Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Mä voisin tulla tänne kans kuumeilemaan. Sain torstai yönä keskenmenon ja vielä tulee kovia kipupiikkejä. Kokemuksia kaipailen kauanko yleensä vuoto jatkuu ja missä kohtaa on syytä mennä lääkäriin?
Paljon voimia! <3

Itsellä nyt tammikuussa kesti varsinainen vuoto noin 1,5 viikkoa, jonka jälkeen tiputteli vielä noin viikon. Itse sain ainakin ohjeeksi, että jos tulee tosi kovia kipuja, vuoto alkaa haista todella pahalta tai on todella runsasta, niin herkästi yhteydessä sit lääkäriin. Neljä viikkoa keskenmenon alun jälkeen r-testi ja jos se on positiivinen vielä niin sillonkin yhteys lääkäriin. Itsellä testi oli nega jo parin viikon päästä km alusta.
 
Mulla keskenmeno vuoto kesti 3 pvä. Alkoi kovilla kivuilla. Mun mielestä se oli jos vuotaa 2 vko keskenmenosta niin sitten lääkäriin. Tietysti jos tulee todella runsaasti esim kananmunan kokoisia hyytymiä tai siteet ei riitä. Niin sitten heti yhteyttä lääkäriin
Se vaihtelee raskauden keston mukaankin. Itsellä oli ohje että vuoto voi jatkua 2-4vko
 
Jos on voimakas vuoto tai kipuja, niin sitten oli ohjeistus ottaa yhteyttä. Käskivät ottaa matalalla kynnyksellä. Vuodon kestolle ei ollut tarkkaa määritelmää, mutta yleensä 2vko. Itsellä oli jonkin aikaa vielä epämääräistä alavastsakipua, jonka vuoksi pääsin jälkitarkastukseen.

Tuli tähän liittyen mieleen. Miten teillä on kierrot palautuneet normaaliksi? Itsellä jäi vaivaksi inhottavat välivuodot keskellä kiertoa. Saattaa siis tuntua ihan kun menkat alkais ja sit tuhrua tulee joko 2h-2pv - joskus pidempäänkin. En tiedä, mihin liittyy eikä vastaavaa vaivaa ole ennen tätä ollut.
 
Jos on voimakas vuoto tai kipuja, niin sitten oli ohjeistus ottaa yhteyttä. Käskivät ottaa matalalla kynnyksellä. Vuodon kestolle ei ollut tarkkaa määritelmää, mutta yleensä 2vko. Itsellä oli jonkin aikaa vielä epämääräistä alavastsakipua, jonka vuoksi pääsin jälkitarkastukseen.

Tuli tähän liittyen mieleen. Miten teillä on kierrot palautuneet normaaliksi? Itsellä jäi vaivaksi inhottavat välivuodot keskellä kiertoa. Saattaa siis tuntua ihan kun menkat alkais ja sit tuhrua tulee joko 2h-2pv - joskus pidempäänkin. En tiedä, mihin liittyy eikä vastaavaa vaivaa ole ennen tätä ollut.
Tänään oli jo huomattavasti parempi päivä kaiken suhteen 👍👍
Mulla marraskuun km jälkeen ehti yhdet runsaat kuukautiset tulla (km 11.11, kk 18.11) ja sitten olinkin jo taas raskaana. Saa nähdä kuin nyt käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
vierailija
Mulla kkm tammikuussa vkolla 8. Alkoi pienellä pyyhkäisyvuodolla, jota tuli vaihtelevasti, saattoi olla päivä välissä ettei mitään ja sitten taas seuraavana päivänä tuli. Vuodon alusta viikon päästä kävin neuvolalääkärillä..löytyi paljon pienempi alkio, mitä viikot olisi olleet eli oli lopettanut kasvunsa jo hyvin alussa,ei vain ollut tullut ulos. Lähete naistenpolille, josta kotiin mukaan keskeytyslääkkeet..pientä vuotoa ehti olemaan 1.5vkoa,joka hieman yltyi päivää ennen poliaikaa.

Jälkivuoto kesti mulla vain viikon ja aika niukkana muutama viimeinen päivä. Raskaustesti nega 2vkoa 4vrk lääkkeiden oton jälkeen ja ekat kuukautiset tuli 3vkoa 4vrk lääkkeiden oton jälkeen.

