¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Rouva B: Toivottavasti ei tosiaan noi sumut pidennä sun kiertoa niin paljon, ettei punktiota ehdittäisi tehdä kesäkuussa. Mitä lääkettä alat sumutteleen? Mulla oli pitkässä kaavassa synarela. Vaikka kierto ei sumujen takia pidentynytkään, niin kasvatusaika pidentyi viikolla ja sittenkin neljästä suuresta munasolusta kaksi oli raakoja, vaikka olivatkin ihan hyvän kokoisia punktiossa. Tämä oli yksi syy, miksi valitsin nyt lyhyen kaavan. Sillä saatiin sentään kolme kypsää munasolua. Syyksi tähän huonoon munissaaliiseen arvellaan mun ikää. Toisaalta oisin toivonut, että olisi vaihdettu välillä lääkettä ja katsottu, mikä tulos olisi jollain toisella lääkkeellä ollut. Samalla vanhalla kaavalla kuitenkin mennään. Tuo ikä nousee aina väliin kaiken selittäjäksi ja toki se selittääkin paljon, mutta pahalta se tuntuu silti, koska ei tämä myöhäinen perheenperustaminen ole oma valintani. Olisin varmasti yrittänyt jo kymmenen vuotta sitten, jos vain siihen olisi ollut mahdollisuus.

Tuosta yksityisestä hoidosta. Niin, me olemme hoidossa yksityisellä, koska se nyt on ainoa mahdollisuus tässä tilanteessa. Miten sitten talous kestää? No, viimeisiä viedään siinäkin. Säästöjä oli jonkin verran ennen hoitoihin lähtöä, mutta kyllä nekin on pian käytetty. Olen aina ollut säästäväinen ihminen ja työssä kymmenisen vuotta, joten sinä aikana ehti kertyä jotain säästöönkin, etenkin kun olin pitkään ihan yksikseni. Mies on vähän toista maata ja hänestä tuntuu tarttuneen erilainen suhtautuminen rahaan.

Ihan hyvä miettiä noita muitakin vaihtoehtoja, sijaisvanhemmuutta ja adopitiota. Jälkimmäinen ei tosin meille ole mahdollinen, koska siinä vaaditaan ymmärtääkseni pitkää yhteiseloa yms. Sijaisvanhemmuus voisi olla yksi mahdollisuus, tosin jo työssäni tapaan kaikenlaisia kohtaloita, joten se voisi osoittautua aika rankaksi. Luovutetut sukusolut olisi vielä yksi mahdollisuus, mutta sitä emme ole vielä alkaneet miettiä.

-s-
 
Sannuli: Tervemenoa aikaisemppaan ketjuun! Meikäläinen taas hyppäs sieltä tänne kun sain tietää että me mennään tolla pitkällä kaavalla. :wave:

Saara10: Synarela tuolla on vissiin yleisimmin ollut käytössä, joten vissiin minullakin.
Minua huolestuttaa tuo, että tosi monet ovat sanoneet että pitkällä kaavalla on munisten tuotannossa ollut ongelmia enemmän kuin lyhyessä. Kun nimenomaan tuota pitkää suositellaan kuulema siksi, että muniksia voi siten säädellä paremmin. Harmittaa, etten minä saanut lyhyttä kaavaa. Mulla kun on PCO ja sitä kautta kait hyperin vaara... :(

Oletteko te miettineet määrää, kuinka monta kertaa vielä yritätte? Oletteko siis ns. vetäneet rajan jo jonnekin?
Me ollaan sillä tapaan, että eilen saatiin jo puolet paperisodasta täytettyä sijaisperheeksi ryhtymistä varten. Päädyttiin toiveissa hakemaan aluksi vain yhtä lasta, alle 3-vuotiasta ja tervettä, sukupuolella ei väliä. Ja lyhyeen sijoitukseen.
Ajateltiin siis totutella tähän perhemuotoon aluksi yhden, terveen ja pienen lapsen voimin.
Voi olla, että myöhemmin, kun on päässyt kunnolla jyvälle tästä hommelista, voi vähän höllentää kriteereitä ja ottaa pitkäaikaisenkin lapsen.

