Keskenmenon jälkeen kuumeilevat kesällä

Moi kaikille!

Sopiiko uusi kuumeilija mukaan?

Meillä neljättä kuumeillaan ja yksi km takana 04/11. Tuo km havaittiin vasta np-ultrassa viikolla 12+ , keskeytynyt keskenmeno siis. Pikkunen oli lakannut kehittymästä viikolla 8. Isku oli meille miehen kanssa todella kova... Tapahtumat etenivät muutenkin kovin kylmästi eteenpäin... Kätilö vain tokaisi, jotta ei tää tästä mukksi muutu, menkää aulaan oottamaan lääkäriä! Lääkäriltä napit saman tien suuhun ja lääkkeellinen keskeytys kotona parin päivän päästä... Seuraavana päivänä alkoikin sitten vuotaa ja rajusti. Siitä sitten ensiapuun ja matkalla meinasi taju lähteä todenteolla pariin otteeseen. Osastolle jouduin loppupäiväksi ja illalla todettiin kohtu tyhjäksi...

Siitä lähtien on uutta raskautta yritetty huonolla menestyksellä. Kerta toisen jälkeen joka kuukausi negaa näyttää testit, toisaalta eihän tässä montaa yk:ta km:n jälkeen vielä ole, mutta silti harmittaa :(

Kp olis tällä hetkellä 9/25 ja ainakin laskurin mukaan tällä viikolla pitäs oviskin tulla...
 
Se oli sitten taas siinä :'(
Ultrassa näkyi kohdussa nestettä, muttei mitään muuta.. Tiedän, ettei näillä viikoilla välttämättä juuri mitään näy, mutta lääkäri oli hyvin vaitonainen asiasta.. Oli sitä mieltä, että luultavasti on verta tuo neste.. Hcg-arvot saan tietää huomenna, mutta se lienee turhaa, koska tein tänään jo paniikissa testin Clearbluella (digitaalinen) ja se näytti "ei raskaana". :'(
En ymmärrä enää mitään.. Pari päivää sitten näytti vahvaa plussaa, verta ei ole tullut, ja nyt on muuttunut negaksi.
Nyt on niin paha olla, etten jaksa edes ajatella jatkoa vauvahaaveille.. Kolme kertaa peräkkäin kesken, ei jaksa ei. Ja huomenna lääkäri soittaa sitä hcg-arvoa, ei tekisi mieli edes puheluun vastata, kun tietää jo, ettei asiat voi hyvin olla jos Clearblue antaa negaa.
Ja kivut vaan yltyy :'(
 
Vauvaqme :hug: Mitkään sanat ei varmasti lohduta nyt, mutta tiiä, että me eletään hengessä mukana.. :heart:

Tervetuloa Koski :wave:

EM "onnea" tädistä, toivotaan, että seuraava plussa pärähtää sopivampaan aikaan! :)

(.) Kävin tänään siellä yksityisellä tussutohtorilla.. Olipa hyvä reissu! En kertakaikkiaan käsitä, että miksi se gynepolin lekuri sanoi, ettei tässä vaiheessa kannata mennä. :headwall:
No, sain paljon uutta tietoa, kuten sen, että tämä erittäin kokenut gyne ja lapsettomuusasioihin erikoistunut on sitä mieltä, että kun vuoto on ekassa km:ssä alkanut viikoilla 10+ ja silloin sikiöstä on saatu mitta 7+4, niin km on tapahtunut viikolla 8-9, eikä suinkaan silloin 7+4!! Tämä siksi, että kun pienen sydän lakkaa lyömästä, niin sikiö painuu kasaan... KUKAAN lääkäri ei ole tälläisesta edes maininnut. En tiedä, ei kai se niin merkityksellistä ehkä ookkaan, mutta nyt tuntu siltä. Mun kohdalla gyne puhu "myöhäsemmästä alkuraskauden keskenmenosta". Tästä toisesta km:stähän ei ole varmuutta, kun ei sitä oltu edes ultrattu, on voinu olla vaikka tuulimuna.

