Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Vähitellen alkuviikosta vahvistunut viiva, ja sitä mukaa kai alkaa pelottaa enemmän. Kaikki raskausoireet puuttuu ja oon alkanut ahdistua kaikenlaisista kohdunulkoisista ym. ikävistä ajatuksista. En uskalla miehellekään mitään vielä sanoa. Tuntuu että hän on yhtä lailla ahdistunut tästä edeltävästä ruljanssista. Sekin harmittaa kun jos tämä tästä nyt jatkuisi hyvin, niin missä vaiheessa uskaltaa nyt iloita.. 😑 Nyt arviolta dpo12, ja siinäkin mielessä ei oikein uskalla uskoa vielä mihinkään. Vaikkakin toisaalta iloinen siitä, ettei raskautuminen tuntuisi ongelma olevan.

 
Sain pyyhkäisynäytteiden tulokset. Ja all clear.
No tästä voidaan olla montaa mieltä oliko järkeä maksaa yksityiselle 390e ultrasta ka bakteeriviljelyistä. Mutta ainakaan, ei nyt paina mielessä "mitä jos".
Varsinkin jos tämäkin päättyy ikävästi, niin on ainakin tehnyt jotain ja yrittänyt minimoida riskit.
 
Sain pyyhkäisynäytteiden tulokset. Ja all clear.
No tästä voidaan olla montaa mieltä oliko järkeä maksaa yksityiselle 390e ultrasta ka bakteeriviljelyistä. Mutta ainakaan, ei nyt paina mielessä "mitä jos".
Varsinkin jos tämäkin päättyy ikävästi, niin on ainakin tehnyt jotain ja yrittänyt minimoida riskit.
Kyllä se on pieni summa mielenrauhasta, vaikka lompakossa kirpaiseekin. Ihana kuulla että näytteet on puhtaat ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Hienoa, että täällä on niin moni saanut hyviä uutisia! Onnittelut teille kaikille! 😍

Meillä valitettavasti jää taas homma tähän. Tänään neuvolassa sykettä ei enää ollut ja viikkoja 7+6 kun olisi pitänyt olla 8+4. Kätilö kutsui oikein gynen tarkistamaan ja roudasivat kaksi eri ultraakin paikalle, joten arvailun varaa ei jäänyt.

Ihan rauhallinen olo, haikea, muttei murtunut, kun en varsinaisesti päästänyt itseäni liian toiveikkaaksi alkujaankaan. Ehkä olen jollain tasolla vähän helpottunutkin, kun sai tietää tässä vaiheessa ja tietää suunnilleen, mitä seuraavaksi edessä. Jossain vaiheessa pitää jutella miehen kanssa, miten eteenpäin. Vieläkö yritetään vai estetäänkö vai miten. Mutta toki 5 keskenmenoa peräkkäin voisi tulkita kosmiseksi viestiksi, että on aika jättää tämä touhu ja nauttia perhe-elämästä nykyisellä kombinaatiolla. Mutta nyt odottelen malttamattomana, että tämä jatkuva ällötys loppuu, kun jätän luget pois ja luonto pääsee ottamaan ohjat käsiinsä.
 
Hienoa, että täällä on niin moni saanut hyviä uutisia! Onnittelut teille kaikille!

Meillä valitettavasti jää taas homma tähän. Tänään neuvolassa sykettä ei enää ollut ja viikkoja 7+6 kun olisi pitänyt olla 8+4. Kätilö kutsui oikein gynen tarkistamaan ja roudasivat kaksi eri ultraakin paikalle, joten arvailun varaa ei jäänyt.