Eli tehtiin tästä B-suunnitelmasta (sijaisvanhemmuus) nyt A, ja A-suunnitelmasta (hoidot) B.
Mennään siis tää IVF, ja jos saa jotain pakkaseen, niin maksimissaan toinenkin (PAS).
Sen jälkeen teen ilman odotuksia niitä ovulaatioinduktioita julkisilla niin paljon kuin vaativat (vaativat siellä kuulema ainakin 6 kpl ennen IVF-jonoon pääsemistä ).
JA en odota niiltä mitään.

Minä sain siis luvan jatkaa omaa elämääni eteenpäin.
Hoidot voivat kuulua elämään, kuten joku pitkäaikaissairaan lääkitys kuuluisi.
Mutta meidän perhemuoto ei ole enää yksin minun hedelmöittymisestäni kiinni.

Ja se on ihan hirvittävä helpotus! :heart:

-B
 
Mulla on ollu kans sama käsitys tosta pitkästä kaavasta, mutta ilmeisesti loppupeleissä tulokset yhtä hyviä? Siis että niitä jhedelmöityskelposia soluja ja alkioita suunnilleen yhtä paljon. Toivottavasti suostuu julkisellakin sit kokeileen kumpaakin, tai siis toivottavasti ei tarviskaan kun yhden..
Mulla se raja on ainakin vielä jossain vaihdevuosissa, eli niin kauan kun jaksaa ja rahaa pystyy säästään. En usko että pystyn täysin luovuttaan koskaan. Itseasiassa luin just toiselta palstalta että lahjasoluhoitoja voitas periaatteessa tehdä vaikka mummoikäsille, hormoneillahan kroppa saadaan toimiin sillonkin, tosin en tiedä onko siinä lain puolesta yksityisilläkin jotain ikärajotteita? Luin jostain lehdestä jutun jossa 50v. nainen oli yksin menny hoitoihin ja saanu kolmoset! Tekstistä ei ilmenny oliko hoito tehty tosiaankin Suomessa vai muualla. Jos noin on että saa, eikä meinaa tulosta tulla niin eihän tää lopu koskaan (tai siis vain kuolleen ruumiini yli..kauheeta! ) :LOL:
 
Risis: Onhan noista luettu. Justhan se 70-vuotias oli siellä intiassa synnyttänyt ne kaksoset: http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669942

Eli kai niitä vois hamaan tappiin tehdä, mut Suomessa on kyllä ikärajat (jossain luonnollisten vaihdevuosien tietämillä?). Oliskohan 45 se raja?

Aina varmaan löytyy jotakin kokeiltavaa, ja just siks miun oli ihan pakko alkaa tuota rajaa vetämään johonkin.
Samallakuitenkin suostun jatkamaan hoitoja hamaan tappiin asti ovulaatioinduktiona (koska en luonnostaan ovuloi).
Tämä siksi, että mies haluaa biologisen lapsen ja sanoi itse eilenkin, että se olisi hänelle suurin pettymys kaikista, jos ei biologista saisi. Mutta toinen lapsistamme varmaan tulee olemaan pysyvämpi sijaislapsi. Näin itse näkisin tulevan perheemme.

Uskon, että saamme biologisen lapsenkin kun annan sille aikaa (vaikka sinne vaihdevuosiin saakka) ja elän omaa elämääni eteenpäin vaikka sitten sijaislapsen äitinä.

Sillon, kun kaikki on kiinni miun hedelmöittymisestä, on hankalampaa antaa sitä aikaa (jopa vuosia lisää ) ja tietty hankalampi onnistuakin, koska psyykkinen kuormitus on ihan kamala!

-Bee
 
Täällähän on ollut vähän hiljaista. Kevät ja kesä tekee tuloaan ja onneksi ajatuksissa on muutakin kuin nämä hoidot. Mutta kesäkuu sen kun lähenee ja samalla myös hoidot. Joko Rouva B olet aloittanut sumuttelut? Joillekin tosiaan on apua siitä, että on muitakin suunnitelmia, jos yksi ei onnistu. Ajatus sijaisvanhemmuudesta voi viedä osan siitä pakko-onnistumisen tunteesta pois.

