¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
PS: tämä on tosiaan ihme, alkio oli tarrautunut kohdun limakalvoon joka oli vain 3.3 mm!!! Eli ei olisi pitänyt olla mahdollista. Siksi plussa oli kova yllätys, jot en ole uskonut yhä vieläkään...
Onks muuten siihen selvinny mitään syytä miksei limakalvo tahdo oikein kasvaa.. mullakin pitäs olla vissiin päinvastoin, kun endohan yleensä pikemminkin runsastaa menkkoja ja hormoonitasotkin ollu siltä osin kaiketi ok, kun ovulaatiot aina näkyny...

(m) Noista testeistä vielä,..tuli mieleen että ei kai se hcg.n "ylisuuruus" vielä tässä vaiheessa vois olla selityksenä, toisin ku aiemmin arvelin, kun monestihan noita testejä tehdään vasta kun kuukautiset on myöhässä reippaastikin, 1-2 viikkoo! Mutta niistä tapauksista oon lukenu ettei kaikilla näy se hcg virtsassa niin aikasin, siis moneen päivään vielä kuukautisten poisjäännistäkään..

mutta kyllä on piinaavat ajat meneillään sulla! :/ :hug:
 
Huh, onpa tanne tullut tekstia.Ei tahdo perassa pysya...

Futuremamille suuret onnittelut! =) :flower:

Rouva B: Kyllapa sinua on koeteltu! Aivan kamalaa. Lampimat halaukset ja kovasti jaksamista hyperin kanssa. Taalla peukut pystyssa etta se plussa sinne testiin tulee!!

Duffy: kuulostaa todella mukavalle reissulle! Oletteko olleet siella pain aiemmin? Itse ollut kerran Budapestissa ja Wienissa. Ihania paikkoja! Bratislava ei tuttu.

Tassa seuraa aika yksityiskohtaista oman navan kaivelua: Minulla alkoi tumma tuhruvuoto jo ennen plussaa. Jatkui eiliseen asti, eli parisen viikkoa. Eilen ja edellispaivana tuli sellaisia hyytymia pyyhkiessa. Tanaan ei vuotanut yhtaan. Kellaan kokemusta mita voisi olla? Eikos se vuoto keskenmenossa ole punaista? Alaselkaakin on sarkenyt tiistaista lahtien. Vielakin jonkin verran. Ei niin paljon kuin viikolla. Toki tassa olen levannyt koko viikonlopun, etta voihan se senkin takia vahempi sarkea. Hieman huonoa oloa ollut viikolla, mutta nyt ei paljon mitaan. Eihan se aina ole samanlaista ja toissa ei ehdi silla lailla syoda kuin taas viikonloppuna, etta voi senkin takia olla vahaisempaa. Voitte arvailla, etta mita taalla mietitaan... Mutta tama nyt on niin taas tata. Ei naista oireista ennen ja jalkeen plussan ikina tieda. Esim. kuukautiskivut ennen plussaa saattavat merkita plussaa tai kuukautisia. Punainen vuoto kiinnittymisvuotoa tai kuukautisia. jne. Mies aina toteaa, etta toi on niin naisten tapaista. Ei niista ota mitaan selvaa ;)
 
pappis
pp 10 ilta ja apteekin oma testi HAAMU!!!!! Nyt jänskättää ja PALJON!
Onneks ostin 2 testiä kerralla, joten aamulla toinen ja toivottavasti viiva vahvistunut. Nyt kuitenkin iltapissasta (3 tuntia rakossa) selkeä haamu....
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf/icsi (p).....vko26
Katriina77........Ovumia............ivf(l)..............vko30
Sarma....................VL..............pas..............elokuu
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Sartsa00.................................icsi?

Testaajat, pvm


pappis.......phks/Felicitas......3.ivf...............30.6. +?
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7. +?



Myöhemmin onnistuvat :hug:

Tirlittan1968..........VL............2.ivf, syksy
MarNei75...............VL
sooda....................................pas
Rouva B.................VL.............ivf(p), km


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.

 
Krokodiili
risupesä. Kiitos kysymästä. Testasin aamulla jollain halpistestillä, oli korkeintaan haamu... Ehkä hyvällä tahdolla siinä saattoi jonkinlaisen viivan nähdä, vaikea sanoa.

