin tukevaksi (eli on sanonut et jää kotiin kun mun ura on noussu). Se oli yllätys. Toinen yllätys oli esikoisen ilmoittautuminen. Ehkäisy petti ja pahimmassa opiskelu kiireessä sit sain hänet. Eli ei ollut silleen helppoa. Eikä mulla ees ollut äitiyslomaa.
Nyt sit tätä ennen oli 2 km. Hullun hommaltahan se tuntui vaan yrittää, mutta kun katson esikoista tiedän miksi. Ja varmasti kun saan tämän pienokaisen käsiini se yllättävä rakkaus ja hoivaaminen iskee. Kaikki huolet, pelot ja muistot raskaasta ajasta unohtuvat.
Sitä ei osaa kuvitellakaan, mutta todellakin kun lapsesi saat tiedät miksi. Se on todellakin sen arvoista!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wave:

NullPoints 15+1
 
Fleur: Voimia maanantain odotteluun

Jaksamista ja luottamusta parempaan...



Aurinkoenergiaa
Mahtava juttu että pikkuinen oli kääntynyt!
Hienoa!!

Sulle voi tosiaan tulla lähtö ihan millä hetkellä hyvänsä kun pikkuinen onkin luultua isompi!



Kiitos Pamu-kulta sanoistasi

Mä yritän kovasti levätä



Voi Frizzante...

Nyt hengitä syvään
Ja vielä uudestaan

Ymmärrän pelkosi täysin


Olisko sulla nyt se aika kuukaudesta että menkat tulisi, jos et raskaana olisi? Silloin voi tulla pisara tai useampi veristä vuotoa

Onneksi kuitenkin lääkärissä oli kaikki hyvin!


Mulla oli vuotoa pari päivää rv 5+1 ja sitten oli rv 10+ ---14 välisen ajan koko ajan vuotoa. Silloin selvisi tuo istukan repeytyminen, minkä olivat nuo nostelut työmaalla saaneet aikaan jo alkuraskaudesta. Istukan reuna oli repeytynyt ja siihen tullut hemotooma mikä vuoti vanhaa verta silloin kun nostelin kevyitä nostoja töissä ja kirkasta verta hulahti samantien kun jouduin nostamaan raskaampia nostoja tai ottamaan kiinni esim. kaatuvasta mummelista jolloin mahaan tuli repäisyliike


Lepoa ja lepoa nyt vain ystävä kallis!

Lääkärit ovat sanoneet mulle, että AINA kun tulee vähänkin verivuotoa, silloin sänky kutsukoon. Esim. jos olisin jatkanut töitä hematooman selvittyä, luultavasti kovat nostot olisivat saaneet istukan kokonaan irtoamaan


Sulla voi tosiaan tuo pieni vuotelu
johtua niin monesta eri syystä...

Nyt vain toivotaan kovasti että se on täysin harmitonta

Hyvä että tilasit kotidopplerin

Uskon että et tule katumaan ostostasi

Voimia, uskoa ja luottamusta
täältä sulle kovasti huutelen!!!!



ON: Täälla sama meno jatkuu...

Kivuttomia suppareita on tosi paljon, varsinkin silloin kun nousen äkkiä ylös tai kyykyn ottamaan jotain lattialta, tai muuten kun tulee nopea liike.
Vessanpöntöltäkin pitää nousta tooooosi hitaasti


Ihmettelen suuresti voivatko nämä menkkatuntemukset olla suppareita kun päivän aikana tulee noin 5-8 kertaa tosi kovat menkkakivut alavatsaan, ja se kestää 30-60 sekuntia kunnes helpottaa

Se on kuin kivulias supistus ilman mahan kovettumista. Tai ei maha ainakaan niin kovaksi mene kuin kivuttomissa supistuksissa

Yleensä nuo menkkajomotukset tulee istuessa tai maatessa, ei niinkään liikkuessa...



Päivänjatkoja kaikille!



:MyAngels ja pikkujätti rv 27+1 (27+3)
 
Auutz!