Tuosta rajasta, että milloin lopettaa tämä yrittäminen. No, vielä minusta ei tunnu siltä, että olisin valmis heittämään pyyhkeen kehään. Ehkä tämä johtuu siitä, että vaikka ikää onkin, niin yritystä ei itse asiassa ole takana kuin pari vuotta. Vuosi sitten tähän aikaan en tiennyt vielä mitään lapsettomuushoidoista, vasta kesäkuussa aloitettiin tutkimukset. Sen jälkeen onkin sitten tapahtunut paljon, hoitoja ja pettymyksiä. Nytkin tuntuu, että kilpirauhanen oireilee jälleen ja siksi skeptisyys nostaa taas päätään. Mullahan kilpirauhasarvot heittelvät aika tavalla, kesällä oli suht lähellä neljää. Vaan täällä meillä kun ollaan vähän takapajulassa, en ole saanut lääkitystä enkä edes saa otettua kokeita tarkistaakseni tilanteen. Joulun aikaan on tarkistettu viimeksi (kun menin yksityiselle) ja silloin tilanne oli parantunut kesästä. Vaan nyt on taas oireita eli kylmä, väsymys, hiusten lähtö, kynsien tosi huono kunto, nukkumisvaikeudet, muistivaikeudet ym. Nämä oireet kuulemma eivät kuitenkaan voi johtua tuosta kilpirauhasesta, koska arvot ovat rajojen sisällä. No, ei auta kuin yrittää eteenpäin näillä eväillä. Olen kuullut, että liikunta ja ruokavalio auttaa jonkin verran oireisiin. Tiedä sitten, miten pitää paikkaansa. Akupunktiossakin käyn, koska syksyllä olo alkoi helpottua, kun kävin ennen eka lapsettomuushoitoa akupunktiossa. Risupesä, eikös sinulla ollut thyroxin lääkkeet. Oletko huomannut, vaikuttavatko ne omaan oloon ja miten?

Vaan kesä tekee tosiaan tuloaan ja ulos lenkille on mieli, kun kerran aurinkokin paistaa. Nyt on hyvä liikkua oikein kunnolla, kun on vielä muutama viikko aikaa ennen hoitoa. Oikein aurinkoista viikkoa ja myös mieltä kaikille meille yrittäjille!
 
Saara Mullahan on ollu melko lievää se vajaatoiminta, viimesimmässä mittauksessa marraskuussa muistaakseni oli tasan 2, ja tyroksiini kaikkein miedoin, 25 mg. Onhan se olo ollu parempi sikäli että huonoimmillaan kun arvo oli liki 3 niin oli vaihtelevasti palelua ja tukalia hikoilukohtauksia, kuumia aaltoja :p tukkaa lähtee vieläkin melko paljon harjattaessa mutta ei enää niin paljoo kun sillon joskus, että ihan käteenkin jäi useempia kun vaan otti tukasta kiinni. Väsyny ja hajamielinen taidan olla muutenkin kun arvon heittelyn takia.. :kieh:
Varasin muuten ajan tänään seuraavaan tarkastukseen kuun lopulle, saa nähdä onko lääkkeet vaikuttanu..
 
Heips Kesän IVF-naiset!

Saara: Minäkin oon käynyt akupunktiossa ja se vaikutti minuun suotuisasti kyllä. Ja päähän myös. Mutta nyt se on sitten jäänyt. Oikeastaan kustannus- ja aikataulusyistä. :ashamed:

Risis: Toivottavasti kilppis olisi pysynyt ojennuksessa. Olisi yksi mahdollinen mörkö sitten vähemmän! Kovasti jo odottelen sitä teidänkin suunnittelukäyntiä, että tää IVF muuttuisi sullekin konkreettisemmaksi!

Täällä käyty seurantakäynnillä, ja tuloksena mollotti taas kysta. Paremmalla onnella kyseessä olisi munis, joka ei ole ihan vielä irronnut.

Jokatapauksessa, sumut alkaa ensi tiistaina. Jatkoseurantakäynti on 2.kesäkuuta, jolloin alkaisi pistokset. Mikäli tällöin kysta näkyy vielä, se puhkaistaan. :eek: Apua. Toivottavasti häviää mokoma.

