¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Rouva B, täälläkin taustailen kesän :wave: Lisäsin listaan! Tehdäänkö teillä siis nyt seuraava hoito vielä VL.ssa?
Onhan se aina mukavampi kirjotella kun on mukana vanhoja tuttujakin =) mutta tokihan me sitte kaikki syksyn tullen siirrytään kertaryminällä viimesimmätkin odotuspuolelle!! B)

Veenakin listassa oli, mutta ei taidakaan hoito olla tällä erää ajankohtasta.. :D :flower: :heart: Ihanaa!!! Onnittelut luomujymy-ylläristä!!

Muutama muukin tuolta näkyy olevan huhti-toukokuisissa.. toivotaan ettei sit tänne enää tarvis tulla sen jälkeen ++++ :whistle:
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf.............vko34 ?
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
Sartsa00.................................icsi?
pure love...............Oys...........ivf
Rouva B.................VL.............ivf............kesäkuu
Saara10................VL............3.icsi.........kesäkuu


Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:
 
Kiitos onnitteluista Risis :heart: Aika sekavissa tunnelmissa tosiaan mennään. IVF/ICSI oli siis tarkoitus tehdä tähän kiertoon mutta pääsiäisen takia jouduttiin siirtämään seuraavaan. Ja tässä odotin koska uusi kierto alkaa jotta saan aloittaa piikitykset, niin niitäpä ei kuulunutkaan, vaan sen sijaan tuli elämäni ensimmäinen plussa plakkariin. Alussahan tässä nyt mennään mutta toivottavasti kaikki menisi hyvin.

Voimia ja jaksamista teille kaikille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf.............vko34 ?
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin...................................3.ivf
Sartsa00.................................icsi?
dreamer78............Skks...........ivf
pure love...............Oys...........ivf
Rockafella...............................icsi...........vko14
Veikka...................Tays..........pas
Tirlittan1968............... ...........ivf.............vko22
Sannuli-81.............................2.ivf..........juhannusvko?
Rouva B.................VL?............ivf............kesäkuu


Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:
Poistin itseni listalta ja loikkasin tuonne toukokuisiin, kun aikaistu hoidot. Onnea kaikille yritykseen ja taidan käydä vilkuilemassa teidänkin kuulumisia aika-ajoin.
 

Aurinkoista päivää naiset!

risupesä: Jo, tuo tehdään vielä VL:ssä, eli listaus on ihan oikein ja hienosti, KIITOS! Miltäs tuntuu leikauksen jälkeen paraneminen? Onko endo helpottunut?

Täällä siis odotellaan torstaita ja munatorvien aukiolotutkimusta!
Se jännittää aikasta paljon, mutta toivon, että ne ois tukossa!
Jos ne on tukossa, pääsen suoraan julkiseen IVF-jonoon.
Jos ne ei ole tukossa, julkisella tehdään KUUSIKIN kappaletta inssiä ennen IVF-jonoon pääsemistä.
Se raastas kyllä aika lailla, kun tiedän, ettei insseista ole yhtään apua.

Mutta maksakoot veronmaksajat sitten turhat hoidot jos ei asiakasta kuunnella.
Tai sit jatketaan yksityisellä kuten tähänkin asti, ja tehdään IVF-hoitoja siellä. Jos vaan rahat jotenkin riittäis.

Eilen myös juteltiin miehen kanssa B-suunnitelmasta. Eli adoptiostatai sijaisperheeksi ryhtymisestä. Molemmista on paperit tilattu jo vuosikausia sitten. Mutta nyt nosteltiin taas kissa pöydälle ja mietittiin tuota sijaisperhehommelia. Se ois se meidän B-suunnitelma. Pitänee alkaa taas innostumaan asiasta. Multa häviäis kamalasti paineita pois, jos ois tuo varasuunnitelmakin. Tuntuu nyt siltä, että koko meidän elo ja tulevaisuus on nyt vaan miusta kiinni. Ja stressi ei tee ainakaan hyvää meidän hoitojen onnistumiselle

Tuoltahan tuo kesä tulla jolkottaa niin päästään kaikki hoitojemme kimppuun!

-Bee
 
Rouva B, tekiskö ne vieläkin inssejä :eek: eikös teillä joitain oo jo tehtykin..? Tsemppiä aukiolotutkimukseen, eiköhän ne aika pian laita sinne ivf-jonoon vaikka auki oiskin!
Mua harmittaa jos mulla nyt oikeesti on kumpikin tukossa, kun sit kaikki luomumahdollisuudet on kerrasta poissuljettua :ashamed: jossain vaiheessa vielä ehkä haluisin yhden lopullisesti varmistavan tutkimuksen..

