¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Täällä päästiin kuin päästiinkin siirtoon ja pakkaseenkin meni pari, tosin ei kovin kummoisia laadultaan... Hieman tuhruvuotoa nyt jo pari tuntia siirron jälkeen, toivottavasti ei vuoda kohdusta asti. Jännitysnäytelmä alkaa täälläkin. :$ Saa nähdä kuinka monta päivää jaksan odottaa, tavoite on vähintään se kymmenen. Virallisesti testipäivä taitaa olla 15.7.

Jaksuja edellä oleville ja hoitoja odottaville! :hug:
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


Katriina77........Ovumia............ivf(l)..............vko30
Sarma....................VL..............pas..............elokuu
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Sartsa00.................................icsi?

Testaajat, pvm


Patrik81.............Felicitas........ivf..................vko28
Annie77................VL.............2.ivf/icsi (p).....15.7.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

Tirlittan1968..........VL............2.ivf, syksy
MarNei75...............VL
Rouva B.................VL.............ivf(p), km
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
 
Pankaa mutki jo odottajiin. Tänään testasin erilaisella testillä ja säikähdin oikein, ku tuli niin vahva viiva :) Huomiseksi on varattu viel tuo digitaalinen ja jos se sanoo, että "raskaana", niin kai sitä on sitten uskottava.


:hug: Pappikselle. Toivottavasti jaksatte vielä yrittää. Noh pitkä on teidän taival kyllä ollu, mut uskon, että kyllä te saatte joskus lapsia, jos ei näin, niin muuten sitten.

Mua itteeni on helpottanut paljon, ku on noita kissoja ja kani, joille on saanu olla "äitinä". Ihana, ku naapuriki aina sanoo, että lapset odottaa kotona, tarkoittaen lemmikkejä. Lämmittää sydäntä.
 
Meillä lähtökohdat maaliskuussa olivat minimaaliset ,mutta kesäkuussa hoitojen yhteydessä olimme saanet parannettua arvoja 12 kertaisiksi. Tämä on yksi Felicitas-klinikan parhaista parannuksista siittiöiden määrässä ja laadussa kahden näytteen välissä. Yllätykset ei loppuneet meillä. Saimme viis munasolua ja saimme hedelmöitettyä kaikki munasolut.100% hedelmöityminen on todella todella harvinaist.Hoidot on hoidettu ja odotamme ensiviikolla raskaustestin tuloksia.
 
Pappis: Voi ei :'( Lammin halaus minulta ja voimia.

Annie: Hienoa, etta siirtoon paastiin. Puhaltelen +++ :whistle: ja tarrasukkia ja erikeepperia.

Patrik
: Teillahan on hoidot hyvin onnistuneet tahan osti. Hienoa! Tsemppia piinapaiville ja plussa tikkuun.
 
Pappis ja Tuulia - pahoitteluni! :hug:

Annielle voimia odotteluun, se on tosi hankalaa välillä.

Patrik: Wau! Felicitas on kyllä pioneeri näissä asioissa, konsultoi usein muita lapsettomuusklinikoita. Olette kyllä hyvässä hoidossa! Meille Felicitas oli hiukan liian tyyris...

Minä: Noh, nyt mulla on sitten se keskenmeno. Alkoi aamulla kesken unien. Ja tuntuu kun kusis alleen, niin runsaat ne on. Toivottavasti osa hyperin nesteistä tulee sitä kautta ulos, se selittäs vähän tätä himmeetä tulvaa. Viikoilla 5+2 siis tapahtui tämä, ja onneksi nyt näinkin varhain kun myöhemmin.

Mieliala on jo kohoamassa. Oon onnellinen siitä, etten saanut tietää keskenmenosta tänä aamuna. Oisin ihan hajalla ja sekaisin. Oisin lähteny töihin itkemään ja panikoimaan tai jotain...
Tässä samaan aikaan miun sairastumisien kanssa me ollaan jouduttu lopettamaan meidän rakas kissa. Toinen kissa taas on sairastunut. Kaikenlaista takapakkia tuli myös urankehityksen kanssa. Kaikki on mennyt pieleen.

