Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Hei, kerrotko noista bakteeriviljelyistä tarkemmin? Minulla oli usein yritysaikana bakteerivaginoosi, oireet ainakin täsmäsivät. Nyt rv 20+ on ollut epämääräisiä kipuoireita esim. virtsaamisen jälkeen, ei kuitenkaan ollut vti:tä. Murehdin, voisiko emättimen alueen tulehdus oireilla vastaavasti. Vuotokin haiskahtaa mielestäni välillä...
Minä sain ohjeen käyttää suunkautta syötävää alapäälle tarkoitettua maitohappoa femiflor. Sekä- I say cranberry, alakautta laitettavia tabletteja jotka ehkäisisivät epäsuotuisten bakteerejen kasvua. Nämä suositteli tämä lapsettomuuslääköri aloittamaan heti raskauduttua ja sitten käväistä pyyhkäisitesteissä. Jotakin kokkisuvun bakteereja epäili. Minullakin oli tuntemuksia virtsatessa mutta neuvolan perus testeissä ei mitään koskaan löytynyt.

Tuo femiflor ja i say cranberry kuuri 7-10pvä. ei ainakaan, haitaksi ole sinun kokeilla jos mietityttää.
 
Menkat taitaa alkaa, kierto olikin sitten tosi lyhyt, ovis jo kp14 ja tänää kp 24 tuhruttelee jo 😞

Pientä toivonkipinää kuitenkin, varasin tänään lapsettomuuslääkärille ajan, hoitaja sitä suositteli, uskoisin siis pääseväni myös tuon käynnin jälkeen kohdun tähystykseen tutkittamaan jos on kaavinnasta kiinnikkeitä. Toki parashan olis että kohdun limakalvo parantuu just ens kiertoon ja tähystystä ei tarvisi.

Mutta, löysin täältä myös n.10v takaisen kirjoituksen henkilöltä jolle oli tehty kaavinta ja menkat sen jälkeen tosi niukat ja käytännössä vain tuhrua niinkun mulla. Hänellä olikin tähystyksessä todettu että kohtuun olikin jäänyt vielä raskausmateriaalia kaavinnasta huolimatta! Niin vähän että ovuloi säännöllisesti mutta silti vaikutti siihen ettei limakalvo kasvanut normaalisti 😲😲😲 tämä siis kesti km:stä tähystykseen yli 6kk ajan siellä kohdussa 😱

Mullahan tarkistusultrassa km jälkeen on lääkäri kirjannut että kohdun perällä "kirkastuma, hyytymää" ja 2 menkkojen jälkeen seuraavassa ultrassa siellä samassa paikkaa jotain näkyi edelleen, joskin lääkäri ei sitä ole kirjannut mutta sanoi siitä mulle vastaanotolla. Ei kuitenkaan ollut hänen mielestään "mitään".

Voi että, olisipa jostain tällaisesta, helpommalla hoidettavasta kuin kiinnikkeistä kyse 🙏🙏🙏🙏🙏
 
Minä sain ohjeen käyttää suunkautta syötävää alapäälle tarkoitettua maitohappoa femiflor. Sekä- I say cranberry, alakautta laitettavia tabletteja jotka ehkäisisivät epäsuotuisten bakteerejen kasvua. Nämä suositteli tämä lapsettomuuslääköri aloittamaan heti raskauduttua ja sitten käväistä pyyhkäisitesteissä. Jotakin kokkisuvun bakteereja epäili. Minullakin oli tuntemuksia virtsatessa mutta neuvolan perus testeissä ei mitään koskaan löytynyt.

Tuo femiflor ja i say cranberry kuuri 7-10pvä. ei ainakaan, haitaksi ole sinun kokeilla jos mietityttää.
Tuli tuosta mieleen, että lactolady sisältää itsessään myös karpaloa 👍
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Heippa! Mites kaikilla menee?

Mulla on taas alkanut tulla se epävarmuus tilanteesta 🙄
Olin jo päättänyt, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan, mutta kyllä nyt silti ahdistaa. Mistäs sen tietää onko masussa kaikki kunnossa. Vielä pitää viikko kärvistellä ennen nt-ultraa.
 
