*** Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa***

Onnea Daizz ihania uutisia!! :heart: :heart: Ja uusille tervetuloa joukkoon!
Itse oon nettipimennossa ja on nyt jäänyt kommentointi täysin tänne osastolle. :ashamed: Kaikille kuitenkin mukavaa odotusta ja palaillaan taas!

Jemima 37+0
 
VVOOOI KIITOS kaikille Lämpimistä ajatuksista ja onnentoivotuksista. :heart:

OOTTE IHANIA :heart:

Mä oon täällä vkolopun sulatellu yllätystä ja ollaan oltu ihan onnemme kukkuloilla kaikki kun saatii niin sitkeä toinen...vaikka toinen ei jaksanut.
Niin joku kysyi siitä miten ei huomattu kaksosia aikasemmisssa ultrissa...
Nooh ensinnä...Ekassa ultrassa nähtiin enempi tavaraa kohdussa kun yhdestä normaalisti.Ruettiin jännäämään että siellä ois kakoset...nooh..vkon päästä mentiin sitten uusinta ultraan...eikä siellä näkyny kauheemmin mitää erikoista muutaku elävä sykkivä sikiö.
Nooh..sit tuli tuo tosi raju vuoto kera istukan ja sikiön.Otettiin hcg se oli kaks pvää km:nosta 30100 jotain...Joka on normaalia korkeempi kun yhestä.Sitten otettii varmistus hcg vkon päästä siitä eikä se ollu laskenu ku hieman 22700...ni neuvolantäti soitteli et ultrataanpas se mun maha...et mikä siellä nyt on se tilanne.Nooh menin ja siellä se meijän sitkee sissi vilkutteli ja liikkui oikeenkin elosasti...ja äiti kyynelehti neuvolantätin kanssa että ei voi olla totta....siellä se pieni on ja hyvin on kasvanut. :heart: :heart: :heart:

Syynä näihin epämääräsiin piiloleikkeihin on se että mulla on aikalailla taaksepäi ja vasemmalle kallistunut kohtu. :whistle: Ni menee helposti piiloon eikä näy molemmat yhtäaikaa...neuvolan täti sanoikin että jännästi sijoittunu :D he he...

Mutta meillä siis porskutetaa ihan kivasti...sykkeet kuuluu selkeesti ja liikekkin erottuu ja jopa tunnen ne jo hentoine liikkeinä :D :heart: :heart:

Mä oon nyt ihan sekasi noista vkoista ku tää homma on ollu nii tämmöstä... :LOL:

Mutta katotaan ku taas pääsen rytmiin kiinni ni päivitetään...

Daizz ja ihmelapsi niin rakas<3 vkot jtn 13--->
 
Niin mä oon kans vähä pimennossa ku tää meijä kone häikkää aikalailla...mäihällä ja aikasa rämpäte saa koneen toimimaan...Ottaa päähä.

Mut kaikille kauheet tsemitykset masujen kanssa...kun ihan omaan napaani oon nyt keskittynyt.Kyllä nää raskaus jutut on sitten mitä ihmeellisempiä...huh... :D

Ihana et tää mun juttu päätty näin..ja toivottavasti jatko-osa menis hienosti loppuun asti ja saatas nätti pieni tuhisia joulu jälkeen syliin nuuskittavaks. :heart: :heart:

Daizz ja ihmelapsi niin rakas 13+5 katsoin tuolta yhen laskurin...ja pikkunenkin sai uuen nimen. :D :heart: :heart: :heart:
 
Daizz Ihana oli tuota lukea. Tippa silmässä :snotty: . Kyllä elämä välistä yllättää. Varmasti menee asian sulattelemisessa aikaa. Todellisessa vuoristoradassa on sua viety. Mutta onneksi asiat näyttää positiiviselta nyt.
(.) Mulla oli outo päivä. Menin 3v synttäreille tohon lähelle. Kaikki naapurin "emännät" olivat siellä. Näemme aina leikkipuistossa tai synttäreillä. En sit viitsinyt kuuluttaa siellä et odotamme vauvaa. Yhden kans juttelin miten kaikki menee ja sit sille kuiskasin et hys, meille tulee lisäystä. Kun sanoin et milloin pitäis syntyä, hän ilmoitti et heillekin olis pitäny silloin vaavi tulla. Siinä sit kuiskuteltiin, kerroin mun vikasta 6kk ja hän 3keskenmenostaan. Se oli sellaista se meidän juttu et varmaakin muut ihmettelivät mitäs noilla nyt on, mutta ei mua haittaa, löytyi sielun ystävä. Siitä puhuttiin et ei monet tajua, jotka eivät ole km läpi käyneet minkälaista se on. Ei todellakaan voi tietää kuka meistä tuon joutuu läpi käymään.
Tuli aika raskasta tekstiä, mutta tällainen oli mun päivä :|