Mutta olen löytänyt itsestäni kamalasti vahvuutta.
Ja tunsin tarvetta aloittaa paaston, ekaa kertaa elämässäni. Nyt on laskeutumispäivät menossa ja paasto alkaa lauantaina (Vogelin mehupaasto, 5 päivää ). Sen myötä on tarve puhdistautua niin fyysisesti kuin henkisestikin, ja astua tulevaisuuteen ikään kuin tämän ikävän ajanjakson ohitse.

-Bee
 
Hyvä Rouva B! Tässä se nähdään miten naisessa on voimaa (vaikkei siltä itsestä tuntuisi). Silloin kun kaikki menee päin peetä ja vastoinkäyminen seuraa toistaan, niin kyllä sieltä noustaan, vaikkei se ihan kivutonta ole! Tsemppiä!! :hug:
 
pappis
Tänään tuli maanantaisen veritestinkin tulos, eli pp 11 veritestissä hcg oli vain 11, joten liian alhaisella arvolla mentiin jo silloin :( , vaikkakin viiva siitä vahvistui illaksi vielä...
 
Krokodiili
Vaikka eilen en testannut, niin tänään kuitenkin vielä testasin. Aamulla Clearblue aivan kirkkaansinistä plussaa, äsken (tässä iltasella) RFSUn testi aivan selvää plussaa sekin. Huu. Pakko alkaa uskoa tämä asia.
 
Onpa täällä tapahtunut viikossa paljon. Onnea futuremami ja krokodiili, ihanaa kun tulee onnistumisia. Pahoittelut neganneille, erityisesti ensin haamuiliville. Rouva B:n kokemukset kuulostavat hurjilta. Kaipa tuo hyperi vaan pelottaa itseään kun viimeksi punktiosta toipumiseen meni niin kauan.

ON: Virallisena testipäivänä myös nega. Loman alkaminen samaan aikaan taisi siirtää surun tähän reissusta palautumisen yhteyteen. Harmittaa koko lapsettomuus ja tulevat hoidot. Oikein itkupäivä.
Uusi yritys on tosiaan jo lähellä. 21.7 alkaa sumutus ja punktio on suunniteltu viikolle 34 eli elokuun puoleen väliin. Kyseessä siis 2. IVF/ICSI. Hoito tehdään Väestöliitossa. Näytän olevan neljäs jolla on punktio tuolla viikolla. Kivaa kun tulee olemaan jännäyskavereita.
Eka hoito oli lyhyellä kaavalla, joten sumut ovat uusi asia. Miltä ne tuntuu ja mitä sivuvaikutuksia on tullut? Jännittää jo etukäteen kun olen tälläinen lääkkeiden sivuvaikutusten kerääjä.
 
Krokodiili
sooda. Kiitos onnitteluista. Kysyit sumutteiden sivuvaikutuksista... Ovat varmasti tosiaan hyvin yksilöllisiä. Itselläni oli tosi vähän sivuoireita, korkeintaan pientä kuvotusta iltapäivisin. Lisäksi tuli finnejä naamariin. Pelkäsin ties mitä vaihdevuosioireita, mutta niitä ei tullut.

***
Täytyy sanoa, että aika rankasti säikähdin eilen, kun olin vessassa ja vessapaperi tuli kauttaaltaan kirkkaaseen vereen... Sydän melkein pysähtyi, kun säikähdin että nytkö vuoto alkoi! Nopeasti kuitenkin tajusin, että veri tulikin ulosteen mukana - taivaan kiitos. Oli pakko mennä lääkäriin (koska verta tuli aika runsaasti enkä tiennyt mistä johtui), joka totesi veren tulevan peräpukamasta :/ . Kuulemma ivf aiheuttaa pukamia ja etenkin niiden vuotamista, kun elimistössä on jotenkin enemmän nesteitä liikenteessä. Raskauden aikana odotettavissa lisää pukamia sitten vielä... :$
 
Pp 4 mennään, ei tunnu miltään missään. Turvotus on laskussa ja olo parantunut jo ihan "normaali" tasolle. Tuntuu siltä, että eihän tästä mitään voinut tulla ja yritän koota ajatuksia syksylle jos saataisiin pakkasesta sitten jotain siirrettävää... Mies yrittää pitää uskoa yllä, toivottavasti hän on oikeassa, mua vähän kiukuttaa kaikki :kieh:
 
Tervehdys kaverit!

