Keskenmenon jälkeen kuumeilevat kesällä

Tillu Kiitos selvityksestä, en muistanut mitä tuo oli, tahmaisuutta siis sekin kuten viskositeetti, vähän erilaista vaan. Toisaalta hyvä, että ainakin yksi mahdollinen syy löytyi keskenmenoihin, inssillähän tuohonkin nyt päästään vaikuttaa! Peukutan teidän inssin onnistumisen puolesta!

Kiitos muillekin tsempeistä, niistä oli selvästi apua... Meillä plussattiin eilen. :heart: Tuntuu hyvältä kun pitkä odotuksen odotus on palkittu ja r-testin viivakin selvästi keskenmennyttä vahvempi ja mulla on tästä hyvä tunne. Paljon plussatuulta teille kaikille, toivottavasti niitä alkaisi satelemaan! Ja kiitos kaikesta tuesta mitä olen täällä saanut! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Gabrielle Onnea plussasta! :)

Bebel Kysyisin tosta verenohennuslääkejutusta mistä puhuit.. Kun itellä ollut nuorena veritulppa ja käytin sillon verenohennuslääkkeitä..mulle sanottiin sillon, et kun joskus tuun raskaaks, niin mulle joudutaan laittaan napapiikkejä..mietinkin tässä, et aletaanko sitä hommaa heti alusta asti hoitaan sit vai vasta myöhemmin jos on tarvetta? En tiedä mistä syystä sulla on ollut verenohennustarve raskausaikana, joten en tiedä osaatko vastata, mutta kyselen kuitenkin.. :) Toivottavasti en ole liian tungetteleva..
 
MAANANTAI 29.8.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 4/27-28
Emby^...................KM 03/11...............................KP 17/28
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.........KP 17/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
KatieSadie...............KM 02/11
Katie85....................KM 11/10
Alpa.......................KM 05/11
Lara_84..................KM 05/11
Naive88..................KM 04/11, KM 08/11
nellielli....................KM 08/11



HAAVEISSA TOINEN



toukka90.............KM 06/11....................................KP 7/?
caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 9/28
bebel.................KM 12/09, 04/10, 10/10, 07/11......KP 16/28
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 23/?
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11
Mamulis..............KM 07/10
Tehilla................KM 02/11
vauvaqme...........KM 05/11, 06/11, 08/11



HAAVEISSA KOLMAS



Missa-76.........KM 04/11.................KP 23/26-30
Whisky Peat....KM 07/11
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10
Fantteli............KM 08/11



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.........................KM 04/11...............KP 16/25
johnu........................KM 01/11, 06/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 30/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, lemonade, Sandemar, ElinaMaria, Too-ticki



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle



 
Onnea Nappula plussasta ja hienoista ultranäkymistä :heart:

Gabriellalle onnea hurjasti vielä tätäkin kautta :flower: Ja oikein tahmaiset tarrasukat pikkukaverille, että pysyy matkassa mukana :heart: Oliko sulla jotain lääkityksiä inssin tukena?

Naive onnea oviksesta! Pidän peukkuja, että saitte sen hyödynnettyä :whistle: Mitä oon lukenu noita lugejen käyttäjien kommentteja, niin aika paljonhan ne kai voi joillekin tehdä raskausoireita muistuttavia oireita.

Bebel Munkin "kyökkilääketiede" arviolla vois kuvitella, että sun kannattais alottaa ne hepariinipistokset jo aikaisemmin. Oviksesta tai viimeistään plussasta alkaen. Muistatko mikä arvo sulla oli niissä hyytymätekijöissä alakanttiin? Oliko se alle viitearvon vai ihan alarajoilla? Mä viikonloppuna googletin noita hyytymätekijäarvoja ja yritin ymmärtää niistä jotain. Kun siinä tulospaperissa, jonka sain ittelleni, on noin "miljoona" eri arvoa... Mulle siis sanottiin, että arvot ok ja siinä paperissakin lukee, että "ei havaittu tukostaipumuksiin assosioituvaa". Mutta pari arvoa on mullakin ihan alarajoilla, kuitenkin vielä viitteiden sisällä. Esim. joku APC-res (?) arvo oli 2,7, kun sen alaraja oli 2,2. Mietin siis vaan, että onkohan noilla mitään vaikutusta mihinkään...Ja yksi arvo mulla oli hiukan yläviitteen yläpuolella.

nellielli Tehtiinkö sulle sillon nuorena mitään verikokeita, kun sait sen veritulpan? Mietin vaan, että jos sulla todettiin sillon tukostaipumus, niin ilman muuta sun pitäis saada noi verenohennuspiikit käyttöön heti alkuraskaudessa! Kun noi tukostaipumusjutut voi usein olla syynä toistuviin keskenmenoihin. Tosin lääkäreillä tuntuu olevan jokaisella vähän oma mielipide, että millä rv:llä ne piikit pitäis aloittaa.