Heippa! Mites kaikilla menee?

Mulla on taas alkanut tulla se epävarmuus tilanteesta
Olin jo päättänyt, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan, mutta kyllä nyt silti ahdistaa. Mistäs sen tietää onko masussa kaikki kunnossa. Vielä pitää viikko kärvistellä ennen nt-ultraa.
Hyvin täällä menee (kai). Aika sellaiset tasaiset oireet jatkuu, vähän pientä lisämaustetta on tullut mukaan, kuten huonosti nukuttuja öitä ja ummetus - mikä on normaalisti hyvin nukkuvalle ja erinomaisen ruoansulatuksen omaavalle henkilölle vähän kauhistus. Mutta ihan rauhallisen hyvä fiilis on. Siirrettiin varhaisultraa eteenpäin, kun mulle tuli sellainen olo, että ehkä tää 6+ jotain olis ollut kuitenkin liian aikaisin. Vaikka oikeasti tietysti haluaisin juosta sinne heti.. Mutta pääseehän sinne nopeamminkin, jos siltä tuntuu.

Mä oon vähitellen päässyt päätöksen kautta siihen olotilaan, että luotan siihen, että todennäköisyydet on tässä mun puolella. Toivotaan, ettei tarvitse kohdata surullisia uutisia.
 
Minä kävin tänään toisessa varhaisultrassa. Siellä oli edelleen syke ja 7+3 katkarapu, joka oli edelliseen mittaukseen nähden kasvanut päivälleen tarpeeksi. Hematoomakin oli enää vain hieman näkyvissä. 😊

Nyt oikeastaan on eka kertaa olo, että taidan tällä kertaa olla oikeasti raskaana. Katsotaan, mihin fiilikset heilahtaa, kun viimeisimmästä ultrasta on taas enemmän aikaa.
 
Mä olen varannut varhaisultran viikon päähän ja silloin olis 10vk täynnä. Marraskuussa km alkoi tiputtelemaan 9+6, joten siksi tuohon vasta. Neuvolaan kun otan yhteyttä vasta jos silloin näyttää hyvältä. Vähän saattaa tulla kiire saada muita aikoja siinä kohtaa, mutta eiköhän se järjesty.
Tällä hetkellä pitkittynyt stressaava tilanne elämässä, kotonakin tuli sairastettua ja viikko sitten vuosin illan vertailun, niin ihme on jos raskaus jatkuu. Toivottavasti on kuitenkin kiva yllätys sitten viikon päästä edessä!
 
Minä kävin tänään toisessa varhaisultrassa. Siellä oli edelleen syke ja 7+3 katkarapu, joka oli edelliseen mittaukseen nähden kasvanut päivälleen tarpeeksi. Hematoomakin oli enää vain hieman näkyvissä.

Nyt oikeastaan on eka kertaa olo, että taidan tällä kertaa olla oikeasti raskaana. Katsotaan, mihin fiilikset heilahtaa, kun viimeisimmästä ultrasta on taas enemmän aikaa.
Minulla on tänään 7+4, taidetaan siis olla samoissa päivissä 🤭

Minä en ole käynyt ultrassa, enkä todennäköksesti mene kuin vasta NT. Pitää koittaa kotidoblerilla metsästää sydänääniä ennen sitä. Viimeeksi kuului rv10. Mutta joillakin on kuulunut jo aiemmin.
 
Mä olen varannut varhaisultran viikon päähän ja silloin olis 10vk täynnä. Marraskuussa km alkoi tiputtelemaan 9+6, joten siksi tuohon vasta. Neuvolaan kun otan yhteyttä vasta jos silloin näyttää hyvältä. Vähän saattaa tulla kiire saada muita aikoja siinä kohtaa, mutta eiköhän se järjesty.
Tällä hetkellä pitkittynyt stressaava tilanne elämässä, kotonakin tuli sairastettua ja viikko sitten vuosin illan vertailun, niin ihme on jos raskaus jatkuu. Toivottavasti on kuitenkin kiva yllätys sitten viikon päästä edessä!
Ainakin seuloihin jos menet on kiire, kun verinäytteet siihen pitää antaa vk10 :)
Meillä täällä Hussissa voisi olla jo vaikea saada nt ultra aikaakaan noin lähellä kun tuntuu olevan ruuhkaista. Vaikea mutta ei mahdoton varmaan
 
