Keskenmenon jälkeen kuumeilevat kesällä

Koski tervetuloa minunkin puolestani. Mä tunnistan tuon malttamattomuuden ja surun, kun menkat aina alkaakin. Meillä syntyi rv 20 pieni tyttö 4/2011 napanuoran puristumaan kuolleena ja ensimmäiset kuukaudet meni ihan hirveän pakon kanssa. PAKKO tulla HETI raskaaksi. Sitten hellitti vähän ja nyt ollaan hieman toiveikkaitakin elämän ja mahdollisten raskautumisten kanssa.

ON kierto tuntuu olevan tässä kuussa kohillaan, ei satu mihinkään, jippii!! Meilläkin on ihan tarpeeksi vastoinkäymisiä ollut tässä.. vuosi asuttu lattiasieniremontin keskellä ja kesäkuussa vuosi astianpesukone lattian väliin. Eli nyt on sitten revitty myös keittiö ja pesuhuone auki. Yritä siinä sitten pitää lippua korkealla.. Mutta nämä ovat niin pieniä murheita verrattuna siihen, että ihmisiä (kuten meidän pieniä) kuolee.
 
Joo, no mulla noi kilpparit on nyt kerran otettu kun sitä työterveydessä vaadin muitten oireitten kun keskenmenon takia. Mutta ne oli T4V 13,5 ja TSH 1,7, että ei taida niistä syitä olla näihin vauvajuttuihin. En vielä ainakaan toistaseks maksa yksityisestä sisätautilekurista.
 
Kyynel silmässä täälläkin kuumeilija teidän mukaan :wave:

Enkelipoikamme tuli Keskenmenossa elokuun alussa rv 15+6.
Meillä isommat lapset 10v ja 8v ja iltatähteä kovasti toivotaan.

Tämä vaan on niin vaikeaa aikaa. Just ku oli päässyt pahoinvoinnit ja väsymykset ohi että nautti jo odotuksesta niin kävi näin. Nyt ootellaan että tulis ekat menkat ja pääsis yrittämään taas.

Mut tiedot saa siis päivittää kolmatta toivovien listaan. Km 08/11 ja menkkoja ootellaan.
 
Inssi tehty ja helppoa oli.
Rupesi vaan huolettamaan nuo miehen spermatulokset, kun olivat tällaiset:
Tilavuus 3,5ml
Tiheys 32milj/ml
Kokonaismäärä 112milj
Liikkuvuus: a Eteenpäin liikkuvat 8,3milj
a nopeasti suoraan etenevät 7%
b hitaasti.. 19%
c paikallaan liikkuvat 11%
d liikkumattomat 63%

agglutinaatio: positiivinen

Spermavasta-aineet: MAR posit. IgA 60% IgG 90%

Pesun jälkeen:
Tiheys: 2,5milj/ml
a nopeasti suoraan etenevät 46%
b hitaasti etenevät 18%
c paikallaan liikkuvat 29%
d liikkumattomat 7%


Sanoi lääkäri, et jos sperma on ollu koko ajan tuollaiste, niin ihme on et luomuna raskaaksi tulee.
Ihmetyttää vaan, et missä on vika, kun miehelläni on kuitenkin 4 lasta ennestään ja yhdessä ollaan saatu aikaan 3 raskautta- tosin kaikki menneet kesken.
Tämä inssi, jos ei tuota tulosta, aletaan tutkia tarkemmin et mitä nyt tehdään.

Ai niin mainitsi se lääkäri et keskenmenojen syynä voi olla osana tuo mällikin.

VAIKEEKSI MENEE!!!
 
Tervetuloa Fantteli :wave: ja pahoittelut tietysti kokemastanne, rankkaa on.

