***Kesämasut 2009 VOL.2***



Siinä meidän Alexista tuore kuva viime sunnuntailta.

Jos oikein veikkaan niin pojalla on pituutta noin 60cm ja painoa reilut 6kg. 1kk neuvolassa mitat oli 5615g/58cm/py 40,5cm.

Nautitaan näistä omista pienistä rakkaistamme vaikka nuo harmaat sanois mitä :heart:

Vauhtis & Alex (ens viikolla 2kk)
 
Pirtsi80 meillä Nea nukahtaa/torkahtaa syliin ja sitten vien omaan sänkyynsä, tosin illalla laitan sänkyyn ja mobilen päälle niin sinne se nukahtaa jossain vaiheessa..(ei aina) ja siis päivällähän meillä ei nukuta juuri ollenkaan, mutta jos sattuu nukhtamaan jotenkin "vahingossa" niin sitten annan nukkua siinä missä on.. vaikka sitten sylissä..
joskus jos on tosi levoton niin silittelen otsalta nenään päin kevyesti, siinä menee vähän niinkun väkisin silmät kiinni ja jossain vaiheessa ei sitten enää avaa vaan vaipuu uneen.. tämän opin aikoinaan erään hoitolapsen äidiltä..

meillä Nea nukkuu kaikki yöt omassa sängyssään, en oo oikein uskaltanut ottaan viereen ja muutenkin kun on joka tapauksessa noustava lämmittämään maito niin sitten ennemmin nukutan omassa sängyssä, joka on meidän makkarissa...

tänään oli 3kk lääkäri-neuvola.. painoa 4475g ja pituutta 56,3 päänympärystä en nyt muista.. painokäyrä oli lääkärin mielestä ihan ok. eli pitkä tyttö meillä on :D mutta se ei ole mikään ihme kun isänsä on 193cm. ja neuvola käynti oli muutenkin ehkä elämäni kauhein, siellä laitettiin se rokote tuohon reiteen.. tyttö huusi aivan älyttömästi ja pitkään, vedet vaan valu silmistä (molemmilla), en teidä oonko jotenkii hölmö mutta en vaan mahtanu sille mitään että mulle tuli vedet silmiin kun mun piti pitää tyttöä niin tiukasti kiinni kun terkkari pisti.. ja vielä kun lääkäri siinä taustalla sano että taitaa äitiä sattua enemmän kun lasta, niin johan valu poskille asti.. sanoinkin miehelle että enää ikinä en mene jos lasta pistetään, miehen vuoro sitten seuraavan kerran (millon sitten lieneekin)...

meillä aletaan pikkuhiljaa siirtyä 62cm vaatteisiin, tosin vielä on pari 50cm bodyä mitkä menee.. mutta niihin alkaa jo vähitellen kyllästyä ja oon ajatellu että seuraavan pesun jälkeen ne lähtee (on nyt pyykkikorissa) :) niin tosiaan, ne tutan vaatteet on tosi reilun kokoisia.. meillä niistä nyt 56cm ja on hieman reilut...

tänään kävi välittäjä katsastamassa kämpän ja teki hinta arvion.. vähän vähemmän kuin odotettiin, mutta selitti kyllä miksi sellaiseen päätyi.. huih, saa nähdä miten käy.. päästäänkö pois täältä vaiko ei :D

tuli tänään mieleeni että täytyy teiltä täältä kysellä että kuinka moni on kokeillut/ harrastaa vauva hierontaa? mä olen joskus vauvoja hoitaessani sitä kokeillut mutta nyt oman kohdalla vaan jotenkii jääny.. täytyypä joku päivä ottaa ja kokeilla mitä neiti on mieltä moisesta :)

m-m ja nea 3kk ja 5pv
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-maija:
tuli tänään mieleeni että täytyy teiltä täältä kysellä että kuinka moni on kokeillut/ harrastaa vauva hierontaa? mä olen joskus vauvoja hoitaessani sitä kokeillut mutta nyt oman kohdalla vaan jotenkii jääny.. täytyypä joku päivä ottaa ja kokeilla mitä neiti on mieltä moisesta :)

m-m ja nea 3kk ja 5pv
ollaan kokeiltu hieroa massu jne. kun on noita ilmavaivoja mutta J ei tykkää yhtään. saa vaan kaameet kilarit siitä. :eek: :whistle:
 
jadal
Vauhtis, mä kun luulin että meidän pojalla on paljon tukkaa :D

Meillä tänään siivosin just 50 ja 56cm vaatteet pois, pari reilumpaa 56cm bodya jäi, mutta muuten on jo 62cm vaatteet käytössä.
En mä muistanut, että ne olis jo kuukauden iässä käytössä ollut tytöillä. tai sit tää on isompi mitä tytöt on ollut.