Huomenaamuksi (pp14 lopultakin!) mulla on kaksi testiä varattuna. Clearblue ja RFSU. Jos veikkailusta olisi jotain hyötyä, arvelisin etukäteen että Clearblue olisi plussaa ja rfsu miinusta. Mutta aamulla sen sitten näkee. Testin jälkeen soitan TAYSiin, kai ne siellä sitten sanoo jos pitää mennä veritestiin johonkin tai jotain.
 
pappis
menis nyt aika vauhdilla eteenpäin =) koska nythän tää totinen piina vasta alkoi.
Kertokaapas muut haamuilijat/plussanneet miten olette saaneet mielenrauhan ennen ultraa, tai ennen varsinaista testipäivää? Mä en malta pysyä housuissani edes nyt, vaikka vasta siis pp 10 :ashamed:
Mulla siis takan muutama vuosi sitten kasta ivf:stä ainoat haamut, jotka sitten eivät koskaan kerinneet vahvistua, vaan vuoto alkoi pp 18 tienoilla. Siksi nytkin KAMALA pelko ja kun vielä tietää, että kyseessä oli viimeinen hoito.
Nyt kun tuo testi on kuivunut muutaman tunnin, näkyy haamu ihan selkeästi vaaleanpunaisena viivana. Silloin ekan ivf:n kekenmenossa haamu ilmestyi vasta pp 13....Taidan yrittää ruikuttaa veritestin terveyskekuksesta ihan mielenrauhan vuoksi, jos viiva vahvistuu vielä vahvaksi plussaksi. Tietääkö muuten joku, paljonko yksityisellä lääkäriasemalla maksaa otattaa hcg-testi?
 
Krokodiili
Pp14 lopultakin! Clearblue selkeää plussaa, rfsu:n testissä näkyy ehkä oikein hyvällä tahdolla jonkinasteinen plussaviivantyylinen.

pappis. Tästä on ainakin mulla mielenrauha kaukana... En edelleenkään ole varma, olenko raskaana. Toisekseen pelkään aivan hysteerisesti keskenmenoa!! Meillä on 2 keskinkertaista alkiota pakastimessa vielä kyllä (-the very last hope...-), mutta niistähän ei tiedä selviävätkö sulatuksesta JA toisekseen en tiedä, voitaisiinko niitä edes kokeilla, sillä ennen niiden laittoa pitää syödä estrogeenia ja mulla hajoaa siitä maksa. Alusta tätä koko ivf:ää ei enää aloiteta... joten nyt tai ei koskaan?!

Luulin ennen, että iloitsen suuresti jos testi näyttää plussaa pp14. Niin ei käynyt... Pelko ja epätietoisuus jäytävät minua kuin tuli. Tottakai olen iloinenkin sitten kun se aika tulee, mutta vielä ainakaan uskalla iloita.
 
pappis
Krokodiili: Meillä on varmaan aika samanlaiset fiilikset tällä hetkellä :hug: . Tulen vaan 3 päivää sua jäljessä ja olo on tosi epävarma ja pelottaakin ihan kamalasti.... Tänään pp 11 ja apteekin testi antoi edelleen haalean haamun, samanlaisen kuin n 12 tuntia sitten... odoin, että tänään olis ollut jo tumempi viiva, niin olis kertonut hcg:n noususta, mutta eipää tietenkään...
Täytyy hakea Lugeja apteekista tänään lisää ja ostaa vielä illaksi ja huomisaamuksi tesit.
 
pappis
soitin terveyskeskukseen ja sain kuin sainkin sitä kautta lähetteen veritestiin. Ajattelin lähetä samantien.... mutta muistelisin, että meilläpäin tuloksen saa vasta seuraavana päivänä, kun muistaakseni menee keskussairaalan tuo näyte tutkittavaksi.
Aamun testistä nyt aikaa muutama tunti ja kyllä se hitusen tummempi on kun eilisen illan testi. Oireita ei kyllä ole minkäänlaisia edelleenkään. Lämmöt 36.1, minkä ollut siirrosta asti. jos tosiaan plussa, niin lugeja pitäisi alkaa vähentämään. Nyt mennyt 2 kapselia 3 kertaa päivässä, mutta jatkossa viikon ajan 2 kapselia 2 kertaa ja sen jälkeen muutama päivä 1 kapseli 2 kertaa päivässä. pelottaa ajatus tuonkin lopettamisesta....
 
pappis
verikokeessa käyty, MUTTA: Eivät kuulema tutki näytteitä täällä Lahdessa enään ollenkaan, vaan lähettävät Tampereelle, joten vastaus tulee aikaisntaan perjantaina!!!! Eli, ei mitään hyötyä ollut koko testistä!
 
