Keskenmenon jälkeen plussanneet ELOKUUSSA <3

Niin tiesi tämäkin lääkäri molemmista keskenmenoista, koska olin hänen vastaanotollaan molemman km:n jälkeen. Mun mies sanoi ajatelleensa ihan samaa, että miksi lääkäri oli niin kauan hiljaa. Siinä ehti jo tulla monta ajatusta mieleen...

Mua pelotti ihan kamalasti, jalat ja kädet tärisivät kun odottelimme. Toisaalta järki on koko ajan sanonut että nyt on kaikki hyvin. Mulla on ollut nyt niin selvät raskausoireet ja keskenmenneissä ei kerrassaan mitään.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Mä mietin, että pitäisköhän sitä jo torstaina soitella neuvolaan vai jättäikö ens viikkoon. Torstaina mulla olis vapaapäivä, mutta kehtaako sitä soittaa, kun viikkoja olis vasta 4+6 tms.?

Hei te, joilla on ollut spontaani tai keskeynyt km! Oletteko saaneet uuteen raskauteenne jotain "tukitoimia", esim. lääkkeitä? En tiiä miten paremmin kysyis. :ashamed:

Tänään neuvolassa käyty ja kaikki oikein hyvin :heart:
Asukas on visusti edelleen raivotarjonnassa, ja pää on jo hyvin alhaalla :D
Nyt eletään sitten tosiaan niitä turvallisia viikkoja,
vauvan annetaan syntyä heti kun on syntyäkseen.

Dada 34+1

Olipa kiva kuulla Meritähdestä pitkästä aikaa, ja varsinkin että kaikki on ok Taysinkin mukaan :D

Maon. Olipa teillä kurjaa tuon rakenneultran jälkeen. Itse olen kanssa niin säikky että olisin vaan tullut ihan hulluksi epätietoisuudesta.
Mutta onneksi punktiossa kaikki hyvin. Meidän tuttavapariskunnan nuorimmaisella oli kanssa jotain kystia aivoissa mutta kaikki meni kuitenkin hyvin ja vauva on terve :D
Toivottavasti myös teillä nyt kaikki menisi hyvin. :hug:

Empuu. Mulla on vasta tässä raskaudessa tukilääkitykset ollut alussa. Ja kuitenkin jo 3 keskeytynyttä ja yksi tuulimuna takana.
Lugesteron aloitettiin jo oviksen jälkeen ja Klexane- minihepariini heti plussan jälkeen, mutta nämäkin sain vain lapsettomuusklinikan kautta, Tays ei varmastikkaan olisi tehnyt asian eteen mitään..

Tupulle hirveästi onnea upeista ultrakuulumisista!! :flower: :flower: Tuo tunne on kyllä mahtava monen epäonnisen ultrauksen ja raskauden jälkeen :D

Vernis ja Baby-J rv 21+4 :heart:

Meritähti ja Maon Kuka teillä ultrasi TAYSissa? Uteliaisuudesta ihan kyselen, kun olen itse siellä suorittanut gynen klinikan. Toivottavasti kummallakin on kaikki hyvin, vaikka säikäyttikin!

Meillä oli tänään neuvola, ja pitkällisen metsästyksen jälkeen sydänäänetkin saatiin kuulumaan (154). Meinas jo mammalla kylmä hiki pukata, kun ei mitään ensin kuulunut, mutta faija onneksi säilytti rauhallisuutensa. Jokohan sitä nyt uskaltais uskoa olevansa raskaana, kun kriittiset 12 viikkoa on takana ja seulakin normaali?

Soittivatki jo tänään tksta ja aika ODL:n menee 3.9 asti!!!! :/ Mikä pettymys..
Hakeudunko nyt sitteki sinne yksityiselle vai odotella kärvistelenkö tuonne asti.. Voi tympeys..

Empuuu Mä kysyin tota neuvolassa ja sanoivat just samaa ku Sapfo tuossa että sit jos on toistuvia keskenmenoja ja syyt selvillä ni voidaan jotain "tukitoimia" miettiä..