 
Taa
Miksi mä olen hamstrannu niin kauheasti vaatetta molemmille lapsille? Tyttö on käyttänyt jo jonkin aikaa 92 kokosia vaatteita ja käyttää vielä ainakin pari-kolme kuukautta. 98 kokosia on jo kaapissa odottamassa vinot pinot. Pojalle on myöskin tullut ostettua ihan hyvät määrät vaatetta aina tonne 80 kokoon asti. Nyt kaupat pursuaa ihania syysuutuuksia ja mä en saa ostaa niitä :'(

Mitenköhän meillä sujuis kirpparireissu, kun molemmat lapset pitäis ottaa mukaan? Vai jättäiskö väliin ihan suosiolla? En oo moneen viikkoon päässy käymään ja vaikka monesti sieltä tyhjin käsin lähdenkin niin välillä tekee löytöjä.

Vauvahierontaa en varsinaisesti ole harrastanut, mutta joskus hieron jalanpohjia, kun oikein masua vääntää. Joskus tuntuu auttavan, toisinaan ei.

Mansikka-maija Mulla oli esikoisen aikaan sama reaktio rokottaessa, itkuhan siinä tuli sekä äidillä että tyttärellä. Mulla kaiken lisäksi on piikkikammo. Vielä ei ole Lukaa rokotettu, että tietäisin, oonko yhtään "karaistunu". :D Eiköhän se ole aika normaali reaktio äideiltä. Hirveetä kattoa, kun omaa lasta sattuu ja mitään et voi tehdä.

Nukahtamisesta: Meillä nukahdetaan monesti syliin, mutta pinnasänkyyn kyllä kannan useinmiten. Joskus jää sinne nukkumaan, joskus täytyy muutaman kerran käydä tutti laittamassa ja joskus ei suostu siellä nukkumaan. Silloin nostetaan pois ja seurustellaan hetki. Kyllä se uni jossain vaiheessa tulee. Öisin nukahtaa ihan tissille ja siinä vieressä saakin nukkua loppuyön. Vaunuihinkin yleensä nukahtaa, kun liikkeellä ollaan.

Onnea nalleperhe! :flower:
Johan antoi tyttö itteään odotuttaa :) Ei kuitenkaan mikään iso ollut, vaikka noin paljon meni yli lasketun ajan.

Nyt kuuluu pienemmän ähinää, joten tän mamman laatuaika itsensä kanssa loppui. :D

Taa ja Luka 8vkoa
 
Suloisia vauveleita teillä :heart: rokkitukkineen..Meidän neidilläkin on hiuksia, mutta edestä on hiusraja melko korkealla :whistle:

Onnea nalleperhe :flower:

Nukahtamisesta: Meillä nukahdettais vain rinnalle, tuttia olen yrittänyt opettaa, huonoin tuloksin, tuntuu vaan hermostuvan kauheasti tutista :ashamed:

Huh mikä aamu meillä oli. Voin sanoa että useamman kuin kerran vaan tuntu että mulla pääsee itku itelläkin. Esikoinen seuraa mua kuin hai laivaa kun vauva on mun sylissä tai rinnalla, ja vaatii huomiota myös.Eikä yhtään leiki yksin. Neiti ei sitten millään taas oikein halunnut nukahtaa, vaikka väsytti,sit kun nukahti, nukkuin 2 kertaa noin puoli tuntia ja heräs aina itkemään, eli sitä sai olla koko ajan hyssyttelemässä ja tissittelemässä (meinaa nukahtaa vaan tissille, kun ei ota tuttia..), ja sit kun vielä yritän saada sitä nukahtaan niin poika tulee mekastaan ja hakkaan pattereita yms. koitapa siinä sitten pysyä rauhallisena :( ja sit välissä oli jo niin että isompikin alkoi itkemään yhtä aikaa vauvan kanssa, kun en pystynyt häntä huomioimaan, ja sit muka koko ajan loukkas itteensä, et minä ottaisin hänetkin huomioon..

No oneksi sit kun hetken oli aina "parempaa" niin sit aina ittelläkin tuli sellainen olo, et kyllä kai tästä taas selvitään...ehkä, kunnes taas tilanne räjähti käsiin...Voin sanoo että kiirettä pitää, en oo etes itte kerinnyt hampaita pestä tai vessassa käydä.. |O

Miein vain että onkohan tuolla vauvelilla joku tiheän imun kausi, kun ei malta nukkua päivällä ja muualla ei oo hyvä kuin rinnalla (eilen oli samalainen), ennen nukkui paremmin
..


