*Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa* (päivitykset yksityisviestillä)

Saankohan mäkin pompata tänne teidän sekaan...
Plussattiin sunnuntaina ja neuvolaan soitin hätäpäissäni jo maaanantaina kun pelottaa niin että turahtaa pian pöksyihin!Tunnustetaan,tein testejä lauantaista saakka,ensin Pregcheckillä josta sain haaleaa viivaa ja sunnuntaina Clearbluella selkeä plussa..

Km hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä 22.5.2010 ja tämä tärppäs nyt sitten heti ekoista menkoista jotka alko 1.7...

Olis ihanaista jakaa ajatuksia jonkun kanssa,jolla myös näin alussa..itsellä ainakin kamala pelko ja oireiden seurailu..keskenmenoa edeltävänä yönä tunsin että jokin on hullusti,mahakipu loppui ainoastaan kun olin vatsallani ja painoin tiettyä kohtaa...
Nyt oireita lähinnä etova olo,nännit niin kipeät tänään että huh huh,ja mahaa kipristelee koko ajan..Lähinnä tuota mahakipuilua seurailen ja pelkään,mutta voi kai se olla jotain kiinnittymistä.

Nyt jo ehkä uskon että olen raskaana,vaan uskonko siihen että tämä menis loppuun asti.... :/ yritän kovasti uskoa ja tehdä jotain että sais pelot pois mielestä.Liikkuminen ainakin helpottaa tuota mahakipuilua.

Varhaisultraan ajateltiin mennä jonnekin yksityiselle muutaman viikon päästä..

Mutta listaan voi halutessaan lisätä OmaKääryle+23v+NKL+Km 22.5.2010+esikoinen

 
Tsemppiä OmaKääryle, eiköhän se näin toisella kertaa pysy matkassa mukana.. =)

Ite lähen nyt ottaan niitä verikokeita seulontatutkimusta varten.. Ja sen jälkeen jos olis niin reipas ja jaksais uimaan mennä suoraan.. :snotty:

Sasuma ja taapero 10+3
 
Tervetuloa OmaKääryle! Cappucino ainakin on vasta siirtynyt tälle puolelle ja kyllä me muutkin muistamme, mitä se alun piina on.

Huisiko se oli menossa synnyttämään... Ihanaa!!!

Ja Kätsylle onnea hyvistä uutisista! Minulla on vielä viikko odotusta jäljellä...

ON Alan olla onnesta soikeena, kun tukilääkitys lähenee loppuaan. Tänään ja huomenna otan vielä illalla puolikkaat annokset, eilen oli eka aamu ilman aamuannosta. Ja siitä siis soikeus, kun lääkityksen väheneminen ei ole vaikuttanut supistuksia lisäävästi!! Aivan mahtavaa!
 
Omakääryle,tervetuloa tänne puolelle ja olkoon nyt onni matkassasi loppuun saakka :heart:

Kätsy,ihania ultrauutisia!! :heart: Niistä karvoista...voin lohduttaa et varpaiden päällä normistikkin kasvaa pidempää karvaa,se vaan saattaa paksuuntua/tummua raskausaikana...mulla tuppaa kans,pakko nyppiä. Mut enempi esteettisiä ongelmia tuottaa tai ainakin esikoisen aikaan tuotti loppuraskaudesta ja imetyksenaikana pigmentti muutokset...luomia tuli hirveesti lisää ja jopa kainalokuopat oli ihan tummat :eek: ihankuin ois järkky viidakko ollu kainaloissa :LOL:

Tillukas,Hienoa että oot nyt jättämässä lääkkeet nurkkaan ja tuntus siltä että kaikki siitä huolimatta ok :heart:

Miiak,Meidän keskenmeno ja yrityshistorian tietää läheisimmät,joten oon kertonut heille,muutamalle valitulle siis. Anoppi sai tietää vähän olosuhteiden pakosta kun en ottanu hänen synttäreillään alkoholia ja mielummin kerroin hänelle ennenkuin kaikki tädit ja sedät alko arvaileen syitä,omalle äidilleni kerroin heti. Olisivat kuitenkin sit kuulleet jos jokin olis menny pieleen,ei sitä sitten enää pystyis salaamaan.
Julkisemmin ei oikeestaan vieläkään olla huudeltu,enkä ole aikeissa asiasta mitään ilmotusta tehä,kertoilen sitä mukaa kun osuu kohdalle tilanne =) Pidän tota np-ultraa sellasen yleisen kertomisen rajana,kerran siellä kaikki ok,niin voi jo huoletta sanoo =)

Huisilla jännä paikka tänään,onnea vauvan haku reissuun,vaikka taitaa olla jo myöhästä toivotella ;) Jäämme odottamaan vauvauutisia :heart:

Viuhtis,kiva kun on kohtalotoveri...täällä kans paino senkun kohoaa...mistä lie johtuu,kun normisti en kerää ylimäärästä. Tissit on kyl kaksinkertaset,voisko johtuu siitäkin osittain :whistle:

Neuvolakäynnit,meillä lasketaan toi np-ultra tuossa välissä kans käynniks. Eli eka nla oli sillon joskus rv 8+,sit tuo ultra 11+5 ja nyt lääkärikäynti 16.8,silloin on rv 14+1 vissiinkin. Sit en tiiäkkään seuraavaa kertaa. Käsitys on et uudelleen synnyttäjänä käyntejä olis vähempi =)

Sokerirasituksesta...edelleen ihmettelen et oonko ainoo jonka paikkakunnalla kaikki yli 25v joutuu siihen. Ei toki pakko oo,mut kuitenkin oletetaan et käy. Esikoisen aikaan oli vielä tuo painoindeksi raja ja silloin en joutunut,eli nyt kun tuo sääntö on muuttunut niin eessä on eka kerta.

Eilen oli taas aikamoinen huippauskohtaus. paineet 83/58.... koskakohan tuostakin pääsee eroon... :/ Muuten menee hyvin...alotin villapöksyjen ja nutun neulomista vauvalle :heart: Katotaan nyt mitä tulee,oon neulonu viimeks aika kauan aikaa sitte ja lähinnä sukkia :p Oon enempi ompeluihminen...

Repa ja Säynävä 12+4
 
hei :wave: täällä ollaan yhtenä kappaleena :D kohdunsuun tilanne liian epäkypsä, joten huomenna leikkauspäivä edessä, eli vielä tämä yö jänskätään, huomenna sitten ilmoittelen :heart:

huisi ja pikkuinen rv 39+1
 
Oi, Huisi saa vauvan huomenna, mäkin haluun! :)

Tervetuloa OmaKääryle

Karvoista heh, mulle on kasvanut ainakin melkoinen untuvavilla mahan päälle. Se on kyllä muutenkin niin järkky, löytyy raskausarvet, linea negra, vanha napakorun arpi on tulehtunut, napa ulkona... :eek:

Repa Siis mun mielestä kaikkien yli 25 v pitäisi joutua siihen sokerirasitukseen. Mä olin paria kuukautta vaille sen 25, eikä siitä oo kyllä mitään missään vaiheessa puhuttu.

(.) Täällä on supistellut ja paljon iltaisin. En jaksaisi enää kovin kauaa kärvistellä, toivottavasti tehoaisivat. Ainakin pää oli jo kiinnittinyt ja "ihan lähtökuopissa". Toivottavasti lähtisi kunnolla käyntiin pian ja supistukset ei aina hiipuisi...

zanz 38+5
 
Ihania uutisia täällä :heart: Ja kohta kuullaan vauvauutisia :heart:

Täällä poksuu 15+0 ja profiilista uusin masukuva, myös tuolla kuvaketjussa :wave: Huomenna on neuvolalääkäri, tulen paremmin kertomaan kuulumisia ja kommentoimaan :)

Toive81 ja Sintti 15+0 (POKS!)