Melkein tuntus niinkun ei ois missään leikkauksessa ollukaan, pahimpia kipuja ja turvotusta oli vaan ekan viikon sen jälkeen ja tikkien poiston jälkeen ok. Vaikka mullahan ei koskaan mitään hirvittäviä kipuja endon kans oo ollukaan. Pahempaa henkisellä puolen. Arvet mahassa, vaikka melko mitättömän näkösiä onkin, pitää huolen siitä että tää 'mahous' ei ainakaan pääse unohtuun :( jotenkin leikkauksen ja sen tukkoputkisuuden toteemisen jälkeen kaikki naiseus/seksi on ollu kateissa.. kuollu osa-alue elämässä. No, ehkä se haluttomuus johtuu osittain niistä kierrot poispitävistä lääkkeistäkin joita oon joutunu syömään jo viime vuoden lopulta, ainakin toivottavasti.
Masennuin kun luin toiselta palstalta että jollain muulla ei oo edes laparoskopian jälkeen mitään toipumisaikaa, vaan suunniteltu ivf.ää jo heti seuraavaan kiertoon!? :eek: että kovasti tuntuu vaihtelevan käytännöt, kun mulle laitettiin 3 kuukautta! Jotenki rupes miettiin että onko niillä vaan sen verran jonoo että keksi tollasen "toipumisajan" etten alkas valittaa niin paljoo...

Selvittelin joskus omalla kohdalla sen verran että mulla ei ois mahdollisuutta adoptioon, uusia yksinäisiä hakijoita ei varmaan tälläkään hetkellä oteta lisää ja taitas kuitenkin tyssätä työttömyyteen.. jos pareistakin vähintään toisen pitäs olla töissä. Eli hoidot ois ainoo vaihtoehto.
 

Risis: Joo, kuulema tekevät! vaikka inssejä ennestään takana kolme. Julkisella puolellaovat vaan tommosia. Nähtävästi mitä vaan kunhan ei IVF-hoitoja. En yhtään ihmettelis vaikka sullakin ois jono just siks. Oliko tuo tuoinen hlö yksityisellä? Se selittäs paljon.

Ja joo, kyllä nää repii henkisesti ihmistä aikalailla ja oma naiseus kärsii kyllä kovasti.
Siksi se hedelmöittyminen ei paikkaisikaan ainoastaan lapsettomuutta, vaan myös naiseutta, seksuaalisuutta...
Se ois eheyden kannalta hyvin tärkeää.

En tiedä, kuinka sitten sijaislapsi tepsii noihin muihin puoliin. Ehkäpä hoivavietti tekis terää myös omalle naiseudelle ja sitä myötä muillekin osa-alueille, vaikkei hedelmällisyyttä, raskautta ja synnytystä kokisikaan?

Ja juu, adoptio tuntuu olevan liian vaikeaa nykyään. Supertähtien etu-oikeus. :ashamed:

-Bee
 
Nyt on takana suunnitteluaika.. pitkän kaavan mukaan mennään. Kunhan lekuri on ensin konsultoinut allergiasairaalaa mun reilu vuos sitten olleesta ihottumasta jonka sain ekan inssiyritelmän yhteydessä. Se olikin ihan järkky.. Ja niissä testeissä kun se yks hormonilääke, sumute jota nyt pitäis käyttää, nous plussalle. Eli saapi nähdä sitten tehdäänkö kuitenkaan pitkän kaavan mukaan jos allergiasairaalasta ei saakkaan "lupaa".

ja saan soitella hoitosuunnitelmaa kesäkuun menkoista. Mut lekuri vähän oli sitä mieltä kun mäkin, että kannattaiskohan pitää kesäloma ensin ihan normisti. Ja soitella sit heinäkuun menkoista.. Ei se kai siitä kuukaudesta oo kiinni. Ja siitä sitten alkaa nenäsumutteet ja oma hormonitoimita sammutetaan. Sit seuraavaan kiertoon ne piikit 10-12 päivän ajan ja punktio.

