¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Tirlittan :wave: lisäilen listalle!
Tässä on vielä monella varmaan hiljasta meininkiä ennen toimintaa, tai mulla ainakin.. ja osa näkyy hypänneen sinne huhti-toukokuisiin,..++++!!! :whistle: mutta eiköhän tääkin ketju tästä kesän lähestyessä ala herään taas eloon :)
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf.............vko34 ?
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin...................................3.ivf
Sartsa00.................................icsi?
dreamer78............Skks...........ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo.................Oys..........2.icsi
Kenzo....................Ava...........ivf
Rockafella...............................icsi...........vko14
Veikka...................Tays..........pas
Tirlittan1968............... ...........ivf.............vko22
Sannuli-81.............................2.ivf..........juhannusvko?
Rouva B.................VL?............ivf............kesäkuu


Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:

 
Tervetuloa Tirlittan! Toivotaan että tämä keskustelu tästä vielä vilkastuu...

Kertokaahan muutkin kuulumisia? Olisi kiva kuulla miten teillä menee... :hug:

Itse olen keskiviikosta asti syönyt clomeja ja maanantaina ultraan ja siel pistetään eka puregon ja sit ens viikko piikittellään tosissaan...kääk...olen piikki kammoinen...

Parin viikon sisällä tulee tieto millon IVF tehdään, mutta joskus loppu kesästä sitten...ja tosiaan pitkän kaavan kautta mennään, joten viimestään sit hormooni hirmu pääsee valloilleen...vaikka tuleehan tuota puregonia jo tähän kiertoon piikiteltyä...

Risupesä muuttaisitko mulle hoitopaikaksi K-PSHP/OYS eli alkutoimet, ultrat etc. tehdään Kokkolassa, mutta punktio ja itse siirto Oulussa...Kiitos kaunis :flower:

Aurinkoista ja mukavaa viikonloppua! :heart:
 
Siis hoidot muilla? Joko alkaa hoitoaikataulut varmistua? Täällä näyttää pahasti siltä, että menkat tulee viikkoa liian aikaisin :kieh: kun mulla on tuo kierto pitentynyt viimehoitojen jälkeen niin eipä sovikaan tuohon aikatauluun..eli polille pitää soittaa ja sehän on mukavaa puuhaa kun ei tahdo päästä läpi soittoajalla sitten millään. Siis ei vielä tarvi, mutta kun menkkojen alku selviää. Mite muilla jos on viikolla heittänyt alkuperäisestä suunnitelmasta, niin mitenköhän siirtyy? Viikolla vai syksyyn?

Nyt alkaa tämä "odotusaika" helpottaa kun täti lähestyy, niin tietää ettei ole enää pitkä matka hoitoihin!

Tähtisilmä79: Mites piikittelyt on ottanut onnistuakseen? Minkälaisella annoksella lähdet liikkeelle?
 
plasebo: söin kierron 4-8 päivä 1 tbl/pvä clomeja ja maanantaina ultrattiin ja sekä oikealla että vasemmalla oli yhdet kokoa 9 olevat munikset, joten niitä sitten on ruettu kasvattamaan puregonilla ja annostus on ollut nyt 3 päivää 50 yksikköä ja huomenna taas ultrataan ja katotaan mimmosta kehitystä on tapahtunut...hieman kyllä jännittää huominen, sitten selviää jatketaanko piikkejä ja millä määrällä...

Mut on se piikittäminen kyllä helppoa tai se on tehty helpoks, jopa tämmönen piikki kammonen on tuikannu sen pois tiehensä ja ei kyllä tunnu missään (ehkä kiitos maha makkaran) :) jotain hyötyä siitäkin...

Onko teillä muilla muuten paino noussu näitten hoitojen aikana?? Hitto mulla nousee koko ajan...ehkä johtuu korvien välistä tämäkin, varmaan jotenki niin "masentunu" tai jotain että on päästäny ittensä repsahtamaan...ei mulla nyt mitään ylipainoo silleen oo, painoindeksi just ja just normaali, mutta yhtään lisää ei kyllä saa tulla...joten ei muutaku porkkanan syöntiin ja lenkille =)

Tsemppiä risupesä jälkitarkastukseen ja tulehan sit kertoon miten teillä hommat etenee...Ja onnittelut 3-V päivälle :heart: meinaatkos ukkelia miten muistaa? Onko teillä mikä tilanne nyt parisuhteessa...alkaako sekin kuvio selkiintymään? Toivottavasti :hug:
 