Nullpoints rv14+3
 
Huomenta kaikille! En oo koneelle ehtinyt, kun töissä oon asunnut viime päivät. Tänne oli tullut paljon tekstiä ja kauhean paljon tapahtumia. Elkää teilatko, kun en kaikkia muista...
Äiteelle onnea isoista junnuista.
MyAngels nyt rupeat jäämään pois töistä, koska riskeerata ei kannata elämää töiden takia. Kyllä ne potilaat tulee hoidettua ilman sinuakin. Mäkin oon hoitoalalla töissä, raskaalla aivovammaosastolla. Ja lääkäri mietti, ettei siellä todellakaan voi heilua loppuun saakka. :hug: . Onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä.
Daizz onnee kamalasti hyvistä uutisista!!!!!!! :heart: :heart:
Onnea kaikille muillekkin hyviä uutisia saaneille :flower: ja :hug: kaikille sitä tarvitseville.
(.) Väsyttää, väsyttää ja väsyttää |O . Nukkumaan on mentävä klo 19, jos meinaa jaksaa töissä touhuta. Enkä jaksa siltikään. Oon vähän ruvennut töissä varomaan, etten mene kaikkein suurimpia potilaita nostelemaan, ettei käy huonosti selälle tai mahalle. Tänään oli ihana nukkua puoli 10, kun on yksi ainoa vapaapäivä. Kaksi viikkoa pitäis jaksaa sitten alkais loma B) . Meillä muutamalle ihmiselle ollaan kerrottu tästä odotuksesta ja kaikki on ollut tippa linsissä ja onnellisia meidän puolesta. Lapsetkin aina silloin tällöin puhuvat vauvasta. Eilen illallla ne tappeli, että kumman huoneeseen vauva muuttaa. Sitten ne suuttu, kun vauva muuttaakin äitin ja iskän kainaloon :whistle: . Sitten poika mietti tissi-maito asiaa. Miten sitä maitoo sinne tisseihin menee jne. Yritäpä siinä sitten selittää naama peruslukemilla, ettei tissiä halkaista sinne kaadeta maitoa, niin kuin poika sen ajatteli :LOL: .
Kyllä mä oon antanut jo itselleni luvan nauttia tästä pienestä... Ostin alesta pari pientä bodyakin, ne oli niin ihania :ashamed: .
Kai sitä pitäis mennä kauppaan, että saadaan tänään jotain ruokaakin..
 
Heippa,

Mun PITÄIS olla palstatauolla, mutta kun pitäs myös töitä alkaa tehdä ....ja mä olen mestari keksimään kaikkea muuta tekemistä. :whistle: Joten ajattelin, että päivittelen teillekin kuulumisia. B)

Ihan ekaksi Daizzille :eek: :D :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Tuossa suunnilleen mun reaktio, kun tuota juttua luin. Piti ukollekin kertoa. Onnea tuhannesti ja ihanaa, että tällaisiakin uskoa luovia ihmeitä tapahtuu. :heart:

Omista kuulumisista sen verran, et mulla ilmaantui viime viikolla pari pisaraa vuotoa kolmena tai neljänä aamuna. Siis ihan pisaroissa mitattava määrä ja punaisena siitä huolimatta, et saattaa olla, että se on peräisin jostakin tosta röörin suulta. Mulla on ollu ongelmia myös hiivan kanssa, joten limakalvot on vähän hellinä.

Mutta tuosta johtuen aikaistin ekaa ultraa. Piti mennä vasta 8+5 tms. (22. päivä tätä kuuta), mutta kun täältä Tampesterista ei saanut aikaa aikaisemmaksi ja ollaan lähdössä loppuviikosta reissuun, soittelin kaikki lääkärit sieltä toiselta paikkakunnalta (ja lähikunnista) läpi ja sain kuin sainkin lopulta itselleni ultra-ajan ens torstaiksi. Sittenpä nähdään, silloin on 6+5.

Vuodot on tosin ainakin näillä näkymin loppuneet, kun aloin pistää bepanthenea alapiähän.. :whistle: Jatkuva ällökuvotus on iskenyt kehiin ja en keksi, mitä söisin, kun kaikki jo ajatuksena ällöttää. Vatsassakin on alkanut tulla taas tuntemuksia, joskin myös niitä kipeämpiä menkkajuilimisia. Mikään kipu ei kuitenkaan toistaiseksi ole ollut kovinkaan pitkäkestoista vaan kaikki tulee ja menee.

Mut kertokaapa: mitä ihmettä te syötte aamupalaksi? ...mä en saa mitään alas, paitsi max banaanin (joka ei tosiaankaan istu mun karppiruokavalioon, mutta kun se on ainoa, joka ei ällötä. :whistle: ).
 
Onnittelut Wiiwille! :flower:

Ja tervetuloa uudet mukaan ja onnittelut plussasta! :flower:

Kärppänä heinälatoon: Mulla oli kans hirveetä pahoinvointia alussa. Mulla meni alas hedelmät, mahdollisimman kylminä jostain syystä piti syödä ne, sit hapankorput ja tuoremehua sain kans litkittyä. Luonnonjugurtti meni kans, niin ja mysliä pystyin syömään aamulla jugurtin kans vähän. Mut se on niin kamalaa, kun koko ajan pitäis syödä ettei tuu pahempi olo ja sit kaikki vaan ällöttää :x

Mä oon lähdössä ylihuomenna 4 päiväksi työmatkalle ulkomaille, toisaalta ihana lähteä mutta mulla hirvittää jo kun tiedän että mulla tulee kamala ikävä esikoista (1v9kk) kun en oo siitä vielä noin pitkään erossa ollut. Se on alkanut selvästi kaipaamaan mua ja isäänsä kun ollaan pois; mies oli nyt viikonlopun reissussa ja lapsi kyseli koko ajan että missä isi, mennään isin luo jne. Voi mun sydän särkyy jo nyt ikävästä, mutta onneks se on vaan 4 päivää...