Tillulle :hug: Toivotaan, että inssi tuo nyt toivotun tuloksen! :heart:

(.) pöh... Se gyne määräsi vkl tehtäväksi ovistestit sekä lauantaina, että sunnuntaina. Laski sen mukaan, että munis kasvais 20 tai 22 mm asti. Tein sitten tänään jo ekan testin, kun oli eilen jotain tuntemuksia. Hukkaanhan se meni, kun hätäpäissäni käyttäydyin kuten mies (lukematta käyttöohjeita) ja tein sen testin heti aamupissasta. Sain haalean viivan ja tutkittuani asiaa tarkemmin, niin näissä testeissä ainakin luki, ettei missään nimessä pidä tehdä aamun ekasta pissasta. No voi paska. Huomenna uusiks. :) Mutta ilmeisesti vielä ei ainakaan olla menty oviksen ohi, toivoa siis nyytistä vielä on!
 
tulin taas pienen hengähdystauon (töissä kiire...) jälkeen takas ja täällähän on tapahtunu vaikka mitä. tervetuloa uusille ja iiiiso :hug: kaikille sitä tarviaville, etenki vauvaqmeelle.

ja sitten suoraan ).( eli se ruskee tiputtelu sit vaan jatku ja jatku, raskausoireet alko kans häipymään pikkuhiljaa ja sieltähän se täti sitten taas tulikin. voi siis päivittää tänään kp 5/28. olin tällä kertaa itseasiassa todella helpottunu et täti tuli, kun en enää kestäny nahoissani sen tiputtelun ja niitten tulevien ja menevien raskausoireiden kanssa. kokoajan vaan pyöri mielessä että mitä ihmettä tää on ja et jos raskaus tästä alkaa ni ei varmasti kyllä hyvää seuraa. kerrankin näinpäin. :)

vasemman puolen munasarjat kipuilee edelleenki, mut gynen mielestä ne oli ihan normaalit. ja se sano kans et viikonki mittanen vaihtelu luteaalivaiheessa lasketaan normaaliks! :O siis ihan päinvastanen idea ku mitä miulla oli, ku mie olin käsittäny et korkeintaan pari pv voi vaihdella! mut tais olla aika rivigyne kyseessä, eikä käynti itseasiassa tuonu mitään uutta eikä sinänsä auttanu kyllä mihinkään. uuden visiitin sain 2kk päähän sillä ajatuksella et jos vielä jatkuu munasarjakipuilut ja omituiset vuodot ni 4kk jälkeen niitä kannattaa jo alkaa tutkia ku nyt nää kaks kiertoo voi johtua vielä ihan mistä vaan väliaikasesta häiriöstä.
 
Fantteli, tervetuloa palstalle ja pahoittelut, todella ikäviä olet saanut kokea :hug: Täällä palstalla on onneksi todella ihania ihmisiä, ja itse olen kokenut tuen voimia antavaksi. Toivottavasti näin on myös sinulle :heart:
Tillu, täällä on peukut pystyssä, että inssi antaisi toivotun lopputuloksen :heart:
Naive88 onnea oviksen bongaamiseen ja plussaonnea kiertoon! :)

