Kiitos kun huolitte mukaan =)
Kauniita nimiä olette lapsosillenne antaneet =)
Meilläkin nimi päätetty jo ajat sitten, ristiäisiä pitäis varailla, mut kun ukko on niin saamaton...jospa se tänään muistaa soitella ja varailla...(siis sovittu et hän ne sopii)
Voisin ensin hiukan kertoilla meistä...
Eli mulla on 2 lasta, esikoinen poika 1v 6kk ja kotona ollaan hoitovapaalla.. Ja sit tää uusin tulokas eli tyttö syntyi tosiaan silloin jussin jälkeen (21.6)rv 38+1 painoi 2690g ja 47cm oli pitkä, pipo oli 33.5cm. Synnytys oli nopea 3h8min jälkeisineen. Minä kun jouduin olemaan vuodelevossa rv. 26-> sinne 36 asti ja olinkin jo rv.33 asti auki 3-4cm ja kanava oli lyhentynyt jo alle puoleen tuolloin 26 viikolla. Silti vaan täysille viikoille päästiin..Aiemmin oli esikoisen kohdalla sama homma. ja hän painoikin syntyessään vaan 2065g eli pieniä lapsosia tulee minulle.
Nyt sitten harjoitellaan täällä tätä arkea kolmistaan mies lähti tänään töihin ja hieman jännittää et kuinka rupee menemään. Tänään onneksi mummu apuna.
Neiti on ollut hieman itkuinen (alkoi tasan silloin kun tili 3vk täyteen), ja varmaan jo on nen koliikin kriteeritkin täyttyneet. Saatiin onneksi neuvolasta yhden naisen puh nro joka antaa vyöhyketerapiaa (ihan omaksi iloksi, ei siis työksi) niin hän on nyt käynyt kotona kaksi kertaa neitiä hieromassa, ja tuntus et on hieman auttanut. Tänään tulee kanssa hieromaan. Neiti rupsuttelee kovasti ja ilmaa on masussa kun ottaa maitonsa niin vauhdilla rinnasta, Imee 5 minuuttia kerrallansa, paitti silloin kun tankkailee/hakee unta rinnalla illalla tai on itkuinen ja hakee lohtua.. Kakkaaminen meillä muuttui tuossa kun kuukausi tuli täyteen, niin että kakka tulee enää kerran päivässä.
Tänään oli neuvolassa paino kontrolli kun viime neuvola käynti oli 3vk ja 3vrk iässä ja oli silloin 3260g ( eli oli kasvanut alimmasta painosta katsottuna +740g) ja pituutta oli 50,5cm ja paino käyrä oli hiukan laskeva..Joten terkkari määräs kontrolliajan 12vrk päähän, ja nyt oli sit 3700g ja 52,3cm (+440) eli hienosti oli painoa ja pituutta tullut, ja nyt käyrätkin menivät ylöspäin.
Itse en tuosta painosta niin ollut huolissani, koska esikoinenkin hoikka ollut kokoajan, mutta kasvaa kuiten omalla käyrällään, nyt puoltoista vuotiaana oli 9760g ja 81cm , meidän sirpakka
Mitäs sitä muuta..töihin menosta olitta jutellut.. Mulla varmaan ajankohtaista sit joskus kun Tyttö on 2-3v jos ei sit jostain syystä ole "pakko" lähteä..Kyllähän se varmaan kituuttamista on kun kodinhoidontuelle jää, mutta täytyy koittaa pärjäillä :ashamed: ja voihan se olla et sit jossain vaiheessa aiemmin vaikka jo haluaa täihin palailla, jos ei meinaa kotona "viihtyä"
nyt syömään :wave: kun molemmat lapsoset nukkuu...
Piku ja Tintti 1kk+