Luce 21+6
 
maanantaita =)

aattelinkin että mitäs daizzille kuuluu näin jymy uutisen jälkeen =) varmasti on pää pyörällä jonkun aikaa, ihanaa että tunnet jo liikkeitäkin :heart:

kärppä toivottavasti vuoto on vaan hiivast johtuvaa ja varmasti onkin jos niin vähän on tullu, toi on kyl niin inhottava vaihe kun kaikki ällöttää, muistan hyvin, mut sitä en muista että mitä oiken sillon söin, hyvin hatara tää muisti nykyään, kylmät hedelmät tais tosiaan olla yks..

nullpoints hyvä juttu että löyty joku jonka kanssa jutella asioista ihan livenäkin =) helpottaa varmasti paljon oloa

fleur tervetuloa joukkoon ja onnea kovasti plussauksesta :heart: ja täällä saa tosiaan puhua niistä vaikeemmistakin asioista kun noissa la pinoissa yleensä vaan oletetaan kaiken menevän hyvin ja kaikki ei niihin huonoihin juttuihin osaa suhtautua...
mutta toivotaan että teidän pikkunen on ihan terve, noi seulat tuntuu hälyttävän tosi usein aivan turhasta :hug:

lucelle hyvää työmatkaa, kyllä pieni pärjää vaikka ikävä varmasti on molemmilla, varsinkin äidillä =)

mikäs on AE:n vointi =)

jokos Gatsu on päässy toimiin kun ei oo aikoihin kuulunu??

luin muuten joskus viimeviikolla heinäkuisista että marge sai pojan, painoa ja pituutta ei mielestäni ollu niittenkään listassa mutta onnea hurjasti koko perheelle jos sattuu täältä onnittelut silmään :D :heart:

katherinelle piti vastailla neuvolakokemuksista, meidän tädit on suhtautunu ihan hyvin miehenkn mukanaoloon, vaikka tuo ei kyllä raskausaikana juurikaan oo siä käyny, eikä mun mielestä niin oo tarvettakaan, sit vauvan syntymän jälkeen on aina halunnu olla mukana niin kauan kun on kotona ollu, töistä ei oo ollu neuvoloitten takia pois..

myangels teidän neuvolatäti kuulostaa mielenkiintoselta tapaukselta :D

oma olo vaihtelee, välillä ihan ok ja välillä sellanen että lähtö tulee ihan just... kipeitä supistuksia tulee paljon vaikkei mitään oikein tekiskään ja varsinkin niitä sukkapuikkovihlasuja, eikös ne oo niitä jotka just kypsyttää kohdunsuuta, yritän vaan ottaa mahdollisimman rauhassa että pieni viihtys vielä masussa, ettei sit tuu mitään ongelmia ja sairaalassaoloaika ei pitkittyis
kiva vaan olla nyt kokoajan valmiustilassa jos tää syntyykin vasta kuukauden päästä, voi käydä aika pitkäks tässä odotellessa =) ja jotenkin nyt on alkanu jännittään kauheesti se lähtö, vaikka tiedän että kun se hetki koittaa niin ei pelota enää yhtään, sit vaan mennään sen mukaan
poika 2,5 v väitti eilen kivenkovaan että minun masusta se vauva tulee eikä äitin :D oltiin vaan että vai niinkö? :D ihana
nyt on pakko lopettaa kun rupee metelitaso oleen sellanen ettei pysty keskittyyn yhtään, palailen taas

eliisa ja pikkuruinen 35+4
 
:wave: ja :snotty: yhä...
neuvolanhoitaja ei osannu sanoa mitään järkevää siihen, mitä troppeja voisin ottaa räkätautiin, kehotti kysymään apteekista tai varaamaan ajan lääkäriltä. antaa olla... luulis, että perusflunssa/siitepölyallergia on niin yleistä odottavilla, että siitä nyt jotain tietoa olis hoitajallakin??

kärppä mää join alussa kylmää smoothieta aamuisin, sillä pärjäs melkein työlounaaseen asti eli piti vaan yks banaani tai muuta hedelmää napata ennen lounasta. smoothieen laitoin vain kaikkea terveellistä: kauramaitoa, banaanin, mansikoita. myöhemmin keksin, että haa, näinhän voi tehdä pirtelöitäkin :D oon aikuisiän maitoallergikko, tuo oli ihan sykähdyttävä ahaa-elämys mulle oikeesti :D oon kyllä hillinny pirtelöitä, joskus niillä vaan hemmottelen itteeni.
jääkaappikylmä vesi oli alun huonossa olossa ainoo juoma, jota pystyin juomaan, ei menny mehut, teet, ei mikään.
alussa myös rakastin kauraleipää, mutta nyt en pysty kuvittelemaankaan, että saisin syötyä sitä :x muutamalle muullekin ruoka-aineelle kävi samoin...

onnea nullpoints live-juttukaverista!

mymmyryyltä otetaan nyt unihiekat pois :LOL: koetahan jaksaa :)

eliisalle voimia ja jaksamista, ja täälläkin toivotaan, että sun pikkuinen ei vielä tulisi maailmaan, vaan köllisi mukavasti aloillaan viel tovin :)

noni. nyte lämmittämään pakkasesta ruokaa ja oisko sit taas päikkäreiden aika? äskenkin oli :ashamed:

irtis 34+5
 
Heips!