Ja kiitos kaikille vielä halauksista ja pahoitteluista, kyllä tämä palsta on itselleni ollut niin tärkeä paikka, vaikka täällä vasta vähän aikaa olen ollut. Tuntuu, etteivät muut oikein pysty ymmärtämään miltä tuntuu, jos ei ole itse kokenut samantyyppistä.
On ollut myös syyllinen olo kokea näin suurta surua omasta tilanteesta, kun eiväthän nämä kaksi viimeistä ole olleet ns. "oikeita keskenmenoja" vaan kemiallisia. Mutta kun itselle sillä ei henkisesti ole ollut väliä, ovat sattuneet siinä missä ensimmäinen keskenmeno (joka sekin tuli varhaisilla viikoilla, mutta syke ehti näkyä...).
Nyt pitää purkaa kiukkua tänne, kun tuntuu, että pää räjähtää:
Lääkäri soitti eilen, ja kertoi, että hcg oli laskenut jo 4:ään. Eilen alkoi myös illalla voimakkaat krampit ja selkäkipu yltyi ja hyytymiä on nyt tullut runsaasti ulos. :'( Lääkäriltä sitten kysyin, että mitä nyt? Viimeksi (eri lääkäri) sanottiin, että vaikka jäisikin ns. kemialliseksi, pääsisi joihinkin verikokeisiin (hormoniarvoja) kolmannen jälkeen.. Eli rajaksi sanottiin, että raskaustestillä on varmennettu, että on ollut raskaana. Nyt lääkäri sanoi, että tutkimuksiin pääsyä on rajoitettu, eikä edes verikokeita oteta, jos ei ole kolmea peräkkäistä keskenmenoa, joissa alkio on jo voitu ultralla havaita. Hän sanoi, että jos tämä olisi kestänyt kolme-neljä päivää pidempään, olisi todennäköisesti jotain jo nähty ultrassa, ja tämä olisi laskettu. Mutta siis nyt kun on saldo yksi keskenmeno + kaksi kemiallista peräkkäin, niin jäädään vain odottelemaan. Jos tulee vielä kaksi keskenmenoa, jotka ultralla on ehditty varmistaa raskaudeksi, niin sitten tutkimuksiin. Mutta kemiallisia saa tulla vaikka viisisataa, mitä väliä. Anteeksi, on vaan niin turhautunut olo :mad:
Tiedän, että varhaisessa vaiheessa menee paljon raskauksia kesken, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että nyt jo kolme kertaa perättäin... Ja yksi siis on selvinnyt sinne viikolle 8-9 (vaikkakin lakannut kasvamasta jo viikolla 6-7).
Nyt ei tiedetä yhtään, miten tästä eteenpäin.. Ollaan mietitty, pitäisikö hakeutua yksityiselle ja pyytää selvittämään jotain perusasioita. Rahaa ei vaan kauheasti olisi käytettävissä, ehkä sellainen 500 - 600 euroa olisi laittaa.. Eikä oikein tiedä, mitä kaikkea kannattaisi meidän tapauksessa edes selvitellä, kun raskaudet alkaa helposti, mutta menee saman tien kesken. Yksi onnistunut raskaus on siis takana, josta todisteena ihana lapsi, mutta nyt mies on eri kuin viimeksi, eli tilanne siinä mielessä erilainen. Jotenkin on kuitenkin sellainen olo, että "vika" olisi minussa, kun menevät noin alussa kesken... Että olisi jotakin hormonitasoon liittyvää...
Nyt tuli oikein tajunnanvirtana tätä tekstiä.. Eikä tainnut oikein olla kunnolla päätä ja häntää... No, helpotti kuitenkin vähän purkaa tunteita. Eli nyt sitten miettimään, että hakeudutaanko yksityiselle ja mitä siellä kannattaisi tutkia meidän tilanteessa...
Ja pohditaan voidaanko aloittaa yritys nyt vuodon lakattua vai pitäisikö odottaa vielä seuraavaan kiertoon. Lääkäri sanoi vain puhelimessa, että kai nyt 28-vuotiaana tiedät minkälaiset menkat sulla on, päättele siitä onko nyt kyse vain keskenmenovuodosta vai keskenmenovuodosta + menkoista :O Hyvin tympeästi tuon tokaisi... No en minä suoraan sanottuna tiedä mitä vuotoa tämä nyt on, keskenmenovuotoa nyt ainakin kun hyytymiä tulee valtavasti, mutta en kyllä osaa arvioida onko myös menkkamaista, kun menkat on ollut välillä täysin sekaisin, 5 vuotta on ollut hormonikierukka joka on nyt ollut vasta puoli vuotta pois ja on vähän huono käsitys siitä, minkälainen oma kierto ja menkat nyt sitten kuuluisi olla. Välillä kun vuotaa runsaammin ja välillä hyvin niukat... Äh... : / Kaipa sitten lähdemme suoraan yrittämään, mitä sitä turhaan odotella, että pääsee taas seuraavan kemiallisen tai keskenmenon kokemaan :'(
 
Heipä hei.. Mitä tänne teille kuuluu?? Olen pitänyt vähän matalaa profiilia kun on niin paha olla kun km on jo 9kk.. jne.. kp en ees oo varma olisko 19..en enään jaksa uskoa plussaan mutta tässä nyt 3kk tiputan painoa ja sitten pääseekin varmaa tutkimukseen kunnalliseen kun on 12kk mennyt km.. Jos tärppää niin olishan se ihanaa mutta en vaa jaksa uskoa siihen!!!
 
