Keskenmenon jälkeen plussanneet ELOKUUSSA <3

Mulle ainakin voi laittaa etusivulle, että POIKA. Se nyt on niin hyvin todistettu kahteen kertaan, että ei epäilyksiä ole!

Onnea uusille plussille! Täällä käy vilske keväällä, kun syntyy niin paljon vauvoja. :D Mutta hyvä vaan, että tulee uusia pitämään pinoa pystyssä.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 29+6

Empuuu hirmuisesti onnea plussasta! :heart:

Nimistä me aina yritetään keskustella ja tulos on aina sama. Toinen ehdottaa nimiä ja toinen sanoo EI ja sit toisena päivänä toisinpäin.

Onpa mukavaa kun ulkona sataa. Tulispa kunnon ukonilma, täällä ei koko kesänä oikeastaan ole edes ukostanut.

Päksäkkä 40+5 :heart:

Päksäkälle lähettelen supersuppareita jotta pääsisit jo tosi toimiin :D Meidän esikko syntyi rv 40+5 :heart:

Nimistä. Meillä on jo valmiina sekä tytölle että pojalle. Tytöstä tulee Leona Lyydia ja pojasta Alpi Mikael. Minä päätin tytön nimen ja mies pojan.
Tulevan isoveljen nimi on Milo Markus :heart:

Vernis taas :wave:

täällä ei varmaan taaskaan saada vauvaan syliin asti.. alku viikko oli ihan kauhee.. pahoinvointia tissit oli tules ym. ja sit torstaina kaikki katos. nyt ei oo enää mitään ihan normaali olo tissitkään ei oo edes kipeät. mitään vuotoja ei ole eipä kyllä ollut viimeksikään. tiistaina olis neuvola mut mitä järkee siinäkään taas on jos tää masuasukki on taas kuollut.. miten ihmeessä pääsis ultraan? (mulla ei oo varaa varata aikaa yksityiseltä )

masentunut nanakuu

*poks poks poks poks* 34+0 tänään.. :heart:
Anteeksi omanapainen viesti mutta....
Te muut jotka meette pitemmällä tai samoilla viikoilla, auttakee!!:
Asukkaalla ollu tosi kova meno nyt kolme päivää, eilen liikkeet alko tuntumaan vihlontana häpyluun tienoolla ja kävellessä tuntu jotakin vihlasuja jotka laitto väkisin pysähtymään,
näitä samoja alkoi eilen illalla satunnaisesti tuntumaan myös istuessa.
Sama meno jatkuu edelleen ja liikkeet tuntuu tosi alhaalla, sekä lantiossa tuntuu tavallaan paine tms..
Valkovuoto on myös lisääntynyt, mut se on kuitenkin selkeesti valkkaria eikä esim. lapsivettä tai mitään.. Mitä tää on? Onneks huomenna neuvola...
Lääkäri kun vaan on vasta joskus parin vk päästä..

Mitens se muuten menee, kun kuulin että näil viikoilla ei enää aleta estämään jos olis syntyäkseen?
Aloin väkisin miettimään vieläkö tämä sen 6 viikkoa tuolla on..

Dada 34+0

kanella, kiitos! Mä toivon, että tämä pysyy kaikin voimin kiinni loppuun saakka! :heart:

dada Voi miten pitkällä sä olet jo! :flower: Vastahan sinä tuolla kuumeilupuolella kirjoittelit ja plussasit. Aika menee kamalan nopeesti. :eek:

Empuuu 4+2(?)

