¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Tänään tulikin aamusta odotettu soitto polilta, maanantaina labran kautta sinne tarkistukseen ja tiistaina leikkaus!! Glup, rupee jo jännittään.. Kannatti siis todellakin ilmottaa se peruutuspaikkavalmius! =) YES. Ja tänään on mun ainokaiseni synttäritkin :heart: onko siitäkin tosiaan jo 12 vuotta..niin se aika kuluu, ja nopeus senkun kiihtyy mitä vanhemmaks tulee..hui.
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf
Tähtisilmä79..........Koks..........ivf?
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin.................. ...........3.ivf
Sartsa00............... ............icsi?
dreamer78............Skks...........ivf
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo.................Oys..........2.icsi
Kenzo....................Ava...........ivf
Rockafella...............................icsi...........vko 14
Veikka...................Tays..........pas

 
Mahtavaa risupesä! Siitä se kaikki nyt lähtee lutviutumaan...ei muutaku tsemppiä leikkaukseen! Sulla onkin nyt sitten mukava viikonloppu kun on synttärit ja vielä tommonen iloinen uutinen tuli...tiistai tulee niin pian...tulehan heti sit kertoon miten meni ja miten homma jatkuu vai selviääkö ne sulle samantien...vai onko uusi käynti sitten leikkauksen jälkeen...

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rockafella:
:hug: Kiitos lämpimästä vastaanotosta. Olen ensikertalainen myös näillä foorumeilla. Olen todennut, että lapsettomuusasiaan tarvitsee todella paljon vertaistukea, ja sitä on vaikea löytää lähipiiristä. Ei näitä tunteita ymmärrä täysin, jos ei itse ole asiaa kokenut kantapään kautta. Valitettavasti.
Onneksi ja myöskin valitettavasti täällä sitä vertaistukea löytyy, mutta toivotaan, että emme sitä tarvitse pitkään =)
Tähtisilmä:Olemme hoidoissa yksityisellä. Lompakko koetuksella, mutta mulla alkoi tulla iän puolesta jo lievää panikointia - kärsivällisyys ei ole suurimpia hyveitäni :whistle:
Kello todellakin tikittää...
Risupesä: Toivotaan, että teillä lähtee hoidot liikenteeseen vauhdilla. Näissä mielentiloissa alkaa taatusti tositoimien odottelu käymään hermoille. Meidänkin suunnittelukäynnillä lääkäri ensin puhui seuraavasta kierrosta, koska oltiin just sen päivän kohdalla kun sumuttelu olis pitänyt viimeistään aloittaa. Lekurille riitti vissiin, että katsoi kerran mun ilmettä, ja alkoi puhumaan, josko jo saman tien sitten alotettais :LOL: Puoli tuntia suunnittelun jälkeen sumutin jo ekan Synarelan kahvilan naistenhuoneessa :) Nyt vaan tsemppiä ja toivotaan, että kohta alkaa tapahtua teilläkin!
Kiitos Kenzo: lääkäri teki alusta alkaen selväksi, että meillä mennään suoraan icsiin. Sanoi, että on turha hukata energiaa/aikaa/hermoja esim. inssiin - miehen simppatulos oli kuitenkin sen verran huono :/ .
Käytiin suunnittelussa sen verran vauhdilla läpi kaikki asiat, että jäi vähän epäselväksi tuo icsi ja ivf-homma. Olin luullut, että pelkästään icsillä mennään, mutta lääkäri sanoi, että myös ivf saattaa tulla kysymykseen samalla kerralla. ? Tuo vissiin tarkoittaa sitä, että jos munasoluja on tarpeeksi ja miehen simppatulos parempi, samalla kertaa osaan voidaan käyttää icsi-menetelmää, että osa ivf:llä? Onko muilla kokemusta tai tietoa tällaisesta?
:heart: Positiivista fiilistä loppuviikkoon!

Kyllä on mahdollista tehdä osalle ivf ja osalle icsi..mutta se selviää vasta kun lääkäri näkee sperman tulokset..mutta ei vaikuta hoitoihin mitenkään. Me mentiin ivf-hoitoon, mutta muuttui icsiksi punktion jälkeen kun spermatulos heikko.

