*Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa* (päivitykset yksityisviestillä)

Painosta. Mä voisin ottaa muutaman gramman. viimeks neuvolassa oli taas paino laksussa ja kauhia läksytys siitä. Mä an tajua mitä se terkka tuosta mun painosta vaahtoo, kun mulla on ylipainoo niin hirveesti, että musta sais melkein kaks saman mittasta ihmistä eikä ne näyttäs luurangoilta kuitenkaan. viimeks paasas kun painoo tulee ja nyt sitten paasaa, kun sitä ei tule, höh.

Meillä kans flunssaa ja jos jotain köhää ilmentyny. Ei kiva näillä helteillä olleskaan.

Sasumalle ultrasempitykset :flower:

Oma olo on nivelsärkyä, närästystä ja käsien puutumista. Rannekanavaoireyhtymä muistuttaa jälleen olemassaolostaan. Rennie ei enää auta närästykseen ja gaviscon on niin :x mut pakko siihen on vaan turvautua. Nukkuminen alkaa olla hankalaa, kun lonkkia kivistää ja selkä on kipiä. Muuten olen masustani enemmän kuin onnellinen, kun viikkoja kertyy koko ajan ja vuoto-ongelmat jää vain kauemmas ja kauemmas taakse :) On se pikku myllääjä vain niin ihana tuolla ison masun suojissa :heart:

Lumi-Marja ja Nuppuska-tytteli (kai se ultraaja näki oikein? :) ) 24+6
 
sasuma:Onnea ultraan! :heart:

ON:Mulla kuulkaas flikat alkaa/jatkuu huomenna TYÖT, ehdin olla kotona 1v10kk, vähän jännittää muistanko enää mitään :D Esikoisellekin isojuttu aloittaa hoidossa, mutta onneksi mamma on tuttuakin tutumpi ja hoidossa myös läheiset serkut niin eiköhän hän tule pärjäämään hyvin!

Liikkeet tuntuu päivittäin, mutta ei usein. Yleensä vasta illalla kun rauhoittuu ja asettuu aloilleen :) Multa jäi nyt tuntematta niitä värinöitä/kuplinnoita kokonaan mitä esikoisesta ensin tunsin ja liikkeet nyt muutenkin selvempiä. Potkuja ei tunnu kuin pieninä töminöinä, ei näy vielä masun läpi :)

Masu kasvaa kohisten ja olen nyt osin siirtynyt äippäasusteisiin :) Lähinnä iltaisin puen ä-caprit ja päivisin käytän ä-toppia, muuten omat hameet menee kun ovat löysiä ja voi jättää lantiolle, masun alapuolelle, roikkumaan. Osa äippävaatteista on vielä isoja, mutta osa onneksi jo menee :)

Toive81 ja Sintti 16+4 :heart:
 
jääräpää Rv 29 ultrassa vauva oli päällään ja lääkäri oli sitä mieltä, että on pysysyvännäköistä. Pah! Meillä oli esikoinen pyllyllään (ja teki kuperkeikkoja) vielä rv 35, mutta viikkoa myöhemmin oli tehnyt viimeisen kuperkeikan ja päätyi pysyttelemään päällään. Rv 25 vauvan asennolla ei ole suoraan sanottuna vielä mitään ennustearvoa lopullisen asennon suhteen.

Työt alkaa täälläkin. Pikkukoululaisia on kohta luokka täynnä :)
 
Jääris,Mun pikkuveljeni käänty aikoinaan ihan loppumetreillä,et vielä on aikaa... Esikoinen oli aina pää alespäin joka tutkimuksessa,et omakohtasesti en tiiä...vielä ainakaan =)

Lumi-marja,paan mun kilot postiin :D

Toive,Hyvää työpäivää :flower:

Mulla tunninpäästä neuvolalääkäri,jotenkin jänskättää et kuuluuko ne s.äänet...inhoon näitä iltapäiväaikoja kun pitää odottaa koko päivä :kieh:

