***Kesämasut 2009 VOL.2***

Mäkin imettelen vielä osittain,vaikka sanoin että imetys loppuu nyt.
Aamut,illat ja yöt imettelen Papricaa,päivällä se ei kovasti tissillä viihdy niin mennään korvikkeella =)
*muoks* ja on hyvä ihan ton possuflunssankin takia että vielä imetän =)
 
Kylläpä osaakin ihmistä väsyttää :( Neiti oli ristiäisten jälkeen monta päivää ihan väsynyt, eilenkin nukkui heti monet päikkärit sillä seurauksella että yöllä sitä ei sit enää oikein nukuttanutkaan ts. meni se vähäinenkin unirytmi ihan pyllylleen! |O Kyllä nyt huomaa niin selkeästi eron kun mies lähti töihin, tuntuu ettei mitään saa aikaan kun tuo neiti ei tahdo suostua nukkuun niitä vähäisiä päikkäreitä ku sylissä :(

Mua on alkanut huolestuttamaan tuon neidin tosi isot pulauttelut/oksentelut aina silloin tällöin. Pienet puklut toki on kai ihan normaalejakin, mut nämä ajoittain tulevat jättipuklut on jo ihan oksennuksia. Maitoa tulee ihan kunnon satsi ulos ja suunnilleen kaaressa lentää :$ Tätä esiintyy yleensä melkein heti kun nostaa ylempään asentoon/röyhtäytyttää tai kun ylipäätään lopettaa syömisen.. Tiiä sit et ylisyötänkö mä välillä tätä neitiä jotenkin vai onko se jotain muuta..

Eiköhän tuolla neidillä pian liene jo nälkä.. 3,5h edellisestä syönnistä jolloin oksensi reilun satsin ulos, mut en kyllä ala tuputtaan ruokaa ennenkuin neiti sitä kunnolla ilmaisee haluavansa.. Että sitä sit tuntee itsensä huonoksi äidiksi :ashamed:

Pirtsi ja Ella 6vk 4pv
 
Täällä mennään myös täysimetyksellä. Olen myös aika hysteerinen sen maidonloppumisen kanssa, pelkään että sitä ei tule riittävästi tai että se vaan loppuu.
Tytöllä paino kyllä nousee hyvin, että sen puolesta ei tarvitsisi pelätä.

Meillä iso ongelma on, että tyttö vetää maitoa väärään kurkkuun, eilen yöllä olin ihan varma että nyt se tukehtuu. Monta minuuttia toinen yskii ja kakoo ja vinkuu ja mä taputan selkää ja yritän auttaa ja huudan hädissäni miehelle, että tulee auttamaan. No hyvinhän tyttö sitten lopulta sai henkeä, mutta mua joka imetyksellä pelottaa, että tukehdutan lapseni. :/

Bree ja Kerttu 5vk
 
Meillä nukahtelee minne sattuu :D Sitteriin, vaunuihin, pehmusteen pääle nurmikolle :D Varjoon tietty, meidän sänkyyn jne =) Sohvatuolissakin iltaisin makaa.. :LOL: 160ml menee meilläki nytte kertasatsina ja neiti 5 viikkoa tasan tänään :heart:

Alkanu jokeltamaan ja naureksimaan :heart: Unissaankin kujersi äsken..

Unikin maistuu paremmin ku mahavaivat helpottaneet, nukkui viime yönä 21-06 ja välissä oli yks syöttö.. kuudelta söi kans ja nukuttii viel pari tuntia.. Ihanaa :heart:

Korvikkeena siis tutteli omneo plus comfort jauhe.. ja syö 3-4 tunin välein.. Vatsa toimii kerran päivässä..

Nimi on sis Sara Emilia virallisesti..

kleo ja Sara 5 viikkoa :heart:
 
Meidän ISO herra täytti tänään 2kk ja käytiin neuvolassakin. Paljon on tosiaan kasvanut, paino oli 6140g ja pituus 58,3cm. Kuukaudessa oli painoa tullut yli kilon verran. Ja pelkällä rintamaidolla mennään, pullosta ei olla annettu ollenkaan, eli tissiä syömällä hyvin kasvaa. Muutenkin kaikki oli niin kuin pitää. Samalla oli lääkärintarkastus.

Meillä on myös nuhaa ja yskää, viime yönä vauva oli ihan tukossa :/ Onneksi ei kuumetta ole, ainakaan vielä.