Pakko näin alkuun hehkuttaa että onpas jalat ihanan tuntuiset!!!
Sain silloin kun mulle pidettiin ne vauvakutsut niin lahjakortin JALKAHOITOON NAAMIOLLA!
tänään sitten kävin siellä. kesto oli 1,45 tuntia! vähän oli nannaa!!! :heart:

sitten olis mulla huoli..eli tyhymä kun olin ja kävin lukemassa niitä perätilajuttuja täällä netissä, ja siellä oli maininta että ei välttämättä ees käänny jos vaikka napanuora on liian lyhyt tai kaulan ympärillä, nyt tässä sitä sitten miettiessä alkaa tulla hulluksi..vasta perjantaina se ultra ja lääkärikäynti että yrittävätkö kääntää vai mitä tekevät ja miten päin synnytän yms yms.

Eliisa: Mitä ovat SUKKAPUIKKOVIHLAISUT? ovatko ihan oikeesti aukaisevia???
mulla on niitä (jos ymmärrän millaisia ne on) JOKA päivä, monta kertaa...
sanoisinko että tuskaa ovat!!

Nyt haen kaverin ja mennään kahestaan iliman lapsia syömään Subwaylle :D

Ajatuksin AE ja ukkeli 35+4
 
Moiikkaaaaa.... :wave:

pakko oli tulla teitä kurkkimaan ja moikkamaan... Ihanaa, ett tää pino pysyy näin aktiivisena... Meillä tuolla synnyttäneissä on aika hiljaista... :ashamed: kaikilla on ne omat tohinat...


MyAngels: Pistit heti silmään.... Mähän kaaduin töissä kanssa vkolla 30 ja se oli kamalaa... Tyksin äippäpolille sain kutsun kiireellisenä ja onneksi kaikki oli kunnossa, kuten myös sullakin. Se vaan säikähdyttää niin kovin... mitä jos vaan hakisit loppuajaksi saikkea ihan hyvällä omallatunnolla... Ja ihanaa lukea, ett kuinka pitkällä olet jo... tsemiä... :hug:

Miikkis: voihan vitalis, kuinka pitkällä säkin olet jo, mahtavaa... se aika rientää niin nopsaan...

Aurinkoenergiaakin alkaa kohta jo jännät paikat koittamaan.... tsemppiä hurjasti koitokseen.... :hug:

ja kaikille muillekin tuhannesti onnea ja tsemppiä raskausaikaan... Meillä ryömitään, haetaan konttausasentoa ja harjoitellaan istumaannousua. Neiti on oikea tuulispää ja nopea käänteissään. Tissi ei kelpaa enää kuin yöllä ja suosiolla olen luovuttamassa senkin. Johan tyttö tulee kohta 7-kuukautta... Aika menee uskomattoman nopsaan, liian nopsaan... :/ Meillä oltiin tosi kipeenä 2 viikkoa ja tulos 2 korvatulehdusta ja 2 antibioottikuuria, ei ollut eka korvatulehdus parantunut. lisäksi meidän neitistä otettiin verikokeita, koska erikoilääkäri alkoi ton ummetuksen takia epäillä maitoallergiaa... tulokset pitäis viikon päästä saada... Tämmöistä tänne... Laitan uusimman kuvan meidän tytystä.... :heart: Tuun taas kuulumisia kurkkimaan.... :wave:

Riikkuli ja pikkuinen kohta 7-kuukautta
 
Heipsan!

Kärppikselle pieni vinkki, osta mehukeittoja kaupasta niin ei tarvi itse alkaa väsäämään mitään monimutkaista. Mulle ainakin pahimmankin olon aikaan maistuu Valion Gefilus-mehukeitot, mustikka-vadelma on suosikki. Ja suolakurkku on sellainen mikä menee millon vain, siihen meinaa olla oikein himo! Suolakurkkua pehmeän leivän päällä aamulla ja mehukeittoa kyytipojaks, menee mulla alas vaikka kuin öklöttäis. Toivottavasti säkin Kärppis löytäisit jotain joka maistuu... Ja ennen kaikkea toivon että se vuotelu olisi ihan viatonta!

Hui kuin täällä alkaa monella olla jännät paikat, kaikenlaisia sukkapuikkoja sun muita. :D Eliisa ja aurinkoenergiaa, koittakaa nyt vähän vielä pidättää! :D Vaikka aika turvallisilla viikoillahan te jo alatte olla, mun esikoinen (8v) on syntyny jo pari viikkoo tuota ennen ja ihan terve ja hyvinvoiva tyttö on ollut alusta asti.

Tsempit kaikille, lähden jatkamaan leipomishommia. Ihanaa kun jaksaa jo jotain tehdä, jospa se alun totaalinen uupumus alkas olla voiton puolella...