Kanella mie en muista nimeä, vois kait se jossain lapussa mulla lukea. Mutta se oli sellainen nuorehko mieshenkilö, erikoistuva lääkäri. Silmälasipäinen.
On kyllä niin ihana nähdä sinut tässä pinossa ja vieläpä noilla viikoilla =)

Maon nuohan on aivan hyvät arvot, vielä pienemmät kuin minulla.
TAYSsissa tosiaan katselivat sitä lähetettä lähinnä naurahdelle että voi nämähän on aivan normaalit arvot eikä mihinkään seurantaan kyllä näiden perusteella ole tarvetta mutta voidaanhan me nyt ultrata. Helpommin sanottu kun tehty, mutta jos voit koita olla murehtimatta ja yritä ajatella tuota seurantaa ylimääräisinä ultrina, mahdollisuuksina nähdä pikkuinen :) Niin minä onnistuin rauhoittumaan.

Nyt tuntuu muuten hullulta kun ei seurannalle nähtykään tarvetta eikä kait olekaan ultria enää edessä ollenkaan. Mä kun olen päässyt ravaamaan ultrissa niin säännöllisin väliajoin, jo 8 ultraa takana, niin nyt on ihan höhlää kun ei enää pääse näkemään...

Isot onnittelut kaikille uusille! :heart:
Ihanaa, että on tuttua seuraa täällä kevääseen
asti...on sitte "kotoinen olo" ! :D

Päksäkälle pakko kommentoida, että muistan hyvin
kun esikkoa pungersin maailmaan (käynnistettiin 42+2) ja
mun mielestä ponnistusvaihe veny ihan liian pitkäks...ni
tuumin vaan, et "ei täst *piip* mitään tule, mä lähen kotiin!"
Mutta eipä tuo sinne kuitenkaan jäänyt... :LOL:

(.) Täällä oireet vaihtelee päivittäin, välillä huonompi
olo ja välillä menee paremmin...
Huomenna olis eka aika lekurille aamusta.
Ja enää 2 vuoroa harjoittelua jäljellä, yks aamu ja yö...
Tein viime viikol yön ja voi luoja miten höhlä olo oli
seuraavan päivän! Ihan kamala...ku kännis olis! Yäh!!
Eikä oikein toi mun hajuherkkä nenäni nyt kamalan
hyvin oo soveltunu vuodeosastolle, onneks on ollu
ymmärtäväinen ohjaaja mulla. Huomen arviointi, apua!!

Täällä koettiin tänään kamala sydämen pysähdys,
kun tuo esikko juoksi tielle tarhan pihasta!
Vain ihme ja hitonmoinen onni pelasti, pelkällä säikähdyksellä
selvittiin...mutta kyllä siinä pelästyttiin molemmat ja itkeä
tillitettiin kun kotipihaan päästiin!
Täytyy olla kiitollinen sille hereillä olleelle autoilijalle joka
ymmärsi jarruttaa juuri ajoissa!

Mie yritin tänään soittaa terkkarille, mut en päässyt läpi |O Vartin jonotin, ja sit olikin jo puhelinaika ohi!!! Aargh. Haluaisin vähän tietää miten toimia tuon possuflunssan kanssa.

Eräs äiti nimittäin onnistui järkyttämään mua tänään, kun jaettiin sikainfluenssatiedotteita töissä koteihin (päiväkodissa siis). Tämä lääkäriäiti sanoi vaan, että samanlainenhan tämä on kuin muutkin influenssat, ainoa ero on vain se, että raskaana olevat naiset kuolee... Nyt pesen hysteerisenä käsiä, toivottavasti tämä paniikki menee ohi. En meinaan yleensä pelkää mitään tauteja. Päiväkodissa voi olla vaikea välttyä näiltä sairastapauksilta. Huoh, voi kun vähän miettis mitä suustaan päästelee. Ylireagoiva äiti muutenkin, joten varmasti liioiteltu tämäkin lausunto.