Krokodiili Mulla sama, ku sulla. Plussa tuli, mut en osaa olla yhtään iloinen. Pelkään koko ajan. Aattelen, että varmaan on joku tuulimuna tai jotain, aargh, menee hermot. Sit vasta osaan iloita, ku on ultralla katottu, et siellä on tosiaan jotain :)

Tänään siis pp 12, ihan selvä plussa tuli clearbluen testillä. Eilen sattu mahaan, vasemmalle puolelle, niin pelkäsin heti, et se on joku kohdun ulkopuolinen. Kaks alkiota laitettiin, niin kuitenkin toinen on kohdussa kiinni ja toinen muualla. Kauheeta tekstiä, mut tällaisia hulluja ajatuksia mun päässä pyörii... En osaa oikein relata...
Olisinko hullu, jos soittaisin klinikalle, et voisko keskiviikkona ultralla katsoa, näkyyköhän ne vielä silloin? Ainaki verikokeessa pitää varmaan huomenna käydä.
 
Heips!

Futuremami ja pappis Onnea! Miun mielestä jo se on onnea, että siinä testissä jotain näkyy. :D

Risis: En tiedä miksi se limis ei kasva. Ensin lääkäri epäili syyksi hoikkuutta. Kuulema luonto tekee niin, ettei kasvata limistä jos keho luulee näkevänsä nälkää. Mut hei, oon jo ihan normaalipainoinen ja minua hoikemmatkin ovat raskautuneet. :| Onneks nyt tiedetään että jos on reipas alkio niin kyllä se tarraa kiinni ohuempaankin. :D

Minä: Mulla siis oli eilen ongelma, että olin tehnyt jo 2 herkkää negatestiä. Sit tein vielä yhden, ja yhden apteekista ostetun. Yhteensä siis neljä negaa.
Raskauden keskeytymisen puolesta puhuu sekin, että hyperi tuntuu nyt lievittäneen. Oon ollu aamusta asti liikkeellä ja olo on hyvä! Aamulla ei myöskään mikään etonut, vaikka sairaalassa en syönyt just etomisen vuoksi mitään.
Mutta vuotoa ei edelleen ole ja luget lopetettu jo pp 13. Myöskin tänään sovituskopissa näin tissini peilistä ja järkytyin. Ne ei ole kyllä enää miun tissit!! Ehkäpä se raskauden vaikutus sit näkyy tisseissä kuemmin. Kamalia nystyröitä, isoja, täynne ne nännipihat. :eek: Ei oo ollu moisia ennen.

Anyway, kävin nyt veritestissä ja saan vastauksen kahdelta.
Jotenkin on levollinen olo. Vaikka se olisi nega, miun mielestä tää on mulle voitto!
Tiedän nyt että voin raskautua! Pelkkä nega ois ollu paljon pahempi. Ja kuulema jos on kerran tullut raskaaksi niin se helpottaa kovastikin jatkossa...

ilmoittelen sit kahden jälkeen....

-Bee
 
Krokodiili
Soitin TAYSiin. Ultra-aika sinne 20.7. .....siihenhän on IKUISUUS!!!! Siihen astiko mää tosiaankin olen tässä jännityksessä... että olenko raskaana vaiko enkö. Kai mää ainakin ostan lisää raskaustestejä :| . Futuremamin tapaan minäkin panikoin tuulimunat ja muut tässä jatkuvasti...
 
Kroko ja futuremami, onhan se varmasti aivan erilaista kaiken tälläsen jälkeen.. tuntuu itestäkin että pahempaa piinaa vasta sitten oiskin luvassa kun plussa ois tikussa. Jos ois tullu ihan normaalitavoin ja -ajassa niin varmasti raskauden osais ottaa ihan erilailla, rennosti ja nauttiakin. Tän takia en pystys enää kirjotteleenkaan muiden kun ihan saman kokeneiden kanssa. Tiedän jo tässä vaiheessa että tuun oleen hysteerisen ylivarovainen ja meneen päivän kerrallaan, ja tuulettaa uskaltas varmaan vasta kun nyytti on sylissä... Ensimmäisessä raskaudessa en edes osannu pelätä minkään pieleenmenoo! Alkuun tosin näin keskenmeno-painajaisia ja rakenneultrassa pelkoo aiheutti normaalia lyhempi kohdunkaula. Nyt ainakin tietää ettei tarvi tota panikoida, ilmeisesti se on vaan luonnostaan lyhempi..kaikki meni lopulta hyvin! :xmas: :heart: no joo, se siitä.