MUOKS!Sen verran pakko kommentoida sokerirasituksesta, olen jo 29v, mutta itse en joudu siihen koska hoikka olen ja esikoisen odotusaikana ei ollut mitään ongelmia. Eli täälläpäin ei siihen automaattisesti mennä...
 
toive menee näköjään samoissa kokoluokissa kuin itsekin menen. Siis kun ottaa huomioon, että olet 2-3 viikkoa edellä. Ei tuota paljoa piilotella ;)

Esikoisesta minulle tehtiin sokerirasitus, koska äidilläni on ollut raskausdiabetes. Koska arvoni olivat normaalit ja esikoinen oli normaalikokoinen (3510g), en nyt aikonut pyytää, jos ei sf ala mennä jossain ihan älyttömissä mitoissa. Kilpparikokeen pyydän nytkin, kun äidillä oli senkin kanssa ongelmia raskausaikana. Siitä, mikä neuvolassani on normaalia, en tiedä. Terkkari oli mikälie kesätapaus, joka ei edes kysynyt, kuinka olen voinut...

Tänään otan viimeisen Lugen! Tätä pitää juhlia!
 
Huisia piti vielä tulla tsemppaamaan illalla ja toivottamaan onnea matkaan, mutta Nukku-Matti vei mut mennessään ennenkuin kerkesin koneelle asti :D Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ihanaa saada vauvauutisia pinoon :)


Tillukas, onnea lugejen lopettamisen johdosta! :flower:

Mä palaan huomenna töihin kahden viikon sairasloman jälkeen. Olo on kyllä jo huomattavasti tukevampi, paineet laskee matalalle ainoastaan ylösnoustessa ja sen kanssa kyllä kestää. Muuten kyllä vähän jänskättää, että miten pärjää.. Heti alkuun kaksi 12-tuntista työvuoroa! Hui!
 
Toive,Juu,mullakin BM 20,eli sen puoleen ei rasitukseen tarvetta,eikä esikoiselta sellasta tehty eikä ongelmia ollut,mut ovat nyt sit kuitenkin keksineet et "vanhukset" joutaa sinne :p Mulla samanlainen maha ja viikkoja pari vähemmän :ashamed:

Me lähdetään huomenaamulla viikonlopuks mun isälle keskisuomeen,joten palaan asiaan sunnuntai-iltana,voikaahan mammat hyvin :wave:

Repa ja säynävä 12+5
 
tillukas:Tää masu on kyllä hassu. Ei esikoisesta ollut vielä näillä viikoilla mimmonenkaan :D Mutta en valita, ihanaa kun pieni kumpu alkaa näkyä :) Niin ja kivaa kun pääset Lugeista eroon, mä lopetin ne 10+ ja oli mukavaa kun ei koko ajan valunut sitä mössöä ulos...:/

Repa:Mulla turvotus oli poissa juurikin rv11-12 kun kuvia katsoo, sitten taas pullahti rv13+ ja nyt vaan kasvusuunnassa :) Mutta en valita :)

ON:Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Verenpaine on alhainen 105/61, pisu puhdas, kohtu vastas viikkoja, sykkeet 155, oma paino 51,9kg (lähtöpaino 51kg) liikkeitä ei merkattu kun en ihan varmuudella voi sanoa onko se vauva mikä siellä välillä tuntuu, värinöitä/kuplintaa kun ei ole tuntunut Vain sellasta "möykyn" siirtymistä ja pientä "tönimistä" harvoin...Neukkatäti oli sitä mieltä, että kyllä se vauvalta kuullostaa, mutta ihmettelen itse miksi ei värinöillä ala? Vai oonko vaan missannut ne kun toi esikoinen pitää kyllä ajatukset hyvin muualla? :)