 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf
Tähtisilmä79..........Koks..........ivf?
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin.................. ...........3.ivf
Sartsa00............... ............icsi?
dreamer78............SKKS.............ivf
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo.................Oys..........2.icsi
Kenzo....................Ava...........ivf
Rockafella...............icsi...........vko 14



LAitoin oman sairaalan.

(.) 5 yötä IVF-suunnitteluun. JÄNNÄÄ!
nyt olis oviskin ihan nurkalla... kai se tulee hyödynnettyä ihan luonnostaan. kai.

 
Juu, maanantaina pääsen taas kerran tilittään oireeni ja kuormittaan gynen kysymyksilläni :kieh: pitääköhän ne mua siellä tarkkailussa vielä seuraavan yön, keskiviikkoon? Se voi olla parempi, äidillä kun aikoinaan tehtiin sama homma niin sillä repes jotain sisukissa seuraavana yönä ja meinas kuolla siihen! :$ On se "kiva" kuulla näitä juttuja just ennen leikkausta.. nooh, jospa historia ei ihan joka kohdassa toistas itteensä ;)

(m) Sisukissa = sisuksissa !! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Tänään tulikin aamusta odotettu soitto polilta, maanantaina labran kautta sinne tarkistukseen ja tiistaina leikkaus!! Glup, rupee jo jännittään.. Kannatti siis todellakin ilmottaa se peruutuspaikkavalmius! =) YES. Ja tänään on mun ainokaiseni synttäritkin :heart: onko siitäkin tosiaan jo 12 vuotta..niin se aika kuluu, ja nopeus senkun kiihtyy mitä vanhemmaks tulee..hui.

WAU! JEEE!
vihdoinkin tapahtuu jotain.
toivottavasti seuraavatkin uutiset on yhtä hyviä ellei parempia, kun tänne tuut kertomaan!
 
Tsemppiä Risupesä huomiselle! Asiat etenee, se on hienoa. Ilmoittele, miten meni!

Plasebo: Niinhän se varmaan menee, ivf vai icsi, vai kummatkin - se asia varmistuu vissiin sitten kun spermatulos on saatu punktiopäivänä. Tässä tapauksessa sillä ei suurta merkitystä ole; simppoja on kuitenkin tarpeeksi ainakin icsiin.

Eniten jännittää se oma osuus. Tuleeko munasoluja... Tässä vaiheessa en kyllä edes halua uskoa, etteikö niitä kasvaisi.

Nyt keskitytään sumutteluun, ja toivotaan ettei tuu ihan järkkyjä oireita. Itku on ollut kyllä herkässä ja maha kipeä, eli ei paha - mutta toisaalta tässä on vasta eka viikko takana. Mites teillä muilla, onko sumuttelu tuttu juttu? Tuliko oireita, ja jos tuli, niin millaisia?

Dreamer78: Teillähän koittaa kans ihan kohta suunnittelut? Odotat varmaan malttamattomana :D .
Meillä päädyttiin siihen pitkään hoitoon eli hoidon aloituksesta n. 5 vkon päästä on punktio. Sumuttelut alkoi kp 24.

Tsemppiä kaikille naisille tasapuolisesti ja kertokaahan kuulumisianne!!! Mukavaa viikonalkua!!! :wave:
 
Rockafella: Mullahan kävi noiden munasolujen kanssa niin, et ultrassa niitä löytyi vajaa kymmenen, mutta punktiossa sitten saatiin seitsemäntoista. Eli ei kannata masentua jos ultrassa tulokset omasta mielestä huonohkoja, mulla lääkäri sanoi jo tuota kymmentä hyväksi tulokseksi. Itse toivoisin ensi kerralla useampaa, koska noistakaan ei saatu hyviä oikein montaa.

Mulla oli sumuina suprecur (kuten myös ensi kerralla) jost ei tullut mitään oireita. Ei kyllä tullut muistakaan lääkkeistä, mutta sekin voi muuttua ensi kerralla ;)

Tietäiskö kukaan suprecur annostuksesta. Mulla seuraavaan hoitoon kirjoitettu reseptiin vain "erillisen ohjeen mukaan". Näkyykö se siellä apteekin koneella se annostus? Viimeksi sumutin neljä kertaa päivässä ja kumpaakin sieraimeen..onko aina sama annostus. Ja miksiköhän mulla aina suprecur, kun muut puhuu aina siitä toisesta sumutteesta, en nyt muista nimeä.. Onkohan hoitopaikalla väliä? Mitä sumutetta muut OYSilaiset käytätte?
 