Fantteli pahoittelut menetyksestänne :hug: Tervetuloa kuitenkin joukkoon mukaan :wave:

Tillu täälä on peukut pystyssä inssin onnistumisen puolesta!! Piti ihan käydä googlettamassa, että minkälaista normaalin mällin pitäisi olla, eli millaset noi arvot pitäis sillon olla. Ymmärsinköhän noista oikein, että noita vasta-aineita on miehelläs aika paljon? Pesun jälkeen näyttäis kuitenkin jo paremmalta noi tulokset, joten nyt vaan ne peukut ja toiveet kattoon :whistle: Mua vähän harmittaa se, ettei polilla haluttu tutkia tuon mun miehekkeen kamaa. Oishan se kiva tietää, minkä laatuista se on. Voihan olla, että sillä mälilläkin on ollu joku osuutensa meidänkin keskenmenoissa...

vauvaqme :hug: Tosi inhottavaa toi lääkäreiden suhtautuminen. Varsinkin, jos toinen lääkäri on jo lupaillu kokeita ja toinen sitten kieltää ne. Voisithan varata ajan yksityiseltä gyneltä. Pelkkä jutteleminenkin asiantuntijan kanssa vois helpottaa oloa ja voisit kysyä paljon pelkät perus hormoniverikokeet maksaisi. Luulis, ettei ne nyt niin kauhean kalliita ole. Ne hyytymistekijät ja kromosomikokeet on ne kalliimmat noista km-kokeista.

Muakin suorastaan loukkas, kun mulle lääkäri mainitsi km-tutkimusten tuloksia kertoessaan, että mun kolmas km (5+6) ei edes ollu varsinaisesti keskenmeno, vaan kemiallinen. Mutta kylläpä se vaan tuntui henkisesti ja fyysisesti ihan samalta kun ne kaksi muutakin jotka meni kesken 6+. Kai terveydenhuolto yrittää sillä jotain säästää, ettei kemiallisia lasketa keskenmenoiksi km-tutkimuksia ajatellen, kun ne kuitenkin on niin yleisiä. Ja niinkuin lääkäri mulle sanoi tutkimuksissa, että "näille näin varhaisille keskenmenoille harvoin löytyy mitään syytä näissä tutkimuksissa." Musta itsestä tollanen vähättely vaan tuntuu inhottavalta. Ihan kun ois jotain kakkosluokkaa, joka ei kuulu mihinkään. Ei ole lapseton, kun onnistuu tulemaan raskaaksi, mutta ei kärsi toistuvista keskenmenoista, koska raskaudet päättyy "liian" aikaisin. Eli terveydenhuollon näkökulmasta mua ei vaivaa mikään ja silti jostain kumman syystä musta ainakin tuntuu, että on tässä joku pieni ongelma olemassa, kun 2 vuotta on vauvaa kohta yritetty, eikä sitä oo vielä näkyny... :headwall:

toukka mite teillä meni siellä Naistenklinikalla? saitteko mitään uutta infoa keskenmenoon liittyen tai muuten?

kultakimpale :hug: jos tää kierto ois nyt vihdoin se teidän kierto! Plussatuulia :whistle:

Naive oviksen bongausonnea!!

kilppariarvoista: mä soitin eilen vihdoin mun kilppariarvot polilta, jotka otettiin vielä uudestaan sillon kesällä. Polin kesätauon takia sain ne vasta nyt. TSH oli 2,40 ja T4V 14. Eli ihan kohtuulliset, mutta vois kai toi TSH olla pienempikin. Mutta parhaat arvot tähän mennessä, jotka multa on mitattu! Otettiin myös kilpparivasta-aineet. Ne oli mulla 30. Yläraja siihen, että ne ois koholla on 60. Löysin niihin liittyen tälläsen artikkelin: Suomen L Mulle jäi vähän epäselväksi, että onko siis niin, että kaikilla ei ole noita vasta-aineita elimistössä...Kun mullahan niitä siis on, mutta ne ei ole koholla. Eli niille ei tehdä mitään. Mutta jos oikein tulkitsen, niin tuo tutkimus pitää ainakin mun kohdalla näköjään paikkansa.

ON: Eilen tein niin selvän negatestin, että melkein voisin olla 100% varma, että kp muuttuu 1:seksi huomenna tai viimeistään lauantaina...Mä NIIN vihaan negatestejä :mad: Varsinkin, kun sain CB:n tavistesteillä kahtena päivänä jotain haamujen haamua, mutta kai ne oli sitten vaan niitä kuuluisia CB:n vääriä plussia.
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82 Kuulumiset Naistenklinikalta: ens raskaudessa olis kuulemma mahdollisuus päästä suoraan lapsivesipunktioon. Mutta koska se turnerin oireyhtymä oli vaan sattuman kauppaa meidän kohdalla niin en mene tohon punktioon jos np-ulta näyttää normaalilta. Sit kun multa otettii vasta-aineet niin selvis ettei mulla ole immuniteettiä vihurirokkoon (vaikka rokotteen oon pienenä saanu). Soitin sit neuvolaan et pitäiskö mulle antaa se uuestaa, mut ei se hoitaja oikee tienny ja sano et kysyy neuvolalääkärin mielipidettä.

