Rouva B: Toivottavasti ei tosiaan noi sumut pidennä sun kiertoa niin paljon, ettei punktiota ehdittäisi tehdä kesäkuussa. Mitä lääkettä alat sumutteleen? Mulla oli pitkässä kaavassa synarela. Vaikka kierto ei sumujen takia pidentynytkään, niin kasvatusaika pidentyi viikolla ja sittenkin neljästä suuresta munasolusta kaksi oli raakoja, vaikka olivatkin ihan hyvän kokoisia punktiossa. Tämä oli yksi syy, miksi valitsin nyt lyhyen kaavan. Sillä saatiin sentään kolme kypsää munasolua. Syyksi tähän huonoon munissaaliiseen arvellaan mun ikää. Toisaalta oisin toivonut, että olisi vaihdettu välillä lääkettä ja katsottu, mikä tulos olisi jollain toisella lääkkeellä ollut. Samalla vanhalla kaavalla kuitenkin mennään. Tuo ikä nousee aina väliin kaiken selittäjäksi ja toki se selittääkin paljon, mutta pahalta se tuntuu silti, koska ei tämä myöhäinen perheenperustaminen ole oma valintani. Olisin varmasti yrittänyt jo kymmenen vuotta sitten, jos vain siihen olisi ollut mahdollisuus.
Tuosta yksityisestä hoidosta. Niin, me olemme hoidossa yksityisellä, koska se nyt on ainoa mahdollisuus tässä tilanteessa. Miten sitten talous kestää? No, viimeisiä viedään siinäkin. Säästöjä oli jonkin verran ennen hoitoihin lähtöä, mutta kyllä nekin on pian käytetty. Olen aina ollut säästäväinen ihminen ja työssä kymmenisen vuotta, joten sinä aikana ehti kertyä jotain säästöönkin, etenkin kun olin pitkään ihan yksikseni. Mies on vähän toista maata ja hänestä tuntuu tarttuneen erilainen suhtautuminen rahaan.
Ihan hyvä miettiä noita muitakin vaihtoehtoja, sijaisvanhemmuutta ja adopitiota. Jälkimmäinen ei tosin meille ole mahdollinen, koska siinä vaaditaan ymmärtääkseni pitkää yhteiseloa yms. Sijaisvanhemmuus voisi olla yksi mahdollisuus, tosin jo työssäni tapaan kaikenlaisia kohtaloita, joten se voisi osoittautua aika rankaksi. Luovutetut sukusolut olisi vielä yksi mahdollisuus, mutta sitä emme ole vielä alkaneet miettiä.
-s-
Tuosta yksityisestä hoidosta. Niin, me olemme hoidossa yksityisellä, koska se nyt on ainoa mahdollisuus tässä tilanteessa. Miten sitten talous kestää? No, viimeisiä viedään siinäkin. Säästöjä oli jonkin verran ennen hoitoihin lähtöä, mutta kyllä nekin on pian käytetty. Olen aina ollut säästäväinen ihminen ja työssä kymmenisen vuotta, joten sinä aikana ehti kertyä jotain säästöönkin, etenkin kun olin pitkään ihan yksikseni. Mies on vähän toista maata ja hänestä tuntuu tarttuneen erilainen suhtautuminen rahaan.
Ihan hyvä miettiä noita muitakin vaihtoehtoja, sijaisvanhemmuutta ja adopitiota. Jälkimmäinen ei tosin meille ole mahdollinen, koska siinä vaaditaan ymmärtääkseni pitkää yhteiseloa yms. Sijaisvanhemmuus voisi olla yksi mahdollisuus, tosin jo työssäni tapaan kaikenlaisia kohtaloita, joten se voisi osoittautua aika rankaksi. Luovutetut sukusolut olisi vielä yksi mahdollisuus, mutta sitä emme ole vielä alkaneet miettiä.
-s-