Annie: Kiitos - voimaa löytyy ja tuntuu jotenkin sittenkin kai ihan reilulta, että mulle tapahtui kaikki paska yhdellä rytinällä. Nyt pääsen paaston myötä jotenkin puhdistautumaan tästä ajanjaksosta, ja aloittamaan pian puhtaalta pöydältä. Tekee tosi hyvää. JA muuten, ei pp4 vielä tarvitsekaan mikään missään tuntua. Minä olin tosiaan raskaana, ja oli vähemmän oireita kuin negakierrossa - joten se on nyt mulla ainakin raskausoire!

sooda: Joo, mulla olikin yksi pahimmista mahdollisista hypereistä, johon siis voi kuollakin. Mutta onneks saatiin pakkaseen tavaraa tuolta reissulta. Ja tehän lähdette jo ihan kohta sumuttelemaan! Wau, tsemppistä!!

Pappis: Tuo on tosi outoa! Sullaollut hcg 11 ja oot saanut kuitenkin noin komiat haamut. Mulla oli hgc 18 seuraavana päivänä siitä kun testasin ne neljä eri negaa! Ja siis edellisenä päivänähän tuo hcg on varmasti ollut enemänkin! Mulla se sit ei varmaan erity virtsaan hirveän helposti. Tai jotain. Pahoittelut kuitenkin, tiedän miltä susta tuntuu. :hug:

Minä: Nyt on siis paaston 3/5 päivä menossa. Hyperin aiheuttama suuri vesimaha on pienentynyt jo lähes entisiin mittoihin! On muutenkin todella puhdas ja kirkas olo. KÄyn tässä demoneitani läpi oikein urakalla. Ja tietysti kaikkea pahaa tapahtuu yhä, ja kokoajan. Mutta tähän on alkanut jo turtua. Mie oon jotenkin koteloitumis vaiheessa, ja annan kaiken nyt tulla ja mennä. Kohta täältä kuoriutuu perhonen. :D

Mulla siis PAS-suunnittelu aika ja jälkitarkastusaika 29.7 Väestöliitossa! Sitä kovasti tässä jännäilen, miun pitäs saada miun (ulkomaalainen) lääkäri ymmärtämään, että jos kaksi allkiota sulatetaan ja kaksi selviää, niin kaksi siirretäänkin. Yhtään elävää alkiota ei heitetä pois, koska mulle EI VOI enää koskaan tehdä uutta IVF-hoitoa. Tiedän, että tämä lääkäri ei ymmärrä, mutta oon varautunut myös vaihtamaan lääkäriä.

-Bee
 
Huomenta!!!

Ompas täällä ollut tapahtumarikasta kun oon ollut muilla mailla. Onnea plussanneille hirmuisesti ja paljon haleja negat saaneille! ja oikein paljon voimia Rouva B:lle, kuulosti kovin hurjalta tuo sun hyperi!!! Toivotaan että lekuri ymmärtää ja siirtävät 2 passissa!!! Eikö sulle millään annostuksella ton hyperin takia enää voida tehdä ivf:ää? Nyt pidetään peukut ja varpaat pystyssä että tuo Pas tuottaa tulosta!!

Mä soittelin tänään naistenklinikalle, ja ens ti on lekurikäynti ja saan synarela reseptit ja piikkireseptit matkaan. Siitä se sitten lähtee. Punktio on viikolla 33, kuten alustavasti on suunniteltukin. Alkaa toden teolla jännittämään... Voisinkohan mä jo 2kk päästä olla raskaana..? jos onnistumisprosentti on 30, ni kyllähän se on kuitenkin jo paljon parempi kun insseissä..