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
kanella, kiitos! Mä toivon, että tämä pysyy kaikin voimin kiinni loppuun saakka! :heart:

dada Voi miten pitkällä sä olet jo! :flower: Vastahan sinä tuolla kuumeilupuolella kirjoittelit ja plussasit. Aika menee kamalan nopeesti. :eek:

Empuuu 4+2(?)
Eikö olekin empuuu jännä juttu, tuo ajankulu?
Tuntuu itestäkin kun vasta olis plussannut :heart:
Onnea sinulle oikein oikein oikein paljon plussasta!!!!! :flower:
Kohta säkin jo ison masupallon kanssa hymyilet ja mietit missä välissä se siihen ehti kasvaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Itseasiassa, tässä kun tuli odotettua uutta raskautta vuoden päivät, niin huhtikuinen laskettua aika ei tunnu yhtään kaukaiselta. :heart: :D Ainakaan vielä...
Usko pois, se aika kuluu tosi nopeasti..
:LOL: musta tuntuu vieläkin kauheen hassulta jotenkin ajatella että ens kuussa olis sitten se laskettuaika..sitten tajuaakin jo ettei tätä kuuta ole enää pitkään jäljellä :whistle:

Saada Empuuu tänne puolelle. Aikamoinen suma nyt on, kaikki ketä kaipailen tuntuu valuvan tännepäin. Onnea siitä, ja pidetään vielä lopuille peukkuja!!!

Dadan kanssa ollaan samoilla viikoilla. Kremppoja on JUUU ja limaakin viimepäivinä ollut enemmän kun laki sallii. Tuskin nää täältä kuitenkaan mihinkään on vielä tulossa... Koitetaan jaksella!!! Mäkin nyt ottanu molempina päivinä parit päiväunet, pakkohan se on unet jakaa kun ei samaan pötköön tule. Ens viikko menee töissä, mutta sitten varmaan nukun päiväunet joka päivä!!!

Nanakuu, ei ne oireet aina mene käsikädessä raskauden kanssa, ei nyt masennuta!!! Tod näk kaikki on hyvin!!!

Ai niin nimistä piti sanoa, että tytölle on kaksi vaihtoehtoa ja pojalle yksi. Pojasta mies sanoo ei, mutta ei itse ole vielä keksinyt mitään (ei usko että ois poika kun tyttöä on lupailtu). Tyttöjen nimistä sanoo "kattellaan". Ei kai se auta ku kattella...

puspus!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Huomenet.

Tänne ei mitään poikkeavaa. Viikon päästä maanataina ois varhaisultra ja sitä tässä odottelen. Aika taitaa mennä onneks nopeasti remppahommissa, vois sit päästä muuttamaanki jossain vaiheessa.

Nimistä ollu puhetta. Periaatteessa pojalle on nimi jo valmiina tai ollu useampia vaihtoehtoja. Tytön nimi onki vaikeampi. Tykkäsin joskus Emiliasta tai no tykkään vieläki, mutt en halua antaa sitä nimeä kun nykyään kaikilla tuntuu olevan tuo nimi. Minttu on kans yks ihana nimi, mutt ukko vastustaa, koska yhellä sen sukulaisen muksulla on toi nimi. Olikoha peräti serkun muksulla. Tyhmää ku ei keksi hienoja tytön nimiä :)

Siinäpä lyhyesti :)

JääKyynel ja Tuittu 6+5

huomenet täältä suunnalta!

vkloppu on pitäny niin kiireisenä ettei oo koneelle joutanu!

tervetuloa uudet!! :wave:

onnittelut ihania ultrauutisia saaneille ja poksuviikoille ja jo lopullisesti poksuneille! :heart:

mä siis kävin viime to tääl tkssa lääkärillä, otti papan, teki sisätutkimuksen ja ultras.. sanoi että jotain kaikua kohdussa näkyy, mutta heidän laitteillaan ei näillä viikoilla joka tapauksessa sais oikeeta kuvaa mitä siellä on.. laittoi sitten kuitenkin keskustelun päätteeksi lähetteen ODL:n (Oulun Diakonissa Laitos).. sieltä pitäs tulla aika nyt alkuviikosta, saa nähdä mihin asti menee..

