*Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa* (päivitykset yksityisviestillä)

zanz,Paljon onnea pojasta :heart: :heart: :heart:

Viuhtis,ihania ultrauutisia :flower:

Miä en usko mihinkään ennustuksiin vauvan sukupuolesta,kun lähipiirissä ne on romuttunut kerta toisensa jälkeen. Itelläni kyl oli ns.poikamaha pojasta,mut ei mulla oikeen ollu hajuakaan itellä et kumpi tulee =)

Miä olen tuntevinani jotain muljahtelua jo pidemmän aikaa,mut koska ne ei varsinaisesti voimistu mun tuntemukset,niin tiedä sit onko vauva. Kohta luulis tuntuvan jos istukka takana ja sais kyl olla koska sit alan stressaamaan et jää taas kiinni :/ Esikoisen synnytyksessä istukka siis edessä ja jouduttiin käsin irrottamaan. Ei mitään kipuja,mut olin niin vahvassa puudutteessa et mikään ei sit oikeen onnannu ekaan vuorokauteen jne...

Repa ja säynävä 14+5
 
Onnea hirmuisesti zanz pojasta :flower:

Täällä ei mitään erikoista, töitä töitä.. Vähän meinaa töissä välillä väsähtää kun koko päivän liikkuu, ei hirveesti istuskella muuten kuin tauoilla 10-15min.. Huomenna saa onneksi ottaa rennosti illalla, mennään työporukan kanssa keilaamaan ja syömään :)

Sasuma ja taapero 12+4
 
zanz:Ihanaa, oikein paljon onnea!!! :flower: :heart:

Viuhtis:Hyviä uutisia, jei!!! :heart:

ON:Ollut tosi raskas viikko, töissä hirmu kiire ja olen ollut ihan poikki. Esikoinen tajusi tänä aamuna, että ei juma, taas hoitoon, ja sai mukavat pikku kilarit kadulla (itkupotkuraivarit) ja karjui sydämensä kyllyydestä äitiä jäämään :( Tämä tosin loppui heti kun kaasuttelin pois näkyvistä :/
Sintti möyrii paljon, toivottavasti kaverilla kaikki kunnossa, ultraankin vielä aikaa...

Toive81 ja Sintti 17+1
 
toive Tiedän tunteen. Meillä pimu on reagoinut levottomilla yöunilla hoitoonlähtöön. Höpöttää, kiljahtelee ja itkeskelee. Ja kotiintulo on pelkkää kiukkua. No, nyt tuli pidennetty viikonloppu, kun tyttö nosti illalla itselleen kuumeen.

Maanantaina olisi neuvola. Nyt siellä pitäisi olla vakitäti. Joskos tämä muistaisi kysyä vointiakin, eikä vaan sitä, kuinka paljon meillä käytetään alkoholia tai huumeita... ;)
 
Ensinnäkin, Onnea zanz hurjasti!

Ja sitten suora copy-paste ja omaa napaa:

Tänään aamulla käyty NKL:lla. Ottivat käyrää 40min ja 4 supparia sain siihen piirtymään. Kotiin halusin kuitenkin.

Yöllä tuli tosi kovia kipuja, vauva liikutteli päätä ja sattui ihan sairaasti ja sitten tuli niitä supistuksiakin. Nopea, kun olin sen esikoisen kanssa, niin soitin sitten synnärille ja käskivät mennä näytille. Puuh, autossa supparit alkoivat lievetä ja arvasin, ettei ne vielä mihinkään johda :/

Mutta, kaikkein oudointa tässä oli se, että sairaalassa, siinä käyrällä, tuli ahdistus, ettei ei vielä. En ole valmis! :eek: Mitään muuta en ole hinkunut kuin sitä, että tämä syntyis ajoissa ja nyt sitten sairaalassa en olekaan valmis! Haloo! Rupes pelottaa ja jännittään ihan hirveästi.

