***Kesämasut 2009 VOL.2***

taas ollu taukoa tässä kirjottelussa vaikka lukemassa oon käyny joka päivä...

Piku81 mun puolestani ainakin oot tänne tervetullut! :)

[/b]vauvan unista siis meillä myös päivällä vauva nukkuu tosi huonosti, torkahtelee välillä ja herillä ollessaan on sellanen kitisijä... aamupäivällä on oikein hyvän tuulinen, mutta iltapäivällä alkaa kitinä ja se loppuu sitten kun illalla 21-22 nukahtaa yöunille.. ja tosiaan autossa ja vaunuissa kyllä nukkuu mutta kun en oikein joka päivä viittis olla montaa tuntia vaunulenkillä, meilläkin siis nukkuu vaan jos vaunut oikeesti liikkeessä, pelkkä heijaaminen ei riitä...
joskus tulee sellasia ajatuksia että eikö sillä ole hyvä olla täällä meidän kanssa kun vinkuu vaan.. vai onko vaan niin hirveän väsynyt kokoajan..

Lissuli-81[/b] me otettiin se rotarokote, eka annettiin kesäkuussa ja ens viikolla toinen ja sitten vielä n. reilun kuukauden päästä kolmas.. melko kallishan tuo on mutta jotenkin se on mun mielestä pieni hinta kun jos sitten tuliskin se rotavirus niin joutuisi tuo pieni sairaalaan ja menisi tosi kipeeksi...

maare2 mä tunnen itteni jotenkin paljon pirteemmäks ja energisemmäks kun ennen raskautta ja vauvaa.. sillon nukuin suurimman osan päivästä, kävin vaan välillä töissä ja taas nukuin.. joten siis sellanen uninen olo oli kokoajan.. nyt riittää virtaa ja jos makoilen sängyssä vaikka 10 asti niiin tuntuu että on hukattu liian monta tuntia päivästä.. :D

Nealla siis sitten todettiin olevan MRSA kantajuus, sinänsä se ei meidän arkea rajoita mitenkään, eikä ihmeemmin ole kellekkään kerrottu tästä, ainostaan sellaisille henkilöille jotka saattaa joskus hoitaa tyttöä, koska jos sattuu jotain tai jostain syystä pitäisi viedä tyttö sairaalaan niin se (MRSA) täytyy sinne jo ilmoittaa ennen kun menee, että siellä osaavat varautua ja järjestää eristyksen ettei lähde siellä leviämään mitenkään.. tämä siis leviää ihokontaktissa ja jos hoitava henkilökunta ei ole tietoinen niin saattaa jonkun huonokuntoisen tai vasta leikatun toipuminen mennä vituiks..
mä jo ajattelinkin että kylläpäs selvittiin hienosti vaikeasta raskaudesta yms. ja nyt tuli tämä.. se on vauva-tehon henkilökunnan kautta tullut meidän tytölle.. pitäisköhän ihan hakea korvauksia :kieh: :kieh: :kieh:

meillä lähtee nyt sitten kämppä myyntiin, ollaan päätetty hankkia omakotitalo!! pankissa käyty juttelemassa ja laina jo luvattu, ainoa mutka vaan matkassa on että ensin täytyy olla vanha myyty ennen kun saadaan ostaa uusi :D mutta tiistaina tulee välittäjä arvioimaan kämpän ja siitä sitten lähtee hommat pyörimään.. voi kun pääsisin nopeesti tästä kämpästä pois.. asuntokuume ja jonkinlainen pesänrakennus vimma iskenyt iha totaalisesti tässä kesän aikana.. :D

ja niitä [/b]nimiä täälläkin odotellaan jännittynein mielin :)

m-m ja Nea 3kk ja 3pv

*muoks* muutamat kirjotusvirheet piti korjata...
 
HS Teillä on ihan samanlainen tukkatyyli kun meillä.
Pappi luuli eilen ristiäisissä että olemme tarkoituksella laittaneet pojan tukan :LOL:
Ja sama juttu täällä, vaikka sen pesee ja kampaa alas niin kun hiukset kuivuu, tukka nousee uudestaan pystyyn =) Onkohan mun saamalla sähköiskulla (salissa puudutuksen laiton yhteydessä sain tällin) jotain osuutta asiaan B)


Nyt aamupalan syöntiin, palailen vielä myöhemmin lukemaan teidän kuulumisia.

Vauhtis ja Alex Daniel
 
Taa
Huomenta!