Mie olen koko yön supistellu ja yhä jatkuu, nää vaan pahenee...
kuinka pahoja tarttee olla että kannattaa lähteä??
en oo ennen omilla suppareilla lähtenytkään...eiku 8 vuotta sitten, mutten enää muista millaisia olivat... :ashamed:
Nyt kipu on asteikolla 1-10 siedettävyydessä että 1 ei tunnu ja 10 on täysin sietämätöntä niin joku ehkä 7...
ajattelin että jos lähtis kävelylle...
ja sitte miettis että kävis tarkistuttaan tilanteen...
mä en jaksa jos eivät nää supparit oo teheny mittää...näitä on tullu 4-7krt/tunnissa ja kestoiltaan ½min-4min...

antakaa viisaammat neuvoja mitä teen...

ae ja ukko 36+2 (38+2)
 
AE En oo kauhee viisas näissä asioissa, mutta laita liikettä nivusiin et ne vedet ehkä menisivät? Sulle kun lääkäri antoi vihreen lipun, niin nyt anna mennä vaan!!!
Sit soittele sinne synnärille siten usein niiden supistusten pitäis olla et sinne pääset. Olen unohtanut noi jutut, kun niitä viimeks 4v sitten lueskelin.............. :headwall:
Pökköä vaan pesään siis!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tule takas ilmoittelemaan miten menee.

NullPoints 15+2
 
AE

no sit lähet käymään ku et enää pysty oleen kotona.

koita suihkua, sitä ne neuvoi ku esikoista soitin synnärille, usein suihku helpottaa ja supparit loppuu jos ei oo ns tosi kyseessä ja noin 5 min välein ku alkaa tulla pahoja suppareita, mars matkaan!
tuo on silti musta paras neuvo, eli sit ku et enää pysty oleen mitenkäänpäin himassa.
-->kivun sietäminen silti jotenkin kasvaa kärvisteltäessä...
onks sul pitkä matka?

tsemppiä!!! :hug:
 
oli pakko täältä mummulan koneelta pikasesti tulla toivotteleen AE:lle tsemppiä jos vaikka on lähtö tullu, onnea siis matkaan kovasti ja tuu ilmotteleen olostas heti kun pääset =)

myangels nyt oikeesti vaan lepoasentoon ja siellä pysyt niin toivottavasti supistukset helpottaa =) kyl me jomotuksetkin taitaa supistuksia olla että nyt vaan rauhassa, se vaan on yllättävän vaikeeta se ihan vaan oleminen =)

frizzante toivotaan et oli vaan harmitonta vuotoa, sehän voi tulla ihan vaan limakalvoiltakin jos vaan vähän tulee, ne on aika herkillä näin raskausaikana

fleurille kovasti voimia ja jaksmísta näyttenottoon ja odotteluun :hug:

viime yönä kans ajttelin että tulee kohta lähtö mutta onneks sit helpotti, kävely vaan on tosi vaikeeta kun vauvan pää on niin alhaalla mutta tulloo kun aika on, palaillaan taas :wave:

eliisa ja pikkuruinen 36+2
 
AE voimia synnytykseen :heart: .
MyAngels jalat kohti kattoa ja hyvä makuuasento sohvan perukoille!
fleur :hug: :hug: .Päivä kerrallaan.
frizzante :hug: . Kotidopplerin mäkin tilasin eilen ja sitä odotellaan kuin kuuta nousevaa.

(.) Nyt apuja arvoisat möhikset( :LOL: ), olipas huono ilmaus :ashamed: . Koska teillä alkoi alkuajan kärvistysoireiden jälkeen seesteinen ja mukava vaihe, sellainen ettei raskaana huomaa olevansa? Koska nyt olen aivan hysteerinen, koska voin aivan liian hyvin! Toki lievää väsymystä ja ummetusta ja issias kipuja on, mutta muuten voin omasta mielestä liian hyvin. Kaikkihan ei voi olla kunnossa, jos joku asia ei oo huonosti.. Mies pitää mua jo aivan hulluna, kun mikään ei oo hyvä(oireiden olo tai olemattomuus). Kotidopplerin tilasin eilen ja se tulee joskus ensi viikolla. Siis iik.
Eilen oltiin Lintsillä ja hauskaa oli. Koko päivä siellä vierähti ja uni maistui hyvin yöllä. Aurinko paistoi ja mä kärtsäsin tottakai itteni B) . Rahaa sinne uppoo hyvin, mutta kerran vuoteen kun käydään, niin silloin ei lasketa.
Mymmyryy ja Toivo 13+6 (Jee huomena ollaan jo viikoilla 14+)
 
