*Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa* (päivitykset yksityisviestillä)

jääräpää Ihan rauhassa petipuuhiin vain. Sperma vaikuttaa vain viittävaille valmiiseen kohdunkaulaan ja aikaistaa synnytystä ehkä muutamalla tunnilla. Poikkeuksena on raskaudet, joissa on määrätty lepoon ja yhdyntäkieltoon. Kysy neuvolasta!

bm Otan osaa. Ja tiedän tunteen. On niin ristiriitaista surra samalla kuollutta, kun toisaalta lähes iloitsee siitä, kun vanha, sairas ihminen pääsee vihdoin pois tuskistaan. Meillä oli vastaava tilanne (mm.) viime elokuussa. Ja mukavaa ultrareissua!

(.) Eipä katsonut vti:tä. Tarvinee pyytää työterveydestä lähete. Siksi sieltä, eikä neuvolasta, että näytteen saa vietyä työmatkan varrella, eikä tehdä mitään ihme 30-50 kilometrin koukkauksia labraan. Oireet ei ole selvät, mutta raskausaikana kun se voi kuulemma olla melko oireetonkin (kuten viimeisen km-raskauden aikana vasta verivirtsaisuus havahdutti). Tavallaan onneksi tauti on tuttu, mutta enpä erityisemmin kaipaa estolääkitystä raskauden ja imetyksen ajaksi.

Terkka oli samaa mieltä kuin täälläkin jo oltiin: liikkeitähän ne. Pieni jumpsutteli menemään 155 sydämen sykäksen minuuttivauhdilla ja äipän verenpaine on edelleen near-by nolla. Hempan olin saanut nousemaan 121 -> 137 tehokkaalla marjojen ja kirsikkatomaattien syönnillä. Kiitos ihana vuodenaika avusta! seuraavaksi kypsyy luumut ja kriikunat, niin pysyy vatsa toiminnassa ;)
 
No kyl on sivut uudistuneet paljon! En meinannuut löytää tänne. Tiedä sitten minne tämäkin viesti paukahtaa.... Kävin tänään hammaslääkärillä taas ja arvasin oikein eli oli pala lähtenyt hampaasta ja paikattiin ilman puudutusta. Sitten kuulemma siinä kohtaa on ientulehdustakin. Pelästyin että ei kai vain aiheuta mitään ennenaikaista synnytystä mutta tulehdus ei kuulemma ole ainakaan nyt niin paha. Ei siitä montaa kuukautta ole kun viimeksi paikkautin hampaan eikä silloin tuota ongelmaa ollut. Näköjään hampaatkin hajoo käsiin. Huomenillalla alkaa paasto uutta sokerirasitusta varten...
 
Tänään oli neuvola ja sisätutkimus.. Neuvolan puolella verenpaine ja hemppa vähän koholla.. Sisätutkimuksessa kaikki taas OK. Jännitti pirusti tuo sisätutkimus kun tiesin jo etukäteen että kyseisen toimenpiteen tekevä ihminen on mies :LOL: ..hieman nolostutti availla haaroja mutta työtänsähän sekin teki vaan... :ashamed: Seuraava neuvola aika onkin sitten kuukauden päästä, sitä ennen pitäis käydä sokerirasituksessa.
 
No huh, onpa tää uus palsta vanhalle koiralle ehkä liian kova luu :D

Mutta juu, terveisiä rakenneultrasta :heart: Oon niin kuitti, etten yksityiskohtiin mene sen enempää mutta lääkäri ultrasi ja kertoi perusteellisesti kaikesta, olimme todella tyytyväisiä, koska esikoisen kanssa tuo rakenneultra sujui omituisen ultraajan vuoksi juurikin vähän omituisesti, emmekä saaneet kaikkea tuota tietoa, minkä nyt.

Putilla oli kaikki hyvin, pää alaspäin köllötti ja istukka oli hienosti takaseinässä, joten sektioarpea se ei pääse hiertämään, muutenkin kohtu oli kauttaaltaan "lujaa tekoa", sektiostahan tulee pian kolme vuotta. Sukupuoliasioissa Puttimme oli alkuun niin pylly piilossa, että loppua kohti olin melko varma, että salaisuudeksi jää, mutta loppuvaiheessa lääkäri näki erityistä vaivaa, että saisi hiukan muuttuneen asennon perusteella vähän jalkoväliä näkyviin. Niinpä se varmistui, mikä on mielessä ollut itselläkin, eli meidän Putti on ihana pieni poika :heart:

Nyt on pakko mennä unille, pari viime yötä on jääny lyhyiksi, kun mies on mennyt jo kuuteen aamulla töihin ja minä heräillyt viemään lasta päiväkotiin, onneksi vasta kahdeksaan :D

BM ja Putti 20+5
 
Viimeksi muokattu:
BM, hyviä ultrakuulumisia! :flower: Meidänkin on tällä kertaa tarkoitus udella rakenneultrassa sukupuolta, kun on nimen miettimisen kanssa vähän vaikeuksia. Sen aika ei nyt ole kyllä ihan vielä... =)

Meillä oli tänään neuvolalääkäri. On se aikamoista rutiinia... Pissanäyte, terveydenhoitajalla punnitus, verenpaine ja uusi aika, sitten lääkärille, housut pois, sydänäänet ja sisätutkimus, kiitos hei. Ja vartti vain meni aikaa! No mikäs siinä, kun ei ongelmia ole... Mutta oleellista tässä reissussa oli pienen sydänäänet, ne on aina yhtä ihanat! :D

Viuhtis 13+6
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Mulla oli tänään siellä äitipolilla aika diabeteshoitajalle.Minusta ihan turha käynti.Antoi mittarin ja kertoi miten kuuluu syödä ja pyysi lähettää sokeriavoja hänelle sähköpostiin.Joka toimii seurantana.Tuon kaiken olis voinu neuvolantäti hoitaa tässä ihan vieressä.
Siellä ei edes ultrattu vauvaa ja mä niin odotin et olisin nähnyt meidän pikkuisen.Höh! Ja oletin senkin takia et katsovat kun tuo sf-mitta huitelee tuolla taulukon yläpuolella.Mut olis pitänyt olla neuvolasta pyyntö ultraa varten.Ja ei ollu niin ei katsottu:(

Sintsu ja öhkö 30+1
 
BM'lle ja vappupommille onnea ultrakuulumisista :) Mä en malta odottaa, että mekin päästäis jo rakenneultraan ja kurkkimaan että minkälaiset vehkeet sinne jalkoväliin on kehittynyt :D Poikaoloa on ollut, mutta toissayönä näin unen, jossa synnytin tytön ja sen jälkeen tyttöfiilis on ollut aika vahvoilla! (tosin unessa vauva syntyi pinsetit teipattuna ohimolle, mutta sitä en jostain syystä pidä minään enteenä :D )

Omasta pötsistä sen verran, että mä luulen tunteneeni liikkeitä. Voihan se toki olla kuvitelmaa, mutta... Voihan se olla sitäkin jo :) Äidillä on aikanaan tuntuneet liikkeet aikaisin, ehkäpä mullakin? Sellaista kevyttä värinää, kesti ehkä sekuntin ja liikkui vähän sivusuunnassa. Jäin odottelemaan toista, mutta ei kuulunut :D Jään odottelemaan jatkoa.

Kätsy ja Hilla-Helmeri 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Siis mitä himpulaa; tää uus palstasysteemi on poistanut etusivun päivityslistasta ainakin päivittämäni syntyneet-listalle :| Ei kai mun auta ku metsästää ne tiedot täältä tekstin seasta sitten, mutta katsokaa kaikki nyt tietonne tuolta, ja jos joku on pielessä, niin pliis laittakaa mulle yksityisviestiä aiheesta, niin korjailen niitä sitten!

BM

*muoks* Ny meni hermo tän kanssa. En saa muokattua etusivun listaa, herjaa virheilmoa, että kuvia on 94 ja saa olla vaan 15 jne jne. Täytyy yrittää sitten kuun vaihteessa uuteen pinoon tehdä kokonaan uusi lista, se saattaa sitten olla melkosesti pelkistetty, kun ei tämä näköjään suostu enää noita kuvia ja muita hauskuuksia ottamaan vastaan :kieh:

nimim. Uneton Tampereella
 
Viimeksi muokattu:
Ei anna vieläkään kirjautua sisään, joten loin tilapäisesti uuden profiilin monikossa.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikapovauksista BM ja vappupommi!

(.) Ei ole enää epäselvää: liikkuu se. Eilen tuli eka kutitus niiden muljaamisten lisäksi. Mahtavaa!

muoks. viikkoja on siis 14+3, kai.
 
Vappupommi, onnea ultrasta ja poikauutisesta!