Nyt saa huokasta helpotuksesta, kun ristiäiset on ohi. Oli rankka päivä sekä pojalle, vanhemmille että isosiskolle. Poika oli tosi kiukkunen ja pappikin hyppäs puheessaan yhen osan yli nopeuttaakseen toimitusta. Tosi mukava ja sellanen rempseä oli se meidän pappi. Iltakin meni sitten tissiä syöden. Tais olla liikaa ihmisiä, liikaa meteliä ja liian monta syliä pienen ihmisen kestettäväksi. Yön kuitenkin Kaapo nukkui ihan hyvin. Kolme kertaa herättiin syömään iltakymmenen ja aamukaheksan välissä.
Esikoinen jätti päiväunet väliin ja voitte vaan arvata, millanen meidän ilta tytön osalta oli :kieh: Oli vielä kaiken energiansa tuhlannu serkkujensa kanssa juostessa ja koheltaessa. Laitoin sen sitten kaheksalta nukkumaan ja siellä se edelleen vetelee sikeitä. :eek:

Onnittelut kaikille nimen saaneille.

HS suloinen vauva ja mieletön tukka :heart:
Kaapolta katos etutukka muutaman viikon iässä. Naureskelinkin silloin, että nytkö se hiusraja jo rupeaa pakenemaan?

Piku81 Munkin puolesta oot tervetullut tänne jutustelemaan.

Vauhtis Meillä oli pitkään tuo Alex ykkösnimenä ja Daniel kävi myös keskusteluissa mukana. =)

Töihinpaluusta Mä oon helmikuussa palaamassa töihin. Mies jää vuorostaan sitten hoitovapaalle. Tämä järjestely oli myös miehen toive ja minä kun en ole kauhean kotona viihtyvää sorttia, niin sopi mullekin vallan mainiosti.

Taa ja Luka Matias kohta 8vkoa
 
Täytyy tunnustaa,että mäkin oon äippäloman jälkeen siirtymässä liiton rahoille,en tulisi pärjäämään kotihoitotuella :| Ja ens vuoden syksyllä olis tarkoitus joka tapauksessa lähteä opiskelemaan,jos vain sinne kouluun pääsen =)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
HS suloinen vauva ja mieletön tukka :heart:
Kaapolta katos etutukka muutaman viikon iässä. Naureskelinkin silloin, että nytkö se hiusraja jo rupeaa pakenemaan?

Taa ja Luka Matias kohta 8vkoa
onnea sinne myös! :flower:
tolla J:llä ei oo ikinä ollu otsatukkaa..oon vaan oottanu että millon kasvaa mutta ei näy ei. :whistle: muuten se on aina tommonen. piponkin alla. J:n lempinimi onkin kakadu. :D

tänään olis tiedossa mustikoiden poimiminen..siis jos löytyy semmonen paikka mistä löytyy suht paljon. ei viitti kamalan pitkää reissua tehä parin hassun litran takia kun toi J ei syö pullosta enkä tyttöä mukaan aio ottaa. :kieh:

eipä muuta..uus viikko ja torstaina ois jälkitarkastus. muuten menee ihan jees mutta pieni masis olotila nostaa taas päätään. :|

HS ja Juliet vko6+5
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Täytyy tunnustaa,että mäkin oon äippäloman jälkeen siirtymässä liiton rahoille,en tulisi pärjäämään kotihoitotuella :| Ja ens vuoden syksyllä olis tarkoitus joka tapauksessa lähteä opiskelemaan,jos vain sinne kouluun pääsen =)
minäkin suunnittelen opiskelua. en tiiä oiekin vielä mihin ja millon. tekis mieli olla kotona kunnes J täyttää 3v koska sillon Mai menee eskariin. saa nähä mitä sitä keksii. hoitoalalta löytyis duunia mutta verikammosena ei ehkä ois mulle se paras vaihtoehto. :D huoh..kun mikään ei tunnu hyvältä. |O
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Piku81:
Brianna ja muut..pumppauksesta, olisiko mahdollista pumpata toista rintaa samalla kun vauva syö..Minäkään en heru pumpulle mutta tuolla tavalla sain suihkuamalla pumpunkin täyttymään..Imetystukipuhelista sain tuon neuvon kun esikoinen oli vastasyntynyt ja epäilin et vauvakaan ei saa maitoa kun en herunut pumpullekkaan..mutta sit palas "itseluottamuskin" kun näin että maitoa tuli pumppaamallakin..

Niin ja anteeksi että tunkeudun ketjuunne. Olen kirjoitellut tuolla heinäkuisissa (la 4.7) mutta neiti syntyi 21.6 Olenkin tässä miettinyt että kun heinäkuisilla ei ole kukaan vielä ollut halukas laittamaan pystyyn vauva puolen "klubia" ja itsestä ei perustajaksi/päivittäjäksi ole..et saisinko tulla jakamaan tänne teidän kanssanne näitä vauva arjen juttuja?