Pari päivää sitten tein uuden plussan eli heti ensimmäisestä kierrosta uudelleen raskaaksi. Nyt vain toivon, että tämä pysyisi matkassa mukana 🙏🏻
 
  • Tykkää
Reactions: Selis ja Mimmimami
Tänään tulee viikko keskenmenosta. Eilen yöllä ku tulin töistä niin suihkun jälkeen vaan pikkuhousunsuoja, pari päivää vuotanut ihan tosi vähän enää.
Jospa tää tästä vähenis pikkuhiljaa…
 
Tänään oli jo huomattavasti parempi päivä kaiken suhteen
Mulla marraskuun km jälkeen ehti yhdet runsaat kuukautiset tulla (km 11.11, kk 18.11) ja sitten olinkin jo taas raskaana. Saa nähdä kuin nyt käy.
Pidän täällä kovasti peukkuja, että seuraavakin alkaa yhtä helposti, ja ennen kaikkea pysyy kyydissä mukana ❤
Miksi näitä sattuu aina samoille ihmisille niin monta 😔
Äärettömän rankkaa! Miten olet muuten jaksellut?
 
vierailija
Reilu kolme viikkoa tyhjennyksen aloituksesta. Tyhjenin nopeasti, perjantaina alkoi vuoto ja seuraavana perjantaina jo ensimmäinen vuodoton päivä. Muutama päivä siitä tuntui vasemmalla puolella kipua (kuin ovulaatio) mutta voisiko olla mahdollista että jo reilun viikon päästä tyhjennyksen alkamisesta ovuloisin? Raskausoireet hävisivät jo ultraa (jossa todettiin sykkeettömyys) edeltävinä päivinä ja pysyivät poissa sen jälkeen. Nyt kuitenkin on alkanut alavatsatuntemukset (heikommat kuin kkm raskaudessa). Ajoittain haistan ja maistan sellaisen saman maun/hajun kuin raskaana ollessa ja väsymystä ilmassa. Tein aamulla raskaustestin (kontrollitesti) joka näytti haaleaa positiivista. Rinnat eivät kuitenkaan ole arat tai turvonneet. Onko tämä toiveajattelua vain, vai voisinko olla raskaana uudestaan 🥺
 
Reilu kolme viikkoa tyhjennyksen aloituksesta. Tyhjenin nopeasti, perjantaina alkoi vuoto ja seuraavana perjantaina jo ensimmäinen vuodoton päivä. Muutama päivä siitä tuntui vasemmalla puolella kipua (kuin ovulaatio) mutta voisiko olla mahdollista että jo reilun viikon päästä tyhjennyksen alkamisesta ovuloisin? Raskausoireet hävisivät jo ultraa (jossa todettiin sykkeettömyys) edeltävinä päivinä ja pysyivät poissa sen jälkeen. Nyt kuitenkin on alkanut alavatsatuntemukset (heikommat kuin kkm raskaudessa). Ajoittain haistan ja maistan sellaisen saman maun/hajun kuin raskaana ollessa ja väsymystä ilmassa. Tein aamulla raskaustestin (kontrollitesti) joka näytti haaleaa positiivista. Rinnat eivät kuitenkaan ole arat tai turvonneet. Onko tämä toiveajattelua vain, vai voisinko olla raskaana uudestaan
Kaikkihan on mahdollista ja kiertohan voi hyvinkin heittää km jälkeen - suuntaan jos toiseen. Itse tulin heti km-jälkeisestä kierrosta raskaaksi uudestaan, eikä välissä siis tullut muuta vuotoa. Ovulaatio toki vasta vajaa kolme viikkoa vuodon jälkeen (mulle ihan tyypillinen väli). Mä tosin tein välissä negatiivisen raskaustestin jo noin 1,5 viikkoa tyhjennysvuodon jälkeen, eli se oli sinänsä selvä juttu. Minulla myös alkuraskauden oireet oli aika erilaiset edellisessä ja tässä raskaudessa (nyt 11+2), vaikka samaakin oli.

Toisaalta sitten ainakin itsellä normikierrossa on myös monesti ihan samanlaisia oireita kuin raskaana - palelua, herkistynyttä hajuaistia, väsymystä jne. Tiedän, että se on supervaikeaa, mutta varmaan kannattaa ottaa muutama päivä rennosti ja testailla vaikka sit viikon päästä uudestaan. Jos silloin viivat lähteneet vahvistumaan, niin sehän kertoo sit jo enemmän.
 