Sintsu, tuollaiset turhat käynnit kyllä ärsyttää! :kieh: Luulisi kunnankin säästävän rahaa, kun hoidettaisiin tuollaiset neuvonta-asiat ihan vain omassa neuvolassa. Pitäisi siis itse olla suunnittelemassa käytännöt! :D

Kätsy, toivottavasti olet oikeassa, ja liiketuntemuksesi vahvistuvat! Tällä itsekin vielä odottelen varmistusta, että tunteet ovat liikkeitä, vaikka luultavasti ne kait niitä ovatkin...

Tillukkaallakin oli liikkeet varmistuneet, ihanaa! :)

En jotenkin tykkää minäkään tästä sivujen uudistuksesta! Luettu pino ei eroa listalla mitenkään niistä, mitä ei ole ollenkaan lukenut, ei siis näyt tummennettuna tms. Vaikeampi löytää oma pino... Suuri ongelma juu, mutta ärsyttää. Kait tähänkin tottuu :/

Me kerrottiin eilen raskaudesta vihdoin mun vanhemmille. :) Ei ollut niille mikään yllätys, olivat jo hetken kyselleet toisiltaan, että olenkohan mä raskaana. Ollut meinaan ilmassa lievää väsymystä ja ärtymystä, vaikka olenkin kovasti niitä yrittänyt vierailuilla peittää. Mun äitini ei paljon utele (varsinkaan kun tietää edellisten raskauksien ongelmista), vaan odottelee rauhassa uutisia. Ei varmaan olisi kysynyt mitään vielä pitkään aikaan, ehkä sitten synnytyssupistusten alkaessa, että onkohan meille tapahtumassa jotain uutta :D Mukava kuitenkin kun saatiin kerrottua, ei tartte enää varoa puhumisiaan.

Viuhtis 14+0 (POKS! :) )
 
Hermo palaa näiden sivujen kans:kieh:Jouduin tekemään niinkuin tillukaskin eli rekisteröitymään väliaikaisesti + perässä...

BM,onnea ihanista poikauutisista:heart: Samoten vappupommille onnea pojasta:heart:

Tillukas,Ihanaa et liikkeet varmistui:heart:

Mulla ekaa kertaa täs raskaudessa oikeesti epävarmaolo onko kukaan enää elossa: /Tähän asti huonot olot yms.pitäneet uskoa yllä mut nyt kun ne on väistyny niin alkaa ahistaa...
Edelleen joskus tunnen vähäistä muljuamista,mut mikään ei vahvistu ja harvakseltaan tuntuu totakin vähää et liekö kuvittelen kuitenkin. Ja kun tuntuu et uudelleensynnyttäjänä pitäs jo tuntuu siinämäärin et pystyis sanomaan onko liikettä vai ei... ärsyttävää ja seuraava nla vasta 14.päivä|O

Me lähtään huomenna risteilemään joten palaan asiaan sunnuntaina,olkaahan ihmisiks:wave:

Repa ja säynävä 15+5
 
Uuh - uusi foorumipohja - mitähän tästä vastaamisesta tulee?!?

BMlle ja vappupommille onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Ja tillukas - jee liikkeistä!

Repa, tiedän niin sun tunteen liikkeiden etsimiseen liittyen. Stressaavaa aikaa kun aina välillä uskoo jotain tuntevansa ja sitten saattaa taas mennä monta päivää ilman mitään merkkejä. Mutta kyllä ne sieltä vahvistuu ja teidän pieni voi ihan varmasti hyvin! Mulla ainakin selkeät päiväittäiset liikkeet alkoi vasta joskus viikolla 18-20 vaikka olin jo viikon 12 kieppeillä tuntenut ekoja häivähdyksiä liikkeistä.

Omaan napaan kuuluu hyvää. Maha kasvaa mutta nyt olen voinut ihan hyvin kun olen pari kertaa viikossa päässyt astangajoogaan ja kerran viikossa uimaan. Poikanen myllää masussa minkä kerkiää - onkohan yhtä vilkas kaveri tulossa kuin isosiskonsa :heart:

Synkemmät mietteet ja stressin aiheet liittyy tällä kertaa siihen, saadaankohan syntymättömän lapsen vakuutusta. Jouduin toimittamaan kromosomitestien tulokset ja rakenneultrista saadut paperit Ifiin, mutta ei olla vielä saatu vakuutuspäätöstä. Lääkärit ovat toki kiltisti sanoneet ettei niskaturvotuksen takia enää pidä stressata, sitä vaan joillain sikiöillä esiintyy ilman että mikään oikeasti olisi vialla. En vaan osaa olla ajattelematta että mitä jos : /

Ihanaa viikonloppua kaikille!