Kiitos kaikille tsempeistä :kiss: Jotenkin oon nyt ollu ihan maassa ja usko meinaa loppua tähän projektiin....tuleeko meille ikinä vauvaa? On vaan jotenkin niin paha mieli/paha olla, kun ei sitä plussaakaan taas kuulu. Vaikka eihän tässä oo menny, kun 2 kiertoa viimesimmän km:n jälkeen, joissa ois ollu mahis onnistua, eli ei paljon mitään. Mutta sitten kun laskee, että tänä vuonna tähän mennessä vaan se yksi onneton plussa (km 5+0) saatu aikaikseksi. 8kk menny siis edellisestä "oikeasta" plussasta, joka meni kesken joulukuussa. Pitäisköhän sitä varata aika jollekin lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle, jos sais jotain apuja tähän hommaan. Toisaalta ei huvita, kun pekään taas sitä vähättelyä, jota julkiseltakin puolelta tuli niskaan: "Ei oo mitään vikaa, niin ei oo mitään hoidettavaakaan". Sori tää negatiivisuus, maanantaina ei kykene muuhun :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Gabriellelle plussaonnea ja vahvoja vahvoja tarrasukkia!!

Sanmar juurikin tää gyne jolla kävin niin sano, että oikeastaan asiantuntijat näissä jutuissa on nimenomaan lapsettomuuspuolella vaikka on outoa ajatella, että kärsisi lapsettomuudesta, kun raskaaksi tulee, muttei ne kestä.

Täällä on kai nyt se ovis takanapäin sain sekä la että su vahvan plussan ovistestiin, perjantaina oli myös jo viiva, mutta hailakampi kun kontrolliviiva, joten testin ohjeiden mukaan sitä ei laskettu. Hyödynnetty on vähän niin ja näin, mutta kyllä jo usko on kovempi kun eilen. Yllätyin kun huomasin ja vasta tajusin, että mullahan on niin törkeän selkeet ovisoireet etten mitään testejä edes tarttis. :LOL: Limat on hyvät ja kaks iltaa tuli itkettyä kun mies ei muka halua mua ja ei voida koskaan tulla raskaaks kun ei kerran harrasteta seksiä oikeaan aikaan, no nyt laskiessa on niitä kertoja tässä oviksen aikaan kuitenkin muutamia, että ihan hyvillä mahiksilla mennään, kun plussat ainakin aikasemmin on saatu aika helposti. Eilisen päivän myös hikoilin aivan tuskasesti ja liitin senkin nyt tohon ovikseen. Nyt vaan mietin, että pitäskö niitä lugeja alkaa tunkemaan ti vai ke iltana..? Lääkärin ohje oli n. 3vrk oviksesta, mutta onkohan siitä jotain haittaa jos aikasemmin alottaa..?

Nellielli kysy ihmeessä lääkäriltä, mielellään joltain erikoistuneelta! Meinaan mähän syön nyt disperiiniä 50mg päivässä, vaikka se onkin ihan miniannos, mutta mulla ei ole todettu edes mitään tukostaipumusta. Mitä lueskellut olen, kuten Sanmarkin sanoi, niin noi tukosjutut on joku 70% selvittämättömistä alkuraskauden keskenmenoista, enkä yhtään usko, että kaikilla edes olis todettavissa tukostaipumusta.
 
Kerroinkin täällä aiemmin siitä kun mulla ei ole muodostunu vasta-aineita vihurirokkoa varten vaikka oon saanu pienenä 2 kertaa sen rokotteen. Kuulemma mulle pitäis nyt antaa se rokote uudestaa ja 3kk ei saa tulla raskaaksi. Sen jälkee katotaa testeillä onko muodotunu taaskaan vasta-aineita ja jos ei ole niin sit uus rokote ja taas ei saa tulla raskaaksi.. Jos päätän ottaa ton rokotteen niin meidän vauvaprojekti saattaa siirtyä aika kaus :/ Jos en ota nyt sitä rokotetta ja sairastan vihurirokon raskausaikana, niin se on vaarallista sikiölle. En tiiä yhtää mitä tekisin, pitää keskustella vielä miehen kanssa...
 