Rouva Blle peukut pystyssä! =) Toivotaan että pettymykseen varautuminen oli turhaa!

Mä oon myös hoikka ja sitä on tarjottu syyks siihen limikseen. Mutta nuorena olin vähintäänkin yhtä hoikka ja silti oli paljon runsaammat! :eek: Pelkään kans ihan hulluna jo etukäteen että jos tulee km/tm ja joutus vielä kaapiinki...! Oisko enää mitään jäljellä sen jälkeen :ashamed:
 
Voi että kuulostaa tutulta tuo hermoilu plussan jälkeen! Mäkin luulin viime kerralla, että siitä se onni alkaa kun saa edes yhden kerran plussan näkymään - mitä vielä. Sitten alkoi sellainen pelko ja hermoilu puoleen väliin asti raskautta ettei moista osannut kuvitellakaan.

Täällä oli tänään sitten punktio. Olo nyt ihan ok, vähän huimaa vielä kun noin 6 tuntia toimenpiteestä. Kaikkein eniten sattui kun yritettiin avata suoniyhteyttä eikä meinannut onnistua kun olin niin kylmissäni eikä ruokakaan ollut maistunut aamulla. Kyynärtaipeeseen se kuitenkin sitten saatiin ja hyvät oli tropit! Saldo 15 munasolua, ei varmaan kaikista ole kokonsa puolesta mihinkään, mutta muutama saattaisi tulla hyväkin. Huomenna saa soittaa ja kysyä onko keskiviikkona siirrettävää vai ei.

Hoitohenkilökunta on Treen Väestöliitolla ihanaa! :heart:

Tsemppiä hermoilijoille ja piinailijoille, kokemuksesta voin sanoa, ettei se eka ultrakaan riitä vakuuttamaan mistään :headwall: Se on vaan pidettävä pää kylmänä!
 
Tännekin siis ilmotan että täällä on alkava keskenmeno. Hcg oli enää vain 15, joten ei hyvältä näytä. Odottelen lääkärin soittoa siitä millon seuraava testi ja muutenkin että mikä jatko.

-Bee :'(
 
pappis
Voi ei Rouva B :hug: tuo on justiin se pahin pelko tässä... krokodiilin ja futuremamin kanssa jatketaan jännäämistä... toivottavasti aina maaliskuun alkuun asti!
Mun täytyy tänään käydä ostamassa niitä lugeja lisää ja samalla muutama testi :ashamed: . Huomenna pp 12 ja virallinen testipäivä! Kuinkahan nopsaan siihen apteekin testiin pp 12 pitäisi ilmestyä se plussaviiva ja kuinkahan vahva, jotta tietäisi hormonia olevan tarpeeksi?
Nythän se on sellainen puolihimmeä ja ilmestyy noin 5 min. kuluttua... netistä tilatuissa herkissä testeissä on juuri ja juuri erottuva viiva (tosin sitä ei vielä eilen aamulla ollut lainkaan).

Kuinka pitkään muut plussanneet on saaneet ohjeen jatkaa lugeja ja millä annostuksella?
 
Hei pitkästä aikaa! Onnittelut tämän pinon plussanneille ja halit negan saaneille! Minä siirryn tuonne syksyn pinoon, tänään oli suunnittelukäynti ja hoito menee tosiaan syyskuulle eli minut voi poistaa listalta. Plussatuulia lopuille kesän jännääjille!
 
pappis, testiajan sisällä kun tulee hailakampikin värillinen viiva = plussa!

Onnea annalle syksyn hoitoon ++++ :wave:

Täällä näyttäs olevan kp1 joko tänään tai huomen..juuri kuten 4 viikkoo sitten ennustin, jiihaa! Eipä siitä oo aikoihin näin riemuinnukaan veren näkymisestä.. kyllä sitä vaan näemmä NIIN hyvin jo tuntee kroppansa ja kaikki oireet kun niitä yli 30 (yritys)kiertoo on kytänny ja mietiskelly.
 
Sarma
Voi ei Bee.. :( :hug:

No, mutta ainakin nyt JOTAIN tapahtui, ehkä ens kerralla sitten ihan kunnolla, kun nyt on "harjotuskierros tehty"!

Mites tästä nyt teillä etenee, sanoivatko mitään?

Mulla on ens viikolle vielä aika ja sitten katsotaan pas elokuulle, jos ne alkiot selviää sulatuksesta..
 

Yhteistyössä