Piku ja Tintti 6vk
tervetuloa mukaan!!! ja onnea vauvasta!! :flower: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Täytyy tunnustaa,että mäkin oon äippäloman jälkeen siirtymässä liiton rahoille,en tulisi pärjäämään kotihoitotuella :| Ja ens vuoden syksyllä olis tarkoitus joka tapauksessa lähteä opiskelemaan,jos vain sinne kouluun pääsen =)
minäkin suunnittelen opiskelua. en tiiä oiekin vielä mihin ja millon. tekis mieli olla kotona kunnes J täyttää 3v koska sillon Mai menee eskariin. saa nähä mitä sitä keksii. hoitoalalta löytyis duunia mutta verikammosena ei ehkä ois mulle se paras vaihtoehto. :D huoh..kun mikään ei tunnu hyvältä. |O
Mä haaveilen kätilön ammatista,saa nähdä jaksaako opiskella sinne asti :D
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Kauniita nimiä :)
Itse en meidän likan nimeä paljasta ettei loputkin mua täältä tunnista :D
Mäkin vähän harkitsin, että paljastanko, koska sitten kaikki loputkin tutut tunnistaa. Mutta tulin siihen tulokseen, että niin harva varmaan tänne puolelle eksyy lueskelemaan ja jos joku mun tutuista meidän pinoja lukee niin se/ne on jo tunnistanu mut B)

 
Kiitos kun huolitte mukaan =)

Kauniita nimiä olette lapsosillenne antaneet =)
Meilläkin nimi päätetty jo ajat sitten, ristiäisiä pitäis varailla, mut kun ukko on niin saamaton...jospa se tänään muistaa soitella ja varailla...(siis sovittu et hän ne sopii)

Voisin ensin hiukan kertoilla meistä...

Eli mulla on 2 lasta, esikoinen poika 1v 6kk ja kotona ollaan hoitovapaalla.. Ja sit tää uusin tulokas eli tyttö syntyi tosiaan silloin jussin jälkeen (21.6)rv 38+1 painoi 2690g ja 47cm oli pitkä, pipo oli 33.5cm. Synnytys oli nopea 3h8min jälkeisineen. Minä kun jouduin olemaan vuodelevossa rv. 26-> sinne 36 asti ja olinkin jo rv.33 asti auki 3-4cm ja kanava oli lyhentynyt jo alle puoleen tuolloin 26 viikolla. Silti vaan täysille viikoille päästiin..Aiemmin oli esikoisen kohdalla sama homma. ja hän painoikin syntyessään vaan 2065g eli pieniä lapsosia tulee minulle.

Nyt sitten harjoitellaan täällä tätä arkea kolmistaan mies lähti tänään töihin ja hieman jännittää et kuinka rupee menemään. Tänään onneksi mummu apuna.
Neiti on ollut hieman itkuinen (alkoi tasan silloin kun tili 3vk täyteen), ja varmaan jo on nen koliikin kriteeritkin täyttyneet. Saatiin onneksi neuvolasta yhden naisen puh nro joka antaa vyöhyketerapiaa (ihan omaksi iloksi, ei siis työksi) niin hän on nyt käynyt kotona kaksi kertaa neitiä hieromassa, ja tuntus et on hieman auttanut. Tänään tulee kanssa hieromaan. Neiti rupsuttelee kovasti ja ilmaa on masussa kun ottaa maitonsa niin vauhdilla rinnasta, Imee 5 minuuttia kerrallansa, paitti silloin kun tankkailee/hakee unta rinnalla illalla tai on itkuinen ja hakee lohtua.. Kakkaaminen meillä muuttui tuossa kun kuukausi tuli täyteen, niin että kakka tulee enää kerran päivässä.

Tänään oli neuvolassa paino kontrolli kun viime neuvola käynti oli 3vk ja 3vrk iässä ja oli silloin 3260g ( eli oli kasvanut alimmasta painosta katsottuna +740g) ja pituutta oli 50,5cm ja paino käyrä oli hiukan laskeva..Joten terkkari määräs kontrolliajan 12vrk päähän, ja nyt oli sit 3700g ja 52,3cm (+440) eli hienosti oli painoa ja pituutta tullut, ja nyt käyrätkin menivät ylöspäin.
Itse en tuosta painosta niin ollut huolissani, koska esikoinenkin hoikka ollut kokoajan, mutta kasvaa kuiten omalla käyrällään, nyt puoltoista vuotiaana oli 9760g ja 81cm , meidän sirpakka :)
Mitäs sitä muuta..töihin menosta olitta jutellut.. Mulla varmaan ajankohtaista sit joskus kun Tyttö on 2-3v jos ei sit jostain syystä ole "pakko" lähteä..Kyllähän se varmaan kituuttamista on kun kodinhoidontuelle jää, mutta täytyy koittaa pärjäillä :ashamed: ja voihan se olla et sit jossain vaiheessa aiemmin vaikka jo haluaa täihin palailla, jos ei meinaa kotona "viihtyä"

nyt syömään :wave: kun molemmat lapsoset nukkuu...

