¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Sarma
Tässä Duffylle jotain tietoja mitä meille sanottiin. Eli meillä VL:n lääkäri sanoi ja lapuissakin lukee, että suoneen saa sekä rentouttavaa, että kipulääkettä ja kyllä se kanyyli laitetaan. Sen lisäksi emättimen pohjaan laitetaan puudutuspiikki, siis siihen kohtaan mistä punktioneula isketään läpi. Pistoksia tarvitaan kuulemma keskimäärin n. 10 päivää, mutta yksilöllistä sekin. Ja sairaslomaa kirjotetaan kaikille ainakin kolme päivää. Piikit pitää pyrkiä pistämään aina samoihin aikoihin päivästä.

Mulla ei varmaan vielä ens viikolla ala piikit vaan sitä seuraavalla.. Pistely on sinänsä insseistä jo tuttua, enkä sitä jännitä, se on ihan helppo juttu sen ekan pistoksen jälkeen. Mutta se punktiojännitys ja se, päästäänkö mitään siirtämään alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan mieltä enemmän ja enemmän..

Hei taas!
Duffy kyseli, että onko paremmat onnistumiset pitkässä hoitokaavassa. Mulla on sellainen käsitys, että lyhyt tai pitkä hoito valitaan vain sen perusteella, että halutaanko määrittää punktioaika tarkasti etukäteen (pitkässä pystyy siis määrittämään). Korjatkaa jos olen väärässä. Ei siis pitäisi mun mielestä onnistumiseen vaikuttaa.
Mulla alkaa lyhyt hoito tänään eli illalla eka menopur piikki. Mua myös jännittää enemmän hoidon onnistuminen kuin punktio. Mulla tuli ekalla hoitokerralla hyperstimulaatio, eikä päästy tuoresiirtoon ollenkaan. Eka PASkin oli vasta kolmen kuukauden päästä punktiosta, koska mulle tuli kystia. Nämä hoitoon liittyvät "yllärit" siis jäytää mielessä eniten. No voihan kaikki mennä tällä kerralla hyvinkin =) Kärsivällisyyttä tämä prosessi kyllä kysyy ja toivotaan, että jossain vaiheessa saa palkinnoksi sitten sen kauan toivotun vauvan =)
Tsemppiä kaikille ja muistakaa nauttia myös keväästä kaiken piinan keskellä B)
-Nuppu

Mä sain punktiosta viisi päivää saikkua. Toimenpide oli keskiviikkona, joten siinä kun oli viikonloppu välissä niin menin kyllä jo maanantaina töihin. Lääkäri sanoi, että voi mennä jos olo on ok eikä joudu nostelemaan painavia juttuja tms. Töihin ilmoitin etukäteen pomolle, että mulla on yksi toimenpide tulossa, jonka takia tulen olemaan saikulla viikon verran. Tarkemmin ei mun mielestä edes tarvitse työnantajalle sanoa eikä mun pomo ainakaan edes kysellyt. Kai ne töissä jo arvaa, mitkä hommat tässä on menossa kun koko ajan joutuu lääkärissä ramppaamaan muutenkin...

Maanantaita Naiset!

Nuppu: Nyt kyllä ihmetyttää kovasti siun kertomus! :eek: Kahta juttua ihmettelen: Hyperstimulaatiohan on nimenomaan se syy, miksi valitaan pitkä kaava. Silti sulle jatkettiin lyhyellä kaavalla vaikka olit just hyperstimuloinut. Höh. Ja toinen ihmetys on tuo, ettei siirtoja tehty, koska sait kystia. Kun mulla on aina kystia. Nytkin, oon sumuvaiheessa menossa ja mulla on kysta. Niin lääkäri sano että kystat pitää vaan jonkun ultran yhteydessä puhkasta jos eivät häviä hoidon edetessä itsestään. Ja että on tavallinen ja nopea toimenpide se.
Mut onneks sulla on nyt kyytiläiset matkassa ja kaikki hyvin! Sinä voisitkin aloittaa tän kesäläisten plussalistan!

Duffy: Muistatko minua kuumeilupuolelta? Sätulit sinne just ennenkun minä muutin tänne. Juteltiin mm. VTI-asioista ja tuosta Nitrofurista, jota minäkin oon nyt saanut ja on pitäny tulehdukset poissa vaikka otan vaan puolikkaan sekstailun yhteydessä.
Lämpimästi tervetuloa myös Annalle, Soodalle ja Sarmalle.