Repa ja säynävä 14+2
 
Ottaa Repan kiloja vastaan :D

Do dih, se olis sitte huomenna osastolla pieni palaveri millaista hommaa teen äippälomaan asti. Saikkua ei jatkettu, joten sain vain käteeni lääkärintodistuksen jolla kielletään raskas fyysinen työ, seisomiset ja pidemmät kävelyt. Onnituu hyvin dementiaosastolla joo...heh. Meillä on lähinnä vain vilkas jalkasia ja huono muistisia tai sängyssä makaavia ja sinne täysin hoidettavia hyvinkin isokokoisia ihmisiä. Nyrkistä saa tuon tuosta. hieman hirvittää. Lisäksi tunnen olevani vain lähinnä taakka työkavereille, kun pitää olla koko ajan pyytämässä jotakuta jelppimään. No, huomenna tietää sit enemmän. Ottaa vaan päähän jo etukäteen.

Viikotkin sit taas vaihtuu, Lumi-Marja ja Nuppunen 25 riks rask ja poks
 
Multakin liikenee muutama ylimääräinen kilo... :kieh:

Käytiin sitten "tutustumassa" lauantaina jo synnärillekin..Mutta niinhän vaan ne supistukset taas hiipuivat. Eikä kauheasti edes ollut paikat kypsyneet. Ei auta kuin jatkaa kärvistelyä ja odottelua. :headwall: No tänään neuvolassa tehtiin yliaikakontrolliin lähete, eiköhän se aika joskus ens viikon loppupuolella ole. Odotellaan nyt sitten vaikka sitä...

zanz 40+3
 
Painosta: Niin minä olen ajatellut, että se painonnousu koko ajan kiihtyy loppua kohti ja että näin alussa sitä ei vielä saisi tulla.

Sasuma: Täällä on peukut pystyssä, että kaikki on ultrassa hyvin ja että pikkukaveri suostuisi näyttäytymään kunnolla. :heart: Meillä kun pikkuinen päätti esitellä suurimman osan ajasta selkäänsä ja ei välittänyt ultraajan tönimisistä mitään. :)

Omaan napaan ei muuta kuin päivien kulku hidastuu torstaisen ultran lähestyessä. Enää 3 päivää. :)

Tuittu- ja pikkuinen 20+0 POKS
 
Tuittu,Käsittääkseni juurikin noilla viikoilla sitä painoa kuuluukin tulla...ekan kolmen kk aikana ei tarvis kauheita tulla,mut sit tasanen nousu ja tosiaan ihan lopussa sit yleensä jää paikoilleen... näin mulle on opastettu =)

Lumi-marjalle onnea palveriin,jos vaikka keksivät sulle jotain siistiä toimistotyötä ;)

Sasumalla jänskätys kasvaa,edelleen täälä peukut ja varpaat ylhäällä =)

Mulla oli nla lääkäri siis ja kaikki hyvin. Verenpaine oli tietty korkeempi taasen siellä mitattuna,mut 118/81,eli ihan ok. Paino ei ihmekyllä ollut noussut "kuin" 380g/viikko,kun pelkäsin et saa yli puolikiloa mulle nousuks... sano ettei tarvi ressata kun nousee tasasesti,nestettä luultavammin on tässä kohtaa... hemppa alko hätyytteleen jo alarajoja,ei siis vielä hätää mut määräs kuitenkin ottamaan rautaa ettei pääse tipahtamaan tän kk aikana. Pissa puhdas. Sisätutkimuksessa kaikki kunnossa ja sydänäänet kuului heti,sykettä ei kertonut. Vähän vuosin sen käsittelyn jälkeen mut on jo melko olematonta..

Ens kerta on sit kk päästä ja antaa mulle kuulemma jonkun ruokavaliolapun :eek: mitä noudattelen siihen sokerirasitukseen saakka (mikä siis täällä uutuutena kaikille yli 25v odottajille) Kuolen kyl siihen ettei saa syödä,onneks siihen on vielä aikaa...


Repa ja säynävä 14+2
 
Täällä edelleen vaan pärskitään |O Huomenna en enää suostu olee kipee.Sovinkin jo illaksi puistoon treffit niin lapset pääsee kavereiden kanssa leikkii.