Kätilö, kun tuli katsomaan tilanteen, olin jo 2cm auki ja kanavakin oli lähtenyt lyhentymään ja ajatteli kätilö, että pysyisin lähettyvillä ja lähtisin kävelylle... No, minäpä manguin, että pääsen kotiin nukkumaan. Ja pääsinkin. Kotona otin Panadolia ja sitten nukuin aika makeasti tovin, ennen kuin esikko tuli pyytämään kirjan lukemista, huoooh!

Nyt on jotenkin outo olo, vähän pahaolo ja viluttaa. Takapuoleen särkee ja kk-kiputyyppistä särkyä on selvästi. Mulla on sellainen olo, että tää ei enää kauaa ota.

Katsomme mitä tuleman pitää...

kreta 38+4
 
zanz Paljon onnea koko perheelle :heart:

kreta Voimia loppurutistukseen :hug:

Mulla nousee karvat pystyyn kun mä luenkin synnytyksistä ja supistelusta täällä :ashamed: Mua jotenkin alkaa oma synnytys pelottaa enemmän ja enemmän.Vaikka kovasti sitä jo toisaalta odotankin.Tai oikeestaan meidän vauvaa :heart:
 
Hirmuisesti onnea zanz!

Täälläkin käyty eilen nt-ultrassa ja kaikki näyttää toistaiseksi hyvältä :D Laskettuaika siirtyi viidellä päivällä eteenpäin eli olisi nyt 25.2. Ihanaa jos syntyisi kevätvauva.

Meillä myös kiukutteleva esikoinen! Meillä aloitettu perhepäivähoitoon tutustuminen tällä viikolla ja eilen oli ensimmäisen päivän hoidossa. Viime yö menikin itkiessä noin klo 03 asti yötä, sen jälkeen herättiin 1/2h välein itkemään. Aamulla meinasi hieman väsyttää töissä, argh!

Kretalle tsempit täältäkin!

Peppioliina ja rv 13 POKS!!!
 
Kreta:Jei, kohta lisää vauvauutisia :heart: Kääk vai iski tunne, että ei sittenkään ihan vielä :D Mä olen niin "päättänyt", että tämähän syntyy rv38+ :D Esikoinen syntyi vain pari päivää yli la:n, en tiedä miksi haluaisin nyt tämän syntyvän jo ennen :) Tsemppiä loppuun!!! :hug:

Peppioliina:Onnittelut hyvistä uutisista! :flower:

"Mukava" kuulla, että muillakin lapset reagoi vähemmän kivasti hoitoon menon takia :| Meilläkin yöt olleet levottomia ja likka huutelee parin tunnein välein ja yrittää herätä jo kuudelta, vaikka saisi nukkua seiskaan asti :( Jää omat unet aika pätkiksi. Tänään saatiin venytettyä yöunille menoa yli puol kasiin (mennyt jo seiskalta nukkumaan) kun nukkus peräti yli 3h päikkärit! :eek: Yleensä maksimissaan 1,5h...Saas nähdä malttaako nukkua edes puol kasiin aamulla. Hoppas!!!

Sintti möyrii ja ihanan tuntusta :heart: Ja onneksi on perjantai, oli karsea eka työviikko takana ja ei kyl tee yhtään mieli mennä taas maanantaina :ashamed: Enpä ois uskonut tuntevani näin kun oli niin hirmu hinku sinne päästä :( Onneksi lomaa tiedossa lokakuussa ja vielä 2 viikkoa muuallakin ja äippäloma häämöttää joulukuun alkupuolella B)

Toive81 ja Sintti 17+2
 
Kreta,Huhuh...ettet vaan parhaillaan olis tositoimissa ;) :p

Voimia teille kiukkuavien muksujen kanssa painiville :hug: Miä on niin heikkoluontonen äiti etten kykene tota poikaa ees hoitoon laittamaan,ottas mulle varmaan kovemmin kun pojalle :ashamed:

Repa ja säynävä 14+6 ja samat tunnelmat kun viimeks :D
 
zanzille onnea :flower: ja kretalle tsemppiä loppurutistukseen :hug:

Meillä esikoinen on suht onnistuneesti aloittanut päiväkodin, nyt hiukan murhetta perheeseen tuo miehen vaarin huono tila, joka johtanee poisnukkumiseen tän viikonlopun aikana.. Mä yritän olla mieli iloisena, koska oon lähössä ystävän kanssa Helsinkiin U2sta katsomaan, mutta onhan se kuitenkin mielessä tuo isovaarin tilanne, vaikka minne menis.

BM ja vahingossa puolen välin ylittänyt Putti 20+2
 
Hoplaa, nostetaan takaisin ekalle sivulle!

Onnea zanz :flower:

Mikähän kretan tilanne mahtaa olla...? =)

Olin perjantain yksissä isohkoissa työporukan juhlissa, missä oli paljon kippistelyjä ja boolia yms. Ikinä en ole ottanut niin pieniä huikkia viinilasista :D Siis kastelin huuliani vain, naurettavaa salailua, en nimittäin ole vielä valmis kertomaan työkavereille raskaudesta, tarvisi varmaan ensin pomon kanssa jutella... Kaksi viikkoa töiden alkuun vielä, saattaa pikku hiljaa alkaa pienoinen ahdistus nostamaan päätään... :|

Ehkä viikon verran olen tässä kuvitellut silloin tällöin tunteneeni hienoisia liikkeitä vatsasta, mutta kun viikkoja on vasta niin vähän, niin laitan vielä mielikuvituksen piikkiin. Uskottavia liikkeitä odotellessa, esikosta tunsin kun viikkoja oli 16+jotain.

Viuhtis 13+3
 
viuhtiksen kanssa samoissa tunnelmissa. Epäilen tuntevani liikkeitä, olen epäillyt jo jonkin aikaa. Ei vielä potkuja, vaan sitä "muljaamista". Mutta en vielä lähtisi kirkossa kuuluttamaan.

(.) Tänään neuvolaan. Hyvä niin, kun epäilyttää, että viikonlopun aikana puhkesi vti. Iltapäivällä sekin selviää.

tillukas 14+0
 
Ihanasti tullut uutta juttua mökkireissun aikana :) Ensinnäkin Zanzille huuuurrrjasti onnea ja Kretalle jaksamisia viimeisiin hetkiin (tai ties vaikka oliskin jo vauva maailmassa! ) :heart:

Meillä tietää nyt kaikki sukulaiset, eilen pikkusiskon synttäreillä saivat loputkin tiedon. Mahaa voisi kyllä piilotella vielä helposti, jos haluaisi. Vaan enpä halua :D Oikeastaanhan tuo varmaan on edelleenkin enemmän ummetusta ja turvotusta kuin sitä itse raskausmahaa, mutta samapa tuo :) Kuitenkin se röllöttää siinä edessä jo ihan omatoimisesti, eikä tarvi pullistella yhtään :D

Eipä täällä muuta :) Koulun penkille paluu tiedossa muutaman viikon päästä, siihen asti kesälomailua (ja päättötyön väkertämistä..) Onneksi meillä koulussa ollaan aika raskaus- ja vauvamyönteisiä (kätilöksi kun opiskelen ), että ei tarvi jänskätä siinä, että miten opettajat auttavat puljaamaan kurssien kanssa yms. :) Saa rauhassa luottaa siihen, että kaikki on reilassa, sitten kun äippälomalta palailen.