Meidän herralla on seuraavanlainen päivärytmi:
-heräilee noin 9-10 aikaan
-aamupuuhat ja syönti
- unet noin 11-12 vaunuissa, ulkoillaan samalla esikoisen kanssa
- syöntiä ja seurustelua
- pitkät unet iltapäivällä, noin klo 13-17 välillä
- syöntiä ja seurustelua illan mittaan, ulkoilua,
- ottaa pienet torkut
- iltapuuhat, syöntiä, nukahtaa noin klo 22
- herää yöllä syömään kahdesti, noin klo 2 ja klo5-6
Eli noin meillä mennään yleensä, tosin poikkeuksiakin on, esim. kyläilyt, neuvolat sun muut menot voi sotkea päivää.

Iltaitkut on loppuneet, eli pikku miehellähän oli vähän jonkinlaisia masuvaivoja ja niiden vuoksi iltaisin oli itkuinen, mutta onneksi ei enää.

Poika on hereillä ollessaan tyytyväinen ja naureskelee ja juttelee paljon. Seurailee isoveljen touhuja ja olisi vissiin kovasti menossa mukaan touhuihin. Kyljellä ollessaan yrittää kovasti kääntää itseään mahalleen. Masulla ollessaan pehmeällä alustalla poika on pari kertaa kääntynyt, tai siis pään painosta kierähtänyt selälleen.

Nukkumisesta: Meidän poika nukkuu yöunet omassa sängyssään, otan pojan viereen silloin kun imetän, mutta nostan hänet takaisin sänkyynsä. Joskus aamulla kun mies on jo lähtenyt töihin niin jätän pojan viereen nukkumaan. Päivällä poika nukkuu vaunuissa ja omassa sängyssä. Illalla nukahtaa yleensä tissille.

 
pitkästä aikaa moro! luen kuulumisia kännykän kautta nykyään kun ei tahdo koneelle keritä..

Onpas täällä osalla säännöllisiä rytmejä! Täällä mennään ihan miten sattauu, joskus nukutaan koko päivä ja joskus ei yhtään, välillä syödään jatkuvasti ja välillä on muutamien tuntien taukoja. Eli siis jokainen päivä on täysi yllätys! Yöt onneksi nukutaan suht hyvin, eka pätkä 3-5 h ja seuraavat 1,5 - 3 h. Mutta nukahdetaan 23 - 02 välillä vasta..

Täällä mennään täysimetyksellä. Nyt olen pumpannut maitoa pakastimeen, jos äippäkin pääsisi joku kerta käväsee jossain ilman vauvaa. Ei ole oikein onnistunut kun syömisrytmi voi päivisinkin olla puolen tunnin välein jos sille päälle vauva sattuu.

Nukkuuko teiän vauvat paljon ulkona? Meillä kun välillä on ollut päiviä että ei olla ulkona käyty. Aina ei jaksa lähteä vaunukävelylle jos on paljon kotihommia ja ei ole aina suostunut nukkumaan parvekkeella, jolloin on ollut päiviä että ollaan oltu vaan sisällä. Tuntuu vaan siltä että pitäisi joka päivä päästä ulos..ainakin jossain oppaissa sanotaan että kesävauvan kanssa pitää ulkoilla joka päivä..
 
jadal
meillä meinaa vissiin tuo vauvan napa tulehtua :(
se punottaa ja monesti siinä reunoilla on jotain kuivinutta eritettä. oon sitä putsaillut septidinillä (vai mikä se oli) ja kuivannut aina huolellisesti, mutta ei näytä auttavan. huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, jos pääsis näyttämään sitä.

labebe, et ole ainoa joka ei joka päivä ulkoile. en minä ainakaan lähde ulos, jos sataa tai tuulee kovasti. eikä tätä voi laittaa itsekseen unille ulos, kun ei nuku vaunuissa yhtään, jos ei ole koko ajan liikkeessä, tai keikuta vaunuja.

jadal ja pikkumies 5vk
 
Täällä päivisin unirytmit on täysin päin häränpeppua,ikinä ei voi tietää miten päivä menee,mutta viimeistään klo 22 Vanessa nukahtaa yöunille ja herää ekan kerran n. klo 02,minkä jälkeen nostan hänet viereeni nukkumaan ja sitten nukutaan tohon klo 8 asti =)
 
Täällä kans täysimetyksellä, maito suorastaan suihkuaa :eek: ja sit kakotaan,,, Pulloa ei taida edes talosta enää löytyä.
Meidän Nestori kans on viime päivinä alkanut hymyillä ja jutella ihan urakalla :heart: , ikä siis 3 vkoa,
nää yliyliaikaiset on meillä ainakin ollut tällaisia kehittyneitä myös sosiaalisesti :D .
Napa irtosi 5pvn iässä,oli aikas ällön näköinen kun vielä oli kovin märkä :x
mut tosi hyvin kuivui silti ja nopeasti.