Wow, tänä aamuna ovistesti plussa, ei ole koskaan tullut näin aikaisin kp 15...ennen clomhexaleja tuli jos tuli niin kp23/24 ja kierrokset napeillakin kp19,kp19,kp17 ja kp16, oikeaan suuntaan edes se menossa...niin ja tämä oli eka kierros ilman nappeja, kun söin koko ajan 2 tapun annostuksella niin ei kauemmin kuin neljä kierrosta saanut syödä...eli taitaa annostus vaikuttaa vielä tähänkin kiertoon...eli oli kyllä täysi yllätys tuo tämän aamuinen...noh onneks eilen illalla sain miehen kallistettua ja tietääpähän mitä viikonloppuna kuuluu ohjelmaan :LOL: pitäähän se vielä tämä viimeinenkin kierto ennen piikkejä hyödyntää, vaikka eipä tulosta ole aiemminkaan tullut kovasta yrityksestä huolimatta...pessimisti ei pety koskaan! :/

Nyt sitten mietein että mitenhän jos tekevätkin mulle inssin ja ovis+ olis osumassa lauantaille tai sunnuntaille ja julkinenhan ei sillon ole auki....joten yrittääköhän ne aikastaa ovista vai miten, onko kellään kokemusta?? Eli pitää nyt tästä äkkiä lyhentyvästäkin kierrostakin jotain "huonoa" löytyä...sillä normi kierrolla ei olis ollu mitään pelkoa osua viikonlopulle...

Onnittelut risupesälle leikkauksen onnistumisesta (olen käynyt lukemassa muista ketjuista) nyt se on sitten ohi ja ei muutaku nokka kohti parempaa huomista...ja outoa kyllä ajatella että sun tuubat olis tukkeutuneet...itelläkin siitä tarkastuksesta on jo reilu vuosi eli sama pelko iski tännekkin...eihän niin voi käydä, ärkele!

Tsemppiä meille kaikille ja mukavaa viikonloppua! :heart:
 
Tähtisilmä, kai ne tekee sen sitten perjantaina ja jos seuraavana päivänä irtois munasolu niin ne siittiöt ois siellä valmiina.. en osaa oikein sanoo kun ei oo insseistä kokemusta.

Mulla on vaan jotenki ollu mieli maassa eilisestä lähtien, tuntuu että jos mulla sen harvan kerran asiat meneekin eteenpäin niin jossain kohtaa kuitenki huonompaan suuntaan, niinkun nyt toi johdinten tilanne :ashamed: ja kai tässä se kaverin eilinen raskausuutinenkin masentaa.
Muutenki tuntuu että mun tilanne on jotain ihan toista kun kellään muulla.. mies ei oo yhtään innostunu koko lapsesta tässä tilanteessa, etenkään hoidoilla ja mulla ei kuitenkaan näillä näkymin enää muutakaan mahdollisuutta edes oo kun nää rankimmat hoidot :'(
 
Voi Risupesä, :hug:
eikö se ole kuitenkin ihan positiivista, että jotain hoitomuotoja vielä on käytössä. Meidän täytyy vaan laittaa toivo noihin rankempiin hoitoihin. Toivottavasti nyt päästään hoitoihin. Oliko sulla lääkärin kanssa puhetta ivf:n ajankohdasta? Ja tulisko se sun mies siihen mukaan, vaikka ei innostunut olekaan?

Kyllä muakin nuo muiden raskausuutiset aina vähän masentaa, vaikka toisaalta onkin iloinen toisten puolesta. Tuntuu vaan välillä epäreilulta...
 
Kenzo, oon menossa kuukauden päästä jälkitarkastukseen ja sillon ilmeisesti aletaan suunnitteleen niitä hoitokuvioita.. oishan ne tarkotus alottaa mahdollisimman pian nyt leikkauksen jälkeen.