Ihan rauhallinen olo, haikea, muttei murtunut, kun en varsinaisesti päästänyt itseäni liian toiveikkaaksi alkujaankaan. Ehkä olen jollain tasolla vähän helpottunutkin, kun sai tietää tässä vaiheessa ja tietää suunnilleen, mitä seuraavaksi edessä. Jossain vaiheessa pitää jutella miehen kanssa, miten eteenpäin. Vieläkö yritetään vai estetäänkö vai miten. Mutta toki 5 keskenmenoa peräkkäin voisi tulkita kosmiseksi viestiksi, että on aika jättää tämä touhu ja nauttia perhe-elämästä nykyisellä kombinaatiolla. Mutta nyt odottelen malttamattomana, että tämä jatkuva ällötys loppuu, kun jätän luget pois ja luonto pääsee ottamaan ohjat käsiinsä.
Voi itku. Uskon että pettymys koskee silti, vaikka et kamalasti vielä ollutkaan asiasta innostunut. Haleja❤
 
Hienoa, että täällä on niin moni saanut hyviä uutisia! Onnittelut teille kaikille!

Meillä valitettavasti jää taas homma tähän. Tänään neuvolassa sykettä ei enää ollut ja viikkoja 7+6 kun olisi pitänyt olla 8+4. Kätilö kutsui oikein gynen tarkistamaan ja roudasivat kaksi eri ultraakin paikalle, joten arvailun varaa ei jäänyt.

Ihan rauhallinen olo, haikea, muttei murtunut, kun en varsinaisesti päästänyt itseäni liian toiveikkaaksi alkujaankaan. Ehkä olen jollain tasolla vähän helpottunutkin, kun sai tietää tässä vaiheessa ja tietää suunnilleen, mitä seuraavaksi edessä. Jossain vaiheessa pitää jutella miehen kanssa, miten eteenpäin. Vieläkö yritetään vai estetäänkö vai miten. Mutta toki 5 keskenmenoa peräkkäin voisi tulkita kosmiseksi viestiksi, että on aika jättää tämä touhu ja nauttia perhe-elämästä nykyisellä kombinaatiolla. Mutta nyt odottelen malttamattomana, että tämä jatkuva ällötys loppuu, kun jätän luget pois ja luonto pääsee ottamaan ohjat käsiinsä.
Olen todella pahoillani, niin harmillista kuulla. Miten näitä toisille sattuukin aina niin monta 😔
 
Hienoa, että täällä on niin moni saanut hyviä uutisia! Onnittelut teille kaikille!

Meillä valitettavasti jää taas homma tähän. Tänään neuvolassa sykettä ei enää ollut ja viikkoja 7+6 kun olisi pitänyt olla 8+4. Kätilö kutsui oikein gynen tarkistamaan ja roudasivat kaksi eri ultraakin paikalle, joten arvailun varaa ei jäänyt.

Ihan rauhallinen olo, haikea, muttei murtunut, kun en varsinaisesti päästänyt itseäni liian toiveikkaaksi alkujaankaan. Ehkä olen jollain tasolla vähän helpottunutkin, kun sai tietää tässä vaiheessa ja tietää suunnilleen, mitä seuraavaksi edessä. Jossain vaiheessa pitää jutella miehen kanssa, miten eteenpäin. Vieläkö yritetään vai estetäänkö vai miten. Mutta toki 5 keskenmenoa peräkkäin voisi tulkita kosmiseksi viestiksi, että on aika jättää tämä touhu ja nauttia perhe-elämästä nykyisellä kombinaatiolla. Mutta nyt odottelen malttamattomana, että tämä jatkuva ällötys loppuu, kun jätän luget pois ja luonto pääsee ottamaan ohjat käsiinsä.
Voi ei, olen todella pahoillani teidän puolesta! Voimia tulevaan, ja halauksia! ❤
 
Ultrassa kaikki hyvin LA muutettiin +4pvää, mutta sen arvasinkin jo ennakkoon.

Mites Mimmimami, joko on uutisia? Jännitän nyt sun puolesta
Onnea uutisista!
Täällä ei ihan niin hyvin, mutta oli siellä tyyppi hengissä. Ainakin viikkoa pienempi kooltaan, joten jännittäminen jatkuu 😐
Ollaan nyt päivää pidemmällä, mitä marraskuussa päästiin, eli päivä kerrallaan ..
Silloinkin oli yhtälailla pienempi, plussa menkoista/oviksesta laskettuna ajallaan kummassakin kuitenkin.
 