Ristiäiset on 15.8,
nimikin taitaa olla päätettynä, keskimmäisestä nimestä ehkä vielä käydään keskustelua,,,mut se on pientä kun kutsumanimestä ollaan samaa mieltä.

illalla lintsille,,,,vaikka mun oleminen siellä mennee vauvanpidossa ja seurana ollessa muille, mut kivaa silti.

Piltti ja nessu 3vko 5pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
meillä meinaa vissiin tuo vauvan napa tulehtua :(
se punottaa ja monesti siinä reunoilla on jotain kuivinutta eritettä. oon sitä putsaillut septidinillä (vai mikä se oli) ja kuivannut aina huolellisesti, mutta ei näytä auttavan. huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, jos pääsis näyttämään sitä.

labebe, et ole ainoa joka ei joka päivä ulkoile. en minä ainakaan lähde ulos, jos sataa tai tuulee kovasti. eikä tätä voi laittaa itsekseen unille ulos, kun ei nuku vaunuissa yhtään, jos ei ole koko ajan liikkeessä, tai keikuta vaunuja.

jadal ja pikkumies 5vk

Haju on aika hyvä merkki että onko kaikki navassa kunnossa. Meillä ainakin ollut tota puansita eritettä aina ja punoitustakin, ja kyllä haissutkin hiukan epämiellyttävälle, mutta ei silti mitään tulehduksia ollut.
Toi Septidin on hyvä ja huolellinen kuivaus!
 
jadal
raffel :hug: toivottavasti löytyy sopiva maito pienelle!

Meilläkin periaattessa täysimetyksellä mennään, tosin silloin tällöin annan korviketta, ettei tule hätä jos mun pitääkin lähteä johonkin ilman vauvaa.
Nuo aiemmat kun ei syöneet pulloa sitten millään, niin se tuotti omat hankaluutensa välillä.
 
Huhhuijaa! Meillä ollut yhtä huutoa eilisestä saakka. Ei ymmärrä mikä ihme tuolla pienellä oikein on. :/ Vatsavaivat hellittivät mielestäni jo jossain vaiheessa vähän ja nyt pieni ei rauhoitu edes sylissä. Alkaa olla aika kireä tunnelma meillä muilla myös. Viime yö meni ihan pipariksi, vauvaa sai heijailla puolen tunnin välein uneen ja ei silti nukkunut kovin sikeästi.. Jos sama meininki meinaa jatkua huomenna pitää varmaan soitella johonkin. |O Voikohan calmette-rokotuskohta olla noin kipeä? Nyt ainakin kohta on alkanut märkiä asiaankuuluvasti ja mietin voisiko se olla syynä huutoon..

Vielä ei vauvalla ole juurikaan mitään rytmiä päivässä. Usein neiti on virkeimmillään 18/19-21 välillä ja käy sen jälkeen yöunille. Öisin vauva herää syömään parin tunnin välein, mutta onneksi enää ei tarvitse joka syötön jälkeen välttämättä röyhtäyttää toista.

Ensi viikolla on oma jälkitarkastus ja vauvan neuvola.
Nyt taas pitää alkaa heijailemaan hysteeristä huutajaa..
:wave:
 
moikka!

1kk neuvolassa käyty, maidontulosta ei tarvi olla huolissaan, kun vauva on vähän huomaamatta kasvanut tosi paljon.. painoa oli tasan 5kg (syntyessään 3790g) ja pituutta 58,7cm (syntyessään 50cm)

täälläkään ei neiti nuku vaunuissa, jos ne ei liiku! eikä rytmistäkään ole tietoa, joka päivä ne tuntuu vaihtuvan.

vaatteista oli puhetta.. meillä vauvalle menee vielä 56cm bodyt, paidat ja puolipotkikset. Alinalla on pitkät jalat ja lyhyt selkä, eikä masukaan ole vielä kovin iso.

järkyttävää huomata, miten nopeesti aika menee.. vauvasta sen just huomaa, kun toinen oppii koko ajan jotain uutta..

mihan ja alina 1kk+
 
Heip!