Naive88 ja Sanmar82 Kyllä mulle verikokeita tehtiin, mut en muista kyl, et oltais tukostaipumusta katseltu..mullahan oli ylipainoa sillon aika paljon ja nykyään oon hoikassa kunnossa, liikun paljon ja syön aika terveellisesti. Söin myös e-pillereitä siihen aikaan, joita sittemmin en oo saanu syödä tietenkään. Ja suvussa on tätä "tulppavaaraa". En ees oo tienny, et se tukostaipumus voi vaikuttaa keskenmenoihin. Oon vaan kuvitellu, et se, et mulla on tukos ollu, vaikuttaa vaan siihen, et saan sit piikkejä jossain vaiheessa. Ei mulle sillon nuorempana sen kummemmin kerrottu, et miten raskauden aikana hommat etenee, ku ei tosiaan olla mielessäkään vauvat sillon. Täytyy kyl melkein soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä asiasta paremmin! Jotenkin lannistava tieto..okei, eihän mulla oo ollu kun yks keskenmeno vasta, mut kyl tää silti pisti miettiin..en tosiaan aatellu, et se vois vaikuttaa tälleen.. Mut kiitos teille infosta!
 
Isot onnittelut Nappula ja Gabrielle :heart:

Toukka
sulla onkin nyt miettimistä...

On: Loma ohi ja huomenna siis töihin, mut viikonloppu meni mökillä rentoutuessa =) josko sitä jaksaa taas töissä seuraavaan lomaan. Ovis oli laskurin mukaan viime viikon torstaina (siis mä en erota iteltäni millään ilveellä ovista) ja eilen jostain syystä tuli kauhee kuvotus grillin hajusta, enkä sit meinannu mitenkään päin saada ruokaa alas... Mies ja vanhempi poika katto ihan ihmeissään sitä tilannetta... Mikä lieni joku äkillinen mahatauti? Tänään sit särkee päähän ja illalla pitäis skarppina kokoukseen lähtee : / . Mun kroppa ei taida haluta töihin...

Plussapuhureita kaikille :heart:
 
Suuret kiitokset onnitteluista! :heart:

Sanmar Ihan luonnolliseen kiertoon tehtiin kun ei ovispuolessa tuntunut olevan ongelmia. Irrotuspiikin eli sen pregnylin sain inssin jälkeen mut ei muuta. Todella toivon, että teidän raskas taival päättyisi pian sen pikkuisen ilmoittaessa tulostaan! :kiss:
 
Paljon onnea plussasta ja onnellista raskausaikaa Gabrielle :heart:

nellielli saitkin jo tuossa muutamia vastauksia tuohon tukostaipumuskysymykseesi. Otapa nopsaan yhteys neuvolaan/gyneen jos kerran sinulla veritulppa ollut. Yleensähän näitä tukostaipumuksia (ym.) keskenmenojen yhteydessä aletaan tutkia vasta silloin sen kolmen keskenmenon jälkeen, mutta sullahan tuo on jo tiedossa joten ehdottomasti kannattaa ottaa huomioon ja puheeksi jo nyt!

Minä olen alkanut piikittää hepariinia siinä rv 7-8 tienoilla ja itse mietiskelen, että onko aloitettu liian myöhään. Tästä on tosiaan niin monella lääkärillä erilaisia mielipiteitä milloin pitää aloittaa. Siitä tuntuvat olevan yksimielisiä, että ainakin sinne rv 19 tienoille pitää piikittää (kun vaan joskus vielä sinne asti pääsis!). Mulla on nyt tän vikan keskenmenon jälkeen kaksi eri hoitavaa tahoa ja vähän on tässä ollut sekaisin mihin pitää milloinkin olla yhteydessä/rampattu kahdessa paikassa samanaikaisesti...

Nyt pähkäilen aloittaako luget vai ei kun oviksesta ei ole ollut selkeitä merkkejä ja kp mukaan pitäisi olla jo oikeastaan ollut... vissiin soiteltava gynelle tai sit kylmästi jätän luget ottamatta. En ylipäätään usko, että näin pian kaavinnan jälkeen edes tärppää..
Eli vähän pasmat sekaisin täällä :D
 
Viimeksi muokattu:
nellielli - hepariini vaan heti käyttöön kun plussaat!:wave:


Itse sairastin keuhkoveritulpan 2001 ja lääkkeenä liotushoidon jälkeen 6kk Marevan(varfariini/hepariiniä vastaava, mutta tabletti)
..kun raskauduin -04 aloitettiin HETI Fragmin hoito(Marevania ei voi käyttää raskausaikana)koko raskauden ajan ja se jatkui vielä hetken synnytyksen jälkeenkin kun siirryin taas Marevaniin - se jäikin miulle sitten pysyväiseksi lääkkeeksi raskauden jälkeen.

