¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Krokodiili
futuremami, kohtalotoverini :heart: !! En minäkään niistä viikoista juuri tajua, mutta laskurit sanovat että nyt on 5+3 (hedelmöittymisajankohdan perusteella). Eli kuudes viikko.
 
huomenta
täällä odotellaa ei niin kärsivällisesti elokuuta.
noista alkion siirroista.....aika kummallista jos ei suostu kahta alkiota siirtämään. itsellä aina siirretty kaks omasta pyynnöstä fertinovassa ja kyllä harmittaa jos väestöliitto ei nyt siirrä kahta ( olettaen tietenkin että alkioita tulee useampikin ICSI:ssä) :D
 
Meille on kanssa naikkarilla sanottu että vain yksi siirretään kerralla. Olisin kans itse toivonut että kaksi siirrettäisiin. Mut näillä mennään.

Haen tänään kummipojan kohta 9kk meille yökylään.. saa nähdä miten menee. En noin pientä o hoitanut kun muutamia tunteja, ja nyt sit pitäis pärjätä 24h ;) Hyvää harjotusta..
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

Katriina77........Ovumia............ivf(l)..............vko30
Sarma....................VL..............pas..............elokuu
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)............vko33
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Sartsa00.................................icsi?

Testaajat, pvm


Patrik81.............Felicitas........ivf..................vko28
Annie77................VL.............2.ivf/icsi (p).....15.7. +?
Positive..................................ivf...................15.7.


Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Rouva B.................VL.............ivf(p), km
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
 
Onnittelut Futuremami ja Krokodiili plussista! :flower:
Mä kirjoittelen pinossa IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut, sieltä löytyy "vertaisodottajia". Milloin teillä on lasketut ajat?
Mä en myöskään pystynyt ainakaan vielä pinoutumaan normi helmimasut pinoon. Siellä jutellaan jo vauvatarvikkeiden ostamisesta... Itse ei kauheasti vielä uskalla iloita raskaudesta. Jännittää tämä alkuraskaus ehkä normaalia enemmän meillä hoidot läpikäynneillä. Olisi ihana iloita raskaudesta, mutta ihan vielä ei uskalla...
terv. Nuppu76 (7+6)
 
heisan!
Mua rupes masentaa koko hoidot. miks toiset saa nii helpolla lapsia ja mä en :ashamed:
tuntuu epäreilulta ja sit joskus ajattelen että onko mulla oikeutta noihin hoitoihin koska jos en normaalsiti tuu raskaaks ni onks mulle ees tarkotettu lapsia. ja sit syytän itseäni lasten sairauksista ku oli pakko saada lapsia keinolla millä hyvänsä :/
mut toisaalta jos ei ois tarkotettu lapsia ni luulis et niit ei ois sit hoidoillakaan tullut.
nyt mietityttää kovasti elokuun hoit...oonkohan sittenkään valmis siihen vai pelottaako mua vaan epäonnistuminen?
Onko muilal ollut samoja tuntemuksia vai oonko hulluks tulossa? :whistle:
 
Sarma
Lääkärissä taas käyty ja taisin turhaa murehtia alkioiden roskiin heittoa. Ensinnäkin, tuskin käy niin että kaksi siirtokelpoista olisi. Ja vaikka lääkäri suositteli vain yhden siirtoa, ei kuitenkaan ollut ehdottoman ehdoton asian suhteen ja sanoi, ettei eläviä alkioita heitetä roskiin.

Mua vähän vituttaa töissä kun eräs mun työntekijä on raskaana ja ei ole sellaista päivää jolloin ei kävisi kertomassa siitä ja sen aiheuttamista vaivoista jne.. Tähän saakka on menny ihan ok, mutta mä en millään jaksais kuunnella sitä vaivojen valitusta ja toisaalta raskauden hehkutusta. Tyhmää, tiedän.. Kyseessä on kuitenkin jo kahden lapsen äiti ja mua vielä muutaman vuoden nuorempi henkilö, joka ei edes elä lastensa isän kanssa vaan suunnilleen estää tätä näkemästä lapsiaan jne..
 