IVF olisi siis tällä haavaa juhannusviikolla! Jos kaikki menee hyvin ja jos kuukautiset ovat tulleet tuohon 2.kesäkuuta mennessä. Jos, ei, niin IVF siirtyy viikolla.
VL on heinäkuun 2 ja 3 viikon kiinni, joten ehtisin kuitenkin hyvin ennen heidän lomiaan. Se on tärkeintä. :ashamed:

-Bee
 
Täällä olisi yksi kesän -09 hoidokki lisää. Takana noin kahden vuoden yritys saada lapsi. Viime elokuussa hakeuduimme tutkimuksiin ja aloitimme sitten hoidot (IVF). Tämä eka hoitokerta ei mennyt ihan putkeen, oli kaikenlaisia mutkia matkassa, mm. ylireagoin hormooneihin, tuli kystia, siirto osui viikonloppuun. Tuoresiirtoa mulle ei tehty vaan kaksi pakastetun alkion siirtoa, joista kumpikaan ei tärpännyt... Tämän viikon maanantaina sain negatiivisen tuloksen viimeisestä siirrosta. Nyt on sitten pakkanen tyhjä ja hoidot pitäisi aloittaa alusta (huokaus). Huomenna olisi lääkärissä käynti ja selviää sitten tämä hoidon jatkaminen. Varmaankin siis IVF uudestaan ja toivon mukaan vielä ennenkuin klinikka jää kesätauolle. On tosi raskas fiilis, aikamoista vuoristorataa nämä lapsettomuushoidot kaikkine innostumisineen ja pettymyksineen.
Kiva kuitenkin jakaa täällä kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Välillä tää tuntuu aika yksinäiseltä hommalta....
Tsemppiä kaikille hoitoihin! Kyllä se vielä meilläkin tärppää :)
- nuppu
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf.............vko34 ?
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
Sartsa00.................................icsi?
pure love...............Oys...........ivf
Tirlittan1968..........VL.............ivf...........vko23-24
Rouva B.................VL.............ivf............vko24
Saara10................VL............3.icsi.........kesäkuu
Nuppu76................................2.ivf.........vko23
anna1979.............Naistenkl...ivf............loppukesä
Sarma...................VL..............ivf............vko24
sooda....................................pas..........kesäkuu
Duffy.....................VL..............icsi..........kesäkuu


Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:

 

Tervetuloa Nuppu!
Ikävää, ettei teillä tärpännyt ja joudutte aloittamaan "alusta". Mutta kuitenkin tuoresiirrossa on paremmat onnistumisprossat. Eli jospa se tuoresiirto menisi nyt teillä nappiin!

Minä taas: Lekuri soitteli eilen ja aikaisti miun sumujen aloitusta sunnuntaille ja IVF:ää viikolle 24. Kai ne sit voi liikutella noita hoitoajankohtia noinkin paljon ilman että tulokset kärsivät? On kuulema väkeä enempi töissä tuolloin kuin silloin juhannusviikolla ois ollut. :eek:

-Bee, jota sumujen aloitus sunnuntaina jänskättää. Mulla ei oo ennen ollu vaihdevuosia. :D
 
Mulle on välillä tämä hoito slangi outoa, eli ilmeisesti sumuilla tarkoitetaan zumegoneja?
Mulla oli tuossa viimeisessä PAS:issa zumegonit käytössä, että saatiin ajoitettua siirtopäivä pois viikonlopulta. Silloin lääkäri "arpoi", että olisko siirto perjantaina vai maanantaina, joten ilmeisesti tuota pelivaraa on kun noita popsii. Ja aloituksen suhteen varmaan myös.
Sivuvaikutuksista voin sulle kertoa, että mulla niitä ainakin oli jonkun verran. Rinnat oli tosi arat ja tietysti sitten epäilin sitä raskausoireeksi... Mieli on myös myllertänyt aikalailla. Tunnealat vaihteli laidasta laitaan. Osa noista mielialanvaihdoksista kyllä varmasti johtui ihan tästä hoidon henkisestä rankkuudesta, vaikea sanoa.
Toivotaan, että pääsisin nyt tuoresiirtoon, jos siinä on paremmat onnistumisprossat :) Nyt ainakin tiedossa, miten reagoin hormooneihin ekassa hoitokerrassa, joten ehkä seuraavassa ne osaa arvioida hormoonit paremmit. Toivotaan, tässä hommassa on aina näitä ylläreitä matkassa ikävän paljon...
-nuppu
 
