¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf
Tähtisilmä79..........Koks..........ivf?
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin.................. ...........3.ivf
Sartsa00............... ............icsi?
dreamer78............ .............ivf
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo.................Oys..........2.icsi
Kenzo....................Ava...........ivf
Rockafella...............................icsi...........vko 14

Pidetäänkö nyt toistaseks vielä mukana tämmöstä typistettyä listaa, kun ei vielä kellään oo hommat aktiivivaiheessaan =)
 
Kiitos tiedosta Sini :wave:

Joo-o, tuota juuri pohdin että mahtaakohan käydä niin. Meillä kun ei tosiaan sitä syytä ole löytynyt, niin tuo olisi yksi looginen vaihtoehto. Mutta sepä selvinnee sitten aikanaan. Sitä vaan pohdin että se ICSI on muutaman satasen kalliimpi, että mitenkähän se hinnoittelu sitten menee. No, pitää muistaa siellä suunnittelukäynnillä sitten kysyä asiasta.

Risis: Kyllä tuo supistettu lista on varmasti riittävä kun ei ole vielä mitään actionia menossa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf
Tähtisilmä79..........Koks..........ivf?
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin.................. ...........3.ivf
Sartsa00............... ............icsi?
dreamer78............ .............ivf
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo..................Oys..........2.icsi


Täällä aika moni mietti tuota ivf/icsi eroa.Meillä on siitä kokemusta. Eli ivf:ssähn munasolut ja siittiöt pannaan samaan maljaan ja niiden annetaan hoitaa hommansa itse. Icsissä yksi siittiö pannaan munasolun sisään eli siitä jää pois se siittiön uima- ja sisäänpääsyvaihe. Jos punktiossa sanotaan että voi ivf:n sijaan tulla icsi-hoito, niin ei sitä alusta tarvitse aloittaa, itse et sitä eroa noissa hoidoissa huomaa. Syy siihen että suunnitellun ivf:n sijaan tehdään icsi on se, että miehen antama näyte on jotenkin heikko laadultaan. Tuo hoitosuunnitelma kun kuitenkin tehdään sen mukaan mitä testit on sanoneet, mutta viime käden tieto ja päätös tulee punktion jälkeen.

Meille tuli just laput oysista että päästään keväällä jatkamaan. Edellisestä hoidosta saatiin yksi tuoresiirto ja yksi kahden alkion siirto, joista kummastakaan ei tarvinnut edes raskaustestejä tehdä.

Näyttää et täällä on paljon ensikertalaisia, joten jos jotenkin voin auttaa mieltänne askarruttavissa kysymyksissä niin antaa palaa!

Oma lääkitys viime hoidossa ja nyt: suprecur, puregon
 
Minäkin liittyisin mukaan. Meille piti tehdä eka ivf nyt helmikuussa, mutta kuun alussa todettiin, että alun neljästä munasolusta vain yksi oli lähtenyt kasvamaan, joten operaatio päätettiin perua. Nyt pidetään seuraava kierto taukoa ja uusi ivf-yritys on sitten kai huhtikuussa.

Meillä yritystä takana noin 1,5 vuotta. Vuosi sitten tulin raskaaksi, mutta se päätyi melko nopeesti keskenmenoon. Hoitoihin hakeuduimme joulukuussa. Tehtiin yksi inseminaatio ja sen jälkeen päätettiin suoraan siirtyä ivf:ään. Mulla on ikää jo 39, joten kovin paljon ei olisi aikaa tuhlattavana. Lääkäri sanoikin viimeksi, kun munasoluja oli kehittynyt niin vähän, että tämä on osoitus siitä, että niitä on niin vähän enää jäljellä. Masentavaa, kun ei edes hoitoa saada tehtyä.

Nyt on suunnitelmissa, että otetaan järeämpi lääkitys käyttöön, ensin clomit ja sit heti perään gonal-f. Onko teillä muilla kokemusta tällaisesta? Lääkäri sanoi, että se on tehonnut joillakin, joilla ongelmana monasolujen vähyys.

Hoidoissa ollaan Treen Avalla.
 