Kuulemma punktion saa sellasessa lääkityksessä ettei kipua tunnu. Hyvä, koska sitä mä tosiaan pelkään. Ja siitä ekoista menkoista ja soitosta menee n. 7vko siihen punktioon ja 9vko siihen että on se verikoe jossa tulos selviää.. pitkä kaava tosiaan. Mut ei auta, pitää toivoa että tulis kuitenkin luomuplussa tässä välissä . Toivoin kovin että toukokuun puolenvälin menkoista olis voinut alottaa, mut ei mitän mahista kuulemma.. se olis etuilua jonossa.

Ja takana meillä on tällä hetkellä 2,5 inssiä ja lekurin mukaan oikea vaihtoehto edetä nyt tähän suuntaan.
 
napsuneiti: Mullakin on samanlainen pitkä kaava! Ja onneks niitä pysäytyslääkkeitä on useampikin. Voitkohan olla kaikille allerginen? Tai sit sun klinikalla voidaan kai käyttää vaan sitä yhtä aina?

Ja punktio ei tosiaan satu! Suoneen tulee rauhoittavaa ja kipulääkettä. Mulle ei ole tehty ennen IVF-hoitoa, mutta punktio kyllä, kun olen luovuttanut munasoluja. Ja oli tosiaan kivutonta. Itsekin kammoan piikkejä yli kaiken!

Tuo kaava tosiaan tuntuu todella pitkältä. Yli 2 kuukautta menee yhteen hoitoon. Se lisää paineita onnistumiselle entisestään. Mie en tiedä miten kestän IVF-hoidosta negan! :'( Nyt jo kammoksuttaa ajatus...

-Bee
 
Voisinkohan tulla pinoon mukaan jännäilemään? Meillä alkaa kuun lopulla Väestöliitossa 3. ja tod.näk. viimeinen yritys saada oma vauva. Hoitona meillä on icsi, joita on talven aikana tehty jo kaksi. Kummastakin saimme vain yhden siirtokelpoisen alkion eli pakkaseen ei ole saatu koskaan mitään. Nämä kaksi hoitoa eivät siis tuottaneet toivottua tulosta. Nyt pelottaa ja pikkuisen ahdistaakin, koska onnistumisen paineet ovat melkoiset. Kuten Rouva B, en tosiaan tiedä, miten kestän mahdollisen epäonnistumisen. Kovasti mielelläni jännäilisin ja piinailisin kanssannne.

Aurinkoista sunnuntaipäivää!
 
Saara :wave: lisäilin listalle! Tvoivottavasti tällä kertaa tulee jo +++tulosta ja saatte pakkaseenkin sisaruksia ;) punktiot ja muut on sitten varmaan kesäkuun puolella?

Juu..mä en tiedä kuinka kestän sen jos taas tulee jotain etten pääse edes alottaan koko hoitoo ja pelkään että taas kerran ootellu kuukaus tolkulla aivan turhaan... :ashamed:
 

Heips Naiset,

Käännyn nyt teidän puoleenne, kun tuossa OO-ketjussa ei ole kellekään tehty IVF:ää pitkällä kaavalla.

Tätä mietin:
Koska NYT näyttää donna ovista (kp 12, ikinä ei ole ollut näin lyhyt kierto!). Ja sumut aloitettas kp 21 tai 22.

Minua ihmetyttää siinä yksi asia.
Se, että kun ne jarruttavat sumut aloitetaan oviksen jälkeen.
Niin mitäs, jos munasolu olisikin hedelmöittynytt??
Tarkottaisiko sumujen aloittaminen hedelmöittyneen munasolun "abortoimista", koska sumut aikaansaavat kuukautiset romahduttamalla hormonitasoja?

Saara: Kolmas kerta toden sanoo! Tästä pinosta tehdään semmonen joka on plussia väärällään! Risupesälle myös, mulla on semmonen tunne, että kyllä sä nyt pääset alottamaan hoidot! Millon sulla on Risis seuraava konsultaatiohommeli+ Että tiiät millon pääsette aloittelemaan?

-Bee
 
Rouva B, mun käsittääkseni ei oo vaaraa sumuista vaikka oliskin raskaana siitä kierrosta.. oon lukenu joillekin niin käyneenkin, ja sillon tietysti lääkitys on heti lopetettava. Kai se keltarauhanen ja hcg siinä läpi porskuttaa riittävästi vaikka sitä lamautetaankin :)
Mulla on tän kun lopulla tsh-seuranta että onko tää tyroxin annostus riittävä, ja sitten enskuun alussa suunnittelukäynti. Niin, olis kyllä korkee aika mullakin päästä alottaan hommelit, pitkästä aikaa pääsis jännittään ja ois ihan oikee mahdollisuus tullakin raskaaks!

