Niplis, kiva kuulla, että edelleen yhdessä kasassa
toivottavasti olet vielä monta viikkoa
Vauvatoiveinen, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! Ihanaa!
Arielille kiitokset tsempeistä
Täällä on myös jännitystä riittänyt tämän aamun suhteen. Viime yö menikin 4 tunnin unilla kolmessa pätkässä... Kolme tuntia pyörin hereillä ja yritin tehdä päätöksiä. Käyrillä istuin aamulla ja kaikki näytti hyvältä
synnytystapa-arvioon meni tunnin verran. Oli oikein ihana nuori naislääkäri. Kyseli ja kuunteli. Sektioarven katsoi ultralla sekä mahan päältä että alakautta ja näytti kuulemma siistiltä. Virtaukset oli hyvät, mutta vauvan kasvu on kuin onkin hidastunut. Nyt oli painoarvio 2178g, kun se 4 viikkoa sitten oli 1700g. Lääkärin mukaan kasvu ei ole dramaattisesti hidastunut, eikä mistään tarvi olla huolissaan, mutta menen kuitenkin sunnuntaina käyrille oman mielenrauhani takia. Lääkäri oli sitä mieltä, että mun kannalta on hyvä mennä, mutta vauvalla ei ole hätää, joten vauvan takia ei kuulemma olisi mikään "pakko" mennä. Menen ihan mielelläni. Ensi viikon perjantaina kontrolloidaan taas tuota kasvua. Lääkäri päätyi suunniteltuun sektioon, vaikken varsinaisesti sitä toiveena esittänyt. Mun kanssa juteltuaan oli vaan tullut siihen tulokseen, että selvästi olen enemmän valmistautunut ja asennoitunut siihen sektioon, jolloin se on mun kannalta parempi ratkaisu. Kysyi vaan, että onko se mulle ok ja sovitaanko alustava päivä
niinpä meillä on nyt takaraja sille, milloin vauva viimeistään syntyy! Ensi viikon perjantai näyttää sen, tarviiko sektiota aikaistaa, vai mennäänkö suunnitelman mukaan. Jos vauva ei ole juurikaan kasvanut, niin aion jo itsekin vaatia sektion aikaistamista. Ei mun pää kestäisi miettiä, miksi ei kasva. Eikä mun mielestä ole kummankaan etu odotella lähemmäs laskettua aikaa, jos vauva ei kasva. Sovittua päivää en kuitenkaan aio kertoa, kun se pidetään kaikilta salassa siihen saakka, että vauva on syntynyt
vain lapsenvahti saa tietää päivän etukäteen. Se on jo pakkokin
Kohdunkaulaa oli edelleen 3-4cm jäljellä, joten 8 viikossa on lyhentynyt hyvin vähän verrattuna tähän supistelun määrään. 8 viikkoa sitten oli 5cm. Että vaikka nämä jo aika epämukavia onkin, niin ei ne kovin paljon vielä tee. Fyysistä rehkimistä lääkäri kehotti välttämään ja jos supistelee, niin lepoa.