Hermoileeko muut täällä tätä? Ehkä tästä on jauhettu jo niin paljon, loppuunkulutettu aihe varmasti...

Mua on alkanut vähän pelottamaan possuflunssa. Oon töissä ison firman aulassa, meillä käy paljon ulkomaalaisia vieraita ja työntekijät matkustelevat myös paljon. :/

Sanokaa nyt, että alaselän jomotus on ihan normaalia alkuraskaudessa! |O Oon istunut koko päivän, mutta silti vähän pelottaa, kun alaselkä on jumissa.

Meritähti Olisko ollut Saarelaisen Sami? Kuvaus ainakin sopisi. Paljon siellä viime keväänäkin kävi 'liian herkästi' lähetettyjä odottajia kontrollissa, mutta minusta ammattilaisen näkökulmasta on parempi niin päin kuin että jäisi oikeita ongelmia huomaamatta ja hoitamatta. Kurjaa tietysti, että säikäyttää aina tuollainen, mutta kuten sanoitkin, pääseepähän ainakin näkemään pikkuisen.

Sun Rise Minusta syytä hysteriaan ei sikainfluenssan kanssa ole. On totta, että se on aiheuttanut komplikaatioita raskaana oleville naisille ja heitä on kuollutkin, mutta harvinaista se on. Ja kyse on ollut pitkälle päässeestä taudista. Itsekin joudun sairaalalla kandina varmasti ennemmin tai myöhemmin vastakkain tartunnan saaneiden kanssa. Aikankin toistaiseksi olen kuitenkin ammattijulkaisujen ja muiden saamieni tietojen perusteella sitä mieltä, että hyvä käsihygienia ja lääkäriin hakeutuminen tartunnan saamisen jälkeen ovat riittävät suojatoimet. Ja tietenkin rokote heti, kun se saadaan käyttöön. Raskaana olevathan ovat riskiryhmää, joten rokote annetaan meille varmaan ensimmäisten joukossa.

Onko teillä kuinka monella kotidoppler tai kokemusta sellaisesta? Mulle yksi kaveri tarjosi omaansa lainaan ja mietin tässä, että voisi olla ihan hyvä. Seuraava neuvolakin kun on vasta 6 viikon päästä, eikä liikkeitä kuitenkaan ole odotettavissa vielä viikkoihin.

Kanella oli se tuo Sami juu, nyt tuli lausuntokin sieltä vielä postissa niin pääsi tarkistamaan. Oikein mukava kaveri =) Kävi siinä vielä toinenkin lääkäri paikalla vahvistamassa Samin mielipiteen, Palomäki nimeltään tuon lausunnon mukaan.
Kyllähän se hyvä on että lähetetään mieluummin tarkistukseen kuin harmitellaan myöhemmin ettei kontrolloitu. Mutta minua lohdutti suuresti tuo TAYSsin suhtautuminen tuohon "vaivaan" kun sitä ei niin kuoleman vakavana pidettykään ja vähän osattiin huumoriksikin asia heittää. Toisaalla kun oltiin jo puhuttu synnytyksen aikaistamisesta ja sairaalaan joutumisesta ja ties mistä niin tuon käynnin jälkeen oli paljon parempi mieli.

Tuosta sikainfluenssasta, olen ajatellut että se tulee jos tulee ja lääkityksen saa sitten kyllä kun raskaana on. Koittaa vaan käsiä pestä ja toivoa parasta.
En oo sen kummemmin viitsinyt miettiä koko asiaa, kait se tuntuu monet muut hommat paljon vaarallisemmalta/todennäköisemmältä. Siis tarkoitan että keskenmenoa kun on pelännyt niin ei ihan ensimmäisenä tuon syyn takia vaan muita ongelmia on pitänyt pelottavampana.