Joka tapauksessa, gyne ultras ja löysi siltä johtofollin, joka todennäkösesti ovuloi viikonloppuna! Saatiin meinaan lupa yrittää tässäkin kierrossa jo raskautta! :heart: Muutenkin tämän gynen mukaan yhdet menkat välissä odottelu on turhaa, keho kyllä tietää millon on prosessiin uudestaan valmis ja sanoi, ettei keholla ole kykyä muistaa (siis esim. limakalvoilla), että mikä vuoto sieltä on tullut viimeksi, synnytys, km vai tavalliset menkat, jos limakalvo ei ole tarpeeksi vahva, alkio ei kiinnity.

Jos en saa vkl plussaa ovistestiin, niin sitten maanantaina käy matka kontrolliultraan. Raskauden tueksi sain pienen annoksen disperiiniä ja luget. Jos näillä ei pelaa, niin sitten tutkitaan tarkemmin ja päästäänhän sitten jo julkisenkin puolen tutkimuksiin kolmen perättäisen jälkeen.. Nyt on ihan positiivinen mieli! Sanoi muuten gyne myös, että tavallisella rivilääkärillä tai rivigynellä ei ole tarvittavia tietoja tälläsissä asioissa. Toki voi olla, että pelaa itselleen asiakkaita, mutta en usko. Määräys myös, että seuraavassa raskaudessa pitäis ultrata viikolla 6 ja viikolla 10. Sitä siis odotellessa ja pikaista plussaa toivoessa! :)
 
MAANANTAI 22.8.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



Emby^...................KM 03/11...............................KP 10/28
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.........KP 10/26-30
Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 24/27-28
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
KatieSadie...............KM 02/11
Katie85....................KM 11/10
Alpa.......................KM 05/11
Lara_84..................KM 05/11
Naive88..................KM 04/11, KM 08/11
nellielli....................KM 08/11



HAAVEISSA TOINEN



bebel.................KM 12/09, 04/10, 10/10, 07/11......KP 9/28
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 16/?
caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 26/28
toukka90.............KM 06/11....................................KP 30/?
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11
Mamulis..............KM 07/10
Tehilla................KM 02/11



HAAVEISSA KOLMAS



Missa-76.........KM 04/11.................KP 16/26-30
Whisky Peat....KM 07/11
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10
Nappula...........KM 09/08, 02/09, 05/11



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.........................KM 04/11...............KP 9/25
johnu........................KM 01/11, 06/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 23/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, lemonade, Sandemar, ElinaMaria, Gabrielle, Too-ticki



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme



 
vauvaqme oon niin kovin, kovin pahoillani :hug: Mutta niinkuin Naivekin totesi, täälä ollaan kaikki sun kanssa hengessä mukana! Toi tuska ja suru on niin musertavia, kun elämä heittää kolmannen kerran p***aa niskaan. Tsemppiä!

EM onnea menkoista! (kerrankin kun voi näin sanoa :D )

Koski tervetuloa mukaan :wave: Ja pahoittelut km:stasi :hug: Toivottavasti teillä tärppää pian!