:heart: Tuuliska ja Pieni rv 12+1 :heart:
 
AE ne on just niitä jotka vihlasee ihan tajuttoman kovaa tonne alapäähän, siis kuin sukkapuikolla tökkäis =) muistaakseni ne vaan kypsyttelee kohdunsuuta mut ei suoranaisesti avaa... mulla on ollu muissakin raskauksissa noita kyllä mutta ei läheskään yhtä paljon kun nyt, kävely on välillä ihan tuskaa
ihanan kuulonen jalkahoito, mäkin haluisin =)

riikkulin pikkuneiti on oikea söpöliini :heart: kyl se aika vaan rientää

tulkaahan muutkin kertoileen vauva-arjestanne kun ehditte :wave: kiva aina lukea kuulumisia =)

mutta terve taas :wave:
 
B)
henigissä ollaan ja oikein hyvin voidaan!
kesälomaa kun vietellään ei oo nettiin keritty!
--> tai siis mies oli tässä 2 vkoa lomalla, loput vasta sitten syksymmällä kerkiää pitämään.

meillä on keskiviikkona rakenneultra!
hui, täytyy myöntää, että kyllä JÄNNITTÄÄ.

neuvola oli viikko sitte pe, ja kaikki hyvin, hb tippunut ja sain rautaa sekä tuo mun oikeastaan hyvä matalaverenpaine on vieläkin madaltunut ja aiheuttaa välillä huonoaolo muttei ole vaarallista, vauvahan vaan tykkää kun paineet on matalat.

vauvansa jo saaneille mahtavat oNNittElUt!! ihanaa :heart:
:flower:

pitääpä lueskella näitä heinäkuun juttuja niin pysyy menossa mukana.

AE, mullahan on nämä kaksi perätilalasta, kysy mitä haluat aika paljon selvitin esikon kohdalla asiaa. käännöstä koitettiin yms. lantion magneettikuvatkin otettiin.
loppuviimeiks poika meinas syntyä jalka ekana -> sektio. tyttö kääntyi vasta rv 36+ perätilaan ja hänellä oli 2 x napanuora kaulan ympäri -> sektio.
mutta asiaan ehdin perehtyä. olin varma että sektio on maailmanloppu, ainaki melkein, mutta pääasia loppu hyvin ja kaikki hyvin. Leikkaukset mulla sujuneet oikein hyvin, samoin parantuminen.
mitä haluat tietää, mikä painaa, saa kysyä! :wave:

eli kaikille terkkuja, hyviä vointeja sekä ennen kaikkea hyviä fiiliksiä!!

Pamuk ja Kolmonen rv 20+0
 
.Heips!
Eliisa ja Irtosora juu oli mukavaa jutella. Luulen et mä oon jo aika paljon asiaa jauhanu (täälläkin) et tuska on alkanu häipymään ;) . Tietysti vieläkin pelottaa et "mitä jos", mutta ei elämää voi ikuisesti elää et vaan vanhoja muistelee. Nyt on kuitenkin pikkuinen masussa, joka tarttee lämpösiä ajatuksia. Oli vaan niin outo tilanne tosiaankin, löytyi saman kokenut. Ajattelin et menen joku ilta "kahville" juttelee, hän tarvitsee nyt jonkun joka kuuntelee ja ymmärtää. Laitan siis täältäkin saatua tukea ja rohkeutta kietoon :kieh: .
(.) Pitäkää mulle peukut pystyssä. Huomenna menen siis verikokeisiin ja ultraan. Täällä toivon niin hartaasti että kaikki olisi hienosti. Pelottaa taas, mutta olen erittäin utelias. Toivottavasti pienokainen vikuttelisi ja saisin hienon kuvan. APUAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

NullPoints ja tirri/tirriliini 14+4
 
Huomenta!
Täytyy laittaa viestiä heti aamusta, kun oltiin tiputtu jo toiselle sivulle ja näinhän se on mukava työpäivä aloittaa :whistle:

Nullpointsille tsemppiä ultraan ja veritestiin!!! Peukut pystyssä, että kaikki on ookoo. Tiedätkö, kauanko tuon veritestin tuloksen saamiseen menee? Itse olen menossa verikokeeseen torstaina ja np-ultra on parin viikon päästä. Ja tällä viikolla on kunnan puolesta alkuraskauden ultra. Menee vähän hassusti lähekkäin nuo ultrat, kun ekalla neuvolakäynnillä olin juuri edellisenä päivänä käynyt yksityisellä ultrassa ja kunta tarjoaa myös alkuraskauden ultran. Se olisi ajoittunut kuitenkin meidän loma-ajankohtaan, joten siirtyi myöhemmäksi ja siksi nuo ultrat menevät noin lähekkäin. Mutta haluan mennä molempiin, näkeepähän vauvelin useammin :) Rakenneultraa täällä ei tarjota ollenkaan ja tuo np-ultrakin (+veritesti) oli vapaaehtoinen.