ON: Mua on alkanu niin ärsyttää, kun tuntuu että mun elämä pyörii nykyää koko ajan vaan tän vauva-asian ympärillä.. Ollaankin miehen kanssa päätetty mennä tjot meiningillä.. Se on ennenkin tepsiny meidän kohdalla ja viimeksi tulinkin siten heti raskaaksi. Kaikille oikein paljon +++++++++ tuulia :wave:
 
Fantteli tervetuloa ja pahoittelut menetyksestäsi :hug:

Tillu peukutellaan täältäkin

Toukka mulla on jotenkin sellanen mielikuva että kun sain vihurirokkoon rokotuksen yläasteella (vaikka olin sen sairastanutkin), niin mulle sillon sanottiin etten saa tulla raskaaksi vähään aikaan ton piikin takia... (no hei tossa iässä :LOL: ) mut kuitenkin, en sit tiiä onko muuttunut toi homma... Korjatkaa joku jos parempaa tietoa :)

On: Kierto noin puolessa eikä toisaalta jaksais oottaa mitä tuleman pitää... Kesälomakin alkaa olla ohi ja töihin pitäis ens viikolla suunnistaa ja tiedän sen että siellä katellaan mahan seutua jotta joko? Kaikenlisäks on tainnu tulla vähän lomakiloja niin mites saat muut uskomaan ettei vielä ole tärpännyt : / No vielä on viikonloppu aikaa lähteä vaikka mökille pienimmäisen ja miehen kanssa :)
 
Jep, jep, niinhän se meni, että tänään kp 1 :( Se hyvä puoli tossa aikaisin testaamisessa on, että kp1 ketutus kerkeää olla jo etukäteen. Tänään ei siis enää ota päähän yhtä rankasti. Mutta en vaan tajua miten taaskaan ei tärpännyt, vaikka ajotuskin oli taatusti kohillaan.

Unohdin eilen ihan kokonaan onnitella Memelisaa, syysmyrskyä ja Championia hyvistä ultranäkymistä!! Hienoa, että teillä kaikilla oli ultrissa kaikki hyvin :heart:
 
toukka90, vähän samoja mietteitä täälläkin.. Vauva-asia pyörii niin paljon päässä, että tuntuu, ettei paljon muuta ajatuksiin mahdukaan... Kun saisi jotenkin rentouduttua, ja oltua "yrittämättä" liikaa..

Koski, koita nyt oikein rentoutua ja nauttia viikonlopusta, niin jaksaa sitten toivottavasti töissäkin taas paremmin.. :heart:

Sanmar82, no voi että, höh :/ Olisin niin sinulle(kin) plussaa toivonut... Se negatiivinen raskaustesti on jotenkin aina yhtä inhottava, mutta olet oikeassa että vie ehkä vähän harmitusta siitä kp1:stä, kun sitten täti tulee.. Tai en mä tiedä onko sitten vaan just sitä, että osaa etukäteen jo sitä valmiiksi harmitella eikä ainakaan täti tule ihan puun takaa.. Inhottavaa joka tapauksessa. Mutta uuteen kiertoon taas, eihän muutakaan voi.

Nappula, ihana kuulla :heart: Oikein paljon onnea hyvistä ultrauutisista ja ihanaa odotusaikaa sinulle :heart: :flower:

Omaa napaa: Soitin tänään Väestöliiton klinikalle ja varasin ajan. Lääkäri oli siellä sitä mieltä, että kannattaa jo tässä vaiheessa selvitellä, josko olisi jotain mihin voitaisiin apua löytää, että raskaudet kestäisi eikä loppuisi alkuunsa. Aika on nyt puolentoista viikon päässä.. Sieltä sanottiin, että voi hyvin vuodon jälkeen halutessaan ilman ehkäisyä mennä, mutta että ovista kannattaa tuskin tikuttaa, kun kierto ei välttämättä nyt ole ihan normaali kemiallisen jäljiltä.. Mutta jos niin sattuisi, että ovis kuitenkin olisi tässä kierrossa, niin ei haittaisi, vaikka raskautuisikin. Vuoto on nyt (kai) loppumaan päin, ja lähinnä sellaista hyytymää on tullut reilusti. Ja jotain limaa.. Eli ehkä menkat sitten alkaa tässä myöhemmin ja sen jälkeen vasta normi kierto oviksen kera..