Mikä ruokavalio juttu? On tääki jos nykyään raskauden takia joutuu listaa syömisii ja vaikka mitä |O Kiva käydä ulkoakin syömässä ku ei niistä annoksista ikinä tiedä onks ne nyt sellasist raakaaineista mitä saa syödä...Esim.salaateissa juustot ja kalatarjottavat...

Mitäköhän kieltoja sitä seuraavaksi keksitään?Ihan kun muuten ei olis tarpeeksi huolta pikkuisen hyvinvoinnista ja kasvamisesta.

Ja mä olen vielä sellainen et ei ne huolet lopu ikinä :headwall: Millon meillä pelätään jotain viirusta tai sitten vaikka autokolaria :ashamed: varsinkin jos lapset ovat jonkun muun kanssa menossa eikä mun valvovan silmän alla.

Toi ruokarajoitus saa mut näkemään punaista kun tekee mieli vaan herkutella.Nyt varsinkin kun se on ainakin joltain osin kielletty :snotty:

Sintsu ja öhkö 28+6 Huomenna poksuu :D
 
Jaahas...tuli iffiltä lisäkyselylappu vauvavakuutukseen liittyen. Siellä nyt ilmeisesti pohtivat päänsä puhki myöntävätkö ja millaisin rajoituksin. Nyt täytyy kopioida neuvolakortin kaikki sivut ja kaikkien tutkimusten (ilmeisesti ultrat) kjirjalliset tulokset...kauhee ettiminen noissa papereissa. Tuskin myöntävät koko vakuutusta kun huomaavat vielä neuvolakortista että raudanpuuteanemiakin rd:n lisäksi koko kesän jyllännyt . Kattoo nyt sitten!
 
Nt-ultra takana päin ja kaikki hyvin, turvotusta oli 0,8 eli normi luvuissa pysyttiin. Kätilö sanoi että vilkas yksilö mun masussa ainakin kellii kun heilui kuin heinämies kokoaika ja potki ja heilutteli käsiään ja pää keikkui kuin mikäkin :heart: Meuvolan laskujen mukaan mennään 12+2 viikoilla tänään ja saman päivän antoivat sairaalassakin. Nyt tämä on sitten vihdoin totta, nyt mä uskallan jo ajatella pidemmälle eteenpäin :) B) Mies heti ultran jälkeen sanoi että nyt käydään sitten kanttiinissa juomassa pulla kaffit tämän kunniaksi :heart:
Kätilö sanoi myös, että mulla istukka sijaitsee ilmeisesti aika takana joka tarkoittaa kuulemma sitä että voin alata aika aikaisessa vaiheessa tuntemaan potkuja.

Sasuma ja taapero 12+2
 
sasumalle suuret onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart:

zanz, hui, missä välissä sun viikot on tuone ehtiny :eek: Tuntuu, että kaikilla muilla ivikot juoksee ja itellä ne jauhaa paikoillaan :kieh: onnea loppumetreille ja pikaista jakautumista =)

Kävin kääntymässä työmaalla ja nyt mulla alko sitten loma :D Saikulla olen ollu tähän asti ja osastonhoitaja liittyi lääkärin mielipiteeseen, että tämä ihminen ei nyt dementiaosastolle tule hommiin. Pidän kaikki rästiin jääneet yltyövapaatm talvi ja kesäloman pitämättömät päivät ja muut palkalliset tykyvapaat sun muut tähän saikun perään. Lopusta ennen äitiyslomaa jää rapia viikko tyhjää, jonka lääkäri kirjottaa sitten sairaslomaa. Nyt on aikaa mukavasti jatkaa siitä mihin olen jääny, eli marjankeruuta puskista, kodin laittoo pikkuhiljaa vauvaa varten ja tehdä nyt sitten mitä ikinä huvittaa ja mihin minäkin päivänä kykenee. Kyllä helpotti, on peljättäny niin hirveesti mennä tuonne osastolle murjottavaks. Siellä on muutama väkivaltainen dementikko joilla painoo noin 150kg, että peljättää välillä ilman masuakin.