pientä oireilua kyllä on: aikaajoin ällötystä, rintojen aristusta ja alamahatuntemuksia.. joten toivonmukaan kaikki hyvin..

uusi viikko taas edessä, huomenna poksuu taas viikot ja lähetään jo 8. raskausviikolle.. kylläpä aika on hurahtanu.. vkloppuki meni aivan liian äkkiä.. :p

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Tervetuloa uudet! Kiva lukea tuttujen nimien rantautumisesta tänne :flower:

Hui, nyt alkoi rv 9. Se ja rv 10 kai on mullistusten aikaa vauvalle. Viimeksi pieni menehtyikin tässä prosessissa :'( Menispä aika nyt nopeaan. Vielä 4 viikkoa ja sitten suurin keskenmenon riski on ohitettu. Mutta tuon 4 viikon aikana ehtii tapahtua. Pidän sormia ristissä ettei possuflunssa ehdi tänne näinä viikkoina kun vauva on altis infektioille.

Tytöille on ihania nimiä valmiina, pojalle ei. En tykkää oikein mistään pojan nimestä. No, aikaa on miettiä.
Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdm.lilypie.com/FgvEp3.png[/img][/url]

Heipparallaa,

Loma on ilmeisesti tehnyt tehtävänsä kun en ole täälläkään käynyt 3,5 viikkoon.
Huh en edes yritä kommentoida kaikkea vajaan kuun aikana sattuneita tapahtumia ( tätä tekstiä täällä meinaan vähän on ), joten onnea tasapuolisesti kaikille plussanneille, hyviä ultrakuulumisia saaneille ja jakaantuneille :flower:

Oli ihana huomatta miten paljon tuttuja nimimerkkejä tänne oli kuumeilijoista ilmestynyt, monen teidän plussaa onkin jo odoteltu pidemmän aikaa. Nyt vaan hurjasti onnea ja tarrasukkia matkaan joka iikalle! =)

Tsemppiä kaikille kurjien fiilisten ja tuntemusten kanssa kärvisteleville, muista sinäkin nanakuu ettei ne oireet aina kulje käsikädessä raskauden kanssa ja jokainen raskaus on erilainen. Esim. minulla viime raskaudessa verinen vuoto oli merkki keskenmenosta, mutta tässä raskaudessa ei.
Eli ei kannata liikaa vertailla ja ajatella että näin se edellisessäkin meni. :hug:

Nimistä oli ollut juttua. Meillä on molemmille sukupuolille muutamia vaihtoehtoja mietittynä ja se mistä tykkää eniten tuntuu vaihtelevan aikalailla. Tytölle mun on ollut aina helpompi keksiä, mutta kyllä niitä pojankin nimiä on saanut puristettua kun on oikein miettinyt moneen kertaan päänsä puhki.

Omaan napaan on loman aikana mahtunut kaikenmoista: käytiin uudessa rakenneultrassa vauvan munuaisia tsekkaamassa ja mut pistettiin sitten TAYSsin seurantaan kun ultraaja katsoi että edelleen on vähän laajentuneet. Nyt kuitenkin kun käytiin sit TAYSsissa ekalla tsekkauksella niin oli sitä mieltä että munuaiset on ihan normaalin rajoissa eikä ole mitään syytä huoleen. Kyllä helpotti.

Pikkuhiljaa oon alkanut ajatella tulokasta tyttönä, kun sitä nyt kolme eri lääkäriä on jo tytöksi väittäneet eikä kukaan ole nähnyt mitään pippeliä muistuttavaakaan. Miehen sanoja lainatakseni "kyllä hänen pojallaan olisi sellaiset vehkeet että ne sentään näkee" :LOL:

Maitoa on alkanut tihkua ja sekin on jotenkin herätellyt ajattelemaan että kyllä tää nyt taitaa olla ihan totisinta totta. Ekaa kertaa tulin ajatelleeksi niin päin, että montako viikkoa on edessä, enkä että mitä on takana. Ja apua sehän on enää 16 viikkoa jäljellä! Mitään ei oo hommattu ja mä rupesin ajattelemaan että montako tiliä ennätän saada ennen vauvan tuloa...ja sit tuli todettua että ei piru, nyt on alettava shoppailemaan tai ainakin laitettava tosissaan rahaa sivuun tai tulee tenkkapoo :LOL: Pakko alkaa valmistautuun jotenkin, en oo suostunut tekeen sitä kun oon niin pelännyt koko ajan. Mut on kai se jo pakko?