Minä: Tokaa päivää sumutellaan ja enää ei oo Donnaan luottaminen, näyttää ovista kokoajan koska estrogeenipitoisuus oli niin kovasti noussut jo yhden päivän sumun jälkeen. Eli näyttää tepsivän mulle. Tissitkin on jo kipeät.
Ihmettelen kyllä aina muutenkin tuota, että lääkemäärät on tällä pienellä hipulla yhtä isot kun tuhdimmillakin tädeillä. Että eikös noita rohtoja kerry mulle pienelle suhteessa aika paljon?

-Bee

Huomenta!
Rouva B: Juu kylläpä pistää nyt itsekin mietityttämään tuo lääkärin valinta, että samaa kokeillaan uudestaan. Ei noita lääkärin valintoja oikein osaa kyseenalaistakaan näin maallikkona. Voi olla, että se mun hyperstimulaatio ei sitten ollut kovin vaikeaa laatua (?!). Se alkoi vasta punktion aikoihin, joten mulle ei ehtinyt tulla pahemmin oireita. Täytyypä kysäistä lääkäriltä asiasta.
Välillä olen itsekin pohtinut tätä lääkkeiden määrää ja annostelua. Aika kovat hormooni määrät tulee itseensä pumpattua... Toivotaan kuitenkin, että myös sulle tuottaa tulosta.
Eka piikki tosiaan oli eilen (olipa helppoa kun mies pisti sen!). Tästä se taas lähtee
:)

Heissan!

Kiitos Nuppu ja Sarma tulokkaan opastamisesta tässä hedelmöityshoitojen ihmeellisessä maailmassa :D

Rva B, muistan sut tosi hyvin kuumeilupuolelta :) ja mun pitiki moikata sua, mu en siinä alotusviestissä sittne muistanu :p Mulla kans Nitrofur on toiminut kohtuu hyvin, ku muistaa ottaa sen vaan. Nyt on viimeksi viime syksyllä ollu tulehdus, eli ihan hyvin!

Hei vaan kaikille! Liitynpä minäkin teidän seuraan =) Mulla 3. ivf vkolla 26 ja pitkän kaavan mukaan mennään, sumuttelut alkaa 23.5. Mulle tehtiin eka ivf 2 vuotta sitten pitkän kaavan mukaan, mutta ku sain tosi kovia migreenikohtauksia toinen ivf olikin sitten lyhyen kaavan mukaan, ja koska sittten ei saatu kuin 4 munasolua niin nyt yritetään sitten taas pitkän kaavan mukaan ja isoilla annoksilla alkaa pistely 12.6.
Me ollaan päästy siirtoon molemmilla kerroilla, mutta alkio ei ole kiinnittynyt ja mitään ei olla saatu pakastimeen, joten nyt toivotaan sitten parasta. Me oltiin aiemmin yksityisellä ja nyt eka kertaa julkisella puolella.
Jännittää sumuttelut ku viimeksi iski kunnon dementtia, en loppupuolella muistanu olinko pessyt hiukset ku olin käyny suihkussa :D Ja kuumat aallot oli kyllä kokemus sinänsä...

KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT

nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt

furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Nuppu76................................2.ivf (l).........vko23
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........vko23-24
Rouva B.................VL.............ivf (p)............vko24
Sarma...................VL..............ivf...............vko24
Saara10................VL............3.icsi (l).........kesäkuu
sooda....................................pas............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)
Sartsa00.................................icsi?
anna1979.............Naistenkl...ivf............loppukesä
risupesä................Tays..........ivf.............vko34 ?
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu

Testaajat, pvm

Myöhemmin onnistuvat :hug:

ODOTTAJAT :wave:

Heps!

Minä hyppäänki heti kättelyssä tästä pinosta pois, meillä siirtyy hoidot elo-syyskuulle. Lääkäri haluaa kokeilla clomeja miehellä, toiveissa olisi että niiden myötä spermanäytteestä löytyisi siittiötä. Tämä siltä varalta, että jos biopsiassa saadut siittiöt eivät kestä sulatusta tai ovat muuten huonolaatuisia. Hienoinen pettymys, mutta toisaalta, saapahan kesän elää rauhassa :) Ja lyhyellä kaavalla mennään syksylläkin, koska mun munasarjat on kuulemma niin vilkkaat, että hyperin vaara on aikas iso.
Plussatuulia kaikille tähän pinoon, toivon etten nää teitä syksyn pinossa :D
++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Duffy, mullakin on vasta joskus elokuussa... aattelin että onhan elokuukin vielä kesää ;) mutta toivotaan että clomit tehoo ja onnea muihinkin vaiheisiinne! :wave:

Tuulia :wave:

Mulla tosiaan kun on vasta kauden loppupuolella joskus kun kaikilla muilla varmaan tuloksetkin (eli plussat! ) jo selvillä niin saa joku muukin innokas päivitellä listaa kesän ajan joka haluaa? =) Jollei oikein muita elokuulle näytä tulevan niin ehkä munkin täytyy jättäytyä sit pois, johonkin myöhempiin ryhmiin.. :ashamed:

(m) Järjestelin listaa nyt vähän hoitoajankohtien mukaan. Laitoin sulkeisiin hoidon perään onko lyhyt vai pitkä.. kaikkia en muistanu äkkiseltään kumpi, toivottavasti noi muutamat nyt oikein.