Tuli niin hyvä mieli tosta puhelusta Väestöliiton klinikalle. Kyllä helpottaa, kun saa puhua empaattisille ihmisille. Ja mielelläni maksan niin paljon kuin varaa on, jos palvelu on tuota tasoa. Jos ei muuta, niin saa ainakin vähän mielenrauhaa toivottavasti ja uskoa siihen, että vauvaa joskus vielä sylissään pitelee.
 
Koski: Mullakin on sellanen mielikuva ettei sais vähää aikaa yrittää raskautta jos sen rokotteen saa. En vielä tiedä annetaanko sitä mulle vai ei, mutta jos annetaa, niin kysyn kyllä et monta kiertoa olis sen jälkeen hyvä odottaa..

Nappula: onnea hyvistä uutisista! :)

vauvaqme: kiva että pääset tutkimuksiin :)
 
Tulin taustalta kurkkimaan teidän kuulumisia. Onnittelut Nappulalle hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Pahoittelut tädin kynsiin joutuneille... :'(
Osanotot menetyksistä tänne uusina joutuneista. :hug: Maailma ei toden totta ole reilu...

Sanmar :hug: Saa sitten olla viimeinen kp 1 sun kohdalla! :whistle:

Tillu Meilläkin hoidot aloitettu ja eka inssi takana... Pesun jälkeenhän liikkuvuus näyttää hyvältä, ylittää viitearvot. Mitä agglutinaatio tarkoittaa? Meillä oli myös noita vasta-aineita... Ja viskositeettiä. Koska sulla on testipäivä?

Anteeks kun en kommentoi kaikille erikseen, kovasti tekstiä tullut viime visiitin jälkeen. Paljon plussatuulta kaikille, voi kun se pieni meille kaikille pian suotaisiin!

Meillä tosiaan eka inssi takana ja huomenna olis lääkärin määräämä testipäivä, jännittää ihan hirmuisesti...
 
Täälläkin on ollut rankka työviikko, eka työviikko kesäloman jälkeen... ja tärppiviikko/viikonloppu :xmas:

mur-mur ,ja kaikki muutkin, kiitoksia tsempistä. Tosiaan ei tässä vielä heitetä kirvestä kaivoon vaan yritetään nyt vielä niin kauan, että onnistuu ;) Pitääkin varailla pikkuhiljaa aikaa gynelle ja kysellä tuosta verenohennuslääkkeiden käytöstä jo nyt yritysvaiheessa.. Itsekin olen vähän miettinyt, että onko piikitykset aloitettu liian myöhään.. Tossa tokavikassa raskaudessa aloin piikittää muistaakseni jotain rv 7 tienoilla ja siinä oli lisänä se miniasperiini niin että asperiini aamulla ja piikki illalla. Tukostaipumusta (jota oman gynen mukaan ei varsinaisesti ole kun taas riskiraskauksiin ja keskenmenoihin erikoistuneen klinikan lääkärien mielestä joku arvo on siinä rajamailla.. mene ja tiedä sitten) oltu vielä todettu mutta "varmuuden vuoksi" kokeiltiin. Luget oli kuvioissa myöskin.

Tässä viimeisimmässä raskaudessa hepariinipiikitykset alkoivat vasta jotain rv 8 tietämillä kun se alkuraskaus oli muutenkin niin epäselvää. Alkio oli piilossa eikä näkynyt ultralla alkuviikoilla, ja sitten kun saatiin näkyviin niin oli ihan liian pieni viikkoihin nähden.. pari viikkoa sitä seurattiin ja toivottiin ihmettä, jota ei tapahtunut.

Fantteli ja Missa-76 pahoittelut menetysten johdosta :'(

Vauvaqmeelle :hug: ja jaksamista. Elämä on niin perhanan epäreilua. Kuitenkin se toiveikkuus vaan jotenkin ihmeen kaupalla nousee sieltä jostain sielun syövereistä tän kaiken koetun jälkeenkin. Ihanaa, että pääset nyt aloittamaan tutkimukset. Toivottavasti jotain selviää! Kaikista kurjinta tässä omassa tilanteessa on oikeastaan se epätietoisuus, kun mitään konkreettista syytä näille toistuville keskenmenoille ei löydy. Liekö mullakin sitten syynä ennemminkin huonolaatuiset munasolut, mene ja tiedä. Kun ikääkin on jo ja koko ajan tulee lisää..