Tähtisilmä79: Sulla onkin sitten ihan erilainen tuo hoito-ohjelma. Miksi sinun pitää kasvattaa vain kahta munista? Mulla on kp23 alkaen sumut aina irrotuspiikkiin asti eli parisen viikkoa ja puregonkin aloitetaan tällä kertaa suuremmalla annoksella(200IU) kuin viimeksi ja viimeksi saaliina oli 17 munista joista loppujen lopuksi käyttökelpoisia alkioita saatiin vain 3 :/

Mulla ei paino noussut viimeksi..päinvastoin! Sain pari kiloa painoa pois sillä veden juomisella, taidan olla pitkäaikaispöhöttynyt :LOL:
 
plasebo: siksi mulla tällainen hoito-ohjelma, koska ei tehdä vielä itse IVFää...eli tässä odotellessa sitä niin tehdään tällaisia hoitoja välissä/odotellessa...Eli siksi niitä muniksiakaan ei saa kovin montaa tulla...

Tää on tämmöstä lämmittelyä ennen tosi toimia...mutta ihan kiva että ei tarvi vaan odotella ilman mitään toivoa tärpistä...sit lahoais pää kyllä...

Voi ku mullakin tämä paino laskis eikä nousis...ehkä mää oon antanu itelle luvan mässätä, koska joudun tämmöstä käymään läpi, vähä niinku lohdutusta...
 
Joo,.. ei siinä sen kummempaa, niinkun ennenkin, kai sitä jotain kivaa keksitään kun enskerran ukkelia näkee :heart:

Nyt kun luin että Taysissa voi olla ruuhkaa, niin rupes pelottaan että jos siellä onkin eri lääkäri taas kerran kun se joka lupaili hoitojen alotusta leikkauksen jäkeen niin pian kun mahdollista, niin jos se laittaskin mut JONOTTAAN tylysti sinne hännille :$ sitten kyllä nostasin metelin, että miksei laitettu jo syksyllä kun sitä nimenomaan pyysin, vaan sanottiin että -ei tarvi, että kyllä me sut johonkin väliin saadaan.. tms. epämäärästä!
Joo, eipä tässä viimeset puoli vuotta muuta oo tehtykjään kun jonotettu, kun ei suostuttu tekeen mitään ennen leikkaustakaan, ja syöty lääkettä.. lopettasin ainaki samantien ton lääkkeen jos se ois syynä siihen että ei oiskaan niin kiireinen tapaus! Sit varmaan pitäs vierottautua kokonaan jo tästä aiheesta odottelukuukausiks, ku tietää että ilman hoitoja ei enää voi tapahtua yhtään mitään :ashamed: palailla vasta sitten kun hoidot on jo pitkälti meneillään eikä aina vaan meinata alottaa.. :headwall: en saanu aamulla edes nukuttua puol 6 jälkeen kun aloin miettiin tätä JÄLLEEN lykkääntymisen mahdollisuutta!
 
Kirjottelin tarkemmin tonne Odotuksen odottajiin tän päivän gynekäynnistä, mutta tosiaan niinhän siinä just kävi miten pelkäsin, koko paska siirtyy jälleen kerran, ELOKUULLE. Eli jättäydyn pois tästäkin ketjusta kun homma ei taas moneen kuukauteen etene mihinkään :'(

plasebo Mulla on aikataulussa suunnittelu kesäkuun alussa ja punktio tavotteena viikolla 34.. että semmosta. |O

Hyvää kevään ja kesän jatkoa kaikille, ja onnea hoitoihin ++++ :wave: :heart:
 
risupesä: Voi kökkö sentään, oishan nuo sunkin vastoinkäymiset saanu jo riittää...ei muutaku tiukka hali täältä :hug: koitetaan pitää usko ja toivo vielä mukana tässä pitkällä ja kuoppasella matkalla...nautihan nyt kesästä ja auringosta, jotta sitte loppu kesästä olet energisenä hoidoissa...ja jos vain jaksat niin kirjottelehan kuulumisia kesänkin aikana, mutta ymmärrän täysin että haluat poistua taka-alalle...

Jaksuja ja aurinkoista kesää!
:heart:
 
Risupesä79: :hug: Onneksi se on tuo kesä joka on siinä välissä..se kun menee aina niin äkkiä. Jos olisikin talvikuukausia niin aika matelisi.