Tervetuloa plasebo ja Kenzo :wave:

Hiljaisaeloo vaan on tällä suunnalla, tylsää ettei oo edes luomumahdollisuuksiakaan ennen hoitoo :| no, eipä tartte pettyäkään joka kuukaus, niitä nyt on ollu jo aivan tarpeeks (LIIKAA).
Kyllähän sitä jännittää että mahtaako päästä vieläkään sinne hoitoon saakka, ja jos niin millon...aina ne on peruuntunu/siirtyny jostain syystä! |O
 
Mulla on tällä hetkellä todella rasittava tilanne...tuossa ensimmäisessä viestissä kun kerroin, että edellisin raskaus olisi ollut tm, mutta viime viikolla kävin uusinta ultrassa jossa näkyikin sydämensyke. Heti plussattuani alkoi tuhruvuoto ja nyt toissapäivänä tuli tutusti verinen vuoto mukaan eli odottelen ensi viikkoon jolloin uudestaan ultraan ja siellä varmaan todetaan raskauden keskeytyneen. Ei tiedä hyvää kun kolme viikko vuotelee ja muuttuu veriseksi sekä mitään oireita ei ole...vielä en siis varsinaisesti tänne osioon kuulu, mutta lähellä se jo on... :( Mä en tajua miksi kaikissa raskauksissa käy näin...muutenkin vaikeaa tulla edes raskaaksi ja sitten kun se saadaan onnistumaan niin sekin otetaan heti pois...voi vee, että elämä on epäoikeudenmukainen!!!
 
risupesä niin, en minäkään tajunnu, että vielä olisin raskaana noiden vuotojen takia...mut en taida enää siihen uskoa koska tuo verinen vuoto jatkuu mikä ei oletettavasti hyvää tiedä. :( Mutta ens viikolla se sitten lopulta selvenee, mutta pahoin pelkään...
 
YRITTÄJÄT[/b]


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf
Tähtisilmä79..........Koks..........ivf?
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin.................. ...........3.ivf
Sartsa00............... ............icsi?
dreamer78............SKKS.............ivf
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo..................Oys..........2.icsi


jeps. laitoin nyt tohon hoitopaikan. :)
no, onpas kinkkinen tilanne pure lovella - huh huh. liikaa jännäilyä kerralla. toivotaan nyt kuitenkin parasta; mitä se sitten onkaan.

iiiik. enää 1,5 viikkoa suunnitteluun. mä oon ihan pyörällä päästäni.
mä aloitin uuden koulun tossa maanantaina; koulutuksen jälkeen olis tarkoitus työllistyä alalla. valmistun syksyllä. hiukan mulla on ristiriitaiset fiilikset: olen todella innoissani uudesta ammatista ja ehkä sen myötä tulevasta työstä. MUTTA silti mua vaivaa se että oon samalla lapsettomuushoidoissa; ihan kuuin tekisin jotain salaista ja "kiellettyä". ÖÖÖÖH??? kummallisia ajatuksia; ihan kuin nainen ei sais lapsia "hankkia" silloin kun se haluais. ja sit tietysti vaivaa se, että miten koulunkäynti sujuu kaikkine hormoonihöyryinen, ja JOS tärppää heti niin miten koulu sujuu raskausaikana... ja miten suhtaudutaan poissaoloihin.
SANOKAA nyt että nää on ihan tavallisia ja normaaleja ajatuksia, ja että mulla ei oo mitään syytä potea näitä negativisia ajatuksia!! pliis.
Ja sit pelottaa, et mä en saakkaan lainkaan töitä kun ilmenee, että haluan tulla raskaaksi(tarviiko hoidoista kertoa koulussa/tulevalle työnantajalle?) tai tulen raskaaksi.
pöh. typerää edes ajatella noita asioita, koska voihan olla niin että tässä menee koko vuosi sitä haikaraa odotellessa... :( että turhaan suunnitella mitään. elämää on elettävä, tuli mitä tuli.

niin, risupesällä taitaa kans olla sellainen tilanne, että oot työttömänä, vai? eli jotain uutta varmaan sullekin tulee siihen asiaan ennen pitkään?
mitä sun päässä pyörii?
 