Pidän täällä kovasti peukkuja, että seuraavakin alkaa yhtä helposti, ja ennen kaikkea pysyy kyydissä mukana
Miksi näitä sattuu aina samoille ihmisille niin monta
Äärettömän rankkaa! Miten olet muuten jaksellut?
Tällä kertaa ei henkisesti niin raskasta, kuin viimeksi. Mielessä kyllä hiukan, että jollei nyt tärppääkäön nopeasti tai sitten menee taas kesken, niin voi tulla aika raskaat ajat.
Pääsen neuvolaan pohtimaan tilannetta, niin se jo auttaa kun voi jotain konkreettista tehdä 👍 Polin hoitajalla oli hyviä ajatuksia, niitä vien neuvolaan. Kiitos kysymästä ❤☺
 
vierailija
Kaikkihan on mahdollista ja kiertohan voi hyvinkin heittää km jälkeen - suuntaan jos toiseen. Itse tulin heti km-jälkeisestä kierrosta raskaaksi uudestaan, eikä välissä siis tullut muuta vuotoa. Ovulaatio toki vasta vajaa kolme viikkoa vuodon jälkeen (mulle ihan tyypillinen väli). Mä tosin tein välissä negatiivisen raskaustestin jo noin 1,5 viikkoa tyhjennysvuodon jälkeen, eli se oli sinänsä selvä juttu. Minulla myös alkuraskauden oireet oli aika erilaiset edellisessä ja tässä raskaudessa (nyt 11+2), vaikka samaakin oli.

Toisaalta sitten ainakin itsellä normikierrossa on myös monesti ihan samanlaisia oireita kuin raskaana - palelua, herkistynyttä hajuaistia, väsymystä jne. Tiedän, että se on supervaikeaa, mutta varmaan kannattaa ottaa muutama päivä rennosti ja testailla vaikka sit viikon päästä uudestaan. Jos silloin viivat lähteneet vahvistumaan, niin sehän kertoo sit jo enemmän.
Kiitos vastauksestasi! Mulla yleensä ollut tosi lyhyt luteaalivaihe, vain kuusi päivää joten huimaa jos ovis on kierähtänyt noin paljon toiseen suuntaan. Harmittaa kun en seurannut testein hormoonin laskua hieman aikaisemmin niin tietäisi paremmin. Yksi testi jäi jemmaan ja aion tehdä sen ensiviikon loppuna ellei sitten jotain menkan tapaista ala näkymään. Luulisi, että silloin voisi päätellä jo selkeästi vastauksen suuntaan jos toiseen 😐
 
Mä voisin kans tulla tänne taas kirjoittelemaan.. vaikken nyt kunnon keskenmenoa kokenut mutta selvän plussan sain useampana päivänä mutta tänään alkoi vuoto ja viivat ehkä hiukan alkanut haalenemaan 😔 kyllä tuntuu taas pahalta, kerkesin innostua.. Tsemppiä ja voimia kaikille keskenmenon kokeneille ❤
 
vierailija
Kiitos vastauksestasi! Mulla yleensä ollut tosi lyhyt luteaalivaihe, vain kuusi päivää joten huimaa jos ovis on kierähtänyt noin paljon toiseen suuntaan. Harmittaa kun en seurannut testein hormoonin laskua hieman aikaisemmin niin tietäisi paremmin. Yksi testi jäi jemmaan ja aion tehdä sen ensiviikon loppuna ellei sitten jotain menkan tapaista ala näkymään. Luulisi, että silloin voisi päätellä jo selkeästi vastauksen suuntaan jos toiseen
Eipä taida tänne tulla vauvaa taaskaan. Tänään alkoi ruskea tiputteluvuoto eli menkat tulossa 😔 sitä se vatsan nippailu ja kipuilu varmaan ennakoi. Noh tietääpähän, että kierto toimii taas. Kohti uutta pettymystä jälleen 😞
 
Kävin siellä neuvolassa ja nyt on lähete labraan, jonka jälkeen lääkäri ottaa kantaa asiaan. Nyt on taas BV oireilua, joten siihenkin toivon saavani vaikka lääkkeen jo. Tosin olen nyt lueskellut, että olis hyvin toimiva geelikin olemassa ihan reseptivapaana.
On kyllä kiva, että sattui sellainen terkkari (ja polin hoitaja), että edes tutkaillaan tilannetta, vaikka ikää jo se 40v. 😊
 
Tässä on jo vuodot loppu ja uus raskaus edelleen mielessä. Meille sanottiin ohjeeks et yks kierto, mutta ei nyt olla ehkäsyä käytetty. Aattelin et ei ala uus raskaus jos kroppa ei oo siihen valmis.
 