Tirlittan1968
Mulla menossa sumujen 14pv eikä muita sivuoireita kuin väsymys. Eka hoitokerta menossa ja IVF viikolla 23-24 VL.ssa. Ensviikolla pistoskäynyi ja ultra. On tää jännää! Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa Nuppu munkin puolesta :wave:
Niin,..eiks sumuilla tarkoteta nenäsumutteita esim. Synarelaa joka lamauttaa oman hormonitoiminnan ennen varsinaista ivf induktointia. Zumenon on kai estrogeeni jolla koitetaan paksuntaa kohdun limakalvoa siirtoo varten..? ;)

Rouva B Kyllä tää alkaa jo hiljalleen hirvittää kun SE aika lähenee :kieh: kun ei koskaan oo mitään hoitoja tehty ja yhtäkkiä tulee kerralla hirveesti asiaa mitkä pitäs osata ja muistaa :$ mitähän kaikkee mun pitäs tajuta kyselläkään siellä suunnittelussa, vai minkähänlainen käynti sekin on.. sielläkö siis jo opetellaan jotain piikkejä yms? Apua.. :LOL:
 

Tirlittan: Mua kiinnostais tietää onko sun kk jo alkaneet? Ja jos on, niin montako päivää sumujen aloittamisesta kesti, että tulivat? Mulla muuten IVDF vkolla 24 ja VL:ssä myös! :)

Nuppu: Mulle ei onneksi zumeja ole määrätty, lugesa sen sijaan on, ja mulla myös on tullut niistä raskausoireita. Ärsyttävää, kun nostattavat toiveita vaikka tietää ettei mitään oireita ole uskominen jos käyttää mitääån tämmöstä lääkettä. :kieh:

Risis: Juu teillähän alkaa pian äksöni! Mulla on semmonen tunne että ensi vuodeksi olisi pienokainen tulossa tosi monelle täällä! :heart: Huiii!

-B
 
Tirlittan1968
RouvaB: Mulla alkoi menkat 11 päivää sumutettuani, oli muutaman päivän myöhässä. Ihan normaalit menkat ja ovat jo loppumaan päin. Ehkäpä törmätään VL:ssä =)
 
Saisinko liittyä seuraan? Meillä lapsettomuutta takana 3 vuotta ja IVF-suunnitteluaika Naistenklinikalle 29.6. Lapsettomuuden syy on selittämätön ja taustalla laparoskopia, jossa poistettiin iso kysta ja vähän endoa, 4 clomikiertoa, yksi inssi ja kaksi yritystä (ovulaatio osui kummalakin kerralla viikonlopulle). Nyt joulukuusta asti oon syönyt e-pillereitä endon hoitoon. Täällä on jo monet tositoimissa, meillä varmaan naikkarin kesätauko lykkää hoidon loppukesälle.
 
Hei anna :wave: lisäsin listalle! Vähän samanlainen yrityshistoria ja tänhetkinen tilanne kun mullakin.. :eek: ;) Meilläkin tosiaan 3 vuotta yrityksen alotuksesta (siis "virallisesti" lapsettomuutta 2 vuotta) ja maaliskuun laparoskopiassa poistettiin mm. yks endometriooma. Joulukuusta lähtien ollu Orgametril-kuurilla.. tosin mulle ei oo tehty aiemmin mitään hoitoja.
 
Sarma
Täältähän löytyi nyt muitakin joilla ivf menee suurinpiirtein samoja aikoja mun kanssa..

Eli meillä eka ivf edessä ja vk 24 olis puktio ja niinku parilla muullaki, väestliitossa.. Ootteko minkä paikkakunnan VL:ssä? Mua kauhistuttaa se punktio aikalailla, mutta kaipa se on kestettävä.

Tätä ennen on tehty muutama inseminaatio täysin ilman tuloksia.
 