Tervetuloa vaan munkin puolesta kaikille uusille!
Harmi, että Duffylla hoito siirtyi. Koita jaksaa odottaa =) Ja kyllä se elokuu on vielä kesää, joten älkää häipykö pinosta!
Juuri ajattelin kirjoitella tänne ja kysellä onko kellään muulla alkanut vielä piikitys. Tervetuloa siis Tirlittan piikkikerhoon! Mulla on tänään illalla kolmas piikki. Sata kertaa helpompaa hommaa tällä kertaa kun mies laittaa piikit. Ihan turvonnut olo jo tänään...
Miten on sumuttelu tytöillä sujunut? onko pahoja oireita lääkkeistä?

Tirlittan1968
Mulla sumuttelu mennyt hyvin- vähäistä turvotusta tullut mutta ei mitään muuta. Yritän pitää itseni suht kiireisenä jotta en jää liikaa kuulostelemaan oireita tms. Pistely vähän jännittää mut sain siihen hyvät ohjeet jotan eiköhän sekin suju.

Tänne oli justiinsa tultava toppuuttelemaan Risistä!

On kaksi syytä miks ei täältä hypitä mihinkään (Duffy myös). Eli ensinnäkin, elokuu on kesää.
joulu, tammi, helmi= Talvikuukaudet
maalis, huhti, touko = Kevätkuukaudet
Kesä, heinä, elo = Kesäkuukaudet
syys, loka, marras = Syyskuukaudet.

JA jos meilläkin saadaan pakkaseen alkioita, niin hyvällä mäihällä ne voi siirtää jo seuraavassa (tai sitä seuraavassa) kierrossa ja sit täällä on sitä mukaan myös elokuussa väkeä. Eli no worries, minä en ainakaan ekasta plussaa saa!

Tuulialle tervetuloa - toivottavasti ei sumut tee tommosta jäynää mulle!

Minä: Sumuttelen nyt kolmatta päivää ja ekat pari kuumaa aaltoa on tullut, muuten päässyt kohtuu helpolla, paitsi nenän limakalvot jo nyt kuivaneet. Ja tätä pitäs viikkotolkulla... :eek: Kysta juilii ja ilmoittelee olemassaolostaan, toivottavasti tulee sitten kuukautisten mukana pois kuten yleensä, ettei tarttee alkaa puhkomaan.

-Bee

Pakko ängetä tänne komppaamaan Nuppua ja Rouva B:tä: Kyllä elokuu on vielä kesää!

Risis: Oon itekkin aatellut alkaa hivuttautuun pikkuhiljaa tänne, vaikka mulla se ivf on vasta vissiin vkolla 35, eli elokuun lopussa. Katos kun mulle hoitaja sano et jos pitää alkaa sumut, niin ne alkaa jo heinäkuussa! Sittenhän ollaan jo täydessä toiminnassa keskellä parasta kesää.

Ei muuten paljon naurata jos saan ne sumut, ja ne alkaa heinäkuussa, miettikää kun on lämmintä +30 ja kuumaa aaltoa pukkaa ! :LOL:

Nyt on tosi tympee vaihe, kun mitään ei tapahdu. Kuitenkin nää asiat pyörii ihan jatkuvasti mielessä, vaikka aiemmin päätin et kesällä koitetaan paneutua muihin juttuihin. Mut kun ei onnistu. Siispä kesäkuun suunnitteluaikaa odotellessa... :headwall:

Rouva B: milloin sulla alkaa piikittäminen? koita jaksaa sumuttelujen kanssa :)
Onko kellään ollut aiemmissa hoidoissa käytössä Menopuria? Mä olen nyt piikittänyt sitä kolme päivää ja on tosi turvonnut olo. Edellisessä hoidossa käytin vain Puregonia ja siitä ei mulle tullut tälläisia oireita näin alussa. Lääkäri on kyllä kertonut, että hormooneihin reagoi joka kierrossa erilailla, joten ehkä mulla oli vaan hyvä tsäkä turvotuksen suhteen ekassa ivf:ssä?!