Sanmar myös sinulle tsemppiä päästä pettymyksestä yli, toivotaan parempaa onnea uuteen yritykseen!

Nappulalle oikein paljon onnea odotukseen :) ja tärppionnea kaikille, toivottavasti saadaan syyskuussa paljon plussia!
 
Nappulalle onnellista odotusta! :heart:

Vauvaqme johan oli tyly lääkäri.. Kaikesta sitä yritetäänkin säästää. Mää oon jo muutenkin paasannu siitä, että miks tartee kolme keskenmenoa kestää, kun kuitenkin on "yksinkertasiakin" asioita, joita voi tutkia ja lääkkeillä ehkä jopa avittaa, niin sitten vielä väittävät ettei mikään km ookkaan kun vaan kemiallinen, HUOH. Onneks kuitenkin nyt tutkitaan! :hug:

Sanmarille tätipahoittelut.. :hug: Uskotaan seuraavaan plussaan! :heart:

(.) Meillä bongattiin ovis, mutta on hyödynnetty vähän niin ja näin.. :( Saas nähä, negaan varaudun täysin. Nyt ei ainakaan pääse turhan aikaseen testaileen, kun niitä lugeja pitäs käyttää tiistaista 12vrk eteenpäin ja sitten testiä perään. Jännäillään siis taas kaks viikkoa. Voi kun, voi kun..

Käytiin repäsemässä eilen Helvetinjärvellä semmonen kevyt 11km metsävaellusta harjuille nousuineen ja laskuineen ja lopuks Helvetin kolulle kiipeäminen. Kumpikaan meistä ei oo mitenkään urheilullinen tapaus, mutta hengissä selvittiin. :LOL: Oli kyllä hauskaa, vaikka välillä meinas usko loppua. Nyt on sitten paikat kipeet, josko tästä alottais ihan pysyvämmin tän urheilijan uransa, ois kuitenkin painonpudotuksellekkin paikkansa. :)
 
Gabrielle: toi agglutinaatio tarkoittaa siittiöiden toisiinsa takertumista. Siis ovat kiinni päistään, hännistään tai keskeltä ja eivät pääse eteen päin. Lääkäri epäili noiden vasta-aineiden syyksi yli vuosi sitten ollutta eturauhastulehdusta. Miehelläni on kuitenkin 4 lasta ennestään ja yhdessä ollaan aikaan saatu 3 raskautta (km). Ja sanoi, et tollaisella spermalla ei luomuna tulla raskaaksi kuin ihmeen kaupalla.
Sanoi myös et siittiöt on voineet olla osa syyllisenä noihin meidän keskenmenoihin.
Kuka tietää..
Pitäs lugejen tunkeminen aloittaa. Tossa aiemmin oli täällä juttua siitä lugen laittamisesta, niin vinkkinä voin sanoa et ostakaa se Canesten Combi hiivasienilääke. Siinä tulee mukana sellainen pitkä muovinen asetin, millä sen lugen saa laitettua tarpeeksi syvälle helposti.

JA GABRIELLE:MITÄ TESTI NÄYTTÄÄ????

Sanmarille halit. Ja muillekkin pettymyksiä kohdanneille.
 
Täälläkin aloitellaan ensi viikolla taas luget. Kiitti Tillu vinkistä, pitääkin hommata tuo Canesten asetin!!

Tänään/huomenna pitäisi laskurin mukaan olla ovis mutta vielä ei ole oikein ollut selkeitä tuntemuksia sen suuntaan.. Yleensä kyllä tunnen ja havainnoin oviksen selvästi enkä siksi ole oviksia tikutellut. Nyt saisi kyllä tulla selkeät merkit, että osaisi aloittaa ne luget oikeaan aikaan.

Naive en osaa sanoa lugejen aiheuttamista r-oireista mitään kun olen tähän asti niitä käyttänyt vain jo raskaana ollessani. Minuakin kiinnostaisi siis tietää enemmän noista mahdollisista oireista :)
 

Yhteistyössä