Heippa kaikille!
Mulla alkaa uusi IVF yritys samantien ja punktio tulisi ilmeisesti viikolle 23, samoissa ajoissa siis ainakin Tirlittanin kanssa. Mulle on toi pistäminen jo tuttua hommaa edellisestä hoitokerrasta, mutta kyllä se kieltämättä alkaa jo mieltä hiertämään... Tällä kertaa mies saa kyllä pistää jokaikisen piikin, jos ei vaan satu työmatkalla olemaan. Edellisessä IVF:ssä pistin itse piikit miehen työmatkojen takia ja kyllä oli aikamoinen ponnistus piikkikammosta kärsivälle. Onko kellään muulla täällä piikkikammoa?
Sarma, rohkeutta punktioon :hug: Mua kanssa jännitti ekalla kerralla ihan kauheasti, mutta ei se sitten ollutkaan kovin paha. Toimenpiteessä ollaan niin kovissa lääkityksissä että ainakin multa se meni ihan sumussa ja ilman kipua.
 
Mahtuuko mukaan?
Meillä olisi tarkoitus tehdä eka PAS kesäkuussa. Taustalla on selittämätön lapsettomuus, minä 33v, mies vähän vanhempi. Yritystä on ollut 1,5v, viimeisen puolen vuoden aikana yksityisellä tehty kolme inseminaatiota ja eka IVF lyhyellä kaavalla. 9 munasolusta vain 3 hedelmöittyi, 1 siirrettiin yhden päivän ikäisenä ja kaksi meni pakkaseen. Punktiosta toipuminen otti koville turvotuksen ja mahakivun vuoksi. Negatuloksen jälkeen oli suuri toive saada PAS tehtyä saman tien ekaan kiertoon. Mutta kroppa päättikin tehdä ovulaation kp6 ilman kohdun limakalvon kasvatusta eli ei voi tehdä siirtoa tähän kiertoon. Ensi kierrosta sitten estrogeeniä, Zumenon ja siirto voisi olla ennen kesäkuun puoliväliä.

Rouva B:n ajatukset tuntuvat tutuilta.Tosin juuri kävimme keskustelun miehen kanssa sijaislapsista, hänestä se ei ole mikään ratkaisu, minusta hyvinkin harkittava vaihtoehto. No eihän sellaista vielä ihan oikeasti tarvitse pohtia, tuntuu vaan paremmalta jos on suunnitelmia.
 
Kiitokset risupesä! Samanlasta taustaa tosiaan :) Meilläkin ehkäisy jätettiin pois huhtikuussa 2006 ja siinä oli varhainen keskeytynyt keskenmeno lokakuussa eli saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin kun siitä oli vuosi, loppuvuodesta 2007. Tutkimukset aloitettiin alkuvuodesta 2008.

Tervetuloa
sarma ja sooda!
 
Tervetuloo uusille munkin puolesta! :wave:

Mä lopetin pilsut jo lokakuussa 05 ja siinä kestikin puolisen vuotta kiertojen normalisoitumiseen. Ja niin, oli mullakin sillon ekana kesänä joku omituinen kemiallinen haamu+, tuli niukkojen menkkojen jälkeen kp18/24 acon10.llä, joka sitten ei tarkottanu kuitenkaan mitään, ainakan sitä mitä eniten ois toivonu :( sillon päätin että en testaile vasta kun menkat on kunnolla myöhässä eikä mitään vuotoja oo näkyny.. no eipä oo näillä eväin sen koomin tarttenu testejä tuhlailla! Ainoot pakolliset "varmistusnegat" oon joutunu tekeen ennen viime syksyn oikomisleikkausta ja ennen orgametrilien alotusta.
 
Heips!

Minäkin hyppäisin mukaan joukkoonne, jos sallitte :D

Elikkäs meillä kesäkuussa tulossa icsi lyhyellä kaavalla, ens tiistaina ollaan menossa suunnittelukäynnille ja pistämiset alkaa jo mahdollisesti ensi viikolla kun täti kurvaa paikalle, iiks! Jännittää :D
Meidän tarina sellanen, että mulla todettiin pco viime lokakuussa, keväällä hakeuduttiin Oulun väestöliittoon hoitoihin ja siellä tulikin lisää vettä niskaan kun miehellä todettiin azoospermia, eli siemennesteestä ei löytynyt yhtään siittiöitä. Eilen miehelle tehtiin kivesbiopsia, josta onneksi löytyi siittiöitä! Ja nyt siis päästään omilla soluilla icsi tekemään.