Raskautuessani -09 taas Fragmin käyttöön..tuli km..mutta jatkan edelleen hepariinillä - on helpompaa kun ei tarvitse juosta INR-kontrolleissa(Marevania käyttäessä on käytävä labrakokeissa aikas säännöllisesti - välistä kävin viikoittain, jopa 2x)..vaikka kallis lääke tuo Fragmin on!:O
(Marevan vain 100 tbl n. 6e)

..kuitenkin hepariiniä käytettäessä n. 670e jälkeen täyttyy lääkekatto ja silloin 3kk:n lääkkeet vain 1.50e=)

Minulle tehtiin myös SPR:n hyytymispaketti..vastaus: ei tukos taipuisuutta!
..suvussa kuitenkin paljon verisuonisairauksia ja isäni veli sairasti saman ikäisenä kuin miekin(37v)keuhkoveritulpan ja menehtyi siihen.

naive - Juuuh, Luget VASTA kolmantena päivänä oviksesta!
..ja kannattaa tikuttaa, jotta varmistut oviksesta - Luget voi estää Oviksen kokonaan jos aloitat ne liian aikaiseen: /(luulet tuntemuksien perusteella oviksen olleen)

bebel - mikä kierron päivä siulla nyt?(kurkkasinhin jo listasta - Kp16)..milloin luulet oviksen olleen/milloin se yleensä on?
Voithan aloitella Luget vaikka vähän jälkijunassahin, niistä saattaisi olla hyötyä jos tärppi käy.=)

Tärppionnea!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur, tikutinkin oviksen, sain selvän plussan testiin sekä lauantaina, että sunnuntaina. Ja pitäskö 3vrk laskea oletetusta oviksesta, eli jos oon saanu sunnuntaina aamusella vahvan ovisplussan ja olettas, että 12h siitä plussasta ois ovis, niin laskenko sitten, että ma, ti, ke ois nää kolme vrk ja alotanko sitten luget ke-iltana vai vasta to-iltana? :LOL: Selkeetä, mutta ihan oikeesti tässä tilanteessa tuntuu, että sillä 12h voi olla merkitystä.... Tässähän tulee ihan pimeeks.
 
Naive..jos sait bongattua O-testiin lauantaina ekan vahvan plussan, olisi oletettu ovis silloin sunnuntaina..elikkäs, eka Lugepallero sitten alakertaan keskiviikko aamuna.;)
(näin miun mielestäni)

Ovis lasketaan siitä ekasta tasavahvasta plussasta - eli: tasavahvat viivaset testissä= dpo-1.. seuraava päivä dpo0(ovis) ja sitä seuraava sitten dpo1..jne..

Ovulaatio, tapahtuu yleensä 1-2vrk/TAI: 12-48h siitä bongatusta O-plussasta.

CB:n digihän mainostaa, jotta olisi siitä hymynaamasta aikaa sitten 48h kun ovis tapahtuu..ilmeisesti reagoi JO alhaisempaan määrään LH:ta, kuin tavan liuska&puikkotestit.

Huom!..siksi ei kannata vertailla tavan O-testejä digiin!
Miulla ovis nopsaan: yleensä menee vain tuo 12h - maximissaan 24h:n sisään.
..vaikka nykyisellään en enään ovuloikkaan varmaankaan joka kuukausi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyselin neuvolasta tosta, kun mulla on ollu veritulppa nuorempana jalassa. Homma menee niin, että seuraavaks kun tuun raskaaks, niin täytyy ottaa mahdollisimman pian yhteyttä neuvolaan ja ne tekee sieltä mulle lähetteen sairaalaan, jossa otetaan verikokeet ja katotaan, et mikä annostus mulle on hyvä. Eli piikittään joutuu aika alusta asti sit ja kuulemma ihan loppuun asti joka päivä.. mua vaan pelottaa.. en ite pysty niitä piikkejä laittaan.. en vaan pysty..en pystyny sillon aikanaankaan ku niitä mulle jouduttiin laittaan, vaan mun silloinen poikaystävä laitto ne mulle.. nykyinen mies varmasti laittaa piikit mun puolesta, mutta se ei oo varmaan joka päivä paikalla..kuitenkin niin pitkä aika sit se raskaus, et ei ny varmaan koko sitä aikaa nyhjätä 24h yhdessä.. jotenkin tuntuu, et menee varmaan se raskauden ajan innostunut olo ohi ton piikittämisen takia..et voiko siitä nauttia ees samalla tavalla ku sellaiset, jotka ei joudu piikittään..? Onko kokemuksia?
 