Jes, kiitos kanella, odotinkin sinulta jotain rauhoittavaa sanottavaa :heart: Ja näinhän se menee, käsiä pesemällä pyrkii välttämään tartuntaa ja pahimmassa tapauksessa hoitoon. Eiköhän ne lääkärit hommansa sitten osaa. Tapahtukoon siis niin kuin tarkoitettu on =)

MLL
Heippa! Kamalasti tullut tekstiä parissa päivässä :) Muisti on hatara niin ei oikeen jääny muuta mieleen kun, että Meritähti tervetuloa lomalta, toivottavasti olet rentoutunut :)
Ja sikaflunssa juttu..Itsekkin olen sitä miettinyt, mutta neuvolassa siitä ei eilen ollut edes mitään puhetta, niin kaipa sitä vaan sitten rauhakseen odotetaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Tosiaan meillä oli eilen eka neuvola käynti, paineet ja hb oli hyvät, paino oli juuri niin paljon kun arvelinki :)() eli painoindeksistä 24 lähdetään liikkeelle. Täytyy yrittää pitää mahdollisimman pienenä toi painon nousu tässä aluksi. Onko muita normipainon ylärajoilla kelle herkut maistuu? :) Vähän pidemmällä olevat, voisitte kertoa, miten paino on noussut ja millasilla ruokailu tottumuksilla. Jotenkin ahdistaa tää lihominen, vaikka oisi tässä kai isompiakin murheita. Sydänääniä ei saatu kuulumaan, niin ihana neukkutäti antoi ensi viikon alkupuolelle uuden ajan vain niiden kuuntelua varten ja lupasi, että saan mennä aina jos siltä tuntuu.

Tinttamaaria minäkin mieitn millanen toi doppler on ja päädyin sitten pitkän jahkailun jälkeen tilaamaan sen, saahan sen sitten myytyä jos ei siitä tykkää, mutta on se vaan kiva jos toimii niin kuunnella sen vauvelin sydäntä :) Eilen neuvolassakin kuultiin hauskaa "vellomista" minkä täti sanoi johtuvan vauvan liikkumisesta. Harmaita hiuksia laite onnistuu aiheuttamaan jos ei toimi..Tulen kertomaan kun saan sen kotiin ja kokeilen, että miten toimii.

MLL :heart: 9+6

Heippa!

Onpas aikaa vierähtäny kun oon viimmeks kirjotellu...
Ensinnäkin tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille tasapuolisesti, täällähän on ollut varsinainen ryntäys! Hienoa :flower:
Onnittelut myös hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ihana kuulla että Meritähti ja Maon selvisivät säikähdyksellä. Ihana kuulla myös että Verniksellä kaikki hyvin!

Omaan napaan kuuluu hyvää. Pieni liikkuu ahkerasti ja rakenneultrassakin kaikki hyvin. Sukupuoli jäi kyllä hämärän peittoon... lääkäri ei kertonut edes arvausta. Pahoinvointi on VIHDOIN helpottanut, painokin noussut 1 kg lähtöpainon yläpuolelle, jippii. Plussalla siis ollaan. Eiköhän sitä nyt ala tulla kun ruoka maistuu paremmin :)
Tuntuu ensimmäisen kerran siltä että voi alkaa nauttia raskaudesta, oon saanu jo hiukan maistaa sitä keskiraskauden energistä oloo... :p

Voimia ja tsempityksiä kaikille alun epätietoisuuden kanssa kamppaileville, tuttuja mietteitä... :hug: Jaksuja myös loppumetreillä oleville, pian odotuksenne palkitaan! :heart:

Elisar ja poikanen 22+2

Voi herrajumala, miten ihmistä voi väsyttää NÄIN paljon? |O
Koko ajan uupunut olo, vaikka yöunetkin on 12 tunnin luokkaa.. :ashamed:
Tuntuu ettei tästä unen tarpeesta tuu loppua ollenkaan..
viikonloppuna nukuin yhtenä yönä 14 tuntia, sen jälkeen oli kaks päivää pirteä olo mut taaaas se uneliaisuus alko.
Onko muilla? Uus oireko tää vain on, näin loppua kohden?
Hemppa neuvolassa ok, eli se ei johdu siitäkään niinkuin ensin olin ajatellu.