Oolraiti, kyllä minä sitten jään tänne pinoon, ku en oo kerran ainoa elokuulainen :)
Jahas, mulla taitaa kierto pitkittyä, ei oo tätioireita minkäänlaisia ja ovislimatki tuli myöhemmin ku normaalisti, että voipi hyvinkin menä ens viikolle, saas nähdä miten sitten seuraavat kuukautiset tulee :/ Melkeen ois pitäny pyytää tero-resepti just tän varalta, pitänee käydä muutaman kerran vyöhyketerapiassa niin tulee sitten ainaki kesän muut kuukautiset ajoissa.

1 ICSI:n 2 PAS, osuu varmaan just kesäkuun alulle. Meillä siis kaksi vuotta yrittämistä takana. Tuoresiirto=NEGA, viimeisimmäksi siirrettiin 2 alkiota= NEGA. Nyt heti tähän kiertoon siirretään varmaanki ne kaksi viimeisintä huurunenää pakkasesta. Toivottavasti säilyvät hengissä sulatuksesta.
Perjantaille sain viimeisen ajan lääkärille, on se kyllä kiireinen muori :)

Tervetuloa Futeremami, hyvä nimimerkki sulla =) Toivotaan, että toinen PAS tärppää sulla.
Neljä päivää olen nyt piikitellyt ja eilen kävin lääkärissä. Hyvältä näytti, molemmilla puolilla 6 "johtavaa" munarakkulaa ja pienempiä saman verran. Nyt jännittää jo kovasti seuraava seurantakäynti, joka on perjantaina. Toivotaan että pienet kaverit olisi pudonneet kyydistä pois. Mielessä jäytää edellisen IVF:n osittainen epäonnistuminen (ei tehty tuoresiirtoa kun munarakkuloita oli liikaa). No se selviää sitten huomenna, turha stressata vielä :)
Tsemppiä kaikille joiden hoidot viivästyy syystä tai toisesta. Itsekin joiduin odottamaan ekassa ivf:ssä ekaa siirtoa punktion jälkeen melkein neljä kuukautta, kun kierto meni ihan sekaisin ja tuli kystia. Odottaminen oli TOSI ärsyttävää :(

Hei naiset!

Keväistä päivää kaikille, toivottavasti kesän läheisyys tuntuu jo. Täällä ainakin jyrähtelee ukkonen.

Uusille tervetuloa eli ainaskin Futuremami ja Tuulia.

Hoitolaisille lykkyä tykö. Nupulle ja Tirlittanille munarikasta saalista. Turvonnut olo ymmärtääkseni tarkoittaa hyvää munissaalista ja niinhän se vähän Nupulla vaikutti olevankin, onneksi olkoon. Kyllä se vain on helpompaa, kun mies pistää. Meilläkin välillä (aina, kun on ollut paikalla) mies on saanut sekoitella aineksia ja tuikata piikin vatsamakkaraan. Itse en ole oikein hyvä tuossa ainesten sekoittamisessa. Eli minulla on ollut joka kerta tuota Menopuria, josta Nuppu jossain vaiheessa kyselit. Olisin mieluusti kokeillut jotain toistakin lääkettä, mutta jälleen on sekoitukset edessä.

Rouva B, ovatkos aallot asettuneet vaiko voimistuneet? Itse en juurikaan muista, että sumut olisivat aiheuttaneet mitään sen kummempaa, paitsi huonoa mieltä. Toivottavasti kysta osaa käyttäytyä kuten kunnon kystien tuleekin eikä aiheuta päänvaivaa.

ON Omat hoidot odottelevat vielä menkkoja, joiden pitäisi alkaa ensi viikolla. Eli eipä tässä sen kummempaa rapotoitavaa. Odottelua, odottelua, odottelua...

Paljon tsemppiä kaikille, missä vaiheessa hoidot sitten ovatkin. Kesä tulee kumminkin - ja kärpäset.

Hei kaikille!
Eilisellä lääkärikäynnillä näytti kaikki hyvältä, viisi ja toisella puolella kuusi hyvän kokoista munarakkulaa. Munarakkulat kasvaneet hyvään tahtiin ja mulla onkin punktio jo todennäköisesti ensi keskiviikkona. Nyt sitten viikonloppun ajan vedän menopuria, puregonia ja orgalutrania. ONNEKSI mun ei tarvii piikittää niitä itse! Tirlittan, miten sun piikittely sujui?
Saara10, mulle ei ole kanssa oikein selvinnyt mitä eroa esim. menopurilla ja puregonilla on. Käsitin, että tällä kertaa saan menopur/puregon coktailia, jotta hoitotulos olisi parempi. Näyttäisi olevan hyvä valinta. Tsemppiä sulle Saara odottamiseen, se on niiiiin tylsää...

Yhteistyössä