Ihanan aktiivisia ootte, on kiva käydä kuulumisia lukemassa vaik ite ei kauheesti ehikään kirjottaa.

Hymyä ja juttelua löytyy meidänkin pikkumieheltä, varsinkin aamupäivisin on oikeenkin aktiivinen.

Päivärytmistä teillä on ollut puhetta, Samoin kun monella muulla, meilläkin vaihtelee päivän touhujen mukaan, mut "normipäivä" meillä menee niin, et herätään siinä 7 ja 830 välillä, pienet unet aamuvaunuilulla (koiran ulkoilutuslenkki) 930 ja 1030 välissä, pidemmät päikkärit sit 12-15/16 ja iltaunille 20 ja 2030 välissä. Jäppinen syö vielä illalla 11 maissa ja yöllä sit 2-3 maissa ja aamulla seuraavan kerran. Eli ihan hyvin saa itekin yössä nukkua, jos osais :) Meillä on meinaan nyt vaan mahallaan hyvä nukkua ja oon sit sillain nukuttanu, selälläänkin joskus mut mielummin mahallaan. Ja vaikka poika nukkuu hyvin, niin äiti sit valvoo...vaikka päätä meillä jo hyvin kannatellaankin ja mahaltaan osataan kierähtää selälleen.

Meillä kyl ulkoillaan joka päivä, kelillä kun kelillä ja joka päivä ainakin kahdesti...on toi nelijalkainen karvaystävä, joka vaatii ulkoilun oli keli mikä vaan. Hyvin on pärjätty ja päästy lähteen. Välillä mennään vaunuilla ja välillä Manducan kyydissä uinuen, riippuu mihin mennään lenkittään koiraa.

Vaatteista tais olla kanssa puhetta. Osa 56cm on vielä reilujakin ja suurin osa 50cm menee vallan mainiosti päälle. 62cm en oo ees viittiny vielä kaivella, ne varmaan putois päältä :)

Kuinka ahkerasti te annatte D-vitamiinit? Mä en oo nyt tällä viikolla antanu ollenkaan, en Devitoleja enkä enää Disflatyliäkään. cuplatonilla heitin vesilintua liki samointein, ei aiheuttanu ku lisää kuplia. Noi D-vitamiinit menee kans vaihtoon, aattelin nyt ensin vaan rauhoittaa jätkän masun ihan kokonaan ennenkun kokeilee sinne mitään uutta, oli meinaan sen verran kovia huutoja ja kipristelyjä ja pieruja muutamana iltana. Nyt sit helpannu, mut ne vitamiinit pitäs hakea, Jekovitit kai sitten.

Saatiin tänään 2kk nla-aika ja mulle jälkitarkastusaika, 10.8. mennään. Sit taas nähään kuin kaveri on kasvanu.

Tulipas taas vaan omia kuulumisia...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Himpsu ja Justus huomenna 6vkoa :heart:
 
Raffel voimia sinulle!!!Toivottavasti masuvaivat asettuisivat pian.

Meillä on melkein tasainen päivärytmi tullut jo, aamulla 5-6 ensimmäinen syönti riippuen edellisen päivän saldosta, tämän jälkeen pienet unoset. 9-10 syödään päivän ensimmäinen kunnollinen satsi, sitten ulos vaunuilla koiraa lenkittämään & vapaamuotoista seurustelua. 12-14 syönti ja tämän jälkeen nukutaan reilummat unet useimmiten 2-4 tuntia, ruokailua 16-19 välillä riippuen edellisestä syötöstä ja päiväunien pituudesta,seurustelua reilusti. Iltapalaa nautiskellaan 21-24 välisenä aikana jonka jälkeen mennään yöunille. Rytmi tasoittui piakkoin sen jälkeen kun imetys väheni radikaalisti :'( Miten hemmetin koville voikin ottaa tuo imetyksen epäonnistuminen, tuntuu ettei ole äiti eikä mikään. Yhdeksän kuukautta asennoitui siihen, että sitten sitä vaan imetellään vaikka vuoden vanhaksi asti ja kuinkas sitten kävikään? Päivääkään ei olla onnistuttu imettämään kunnolla..... No, ehkä se joskus helpottaa.