Naive kiva, että oli onnistunut lääkärireissu! Mua alkoi ihan tosissaan kiinnostamaan, että kuka lääkäri oli kyseessä ja missä tämä ottaa vastaan? Jos kyseinen lekuri ottaa vastaan jossain Etelä-Suomen alueella, niin haluisitko vinkata lääkärin nimen mulle vaikka yksityisviestillä, jos et halua sitä "julkisesti" huudella? Mä oon onnistunut aina törmäämään sekä yksityisellä, että julkisella sellaisiin gyneihin, jotka on noista "apukeinoista" ihan päinvastaista mieltä, kuin tuo sun tohtoris. Viimeksi sain kuulla, että disperiinistä ei mukamas oo mitään hyötyä ja mitään tollasia apukeinoja mulle on kuulemma turha määrätä, kun liiasta lääkitsemisestä voi olla kuulemma haittaakin. Huoh :headwall: Viime talvena sain yhden yksityisen gynen (tämäkin oli km:jen tutkimiseen erikoistunut) kirjoittamaan mulle pitkin hampain lugereseptin. Käskikö sun gyne sua syömään lugeja jo oviksesta vai vasta plussasta? Ja millä annostuksella? Mulle se gyne sanoi, että voisin syödä plussasta alkaen aamulla 1kpl ja illalla 1kpl. Mutta oon kuuullu, että usein ne aloitetaan jo oviksesta alkaen. ISO kiitos, jos jaksat vastailla =)
 
Sanmar - aloita vaan Luget kolmantena päivänä oviksesta.
..ja vaginaalisesti käytettynä, ei tule noita lieveilmiöitä niin paljoa.
(ja lapsettomuushoidoissahan noin juuri lääkäri ne määrääkin käytettäväksi)

Itselläni oli annos: 100mg/aamu 200mg/ilta
..onko siulla ne Luget 100, vaiko 200mg?

Ovat kyllä pikkasen hankalia laitella kun ovat aivan pyöreitä..mutta onnistuu se!=)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille, kaikki tuki tulee kyllä nyt tarpeeseen. Soitin sairaalaan ja kysyin hcg arvon. Oli enää 8 :( Eipä pieni sitten jaksanut tälläkään kertaa kauan sinnitellä. Vuotoa vaan ei vieläkään näy.. Onko muilla ollut tällaista tilannetta? Kauan olette joutuneet odottamaan vuodon alkua? Nyt pitäisi kai päästä johonkin tutkimuksiin kun kolmas kerta perättäin. Mutta niitäkin pitäisi osta itse pyytää eikä meinaa jaksaa ajatella. Osaatteko sanoa mitä tutkimuksia voi julkisella tässä tilanteessa pyytää ja saada? Entä jos menee yksityiselle, tulee varmaan järkyttävän kalliiksi ja osaako ne enempää tähän sanoa?
 
Vauvaqme kun mä kävin ennen vuodenvaihdetta yksityisellä (Väestöliitto) tutkituttamassa kiertoni epäsäännöllisyyttä niin laskua tuli todella roimasti. Kerkesinköhän mä siellä pari kuukautta käydä ja siinä ajassa laskua kerkes kertymään vajaa 700e ja tän päälle ois tullu vielä n.100e maksu alkututkimuksista ja haastattelusta, joka oli meille ilmanen kun meillä oli kandiopiskelijoita samassa tilassa opiskelemassa. Tuossa ajassa mulle tehtiin useammat folliseurannat, aukiolotutkimus, verikokeet ja mieheltä otettiin spermanäyte. Lisäksi kerittiin kokeilla yks kierto klomifeniä, jonka jälkeisellä kierrolla raskauduin (meidät oli tässä vaiheessa siirretty kunnalliselle puolelle jonoon).

Yksityisellä suosittelen kyllä muuta kuin lääkärilaitosta, koska ainakain tuolla väestöliitolla hinnoiteltiin kokonaispakettien mukaisesti, eli tuli jossainmäärin halvemmaksi kuin diacorilla. Ja palvelu oli todella tukevaa ja ymmärtäväistä. Jos pitäs joskus mennä uudestaan niin valitsisin itse tuon väestöliiton ehdottomasti.


Pikaisesti omasta tilanteesta.
Täällä käytiin viime torstaina np-ultrassa ja turvotusta oli 0,8mm, veriseulan tuloksia vielä odotellaan. Pientä ultrattiin tosi tarkasti ja kaikki näyttäs olevan niin hyvin ku vaan voi olla. Pelko on perseessä edelleen ja vielä ois 11pv ja ois edellisen raskauden rajapyykki ohitettu.