(m)
Ei nyt sinänsä liity asiaan mutta hiukan apee tunnelma ollu eilen ja tänään, kani oli tehny häkkiinsä 2 kuollutta poikasta :( toiselle naaraalle myös käyny aiemmin noin (vaan 1 poikanen). Ainoot raskaudet niillä monien vuosien aikana, vaikka useita astutusyrityksiä. Että heikosti menee niilläkin. Joku kirous varmaan leijuu tän perhelauman yllä kun ei edes kaneilta onnistu lisääntymiset :ashamed:
 
Risis: Mie oontehnyt tutkimusta tuon asian kanssa, että lemmikit "ottaisivat itselleen" omistajiensa sairaustaakkaa kannettavakseen. Ja ympäri maailmaa siitä on aika vahvat todisteet olemassa, uskomatonta kyllä.
Lemmikeillä esiintyy hyvin usein samoja vaivoja kuin omistajalla, samaan aikaan.
Mm. minun kissa saa AINA VTI:n kun mullakin on. Meillä on molemmilla se kroonisena, ja sairastellaan samoihin aikoihin.
Hän kantaa osansa minun sairauksista... KAuheaa kyllä, mutta uskon, että se on hänen elämänsä tarkoituskin jollain tapaa. Ja että kohta hän menehtyy tuohon tautiin (kun se on jo sairaalabakteereina virtsateissä, eikä sitä saa sieltä pois).
Ja samalla kun hän menehtyy, multa tulee lähtemään omat oireet pois. Hän vie ne mukanaan. Jo nyt omat oireet helpottuvat jos kissakin sairastuu.

Nää on näitä henkimaailman hommia, joihin itse oon perehtynyt aika lailla. Oon siis ihan täysi "hihhuli":
Mut siis isomman ryhmän kanssa oon tätä pohtinut ja hämmästyksekseni huomannut tämän olevan hyvinkin tavallista.

Eli ei ole kirous, vaan siunaus. Nää pienet apurit ottaa suuren osan emäntänsä vaivoista itselleen. :hug:
Ja juu, tuntuu pahalta ja olen sanonut kissalle että ei sun tarvitse. Mutta silti sairastelee ja rkastaa meikäläistä ehdoitta ja täysillä. Nyyh. :(

-Bee, the hihhuli
 
Heippa van kaikille pitkästä aikaa.

Mukava kun meidän pinossa on jo melkopaljon nimiä, päästään sit kesällä eli kohta tositoimiin.
Saara10, Tervetuloa joukkoon.
Meillä alkaa hoito samoihin aikoihin eli tämän kuun lopussa jos meille tehdään 2. ivf pitkällä kaavalla. Eka tehtiin lyhyellä ja kaikki meni hyvin saatiin alkioita 11 mut ne ei pakastusta kestäny. Tuoresiirto ei onistunut. Nyt sit uus ja mietitään et kummalla mennään. Huomenna se selviää kun on lääkäri. Onkos sinulla tehty ne edelliset hoidot pitkällä vai lyhyellä kaavalla?
Ja kolmas kerta toden sanoo!

risupesä, Lemmikit varmasti aistii ihmisten "ongelmat" ja ottaa niistä itselleen jotain. Inhottavahan tuo on, mut jospa niilläkin seuraavalla keralla onnisttuisi.

RouvaB, En osaa sinua ainakaan vielä auttaa tuossa kysymyksessä kun minulle ei olla ikinä tehty pitkällä kaavalla hoitoa. No huomenna selviää millä edetään!
 
Joo, voihan se olla jotenkin noin.. ilmassa jos leijuu samoja huonoja feromoneja tms! :kieh: ensin ajattelin että onkohan asuinalueen juomavedessä jotain "mahouttavaa" mutta sitten paljastu mun endo ja osin vesitti ton "hienon" teorian.. no, täytyy koittaa sanoo niille ettei niiden tarvi mun takia,..toinen naaras taitaa olla jo sen verran iällä (6v) että on myöhästä toivoo enää mitään mutta tulis nyt nuoremmalle joskus yks eläväkin poikanen :heart: tarvii kai sit syksyllä hönkiä siihen päin jospa sais sillein osansa niistä tehostepiikkien huuruista :LOL:
 
Täällä sit alkoi menkat, nyt päästään sit aloittamaan uusikierto ja tähän kiertoon aloitetaan uusi hoito jee. Mulla todennäköisesti viikolla 25 punktio. VL hoidossa. Huomenna tarkemmin selviää millä kaavalla edetään.