ai niin risupesä: voisitko tarkentaa tuohon pinon otsikkoon vuosi 2009?
ja mulle tuli mieleen että mahtaakohan tää pino olla "liian laaja", kun muut pinot on sisältäneet yhden tai kaksi kk? no, niille tietyille kk:lle voi sitten tehdä uuden pinon jännäilyjä varten.
(kaikkee määki mietin... huh huh ) :LOL:
 
dreamer, joo, mulla on ensviikolla se joku työvoiman palvelukeskuksen käynti.. mikähän lie ristikuulustelu onkaan kun kaks jotain haastattelutyyppiä paikalla, ärsyttävää! :$ :LOL:
En mä ainakaan aatellu että kovin pian ois kerrottava töissä jos nyt sellasia saan tai JOS ja JOS mitään kerrottavaa tulee .. en varmaan uskaltas kertoo aikoihin vielä sukulaisillekaan ym. Kai siinä on aika kauan (koko ajan?) niin hirvee pelko persuuksissa keskenmenosta ettei pysty. Toisaalta en halua liikaa ajatella (tai yritän olla ajattelematta) kaikkee etukäteen, vaihe kerrallaan, kai sitä jotenki pelkää että jos ne on kuitenki lopulta ihan turhia pohdintoja :ashamed:

Niin, mä aattelin että tollanen laajempi aika vois olla hyvä, kun en itekään vielä tiedä kovin tarkalleen millon sinne hoitoon saakka vihdoin pääsis, ja myös että vois tulla aiemmin tänne enemmän porukkaa,.. ja pysyypähän ketju kauemmin "hengissä" jollei vaan 1-2 kk.teen rajattu ;) Ja sitten JOS tai kun osalle (toiv. KAIKILLE! :D) varmaan käy hyvin, niin ois mukava jatkaa tuolla paremmalla puolen siinä tutussa porukassa.. Hmm. '¤Kesäkauden yrittäjien plussat¤' ..jees, kuulostaa hyvältä! :p Nojoo, menee jo EHKÄ hieman yltiöpositiiviseks turhan aikasin... :LOL: mut joo, voinhan mä sen luvunkin sinne otsikkoon lisätä, vaikka toisaalta mietin, että sen voi nähä siitäkin koska se on alotettu..

(m) Lisäätkö dreamer vielä Kenzon (kts. ylin lista) tuohon omaan listaasi =)
 
YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf
Tähtisilmä79..........Koks..........ivf?
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin.................. ...........3.ivf
Sartsa00............... ............icsi?
dreamer78............SKKS.............ivf
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo..................Oys..........2.icsi
Kenzo...........................Ava............ivf
 
Juu, eiköhän sitä nyt sitten tähän pinoon jo jälleen kuulu...vuoto jatkuu ja tuli pienen pieni hyytymäkin mukana. kipuja ei ole, mutta eihän niitä aina olekkaan...ens viikolla käyn tarkistuttamassa, että kohtu on tyhjentynyt. Voi että ottaa niin päähän tällaiset tilanteet!!! No, viime yönä näin unta, että oltiin ivf:ssä ja vaadin lekurilta käyttöön lugesteronit. Ja niin aion tehdäkkin ja jos raskaus alkaa niin vaadin saada käyttää niitä pitempään tukihoitona. Mä kun todellakin epäilen tuota keltarauhashormonin puutetta vahvasti. Tällä hetkellä tämä tilanne niin ottaa päähän! On vaan sellainen olo, ettei sitä koskaan tule lasta saamaan... :(
 
Wow, tännehän on paljon tullut tekstiä, itse kun olen ollut taustalla hetken...

Noh, nyt taas päättyi kierto verisesti niinkuin aina, mutta kumma kyllä yhtään kyyneltä ei tarvinut vuodattaa...ehkä se kolmen viikon päästä oleva lekuri aika ja kovempien hoitojen alotus on sitten mielenkin rauhottanut sen verran...clomhexaleista ei ollut sitten mulle apua!

Onneks nämä viikot menee niin nopeeta tai yleensä ainaki menee, nyt tietysti ku odotan oikeen sitä aikaa niin päivät rupee matelemaan...

Olen kyllä hankkinut muuta ajateltavaakin harrastusten etc. parista...ja se on kyllä toiminut!

Mukavaa viikkoa kaikille! :heart:
 
Täällä kp1. Soittelin juuri lääkärille ja lääkehoito aloitetaan ilmeisesti viikolla 13. Eli ensin clomit ja sitten Menopur. Nyt vaan sit odottelua... Tylsää, mutta toivotaan että sitten saadaan hoito onnistumaan.

Täytyy minunkin yrittää hankkia muuta ajateltavaa, jotta kuukausi menisi nopeemmin.

Tähtisilmä: joko sulla on hoitosuunnitelma?
 
