Kiitos onnitteluista
Niplis, kiva kuulla, että olet vielä yhtenä kappaleena
sullakin alkaa olla jo niin hyvät viikot, että vauvalla ei kohta enää ole mitään hätää, jos syntyy. Toivotaan kuitenkin, ettei vielä moneen viikkoon syntyisi
Pojalla on ikää nyt tasan viikko (ja puoli vuorokautta
). Tänään oli neuvolan kotikäynti ja kaikki oli hyvin. Painoa pojalla oli nyt 2800g (syntymäpaino 2786g, kotiutumispaino 26jotain). Korviketta ei tarvi antaa ollenkaan, jos ei halua ja jos poika pysyy tyytyväisenä ja nukkuu hyvin. Kokeillaan nyt siis ihan ilman korviketta. Eipä tuo hirveästi ole sitä saanutkaan, ehkä kerran vuorokaudessa. Tällä hetkellä imetys sujuu siis hyvin
kovin on tyytyväinen vauva, ei turhia kitise ja jaksaa välillä vähän seurustellakin
yöt nukkuu ihan kivasti. Viime yönä heräili parin tunnin välein syömään. Eikä edes tunnu yhtään pahalta herätä syötöille
paljon mukavampaa yövalvominen nyt on, kuin vaikka 2 viikkoa sitten. Aamuisin väsyttää, kun tyttö herää, mutta muuten en koe olevani kovinkaan väsynyt.
Hakasetkin sain tänään pois ja pikkuhiljaa olen alkanut liikkumaan jääkaappia ja vessaa pidemmälle
omalla pihalla ollaan ulkoiltu säiden salliessa ja eilen uskaltauduttiin koko perheen voimin kauppaan. Oli kiva päästä ihmisten ilmoille. Olo on paljon parempi ja kivuttomampi kuin raskausaikana
toki tuo vauvakin varmasti vaikuttaa niin paljon kaikkeen... On se ihana.
Tyttö on mahtava ja ylpeä isosisko, niinkuin nyt 2,5 vuotias voi olla
mielellään esittelee vauvaa kaikille, kovasti antaa pusuja ja paijailee. Ja muistaa kertoa, että äitiä oli ikävä. Vauva vie paljon mun aikaa ja huomiota varsinkin kun imetän, mutta vielä tyttö ei ole ollut mustasukkainen. Välillä istuu itsekin kainalossa, kun mä hankalassa asennossa yritän samalla imettää
ei liene ihme, jos selkä on jumissa...
Maha kutistuu melkeinpä silmissä ja mahdun jo muihinkin kuin äitiysvaatteisiin
vettä menee litratolkulla, imettäminen janottaa. Asiat on siis oikein mukavasti tällä hetkellä. Mies nyt meinaa tulla kipeäksi, mutta toivotaan, ettei tartuta meitä muita. Ja toki ei aina jaksaisi ottaa vieraita vastaan, kun innokkaita vauvan katsojia riittäisi...
Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin ja jokainen saa oman ihanan vauvan syliin saakka
on se vaan jotain niin parasta.
Pihla ja poika 1vko