Keskenmenon jälkeen plussanneet ELOKUUSSA <3

SipuliSiili
Huomenta kaikille!
Eilen ja tänään tapahtui jotain tosi ihanaa! Me saatiin kotidopplerilla (AngelSound) sydänäänet kuulumaan maha-asukilta! Ihan tosta alhaalta saatiin kuulumaan, kyllähän niitä sai etsiä, mutta kun osui kohdalle, niin siellä hän "puksutti"! Itkuhan mulle tuli, kun viimeksi ei kuultu koskaan sydänääniä. Eli toivottavasti kaikki on nyt ok, kyllähän toi varmuutta vähän antaa, mutta silti "varovaisin mielin" edelleen.
Eka ultra on 2vkon päästä, mutta täytyy katsoa mennääkö ennen sitä vielä yksityiselle.

Tänään RV 10+2

Huomenet.

kellopeliappelsiini Kyllä kaikki on varmasti ok! :hug: Tosin en minäkää ennen usko, ku oon ultrassa käyny.

Jos nyt vaikka merkkais. Tänään poksuu tasalukemat, varhaisultra lähenee. Onneks ei oo rempan takia ehtiny ajattelee kamalasti, vaikka aamupäivisin tällä viikolla ollaan sitä käyty tekemässä ja iltapäivät makaan sohvalla. Oon kesälomalla tän viikon. Tunnen itteni patalaiskaks, ku en saa täällä kotona mitää aikaseks. Pari koneellista pyykkiä sentään eilen pesin ja laitoin jo lakanat ja pyyhkeet jätesäkkeihin, ku niitä ei enää tarvita. Kai sitä muuttokuormaa pikku hiljaa pitää alkaa tekemään. Onneks on lyhyt muuttomatka nii on koko ens viikko aikaa viedä tavarat suoraan paikoileen, ku oon pakkolomalla. Huonekalut sitten kerralla. Ja isoin homma ois akvaario, siihen pitää kaiken kukkuraks vaihdattaa uudet silikonit.

Omaan oloo ei ihmeellistä. Parina iltana on ollu tosi ällö olo nukkumaan mennessä ja sit aamulla herätessä. Tissit ei oo nyt nii kipeet ku aikasemmin, mutt ei minua haittaa. Ilmavaivat vaivaa edelleen,p ierettää iha koko ajan :ashamed: :ashamed: Eipä tänne muute sen kummempia. Ai niin, jatkuva nälkä on :|

JääKyynel

MLL
Jääkyynel mullakin on ilmavaivoja tosi paljon :LOL: Mies kattoo välillä vähän paheksuvasti, mutta syytän vauvaa, naisethan ei piereskele niin on varmaan poika tulossa :)

Täälä ei muuta ihmeempää kuin poksumista, alkiosta on tullut sikiö. Kaipa sekin joku rajapyykki on, mieli oisi parempi jos olisi neuvolassa kuultu sydänäänet, mutta yritän olla miettimättä sitä ja kohdistan odotuksia ensi viikon uusinta aikaan. Ehkäpä kotidoppler tulee ennen sitä ja saadaan se toimimaan..

MLL :heart: 10+0

Huhhei!! Päksäkälle nyt oikein supparituulahdukset sinne!! Voimia koitokseen ja toivottavsti kaikki menee hienosti. Kuulostaa aika lupaavalta sun suppailut! b:Dd Mä oon ihan kade sulle kun mun synnytykseen on vielä niin pitkä aika :) Mä taisin vähän hurahtaa tohon synnyttämiseen esikon jälkeen, oli se vaan niiiiiiin ihana kokemus. :heart:
Mä oon jo päättänyt lähteä siihen doulatoimintaan mukaan kun saan opiskelut hyvään pisteeseen. Saa nähdä josko sitä jonain päivänä opiskelisi kätilöksi asti :D

Kotidopplerista.
En olisi kyllä parjännyt ilman sitä ihanaa laitetta, ekat äänet sillä kuultiin rv 12+ vasta koska sen pirun laitteen toimitus oli myöhässä :headwall: Odoteltiin sitä 2 viikkoa. Nyt en ole käyttänyt sitä moneen viikkoon mutta ajatelin jos joku ilta taas kuuntelisi mitä sieltä näin myöhemmillä viikoilla kuuluu =)

Vernis ja Baby-J rv 21+6 :heart:

Hei vaan.. :wave:
Lupaavalta kuullostaa Päksäkän suppailut,
peukut pystys et siit se lähtee!