Mä toivon et teistä jokainen sais pikkuhiljaa (mahd. pian tietenkin) pysyvän plussan. Käyn täällä lähes joka päivä lukemassa kuulumisianne, ja ikävän lyhyitä nuo plussanneiden listat on :'( Tsemppiä kaikille!

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 13+2
 
Vauvaqme pahoittelut :hug: Mulla oli alkuraskauden km viime syksynä ja sillon tiputteli päivän tai kaksi mut kunnon vuotoa ei tullut ulos. Sanoivat et on niin alussa se raskaus et "sulaa" sinne kohtuun ja sit menkat tulee jossain vaiheessa ja vuotaa siinä pihalle. Mulla tais mennä 8 viikkoa et menkat alkoi sillon..

Naive mä oon sun kans samaa mieltä noista gyneistä et osa osaa asiansa ja osa ei. Ite kävin alkuraskauden ultrassa vahongossa sellasella gynellä joka on erikoistunut lapsettomusspuolelle ja oli kyllä aivan loistava! Jos menee kesken niin meen suoraan sille uudelleen kun osaa asiansa kunnolla eikä tartte miettiä et saiko kunnon hoitoa vai ei. Jotenkin se gyne vastas sellasiinkin asioihin joita en osannut ite kysyä mut olis jälkeen päin tullut mieleen. Kallis oli mut kaiken sen rahan arvoinen!

Champpis ja Martta 7+6
 

vauvagme olen pahoillani puolestasi... :hug: Onneksi täällä tuntuu vertaistuki olevan kohillaan.

Naivella on kyllä sattunut kohdalle hyvän tuntuinen lääkäri =) Itse ajattelin, jos nyt vielä tärppää, käydä ultrassa viikolla 8+. Ei vaan oo minkäänlaista hajua missä täällä mahtais kunnollinen gyne löytyä. Hankalaa kun ei koskaan ole tarvinnut moista miettiä...
 
Täällä taitaa olla kp1. Pientä tuhruttelua havaittavissa. Alkais ees nyt kunnolla vuotaa ettei käy kuin viime kierrossa jossa tuhrutteli 7 pv, 2 pv vuoti kunnolla ja vielä 2pv tuhrutteli.. Meillä olis huomenna Naistenklinikalle meno 2 kk sitten tapahtuneen km:n takia. Ne jotka ei muista mun tarinaa niin 14+ viikolla huomattiin keskeytynyt keskenmeno (syynä turnerin oireyhtymä). Saa nähä mitä uutta huomenna selviää
 
vauvaqme kyselit noista km-tutkimuksista. Meillähän meni niin, että viime joulukuussa kolmannen km:n jälkeen kävin yksityisellä tarkistuttamassa, että kohtu oli varmasti tyhjentynyt. Samalla tämä gyne kirjoitti mulle lähetteen julkiselle tutkimuksia varten. Sanoi, että kannattaa ehdottomasti mennä julkiselle tekemään ne tutkimukset, kun tulevat sielä niin paljon halvemmaksi. Aika Lapsettomuuspolille Kätilöopiston sairaalaan Helsingissä (asun pk-seudulla) tuli uuden vuoden jälkeen, mutta varsinainen aika oli varattuna meille vasta 15.4! Ajattelin silloin, etten jaksa mitenkään odottaa sinne asti, mutta äkkiä aika, eli 3,5kk näin jälkeenpäin ajateltuna meni kuitenkin. Käyntejä tuli yhteensä kolme: ensimmäienn käynti miehen kanssa, toinen käynti oli seuranta-ultra ja kolmannen kerran mentiin kuulemaan tuloksia. Ekalla kerralla gyne teki normi sisätutkimuksen ja ultrasi kohdun ja munasarjat tarkkaan. Lisäksi otettiin molemmista kromosomikokeet ja musta veren hyytymistekijät. Uuden kierron alussa mun piti käydä uudestaan verikokeessa, josta otettiin hormoniarvoja ja kierron keskivaiheilla kävin ultrassa, jossa tarkistettiin munasolun kypsyminen. Kierron loppupuolella kävin vielä kolmannen kerran verikokeessa. Mitään vikaa ei meistä siis löytynyt, kaikki hormoniarvot kuulmma ok ja kromosomit & mun kohtu kunnossa.

