***Kesämasut 2009 VOL.2***

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
En mä nyt tiedä onko meillä kiire vaihtaa ketjun nimeä, kun tuolta löytyy vielä elomassut 08 :xmas:
Ja mulla sitä masua riittää vielä vaikka muille jaettavaksi :x :xmas:
ai kamala.. :LOL: mulla sama olo..vauva tuli, pötsi jäi... :LOL: huumorilla peittää häpeän.. |O :whistle:

no tänään alkoi projekti-kevyempi elämä. :saint:

muuten ihan jees..käytiin hoplopissa. kivaa oli ja tuli mammallekin hiki siinä kun joutui Main mukana temmeltää. :D

J:llä pahoja masuvaivoja taas kun oltiin koko päivän asoilla enkä tajunnu ottaa cuplikset mukaan. :ashamed:

HS ja Juliet 1kk

ps. pilttiä5..luulin olevani näppärä ku ajattelin Valtterii..no..ei kai muu auta ku jatkaa ettimistä. :kieh: :D
 
Hellou evribadi! Ei hirmusti kyllä nettiin ehdi enää nykyisin. Ristiäiset oli viime viikonloppuna ja Onni tuli pojalle nimeksi =) Sairaalassa käytiin kontrollikäynnillä tänään kun meillä oli niitä syömishäiriöitä, kaikki ok, paino ja pituus menee hyvällä käyrällä, 58 senttiä ja 5763 grammaa painoa....

Nukkumisesta meillä Onni siirtyi jo kolmeviikkoisena omaan sänkyyn nukkumaan, en osannut nukkua kunnolla samassa sängyssä. Hyvin nukkuu, nykyään 7-9 tuntia yössä. Tosi harvoin herää ennen seitsemää eli suhteellisen ihanteellinen rytmi on alkanut kehkeytymään.

Korvikkeesta hiukan lääkärikin tänään ihmetteli kun poitsu syö 200-300 milliä kerralla tissin lisäksi, sieltä ei kyllä tule kuin 60-90 milliä per satsi mitä olen pumupulla saanut irti. Mutta syöntikertoja ei ole kuin 4-5 päivässä, herra on tehnyt rytmin mieleisekseen :LOL:

Vihreää kakkaa on täälläkin välillä, mikä lie sitä aiheuttaa? Rela-tipat olen ajatellut jättää pois kun ei tuota ilmaa hirveämmin ole mahassa josko voisi tulla vaikka siitä se vihreys, mene ja tiedä.

Ehkäisyä en ole ajatellut, kymmenen vuotta meni tulla raskaaksi joten on outoa edes ajatella koko asiaa. Seksiä ollaan harrastettu viimeeksi viime vuonna syyskuussa :whistle: enkä meinannut aloittaa ihan heti ei näet ole minkäänlaisia haluja vieläkään. Kaipa tuo ukko itse itsensä hoitelee tai jotain. Ei ole tullut kysyttyä :LOL:

mönkiäinen ja Onni 8 viikkoa
 
HelloShitty
onko muillakin aamuvirkkuja vauvoja?
täällä herätään melkein joka aamu klo 5. tänään noustiin ylös vasta kuudelta. :kieh:
nukkumaan menee siinä 22:30-00 välillä. ja yleensä nukkuu toi pätkä putkeen. voi ku tajuis joskus mennä itekin samaan aikaan nukkuu. |O :headwall:

no..kun herää ajoissa niin ehtii tehä paljon. mulla nytkin hiusväriä päässä. :D

hyvää viikonloppua kaikille! tulkaa sitten ilmoittaa nimiä ristiäisten jälkeen! :attn:

HS ja Juliet vko6+2
 
Tytsi täytti eilen 5 viikkoa,mihin tää aika on oikein mennyt??

Tissimaito loppui,viime yönä ei tarvittu enää liivinsuojiakaan, oon pumpannu viimeisen kerran keskiviikkoaamulla ja silloinkin tuli vaan yhteensä 30ml..
Tyttö juo n. kolmen tunnin välein 100ml vastiketta, alkaa sekin oleen varmaan pikkuhiljaa liian vähän,pitää alkaa lisäämään määrää..

Varasin jälkitarkastusajan,ens kuun puolivälissä pitäis mennä..Vuoto loppunut oikeastaan vallan..!

Masuha&Piskuinen 5vk 1pv :heart:
 
Taa
|O

Kaapo teki sitten tissilakon. Eilen illalla huusi varmaan 3 tuntia suoraa huutoa. Tissiä ei suostunu syömään, mutta selkeesti oli nälkänen. Loppuviimein suostui juomaan pullosta pumpattua ja nukahti. Yöllä heräskin sitten monta kertaa syömään, mutta sentään tissistä. Aamulla taas sama juttu. Poika huutaa naama punasena nälkäänsä eikä suostu tissiä suuhunsa laittamaan. Maitoa kuitenkin näyttäis tulevan, kun pumpulla kokeilin.
Mitä tämä tämmönen nyt on?
 
Taa: Mä synnytin kans TAYSissa eikä oo mullekkaan laskua vielä tullu. Oon kans ihmetelly sitä.