Rouva B, Milloin teillä alkaa tapahtua? Lyhyellä vai pitkällä kaavalla meette?
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja risupesälle listalle lisäämisestä!

Olen pahoillani risupesä, lemmikkisi vuoksi :hug: . Kyllä varmaan lemmikit, kuten myös läheiset ihmiset, alkavat aistia lähellä olevien ihmisten tunnetiloja. Sanotaanhan sitä esim., että naisystävillä kuukautiskierrot saattaa alkaa muistuttaa toisiaan ja menkat alkaa samana päivänä. Joo, ja toi odottaminen on sitten hermoja raastavaa, kun ei tiedä milloin jotain tapahtuu, jos tapahtuu. Mutta toivottavasti pääset hoidoissa eteenpäin, monesti sinnikkyydellä pääsee pitkälle, kun ei heti eka ei:tä, eikä toistakaan suostu ottamaan vastaan. Vaikka väliin se on kyllä kuin tuulimyllyjä vastaan taistelisi.

Rouva B ja Sannuli, hoidot on tehty kerran lyhyellä ja kerran pitkällä kaavalla. Pitkästä kaavasta ei ollut sen kummenmmin apua, vaan follikkeleita kasvoi suurinpiirtein sama määrä, mutta harvempi niistä oli kypsä, vaikka niitä kasvateltiin noin viikko pitempään kuin lyhyellä kaavalla. Niinpä nyt päädyttiin lyhyeen kaavaan. Tai oikeastaaan minä toivoin sitä, koska pitkä oli henkisesti raskas (ne sumut vaikutti aika lailla mielialaan). Tuosta sumuttelun alkamisesta ja mahdollisesta raskaudesta. Hoitaja sanoi siitä, että joskus on niin käynyt ja sitten lopetetaan tietty sumut. Kannattaa kuitenkin kysyä hoitopaikasta, tuntuvat ohjeet olevan niin erilaisiaa eri paikoissa. Tuli nyt mieleen, että jotkut ovat syöneet näiden hoitojen aikana ehkäisypillereitä, olisiko syynä ollut se, ettei pitäisi tulla raskaaksi. En tiedä, tulipa vain mieleen. Mutta jos vain mahdollista Rouva B, kysy hoitopaikasta.

Juu, suurin piirtein samalla aikataululla ollaan menossa RouvaB:n ja Sannulin kanssa. Seuraavista menkoista olisi minun tarkoitus aloittaa (pitäisi alkaa ihan loppukuusta). Näin ollen toimenpiteet menisivät kesäkuulle. On tässä pidetty pieni tauko, pari kiertoa. Se on ollut tarpeen ja kesällä on helpompi järjestellä aikatauluja.
 
Saara: Meillä siis pitkä kaava. Sitä kysyisin sulta, tuon kokeneena, että kauanko sumujen alottamisesta menkkoihin meni? Ikäväkseni luin tosta toisesta ketjusta, että sumut näyttävät lykkäävän menkkoja. Ja mulla ne lykkääntyy KAIKESTA. Teroistakin jopa, ja lugeista. Ihan kohtuuttomastikin. Mutta kesäkuussa kun silti tehtäs tuo IVF niin oisin tyytyväinen, viikolla venyminen sinne tänne on vielä ok.

Sannuli: Pitkällä siis mennään ja mekin olla VL:ssä (Hki). Onko sulla tietoa heidän kesätauoista. Meinaan ne KESÄTAUOT on ainoa piru jotka saattaa sotkea tän ketjun plussapinoa. :kieh:

Risis hassu! Höngi ihmeessä tehostepiikkien huuruja pupuille. Ajattelevat varmasti että pentuongelmien päälle tuo omistajakin nyt seonnut. :D Puput on ihania! Onko ne sun pojan lemmikkejä, vai siun?

-B
 
Huomenta,

Täällä aletaan päästä jo tositoimiin tässä pinossa =). Jihaa!!!!

Meillä tosiaan kesäkuun menkoista saan soitella, mutta saa nähdä alkaako ne sitten koska.. On nämä kierrot venyneet ihmeellisesti ja sain lääkäriltä varmuudeksi Primolut reseptin, jotta ei ihan siihen 40 päivään taas pääse venymään.