Hienoa, että täällä on niin moni saanut hyviä uutisia! Onnittelut teille kaikille!

Meillä valitettavasti jää taas homma tähän. Tänään neuvolassa sykettä ei enää ollut ja viikkoja 7+6 kun olisi pitänyt olla 8+4. Kätilö kutsui oikein gynen tarkistamaan ja roudasivat kaksi eri ultraakin paikalle, joten arvailun varaa ei jäänyt.

Ihan rauhallinen olo, haikea, muttei murtunut, kun en varsinaisesti päästänyt itseäni liian toiveikkaaksi alkujaankaan. Ehkä olen jollain tasolla vähän helpottunutkin, kun sai tietää tässä vaiheessa ja tietää suunnilleen, mitä seuraavaksi edessä. Jossain vaiheessa pitää jutella miehen kanssa, miten eteenpäin. Vieläkö yritetään vai estetäänkö vai miten. Mutta toki 5 keskenmenoa peräkkäin voisi tulkita kosmiseksi viestiksi, että on aika jättää tämä touhu ja nauttia perhe-elämästä nykyisellä kombinaatiolla. Mutta nyt odottelen malttamattomana, että tämä jatkuva ällötys loppuu, kun jätän luget pois ja luonto pääsee ottamaan ohjat käsiinsä.
Olipa surullinen uutinen 😔 Voimia tulevaan ja pohdintoihin.
 
Kuinkakohan kauan tässä odottelisi ennen kun ottaisi lääkäriin yhteyttä. Keskenmenosta tuli 7 viikkoa ja vieläkään ei näy menkkoja. Raskaustesti negaa. Menkkamaisia jomotuksia on ajoittain ollut, mut ei mitään. Turhauttaa, ärsyttää ja vähän huolettaakin.
Toki sairastin sen koronan samaan rytäkkään keskenmenon kanssa, joten on tullut pohdittua senkin mahdollisuutta tähän kun ei näy eikä kuulu menkkoja. Kun jos keskenmenossa kohtuun olisi jäänyt jotain, niin en kai mä raskaustestistä olisi saanut negaa tai varsinkaan verikokeessa hcg olisi ollut alle 5, joka oli viitearvona siinä.
 
Kuinkakohan kauan tässä odottelisi ennen kun ottaisi lääkäriin yhteyttä. Keskenmenosta tuli 7 viikkoa ja vieläkään ei näy menkkoja. Raskaustesti negaa. Menkkamaisia jomotuksia on ajoittain ollut, mut ei mitään. Turhauttaa, ärsyttää ja vähän huolettaakin.
Toki sairastin sen koronan samaan rytäkkään keskenmenon kanssa, joten on tullut pohdittua senkin mahdollisuutta tähän kun ei näy eikä kuulu menkkoja. Kun jos keskenmenossa kohtuun olisi jäänyt jotain, niin en kai mä raskaustestistä olisi saanut negaa tai varsinkaan verikokeessa hcg olisi ollut alle 5, joka oli viitearvona siinä.
Mulle sanoi gyne silloin että jos ei reiluun 2kk kuulu menkkoja niin sitten yhteyttä.
 