Lueskelinkin jo, että lyhyessä kaavassa on ilmeisesti yhtä hyvät mahdollisuudet onnistua kuin pitkässäkin? Vissiin pcon vuoksi parempi se lyhyt kaava?
Muakin se punktio hieman pelottaa, mut luotan siihen että saan hyvät tropit :D Miehellä meni tosi hyvin se biopsia! Ei oo kuulemma kipuja juuri yhtään, tänään haravoi takapihaa ihan innoissaan ja mietti että lähteekö lenkille, piti vähän toppuutella.
 
Aurinkoista lauantaita naiset!

Ja tervehdys kaikille uusille tuttavuuksille, nuppu, anna, sarma, duffy ja sooda (toivottavasti en vain unohtanut ketään). Tämä on sellainen taival, että sille kaipaa tueksi sellaisia, jotka oikeasti tietävät, mitä se on.

Sarma ja Duffy, tuo punktiopelko on ihan ymmärrettävää. Punktion kaksi kertaa kokeneena kyllä minua edelleen pikkuisen pelottaa ja ainakin jännittää, vaikka edelliset kerrat ovat olleet ihan ok. Kipulääkitys on ollut kohdallaan eikä sitä juurikaan ole tuntenut. Toisen kerran jälkeen olin jotenkin väsynyt ja vielä seuraavanakin päivänä nukuin iltapäivälle saakka. Entien minua kyllä pelottaa se, mitä saadaan tulokseksi, kun tuo saatujen munasolujen määrä ei ole aiemmin ollut kovin huimaava (neljä ja kolme). Ollaan saatu aina vain yksi siirrettävä alkio ja siksi tässä ollaan menossa jo kolmannelle kierrokselle.

ON Täällä on kierron puoliväli takana ja oviskin se tuossa tuli ja meni. Jotenkin turhauttaa, kun tietää, ettei se mitään merkkaa, vaikka kuinka ovuloisi; kahden vuoden aikana ei ole tullut edes yhtäkään haamua luomukierroissa. Vaikka toisaalta hyvä, että kroppa toimii ainakin siinä suhteessa. No, odotellaan taas, että päästään hoidoissa eteenpäin.

Ihana, kun on kevät (sormet mustana mullasta) ja yritit sun muut alkavat tosissaan kasvaa, nautitaan!
 
Iltoja!

Hei mun on pakko nyt kysyä muutamasta jutusta punktioon liittyen teiltä kokeneemmilta:
Eli, saako siihen punktioon jotain rauhottavaa ja laitetaanko tippa käteen? Mulla hirvee neulapelko, jos laitetaan tippa niin pitää ostaa se Emla-laastari.
Tehdäänkö punktio tasan 2 viikon päästä pistämisen aloittamisesta?
Kuinka monta päivää sairaslomaa ootte saanu toimenpiteestä?
Mun pitäs nimittäin mahdollisimman pian esimiehelle ilmottaa, että oon jostakin tietystä päivästä niin ja niin monta päivää pois. En oo vielä päättäny sanonko mikä toimenpide kyseessä, toisaalta ne saattaa ihmetellä ku saikkulappu ei tuu työterveydestä, että jotaki pakko selittää...

Maanantaina ollaanki menossa pankkiin lainaa kinuamaan ja tiistaina sitten väestöliittoon. Lyhyellä kaavalla tehdään tää eka icsi ku ei pitkällä enää ehdi ennen kesätaukoa. Pistelyt alkaa mahdollisesti jo ens viikolla, jos kuukautiset vaan tulee ajoissa. Mua vähän kylmää se neulojen ajatteleminen :/ Mut eiköhän siitä selviä :) Pistetäänkö ne piikit aina samaan aikaan vuorokaudesta?

Kiitti jos joku jaksaa vastailla, mulla todellakin lyö tyhjää vielä tässä vaiheessa ku kaikki niin uutta :)
 

Yhteistyössä