 
Sarma
Tsemppiä B:lle! Aika menee nopeaan ja pian on pas:in aika! Mie meen ylihuomenna käymään suunnittelukäynnillä. En minäkään kyllä suostu siihen, että elävä alkio heitettäisiin roskiin, vaikka mulle icsi vielä voidaan tehdäkin. Ei tässä mitään elävää ole varaa hukata ja kaikille on annettava mahdollisuus ja tästä aion pitää kiinni viimeiseen saakka! :)

Vähän eilen mietiskelin sitäkin, että olisko tehnyt siirron vasta syyskuussa kun sattuu taas loput kesälomat piinailuajalle ja jos mä olen yhtä hermoraunio ku viimeksiki niin kesäloma menee vähän puille.. Mutta en taida malttaa kuitenkaan.. Ja kun se icsi pitäis ehtiä tehdä vielä tän vuoden puolella jos niikseen on, että näistä pakkasessa olijoista ei kehity mitään, että sais lääkkeet ilmaseksi..
 
Sarma: Voi, kerro miten tuo siun "vaatimus" otetaan vastaan. Tietääkseni siis kun useampi alkio pakastetaan samassa oljessa, ja yleensä suostuvat siirtämään vain yhden selvinneen alkion. Miun mielestä tyhmää! Tsemppiä kamalasti. Mulla on tässä ihan tarpeen tämä toipumis- ja puhdistautumisaika, onneksi on suunnittelukäynti vähän myöhemmin.
Mietin jopa takaraivossa yrittäisikö koti-inseminaatiota tähän "välikiertoon" mutta enpäs viitsi vaivata päätäni silläkään. Munasarjatkin vielä niin suuret että tuskin edes ovuloin normisti.

-Bee
 
Rouva B, mä myös mietin että onko toinen hoito ihan mahdottomuus pienemmällä annoksella?
Oon kuullu että yli 30v.lle suostutaan siirtään kakskin kerrallaan? Vai pitäskö vaatia että pakastaa sitten yhteen olkeen yhden jollei mitenkään suostu? En kyllä tajua miksei kahta voitas siirtää, sullakin on sitä limakalvojuttua, niin ois suurempi mahdollisuus että edes toinen kiinnittys..

Krokolla on ollu pelottavia vessahetkiä, mutta onneks se vuoto olikin väärästä, eli "oikeesta" paikasta :D

napsuneiti, musta tuntuu kyllä ihan epäuskoselta että voisin muka olla parin kuukauden päässä raskaana.. siis oikeesti! Että siihen vois olla kohta ihan todellinen mahdollisuus.. ei pysty eikä uskalla edes ajatella vielä niin pitkälle!! :/ mullehan ois jo sekin yks saavutus että ylipäätään pääsisin vihdoin siihen ekaan hoitoonkin saakka..

Mä myös aion kieltää elinkelposten alkioiden roskiinheiton. Ja jos sellanen tilanne nyt jonkun ihmeen kautta kävis että jäis ylimääräsiäkin, niin en hyväksy sillonkaan sitä. Tutkimuskäyttökään ei tunnu mukavalta, pitäähän ne senkin jälkeen tuhota. Ainoo oikee paikka mun alkioille ois lämpönen kohtukehto. Jokainen sitkeä selviytyjä on ansainnu mahdollisuutensa =) :heart:
 
Krokodiili
Joko teitä ottaa päähän, että olen edelleen tässä pinossa. En vain PYSTY vielä menemään tuonne odottajiin... enkä siis ehkä koskaankaan mihinkään sellaiseen yleiseen ketjuun, jossa toiset ovat tulleet heti raskaaksi, kun ehkäisy on jätetty pois.