SpanishDancer & pikkuveli (25+3)
 
BM:lle ja Vappupommille onnea poikapovauksesta!
Jääräpäälle onnittelut hyvistä tuloksista!

Omaa napaa.. Menin sitten huimuuksissani tilaamaan dopplerin.:whistle: TIlasin sen maanantaina ja sain sen jo eilen, tokihan sitä piti heti kokeilla mutta en kyllä yhtään tiedä mitä ääniä sieltä kuulu..:headwall: Oiskohan ollu vaan istukan ääni kun mun mielestä ei ollu mikään laukkaavan hepan ääni.. No tosin viikkojahan mulla ei oo vielä sitä 12 että silläkään ei varmaan kuulu. Ja toinen että vaikuttaako taaksepäin kallistuva kohtu siihen että s.äänet ei kuulu?:confused:
Nyt on hieman ruennut jännitämään että onko masussa kaikki ok ku pahoinvointi on hieman hellittänyt..

Katjahei ja rakkauspakkaus 9+4(ultran mukaan 10+0 POKS:eek:)
 
jääräpää; onnea hyvistä tuloksista!

Katjahei; mä kuulin sillä äänet 9+1 mut joskus 10 viikolla en kuullut millään, meinasin jo hermostua. Uskoisin että se on luotettavin vasta niillä 12 viikosta. Eli kuunnella voi, mut ei saa hermostua!

Tillukas ja vauvavakuutus[/B]: mä laitoin menee tapiolaan nimenomaan just ennen rakenneultraa. Jouduin sitten vielä tarkistamaan yhtä juttua ja soitin perään. Niillä on kuukauden jono hakemusten käsittelyyn! Eli vastausta ei kovin nopeasti saa..... Sanoi se mies että välillä niitä "urakoidaan" eli tulee nopeamminkin joskus.

Liikkeistä; täällä niitä tuntuu kyllä, viime viikolla vaan enemmän, lauantaina oli todella vilkasta! Nyt vähemmän ja hieman vaimeampina, oli jo pakko kuunnella äänetkin....hullua stressata, mut huomaan et nyt kuulostelen niitä koko ajan :$ Niitä tosiaan tuntuu mut "erilaisina" . No, on kai tämäkin syy sallia itsensä maata koko ilta sohvalla "vauvaa hoivailemassa"

vappupommi 21+2

vappupommi 21+2
 
Katjahei:Voi olla liian aikaista saada kuuluviin ja taaksepäin kallistuva kohtu tosiaan voi vielä vaikeuttaa hommaa :) Mä sain kuuluviin ekan kerran 9+3, sitten hetkeen en ollenkaan ja vasta 11+ lähtien joka kerta, mutta silloinkin ne kuului TOSI alhaalta, lähellä nivusia eli häpyluun kohdilta voi hyvällä lykyllä löytyä. Varmasti kaikki kunnossa siellä, vauva on vielä tosi pieni noilla viikoilla ja viuhtoo siellä sun täällä joten nou hätä!

ON:Oli taas niin karsea työviikko ettei tosikaan ja ihmettelen miten meinaan jaksaa siellä äippälomaan asti...:ashamed:Ja esikoinenkin oli tänään kuin persuuksiin ammuttu karhu ja vaan kiukkus ja löi :'(Väsynyt hänkin...Onneksi viikonloppu, jos sais taas kerättyä hiukan voimia.

Muuten kaikki ok, Sintti liikkuu aktiivisesti, ainoa miinus on hiukan kipeytyneet supparit mitkä aiheuttaa vain ja ainoastaan pirunmoinen härdelli töissä :kieh:

Toive81 ja Sintti 18+2
 
Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Eteenpäin vain porskutellaan :)
Tänään tuli facebookissa kerrottua, niin minä kuin isäntäkin. Hirmuisesti tullut onnitteluja =) :heart:

Sasuma ja taapero 13+6
 
L-M
Lumi-Marja täällä uudella ehkä väliaikaisella nikillä moikkailee. Kyllä on paikka menny vähä...jääköön sanomatta. Mutta eipä auttanu kun luoda uus nikki ja tulla sillä tänne katteleen.

Supparit vähän kiusaa edelleen, mutta muuten kaikki ok. Väsyttää vain íhan kamalasti. Nyt kyllä hävis ajatus jonnekki taivaanrantaan, kun en enää musita mistä piti edes kirjottaa....

Lumi-Marja ja Nuppunen 26+5

http://lmtf.lilypie.com/hVqqp3.png
 

Yhteistyössä