D-vitamiinia en ole enää antanut ollenkaan koska meidän korvikkeen määrä on päivästä riippuen 1000-1500 milliä eli vitamiinikiintiö tulee täyteen vallan mainiosti tuosta määrästä.

Jälkitarkastuskin oli ja paikat on kunnossa, mistä tulikin mieleeni, miten teillä muilla on lähtenyt oma kunto kohentumaan ja miten olette kuntoanne petranneet? Itsellä ei ole vielä mitään mainittavaa kohennusta tapahtunut, alapäähän vihloo jos tulee käveltyä yhtään reilummin, lihaskuntoa en ole vielä harjoittanut muuten kuin puutarhahommissa. Ei tämä mamma voi ainakaan kehua oloansa sektion jälkeen, alakautta synnyttämisestä kun ei ole tietoa :(

Aurinkoista päivää kaikille
mönkiäinen ja Onni paria päivää vaille 2 kuukautta
 
Itselläni on kaikki paikat jo ihan kunnossa ja tais olla yhdet kuukautisetkin jo, muutaman päivän tuli vuotoa. Meillä ei muita selkeitä rytmejä kuin että, neiti käy nukkumaan klo 23.30-24 aikaan joka yö. Nyt reissussa vain nukahtaminen venähti tuonne puoli kahteen, mutta "rytmi" palautui heti takaisin. Meilläkin tänään lääkärineuvola, jännä nähdä kuinka paljon neiti kasvanut. =)

Onkos muuten kellään ongelmana kaulamakkaroiden putsaus? Meillä jo punoittaa ja on väkisin putsattava kun tyttö ei tykkää yhtään siitä. Nyt on ahkerasti talkattu ja putsiltu kauhean huudon kanssa. Onko kellään ideoita, helpottamaan ikäviä toimenpiteitä? Huomenna onkin sitten ristiäiset ja lkaverit jännittävät nimeä kovasti :D . vietämme ne kirkossa...eipähän tarvii siivota, kuin sen verran jos joku innostuu tulemaan kylään ;)

maare ja tirppuli 7 viikkoa
 
Jos nyt ehtisi muutaman rivin kuulumisia kirjoitella. Täällä On kaikki mennyt oikein hyvin, Aatu on jo kaksikuukautinen ja tänään käytiin lääkärineuvolassa, Lääkäri luuli että poika olisi ollut lähes kolmikuinen jo, niin hyvin ovat kuulemma taidot hallussa, että luulisi jo sen ikäiseksi. Ja äiti ylpeänä vieressä.. :D
Mitenkäs paljon teidän lapsukaiset jaksaa seurustella? Meillä Aatu virkeänä haluaa koko ajan että hänelle "lärpätetään" Leikitään ja kirjojen lukeminen on ehdoton hitti, sitä jaksais vaikka kuinka kauan, on kuin lentoon lähdössä kun huitoo niin innostuneesti.

Siiloin n. kuukauden ikäisenä meillä oli toosi paljon ongelmia päivällä nukkumisen suhteen, mutta nyt tän viimeisen viikon on löytynyt ja jonkinlaista rytmiä Aamulla herätys klo7-8, sit tunti jutskailua ja aamu- unille, joita nukkuu tunnin, tunti puolitoista hereillä ja sit pitkille unille. n. kolme tuntia, ilta onkin sitten enemmän ja vähemmän valveilla, illasta riipuen torkahtelee, kitisee tai seurustelee. Nukkumaan sitten n. klo 8.
Yöllä herätään 11/2 -5 tunnin välein.

Täällä mennään ihan täysimetyksellä Maidonkerääjällä olen kerännyt maitoa pakkaseen, juo siis onneksi myös pullosta ja ennen(lukuunottamatta tätä viikkoa) ei iltaisin suostunut syömään tissiä, vain pullo kelpasi. Nyt onneksi parempaan suuntaan.

Ihana, miehellä alkaa tänään kahden viikon loma ja huomenna suuntaaamme kohti pohjanmaata mummolaan ja sieltä pitäen sit reissataan vähän jonnekin.
Sittenhän ne koulutkin kohta alkaa, sit ei pääsekään taas mihinkään pitkälle.

Meidän jätkä ei vielä vaunuissa nuku, en ole nyt yrittänytkään, kun on ollut näin tunkkainen. Mutta kuopuskin (nukkui ulkona 3- vuotiaaksi) oppi sit syksyllä kun tuli viileemmät ja niin meinaan Aatunkin kanssa toimia.