vierailija
Moikka! Ensimmäinen raskaus takana ja huonostihan se päättyi 😔 perjantaina todettiin sykkeettömyys, pari viikkoa sitten ultrassa vielä 6+ vastaava sikiö sykkeellä. Siinä välissä on alkava elämä kuihtunut. Otin aamusta 6 aikaan ohjeen mukaan 4 cytoteciä ja menin nukkumaan. Heräsin vaille kymmenen ja noin 11 jälkeen alkoi menkkamaiset kivut vahvistua ja verta tuli ehkä desin verran pönttöön ja sen jälkeen pienellä ponnistuksella noin peukalon pituinen suokulan muotoinen vaalea kudosklöntti. Raskauspussi varmaankin? En ole ihan varma tuliko ennen sitä jotain muutakin, olin niin shokissa tilanteesta. Sen jälkeen vuotoa on tullut pöntöllä tiristämällä aina teelusikallisia kerralla eli todella vähän. Hyytymiä tai kudospaloja en ole huomannut. Veri on kirkasta vuotoa. Siteeseenkään ei ole tullut kuin pieniä plänttejä. Pelottaa ihan hirveästi, ettei kaikki raskausmateriaali ole tullut ja joudun kaavintaan tai saan kohtutulehduksen. Voiko lääkkellinen tyhjennys näin vähillä viikoilla olla näin vähäisellä vuodolla vai olisiko syytä soittaa polille huomenna?

Kaikenkaikkiaan mieli on todella murtunut ja usko paremmasta huomisesta ja siltä, että minusta koskaan tulisi äiti on mennyt. Epäsäännöllinen kierto, lyhyt luteaalivaihe ja yli vuoden ehkäisemättömyys yhdessä keskeytyneen keskenmenon kanssa vievät viimeiset toivon rippeet 😞
 
vierailija
Moikka! Ensimmäinen raskaus takana ja huonostihan se päättyi perjantaina todettiin sykkeettömyys, pari viikkoa sitten ultrassa vielä 6+ vastaava sikiö sykkeellä. Siinä välissä on alkava elämä kuihtunut. Otin aamusta 6 aikaan ohjeen mukaan 4 cytoteciä ja menin nukkumaan. Heräsin vaille kymmenen ja noin 11 jälkeen alkoi menkkamaiset kivut vahvistua ja verta tuli ehkä desin verran pönttöön ja sen jälkeen pienellä ponnistuksella noin peukalon pituinen suokulan muotoinen vaalea kudosklöntti. Raskauspussi varmaankin? En ole ihan varma tuliko ennen sitä jotain muutakin, olin niin shokissa tilanteesta. Sen jälkeen vuotoa on tullut pöntöllä tiristämällä aina teelusikallisia kerralla eli todella vähän. Hyytymiä tai kudospaloja en ole huomannut. Veri on kirkasta vuotoa. Siteeseenkään ei ole tullut kuin pieniä plänttejä. Pelottaa ihan hirveästi, ettei kaikki raskausmateriaali ole tullut ja joudun kaavintaan tai saan kohtutulehduksen. Voiko lääkkellinen tyhjennys näin vähillä viikoilla olla näin vähäisellä vuodolla vai olisiko syytä soittaa polille huomenna?

Kaikenkaikkiaan mieli on todella murtunut ja usko paremmasta huomisesta ja siltä, että minusta koskaan tulisi äiti on mennyt. Epäsäännöllinen kierto, lyhyt luteaalivaihe ja yli vuoden ehkäisemättömyys yhdessä keskeytyneen keskenmenon kanssa vievät viimeiset toivon rippeet
Olen pahoillani keskenmenosta!
Mutta AINA on toivoa!
 
vierailija
Voimia vierailijalle tilanteeseen. 😔

Tänään alkoi lopulta tiputtelu. Menetys todettiin yli kaksi viikkoa sitten ja silloinkin homma oli päättynyt jo päiviä aiemmin. Suusta pääsi jes! ja paska! Lopultakin tämä päättyy, mutta ajoitus ei paljon huonompi voisi olla. Maanantaina on töissä tärkeä päivä, jolloin katsotaan onko 2 vuoden ponnistelu tuottanut tulosta eikä minulle ole sijaista. Aikakin sille sovittiin jo viime vuoden puolella. Saapa nähdä, missä kuosissa sen vedän. Tiistaille ehdin jo varata poliajan, kun ei näyttänyt keskenmeno käynnistyvän. En tiedä vielä mitä tekisin ajalle.