Mun pitäis sitten päättää että alotanko sumuttelut tosiaan kesäkuussa (ellei se heinäkuun kesätauko sotke aikatauluja) kun tod. näk mun menkatkin alkaa vasta jussin jälkeen ja sit 29.6 alkaa myöskin kesäloma. Mulle kun ei oikeesti sovi edes e-pillerit ni pelkään että miten "sekasin" meen sitten niistä sumuista, joten en tiedä kannattaako niitä ottaa siihen kesäloman ajaks justiinsa. Mutta ei kyllä malttaisi odotella heinäkuun lopullekkaan. Hankalaa.

Mä oon kans kuullut siitä että ton pitkän kaavan aikana olis hyvä käyttää ehkäsyä.. ei kyllä nyt lääkäri mitään sellasta meille puhunut, joten liekö sitten joskus aiemmin ollut niin tms.

Jännäättekö te muut punktiota ihan hulluna? Mä oon nyt jo suunnilleen massu kuralla ku vaan mietin sitä. Mitä se sitten onkaan ku se tosiaan on edessä.. aarrrggghhh :x :whistle: :LOL: :LOL:

Sannulille paljon onnea matkaan.. taidat olla eka kuka tosiaan pääsee nyt tositoimiin...
 
Rouva B, juu, ihan ittee varten hankittu ne puput, ompahan tekemistä ainakin kun ei oo ihan siisteimmästä päästä lemmikkejä :D ekan pupun hankin jo 11v., sen jälkeen niitä oli vaihtelevan suurusia laumoja useita vuosia ja kävin niiden kanssa näyttelyissäkin. Sitten oli muutama vuosi taukoo kun viimesinkin pupu jouduttiin lopettaan vanhuuden huonokuntosuuttaan, mutta nyt on taas ollu uus 3n yksilön lauma useemman vuoden =)

Viime yönä aloin taas kelata kaikkee eikä saanu oikein nukuttua.. Mitenkähän ne pystyy jo tässä vaiheessa sanoon mikä viikko ois punktiot sun muut? Mistä ne tosiaan tietää kauanko menee että mulla tulee vuoto näin pitkän lamautuksen jälkeen? Käynnistetäänkö se sit jollain jollei vaan rupee näkyyn että varmasti onnistus tietyllä viikolla?
Yks päivä en millään kyenny musitaan, olinko ottanu lääkkeeni (orgametrilin) ja en sitten ottanu enää myöhemminkään.. jomotteli kyllä (tai sitten vaan kuvittelin) mutta mitään punasta ei näkyny vaikka seuraavan otin vasta normaaliaikaan, seuraavana päivänä. Oon muiden kokemuksia lukenu, että jos ton lääkkeen unohtaa niin sen kyllä huomaa kun alkaa tippuun jo muutaman tunnin päästä :eek: ei mulla vaan... tai sitten toinen vaihtoehto että olin ottanu sen niin rutiinilla ja kaikki muistikuvat oli hävinny..ihme varhaisdementikko taas :LOL:

napsuneiti, taidan jännittää kaikkein eniten sitä miehen osuutta :ashamed: nää hoitojen alotukset on jo kakskin kertaa aiemmin tyssänny sen jumpitteluihin...että mitä jos TAAS.. kaikkein pahinta jos oisin piikitelly itteeni kalliit mömmöt ja sit kieltäytys tulemasta sinne jollain verukkeella, siinä menis haaskuun ne säästöt ja munasolut.. :'( no ei kai sentään, kai se nyt tajuaa että siinä menis sitten kaikki loppukin usko ja luottamus. Vimeks keväällä jo sanoin, kun luulin että ois jo suunnittelu, että se on oltava nyt sitten aivan varmaa ettei ala enää pakittaan tätä asiaa, että jos kaikki ajat yms. järjestellään, niin ei sanonu mitään vastaan. Että toivottavasti tajuaa sitten hoitaa sen oman osuutensa ilman että taas tarvii velloo asiaa juurta jaksain, mulla nyt on muustakin ihan tarpeeks ressiä ja mietittävää.
 