ON: Täällä pelättiin kans hoitojen siirtymistä syksyyn, mutta kävikin niin että aikaistu kahdella viikolla! Ekat lääkkeet haettu, tosin niissä ei ollut annosteluohjetta, joten taas pitää jonain päivänä jonottaa puhelimessa, et saa varmuuden et annostelu sama ku viimeksi.

En oikeen tiedä vieläkö kuulun tähän ketjuun, kun tuo punktio siirtyi toukokuulle. Taitaa olla sama aikataulu TIRLITTANIN kanssa, eli punktio vko 22. Milloin Tirlittan1968 aloitat sumut? Vai oletko lyhyellä kaavalla?

Iloista pääsiäistä kaikille! Kohta ne hommat lähtee rullaamaan!
 
Hienosti olit plasebo yhdistänyt mun ja risupesän nikit =)

Mahtava että teillä aikastu hoidot...tosi mukava yllätys tuollainen...kävispä itellekin noin...kauanko te jouduitte odottamaan oyssiin hoitoihin? Ja kuinka paljon ennen hoitoja sieltä tuli se tieto? Meillä tosiaan myös itse punktio ja siirto tehään oyssissä, mut ultrat etc. tehään kokkolassa....Mitä muuten tykkäät oyssin henkilöstöstä, onko ihan mukava paikka...

Kylläpä tuli sulle kysely tulva taasen... :) Sulla kyllä tosiaan tositoimet häämöttää, tsemppiä sinne!

Meilläkin on nyt kaikki tehtävä tehty tähän kiertoon...viime perjantaina pistin pregnylin ja nyt vaan odotellaan onko mitään tapahtunut...vielä reilu viikko odottamista, noh pessimisti ei pety koskaan eli en odottele liikoja...toivottavasti pääsiäinen vie ajatukset ihan muualle...

Oikein munarikasta pääsiäistä kaikille!!! :heart:
 
Tirlittan1968
Mä alan sumuttlemaan 3 viikon päästä- aika matelee mutta ainakin voi jo laskea päiviä jolloin jotain alkaa tapahtumaan. Mä meen pitkänkaavan mukaan ja IVF viikolla 22-23 =)
 
Tähtisilmä79: Tais tosiaan tulla vähän yhdistettyä teidän nikkejä :LOL: Meilläkin vain tuo punktio ja siirto oysissa. Viimeksi icsiä jonotettiin jonkun verran yli 8kk ja nyt viitisen kuukautta. Aikataulut ja reseptit kumpaankin tuli helmikuun lopulla, oiskohan niin että silloin tekevät aina tietylle ajalle nuo suunnitelmat? Kyllä on mun mielestä mukavaa henkilökuntaa..tosin se yksi nainen on vähän kylmänoloinen vastaanottajana, mutta punktion jälkeen olikin sitten ihan lämpöinen =) ymmärsitköhän tuosta? Lääkärit on kans ollu tosi mukavia. Ja kysymyksiähän saa aina esittää niin paljon kun haluaa! Mites sulla? Joko oireilee?

Tirlittan1968: Kalenteria tarkemmin katsottuani mullahan alkaa nuo sumut jo kahden vkon päästä *klunks* ja taas sitä mennään! Tuo aikahan sumujen aloittamisen jälkeen menee äkkiä,kun joutuu kokoajan vain huolehtimaan seuraavista lääkkeistä ja ultrista ja ja .. Minä olen vielä niin tarkka niistä lääkkeenottoajoista, että kännyn muistutus on ja siitä ei livetä kun korkeintaan se 10min :kieh:
 
Moikka!!!

ei ole hirmusti tullut kirjoitteltua, oon koittanut vähän etäännyttää itteeni tästä palstasta ja itteni tutkimisesta ja piinaamisesta. Mut ei se oikein onnaa =).

Meillä on nyt suunnitteluaika 27.4 sinne naistenklinikalle. Saa nähdä millä tyylillä ja koska on sitten hoito. Jännittää kyllä ihan hirmuisesti!!

Luulin jo pariin kertaan tosin että olis voinut tärpätä kun toissakierrossa menkat oli myöhässä 2 vko ja viime kierrossa viikon. Jep. En ymmärrä miks ne on noin pitkiksi venyneet, kun yleensä mulla ei tollasia ongelmia ole.