Nullpoints, mukavaa että laitat sen kiertoon, mitä itse olet saanut. Varmaan meitä saman kokeneita on, mutta harvemmin niistä kukaan puhuu ja siksi on vaikea tietää mitä toinen(kin) on kokenut. Tämä palsta on kyllä kullan arvoinen. Mainostahan sille tuttavallesikin :)

Riikkulin neiti on kyllä tosi söpö. Mukavaa, että me odottajat saamme kuulla siitä vauvaelämästäkin. Tosi juttu, että lapset kasvavat hurjaa vauhtia. Näin eilen kaverin kahdeksan kuisen vauvan, jonka oli nähnyt n.3kk sitten viimeksi ja oli jo huuurrrjan iso, ei enää mikään vauva! Iso poika jo.

Kärppikselle tuosta aamupalasta. Minulla meni vähän toisin päin, olisin aamulla syönyt mitä vain, mutta iltapäivästä alkoi tökkimään. Kaikki kylmät jutut on menneet paremmin. Ja ihme juttu, mikään imelä ei maistu, vaikka olen ollut aina kauhea karkkisyöppö ja pullahiiri! Mutta hyvä näin. Ja nyt on tullut himo kaurapuuroon! Tänä aamunakin vetelin hirmu lautasellisen puuroa mustikoilla höystettynä ja ai että oli hyvää. Pysyisikin himot noin terveellisinä!

Meillä on edessä tässä kesällä vanhemmille lapsille vauvasta kertominen. Ei olla kerrottu vielä edes isovanhemmille, ajateltiin kertoa tällä viikolla ultran jälkeen. Jotenkin olen halunnut pantata tietoa heiltäkin kun olen panikoinut niin tämän raskauden kanssa. Kun ei ole itse nauttinut raskaudesta, niin en tiedä olisinko jaksanut heidän riemuaan jakaa. Hassuja ajatuksia varmaan. :/ Mutta edessä on siis sisaruksille kertominen. Miten teillä muilla on otettu uutinen vastaan ja missä vaiheessa olette kertoneet?

Luminia 10+4
 
NullPoints: Pidän sulle peukkuja! Tuu sitten kertoon, uskon että kaikki on varmasti hyvin.

Kyselen täältäkin, onko kellään kokemusta hepariinista (fragmin, klexane tms. verenohennuslääke) raskauden aikana? Mun pitäis alkaa ottaa sitä rv 34 kun mulla on geenivirhe joka altistaa laskimotukoksille. Mietityttää vaan onko tuo ollenkaan tarpeellista, mun suvussa liki kaikilla naisilla on sama geeni ja ne on saaneet lapsia ilman mitään ohennuksia (tai tukoksia) samoin kuin mä sain esikoisen, silloin ei vielä tiedetty tuosta geenistä. En vaan välitä tollasesta varmuuden vuoksi lääkitsemisestä, vaikka tietty otan lääkkeet jos sairaalassa sitä vahvasti suositellaan.

Luce 22+0
 
Luminia En tiedä miten kauan Suomessa menee verikokeiden tulosten saaminen, minä kun oon ulkomailla. Olisko viikko miten ne täällä ainakin takas tulevat. Jännään lähinnä rautaa, kun se oli tosi alhainen rv11 ja nyt oon syöny noita tabuja...... Niin passittaisin mun kaverin heti tänne jos se vaan osais puhuu Suomee :LOL: .
Luminia ja Luce Kiitos peukuista. Hermoheikkona odotan sinne menoa. Siihen sairaalaan kun liittyvät hyvät ja huonot muistot. Siellä iloitsin esikoisen vilkutteluista ja syntymisestä. Siellä sain ne huonotkin uutiset ja siellä viimeksi näin tämän pienen melskaajan. Eli onnen ja surun kyyneleitä siellä on itketty. Toivottavasti nyt olisi taas iloisia hetkiä. :/
Muutenkin kaikki systeemit eivät ole niin korkee tasoisia kuin Suomessa. Raskauden aikoihin kaipailen takaisin, mutta on vaan otettava asiat niin kuin ne annetaan.......... Varsinkin raskausdiabeteksen hoito on perseestä. Ainakin sen seuraaminen. Sekin jännittää, jos se on taas iskeny, koska joudun sit taistelee niiden kanssa siellä asiasta. Viimeksi mua retuutettiin ees taas. Hermot oli mennä. Ajattelin et sanon nyt niille et ottavat asioista paremmin selvää miten ne hoidetaan esim Suomessa ja sit saavat tulla takaisin mun kans keskustelemaan. Anteeksi kauheesti mun purkaus, mutta on pakko sanoa :x .
Tulen takaisin kertoilemaan illalla miten asiat menivät. Töihinkin on mentävä kun tuolta ulos selviää...... :headwall:

NullPoints 14+5
 
daizz Hurjasti onnitteluja :heart: Ihanaa, että pikkuinen sinnitteli kyydissä!

äiteelle ja wiiville lämpöiset onnittelut :heart: Nauttikaahan nyt vauvantuoksusta, ihan kateeksi käy!