Tässä on jo vuodot loppu ja uus raskaus edelleen mielessä. Meille sanottiin ohjeeks et yks kierto, mutta ei nyt olla ehkäsyä käytetty. Aattelin et ei ala uus raskaus jos kroppa ei oo siihen valmis.
Tuo yhden kierron odottaminen kaiketi perustellaan kohdun limakalvon paksuudella, että varmemmin olisi hyvä kiinnittyä ja pysyä kiinni. Marraskuun normaalin spontaanin km jälkeen sanottiin, että voi heti yrittää, mutta nyt maaliskuussa suositeltiin (sama henkilö) odottamaan yhdet kuukautiset. Tällä kertaa tosiaan vuosin aivan älyttömiä määriä, niin varmaan siksi saattais limakalvo jäädä liian ohueksi 🤷🤔
 
Maanantaina tuli bongattu sattumalta ovis. Kipuili sillain että kokeilin tehdä ovistestin ja tasavahvat selkeet viivat tuli. Noh nyt sit jännätään kuinka käy. Olisin ehkä toivonut yhden välikierron, mutta ei olla käytetty ehkäsyä niin ihan sama
En usko, että raskaus alkaisi, jos kroppa ei sitä salli eli sinänsä tossa ei mun mielestä häviä mitään. Voi yhtä hyvin olla, että tärppää. Siispä pidän peukkuja! 😁👍🏼
 
Tulipa taas otettua aikaloikka. Viimeisestä kierrosta piti olla tulossa lokakuun -22 vauva, nyt huomaan, että jos huomenna alkaa uusi ja ensimmäinen kierto keskenmenon jälkeen, niin tulokas näkisi ehkä päivänvalon joskus helmikuussa -23. 😯
Ollut erikoinen keskenmenonjälkeinen vaihe. Tiputtelu ei koskaan lakannut, vaikka tyhjentyminen todettiin polilla ok:ksi jo toisena vuotopäivänä. Arvelin sen olevan perushormonisekoilua, mitä minulla on, mutta pari viikkoa sitten tunsin ovulaation. Vaikea olla varma, kun tosiaan tiputtelua on ollut koko ajan, että alkavatko menkat huomenna vai ei. Sittenhän sen näkee, mutta olisihan se kiva, jos tulisi vaihteeksi kunnon vuoto, joka sitten myös taukoaisi.
Mites muilla täällä sujuu? Toivottavasti raskaana olevat ovat edelleen raskaana. 😊
 
Tulipa taas otettua aikaloikka. Viimeisestä kierrosta piti olla tulossa lokakuun -22 vauva, nyt huomaan, että jos huomenna alkaa uusi ja ensimmäinen kierto keskenmenon jälkeen, niin tulokas näkisi ehkä päivänvalon joskus helmikuussa -23.
Ollut erikoinen keskenmenonjälkeinen vaihe. Tiputtelu ei koskaan lakannut, vaikka tyhjentyminen todettiin polilla ok:ksi jo toisena vuotopäivänä. Arvelin sen olevan perushormonisekoilua, mitä minulla on, mutta pari viikkoa sitten tunsin ovulaation. Vaikea olla varma, kun tosiaan tiputtelua on ollut koko ajan, että alkavatko menkat huomenna vai ei. Sittenhän sen näkee, mutta olisihan se kiva, jos tulisi vaihteeksi kunnon vuoto, joka sitten myös taukoaisi.
Mites muilla täällä sujuu? Toivottavasti raskaana olevat ovat edelleen raskaana.
Pidetään peukkuja 🤞
Meillä kävi onni, kuudennesta kierrosta km jälkee tärppäsi ja joulukuista odotellaan. Nyt siis toki vasta 4+2 että mitä vain voi vielä käydä monta kertaa, mutta ainakin mukana on vielä ☺ Mulla oli käytössä vahvat e-vitamiinit ja lisäksi mini-asa tässä tärppikierrossa. Ollaan aika onnessa ja ihmeissään että onko nyt meidän vuoro tosiaan?
 
Rv17 käynnistynyt ja ei vielä uskalla luottaa että onnistuisi. Olen purnannut muuallakin sitä että ei mitään extra tarkastuskia saa, yritin hakea apua rv12 kun olin varma että km alkaa käynnistyä taas että olisiko mitään tehtävissä, tukilankaa tms mutta pah. En päässyt edes näytille.

Vasta yksi neuvola ollut rv8 ja mitään lisää ei siis saa täällä.
on pitkät viikot ollut odottaa milloin menee kesken!
 