Sinänsä ihan positiivinen fiilis tosta julkisestakin jäi. Se vähän oli huono juttu, kun lääkäri oli joka kerta eri, niinkuin kai julkisella usein on. Ja halpaahan toi oli. Joka käyntikerrasta maksettiin vain 27€. Paitsi ekalla kerralla kun mies oli mukana, niin molemmat maksoi tuon 27€, eli 48€ yhteensä. Kaikkiaan siis maksoi yhteensä 108€, eli tolla rahalla ei ois varmaan saanu yksityiseltä kuin ekan käynnin, jos sitäkään. Ja kaikki verikokeet siis kuului tuohon hintaan, yksityisellähän niistäkin joutuu maksamaan. Viime syksynä kysyin yksityisellä lääkäriasemalla gyneltä tuon pelkän hyytymistekijäverikokeen hintaa ja sanoi sen olevan noin 400€! Tosin olen kuullut, että jossain yksityisellä maksaisi "vain 250€. Palvelu tietysti yksityisellä varmasti parempaa ja empaattisempaa. Julkisella ei myöskään saatu mitään "jatkohoitoa", kun kaikki oli ok.

Mulle tosin vikalla kerralla gyne sanoi, että mulla ei kuulema edes ole varsinaisesti peräkkäisistä km:sta kyse, kun viimeisin raskaus päättyi ennen 6+ viikkoa. Kuulemma 6+0 on se raja, kun katsotaan "virallisesti" km:ksi kemiallisen sijaan. Tosin tuokin varmaan vaihtelee sairaaloittain miten suhtautuvat. Mutta kannattaa ehdottomasti pyytää yksityiseltä lääkäriltä tai terveyskeskuksen lääkäriltä lähete tutkimuksiin, ei siinä mitään menetäkään!
 
Vauvaqme: Iso halaus!:hug:
Mulla tutkittiin kunnallisella, ja ihan tyytyväinen olin. Testeissä kaikki ok.
Ainoa, joka harmittaa on tuo kilpirauhasjuttu, joka kunnallisen lääkärin mielestä oli "ok" Mutta yksityinen määräsi arvot nähtyään mulle lääkityksen ja sanoi että on todennäköisesti ollut mun keskenmenojen syy.
 
Neiti-81 kehtaisikko laittaa tänne niitä kilppariarvoja, joilla lääkityksen oot saanu? Ja tietty muutkin semmoset, joille lääkitys on alotettu. Meinaan oon miettiny omia arvojani, jotka on kyllä varsin hyvin niitten viitearvojen sisällä, mutta kun ois muitakin kuvaan sopivia oireita.. Yksityinen gyne jolla kävin ei näitä arvoja mitenkään kommentoinu. Tänks!
 
Neiti81 mitkä sulla oli arvot ennen lääkitystä? Mä sain yksityiseltä sisätautilääkäriltä lääkityksen arvoilla t4v 11 ja tsh 2.4, kun oli tosi selvät oireet. paikallisessa tk:ssa vain naureskeltiin, et ei voi olla kilpparissa vikaa noilla arvoilla- Juu ei varmaan. Puolet hiuksista lähti, väsytti, sydän hakkasi, iho oli kuin sahara yms oiretta pukkasi. Kaikki on nyt poistunut, kun oon yli puolivuotta syönyt lääkettä. Viime kontrollissa arvot oli t4v päälle 14 ja tsh 1.7 suunnilleen.
 