Riikkuli Suloinen typykkä kuvassa :heart: Äkkiä on reilut puoli vuotta mennyt.

kärppä Niin tuttua tuo pahoinvointi :x Muutamia viikkoja sitten vielä oksensin heti ylösnoustuani ja muutenkin usein, mutta nyt onneksi kuvotus tuntuu enää palana kurkussa. Kannattaa koettaa syödä jotain viileää ja raikasta esim. mehujäätä, vesimelonia ym hedelmiä. Itselleni on nyt alkanut maistua nektariinit :p Pahimpana aikana tosin ei auttanut eikä maistunut mikään, mutta usko pois, kyllä se jossain vaiheessa menee ohi. Tsemppiä :hug:

Nullpoints Tsemppiä ultraan! Kaikki on varmasti hyvin :heart:

MyAngels Nyt ota rauhallisesti ja lepäile :hug: Itse en ole työelämässä tällä hetkellä, mutta sairaslomalla olen ollut jo kaksi kuukautta pahoinvoinnin ja veritulpan takia...

Luminia Me ollaan kerrottu raskaudesta vasta siskolleni ja äidilleni sekä vanhimmalle tyttärellemme (11v.) Keskenmeno tapahtui viimeksi niinkin myöhään kuin rv 20, joten varovasti mennään päivä kerrallaan. Nuorempi tyttö otti tosi raskaasti keskenmenon ja sen vuoksi on ollut tunne, että haluan suojella häntä lisäsuruilta, jos ikävästi käy. Nyt kyllä olisi tarkoitus piakkoin kertoa, sillä maha alkaa jo näkyä ja varmasti tarkkasilmäisimmät huomaavat tilan. Tosin kukaan ei varmaan uskalla sanoa tai kysellä mitään :ashamed:

Pamu k Onnea keskiviikkoiseen rakenneultraan :heart: Perässä tullaan, minulla ultra tämän kuun viimeinen päivä :)

Luce Minulla parhaillaan menossa Klexane-hoito ja kestää koko loppuraskauden :( Vaikka minulle tehtiin helmikuussa tukostaipumustestit ja niistä ei mitään löytynyt, niin kuitenkin toukokuun lopussa todetiin veritulppa maksan lähellä olevassa laskimossa! Eli tulppa voi tulla (erityisesti raskausaikana), vaikka ei mitään viitteitä siihen olisikaan. Yhdellä tuttavallani on myös geenivirhe, jonka vuoksi hän on jokaisessa raskaudessaan käyttänyt verenohennuslääkettä. Sinulla on kuitenkin vain muutamia viikkoa lääkitystä edessä, jos rv 34 tarvitsee vasta aloittaa (minulla alkoi hoito jo rv 10 :kieh: ) ja piikittämiseen kyllä tottuu. Aine kirvelee hieman, mutta pistäminen ei satu ainakaan tällä hetkellä. Suosittelisin kyllä ottamaan lääkityksen, sillä tulppahan voi aiheuttaa vahinkoa niin äidille kuin vauvallekin!

(.) Eilen kävin neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat vihdoin! Kaiken pitäisi olla kunnossa. Loppukuusta sitten seuraavan kerran neuvolaan ja rakenneultraan. Viikonloppuna varmaan kerrotaan raskaudesta muutamalla läheisimmälle, kun ollaan reissuun menossa ja maha alkaa jo näkyä. Terveydenhoitajakin sanoi, että kovasti on kohtu kasvanut :D Paljon :hug: ja iloa kaikille! Toivottavasti saadaan nauttia auringosta =)

Terkuin, surusydän ja ipana 16+5
 
"Huomenta"! Ansaitulla vapaapäivällä ollaan ja tuli taas nukuttua töiden aiheuttamaa univelkaa pois =) Tilasin siis lauantaina sen kotidopplerin (kuuntelevauvaa.fi) ja maksoin sen ennakkomaksulla.Eilen huomasin että summa oli veloitettu tilitäni, mutten ole vieläkään saanut vahvistusta sähköpostiini, että laitetta olisi edes postitettu...Kyllä potuttaa.Pistin sinne sivustolle palautettakin ja odottelen saanko edes siihen vastausta.Elättelin toiveita, että laite olisi postissa torstaina, mutta saas nähdä...
Lauantaina olisi polttarit ja mietin jo nyt kauhulla miten jaksan siellä riekkua!Baariin en missään nimessä aio mennä kun tuo vatsakin kertoo missä mennään niin en kehtaa.Eikä kyllä tee mielikään.Kerroin polttariporukalle missä mennään ja ainakin kaaso oli ymmärtäväinen, muista en tiedä enkä välitäkään kun ovat ihan vieraita.

NullPoints tsemppiä ultraan, hyvin se menee! Onko tämä vapaaehtoinen ultra vai määrätty? Tulehan kertomaan miten meni!

Luminia meillä on molempien vanhemmat ja sisarukset tienneet heti plussauksesta kun on ollut nuo keskenmenot aiemmin ja tässäkin raskaudessa oli sitä alkukrämppää.Ei ole tarvinnut esittää urheaa kun aina ei siltä ole tuntunut. Isovanhemmat saivat tietää heti np-ultran jälkeen ja nyt tietää varmasti jo kaikki. Mammat pakkaa olemaan suistaan niin vikkeliä =) Sukulaiset olivat jo arvanneetkin, että vauvelia taitaa olla tulossa kun vatsa pyöristynyt jo niin varhain. Tosin mulla elopainoa ei ole paljon niin aavistelin etten kauan pysty salailemaan. Edelleenkin mennään päivä kerrallaan ja sukulaisetkin ovat tietosia nyt meidän historiasta ja kovasti pitävät peukkuja meitin puolesta! Tuki on loistavaa.

