Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Itse varmaan, jos uudelleen raskaudun, niin stressaan itteni hulluks eli todellakin samaistun sun ajatuksiin! Ei käyty varjaisultrassa viimeksi, mutta jatkossa varmasti tullaan käymään. Itse mietin, että jos eka neuvolakäynti on jälleen jotain terveellisistä elämäntavoista puhumista ni mulla kiinnostus mennä sinne on kyl ihan 0! Viimeksi keskenmeno oli jo tietämättäni tapahtunut siinä vaiheessa eli tuntuu todella turhalta jotenkin koko ajatus ja ajatus, että murehdin jotain kalsiumin saantia siinä vaiheessa. En voi myöskään uskoa omaa oloani, koska en keskenmenoa tunnistanut niin, miten voisi mahdollisesti tulevaisuudessa uskoa olevansa raskaana.

Toivon sulle kuitenkin tsemppiä ja hyvää vointia! ja pahoittelut negistelyistä.
Joo, mäkin kövin ekan neuvolan kun alkio oli jo kuollut. Sen takia en ole vielä edes soittanut neuvolaan. Aion soittaa vasta sitten kun on käyty toisen kerran ultrassa silloin 9 viikolla jos kaikki hyvin. Viimeksi ne kiirehti neuvolaa että ehtii tekee lähetteet labraan. Aion nyt pyytää että laittavat ne suoraan puhelimessa (toinen ultra on 9+5 ja labrat pitää käydä 10-10+4). Ei mulla ole kiire neuvolaan sitä ennen, käyn labrat, varaan nt-ultran ja menen neuvolaan sitten kun ehtivät mut ottaa.
 
Rv17 käynnistynyt ja ei vielä uskalla luottaa että onnistuisi. Olen purnannut muuallakin sitä että ei mitään extra tarkastuskia saa, yritin hakea apua rv12 kun olin varma että km alkaa käynnistyä taas että olisiko mitään tehtävissä, tukilankaa tms mutta pah. En päässyt edes näytille.

Vasta yksi neuvola ollut rv8 ja mitään lisää ei siis saa täällä.
on pitkät viikot ollut odottaa milloin menee kesken!
Onpas kurjaa! Täällä onneksi pääsee neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet aina kun siltä tuntuu ja ultrallakin kurkattu monta kertaa. Nyt tuntuu jo liikkeet, niin en enää stressaa niin paljon. Olen kyllä joutunut ihan päättämään, että olen luottavainen. Eikä se päätöskään aina toimi. Mulla oli 17+4 rajapyykkinä, kun siihen on yksi päättynyt ja kun se ohitettiin, niin alkoi helpottaa.

Huomenna 20+0
 
vierailija
Toinen kierto keskenmenon jälkeen alkoi eilen. Vahvat nippailut ja kipuilut oli jo viikko oviksen jälkeen ja kerkesin olla jo niin varma raskaudesta. Suututtaa ajatella kun toitotetaan sitä, että keskenmenon jälkeen raskautuu todella helposti 😞 no eihän se niin kaikilla mene vaikka kuinka toivoo
 
Toinen kierto keskenmenon jälkeen alkoi eilen. Vahvat nippailut ja kipuilut oli jo viikko oviksen jälkeen ja kerkesin olla jo niin varma raskaudesta. Suututtaa ajatella kun toitotetaan sitä, että keskenmenon jälkeen raskautuu todella helposti no eihän se niin kaikilla mene vaikka kuinka toivoo
Juu, itselläkin 6 kierto keskenmenon jälkeen eli todella mitenkään helposti ei ole raskaus alkanut. Toki pari ovulaatiota on mennyt vain yhdellä suht. oikein ajoitetulla yhdynnällä (dpo -1) eli sinänsä ei olla hampaat irvessä yritettykään. Tässä kierrossa pitäisi olla suuremmat mahkut sen puolesta eli olen salaa toiveikas!🤞🏻
 
Toinen kierto keskenmenon jälkeen alkoi eilen. Vahvat nippailut ja kipuilut oli jo viikko oviksen jälkeen ja kerkesin olla jo niin varma raskaudesta. Suututtaa ajatella kun toitotetaan sitä, että keskenmenon jälkeen raskautuu todella helposti no eihän se niin kaikilla mene vaikka kuinka toivoo
Joo, meillä tärppäs uudelleen yk6 km jälkeen ja sekin oli varmaan eka missä mitään mahista oikeastaan oli edes limakalvon vahingoittumisen vuoksi. Ja sitä edelsi melkoinen kuuri e-vitamiinia ja Asa lisäksi.