Toivon kaikille tarrasukkia matkaan 🥰

Täällä sanoi että vk8 haluaa laittaa neuvolasta lähetteen veriseulaan ja nt-ultraan. Se lähete toki käsiteltiin ihan seuraavana päivänä, joten taisi olla vaan neuvolantädin hätäilyä. Niitä muita neuvolanaikoja en minäkään vielä varannut. Lupasin soittaa nt-ultran jälkeen, niin varataan se rv14 neuvola (tähän on kyllä pakko lisätä: jos on vielä tarvis) 🙄
 
Käärmeinen
Huutelen tänne väliin noista neuvoloista ja seuloista. Mulla oli varattuna eka neuvola rv 10+4 (10+0 - 10+4 piti ottaa verikokeet) ja sieltä sit sain lähetteen ja kävin heti neuvolan jälkeen verikokeissa. Vähän tuli kiire ultra-aikojen kanssa mutta onnistui. Varasin joskus rv 7 tuon neuvola-ajan mutta ajattelin etten sitten ole siellä turhaan vaihteeksi, kun takana oli 2 keskenmenoa.

Terveydenhoitaja kysyi tuolloin rv 10+4 että uskaltaako jo onnitella. En vieläkään tiedä uskaltaako tässä ketä onnitella ja milloin, mutta tuo minityyppi joka keikkui 10+4 neuvolassa mukana on edelleen mukana, viikoilla 35+0 ❤ Voimia uusiin raskauksiin ja yrittämiseen keskenmenojen jälkeen ❤
 
Ainakin seuloihin jos menet on kiire, kun verinäytteet siihen pitää antaa vk10
Meillä täällä Hussissa voisi olla jo vaikea saada nt ultra aikaakaan noin lähellä kun tuntuu olevan ruuhkaista. Vaikea mutta ei mahdoton varmaan
Iän puolesta edessä nipt ja ainakin täällä otetaan näytteet ja nt-ultra samalla kertaa. Nt-ultra onnistuu vielä 12+6 vai jopa pidemmällä? 🤔
 
Hyvin täällä menee (kai). Aika sellaiset tasaiset oireet jatkuu, vähän pientä lisämaustetta on tullut mukaan, kuten huonosti nukuttuja öitä ja ummetus - mikä on normaalisti hyvin nukkuvalle ja erinomaisen ruoansulatuksen omaavalle henkilölle vähän kauhistus. Mutta ihan rauhallisen hyvä fiilis on. Siirrettiin varhaisultraa eteenpäin, kun mulle tuli sellainen olo, että ehkä tää 6+ jotain olis ollut kuitenkin liian aikaisin. Vaikka oikeasti tietysti haluaisin juosta sinne heti.. Mutta pääseehän sinne nopeamminkin, jos siltä tuntuu.

Mä oon vähitellen päässyt päätöksen kautta siihen olotilaan, että luotan siihen, että todennäköisyydet on tässä mun puolella. Toivotaan, ettei tarvitse kohdata surullisia uutisia.
Hah, ei pitäis kyllä näköjään näillä hormoneilla sanoa mitään tollasta kuin eilen. Tänään taas jotenkin olo tuntuu yhtäkkiä ihan superepävarmalta ja vaikealta luottaa tähän ollenkaan, vaikka uusia oireitakin on ilmaantunut. Ehkä täytyy vaan mennä nukkumaan (väsyttää), aamulla kaikki on monesti paremmin.
 