Se mikä oudoksutti niin hemppaa ei katsottu. Oli viimeksi hyvä (124) ja esikoisesta hyvä loppuun asti, en tarvinnut lisärautaa niin ensi kerralla vasta, joka on 6 VIIKON päästä eli 21+!!! Rakenneultraan koitan mennä 20+ eli se tarttis parin viikon päästä varata. Toki jos tulee olo, että tarttee päästä neuvolaan niin sitten vaan soittoa, mutta muuten mennään näillä B)

Toive81 ja Sintti 15+1
 
Sokerirasituksesta: Niin, sehän se mun pointti vähän oli, että mullakin oli ja etenkin nyt on BMI alle sen rajan, että joutuu rasituskokeeseen, mutta koska en tiennyt lähtöpainoani ja se olikin kilon-kaksi enempi, niin terkka keksi, että olen lihonut yhtäkkiä poikkeuksellisen paljon. Tämä oli siis ekassa raskaudessa. Ja on siis aika rasittavaa, kun papereissa lukee että sairastettu rd, vaikka mulla ei sitä ollut. Ongelma on se, että tartutaan siihen paastoarvoon, vaikka itse asiassa se on se kaks tuntia paastoarvon jälkeen otettava, mikä kertoo sen, onko sokereissa oikeesti jotain häikkää. Mahtokohan kukaan nyt tajuta tästä sepustuksesta mitään..

No mutta, tää lähtis ny neuvolaan kuitennii, palataan myöhemmin asiaan :wave:

BM ja Putti 18+0 *POKS*
 
toive Juuripa, se mössö on tosi inhaa. Ja jos muutenkin alkuraskaudessa halut on near-by nolla, ei Luget asiaa ainakaan helpota...

Vein aamulla uuden virtsanäytteen, kun edellispäiväisessä oli albumiini l. proteiinit koholla. Jos vaikka olisin ollut vain huolimaton pesussa. Muuten on tiedossa kai ongelmia :S
 
Tänään käyty neuvolassa. Verenpaine 56/104. Hemppa 110!!! Mustamakkara siis rulettaa . Paino noussut pari kiloa (syytän siitä sitä mustaa makkaraa). Kyselin pelkopolista ja onko mahdollista käynnistykseen kun on taipumus syöksysymmytykseen niin ei ole kuulemma riittävä peruste käynnistykseen joten minnekään pelkopolille en pääse. On sitä kuulemma toisetkin ambulanssiin synnyttäneet ja monilla muilla sama pelko ettei ehdi ajoissa sairaalaan... No se siitä sitten. Papereita sain kelaan toimitettavaksi ja netissä täytyy täyttää jotain seutsemän sivua tekstiä jotka lähetetään sairaalaan. Kaikki on muuttunut niin nettipitoiseksi että. Tänään täyttyi rv 23. Kolmen viikon päästä uusi sokerirasitus.
 
Neuvolakuulumisia: Verenpaine 106/77, hemppa 111 joten rautakuurille määrättiin, painoa tullu kuukaudessa 600g. Kaikki siis ihan hyvin. Sydänäänet jumputti jotain 140-145 välillä.
Oma terveydenhoitajani oli lomalla, joten vältyin haukuilta sokerirasitustestissä käymättömyyteni suhteen, selitin sijaiselle tilanteeni, eli etten ole iltapainotteisen työni vuoksi näillä helteillä vielä päässyt käymään ja että meen ku kerkiän. Se oli tälle terkalle ihan ok, ja tokas vielä, että kun mulla ei oo painokaan noussu oikeestaan ollenkaan, niin tuskin on syytä huoleen. Seuraavalla käynnillä hoidetaankin sitten paperiasiat, aika hassua että parin viikon päästä tää odotus on jo puolessa välissä! Itse asiassa tänään on tasan 5kk laskettuun aikaan =)

jäärikselle: Voisit vielä vankasti toivoa sitä pelkopolille pääsyä. Voithan sanoa, että haluat käydä asioita läpi synnytykseen liittyen, eihän pelkopolikäynnin tarvitse liittyä synnytystapa-arviointiin? Oishan se kuitenkin hyvä päästä juttelemaan peloista ja saada vaikka vähän perspektiiviä siihen synnytyksen kulkuun jne.