Kenzo: Lopullinen hoitosuunnitelma selviää kolmen viikon päästä...omia pohdintoja lääkäri heitti kun viimeksi kävin joulukuussa, että ei ehkä inssejä kande paljoo tehä, ei välttämättä ollenkaan...mut epäilen silti että kuitenkin sen kerran sitä yritetään...siksi miksi näin epäili on se että miehen tavara on priimaa, joten periaatteessa sillä ei paljon eroa ole näihin koti yrittämisiin clomhexalien kanssa...

Ite toivon todella että alotettas heti sillä ivf:llä vaikkakin se on paljo kovempi hoito, mut en luota omalla kohdalla tohon inssiin yhtään...

Vielä kolme "pitkää" viikkoa pitää malttaa.... :x

Harmi Kenzo että teillä on ollu tuon ivf kanssa myös onglemia...itsellä on ollut se väärä kuva, että sehän menee sit muitta mutkitta...munikset kasvaa ja kypsyy etc, mutta nyt pitää nöyrällä asenteella ottaa sekin sitten...

Kiva että teillä kuitenkin jo ajankohta selvillä ja toivotaan että nämä lääkkeet saisivat meidät edes toimimaan!

Tsemppiä teille! :hug:
 
Tähtisilmä: Tutulta kuulostaa. Meillä tehtiin yhden kerran inssi, mutta todettiin sitten, että ei siitä ole meille hyötyä, koska siittiöissä ei ole mitään vikaa. Inssissähän vain voitetaan siittiöiden uintimatkassa, mutta jos uintikyvyssä ei ole mitään ongelmaa, niin ei siitä paljon apua ole.

Mullakaan ei ollut aiemmin käynyt mielessäkään, että hoito saattaisi keskeytyä. Ajattelin, että heti vaan hoitoon ja että se saadaan tehtyä samantien. Mutta nyt on jo kulunut monta kuukautta...

Mutta nyt vaan keskitytään seuraavaan hoitoon ja toivotaan parasta, eikö vaan! :hug:
 
Vieläkö mahtuu joukkoon yksi uusi kevään 09 icsi/ivf-yrittäjä? Mies ja minä kummatkin 34, lapsettomuutta takana 2 vuotta. Puoli vuotta tarkempia tutkimuksia takana, maalis-huhtikuussa edessä tositoimet. Syy miehen simpoissa, vain 2-4% normaalisti liikkuvia, loput epämuodostuneita.
Tänään alkanut sumuttelut Synarelalla, ja punktio ja siirto kaavailtu viikolle 14. Kyseessä meidän ensimmäinen hoito ja icsiin päädyttiin suoraan. Pitkien tutkimusten jälkeen alkoi tapahtua: tänään ensimmäinen suunnittelukäynti, ja aloitettiin saman tien sumuttelut =) Olin kärsimättömänä immeisenä jo tuskaillut, että hoidon aloituskin varmaan venyy vaikka kuinka pitkälle, ja kuinkas kävikään: rynnättiin miehen kanssa saman tien apteekkiin, ja sumuttelemaan saman tien =)
 
Tervetuloa Rockafella!

Hienoa että teillä on jo suunnitelmat valmiina ja ei muutaku menox, tsemppiä! Oletteko muuten julkisella vai yksityisellä puolella...?

Ite kans oon ruvennu miettiin kun suunnittelu aika lähestyy, että mitä jos ne saanooki että sitten "muutaman" kuukauden päästä alotellaan...olen niin asennoitunut että heti suunnittelukäynnin jälkeen alkaa tosi toimet....

Miten teillä muilla on mennyt jotka suunnittelukäynnillä on käynyt, alkoiko hoidot sitten heti?

Tällaiseen kuvitelmaan jäin viime kertasen kerran jälkeen...

Senkin huomion tein että taitaa aika paljon meidän porukasta olla n.30 ja 30+ ja esikkoa tehtaillaan...itsekkin kolmekymmentä täytän puolen vuoden päästä, joten kello tikittää herkeemättä tääläkin :x Oiskohan tää homma sillon "teininä" käyny sormea napsauttamalla, ois ihan kiva tietää mikä vaikutus iällä on tähän kaikkeen, noh vois sanoo että myöhästä katua =)
 
Rockafella :wave: kiva että jollain on jo hommat meneillään!