Toive81 ja rakastettu mini 14+2
 
Kai sitä pitää uskaltautua mukaan.. Eli olen 28 v, yksi lapsi löytyy, 10/08 keskeytynyt keskenmeno rv 20. Toista syliin asti nyt siis odotellaan, la 3.2.2009. Viime viikolla kävimme äitipolilla ultrassa, ja kaikki näytti olevan ok. Nyt toivotaan vain, että jatkossakin menee hyvin, pelkohan tässä koko ajan on mukana, niin kuin varmasti kaikki tiedätte. Meillä keskenmenon syy oli triploidia, eli harvinainen kromosomihäiriö. Ei ole perinnöllinen, mutta saadaan silti taustan takia nyt tässä raskaudessa niskaturvotus ja rakenneultra kunnallisesti. Muuten niitä täällä meillä ei tarjota kumpaakaan.. Tällä viikolla menen veriseulaan, en ole siinä ennen käynyt, mutta nyt "kuuluu" niskaturvotusultraan, niin kai sitten menen. Vähän on ristiriitaiset fiilikset sen suhteen, mutta menen nyt, kun niin monet muutkin menee. Nyt siis tänään tasan 10 viikkoa odotusta takana, ja olo on kyllä vähintään yhtä paha kuin esikoisestakin, se on positiivinen merkki, sillä keskenmennyt ei oireillut mitenkään. Toivottavasti parin viikon päästä helpottaa, kuten ensimmäisestäkin, niin ei paisu ihan pullaksi.. Raskauskiloja jäi keskenmenneestä, ja ne harmittaa.. Nyt sitten pakko syödä koko ajan, joten tosi kiva ensimmäinen punnitus tulee.. No, kunhan loppuun asti mentäisiin, niin kannan kilotkin sen palkinnon vuoksi.

Jaa, jospa se jaarittelu itsestäni riittää..

Kaikille tutuille kuumeilijoiden puolelta ekstra moi, ihanaa kun pääsin tänne! Ja ihan kaikille tasapuolisesti onnea raskaudesta, me olemme tämän ansainneet! Erityisesti Kathrinen, MyAngelsin ja Surusydämen juttuja olen lukenut taustalla jo pitkään, teillä oli kuitenkin vähän samanlainen tausta kuin minulla, keskenmeno tms. myöhäisillä viikoilla.

Paljon onnea kaikille tasapuolisesti matkaan, palaan taas löpisemään kun ehdin!

Helmitaustailija 10+0
 
heip :wave:
nöösi yhä flunssatukossa :snotty: ja yöunet vissiin sitten pysyvästi aivan surkeat, joten silmät rähmässä kommentoin satunnaisuuksia...

luminia samma här, muuten - kaurapuuro alkoi jossain vaiheessa maistua ja nyt ei aamu ala ilman sitä!
me kerroimme jo ennen ekaa neuvolaa/ultraa tai mitään vain miehen äidille ja veljelle, kun olimme heidän seurassaan joulun. raskaus vaikuttaa niin paljon ruokailuun, niin oli pakko avautua, ettei luulla krantuksi, kun kieltäydyn kaikesta, mitä ennen oon himoinnut kuin pieni eläin... josta tuli mieleeni, että tullapa pian seuraava joulu - vahinko otetaan takaisin 10-kertaisena :D mutta muut, töissäkin, saivat kuulla vähitellen ultran jälkeen, rv 12, taisi olla tuo.
km:stä eli ekasta raskaudesta emme ole kertoneet kuin harvoille. asiaan suhtaudutaan "vähän" oudosti tietyssä porukassa, joten en jaksa lisästressauttaa itseäni kertomalla siitä heille :/ kaikki ihmiset eivät taida olla ihan tolkuissaan...

nullpoints tsemppiä ultraan! en ollut huomannutkaan, että oot ulkomaa-jäsenemme :) sitäpä tärkeempi varmaan on tämä ketju, kun voi omalla äidinkielellään purkaa ajatuksiaan.

surusydän mahtavaa, että nyt on saatu sydänäänitodisteita =) koetahan jaksaa odotella loppukuun ultranäkymiä :)

(.) huomenna alkaa rv 36 ja äippävapaa! jei! ja tasan viikon päästä käydään sairaalassa tutustumiskäynnillä ja neuvolalääkärillä kahtelemassa, miten päin tuolla kohdussa ollaan ja millainen synnytys olisi luvassa. loppuraskauden tunnelmia siis vahvasti!
josko sitten jo alkais päästä joka viikko neuvolahoitajalle :kieh:

irtis 34+6
 
ihanaa, helmitaustailija, että saamme sut joukkoihimme!! :hug: minä toivon sulle oikein hyvää odotusta ja pikaista alkuraskauden huolen kadotusta :)
teilläpä oudot käytännöt, kun ei ultria tarjota :eek: mene nyt ihmeessä molempiin, ihan vain nähdäksesi pikkuisen. minäkin mietin, että mitäs sitten, jos nt-ultrassa selviää jotain, mutta himputti, pakkohan se oli selvittää...
jei, helmi!
 

Yhteistyössä