Muuten täällä suunnassa menee oikein hyvin, kaikennäkösiä uusia tuntemuksia lantion seuduilla ja masukas liikkuu oikein paljon :heart:

Dada 34+2

Sikainfulenssasta: Mä aluks panikoin ihan älyttömästi, nyt onneks se on laantunut. Tulee jos tulee, tietenkin toivottavasti ei. Riittävä käsien pesu ja mulla käsidesit ain mukana :)

Kotidoplerista: Mulla kans tuo angelsounds laite. Alkoi kuulumaan n. rv 12 jälkeen noi sydänäänet. Joten ei kannata huolestua jos ei heti kotona kuulukaan. Mulle ainakin neuvolassa sanottiin et nuo koti laitteet huonompia kun niiden laitteet. Ja tietysti oma ruumiinrakennekin vaikuttaa:) Mulla myös tota ihraa tossa vatsalla vähän :)

VernalisJoo, olin jo ihan varma, et vauvalta löytyy joku kamala sairaus, mut ihan hyvältä nyt taas näyttää. Nuo kystat ei onneksi niin huoletakaan, on tavallisia ja yleensä katoaa kai syntymään mennessä.

Kanella, mun lääkäri oli Kati Tihtonen. Mulla on kans kotidoppler, oon ollu tyytyväinen.

Meritähti, kiva kuulla et jollakin muullakin ollut samanlaisia ongelmia, mut silti hyvin mennyt. Mä en oikein edes tiedä, mitkä ne raja-arvot noissa on. Pitää vaan yrittää olla nyt rauhallisin mielin.

epäilyksen ääni nostaa taas päätään.. musta tuntuu et kaikki ei oo tälläkään kertaa kunnossa.. :( oireet on viime päivinä vähentyneet, tosin ei niitä mitenkään huimasti oo tähänkään asti ollu, mutta kuitenki.. :/
tän hetken rahatilanneki niin heikko ettei taida olla ennen kuunvaihdetta vara siihen ultraankaan ja 3.päivä on sit jo lähetteellä laitettu aika, joten taitaa jäädä ultrat ennen sitä käymättä.. epätietoisuudessa sitte siis sinne asti.. :(

Huomenta kaikille!

Täällä on suppaillut enemmän ja vähemmän yhdestä asti. Ne on vaan niin lyhyitä etten sairaalaan viitsi vielä lähteä vaikka tuleekin tosi tiuhaan. Soitin kyllä sinne.
Eilisiltaisella lenkillä ja saunalla tais olla jonkunmoisia vaikutuksia.

kellopeliappelsiini kaikki on varmasti hyvin. Täällä se munkin oireeton raskaus tekee nyt tuloaan.

Pitäkää peukkuja ettei tää nyt lakkaa. =)

Tsempiä kaikille! :heart:

Päksäkkä 41+1 :heart:

Päksäkkä nyt tänne jäädään odottelemaan jakaantumisuutisia :D kovasti tsemppiä!! *puhaltaa supparituulia :whistle: * Nyt vaan liikkeelle ja touhuumaan ;)

kellopeliappelsiini: :hug: Epätietoisuus on inhottavaa..Noi tuntemukset muistaa todella hyvin. Mulla ne jatkui reilusti yli 12. viikonkin kun np ultran jälkeen alkoi vuodot ja tuli hematoomaa jne. Mä aloin vasta tossa rv 19 kieppeillä uskomaan että tästä varmaan vois jotain tullakkin. Tsemppiä ja mielenrauhaa sun suunnalle!

Täällä vaihteeks aika matelee kun odotan sitä ens viikon äitipoliaikaa..

Harhis ja Ella(?) 26+4

Yhteistyössä