Mua kans mietityttää, kun tuolla julkisella on niin monta lääkäriä, että jos seuraava sanoskin sen iäsyyden odotellun laparoskopian jälkeen että nyt sitten yritätte puoli vuotta -KOTIOLOISSA!! Juu, ja ei varmasti yritetä! Edellinen lääkäri anto kyl ymmärtää että tää hoito aletaan samantien ja mahdollisimman pian leikkauksen jälkeen, ja kun paikat ois vielä puhtaammat.. että sit pitäs sanoo että haluan sille lääkärille jonka kans oli viimeks tällästä puhetta ja kotiyrityksessä ei muutenkaan oo musta enää MITÄÄN järkee kun mulla ei siihen enää edes usko riitä, ja sitäpaitsi siittiöissäkin (ainakin sen yhden näytteen perusteella) ois vähä toivomisen varaa. No, toivottavasti ei ala ehdotteleen mitään sellasta ja koko huoli on turha =)

Niin, mullahan on esikoinen, nyt 12-vuotias, ja se tuli sillon nuorena, vähä puoli "vahingossa" :ashamed: :D :heart: että eipä sitä ois sillon, tai edes vielä kolme vuottakaan sitten uskonu mihin pisteeseen tässä vielä joutuu..
 
Tervetuloa Rockafella! Tosi hienoa että pääsitte heti hoitoihin ja vielä ettei tarvinut ensin esim. inssillä yrittää.

Tähtisilmä: Meillä käynnistyi hoidot myös heti ekan suunnittelukäynnin jälkeen, eli jo seuraavasta kierrosta. Mutta me ollaankin yksityisellä hoidossa.

Juu, täällä ollaan jo reilusti päälle 30. Olen myös miettinyt, että olisiko ollut helpompaa, jos olisi nuorempana aloittanut yrittämisen, ja luultavasti olisi ollut. Mutta ei se elämä vaan aina niin mene kuin haluaisi. Ei olisi ollut silloin mahdollista.

Joten nyt ollaan sitten tässä tilanteessa ja näillä mennään. Tsemppiä naiset!
 
:hug: Kiitos lämpimästä vastaanotosta. Olen ensikertalainen myös näillä foorumeilla. Olen todennut, että lapsettomuusasiaan tarvitsee todella paljon vertaistukea, ja sitä on vaikea löytää lähipiiristä. Ei näitä tunteita ymmärrä täysin, jos ei itse ole asiaa kokenut kantapään kautta. Valitettavasti.
Onneksi ja myöskin valitettavasti täällä sitä vertaistukea löytyy, mutta toivotaan, että emme sitä tarvitse pitkään =)
Tähtisilmä:Olemme hoidoissa yksityisellä. Lompakko koetuksella, mutta mulla alkoi tulla iän puolesta jo lievää panikointia - kärsivällisyys ei ole suurimpia hyveitäni :whistle:
Kello todellakin tikittää...
Risupesä: Toivotaan, että teillä lähtee hoidot liikenteeseen vauhdilla. Näissä mielentiloissa alkaa taatusti tositoimien odottelu käymään hermoille. Meidänkin suunnittelukäynnillä lääkäri ensin puhui seuraavasta kierrosta, koska oltiin just sen päivän kohdalla kun sumuttelu olis pitänyt viimeistään aloittaa. Lekurille riitti vissiin, että katsoi kerran mun ilmettä, ja alkoi puhumaan, josko jo saman tien sitten alotettais :LOL: Puoli tuntia suunnittelun jälkeen sumutin jo ekan Synarelan kahvilan naistenhuoneessa :) Nyt vaan tsemppiä ja toivotaan, että kohta alkaa tapahtua teilläkin!
Kiitos Kenzo: lääkäri teki alusta alkaen selväksi, että meillä mennään suoraan icsiin. Sanoi, että on turha hukata energiaa/aikaa/hermoja esim. inssiin - miehen simppatulos oli kuitenkin sen verran huono :/ .
Käytiin suunnittelussa sen verran vauhdilla läpi kaikki asiat, että jäi vähän epäselväksi tuo icsi ja ivf-homma. Olin luullut, että pelkästään icsillä mennään, mutta lääkäri sanoi, että myös ivf saattaa tulla kysymykseen samalla kerralla. ? Tuo vissiin tarkoittaa sitä, että jos munasoluja on tarpeeksi ja miehen simppatulos parempi, samalla kertaa osaan voidaan käyttää icsi-menetelmää, että osa ivf:llä? Onko muilla kokemusta tai tietoa tällaisesta?
:heart: Positiivista fiilistä loppuviikkoon!
 

Yhteistyössä