Mulla oli ekaa oottaessa kovat pelot, kuolemaa ja kaikkea mahdollista pohdin, pelkopoli oli kesälomalla niihin aikoihin, kun olisin mennyt, joten en päässyt. Sitten synnytys meni lopulta hätäsektioon, ja voitte arvata, että pelot eivät varsinaisesti ole helpottaneet tuon synnytystavan vuoksi.. Synnytystapa-arvioon "pääsen" edellisen vuoksi tässä raskaudessa, toivotaan että pääsisin ainakin kokeilemaan alatiesynnytystä, toinen sektio ei houkuta todellakaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:

BM ja Putti 18+1
 
Virtsanäyte oli puhdas! Minulla ei siis ole mitään alkuraskauden raskausmyrkytystä tai viimeisin vti ei tehnyt minulle munuaisvauriota. Puuh!

Siskon kanssa käytiin lounaalla. Sisko tuumasi toimittavansa piakpuoliin minulle puoli pakettia liivisuojia, kun kaipa niitä parin kuukauden sisään jo tarvitaan :headwall: Lupasi lainata myös pikkuista toppapukua, jonka saa pussiksi, kun helmivauva sitä kyllä tarvitsee.
 
:heart: meille syntyi 5.8 klo 11.40 prinessa mitoilla 4150 g 52 cm ja sektiolla tuli maailmaan, oli vähän draamaa matkalla, mutta selvittiin säikähdyksellä :eek:
tyttöä revittiin arvesta nrljän hengen voimin ulos ja ulosotto kesti siis kauan :| oli ensimmäisen yön keskolassa, mutta nyt mun viekussa tuhisemassa, ja sain heräämöä ennen pusutella tyttöä kunnolla

nyt olen toipunut itse jo tosi hyvin leikkauksesta, tämä päivä oltu liikkeessä ja suhkuttelemassa, toivottavasti huomenna kotiin :heart:

huisi ja pikkuinen 1 vrk :heart:
 
Onnea onnea kovasti Huisi ja perhe :heart:

Uusille vielä muistutusta, että jos haluatte listalle mukaan, laittakaa mulle yksityisviestillä tiedot eli nimimerkki, synnäri, ikä, keskenmenot, monesko odotus ja jos laskettu aika on tiedossa niin sekin sitten =)

BM
 
morjens :)

en ole kirjoitellut tänne maaliman aikoihin saati lueskellut. nyt ollaan loppusuoralla, laskettu aika on 20.8. keskenmeno oli 2/09...
nyt rv:t 38+1, selvitty on vesirokoista ja muista murheista raskausaikana =) tai no, vesirokko murehdituttaa vieläkin, koska kaikkia mahdollisia vaurioita ei voi poissulkea ultrassa, kaikkea ei niissä näy.

isot tsempit alkuraskauden hermoilijoille ja piinailijoille ! :hug:

ja onnellista odotusta kaikille tasapuolisesti!

Sinimarja+ Ipana 38+1 :heart:
 
Oikein paljon onnea Huisille pienestä tytöstä :heart:

Täällä kärsitään hiiivatulehduksesta. Menin sitä sitten Canesten-puikolla hoitamaan omatoimisesti ja nyt jostain luin ettei saisi käyttää ennen rv 12. Ou nou... mitähän pahaa olen saanut aikaan?

Peppioliina & rv 10+3
 
Onko täällä niitä joilla kolme niin pientä lasta että kaikille pitää olla autossa oma turvaistuin?? Eli miten kummassa saa auton takapenkille kolme istuinta rinnakkain? Yksi niistä istuimista olisi se vauvakaukalo ja kaksi kasvot menosuuntaan olevaa istuinta joista toinen on Gracon cosmic ja toinen juuri hankittu kiddy guardian (muhkea).
 

Yhteistyössä