Ainakin vielä (ex?)mies on ollu tulossa auttaan mua näissä hoidoissa "lahjottajana" ja kyllähän mä sitäkin tietysti arvostan, koska eihän mulla ois ties kuinka pitkiin aikoihin varaa mennä aivan yksinäni yksityiselle.. joskus vaan toivos siltä henkistäkin tukee tässä ja se ei yleensä kauheesti kommentoi jos tilitän jotain tähän liittyviä murheita :ashamed: onneks on näitä palstoja.. :flower:
 
Sellanen kysymys tuli mieleen että jos näissä ivf.ssä voidaan sperma pakastaa niin voitasko se jakaa kolmeen osaan.. niin ei tarvis kun kerran käydä siellä kopissa antaan ne ja noi loput 2 satsia jemmattais mahdollisiin tuleviin hoitoihin? Vai pitääkö siittiöitä olla joku tietty määrä siinä maljalla? Onko kukaan ehdottanu tällästä, vai tehdäänkö se muutenkin näin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Sellanen kysymys tuli mieleen että jos näissä ivf.ssä voidaan sperma pakastaa niin voitasko se jakaa kolmeen osaan.. niin ei tarvis kun kerran käydä siellä kopissa antaan ne ja noi loput 2 satsia jemmattais mahdollisiin tuleviin hoitoihin? Vai pitääkö siittiöitä olla joku tietty määrä siinä maljalla? Onko kukaan ehdottanu tällästä, vai tehdäänkö se muutenkin näin?
Risupesä meille lekuri sanoi että siittiöitä pitää olla tietty määrä munasolua kohden että IVF:ää lähdetään edes yrittämään. Muussa tapauksessa lähdetään koittamaan suoraan ICSI:llä. Ei ole järkevää koittaa hedelmöittää IVF:llä liian pienellä määrällä siittiöitä, koska todennäköisyys sille että munasolu yleensä hedelmöittyy, laskee.

En nyt tietysti ole mikään lääkäri, mutta tuon takia en usko että tuo yhden näytteen jakaminen onnistuu. Mutta voihan sitä aina kysyä, lääkäri tietää varmasti paremmin.
 
Ok, voihan se olla noin.. viime näytteessä siittiöiden määrä oli kuitenkin hyvä/normaali. Lähinnä ajattelin että alkaako ne säilyttää jotain ylimääräsiä putkiloita vaan "varmuuden vuoks" pakkasessa, kun voidaan uusiakin myöhemmin tarvittaessa.. Täytyy vielä kysyä enskerran kun sinne menee =)

(m) Tuolla onkin nyt alotettu erikseen keväälle (huhti-touko) toinen ryhmä.. no mä muokkaan otsikkoo ympäripyöreesti 'kesäks'.
 
:) mä varmaan taidan kuulua sitten enemmän tänne ryhmään koska mulla on toukokuun alussa lääkäriaika ja tehdään suunnitelma että koska voisin mennä PAS:n tekemään. Toivon kovasti että pääsisin jo kesää vasten mutta never no...menkat ei ole vieläkään alkanut mutta kun on pco ja ovuloimattomuus niin eipä ne taida alkaakaan ennen kuin ne taas käynnistellään. Esikoisen sain 1.PAS avustuksella, mulla takana clomit, 3x IUI ja 1.IVF jossa 17munasolua, 10 hedelmöitýi, 8 selvisi, yksi siirrettiin tuoreeltaan, 7 pakastettiin, sitten 1.PAS ja 6 solua pakastimeen. Saa nähdä selviääkö solut sulatuksesta jne vai pitääkö ottaa taas kertaaleen kunnon hormonipumppaus..huoh..onneksi on hoidot olemassa, ikuisesti kiitollinen lääketieteelle....

mulle saa laittaa .....Veikka......Tays......PAS........vko??? :hug:
 
Hei Veikka :wave: tervetuloa!