Onko teillä muilla muuten jo mietinnässä, että kuinka kauan aiotte kotona olla? Itse olen suunnitellut (ja toivonut ), että lapsi saisi olla kotona 2-2,5 vuotta, joko minun tai sitten miehen kanssa, ihan riippuen miehen työtilanteesta ja omasta jaksamisesta :)

Kätsy ja Hilla-Helmeri 14+0
 
Viuhtis ja tillukas ja toki muutkin: Kyllä ne "muljaamiset" ja muut taitaa liikkeitä olla =) Mä aloin 14-15 viikoilla havaita semmosia ja uudelleensynnyttäjillä se on ihan mahdollista jo noin varhain. Mulla jäi ne pienimmät hipsuttelut kokonaan välistä, ja siks en mäkään ensin meinannu tajuta, mistä on kyse. Vaan on se vaan helpottava, ihana tunne, kun ne liikkeet alkaa olla nyt jo hyvinkin tiheessä!

tillukkaalle hyvää neuvolaa, toivottavasti ei oo vti mut jos on, niin jaksuja, se on RASKAS. Mulla on joskus ollu melkeen krooniseksi asti tuota vaivaa, mutta ihme kyllä nää raskaudet on (toistaiseksi) menneet ilman.

(.) Miehen vaari nukkui pois eilen. Anoppi oli saanut olla isänsä vieressä ja toki isomummi myös. Tapahtuma oli rauhallinen, ja pitkään tilannetta seuranneille kuitenkin lopulta selvästi helpotus, ei niin vanhan ja sairaan halunnut ajatella joutuvan pitkään kärsimään. Meillä on toki oltu aika kallella kypärin kuitenkin, viime yö oli katkonainen mutta ei onneksi lapselle, joka lähti tänään iloisena päiväkotiin ja jäi sinne paistamaan lettuja kavereille, hyvä kun muisti mulle heipat heittää ovelta =)

BM ja Putti 20+4

*muoks* Ai niin, miten se voi unohtua: huomenaamulla sitten rakenneultra :heart: Mahtaakohan Putti näyttää tyttö- tai poikamerkkejä..
 
SIIS EI TÄÄ MITÄÄN SYNNY!!!

Mä olen koko viikonlopun enemmän ja vähemmän supistellut ja välillä tuntuu, että ei olis raskaana ollenkaan. Olen levännyt, rehkinyt jne. Eihän tästä tule yhtään mitään! |O

Ensin ajattelin, etten ole valmis. Nyt sitten, kun pitikin alkaa valmistautua ja olenkin henkisesti ollut menossa laitokselle ja lapsenvahdit jne. hankittu, niin EI! Minkä tenän mun kroppa nyt oikeen tekikään???

Eli ei muuta kuin omaa napaa, sori ...

POKS 39+0

kreta (ja vain kreta :) )
 
kreta; jaksamista :hug: vauva katsoo hyvän päivän syntyä. Luulen että mä oon aivan hermona viimeisen kuukauden :x Vaikkakin olen ollut aika ihmeen rauhallinen alun jännitysten jälkeen. Jotenkin on vaan luottavainen olo..... Huomenna rakenneuä, eli saattaa illalla alkaa jännitys.....

BM hyviä ultria! Missä sulla se on ? Mulla terveystalossa.

kätsy kotona olosta, en osaa yhtään sanoa! Pomokin jo kysyi että kauanko aion olla pois- pakko oli kertoa kun näkyy. Jonkun aikaa ainakin vanhempainvapaa jälkeen, ehkä just sinne 2v kieppeille. En osaa vielä ajatella asioita niin pitkälle.....

vappupommi 20+5
 
zanz, paljon onnea koko perheelle pikkuisesta-prinssistä :heart:

kreta, jaksuja loppumetreille, kyllä se siitä päivä kerrallaan lähenee....

BM, hyvää ultrareissua ja pahoittelut menetyksestänne. Näinhän se on, että helpotus tavallaan, kun väsynyt saa mennä. Vierestä seurasin kans mumman viimeisiä hetkiä vuosi sitten kesällä ja vaikka kuinka kipeätä teki, niin mieli oli rauhallinen, kun hän sai nukkua pois.

