Mä kyllä suosittelen sitä pelkopolia kaikille, jotka kokee tarvitsevansa tukea ja "järjen ääntä". Munkin piti mennä puhumaan synnytyspelosta, josta kärsin ekassa raskaudessa, mutta niin vaan kuitenkin käytiin läpi sitä keskenmenoa ja sen jättämiä pelkoja. Ja sain tosiaan uudenkin ajan, vaikka ilmoitin, etten tällä kertaa sitä synnytystä pelkää, vaan toivon vaan, että sinne saakka onnellisesti päästään
lisäksi sain puhelinnumeron, mihin voi soittaa ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa, jos tuntuu, että paniikki meinaa ottaa vallan, enkä pääse siitä yli ilman apua. Ihan oikeasti kannattaa mennä puhumaan niistä peloista ammattilaisen kanssa. Kyllä se ainakin mun mieltä huojensi ja nyt, kun on meinannut paniikki iskeä, olen saanut itseni aika nopeasti rauhoittumaan saamillani neuvoilla
siltikään en usko, että pystyn missään vaiheessa tästä raskaudesta nauttimaan ihan täysin ja etteikö ne pelot varjostaisi raskautta loppuun saakka. Mutta mulle riittää, että pystyn hallitsemaan sitä pelkoa edes jotenkin ja elämään sen kanssa nämä viikot. Ja vauvan synnyttyähän ne pelot ja huolenaiheet vaan muuttaa muotoaan
Samour, mielenrauhasta voi vaikka vähän maksaakin
hyvä, että kaikki oli hyvin. Tuosta tuli mieleen, kun mulla oli muutama viikko sitten koko ajan märkä olo (tiedättehän, tuntui, että jotain märkää valuu koko ajan...) ja olin ihan varma, että sen täytyy olla lapsivettä. Sitten kävin neuvolalääkärillä, joka sanoi tutkimuksen jälkeen, että se on ihan vaan valkovuotoa, eikä tosiaan tarvi miettiä, että olisi lapsivettä. Ja se jatkuva märkä olo loppuikin samana iltana
liekö sattumaa, vai aiheutinko senkin olon itselleni ihan vaan ajatuksen voimalla, kun kuvittelin, että jotain valuu ja että se ei voi olla kuin lapsivettä. On tämä yhtä hermoilua
Tänne ei mitään uutta. Oikealla puolella alavatsaa on joku sektion jättämä kiinnike, joka melko helposti ärtyy rasituksesta. Senhän ei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmaa ja se kyllä helpottaakin levossa. On vaivannut enemmän tai vähemmän koko raskauden ajan ja tulee varmasti vaivaamaan loppuun saakka. Mutta kestän kyllä kaikki kivut, säryt ja kolotukset, kunhan kaikki muuten menisi hyvin. Ja jo tämän henkisen puolen takia uskallan 95% varmuudella sanoa, että tämä raskaus saa jäädä viimeiseksi. Jos kaikki menee hyvin ja tämä lapsi saadaan, niin enempää en pyydä.
Nyt mukavaa perjantai-iltaa ja viikonloppua kaikille!
mies lähti poikien kanssa iltaa istumaan ja mulla oli suunnitelmissa ottaa hyvä kirja ja lueskella sängyssä, kun tyttökin on yöunilla jo. Kaivattu hengähdystauko päivän puuhien ja muutamien uhmaraivareiden jälkeen
Pihla 24+5