Ja lopuksi vielä mitat: Aatu painoi nyt kaksikuukautisena 5765g (3490) ja oli 59cm (50) pitkä. Py tais olla n40cm.
Eli hyvin kasvaa tissimaidolla, mistä olen onnellinen, vanhemipia lapsia en imettänyt pitkään. Nyt yritän päästä ilman korviketta. Mutta jää nähtäväksi!!

Tsemppiä kaikille väsyneille, masuvaivojen kanssa taisteleville ja muuten vaan sitä tarvitseville! :hug:

Terveisin: ent. kesämasu09& Aatu (nimen saa päivättää listaan)
 
hips hei! eilen kirjoittelin pitkät luritukset ja esikko ehti painaa netin pois ennen kuin ehdin painaa lähhetys nappulaa.... ihan mun tuuria.

raffel voimia itkuihin. voipi kuitenkin viedä paripäivääkin ettävauvan vatsa tottuu tuohon uuteen maitoon ja rauhoittuu edellisestä jos maito on kivut saanut aikaan....
ja toi almiron pepti oli meillä esikoisella kokeilussa vauvana kun pulautteli paljon. ja se maito ei lähtenyt vaatteista veks. vaan jäi vaalean keltainen tahra puklusta... ihan vaan varoitukseksi. pilatiin monta hyvää vaatetta tuolloin.

mitoista ei o käryykään mutta arviolta nyt ainakin 6500g ja 60 cm ylitetty. eli reipas miehen roikale meillä.

itsellä alkaa maito hiipumaan ja tuttelia kuluu päivässä lähemmäs litra eli "pullopoika" kovalla vauhdissa tulossa.

ensi viikko jo pelottaa kun mies lähtee sinne kuntoutukseen. on kyl ohjelmaa riittämiin kun on mun ja ryynin lääkärit , eskariin tutustuminen ja esikon ensimmäinen puheterapia... kaikki tietty eri päivillä. eli menoo riittämiin.

katotaan kuinka tsippi olen kun arkipäivät tätä katrasta vedän yksin....

oltiin tuossa juuri viikko vaunulla ihan mukavaa oli kun vain oli tuo steriloija mukana eli ei tarvinnu vaunussa ruveta pulloja kattilassa keittämään.

tinni ja ryyni +"isoveli" pojat
 
Tänään käytiin 3 kk neuvolassa , tai no maanantaina tulee 3 täyteen. Saatiin rokote, vauva itki, mutta ei niin kauheesti. Puolet vähemmän kuin silloin jos joutuu turvakaukalossa viettää aikaa... Pituus oli jo 61,3 ja paino 6800 g. On kuulemma ottanut jo hyvinkin täysaikaiset kiinni. :) Kiinteestä ruoasta jo jutteli, vaikka ei siihen kehoittanutkaan. Meinasin kyllä imettää lähelle 6 kk ikää, jos ei nyt mitään satu, että tarvis muuta ruokaa ennen tarjota. Täällä siis mennään pelkällä imetyksellä , paitsi ei aina olla menty. Kun alussa ei saanut imettää ja sairaalasta kotiutumisen jälkeen muutamana päivänä annoin lisäksi korviketta ja omaa maitoo pullosta. Mutta nyt imetys sujuu. Välillä piti kyllä imettää ja imettää vaan. Nyt muutamana päivänä on kerrat jo vähän harventunut. Aika kauan noi imetyskerrat kuitenki kestää, vauva kun on tuollainen hidas syömään. Mutta aikaahan mulla on, ei ole muita lapsia täällä, eikä edes eläimiä...

Mä oon jo vähän yrittänyt alkaa kuntoilee . Huomaa, että aika huono kunto on. Jospa se tästä. Paino on muuten pudonnut 2 kiloa sitten jälkitarkastuksen. :) Onhan noita kiloja mistä lähteäkin... :D