Nöfnöf-taudista sen verran kommenttia, et oon nyt
ollu työharjottelus tk:n vuodeosastol ja meen lokakuussa takasin sinne,
jos sitten huolivat...oli oh sitä mieltä, ettei välttämättä sinne
raskaana olevia huolittais...saa nyt nähä..

(.) Eilen oli se eka neuvolalääkäri.
Olin jo etukäteen suunnitellu, mitä kaikkea kyselen jne...mutta...
Meneekö ikinä mikään niinkuin suunnittelee?! Ei tod.!!
Käynti oli ihan painajaismainen!!! Kammo siitä jäi..
Otti papan multa, oli niin kipuisa kokemus että synnytyskin jää
toiseks! Ja veri lens sen jälkeen! :(
Mitään siltä akalta ei voinut kysyä, ei oikein ymmärtäny kunnolla.
(oisin mm. migreeni-lääkkeist halunnu kysyä)
Ja sitte ilmoitti, että kohdunsuulla (?) on jokin laaja muutos,
mutta saattaa olla ettei oo pahanlaatunen! :eek:
Mutta kun yritin kysyä tarkemmin, niin eipä se "huono-suomi" osannu
vastata! Nyt siis kauhulla odotellaan papan tuloksia ja seuraavaa
ultraa, et tietäis onko siellä masussakaan kaikki hyvin! :ashamed:
Toivon sydämeni pohjasta, etten tuolle lääkärille joudu enää ikinä!!! :'(

Heips!

Jospa sinä Päksäkkä pääsisit pian tositoimiin ja vauvanhakureissulle! :heart:

tinttamaaria Olipas sulla kamala kokemus, ärsyttävä lääkäri. :kieh:

Oma napa Mä täällä malttamattomana odottelen, että oireet alkaisi kunnolla. Huomenna ajattelin varata ajan neuvolaan, jännittää! :)

Kiitos vielä kaikille onnitteluista! Woodoo, en vielä kauheasti ole päässyt keinutuolista nauttimaan, kun takamus on vielä sen verran hellänä, että tyynyn päällä edelleen pitää istua... tikkejä tuli sellaiset 15 kpl ja eilen tarkastuksessa todettiin osan tikeistä avautuneen turhan paljon, mikä aiheuttaa inhottavaa kiristystä ja hiertymiä. Inhottavaa, mutta kai tää tästä.

Vauva on varmasti maailman ihanin, en lakkaa ihmettelemästä miten ihanaa on kuunnella oman vauvan tuhinaa.

Päksäkkä, ihanaa! Taidat päästä tositoimiin! Onnea matkaan!

Sini ja tyttönen, 11 vrk

Tsemppiä kaikille! Kellopeliappelsiinkin tavoin huoli on läsnä täälläkin. Taas kerran pahoinvointi on alkanut helppaamaan.. Viimeksi se tiesi vauvan kuolemaa. Paska soikoon tätä epävarmuutta. Menen yksityiselle toisen kerran ensi viikolla kun selvitään näitä riskiviikoista (9+ on kai se pahin).

päksäkkä joko, joko, joko??? :D

MLL sykkeet ei välttis kuulu joo vielä noilla sun viikoilla edes neukun laitteilla. Mulla kuunneltiin ööö.. (pakko tarkistaa neukkukortista :D ) vasta viikolla 14+5 neuvolassa. Ennen sitä olin onneks nähnyt sykkeet kolmessa utrassa ja kotidoplerilla löytänyt ne olikohan viikolta 12 eteenpäin.

Tinttamaaria :wave: mulla on kotidopler ja suosittelen kyllä lämpimästi. Sykkeet löysin joo joskus 12 viikon kieppeillä ja sit neuroottisesti sillä kuuntelin ehkä joka toinen pv, kunnes alkoi liikkeet tuntumaan. Tulipahan suoritettua mahan rasvaus aina samalla =) Ja mulla kun on esim. kanssa tuo Angel Sound ( kirjotettiinkohan noin ) niin ihan normi kosteusvoide toimii siinä hyvin. Alkuun käytin liukkaria, mut totesin sen tulevan turhan kalliiks ja lähikaupan kassatäti olis saattanut hieman ihmetellä jos olisin purkin viikossa aina hakenut :LOL:

( . ) Pallopäästä on tullut riiviö kun iskä ei oo maisemissa. Ukko ollut joo perjantaista asti reissussa ja pallopää on alkanut myllään joka ilta klo 21-02, eikä anna mun siis nukkua kun meno on niin huimaa, et on ihan huono olo. No onneksi ukko kotiutuu jo to-pe välisenä yönä niin sit ehkä meikäkin saa taas nukuttua :D Veikkaan kyllä, et mun ressillä on osuutta asiaan, et tää kaveri myllää, meinaan kun mulla on niin kova ikävä ukkoa varsinkin iltaisin, et ihan itkettää :'(

Nyt painun taas yrittämään nukkumista kun luomia painaa jo tuhottomasti, vaikka taitaa masukki olla eri mieltä mamman nukkumisesta taas kerran.

pinkkimieli ja pallopää 29+5

Tinttamaaria: :hug: lääkärin takia..hitto noitakin löytyy kyllä joka lähtöön :eek:
Toivon oikein oikein kovasti (ja uskon! ) että masussa on kaikki ihan kunnossa :heart:

Onko kukaan kuullu päksäkästä?? Jokohan vauvaantui? :D

ja jälleen omaa napaa:
Mun mies kerkesi tänään käymään taas kotosalla, mutta hemmetti kun tuli ikävä jo nyt vaikka vasta puol tuntia sitten sen saatoin. Koira-raukkakin jää aina tuijottamaan sen perään kun ollaan saatilla..heh melkein kymmenen minuuttia sain houkutella sitä kulkemaan takasin kotiin :heart: Nyt meneekin pitkä tovi ennen kun se sieltä intistä taas herkeää tänne, kun niillä on joku monen päivän leiri mikä loppuu maanantaina. :'(

Masu myllää entiseen tahtiin, huh kun se peppu kohoaa tuohon palleaan :whistle:
Siitä puheenollen, mä tunsin eilen ekan kerran selkeesti kantapään muljuttamassa alimpaan kylkiluuhun :D :heart:
Tänään kävin ostoksillakin, ostelin loput pikkusälät vauvaa varten, että on sitten valmiina kaikki tuttipulloista jne lähtien.. Pussilakanat ja lakanat vielä uupuu, mutta anoppi niitä tekee meille kovaa vauhtia joten ne ei ole siksi vielä kotiutuneet :LOL: Hm..

Dada 34+3

MLL
Nopsaan vaan hihkumassa täälä, että tänään kuulin sydänäänet!! Tuli oma doppleri jo eilen postiin, mutta vasta tänään hain. Voin siis kehua että tehokas on laite ja nopeaa toimintaa nettitilauksessa, laitoin tilauksen lauantaina. Mutta siis jonkin aikaa sai etsiskellä ja sielähän se sydän pumputti :heart: :heart: Omanikin löysin useempaan otteeseen, ihme ja kumma, rauhallisesti kuulosti pumppaavan :)

Voi että Dadalla alkaa olla vauvan tulo jo lähellä, ihanaa!! Päksäkkä on varmaan lähteny sitte synnytys hommiin ja pallopäällä on ensimmäinen uhma menossa :) Täälähän on kaikki mallillaan siis :D

Nyt lähden käyttämään koulusta lintsaus päivän hyödyllisesti ja haen metsästä vähän marjoja pakkaseen :)

Ikionnellinen MLL :heart: 10+1

Päksy on ilmeisesti päässyt synnyttämään joten jännityksellä odotamme tulosta. :heart:

MML. Hienoa että sykkeet kuului heti!! Hyvä että joku on saanut sieltä nettitilauksesta hyvää palvelua. Me ei saatu, ne oli hukannut meidän tilauksen silloin ja jouduttiin tosiaan odottelemaan 2 viikkoa sitä laitetta, ja soitin 4 kertaa sen laitteen perään. 2 ekan soittokerran jälkeen ne oli UNOHTANUT mun tilauksen. Ja sitten jouduin vieläkin odottelemaan sitä laitetta ja varmistelemaan että tuleeko se vai ei.. No saatiin me sitten lopuksi sieltä vähän ekstraa korvaukseksi odottalusta, kaksi pietä söpöä bodya ja puolipotkarit. Mutta vähänkö meni hermot siihen puljuun.. :headwall:

Vernis ja Baby-J rv 22+0 :heart: POKS!!