Sf mitan lääkäri mittas, kun oli sama ihminen kun lääkärineuvolassakin. Hän kävi vähän epäileen, onko se niin paljon, mitä neuvolakortissa on. Noh, mitaksi tuli 28cm....mittas uudelleen ja lukema 29cm. Sen jälkeen lopetti ja tuumas, paree antaa olla, ettei vaan kasva enää tässä välillä :LOL: Olen aina ollu iso odotusaikana ja nähtävästi nytkään en sen kummempaa kaavaa noudata. 24. päivä neuvola ja katotaan sitten muut jutut siellä.

Jospa sitä menis nakkaan pyykit narulle ja laittaan ruuan uuniin.

Lumi-Marja ja Nuppunen 25+1
 
liikkeiden tuntemisesta: mullakin istukka takaseinämässä tai jossain siellä, mut liikkeitä tunnen vasta täydellä varmuudella nyt. koskahan mä oon niitä kuvitellut tuntevani....sanoisinko pari-kolme viikkoa sitten, mutta ihan erilaiselta nämä nykyiset liikkeet tuntuvat. ensin ne oli semmoisia kutituksia silloin tällöin, nyt on "ilmakuplapotkuja" tuntunut pitkin päivää. Äänethän sain dopplerilla heti 9+ kuulumaan.

vauvavakuutus: laitoin kanssa haemuksen menemään, ajattelin että ennen rakennetta jo ottaisin. plääh, alkaa ensi viikon rakenneuä jo jännittää....

onnea sasumalle ultrakuulumisista!

vappupommi 19+6 * huomenna puoliväli, hurjaa!
 
Sasumalle onnittelut ihanista ultrauutisista :heart:

Lumi-marja
,aikun kiva hommeli toi lomajutska =)

Vappupommille hyvää puoliväliä :flower:

jaahasta...se on luvannu onneks viileempiä kelejä..no 20 asteessa se vielä päivällä keikkuu,mut hyvä suunta koska multa loppuu kesävaatteet kohta. Ei mahu päälle. Pidempää housua on esikonkin ajoilta mammamallia ja yhdet ostin sellaset mistä saa sit muokattua tavispöksyt. =)

Repa ja säynävä 14+3
 
sasuma:Jee jee, hienoja uutisia! :flower: :heart:

Lumi-Marja:nautihan lomasta! =)

ON:Täällä joudutaan nyt siirtymään äippävaatteisiin. Tänään oli luovutettava ja uskoa, ettei omat enää tunnu hyvältä ja vetskari ei suostu pysymään ylhäällä :D Onneksi ä-vaatteet ei tipu yltä vaan tuntuvat itseasiassa todella mukavilta joten miksipäs ei :) Hassu tunne vain jo nyt alkaa pitämään koska esikoisesta siirryin niihin vasta reilusti puolivälin jälkeen... :D

Huomenna poksuu ja koitan ehtiä ottamaan kuvan heti aamulla ennen syömisiä niin saisi mahdollisimman totuudenmukaisen kuvan pötsistä. Iltaan mennessä paisuu kaikesta päivän syömisistä ja luulis nyt menevän jossain rv25 tienoilla :D Painoa tullut 1,5kg yhteensä jos kotivaakaan on uskominen...

Rakenneultraan vielä liian pitkä aika, 3 viikkoa, ei jaksais odottaa! :p Liikkeet tuntuneet tänäänkin usein, vauva tais järkyttyä kun äippä paineli töihin :D

Toive81 ja Sintti 16+6
 
sasumalle onnittelut, siitä se kunnon odotus lähtee liikkeelle :flower:

Eipä tässä oikein kummempia, oon aika takki tyhjä, kun käytiin miehen kanssa yksi yö Tallinnassa ja matkat ees taas väsytti, vaikka itse kaupunki oli elämys. Tänään alkoi miehellä työt täällä kotikaupungissa ja poikakin tuli koko kesän mummola-pestiltä kotiin, huomenna menemme sitten päiväkoti-harjoituksiin..
Maha on iso, kerta kaikkiaan. Paljon isompi, kuin esikoista oottaessa tähän aikaan, mutta sen oli toki odotettavissa, enkä ole asiasta pahoillani =)

Onko muille tullut ulkopuolisilta jo sukupuoli-veikkauksia mahan muodon perusteella? Mulle on jo useampi todennut sen ekasta jo tutun poika-veikkauksen ja kieltämättä se toistaiseksi poikamahalta näyttää. Mulla vaan on niin pitkä selkä, että maha jakautuu jotenkin tasaisemmin keskialueelle, kun taas esim. yksi ystäväni näytti odottavan tyttöä, kun lyhyen keskivartalon vuoksi maha levisi enemmän sivuille, mutta poika sieltä kuitenkin tuli.