Tuo on paha tilanne sarma, tunnistan myös oman ärsytykseni noissa tapauksissa, mitä joudut töissä todistamaan! Joskus ekaa hoitoa tehtäessä meidän naapurissa oli nuori nainen, parikymppinen, jolla oli jo parin eri isän kanssa useita lapsia ja lisää tuli kuin sieniä sateella... aina oli jokin huonosti ja isän mielestä äidin pahoinpitelyä ei ollut se jos lyö naisen päätä seinään. Siinä sitä tuli mietittyä kahteen kertaan taas tätä maailman reiluutta :(

Täällä meneillään pp8 ja täysin oireeton elämä. No rinnat nyt on kipeät, mutta niin ne on aina loppukierrosta. 99% varma, etten ole raskaana, viimeksikin se nipisteli edes vähän mahaa, nyt on aivan totaalinen hiljaisuus alavatsassa. Hohhoijaa... :/
 
Hyvää perjantaita naiset!

Sarma: Onpas hyvä uutinen! Jos se minun lääkäri rupeaa kieltämään niin sitten vaihdan toiselle! :D

Annie: Mie vielä jaksan toitottaa että tosiaan tuo ainoa alkanut raskaus oli ainoa täysin oireeton. Negakierroissa nipistelee aina ja tissitkin tuntuu olevan kipeät ja vaikka mitä oiretta.

Äitiliini: Kyllä sua varmaan vaan jännittää se epäonnistuminen.
Ja eihän hedelmöityshoidot lapsia sairastuta. Meidän gyne sanoi jopa vähän jotain päinvastaista, sillä näissä hoidoissa sperma pestään, jolloin heikoimmat siittiöt huuhtoutuu pois ja terveimmät jää jäljelle. Joskus tsägällä nimittäin saattaa huonompikin siittiö pajahtaa sinne munasoluun ekana jos luomuna menisi. :)

Ja tietenkin kaikki lapset jotka tulevat hedelmöityshoidoilla tai ilman, ovat tarkoitettu tänne syntyviksi.
Uskon, että kaikella on tarkoitus. Joko näitten hoitojen on tarkoitus vahvistaa ihmistä tai suhdetta, tai sitten lapsi tarvitsee tätä tietoa myöhemmin. Kun kertoo miten paljon juuri sinua on tänne haluttu!

Minä ainakin myönnän että olen ihan hurjasti kasvanut henkisesti lapsettomuuden ja epäonnistumisien myötä.

Varsinkin nyt tuo keskenmeno, ja samanaikainen lemmikin kuolema, sairaalassa makoilu ja tusina muita järkkyjä asioita joita tapahtui saman ajanjakson sisällä.... se vahvisti. Ensin mursi minut ja sain rakentaa uuden itseni alusta saakka uudelleen.

Mutta NYT mulla ontosi hyvä olo. Minä annoin surun tulla ja paastosin itseni puhtaaksi hyperin aiheuttamista nesteistä, kaikesta kuonasta, keskenmenosta, surusta...

Nyt on 5 päivän nestepaasto ohitse ja elämään paistaa jo aurinkokin hiljalleen.
Mieli on hyvä, keho normalisoitunut ja meille tuli eilen uusi kissanpentu, joka nimettiin Uskoksi. Ihan vaan just siksi, että takana on noin hankala ajanjakso, jonka aikana kuitenkin lujasti uskottiin että selviämme kaikesta.
Pieni pentu ja tämä nimi on symboli tälle taitekohdalle, jolloin valo voitti sen pimeyden.
TAAS.