Rouva B: Noi sumutteet ei vaikuttaneet mun menkkoihin kuin sen verran, että päivällä myöhästyivät. Mulla on kyllä muutenkin säännölliset eli 27 - 29 pv:n kierto eikä edes luget ole vaikuttaneet juurikaan siihen. Icsi:iin on päädytty suoraan ilman mitään lievempiä hoitoja simpoista johtuen. Ylläriongelmana tuli sitten mun huono munistuotanto eli oon saanu kasvateltu enimmillään viittä follikkelia. Noista kun vielä sitten osa on raakoja eikä osa hedelmöity ja/tai jakaannu normisti, niin se yksi siirrettävä ollaan tosiaan vaan saatu.

Napsuneiti: Mulle on nyt tehty kaksi punktiota eivätkä kumpikaan olleet mitenkään kivuliaita, toinen tosin tuntui pikkuisen enemmän. Troppejakin sai niin paljon kuin halusi. Siinä on sellaiset kipulääkkeet kehissä, ettei saa edes ajaa vuorokauteen. Mutta tämäkin on hyvin yksilöllistä ja minullahan tosiaan ei noita kerättäviä muniksia ole ollut kovin monta. Vaikuttaa siltä, että jos niitä on paljon, voi punkitokin sattua jonkin verran.
 
risis: On ne lemmikit kyllä MUST, että voi johonkin sitä tarmoaan ja rakkauttaan purkaa. Minua vaan vähän säälittää tän lapsettomuudesta kärsivän lemmikit. Saan semmosia hellyyskohtauksia, että vaan halin ja pussailen meidän kissoja niin, että ne juoksee piiloon eikä tuu pois pitkään aikaan.Tai jos saan ne kiinni, niin työntävät tassuilla naamaa kovasti pois. :D Että vähän yli menee tämä rakkaus mulla. Sit kun osaan hillitä itteeni, niin ne nuohoo ja kyöhnää kyllä ihan kiinni meikäläisessä ja mie oon NIIN happy! :heart:

Miehes kyllä taas ihmetyttää. Se on kuitenkin niin pieni ja suorastaan miellyttävä se niitten osuus, että luulis sen olevan vähintä mitä voivat tehdä! Eiköhän hän osaa mennä vaan messissä nyt, kun kerta pääsette tarttumaan tuumasta toimeen! :D

Napsuneiti: Mieki jännään nyt ohan älyttömästi punktiota, koska se aukiolotutkimus sattu NIIN paljon! |O Siis yhä vuotaa verta ja munatorvi (oik.) on niin kosketusarka, ettei voi tuskitta edes housuja pitää. Siis varmaan jotenkin repes koko munatorvi, alan epäillä.
Niin punktio sitten voi olla mulle kova pala. Vaikka oon ollu punktiossa aiemminkin (kun tosiaan luovutin munasoluja) ja ei sillon sattunut yhtään.

Saara10: Hyvä, ettei oo siun kiertoa sumutus pidentänyt. Tuolla kun toisella oli jo 10 päivää venynyt, toisella 16 päivää. :eek: Mulla kai sit kuukauden. :ashamed: Noh, toivottavasti ei.
Mites nuo sun hoidot muuten menneet? Onko aavistusta, miksi ei tulosta syntynyt (muuta kun että on vain 1 alkio saatu). Eli nyt ois teillä kolmas yritys? Ootteko yksityisellä?


Mietin teitä yksityisellä olevia, että miten ihmeessä teillä riittää noin moneen IVF-hoitoon rahat? :eek:
Meillä mies haluaa vauvan millä hinnalla tahansa, ja haluais repiä rahoja loputtomasti vaikka selkänahastaan.
Mie oon jo ruvennu suunnittelemaan sitä sijaisvanhemmuutta, ja paprutkin on nyt alkuviikosta postitettu. :heart:
Tää sijaisvanhemmuus on siis miehenkin hyväksymä juttu, mutta haluaa, että hoitoja jatketaan silti. No jatkan sitten jos herra haluaa, mutta elän kyllä elämääni eteenpäin siinä samalla. Niin että sijaisvanhemmuudesta tulee se A-vaihtoehto ja hoidoista B. Luulis stressinkin vähenevän.

-B
 
Heippa.
Lääkärissä käyty ja meille tehdään 2.ivf lyhyellä kaavalla, koska edellinen lyhyt kaava onnistui hyvin. Nyt vain vaihdettiin menopur puregon kynään. Siis aloitan tänään pistokset koska nyt kp2 ja ens pe-la on varmaan punktio.Tää taas etenee tosi nopeasti. Taidan siirtyä tuonne toukokuun ketjuun. Mut vois poistaa listalta.
 

Yhteistyössä