Päivärytmi on meillä jonkinlainen, se nyt kuitenki häiriintyy millon mistäkin. Mutta yöunille mennään suurinpiirtein 20.00 ja herätään 8:lta. Yöllä vauva nukkuu hyvin, ehkä jotain 2-3 kertaa imetän, joskus voi olla neljäki kertaa. Nukutaan samassa sängyssä, niin mun yöunet ei kauheesti siitä häiriinny. Mulle olikin kova yllätys se, ettei mä ookaan niin väsynyt! Ehkäpä jopa oon paljon pirteempi kuin ennen. =) Päiväunet on melkoista pätkää, joskus ne saattaa kestää korkeintaan vartin, joinakin päivinä jopa tunnin. Pari tuntia on ennätys viime aikoina. Mutta vaunulenkille on vaikea lähteä, koska vauva ei nukahda liikkuviin vaunuihin! Ja herättyään viihtyy siellä korkeintaan 10 min. Mä en oo saanu vieläkään asennettua vauvaa tuohon manduca-kantoreppuun. :| Kun se asettelu kestää, kun en oo saanu niitä säätöjäkään kohdilleen, niin vauva sit hermostuu aina siihen. Ja ku mä en tiiä, tuleeko jalat sisä vai ulkopuolelle, kun ne ei mee kumminkaan hyvin.

Ihania nimiä olette vauvoille antaneet! Hyviä ristiäisjuhlia vaan kaikille, kellä ne vielä edessä! Meidän ristiäisistä tuntuu olevan jo ikuisuus. No, onhan niistä kuukaus.

Meidän mahavaivat on ihan selkeesti jo melkein loppu! =) Yks yö oli aika hankalaa ja se kai johtui jostain mun syömisestä, veikkaan sipulia ja jätänkin sen nyt vähemmälle... En oo antanu niitä disflatyl-tippojakaan varmaan kuukauteen enää. D-tippoja annan ja niitä Rela-tippoja.

Mä oon alkanut jo miettii vauvauintia. Jos syksymmällä menis. Onko muut aikonut mennä?

Oikein mukavaa viikonloppua!

s-anttu ja suloinen 3 kk :heart:

Mä en muista kenen vauva oli sairas ja oli ehkä joutumassa sairaalaan, mutta hänelle kuitenkin pikaista paranemista! :hug:
 
Illalla tuli vauvan itkuille stoppi, kun pöksyistä kuului iso töräys. :D Yölläkin saatiin taas (neljännen kerran) nukkua yksi kolmen tunnin pätkä!

Imetys on meillä in. Aion täysimettää vauvaa niin pitkään kuin suinkin, edellisellä kerralla siirryttiin vasta 6kk iässä lisäruokien (soseiden) maailmaan ja imetin vielä 1,5v saakka. :whistle: En pidä kiirettä tai tarjoa lisämaitoja jos ei vauva niitä tunnu tarvisevan (ja jos imetys tuntuu itsestä sopivimmalta vaihtoehdolta).

Raffel, kannattaa muuten aika herkästi ottaa yhteyttä lääkärin suuntaan jos tuntuu, ettei allergiamaitokaan sovi.. Me jouduttiin esikoisen kohdalla testamaan hurjan monta eri vaihtoehtoa kun mikään ei neidille tuntunut sopivan. Korvikkeen sopivuus oli tosin kyllä hyvin helppo huomata neidin iho-oireista, kun posket helahtivat heti aivan kirkkaanpunaisiksi jos saanut tipankaan jotain allergisoivaa ainetta.

50cm kokoiset vaatteet saavat enimmäkseen jäädä muistojen laatikkoon. :) Sopivimman kokoisia ovat nyt 62cm.. Ostin vaipoistakin jo seuraavaa kokoa. *voi nyyh, kun pikkuinen kasvaa niin nopsaan!*

-maranooka & hippu 6vko-

 
Kun nyt kerrankin sain tuon hipun pois sylistäni nukkumasta niin saan kirjoiteltua vielä lisääkin.. ;) Omaa kuntoa en ole muutamaa (liian aikaista) rullaluistelulenkkiä lukuun ottamatta vielä saanut kohenneltua mitenkään. Ensi viikon jälkitarkastuksen jälkeen jos saan luvan, aion käydä vielä loppukesän luistelulenkeillä. Vaunukävelyt voisi ottaa myös ohjelmistoon, vaikka samalla kun saattelee esikoisen kouluun ja keskimmäisen päiväkotiin puokkariksi (15pv/kk). Toisaalta sitä jo vähän odottaa tuota koulun alkua, että elämään tulee jonkinlainen rytmitys.. Ja sitä, että saa vauvan kanssa muutaman tunnin viikosta vain ihan vain meidän keskinäiseen käyttöön.


Näin pitkän sepustuksen ehdinkin kirjoittaa, ennen kuin tuo vauva huomasi nukkuvansa muualla kuin sylissä... Nyt sitten tuli stoppi. :|
 

Yhteistyössä