Ok, nellielli - sitten laittelet Luge palleron keskiviikkoiltana.:wave:

Naive - mie en ole voinut myöskään pistää ikuna itse, miun mies on hyvä pistäjä;)
..ja kyllä ainahin yhden yön voipi olla erossa - ei siis 24h kuin paita ja peppunen.=)

..ja KYLLÄ siittä raskaudesta nauttii IHAN YHTÄ LAILLA, vaikka on se piikittelyhin!:kiss:

Itsekkin kävin ensin päivittäin Neuvolassa piikin hakemassa ja viikonloppuisin Yhteispäivystyksessä - SE sitten alkoi jo voimille ottamaan: / ja aivan ihuna TH-täti neuvolassa opetti miun miehen pistämään.:heart:

Älä siis huoli, hyvin se tarvittaessa sujuu:)
 
Viimeksi muokattu:
Gabrielle jee, Onnea plussasta ja hurjasti Onnea matkaan!!! :heart:

Sanmar, kyllä se vauva vielä tulee teillekin, ihan varmasti! Epätoivoiselta tuntui minustakin, 1,5 vuotta vierähti ilman plussan plussaa vaikka takuuvarmasti joka ikinen ovis hyödynnettiin. Ja ihan varma olin vielä tänään kun ultraan menin, että huonot uutiset odottaa taas, niinku aina.

Mutta ultrassa näkyikin tänään elossa oleva, terveeltä vaikuttava 6 cm pitkä vauvanalku. Niskaturvotuskin oli tosi hyvä, vaan 0,5. Ensimmäistä kertaa tuntuu siltä että voi oikeasti alkaa odottaa vauvaa eikä uutta keskenmenoa. Ihan käsittämätöntä.

Mä niin odotan teitä tuonne toiselle puolelle kaikkia! Sanmar etenkin, ihan itku pääsi kun luin että olet käynyt seuraamassa mun kuulumisia. Kiitos kaikesta tuesta, se on ollut tärkeää. :heart:
 
mur-mur Mä oon siis valmistellu henkisesti mun miestä jo siihen, et se joutuu piikittään mua.. :) kun tiesin kyl, et sitä joutuu tekeen jossain vaiheessa, mutta en tosiaan tienny, et ihan alusta asti.. ja kyl tosiaan mun mies on jo sanonu, et sit se piikittää tarvittaessa..et eihän siinä muu auta.. tuskin se siitä nauttii, mut pakkohan se tehdä on.. :) Ja kyl nyt taas jo alkaa tuntuun, ettei se piikittäminen ny niin paha oo..mieluummin piikittää, kun odottaa sitä, et tuleekin se veritulppa jossain vaiheessa..tulppaa en todellakaan haluais enää saada..

Täytyy sit tosiaan käydä vaan hakeen se piikki vaikka neuvolassa sillon, kun mies ei satu pääseen sitä laittaan..tai opettaa muutama muukin laittaan se piikki! :D
 
mur-mur tänään jo kp 17 enkä ole selkeää ovista havainnoinut : / yleensä kyllä tunnen sen selvästi ja merkkaan kalenteriin ylös. Ja sitten menkkojen alettua totean, että nappiin meni kun menkat alkaa 14 vrk merkinnästä. Mulla on aika kellontarkka kierto ollut koko tämän yritysajan (28-29pvää). Taidan ootella vielä loppuviikkoon ja sitten aloitan varmuuden vuoksi ne luget...

Missähän vaiheessa sitä miniasperiinia kannattaisi alkaa ottamaan? Nyt jo heti?

Nellielli toivottavasti "pääset" piikittelemään pian :) Minä olen pystynyt itse piikittämään mutta ne parit ekat piikit ottaa aina voimille.. sitten se lähtee sujumaan. Itse en voisi kuvitellakkaan, että mies kävisi mua piikittelemään :LOL: Ja ei ne piikitykset sitä iloa raskaudesta vie, jopa päin vastoin minun mielestäni. Minä tosin en enää kahdessa viimeisimmässä raskaudessa ylipäätään ole pystynyt kovin kummasti iloitsemaan enkä raskaudesta nauttimaan :|

Mutta positiivisesti ajatellen eteenpäin, kyllä me onnistutaan vielä! Muiden täältä plussanneiden tarinat antaa niin kovasti toivoa :)
 

Yhteistyössä