Mutta toistaiseksi oon raskaana. Viime ke ultrassa pienellä oli jo syke mutta oli 4pv pienempi mitä piti. Torstaina uusi ultra. Eilen alkoi pahoinvointi ja oksentelu, 7+2 tai sitten koon perusteella 6+5. Sinänsä luottamusta herättävää tää olo onneksi vaikka ikävää onkin oksennella
 
Täällä myös pelot alkaa nostaa päätään. Plussasin siis viikko sitten yllättäen. Kierto ollut mitä sattuu, joten mitään tietoa varmasta ovispäivästä tai muusta ei ole eikä siten tarkkaa tietoa raskauden kestostakaan. Pelottaa, menenkö varhaisultraan liian aikaisin. Ehkä rv 8 aluillaan sillon. Mut voi tosiaan olla enemmän tai vähemmänkin.
Pitäisi kai koittaa luottaa. Oireita on, testit vahvistui hyvin ja loppuviikosta oli testiviiva kontrollia vahvempi, mut joku epäilyksen peikko hiipinyt kuitenkin. Voiko mennä kaikki muka hyvin..?
 
vierailija
En tiedä kuuluuko tämä asia tänne, mutta menköön.
Kyseessä siis keskeytynyt keskenmeno ja kuollut sikiö kohdussa. Mikä on inhimillinen aika odottaa lääkärille pääsyä ja tyhjennyslääkkeitä? Mielipiteitä?
 
vierailija
^ Kiitos vastauksesta.
Mulla myös lääkäriaika lähes 2 viikon päähän. Hieman epämukavaa kantaa kuollutta sikiötä viikkotolkulla! Luulisi että tämä olisi suht kiireellinen asia. Ja kun edelleen saa kärsiä pahoinvoinnista ym. ihan turhaan. Ahdistaa, ärsyttää.. :( :(
 
vierailija
^ Kiitos vastauksesta.
Mulla myös lääkäriaika lähes 2 viikon päähän. Hieman epämukavaa kantaa kuollutta sikiötä viikkotolkulla! Luulisi että tämä olisi suht kiireellinen asia. Ja kun edelleen saa kärsiä pahoinvoinnista ym. ihan turhaan. Ahdistaa, ärsyttää..
Kuinka pitkällä raskaus oli, jos alkio alle 9 viikkoinen, niin kotona pitäisi pystyä suorittamaan tyhjennys, johon ei tarvitse kuin lääkkeet mukaan. Tuon luulisi hoituvan piankin, kunhan nyt vaan joku antaa lääkkeet ja opastuksen. Jos on vanhempi alkio ja pitää sairaallassa tehdä tyhjennys, niin sittenkin on kyllä kohtuuttoman pitkä aika odottaa. Kait siinä on joku tulehdus riskikin?

Itsellä oli kkm, joka todettiin rv 11+5 ja alkio kuollut jonrv 8+6, eli just päivää alle sen rajan, että saa tyhjennyksen hoitaa kotona lääkkeillä. Heti tilanteen toteamisen jälkeen sain ensimmäisen lääkkeen ja loput lääkkeet mukaan. Homma hoitui hyvin noin.
 
vierailija
Raskaus oli keskeytynyt vkolla 6+5. Lääkärillä olen käynyt, mutta hän ei voinut lääkkeitä antaa. Laittoi lähetteen gyn. polille, jonne ei näköjään niin nopeasti pääsekään. Sitä aikaa siis odotellessa..
 
Raskaus oli keskeytynyt vkolla 6+5. Lääkärillä olen käynyt, mutta hän ei voinut lääkkeitä antaa. Laittoi lähetteen gyn. polille, jonne ei näköjään niin nopeasti pääsekään. Sitä aikaa siis odotellessa..
Joo mulla sama homma että lääkkeillä hoituu, tosin ei lopulta hoitunut mutta aluksi yritettiin. Olisin 2vko joutunut odottamaan niitä lääkkeitä 🙄
 
Minulle kävi niin, että kävin varhaisultrassa hieman epäselvien viikkojen vuoksi noin rv7. Alkio vastasi viikkoja 6+0 eikä ultraaja antanut juurikaan toivoa. Sain kontrolliajan 10vrk:n päähän, jolloin todettiin alkion kasvun loppuneen 6+2 eikä sykettä löytynyt. Jälleen sain ajan reilun viikon päähän polille, koska lääkärin piti vielä ultrata ja varmistaa että tyhjennys onnistuu kotona. Olin kipeänä tuona päivänä ja lopulta pääsin polille 3vrk myöhemmin. Lääkäri totesi saman kuin kätilö 11vrk aiemmin, mutta myös sen että alkion kasvun päätyttyä istukka oli jatkanut edelleen kasvua (ilmeisesti tämä on normaalia) ja vastasi rv11. Joten tyhjennys kotona ei enää onnistunut. Lääkkeellistä tyhjennystä yritettiin sairaalassa kaksi päivää ja jouduin lopulta kaavintaan. Joten kyllä vaatisin nopeammin toimintaa.
 