Se kait tältä erää, pitää alkaa touhuilemaan ja sit on edessä iltavuoro töissä. Toiseen kertaan siis. :wave:

Meritähti :heart: Pömppis 23+6

Kiva kuulla Meritähden kuulumisia, ja erityisesti vaavin hyvät kuulumiset. Kerkesinkin jo vähän Meritähteä kaipailla.

Täällä ei ihmeempää. Sisu muksii kylkiluita. Tänään pienoista juhlan aihetta, kun on päästy nyt näin hyville viikoille. Alkaa olla jo melko turvallisilla vesillä tämä raskaus.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 30+0 POKS!POKS!

Hei! Täällä ollaan oltu tulisilla hiilillä ja toivo menetettynä rakenneultrasta alkaen, kun saatiin vähän huonoja uutisia. Eli rakenteet oli kyllä kunnossa, mut vauvan aivoista löytyi pari kystaa ja sitten munuaisaltaat olivat laajentuneet, niinkuin näköjään Meritähdelläkin. Meidät laitettiin sitten Tayssiin ja otettiin lapsivesipunktio, kun nuo merkit viittaa kuulemma kohonneeseen kromosomihäiriöriskiin.
Tänään saatiin sitten pikatestin tulos, kaikki kunnossa, eli ei ainakaan ole niitä yleisimpiä kromosomivikoja. Kyllä helpotti! Munuaisia sitten vielä kontrolloidaan muutaman viikon päästä uudelleen, kunpa niissäkään ei olisi mitään vikaa.

Mutta nyt jaksaa odotella taas vähän rauhallisemmin mielin..

Maon ja vauveli 21+1

Maon mitkä teillä oli nuo munuaisaltaiden mitat?
Mulle ainakin TAYSsissa sanoivat että keskusäitiysneuvola laittaa ihan liian helposti sinne seurantaan, että jos munuaiset toimii normaalisti niin vasta 10 mm on TAYSsin mielestä sellainen mille jotain pitäisi mahdollisesti tehdä.
Mullakin tuo arvo oli isoimmillaan 8 mm ja nyt sai TAYSsissa mitoiksi 6/7 mm.
Niitä lähetteitä kuulemma tulee jatkuvasti ( on yleisin syy niille ) ja valtaosa ei vaadikaan sitten mitään seurantaa. Jospa teilläkin siis näin =)

Onnea Empuu !!!!!!!

Mulla oli tänään ensimmäinen ultra. Syke löytyi ja kaikki oli kunnossa! 17 mm oli mitta =)

Mä olin aluksi ihan paniikissa ja kun se lääkäri ei hetkeen ensin sanonut mitään, ennen kun sanoi että yksi elävä vauvanalku täältä löytyy.

Tuntuu mahtavalta, koska edelliset raskaudet päättyivät jo ennen kuin olin ehtinyt nähdä sykettä.

Meritähti, meillä kontrolloidaan jatkossa kai vaan keskusäitiysneuvolassa niitä munuaisia, ei olis kai Tayssiin jouduttu ollenkaan, jollei myös noita kystia olis ollu. Kun löytyi molemmat, niin suositteli punktiota. Mitat oli 6/5 mm, et melkein normaalin rajoissahan nuo taitaa olla, sitä on vaan niin herkästi huolissaan kaikesta vauvaan liittyvästä.

Yhteistyössä