Ihan tyhmää tietysti, mutta mua on alkanut huolestuttaa, voiko tässä olla kaikki nyt kohdillaan, kun mulla ei ole mitään oireita ja nyt on kuitenkin jo kuudes raskausviikko... :ashamed: Ja sitten pelkään ihan hysteerisesti edelleen keskenmenoa, tuntuu että pää hajoaa. Mä en tule aloittamaan ivf:ää alusta, joten joko nyt tai ei koskaan... (no, pakkasessa on kaksi keskinkertaista alkiota, mutta niistä nyt ei ole mitään takeita...)
 
Sarma
Bee: Juu, kerron kyllä sitten mitä mieltä olivat.. Ai, sekö on ulkomaalainen se sinun lääkäri, en ole tiennytkään että siellä joku ulkomaalaisvahvistuskin on töissä.

Minuakin kiinnostaa, että eikö edes ihan pienellä annostuksella voisi yrittää uudestaan ivf:llä?

Aika hölmöä olis kyllä minun mielestä heittää vaivalla saatuja, eläviä alkioita roskiin.. Enkä usko kyllä että niin kävis, että molemmat tarrais kiinni. Jos edes joskus se yks ymmärtäis mitä sen kuuluis tehdä niin olisin enemmän kuin onnellinen, mutta siihen taitaa mennä vielä aikaa jos koskaan.. Tai jospa ne meidän alkiot vaan on "tulleet isäänsä" enemmän, et kaikkea pitää harkita niin pirun kauan ja sit kun ne on päättäny et okei, mä kiinnityn niin sitten se onkin liian myöhästä. Vois joku minunkin kaltainen siellä olla joka on niin malttamaton, ettei jahkaa vaan tarttuu kiinni ja sitten vasta miettii mitä tuli tehtyä kuin on jo liian myöhästä.. :D Mä oon ukollekki sanonu joskus leikilläni, et jos ne sen uimaritki tosiaan on samanlaisia kuin isäntänsäkin niin en ihmettele ollenkaan et tää vähän kestää..
 
Sarma
Krokodiilille:: Nauti nyt hyvä ihminen olotilastasi, et sinä haluais minunkaan saappaissa olla, ethän? :)

No, mä varmaan oisin sun tilanteessa ihan samanlainen huolehtija, todennäköisesti pahempikin..
 
Kyllä mun puolesta plussanneet voi kertoo tänne kuulumisiaan! Ja eihän nää tietylle ajanjaksolle perustetut pinot kuitenkaan niin pitkiä aikoja jatkukaan. Nykyään varmaan ainoot raskaudet mistä osaa oikeesti iloita on juuri ne samankokeneiden.. :ashamed: mut onhan siellä onneks niitä lapsettomuustaustaisiakin ketjuja. Ja ainahan semmosia voi perustaa jollei sopivaa ois =)
Ja varmastikaan en ikinä enää pystys kirjotteleen normaalitärppien seassa, ja eihän sellaisista vertaistueks oiskaan näin rankkoja kokeneille.. tuntuu että niiden niin kutsutut murheetkin on jossain ihan eri maailmoissa kun meikäläisten.
 
Krokodiili
Sarma. Ei, en haluaisi olla sinunkaan saappaissasi. Ja haluaisin nauttia. Etukäteen ajattelinkin, että tässä tilanteessa nauttisin. Niin ei käynyt. Pelkään liiaksi sitä, että tässä tullaan kovaa ja korkealta alas... :'( Kummallinen tämä ihmisen psyyke.
 
Kroko täällä ollaan ihan samoissa tunnelmissa. En kyllä vielä tonne odottajiin halua. Onko sulla jo tosiaan kuudes raskausviikko? Oon vaan ite ihan sekaisin noista raskausviikoista. En yhtään tiedä, että mikä viikko nyt on menossa. Sama täällä, ei mitään oireita. Ehkä hieman ollu etomista, mutta se on niin normaalia, että en raskausoireiksi noita laske. Tulis nyt ees kunnon paha olo, niin voisin olla varma raskaudesta.
 

Yhteistyössä