Tämä raskaus tuntuu etenevän samalla lailla kun edellinen keskenmennyt. 5-7viikoilla satunnaista ruskeaa tuhrua ja nyt 8viikolla isompi kirkasverinen holahdus.
En usko että tämä on vielä kesken, mutta aika suuri "luotto" on sille että taas puhkeaa kalvot isoilla viikoilla.
Eli mikäli kaikki menee samoin, alkaa tuossa noin rv10 ennakoivat supistelut.
Tässä sitä saa roikkua löysässä hirressa vielä pari kk jos niin käy. Ja mitään eikai voi tehdä muuta kuin odottaa tulevaa.
 
Tämä raskaus tuntuu etenevän samalla lailla kun edellinen keskenmennyt. 5-7viikoilla satunnaista ruskeaa tuhrua ja nyt 8viikolla isompi kirkasverinen holahdus.
En usko että tämä on vielä kesken, mutta aika suuri "luotto" on sille että taas puhkeaa kalvot isoilla viikoilla.
Eli mikäli kaikki menee samoin, alkaa tuossa noin rv10 ennakoivat supistelut.
Tässä sitä saa roikkua löysässä hirressa vielä pari kk jos niin käy. Ja mitään eikai voi tehdä muuta kuin odottaa tulevaa.
Onpa kurja kuulla noista tuntemuksista, kun käy siinä miten tahansa, niin löysässä hirressä roikkuminen on kyllä ahdistavaa!

Mulla on yksi myöhäinen kkm, niin ymmärrän kyllä tuon huolen. Muille on tärkeä merkkipaalu se rv12, mulla se on vasta kun vauva on sylissä.

Itse asiassa olen pohtinut että pääseeköhän tälläisellä syyllä johonkin pelkopolille? Oli tuo esikoisen odotusaika ihan tosi horror, kun pelkäsin ihan koko ajan. Jos vauva oli hissummin pari tuntia, niin olin varma hänen kuolleen masuun. Ammattilaisen kanssa asiasta jutteleminen voisi olla paikallaan.
 
Onpa kurja kuulla noista tuntemuksista, kun käy siinä miten tahansa, niin löysässä hirressä roikkuminen on kyllä ahdistavaa!

Mulla on yksi myöhäinen kkm, niin ymmärrän kyllä tuon huolen. Muille on tärkeä merkkipaalu se rv12, mulla se on vasta kun vauva on sylissä.

Itse asiassa olen pohtinut että pääseeköhän tälläisellä syyllä johonkin pelkopolille? Oli tuo esikoisen odotusaika ihan tosi horror, kun pelkäsin ihan koko ajan. Jos vauva oli hissummin pari tuntia, niin olin varma hänen kuolleen masuun. Ammattilaisen kanssa asiasta jutteleminen voisi olla paikallaan.
Minulla itseasiassa onkin lähete neuvolapsykologille. Ihan hyvillä mielin sinne menen, mutta en usko sen tuovan sillä tavalla mitään apua tähän asiaan. Sen verran paljon kun itse tiedän asioista, ja olen perehtynyt niin kenenkään keskusteluapu ei kyllä minulle apua voi tuoda. Mutta avoimin mielin kyllä siellä käyn kun ajan saan. Ainoa asia joka tässä voisi auttaa on ultrat tiheään, testit kaikesta mahdollisesta ja tarkka seuranta.
Sellaista ei ole luvassa.
 
Onpa kurja kuulla noista tuntemuksista, kun käy siinä miten tahansa, niin löysässä hirressä roikkuminen on kyllä ahdistavaa!

Mulla on yksi myöhäinen kkm, niin ymmärrän kyllä tuon huolen. Muille on tärkeä merkkipaalu se rv12, mulla se on vasta kun vauva on sylissä.