Eiköhän tää 2 vko mee ihan nopsaan tässä =).
Onko teillä muuten mitään aavistusta siitä että millä perusteella se hoito tehdään lyhyen ja millä perusteella pitkän kaavan mukaan?

Mukavaa pääsiäisenjatkoa!
 
Wow, pääsiäisestä taas selvitty arkeen, kyllähän tota ois voinu vielä lomailla ja lepäillä...

Noh eipä tässä oireita ole sen kummempia mitä yleensäkään, joten eiköhän tämä taas verisesti pääty sunnuntaina/maanantaina eli vajaa viikko viel toivoa pidetään yllä...

On tää kyllä turhauttavaa, mutta minkäs teet...onneks olen saanut ajatuksia vähän muualle uusien harrastuksien kautta ja kyllähän tämä kevät ja tuleva kesäkin vähän piristää mieltä...ja kuukauden päästä olen jo etelän auringossa lomailemassa, joten kyllä tähän harmaaseen arkeen on tulossa vähän valoakin välillä...

Niin ja mulla on se käsitys lyhyestä ja pitkästä kaavasta, että julkiset suosii pitkiä koska niitä on helpompi sitten konrolloida ja päättää päivistä, koska viikonloppuna ei tehdä julkisella mitään, ettei sitten "tärkeät" päivät satu viikonlopulle...en tiedä onko tuo oikea käsitys, mut näin olen jostakin joskus kuullut...varmaan parempiakin syitä on...

Tsemppiä kaikille! :heart:
 
Juu taas kävi niinku aina ennenkin eli tänään kp1 ja ei auttanut piikitkään :(

Noh, pitänee soittaa lekurille ja kysyä miten tästä jatketaan vai pidettäskö pieni tauko/huili, melkeen ite olisin jo sen tarpeessa...en usko kuite että mitään tapahtuu ennen IVFää jos silläkään...negatiivisin mielin mennään...

Toivotaan että teillä muilla olis jotain positiivisempaa kerrottavaa :heart:
 
Tähtisilmä :hug:
Eipä täälläkään sen erikoisempaa.. aika tosin tuntuu menevän yllättävän nopeesti, että kohta on jo vappu ja viime gynekäynnistäkin jo kuukaus! Kai se johtuu vanhenemisesta, sitä nopeemmin tuntuu aika menevän mitä vanhemmaks tulee, jotain hyötyä siis siitäkin :kieh: Lueskelin tossa yks päivä kalenterista tammikuisia tapahtumia, ja ihmettelin että onko niistäkin jo niin kauan :eek: eli kaipa se muutama kuukaus ja varsinkin kesällä äkkiä menee.. ja eipä se enää tunnu, kolmeen vuoteen verrattuna juur miltään. (tsemppaa itteensä :LOL: )
Rahat rupeis oleen jo koossa yhteen hoitoon yksityiselläkin (kelakorvauksia vähentämättä ) mutta ilman lääkekuluja, eli vain ivm tulis kyseeseen.. onkohan se oikeesti saman hintanen kun ivf vaikka onhan siinä lisätyönä se munasolujen kypsytys? Onkohan yksityisillä jotain kesätaukoja ettei tee mitään?
No, mut aattelin kuitenkin että säästää ne myöhemmälle, ja oottaa sen pari kuukautta kauemmin niin pääsis paljo halvemmalla =) toisaalta pelkään että TAAS odotan elokuuta aivan turhaan ja että mistäköhän syystä se nyt seuraavan kerran peruuntuu/siirtyy... :ashamed: |O Toisaalta jännittää, kuinka hengästyttävältä se tahti sitten tuntuu KUN homma vihdoin käynnistyy, kun on niin tottunu että mitään ei tapahdu! :kieh:
 
heissan kaikille.

Ajattelin littyä tälle sivulle kun maaliskuun pas ei tuottanut toivottua tulosta...
Vähän kerron taustaa niille ketkä ei tunnista minua..tuttuja on kuitenkin muutamia. Ainakin Tirlittan1968 olikos sulla toinen ivf nyt?