-Bee, toivottelee kaikille aurinkoa viikonlopuksi
 
Rouva B: Kyllä sä oot saanut liika kokea yhelle ihmiselle :/
Oot kyllä tosi vahva ja tottahan se on että vaikeudet vahvistaa. Tosi kauniisti kirjoitit...oikein kosketti. toivotaa et jatkossa menis nyt sit paremmin....ei kai se nyt enää huonomminkaan vois mennä :hug:
 
Rouva B kiva että teillä uus kisu piristää nyt elämää ja mieltä! Ajatteles että joku päivä te yhdessä vauvan kanssa leikitätte kisua ja sillon on hyvä muistella sitä aikaa kun Usko tuli teille.. mikäs sen mukavampaa muisteltavaa kun ne katkeransuloiset muistot, sitten kun kaikki on paljon paremmin! Varmasti mä ite jälkeenpäin lueskelen paljonkin niitä kirjotuksia mitä näiden vuosien aikana on vihkoihin pinkoittain vuodattanu..jos kaikki on lopulta paremmin.

Mä oon murehtinu jo etukäteen lähinnä sitä että jos mulla joskus on tytär niin onko silläkin sit edessä kaikki tää paska (endometrioosi).. varmaankin ihan hysteerisenä yrittäsin neuvoo ettei jättäs lastenhankintaa turhan myöhälle.
Niin, enpä tiedä oisko muakaan jollei äiti ois syöny Teroluteja aikoinaan..joo, oishan se karua aatella että eipä tässä mulla nyt oikeesti mitään tarkotusta ookaan :kieh: kai siinä nyt joku tarkotus on jos hoito onnistuu! Tosin en oo keksiny mikä tarkotus sillä muka on ettei onnistu! :ashamed: pitääkö joidenkin ihmisten jäädä tulematta että joku muu, tarkotettu vois tulla..?
Toisaalta ihmettelen ettei tälläset kiroukset niinkun endometrioosi, oo 5 miljoonassa vuodessa karsiutunu pois jo ihmiskunnasta.. toisaalta aiemmin on ehditty varmaan lisääntyyn jo ennen sairauden puhkeemista kun lapsia on alettu hankkiin jo lähes teininä. Ja ehkä ne huonot geenit on joillain vaan piilevänä. Ei mun mummolla tai tädillä mitään ongelmia oo ollu, että miks just mun äidillä ..ja MULLA :headwall:
 
Tirlittan1968
Kävin tänään VL:ssa ja pääsemmekin aloittamaan toisen IVF hoidon nyt heti. Huomenna alkaa Synarela ja punktio viikolla 33. Olin todella yllättynyt että pääsimme näin nopeasti tosi toimiin taas.
Eli meillä toinen IVF Väestöliitossa pitkällä kaavalla mennään.
 
Mä olen kanssa miettinyt tuota samaa kuin risupesä, meillä kun on sekä äidillä että mulla on todettu endometrioosia. Minua yritettiin saada 11 vuotta ja mulle tehty nyt 2 IVF:ää. Ajattelin kuitenkin, että kerron mistä on kyse endometrioosissa, mutta en kehota kiirehtimään ratkaisuissaan ettei mene ihan metsään miesvalinnassa ;)

ON: Pp10 tänään, lähes oireeton olo, rinnat ainoastaan edelleen kipeä niin kuin aina. Tänä aamuna kuitenkin uskaltauduin käyttämään yhden Clearbluen ja kuinka ollakaan haamuhan siihen tuli! Pystyviiva, tosin ohut, mutta näkyy kyllä!! Ylihuomenna testaan uudestaan, mihin suuntaan ollaan menossa. Toisaalta, edellinen haamu pp 10:nä pukee nyt vaatteitaan päälle tuolla :heart:

Jos olen raskaana, olen päättänyt,että tätä odotusta en hukkaa murehtimiseen niin kuin edellistä. Ei se paranna asioiden kulkua vaikka niitä murehtisi etukäteen. Viime raskaus oli pelkkää huolehtimista, nyt en suostu. Jos plussa vahvistuu, nautin jokaisesta päivästä ja jokaisesta pahoinvoinnista!!
 
Annielle hurjasti onnea haamusta!! hienoa saada lisää plussia tähän pinoon. Toivotaan että viiva vahvistuu ja kaikki menee hienosti loppuun saakka!