  • Surullinen
Reactions: Mimerkki
vierailija
^ Huh, kyllä sullakin on ollut pitkä prosessi. :(
Mun mielestä lääkärille (sellaiselle, joka voi tyhjennyslääkkeet antaa) pitäisi päästä samana päivänä tai viimeistään seuraavana kun keskeytynyt keskenmeno todetaan. Tämä odottaminen on niin tuskaista. :/
 
Liitynpä vihdoin keskusteluun pitkän taustalla haahuilun jälkeen. Meillä yritys alotettu vuodenvaihteessa, sen jälkeen kaksi plussaa, jotka molemmat päättyneet keskenmenoon. Ensimmäinen kkm todettiin 10. viikolla, toinen alkoi spontaanisti 8. viikolla noin viikko sitten, mutta ei ole sekään edennyt kuten kuuluu. Vuoto loppui ekan illan jälkeen, mutta kovat kivut jäi ja nyt vihdoin tänään pääsen lääkäriin katsomaan, kuinka hoidetaan loppuun.

Olo on just nyt aika uupunut ja turhautunut. Tuntuu, ettei jaksaisi millään enää tätä rumbaa, vaikka lapsi kovasti toivottu olisikin. Meillä siis esikoinen toiveissa.
 
vierailija
Empppuli, laihat lohdun sanaset. Me aloitettiin joulukuussa 2020 yritys ja vuosi sitten olin ihan surun murtamana toisen keskenmenon jälkeen. Kunnes heinäkuun puolivälissä viime vuonna tuli plussa heti keskenmenon perään❤ ja nyt tämä plussa on pian 4kk ikäinen touhutyttö. Tsemppiä ja voimia yritykseen 🥰

- Käärmeinen
 
  • Tykkää
Reactions: empppuli
Tämä tuntuu omemmalta ryhmältä nyt kuin kuumeilijat, jotenkin harmittaa kaikki plussaavat, etenkin nopeasti plussanneet, vaikkei ne tosiaan ole yhtään minulta pois. Niin mekin plussattiin toisesta kierrosta ja nyt vuotta myöhemmin 2km jälkeen ollaan edelleen lähtöpisteessä....

Mulla oli tuo ensimmäinen kierto km jälkeen aika selkeä, ovis tuli 21pv tyhjennyksen alusta (kuten ekassa km:ssä myös) ja menkat alkoi täsmällisesti 14pv sen jälkeen. Menkat oli tosi tosi niukat taas, vain tuhrua pyyhkiessä eikä siteelle tarvetta, joka ei sinänsä ole ihmeellistä kaavinnan jälkeen. Tosin 6pv menkkojen alusta tuli yhtäkkiä verinen vuoto ja pönttöön tuli klöntti ja sitten taas rauhoittui lähes olemattomiin ja ajoittain vanhaksi tummaksi vuodoksi pyyhkiessä. Nyt kp 10 ja kohta pitäs alkaa testailla ovistikuilla että osaan aloittaa luget sitten oikeaan aikaan.

Kovin isoa toivoa en tälle kuulle uskalla antaa, tuskin limakalvo hyvin pääsee kasvamaan kun edelleen kuitenkin vähän tuhruttaa. Mutta toivottavasti jossain kohtaa sitten..

Vaikka mulla on ehkä stressitaso raskautumisen kevyempi, tai siis selkeästi, ekan km jälkeen kun se oli 110% niin nyt sanotaanko et 40%. Mutta se on osin sellaista luovuttanutta. Kesäloma reissussa kyllä meinasi ja tulikin itku kun tuntui että joka paikassa on joku raskaana maha pystyssä.
 
vierailija
Täällä juuri keskenmenon kokeneena mietin mitä ohjeita muut ovat saaneet uuden yrityksen suhteen? Oletteko saaneet yrittää heti vuodon loputtua vai oletteko odottaneet yhdet kuukautiset? Tai kumpi vaihtoehto mahdollisesti olisi parempi, vaikka tuskin kukaan voi mitään ennustaa seuraavan raskauden jatkumisesta ylipäätänsä. Olen lohduttavasti lukenut, että uusi raskaus voisi mahdollisesti alkaakin melko pian keskenmenon jälkeen.
 

Yhteistyössä