MLL
Vernalis musta tuntuu, että oon lueskellu samanlaisia juttuja jostain muualtakin tosta nettitilauksesta. Ehkä niillä on sitten vähän vaihtelevaa palvelua, tosi ärsyttävää kyllä jos joudut odottamaan jotain niinkin tärkeetä kun doppleri kauan. Mulla ainakin meni aikaa että päätin tilaanko ja sitten kun päätin tilata, niin oisi pitäny saada heti! :)

Kohta saadaan taas vauvauutisia tänne, eiköhän se päksy jo ole mukavasti laihtunut sitten viime kirjoituksen!!!

Ite kävin tänään neuvolassa, ja taas varoteltiin jättiläisvauvaa ja verenpaineetkin oli koholla. Pitää ens viikolla mennä uusintakontrolliin, mihin noi verenpaineet ny vaikuttikaan?

Ja syke vaan on ja pysyy alhaalla, kaksi tyttöä olen "tyttösykkeellä" tehnyt, enemmän ja enemmän alkaa tuntumaan siltä, että ei täällä mitään pientä sievää tyttöä ole (niinku edelliset) täällä onkin jättiläismäinen homo-heikki!!! sano ultraaja viikolla 18 mitä tahansa.

Pidetään se sitte nakuna ekat kuukaudet ku ei oo ku punasta vaatetta!!!

Tsemppia ja onnea mulle, alkaap työpäivät olla tässä!!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

En pysy yhtään kärryillä :)

Käväisin ultrassa ja vastasi viikkoja. LA nyt 29.3.2010. Lääkäri sanoi iloisesti että nyt voi olla huoletta sen suhteen että tulisi keskenmeno. Kun kasvaa hyvin viikkojen mukaan ja sydän lyö vahvasti. Juupa juu, samaa sanottiin viimeksi. No, päätin ajatella että mulle ei kahta kertaa peräkkäin tule keskenmenoa :whistle: Jep, jep.

Tekayn mukaan selviytymismahdollisuus on nyt 96% luokkaa eli aika korkea. Ensi viikko on sitten se riskiviikko |O

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Lähdin keskiviikkoiltana äitipolille kun supistuksia tuli enemmän ja enemmän. Pääsin heti käyrään, ja sieltä suoraan ultraan. Ultrassa todettiin, että vauvalla kaikki hyvin, kilon painoinen tyttö siellä vilkutteli. Raivotarjontaan oli asettunut. Lääkäri paineli mahaa, ja katsoi mitä tapahtuu kohdunkaulalle. Sikiökalvot menivät jonkun matkaa sinne kanavaan, mutta kanavaa silti jäljellä vähän päälle 3 senttiä. Siitä sitten suoraan vuodelepoon osastolle, ja estolääkitystä pillerin muodossa tuli.

Yö meni supistellessa, samoin seuraava aamu. Torstaina kahden aikaan supistukset loppuivat kuin seinään, mutta vuodelepoa jatkettiin. Kaikki labrat oli kunnossa, mutta lääkäri ei halunnut päästää kotiin.

Tänä aamuna annettiin lupa sitten nousta, ja supistukset pysyivät poissa. Lääkitystä jatkettiin tähän aamuun saakka. Nihkeesti lääkäri suostu kotiuttamaan, sillä ehdolla että pojat saadaan hoitoon, ja minä saan jatkaa lepoilua. Arttu lähtee tänään outokumpuun mun vanhemmille, ja riku menee omaan mummolaansa. Mulla tulee heti takas sairaalaan lähtö jos supistukset palaa kuvioon.

Seuraavat 6 viikkoa pitäisi vauvan vielä kyydissä pysyä, keinolla millä hyvänsä. Jos tilanne pahenee, niin edessä sairaalakausi naistenklinikalla. Mulla kuulemma todella suuri riski synnyttää tää pikkuinen etuajassa, kun Arttu yritti lähteä silloin rv 29 jo syntymään.

Harhis ja Ella, 26+6

Hei!
Tietääkö joku jotain faktaa hcg:n noususta? Mulla mitattiin 10.8. ja oli 5400, toinen mittaus oli 20.8. ja lukema oli 37700. Se ei siis ole tuplaantunut niin kuin pitäisi. Täytyykö tässä siis luopua toivosta ja siirtyä keskenmenopalstalle? Niin ja viikkoja pitäisi olla nyt 7+2.

Noella tuossa linkki http://www.americanpregnancy.org/duringpregnancy/hcglevels.html

Eikö tuo lukusi mene ihan sutjakasti tuohon rv 8 lukuun? Tuossahan sanotaan että kovin on yksilöllistä nousu naisilla.

Harhaanjohtava :hug:

Yhteistyössä