Piku ja Tintti 5vk+
:heart:
 
Heipsan

meillä poitsu viettää tänään 2kk-päiväänsä..hieman ikävemmissä merkeissä tosin kun meinasivat ottaa sairaalaan lastenosastolle sisään. Viime yönä poitsulle nousi kuume (yli 38 astetta, en saanut tarkkaa lukua kun korvakuumemittarin näyttö sanoi sopparin irti) ja sitten rupes yskimään ja nenä meni tukkoon. Aamulla sitten ensin terveysasemalle ja sieltä neuvottelivat sairaalan lääkärin kanssa, että tullaanko omalla autolla vai pitääkö tulla ambulanssilla.
Siellä sairaalassa se päivä sitten vierähtikin verikokeissa ja keuhkokuvissa...nyt kotona, mutta huomenna lääkäri soittaa ja katsotaan miten toi kuume on laskenut. Jos ei ole mennyt tilanne parempaan suuntaan niin sairaalaan sitten osastolle paranemaan.

Jaahans potilas heräs...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Heipsan

meillä poitsu viettää tänään 2kk-päiväänsä..hieman ikävemmissä merkeissä tosin kun meinasivat ottaa sairaalaan lastenosastolle sisään. Viime yönä poitsulle nousi kuume (yli 38 astetta, en saanut tarkkaa lukua kun korvakuumemittarin näyttö sanoi sopparin irti) ja sitten rupes yskimään ja nenä meni tukkoon. Aamulla sitten ensin terveysasemalle ja sieltä neuvottelivat sairaalan lääkärin kanssa, että tullaanko omalla autolla vai pitääkö tulla ambulanssilla.
Siellä sairaalassa se päivä sitten vierähtikin verikokeissa ja keuhkokuvissa...nyt kotona, mutta huomenna lääkäri soittaa ja katsotaan miten toi kuume on laskenut. Jos ei ole mennyt tilanne parempaan suuntaan niin sairaalaan sitten osastolle paranemaan.

Jaahans potilas heräs...
Pikaisia paranemisia :hug:
Ettei olis possuflunssaa?

 
BB ei ainakaan verikokeiden mukaan. Ja vaikka ois ollutkin niin sitä Tamiflu-lääkettä ei anneta alle kolmen kuukauden ikäisille. No meillä on nyt troppia jos jonkunmoista joilla pitäis tuo tauti selättää.
 
... Tuleeko kenenkään vauvalle RUISLEIVÄSTÄ mahaoireita?
Mä söin tänään kolme puolikasta ruisleipäneliötä,, ja koko ilta meni valvoessa vauvalla ja sit lopulta huudoksi muuttui. Huusi ehkä tunnin, jonka jälkeen alkoi piereskely,
vihdoin nukahti yöunille, ja kai lopahti vääntö mahassa.

Samanlainen kohtaus oli kolme vkoa sitten kun palattiin sairaalasta kotiin ja olin syönyt montamonta ruisleivän palasta sinä päivänä...

*huoh*
siis tauko
ihanaan
leipään
alkaa
NYT
 
no hitto mun teksti katos |O :headwall:

Lyhyesti..

Raffel taysimetyksella mennaan taalla. Tosin rintakumien voimalla (liian matalat nannit)

Jeps1 pikaisia paranemisia

2 kk:n laakari aika lahestyy ja rokotukset :| Mulla paasee ihan salettiin itku :'( Kenella on jo ollut rokotuksia? Miten on mennyt? oliko pikkunen kipea jalkeenpain?

Nyt pakko menna tissin omistaja kiljuu taytta kurkkua...

Traveler ja Ava (nimen saa lisata listaan) 6vko 6pv
 
Taa
Raffel täällä yksi täysimettäjä. En oo viittiny edes pumpattua antaa pullosta kuin ihan pari kertaa. Mä oon niin pelänny koko ajan, että imetys lopahtaa liian nopeasti, kuten esikoisen kohdalla, joten en korviketta edes ole ostanut kaappiin varuiksi.

Ruisleivästä ei täällä ainakaan ole tullut huutoja. Monet vauvat kuitenkan saa vatsaväänteitä ruuista, mitkä äidilläkin aiheuttaa ilmavaivoja tms.

 
Pikainen merkkaus,kun eimuuta ehdi nykyään.
Eka lentomatka takana ja suht hyvin meni.Inhotti vaan olla kentällä,tuntui että kaikki pärskivät,mutta kai se oli pienempi paha lentää kuin istuttaa vauvaa kaukalossa 10h matkalla mummolaan..
Meillä mennään vielä täysimetyksellä,tosin illat on aika rasittavia kun mimmi on klo.19-21 tississä kiinni enkä voi tehdä yhtään mitään muuta.Mulla on niskat ja hartiat ihan sökönä kantamisestakin.
Meillä on ristiäiset 9.8 eikä vielä varmuutta nimestä,voi miten vaikeaa tälle kolmoselle keksiä nimi!
Sikaflunssasta olisin kysynyt,miten suhtudutte?Itse olen aika pelokas ollut,tullut liikaa tutkittua asiaa,ja varsinkaan enkuista ei mukavia uutisia tule.Kumpa nyt saisivat tuon rokotteen tutkittua ja hyväksai todettua,en vain jaksa uskoa että ennen tautia ehtii rokotuttaa.Ahistaa..
 

Yhteistyössä