Mulla ollu taas erimielisyyttä exän kanssa hoitojärjestelyistä.. se kun ei haluis olla ollankaan pois töistä paria aamun tuntia tän takia!! Että vaan pekkaset kävis ja mä nyt en niin epävarman varaan uskaltas alkaa suunnitteleen mitään :'( että saapa nähä TAAS kerran mahdanko VIELÄKÄÄN päästä edes koko hoitoon saakka....sanoin jo että jos ja kun haluaa auttaa niin sillon on otettava ihan toinen asenne, että tää nyt on niin tärkee juttu että pyytää sen tarvittavan ajan vapaaks.. varsinki kun ilmeisesti lääkärintodistuksenki saa..? Välillä tuntuu kyllä kun tekee asioista vaikeempia kun onkaan etten jaksa enää tätä kivirekee raahata perässäni.. :ashamed: :'(
 
^ nostelen tätä.. onpa ollu hiljasta :wave:

Joo, eli ois kai sitten ne "koppitouhut" kuitenki edessä, ehkä jo enskuussa ;) exä siis vielä mukana. Kai se sitten vielä meikäläisestä jossain määrin välittää, onhan tää tietysti iso pyyntö.. ja sillai ymmärrän epäröinninkin.
Lisäks sovitaan keskenään niin että sillä ei oo päätösvaltaa mahdollisien pakastealkioiden suhteen. Joudun siis myös luottaan siihen ettei ala myöhemmin vaatiin niitä käyttökieltoon.. eli puolin ja toisin on luotettava.
 
Hiljaiseloa on vietetty, mutta nyt on alkanu vähä jo tapahtumaan...

Eli suunnittelukäynti on takana ja nyt on laput IVF hoitoon lähteny...tieto arvioidusta ajankohdasta tulee kolmen viikon sisällä, mut menee varmasti loppu kesään elo/syyskuuhun...

Mut tämä odotus nyt ei oikeestaan haittaa, kun ei kuitenkaan ruennut pitkittään tätä hommaa insseillä vaan laitto suoraan IVFään...

Nyt määräsi käytettäväksi clomit ja puregonin eli ens viikolla alkaa nappien syönti ja piikitykset eli jotain toivoa on kuitenkin vielä onnistua ennen IVF hoitoa...eli kun miehen simpoissa ei ole mitään vikaa niin ei nähnyt järkevänä rueta pitkittään tätä touha insseillä, mutta onneks sain kuitenkin kunnon lääkkeetä ja kotona touhutaan sitten kanin lailla =)

Mieli on kyllä niin iloinen tämän vuoksi ja hirvee tsemppi päällä... =)

Hienoa risupesä että sullakin on asiat selkeytynyt ja tositoimet lähestyy...teillä on kyllä niin eri tilanne meidän tilanteeseen nähden, joten joudut miettiin niin paljon "ylimääräsiä" mitä meidän ei tarvi ja on meille ihan itsestään selvää...toivotaan että se mies nyt ymmärtää olla enempää sua ressaamatta turhilla venkoiluilla...
 
Tähtisilmä, kyllähän sitä välillä tuntee ittensä vähän ulkopuoliseks.. tai ettei kuulu varsinaisesti mihinkään, tän erikoisen tilanteen takia. Parempikin kyllä vois olla.. :/ mutta hyvä tietysti näinkin kun ettei mitään. Kyllä sitä miettii välillä että monikohan ylipäätään joutuu samanlaiseen tilanteeseen, että yksin ois hankkimassa ja vieläpä kun ongelmia on todettu niin vaan rankimmat hoidot tulee kyseeseen. Tuolla Yksinäisten naisten porukassakin lähes kaikki taitaa olla inseminaatioissa (yhden vaan tiedän että tehty koeputkihoito) ja muutenkin ihan tiettävästi terveitä, ja helposti raskautuvia.

Joo, eihän sitä alotusta malttas enää odottaakaan kun niin kauan menny vaan peukaloita pyöritellessä =) toisaalta se kaikki kyllä jotenki hirvittää ja pelottaakin.... :|
 
Tirlittan1968
Ilmoittaudun tänne myös mukaan. Eli ensimmäinen ivf viikolla 22. Mulla entuudestaan jo murkkuikäinen tyttö mutta miehellä ei lapsia. Siittiöt olivat huonolaatuisia mutta pitäisi pärjätä ivf:ssä niillä kuitenkin.
Jännittää, odotuttaa ja aika matelee =)
 

Yhteistyössä