Itse asiassa olen pohtinut että pääseeköhän tälläisellä syyllä johonkin pelkopolille? Oli tuo esikoisen odotusaika ihan tosi horror, kun pelkäsin ihan koko ajan. Jos vauva oli hissummin pari tuntia, niin olin varma hänen kuolleen masuun. Ammattilaisen kanssa asiasta jutteleminen voisi olla paikallaan.
Mä mietin samaa, vaikka pelkoa ei ehkä keskustelu poista, ei siitä haittaakaan olisi. Eli jos, kun, sitten joskus plussaan, meinaan pyytää keskusteluapua menettämisen pelkoon kylllä.
 
vierailija
Minulla itseasiassa onkin lähete neuvolapsykologille. Ihan hyvillä mielin sinne menen, mutta en usko sen tuovan sillä tavalla mitään apua tähän asiaan. Sen verran paljon kun itse tiedän asioista, ja olen perehtynyt niin kenenkään keskusteluapu ei kyllä minulle apua voi tuoda. Mutta avoimin mielin kyllä siellä käyn kun ajan saan. Ainoa asia joka tässä voisi auttaa on ultrat tiheään, testit kaikesta mahdollisesta ja tarkka seuranta.
Sellaista ei ole luvassa.
 
Varmasti kannattaa ottaa neuvolassa pelot ja olot puheeksi, ei se pahaa varmasti tekisi käydä niistä puhumassa. Vaikkei puhuminen itse asian ydintä poista, mutta se voi keventää kuitenkin taakkaa hartioilta kun saa jollekin oikeasti purkaa tuntoja. Edes pikkuisen.

Mä täällä hennon varovaisesti toivon tärppiin. Aamulla testatussa testissä oli hyyyvin haalea toinen viiva. Pelottaa, jännittää.. Mutta ootellaan nyt pari päivää ja jos sit testaisi uudelleen. Voi kunpa. ❤
 
Minulla itseasiassa onkin lähete neuvolapsykologille. Ihan hyvillä mielin sinne menen, mutta en usko sen tuovan sillä tavalla mitään apua tähän asiaan. Sen verran paljon kun itse tiedän asioista, ja olen perehtynyt niin kenenkään keskusteluapu ei kyllä minulle apua voi tuoda. Mutta avoimin mielin kyllä siellä käyn kun ajan saan. Ainoa asia joka tässä voisi auttaa on ultrat tiheään, testit kaikesta mahdollisesta ja tarkka seuranta.
Sellaista ei ole luvassa.

Pakko tulla kommentoimaan! Itsellä yksi varhainen km takana joka alkoi tiputtelutta ja kaikki hoki ”voi olla normaalia”. No ei ollut.

Tämä raskaus alkoi samalla tavalla ja välillä on holahdeltu verta. Vuotanut oon siis käytännössä koko raskauden ja huomenna vaihtuu rv20. En oikeen osaa ajatella kun ”jos selvitään seuraavaan neuvolaan” tyylillä.
Vaikka joka kerta neuvolassa olen itkenyt hoitajalle että pelottaa, niin aina vaan ”keskusteluapua” tai ”ei sille voi mitään jos menee varhaisin kesken”. Nyt vasta rv18 ensimmäinen lääkäri neuvolassa sanoi, että saan soittaa koska tahansa ja tulla tarkistettavaksi (ultra siis ylimääräisen kerran), jos pelottaa tai ahdistaa vuodot.

Tuntuu että puoleen väliin raskautta olet tosi yksin ja sen jälkeen sut aletaan ottaa tosissaan ja saat seurantaa…. Nkl:ltä myös luvattiin että puolen välin jälkeen he alkaa seurata jos vuodot jatkuu… ja siis mulla on etinen istukka, eli syy vuodoille on!
 
Felicitasin lääkörillä käyty ja ultrassa moikkasi päivää kahta suurempi nallekarkki sykkeineen 😍 nyt siis 8+1 tänään.

olin saanut hymynaaman kp9 joka olikin eka päivä kun edes testasin. Lääkörin mukaan hymy olisi todennäköisesti tullut jo kp7 tai 8! Eli vastasi reilua päivää suurempaa. Saatiin tarkat mitat kun ultralaite oli hyvä. Vuodolle ei näkynyt syytä, että ihan jotain harmitonta limakalvojen vuotoa. Istukkakin oli kiinnittynyt hyvin ylös eikä ollut siten esim kohdunsuulla vuotamassa.
Otettiin ne sovitut bakteeri näytteet ja katsotaan onko mitään mitä voisi varuilta hoitaa pois.
 

Yhteistyössä