Tässä viikkojen kuluessa olen kyllä yhä vahvemmin tuumannut, etten enää kertaakaan halua olla turhaan raskaana. Turvonnut maha, rytmihäiriöt (oma erikoisraskausoireeni) ja huono olo eivät kertakaikkiaan enää maistu. Näitä lugesteron tuettuja pitkittyneitä kuvioita en siis ainakaan enää toista.

That said, toivoa on. Se mikä ei toimi minulle, voi hyvin toimia muille. Ja saanhan minäkin pitää "ikkunaa raollaan" luomuraskaudelle.
 
Täällä myös km meneillään taas, rv 11. Marraskuun km oli fyysisesti aika oppikirjamainen, mutta tää on jotain muuta. Verta tulee ja tulee, kuin saavista kaataen ja kivut puskee läpi panacodin+ibumax800 😵
Menossa tänään uudestaan polille, kun eilen ei ollut lääkäriä paikalla ja kätilö huolestui huterasta voinnista. Hb oli eilen kuitenkin 150 vuodosta huolimatta, joten joku mättää. Olen nyt koittanut juoda paljon, ettei kuivu lisää jos siitä johtui lukema.
Mahdollisesti antavat lääkkeet vielä, että vuotaminen loppuisi nopeammin, en kyllä tiiä miten selviän vielä isommista kivuista..
Synnyttäessäkään ei ole näin kauaa tarvinnut kärsiä ja silloin on sentään epiduraalinkin saanut
 
vierailija
Täällä myös km meneillään taas, rv 11. Marraskuun km oli fyysisesti aika oppikirjamainen, mutta tää on jotain muuta. Verta tulee ja tulee, kuin saavista kaataen ja kivut puskee läpi panacodin+ibumax800
Menossa tänään uudestaan polille, kun eilen ei ollut lääkäriä paikalla ja kätilö huolestui huterasta voinnista. Hb oli eilen kuitenkin 150 vuodosta huolimatta, joten joku mättää. Olen nyt koittanut juoda paljon, ettei kuivu lisää jos siitä johtui lukema.
Mahdollisesti antavat lääkkeet vielä, että vuotaminen loppuisi nopeammin, en kyllä tiiä miten selviän vielä isommista kivuista..
Synnyttäessäkään ei ole näin kauaa tarvinnut kärsiä ja silloin on sentään epiduraalinkin saanut
Voi ei! Pahoittelut keskenmenosta 😔

Et kuulu helpolla pääsevän. Tuo verentulo on varmasti pelottavaa, onneksi pääset polille tarkistamaan tilanteen. Sitä verimäärää on niin vaikea arvioidakin kotioloissa.

Tuli minullakin synnytyksiä mietittyä, kun viime yönä valvoin supistusten kanssa ja buranat eivät tuntuneet missään. Aika eri fiilis kestää niitä, kun tietää, että sieltä on vauva tulossa. Varmaan oli kuitenkin juuri sellainen oppikirjakm, kun sekä poltteet että vuoto rauhoittuivat kun raskausmateriaali tuli ulos. Sain jopa muutaman tunnin unta aamuyöstä.

Toivottavasti saat pian apua pääset pahimmista vuodoista ja kivuista.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimami
Voi ei! Pahoittelut keskenmenosta

Et kuulu helpolla pääsevän. Tuo verentulo on varmasti pelottavaa, onneksi pääset polille tarkistamaan tilanteen. Sitä verimäärää on niin vaikea arvioidakin kotioloissa.

Tuli minullakin synnytyksiä mietittyä, kun viime yönä valvoin supistusten kanssa ja buranat eivät tuntuneet missään. Aika eri fiilis kestää niitä, kun tietää, että sieltä on vauva tulossa. Varmaan oli kuitenkin juuri sellainen oppikirjakm, kun sekä poltteet että vuoto rauhoittuivat kun raskausmateriaali tuli ulos. Sain jopa muutaman tunnin unta aamuyöstä.