Minä olen niin ku nimimerkistä nekee niin 27 ja mies 29. Ollaan yritetty lasta 1.5 vuotta tuloksettomana. Tehty kaikki tutkimukset missään ei mitään vikaa. Siis olemme selittämöttömiä lapsettomia. 2 inssiä tehty. 1. ivf lyhyellä kaavalla tammikuussa nega, 1. pas maaliskuussa nega ja muut huurunenät kuoli sulatuksessa. Nyt siis homma pitää aloittaa alusta ja pitkällä kaavalla kait kokeillaan touko-kesäkuussa. 5.5 on lääkäri aika missä päätetään sit millä lääkkeillä mennään ja lyhyt vai pitkä kaava? Punktio ja siirto varmaan juhannusviikolla jos pitkällä kaavalla mennään.

Tehdään tästä pinostä pitkä plussa pino.
 
Hei Sannuli! :hug: ollaan tuolla OO.ssakin samassa kirjoteltu :wave:

Laitoin nyt jo tota listaa pisemmäks, vaikka vielähän tässä yks kuukaus on välissä ennen varsinaista kesää.. kaipa mä nyt voin tuolla listalla itekin roikkua, vaikka joku varmaan jo elo-syyskuulle sit oman ketjun laittaakin pystyyn .. Elokuussakin on vielä kesä B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf.............vko34 ?
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin...................................3.ivf
Sartsa00.................................icsi?
dreamer78............Skks...........ivf
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo.................Oys..........2.icsi
Rockafella...............................icsi...........vko14
Veikka...................Tays..........pas
Tirlittan1968............... ...........ivf.............vko22
Sannuli-81.............................2.ivf..........juhannusvko?


Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:
Poistin itseni listalta, kun olen siirtynyt huhti-toukokuisiin. Onnea teille tuleviin hoitoihin!
 
risupesä , oo :ssakin mehän ollaan tavattu =) ja moen muunkin kanssa juteltu muilla sivuilla.
Mä täällä odotan toukokuun alkua kun silloin on minulla lääkäriaika ja saan tietää et millä edetään. Lähinnä lyhyt vai pitkäkaava. Viimeks oli lyhytkaava ja hyvin meni kaikki, ja se meni tsi nopeasti koko homma. Sitäkin vähän hermoilen et ehtiihän sen tehdä vielä ennen kesätaukoa mut käytänössä se onnistuu ku ollaan hoidossa VL niin sen kesätauko on vasta 7.7 - 3 vk eteenpäin. Ja mulla ois pitkälläkaavalla punktio ehkä viikolla 25 tai 26 alussa.

mitäs muille kuuluu? Hiljaista täällä nyt on.. Tulkaahan kertomaan kuulumisia =)

Aurinkoisia päiviä kaikille. Ajatelkaa kohta on jo wappu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kenzo:
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

risupesä................Tays..........ivf.............vko34 ?
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf
karatin...................................3.ivf
Sartsa00.................................icsi?
Veena....................VL.............ivf
pure love...............Oys...........ivf
plasebo.................Oys..........2.icsi
Rockafella...............................icsi...........vko14
Veikka...................Tays..........pas
Tirlittan1968............... ...........ivf.............vko22
Sannuli-81.............................2.ivf..........juhannusvko?


Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:
Mä otin kans itteni pois, ku oon tuolla huhti-toukokuisis. Ja tietty toivon et onnistais. en tiedäkkään sit et, jos ei onnista, et milloin seuraava hoito tehdään. Menee varmaan syksyyn... (eipäs nyt aatella negatiivisesti.)
 

Heips,

Minä taas tulin tuolta huhti-toukokuisista tänne. :ashamed:
Eli pääsisinkö mukaan?

Minä siis käynyt tänään ukon kanssa suunnittelukäynnillä,
ja pitkä kaava valikoitui mulle.
Sen takia siis IVF tehdään joskus kesäkuussa!

Nyt siis odottelen (kp 2) että tulee kp 21, ja kävisin 1.ultrassa ja alottaisin ne sumut.
Siitä se sitten lähtis. Hoidossa ollaan Hgin Väestöliitolla.

Sitä ennen, ensi torstaina mulle tehdään julkisella puolella munatorvien aukiolotutkimus.
Taloudellisista syistä nimittäin siirrymme julkisille jos ei tää IVF tuota tulosta.
Meillä siis jo aiemmin tehty Väestöliitolla 3 IUI:ta, negat kaikista...

Mukava nähdä tuttuja täällä.
Ja Risupesäkin täällä, ihan oikeassa pinossa olet! Elokuuhan on kesäkuukausi. :D

Tästä tulee kunnon plussapino, joohan naiset!? :heart:

-Bee
 

Yhteistyössä