Piku ja Tintti 1kk+
 
Ihania nimiä olette antaneet, oma menee vielä lempinimellä, ristiäiset vasta parin viikon päästä :)

Mitäs muuten muut äitylit jotka olitte viikonloppuna hunningolla, minkälainen oli fiilis? Täällä ei tuntunut tuo vuoden tauko kyllä missään, samaan malliin, jos ei jopa vielä reilumminkin ;) Mut ikävä oli kyllä kova isäntää ja pikkunöpöä! Eilinen päivä menikin ihan iholla sitten kun piti halailla ja tisutella lauantaikin yhteen putkeen :heart:

Siis vauvan, ei miehen, sille riitti se iholla olo tisuttelun sijaan :LOL:
 
heippa!
tipsutin jos ilmotat teidän tietoja niin laittelen listalle :)
piku olikin jo ilmoittanut :)
ja tervetuloa molemmille :flower:

onnittelut kaikille nimensä saaneille vauvoille ja vanhemmille :heart:

poimin niitä tuolta listalle, varmaan illalla on aikaa..
joten kaikki muutkin jos haluatte vauvan nimen tai lempinimen listalle ilmoitelkaa niin lisäilen :attn: :attn:

palaan illalla

(meillä oksennustauti ja ristiäiset tulossa sunnuntaina joten hommaa riittää pelkän juhlan laiton lisäksi nyt ihan riittävästi :eek: )

umayya + siiri viikon vajaa 2kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
ihania nimiä eilen kastetut ovat saaneet :heart: onnea :flower:

Talvis ja tyttö (josta tulee 23.8 Minja Emilia) 1kk+ :heart:
Erittäin hyvä ristiäispäivä,tää mamma meinaan täyttää silloin 30v :xmas:

Ja kaunis nimi tulee tytöllenne :flower: :heart:

Onnittelut myös muille ristiäisiä viettäneille :flower: =)
 
Moikkis, mökiltä on palailtu, ihanaa olla taas kotona!!!!

Meidän neiti saa nimen parin viikon päästä ja sitten sen ajattelin täälläkin paljastaa. Onnittelut jo nimen saaneille pikkuisille! :flower:

Meillä on jotenkin rytmitön rytmi eli vähän on rytmiä, mutta sellaista johon ei voi kyllä luottaa, eli aika arvaamatonta touhua :$ Aamuisin ollaan n. klo 8 eteenpäin pirteitä ja iloisia aamupäivätorkkuihin asti, sitten lyhyiden unien jälkeen ollaan taas pirteitä ja tyytyväisiä (yleensä) iltapäivä/iltauniin, jotka kestää noin 3h, asti. Sitten alkaa iltasyömingit, minkä jälkeen huudetaan ennen pidempiä yöunia. Viiden/kuuden jälkeen yöllä syödään ja nukutaan kasiin.

Syöminkejä hoidellaan välillä puolen tunnin, välillä kolmen tunnin ja yöllä pidemminkin välein. Pelkkää rintaa annan öisin ja aamuisin. Päiväsyötöillä annan ensin rintaa sitten pulloa ja yhden syötöistä pelkkää pulloa (nan1). Maitoa kyllä tulisi, mutta pieni pitkittää tissin imuttamista, eli imaisee silloin tällöin kun taas pullosta menee samalla tahdilla tasaisesti koko satsi kerralla (50-120ml)..

Aika sekavasti esitin asiani. No voi voi :/

Aurinkoa ja iloista mieltä söpöjenne kanssa!!!
peppi & pkm (1kk 3vrk)
 
Mansikka- Maija, Olit kysellyt tuolla aikoja sitten raudan saannista, meidän pojalle menee se kanssa. Olen samaa mieltä että se on hirveä aine. Vaatteet värjääntyy, eikä lähde pesussa ja tuntuu että vaikka miten hyvin suojaisi vaatteet, niin sitä on aina siinä. Ja kakka haisee raudalle. Onneksi setä ei mene kuin vain vuoden ikään asti.. :)

Muuten meillä jaksetaan hyvin. Poika on kasvanut mukavasti. Vellit aloitettiin reilu viikko sitten ja kovasti maissi velli maistuu. Tissiltä ollaan hiukan opittu syömään, mutta pääsääntöisesti syödään pullosta; Minä pumppaan ja poika sitten syö pullosta.

13.7 Poika kääntyi itse mahalta selälle ja sai vanhemmat yllätyksen valtaan.
 

Yhteistyössä