Täällä tuli ovisoireet (lämpödippi ja limat) samoissa kohdin, kun edellisen keskenmenon jälkeen, mutta sama juttu toistui viikon päästäkin 🤔. Rinnat ei kipeytyneet kuitenkaan, joten ehkä ovis ei sitten kuitenkaan tapahtunut. Täytyy siis vaan odotella, että joskus alkais uus kierto..
Mulla olis labralähete valmiina keskenmenojen johdosta, mutta eihän sinne pääse lakon takia. Kiva olis jotain selkoa saada 🙄
 
Tosi hankala ja ristiriitainen olo. Haluaisi olla onnellinen raskaudesta, muttei uskalla. Silti tuntuu jopa tyhmältä pelätä sellaista mihin ei voi kuitenkaan itse vaikuttaa eikä nyt ole mitään merkkejä keskenmenosta tässä vaiheessa, miksi siis pelätä? Toisaalta, mitä muuta voikaan kuin pelätä koska keskenmenolle nimenomaan ei voi mitään.
Todennäköisyyksien mukaan tämän pitäisi mennä nyt hyvin....paitsi jos ei mene.

Oireita on aika vähän, rinnat on kipeät ja arat, alavatsalla välillä tuntemuksia ja repäisykipuja yskiessä. Syke on korkealla ja unet huonoja. Ei oikeastaan muuta. Tänään 5+2 joten ehtiihän niitä tulla vielä ja viimeksikin pahoinvointia alkoi tulla 6+ jälkeen vasta.

Varhaisultra on puolentoista viikon päästä, tuntuu tosi pitkältä ajalta vaikkei sitä olekaan. Mutta vaikka siellä olisi kaikki ok niin ei sekään helpota, viimeksikin oli syke joka olikin lakannut ennen nt-ultraa. Tosin viimeksi alkio oli melkein viikon jäljessä kooltaan joten jos nyt täsmäisi niin olisihan se parempi jo. Mennään silti vielä toiseen ultraan sitten 9+ viikolla. Vaikkei se vaikuta siihen meneekö kesken vai ei niin mielenrauhaa sillä voin saada ja se on tärkeä asia nyt. Pyydän samalla kokeilla kuuluuko dopplerilla äänet ja saan sitten kaverilta sellaisen. Ehkä sitten huoli voi helpottaa ainakin vähän. Toivottavasti.
 
Tosi hankala ja ristiriitainen olo. Haluaisi olla onnellinen raskaudesta, muttei uskalla. Silti tuntuu jopa tyhmältä pelätä sellaista mihin ei voi kuitenkaan itse vaikuttaa eikä nyt ole mitään merkkejä keskenmenosta tässä vaiheessa, miksi siis pelätä? Toisaalta, mitä muuta voikaan kuin pelätä koska keskenmenolle nimenomaan ei voi mitään.
Todennäköisyyksien mukaan tämän pitäisi mennä nyt hyvin....paitsi jos ei mene.

Oireita on aika vähän, rinnat on kipeät ja arat, alavatsalla välillä tuntemuksia ja repäisykipuja yskiessä. Syke on korkealla ja unet huonoja. Ei oikeastaan muuta. Tänään 5+2 joten ehtiihän niitä tulla vielä ja viimeksikin pahoinvointia alkoi tulla 6+ jälkeen vasta.

Varhaisultra on puolentoista viikon päästä, tuntuu tosi pitkältä ajalta vaikkei sitä olekaan. Mutta vaikka siellä olisi kaikki ok niin ei sekään helpota, viimeksikin oli syke joka olikin lakannut ennen nt-ultraa. Tosin viimeksi alkio oli melkein viikon jäljessä kooltaan joten jos nyt täsmäisi niin olisihan se parempi jo. Mennään silti vielä toiseen ultraan sitten 9+ viikolla. Vaikkei se vaikuta siihen meneekö kesken vai ei niin mielenrauhaa sillä voin saada ja se on tärkeä asia nyt. Pyydän samalla kokeilla kuuluuko dopplerilla äänet ja saan sitten kaverilta sellaisen. Ehkä sitten huoli voi helpottaa ainakin vähän. Toivottavasti.
Itse varmaan, jos uudelleen raskaudun, niin stressaan itteni hulluks eli todellakin samaistun sun ajatuksiin! Ei käyty varjaisultrassa viimeksi, mutta jatkossa varmasti tullaan käymään. Itse mietin, että jos eka neuvolakäynti on jälleen jotain terveellisistä elämäntavoista puhumista ni mulla kiinnostus mennä sinne on kyl ihan 0! Viimeksi keskenmeno oli jo tietämättäni tapahtunut siinä vaiheessa eli tuntuu todella turhalta jotenkin koko ajatus ja ajatus, että murehdin jotain kalsiumin saantia siinä vaiheessa. En voi myöskään uskoa omaa oloani, koska en keskenmenoa tunnistanut niin, miten voisi mahdollisesti tulevaisuudessa uskoa olevansa raskaana.

Toivon sulle kuitenkin tsemppiä ja hyvää vointia! 😊 ja pahoittelut negistelyistä.
 

Yhteistyössä