Mymmyryy: Mullahan on kans ollut mitä vaivaa aina välillä, mutta toisinaan taas olo on mitä mainioin. Juuri noilla viikoilla ihmettelin kun ei tunnu juur missään. Välillä päiviä kun vatsaa kivistää ja välillä ei yhtään mitään. Nautitaan näistä superpäivistä, eikös! =) Ja hyvä, että päädyit sinäkin doppleriin. Mä just pohtisin, että onhan se nyt sata varmasti turvallinen vehje kotiin eli kait sitä voi kuunnella pientä vaikka joka päivä jos huvituttaa. Eihän siitä ole haittaa sikiölle, eihän?!? :wave:

MyAngels: Soita ihmeessä neuvolaan tai tutulle lääkärille noista tuntemuksista! Uskon kuitenkin, että ovat viattomia. Tosin noin pitkällä ei täällä viellä olla, mutta HALUAN uskoa ja uskonkin, että kaikki on ok!!! :hug:

Fleur: Täällä uskotaan myös parhainta sinnekin!!! :hug:

Frizzante: Uskon vakaasti, että sun vuodot ovat viattomia. Oot kuitenkin jo noin pitkällä ja viimeksikin lääkärissä kaikki hyvin ja sydän sykki pienellä :hug: Kuten muutkin jo laittoi, lepoa!!!

Nyt soffalle röhnöttämään, oli "rankka" polttaripäivä takana (LUE: syöty kuin porsas ja istuttu pers leviänä minkä ehtinyt :D ). Tänään en tohdi miniä enää häiritä, mutta ehkä huomenna tahtoo kuulla pienen elämöinnin, onhan se nyt turvallista, onhan!!! ?

Ilmapallo vatsa ylensyönnistä oleva Toive81 ja uskomattoman rakas mini 14+6
 
B)

jaa-a mitähän sile AElle nyt sit kuuluu? huhuu?

mymmyryy,
siis mä jo osasin vähän odottaa ja toivoa, juuri tuota mun mielestä parasta aikaa odotuksessa, eli kun pahoinvointi katoaa (mulla sitä oli n. rv 7-12)
masu ei ole vielä kauheen iso, eikä siis estä juuri mitään tekemistä, olo on hyvä, liikkeet alkaa tuntua. Ihanaa siis kasvatella masua :heart: ja olla raskaana.

Sit joskus päälle rv 30+ alkaa jo vähän hommat hidastuu (jos menee niin ku aiemminkin) ja masu painamaan, yöunet vähenee yms. mutt sithän ei enää niin kauaa tarviikaan odottaa.
Eli nauti!!! eiks ookin ihanaa odottaa vauvaa! ja kaikki alkaa sen jo näkemään, tuntemattomatkin kaupungilla yms.

toive,
mitäs sen laitteen ohjeissa sanotaan? saako käyttää vaikka joka päivä?
eihän Suomessa sentään sais edes myyntilupaa ilman kunnon käyttöohjeita mihkään vehkeeseen, saatikka tommoseen mitkä vaikuttaa JOS vaikuttaa sikiöön.
eli ei varmaan mitään huolta, sen kun paat volumet täysille! =)

mukava sunnuntai, just syötiin ihanat grillipihvit, isännän oma marinaadi oli nam!
salaattia ja kahvit päälle. :D
tyttö nukkuu ja perheen miehet lähti ongelle.
mikäs tässä ollessa. kivoja hetkiä kaikille :wave:
 

Yhteistyössä