BM ja Putti 19+6
 
Vanhempainilta takana. Päädyin pukeutumaan vaatteisiin, jotka eivät esitelleet, mutta eivät olleet telttojakaan. Kukaan ei kysynyt, mutta yksi vanhempi tajusi 100-varmasti, pari tuttua katseli sillä silmällä ja osa uusista pohdiskeli. Tilanteen tajunnut äiti saattaa mahan muodon perusteella arvioiden olla tulossa synnärille samoihin aikoihin ;)
 
Olen aika hermona tuon perätilan vuoksi kun katselin aikaisempia neuvolakortteja ja niissä tytöt olivat molemmat aina rt eli raivotarjonnassa paitsi kuopus kerran "viistossa". Se että 4d-ultran paperiiin läääkäri oli kirjoittanut että täydellinen perätilaj ja totesi minulle vielä että oikein tyypillinen perätilalapsi, niin alkoi nyt jälkikäteen mietityttämään. Olen netistä asiaa yrittänyt selvittää mut siellähän lukee ihan kauheita keskustelupalstoilla eikä yhtään asiallista tekstiä tullut silmiin (siis jotain lääketieteellistä faktaa). En halua synnyttää vauvaa peppu edellä kun siihen liittyy paljon riskejä enkä sektioonkaan halua. Tuohoon perätilaan kun yhdistää tuon syöksysynnytystaipumuksen ja rd:n eli mahdollisesti isokokoisen lapsen niin ei oo paljon vaihtoehtoja miten sen vauvan ulos saa (sektio? tai joku epätoivoinen alatiesynnytys jossa vauvalle tulee lomkkaluksaatiot ja ties mitä ) . Oikeesti pelottaa.
 
Heippa vaan pitkästä aikaa! Reissussa ollaan oltu ja sitten on muuten vain laiskottanut, joten en ole yhtää mitään saanut kirjoitettua... Lorvikatarri iskenyt, liekö syy raskaudessa :D

Omaa napaa siis vain pikaiseen, sitten vähän omaa aikaa, kun esikko on unilla! Meillä oli maanantaina nt-ultra! Luottavaisin mielin sinne menin, ja kaikki oli todellakin kunnossa! :) Ihana pieni mittoja vastaava siellä kasvoi ja ojenteli jalkojaan... Mukavaa, nyt voi ihan oikeasti olla raskaana! Vielä ei olla isovanhemmille kerrottu, koska kerrottiin juuri viikko sitten muuttavamme sivummalle omakotitaloon, niin annetaan heidän vähän aikaa sulatella sitä asiaa, ennen kuin täräytetään vauvauutiset. Ei tule liikaa järkytyksiä kerralla. :D

Nyt syömään, palaan taas paremmalla ajalla ja viitseliäisyydellä!

Viuhtis rv 13+0 (edelleen on tulokas nimeä vailla... )
 
Onnea zanz! Eipä sekään lapsi mahaan jäänyt ;)

Ja jääräpää lakkaa nyt hermoilemasta. Ei sitä ihan oikeasti vielä tiedä, mihin asentoon vauveli päätyy. Pimu oli tosiaan milloin poikittain, milloin pyrstöllään ja milloin päällään niin neuvolassa kuin kotonakin, kunnes kääntyi päälleen rv 36 alussa. Kääntyily jatkuu yleensäkin 30. viikon tuolle puolen.

BM poikavatsa, kuten esikosta ja tyttöolo, kuten esikosta (=tyttö).

(.) Potkii se. Rakkoa siis. Muuten en vielä tunne liikkeitä.

13+3
 

Yhteistyössä