Aamulla kirjoitin pitkän tekstin, vaan jonnekkin se sit häippäs.

Ensiksi vauvaqmeelle tosi paljon haleja- on tää niin väärin!!!

Sitte omaa napaa.. Eipä ne vastoinkäymiset loppunut siihen tytön auton alle jääntiin. Seuraavana yönä se mun koira sai uuden ja vielä pahemman kalkkikrampin. Huusi tuskissaan, tärisi, sätki, sit meni yht äkkiä ihan jäykäksi koko koira, korisi vaan ja sit meni ihan veltoksi- pissitki tuli alle. Minä hysteerisenä huudan ja itken, et nyt se kuoli nyt se kuoli. Mies oli onneksi rauhallinen ja osasi toimia. Oli vähän sitä kalkkia kotona, niin piikitti sen koiraan ja se siitä virkosi vähän. Taas yöllä 100km päivystävälle eläinlääkärille ja pikkuinen kalkki tiputukseen. Taas selvittiin. Nyt on saatava pennut nopeasti vieroitettua, et ei enään kolmatta kertaa tulisi kohtausta.
Onneksi ovat 3 viikkoisia, et osaavat jo lautaselta korviketta lipittää. Nyt sitten huolettaa, et kun se ei imetä ja maitoa tulee hirvittävästi, et tulee maitokuume.. Kyllä pitää olla tämän pentueen kohdalla kaikki vaikeaa. Sanoinkin eläinlääkärille, et mun puolesta vaikka kaikki pennut saa kuolla, kunhan tuo mun rakas emo koira pikku ystävä selviää. No jospa tää taas tästä.

Pregnyl piikitetty ja huomenna 13.00 uimarit matkaan ja piinaviikot alkakoon.. Tein brittien amazonista mammutti testitilauksen, kun siellä oli 50kpl jotaki 10 herkkyys testejä jotaki 7 puntaa. Ja noi clearbluen digitki tosi edullisia.
 
Neiti-81 kehtaisikko laittaa tänne niitä kilppariarvoja, joilla lääkityksen oot saanu? Ja tietty muutkin semmoset, joille lääkitys on alotettu. Meinaan oon miettiny omia arvojani, jotka on kyllä varsin hyvin niitten viitearvojen sisällä, mutta kun ois muitakin kuvaan sopivia oireita.. Yksityinen gyne jolla kävin ei näitä arvoja mitenkään kommentoinu. Tänks!
eli mullahan on vahva sukurasite vajikseen.
mulla on ollu arvot joskus ok (TSH 1, T4V 13), keskenmenotutkimuksissa oli TSH 3,6 ja t4V 12. Kontrrolloitiin varmuudeksi, ja oli sitten seuraavalla kontrollilla oli TSH 4,2 ja T4V 11. Kunnalliselta meinasivat vaan seurata (viitteet TSH <4,5 T4V 11-21) yksityinen kertoi etta laakitys olisi pitanyut aloittaa jo tammikuun arvojen perusteella.
Nyt oli arvot TSH 2,4 ja T4V 10, eli vielakin tulleet alas, joten laakitysta lisattiin, T4V pitaa saada kuulemma ainakin 16:sta!!! Ovat vielakin kuulemma huonot, varsinkin tuo T4V. Mutta suunta on nyt oikea, ja mulla on vuosia piinanneet selittamattomat sydamen rytmihairiot ja uniongelmat loppuneet kokonaan!!!
Mutta tallasta sorvaamista se nyt on et saadaan arvot oikeiksi. Lekuri oli sita mielta etta hyva etta nyt sai laakkeet kun selkeasti hanen mielestaan mun keskenmenot (4kpl) ovat tasta johtuneet. Nyt on viela kuulemma helppo saada oikea laakitys kun ei ole ihan perseellaan arvot olleet.
 

Yhteistyössä