(.) Supistelee....välillä aika kipeästikkin. Ei vielä tarvis ei. Huomenna neuvola, joten otan tuon puheeksi. Eroa harjotussuppareihin on, ne ei tee kipeetä, mutta nämä tekee, kestää noin pari minuuttia ja välillä niitä voi tulla 10min välein parikin tuntia. Vielä mennyt levolla ohitte. Lisänä issias, joka kyllä on kurjaa. Närästää, nilkkoja turvotta...näitä normi vaivoja siis. Mut pikkuinen kultamurunen on liikuskellut taas muutaman päivän ihan mallikkaasti hiljaisten päivien jälkeen.

Lumi-Marja ja Nuppunen 26+0 POKS
 
Kreta,olin ihan varma et palaat seuraavaks vauvauutisten kera :p no kohta se tulloo,malttia =)

Kotona olen ainakin siihen saakka kun tää tuleva ipana on 2v,mut todennäkösesti sinne lähemmäs 3v,en millään raaski pistää pientä hoitoon... ja toisekseen mulla ei oo mitään uraa oottamassa,palaan varmaan koulunpenkin kautta työelämään jos pääsen sinne minne haaveilen =)

Muljahduksia
tuntuu tääläkin,sellasia paineen liikkumista puolelta toiselle...saa nähä millon vahvistuu kunnolla :heart:

BM
,onnea rakenneultraan :heart:

Repa ja säynävä 15+2
 
zanz onnea!! :flower:

kreta voimia loppumetreille!

).( Kävin tänään ekassa neuvolassa. Kauhia nivaska lippua lappua. Osallistutaan seulontoihin ni np-ultra olis 13.9. Hui ku jo nyt jänskättää.. :whistle: Niin ja täälläpäin on pakko kaydä sokerirasituskokeessa koska olen 25v ja bmi 28 :ashamed: :snotty:
Kovasti mielessä pyörii että entä jos sykettä ei enää olekkaan ku mennään np-ultraan. :| Tää ajatus on varmaan peräisin maaliskuisten pinosta (jossa olen),siellä kun näitä uutisia on ollu aivan liikaa.. Piti jättää sen pinon lukemiset vähemmälle ku mielikuvitus rupes laukkaa vähän liikaakin..
Ihana huomata kuinka isäntäkin uskaltaa jo iloita tästä raskaudesta, on tosi huomaavainen minua kohtaan, vaikka olenkin tällä hetkellä melkoinen hormoonihirviö.. :kieh: :whistle:
Töistä oli viimeviikon pois, pahoinvoinnin takia. Tänään sit esimies ehdotti että olisin 1kk saikulla. Näin olis helpompaa "talolle" ja mulle. Heillä kun vaikea hankkia sijaista yhtäkkiä. Ehdotin tätä tänään neuvolassa mutta eivät tuumanneet mitään tähän..

Katjahei & rakkauspakkaus 9+1
 
No nytpä kysyn oikein intiimiä juttua eli: oletteko harrastaneet seksiä ihan normaalisti raskaudesta huolimatta? Siis tarkoitan että mietiskelen sitä että kypsyttääkö sperma kohdunkaulaa jo missä vaiheessa? Itse ainakin luulen saaneeni molemmat aikaisemmat synnytykset käynnistymään sekstailun avulla . Vau-kirjassakin luki siitä jotain etten ihan höpöjä tässä nyt turise. Eli pitäiskö nyt jo rv 25-26 vältellä spermaa jotta ei pehmene paikat liian aikaisin ?? Tää on jotenkijn niin nolo kysymys mut kysyn silti! :ashamed:
 
Pikainen moi ja toive pihalla kaikesta :D |O Töissä niin kiirus ja iltaisin ihan veto pois, etten meinaa jaksaa yhtään mitään :ashamed:

Kreta:Kohta se vauveli sieltä puskee itsensä ulos, usko pois :heart:

Repa, Viuhtis ja tillukas:Liikkeiltä kuullostaa :) Mullakaan ei tässä tuntunut niitä kuplintoja/värinöitä mitä esikoisesta tunsiin vaan liikkeet alkoi niillä muljuilla ja painon tunteen siirtymisellä :) Kesti itselläkin aluksi uskoa, että vauva se on :heart:

Lumi-marja:Toivottavasti supparit rauhoittuu :hug:

BM:Pahoittelut menetyksestä :hug: ja tsemppiä ultraan! :wave:

kätsy:Kotona olin esikoisen kanssa 1v7kk ja tästä toisesta ainakin saman verran ellen pidempääkin varsinkin jos on meidän viimeinen lapsonen...Minut ajoi takaisin töihin enimmäkseen rahapula, mutta on tehnyt kyllä hyvääkin päästä aikuisten ilmoille :D Mutta odotan jo innolla taas uutta äippälomaa!

Katjahei:Uskotaan, että pikkuinen voi hyvin, varmasti ei helpota kun lukee huonoja uutisia, mutta hyvä silloin jättää lukemiset vähemmälle. Pahoinvointi sulla kuitenkin joten varmasti masussa kaikki hyvin :hug:

ON:Harjoitussupparit löytäneet tiensä tänne, esikoisestakin alkoi tässä kohtaa ja varsinkin kiire lisää niitä :ashamed: Onneksi ei ole kipeitä! Muuten ei kummempaa, Sintti liikkuu,maha kasvaa ja odotan jo innolla ultraa! =)

Toive81 ja Sintti 17+5
 
jääräpää: meillä terkka sanoi että seksiä saa harrastaa ihan niin kuin tähänkin asti jos ei lääkäri toisin sano. Eli jos ihan lepohoitoon joutuis supistuksista tai ois kummallista verenvuotoa, niin silloin kiellettyä, muuten ei.
 
jääräpää Et sä ihan omia höpise.
Mä olen kuullut kanssa et spermalla on tuollaisia ominaisuuksia.Tosin sen vaikutus on aika olematon.Toimii ehkä jos synnytys on muutenkin alkamassa ja sen edistämiseksi tarvitsisi kuulemma aika paljon sitä ja muutaman tunnin välein.
Ja mä olen saanut käsityksen et seksi on kielletty vain lähinnä tulehdus vaaran vuoksi(siis jos on jotain vuotoja).Ja jos tuo alapään ärsytys aiheuttaa supisteluja? En ole kyllä varma.

Mut meillä ei pelkoo tuollaisesta :headwall: Nyt on jo kaksiviikkoo oltu ilman.Ensi oltii kipeinä ja sitten tuo mies oli reissussa.Ja nyt se keksi et sen (yököttävä) sieniihhottuma nivusissa tarttuu just nyt.Ja se on ollut sillä jo vaikka kuinka kauan |O Mä sitte kysyin et ajatteliko se kenties jatkaa tuota selipaattiaan ensi vuoteen |O :kieh: Ku tuon ihottuman hoito saattaa kestää ehkä kuusviikkoo ja sitten voi olla et vauva jo syntyy (toive ajattelua, menee kuitenki yli lasketun) ja sitten mä en ainakaan haluu.Mut nyt vielä haluisin!

Tänään muuten oli neuvola.
Paino oli pysyny samassa.
Verenpaine oli 131/91
sf-mitta oli 30
pissa puhdas.
liikkeet++ ja syke 135 :heart:

Uusi käynti jo ensiviikolle.Verenpaineita mittaa.

Ja keskiviikkona on äitipolille aika.Jos siloin näkis taas pikkuisen :heart:
Se käynti on diabeteshoitajalle sen sokeritestin takia.

Mut nyt tämä tutkimuksissa ravaaminen näköjään alkaa.Vaikka hyvä se on että seurataan tarkasti.

Sintsu ja öhkö 29+6
 

Yhteistyössä