Toivottavasti saat pian apua pääset pahimmista vuodoista ja kivuista.
Lääkäri oli sellainen kohta eläkeiässä ja ei suostu miettimään muuta vaihtoehtoja, kun omansa vuodelta nakki. Kauheesti ei sellaisen kanssa tule kyseltyä. Ensviikolla meen neuvolaan ja kysyn kyllä kaikki mitä mieleen tulee 👍
Vuoto määrästä, niin tänään mennyt paketillinen suurimpia yösiteitä ja ne kastuvat kerralla, niin ettei tiedä mistä kohtaa ottaa kiinni. Sama määrä vielä pönttöön joka kerta mennessä. . Eiköhän nyt lopu kun suurimpia kaapi pois polilla ja otin juuri 2 tyhjentävää pilleriä.
 
Ei kuulu plussaa, 5 kiertoa keskenmenosta. Eilen ehkä sain haamun, tänään en, olisko sit kemiallinen, menkat ei oo alkaneet mutta eiköhän ne pian ala. Onhan se kemiallinen sekin jo enemmän kuin aiemmin, josko sit seuraava... mut vaikea jaksaa positiivisena kuukaudesta toiseen.
 
Ei kuulu plussaa, 5 kiertoa keskenmenosta. Eilen ehkä sain haamun, tänään en, olisko sit kemiallinen, menkat ei oo alkaneet mutta eiköhän ne pian ala. Onhan se kemiallinen sekin jo enemmän kuin aiemmin, josko sit seuraava... mut vaikea jaksaa positiivisena kuukaudesta toiseen.
Meillä 4 yk ja itselle iski tosi paha noro juuri ovulaation jälkeen. Tuskin mikään raskaus alkoi siinä rytäkässä, kun kouristelin kivuissa. Ei siis suuria oletuksia tähän kiertoon. Viime kierrossa pettymys oikein iski, kun olin jotenkin vakuuttunut olevani raskaana (jostain syystä x) 🙄

Oon siis lukenut tätä palstaa sivussa. Syksyllä oli kkm, joka todetiin nt-ultrassa ja oli mennyt kesken vko 6. Raskausoireet senkun jatkui eli luotto oman kropan tuntemuksiin kyllä aikalailla meni, kun en sitä pystynyt bongaamaan. Jälkikäteen voimakkaat alaselkäkivut varmaan olivat selkein vinkki, mutta en osannut yhdistää keskenmenoon.
 
Yhdeksän viikkoa se vei keskenmenosta, että menkat vihdoin eilen alkoi. En ole kyllä koskaan ollut menkkojen alusta näin iloinen. :D Kropassa tapahtuu jotain sentään ja voi lopettaa stressin siitä. Jotenkin heti paljon toiveikkaampi olo, että ehkä meille vielä hetkenä tai toisena vielä vauva suodaan. Jos nyt tästä kierrosta tärppäisi, la menisi aivan jouluun.. Mut en todellakaan ala mitään välikiertoja enää pitämään, jos tulee joulu vauva niin tulkoon. :love:
 
Mä voisin tulla tänne kans kuumeilemaan. Sain torstai yönä keskenmenon ja vielä tulee kovia kipupiikkejä. Kokemuksia kaipailen kauanko yleensä vuoto jatkuu ja missä kohtaa on syytä mennä lääkäriin?
 
vierailija
Mä voisin tulla tänne kans kuumeilemaan. Sain torstai yönä keskenmenon ja vielä tulee kovia kipupiikkejä. Kokemuksia kaipailen kauanko yleensä vuoto jatkuu ja missä kohtaa on syytä mennä lääkäriin?
Mulla keskenmeno vuoto kesti 3 pvä. Alkoi kovilla kivuilla. Mun mielestä se oli jos vuotaa 2 vko keskenmenosta niin sitten lääkäriin. Tietysti jos tulee todella runsaasti esim kananmunan kokoisia hyytymiä tai siteet ei riitä. Niin sitten heti yhteyttä lääkäriin
 

Yhteistyössä