Tirlittan me mennäänkin sit melkolailla samoissa. Mulla alkaa sumut tiistaina, kp23, ja punktio on myöskin viikolla 33. Hrrr....

Rouva B, oon samaa mieltä kun aitiliini, kirjoitat tosi kauniisti ja olisi aika teidän saada jo jotain positiivista!!! Ei kenenkään soisi kestävän noin paljon vastoinkäymisiä ja vielä kaikki samaan syssyyn. Mut tosiaan positiivistahan on se että kuitenkin olit raskaana. Toivotaan että olet pian uudestaan, ja tällä kertaa kaikki menee hienosti loppuun saakka!!!
 
Napsuneiti & Tirlittan, täällä ilmoittautuu kolmas piinailija, jolla punktio vkolla 33. Mä meen tän kierron e-pillereillä, sit kuun lopulla alkaa Gonal-pistokset. Onko sulla Napsuneiti myöskin eka ivf? Mulla tää on eka, eli jännät paikat tulee... Mukavaa et saadaan piinailla ihan porukalla!!

Plussanneille onnittelut sekä piinailijoille d :) b
 
Hei!
Kirjoittelen tänne ekaa kertaa, erilaisissa hoidoissa ollut nyt jo 1,5 vuotta ja vauvaa haluttu jo 5 v.
Meille tehtiin eka IVF kesäkuussa, ja nyt jännitellään testipäivää 15.7. Valitettavasti tänään jo kolmas päivä ruskeaa vuotoa ja tänään myös punaista ja ehkä vähän hyytymää. Jonkin verran myös alavatsakipujakin on ollut.
Soittelin säikähtyneenä Naistenklinikalle perjantai-iltana, kun vuodon totesin ekan kerran, muuteivät osanneet sanoa muuta kuin jatka lugesteron hoidoilla kuten lääkäri on neuvonnut.
No, joo. :headwall: Olisi kiva ollut saada edes tietoa josko lääkkeen vahvuus oli liian iso ja aiheuttaa vuodon (kuten pakkausselosteessa sanotaan sivuoireista) ja pitäiskö pienentää annosta?! Pienensin itse kuitenkin kolmesta pallerosta kahteen kaksi kertaa päivässä...
Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Testipäivää jännittäen/peläten!
 
Iines, joo mulla on kans eka ivf- alkamassa. Mut vähän mietityttää se kun monet on ennen sumuja käyttäneet pillereitä / tms. ehkäisyä.. mut ei meille kukaan mitään sanonut ja ihan luomuna on menty.. Mitäs sit jos joku ihme olisikin tapahtunut ja olis tärpännyt?? Eikö ne sumut sit haittaa???

Mä aika lailla pelkään niitä sivuvaikutuksia tästä hoidosta.. Mulle kun pelkät e-pillerit tekee sen että oon ihan raivotar.. mitenköhän sitten nyt ku on sumut ja vielä ne piikit? hmph.. pitää pystyttää miehelle teltta valmiiks tohon takapihalle ni pääsee mua sitten sinne karkuun =)

Positive tervetuloa joukkoon tummaan! Toivotaan että sun vierailu jää lyhyeks ja saat plussan tiistaina =)!!! Tohon vuotohommeliin ja lugeihin en osaa ottaa kantaa ku ei o kokemusta.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!!!
 
napsuneiti, mun käsittääkseni sumut ei haittaa jos ihme ois tapahtunu.. tietysti ne on heti lopetettava kun asia ilmenee! Oon tapauksista lukenukin että just niin on käyny.

Mulla siis myös eka ivf ja eka hoitokin ikinä... :$
 
Napsuneiti voi olla aiheellista pystyttää se teltta, horminipiikitykset voi saada aika villiksi! Minua alkoi jarrutuspistosten kohdalla todella ärsyttämään pienetkin asiat, eikä asiaa auttanut, että luonamme oli appivanhemmat kylässä...mutta onneksi se on ohimenevää. Pahinta on tämä tietämättömyys ja odotus.
Toivotaan kaikille ekaa ja vikaa IVF:A! :wave:
 

Yhteistyössä