Jento, kiitos tsempityksestä
viikon päästä saisi jo synnyttää kotisairaalassa, jos vauva päättäisi tulla ennen aikojaan
mieskin tuossa jo kysyi, että mistä näitä pelkoja koko ajan kaivan. Sen kun tietäisi! Hyvä, että sä olet sentään saanut mielenrauhaa ja toivottavasti se on pysyvä tila
jospa ne migreenitkin hellittäisi, että voisit keskittyä nauttimaan. Voin vaan kuvitella, miten inhottavia tuollaiset migreenikohtaukset on. Itse olen sentään siinä suhteessa onnekas, että tosi harvoin kärsin päänsärystä, vaikka muuten tälläinen murehtija olenkin. Tosiaan pitäisi yrittää jo keskittyä siihen, KUN vauva on täällä ja miten ihanaa se sitten on (ei paljon valvotut yöt paina siinä kohtaa
). Edes äitiyspakkausta en ole vielä hakenut Kelalta, vaikka kahden viikon päästä on jo pakko, jos sen aikoo saada.
Mä sitten tänään soitin uudelleen sinne äitipolille. Olen yksin kotona (eläinten kanssa) ja se on todella harvinaista. Siinä sitten ajatukset lähtee lentämään ihan väärille urille ja iski ihan hirveä ahdistus. Pelkokätilöä ei paikalla ollut, mutta onneksi muuten myötätuntoinen kätilö osui puhelimeen. Sellainen, joka kuunteli, vastaili ja selitti kärsivällisesti. Otti mun pelot tosissaan, ei vähätellyt niitä ja onnistui jopa hitusen rauhoittamaan mun mieltä
vakuutti, että jos istukan paikassa tai kiinnittymistavassa olisi jotain erikoista, olisi se huomattu jo rakenneultrassa ja siitä olisi laitettu silloin kontrolliaika lääkärille. Myönsi kyllä, että sektion jälkeen istukka herkästi kiinnittyy osittain arven kohdalle, mutta todella todella harvoin se aiheuttaa ongelmia. Tämä kätilö onnistui ihan eri tavalla rauhoittamaan mun mieltä kuin se, jonka kanssa puhuin torstaina. Mulla on onneksi vielä sype-aika 1,5 viikon päästä ja koska saatan joutua perumaan sen, tämä kätilö lupasi, että jos en sinne tapaamiseen pääse, niin pelkokätilö soittaa mulle ja jutellaan sitten puhelimitse
lapsenvahtiongelma. En mä voi tyttöä sinne mukaan ottaa, eikä mies voi olla töistä pois, kun on nyt aika paljon joutunut olemaan sairaslomalla ja haluaisi kuitenkin toukokuussa pitää lomaa, kun vauva syntyy. Meillähän mies ei ole oikeutettu isyyslomaan, koska ei ole ollut töissä tarpeeksi pitkään. Tehnyt pätkiä pätkien perään. Nyt on pidempi pätkä. Onneksi lomaa kertyy koko ajan, että jos voisi sitten pitää ihan tavallista lomaa
Nyt tämä mun mielenrauha kestää varmaan taas just siihen saakka, kun aamuyöllä herään ja alan miettimään asioita, joita ei varsinkaan yöllä pitäisi miettiä... Inhoan tätä panikoivaa piirrettä itsessäni.
Onneksi vauva sentään on (sokerihumalassaan) potkinut ja myllännyt mukavasti
ja niin helkkarin kipeästi tuonne vasempaan nivuseen
Pihla 28+6 (hui, kohta alkaa jo 30. viikko!)