Pähkäileekö kukaan muu siihen pneumokokkirokotetutkimukseen lähtöä? Täällä ollaan vähän kahen vaiheilla lähteäkö vai ei. Jonkun mielestä se vaikutti epäilyttävältä.

Ekaa kertaa kirjottelenkin tälle puolelle. Lukemassa oon kyllä käyny. Meidän poika kasvaa hyvin rintamaidolla. Painoa on jo yli 4800 grammaa ja pituutta 57.4 senttiä. Alle kolmekilonen kuitenkin oli syntyessään. Pieniä masuvaivoja itketään täälläkin, joten ehkä mun ruokavalio ei oo paras mahdollinen. Disflatylit on meilläkin käytössä. Ilmaa taitaa pikkunen niellä aina syödessään kun mulla maito aina imetyksen alussa tulee kovalla paineella. Ja Jekovitin mausta ei tykkää ollenkaan, suorastaan pärskii inhosta aina kun sen saa suuhun. Pitäsköhän se vaihtaa siihen toiseen?

liljahelena ja kultapieni 7 vko

 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja liljahelena:
Taa: Mä synnytin kans TAYSissa eikä oo mullekkaan laskua vielä tullu. Oon kans ihmetelly sitä.

Pähkäileekö kukaan muu siihen pneumokokkirokotetutkimukseen lähtöä? Täällä ollaan vähän kahen vaiheilla lähteäkö vai ei. Jonkun mielestä se vaikutti epäilyttävältä.
Ehkä siellä on sit laskuttaja lomalla.

Minä ja HelloShitty ainakin suunniteltiin sitä pneumokokkirokotetta. Minä peräännyin viime tingassa ja HS oli vissiin vähän kahden vaiheilla. En tiedä, minkä ratkasun teki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liljahelena:
Pähkäileekö kukaan muu siihen pneumokokkirokotetutkimukseen lähtöä? Täällä ollaan vähän kahen vaiheilla lähteäkö vai ei. Jonkun mielestä se vaikutti epäilyttävältä.

liljahelena ja kultapieni 7 vko
Täällä kans pähkäillään tuohon lähtemistä. Kun voiskin olla varma, et saa sen pneumokokkirokotteen, mut ku eihän sitä voi tietää.. Tuntuu järjettömältä, miks sille vertailuryhmälle annetaan ihan erilainen rokote |O Täällä ilmeisesti on tehty kunnassa joku päätös et tutkimuksen eka rokote annetaan 4kk iässä, joten onpa tässä vielä aikaa miettiä..

Pitäis lähteä laittaan pyykkejä kuivuun ja jatkaa siivousta.

Pirtsi ja Ella 5vk 5pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Pikaisesti tulin vaan nimistä kommentoimaan,että meinasin ensin Papricalle laittaa toiseksi nimeksi Ellan,mutta alkoi näyttää että se tulee liian monelle niin vaihdoin sen ja itseasiassa nyt se on hyvä :heart:
=) minäkin mietin tuota mut sit tajusin miten hölmöä mun on alkaa muuttaa tytön nimeä ihan pelkän nettipalstan takia ;) Ja meillä mies ehdotti nimeä melko heti tytön syntymän jälkeen ja minä tykkäsin. Ja vasta jälkeenpäin selvis et meidän pihapiirissä asuu 6v tyttö jonka nimi on myös Ella =)
Suosittu nimi nykyään, kuten myös Emma..
En mä nyt nettipalstan takia sitä vaihtanut,keksin vaan sopivamman,saatte kuulla sen sitten su :D
En sitä ajatellutkaan että tämän nettipalstan takia vaihdoit =) Ella vaan on nykyään suosituimpien nimien kärjessä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja liljahelena:
Pähkäileekö kukaan muu siihen pneumokokkirokotetutkimukseen lähtöä? Täällä ollaan vähän kahen vaiheilla lähteäkö vai ei. Jonkun mielestä se vaikutti epäilyttävältä.
Pähkäilee, ja mies oli taas niin osallistuvalla päällä että sanoi päätä sä. Samoin kun tuon Rotavirusrokotteen kanssa.
Meinaako kukaan rokottaa sitä rotavirusta vastaan?? Se on vissiin aika kallis, mut onko siitä sitten selkeästi ollut hyötyä.. ?

Sit vielä toistan itseäni kun eilen kysyin siitä sokerivedestä, onko kukaan kuulut että voiskos semmoista antaa. En jaksa soittaa neuvolaan mokoman takia, mut onhan semmoista annettu joskus mm. -70 luvullakin...
Toisinaan vaan ottaa päähän reissussa olla 20 minuutin välein imettämässä toista. Tottakai sitä maitoa annan sille mielellään ja se on se millä tuon pojan haluan kasvattaa mut lähinnä just silloin kun ei pääse nopeasti imettämään eikä jaksaisi kuunnella kun toisella on hätä.

Ihanaa sunnuntaina on ristiäiset :) Ei malta odottaa et poika saa nimen =)

Lissu ja teräsmies 6vk+1pv
 
Taa
Lissuli-81 Mä en oikein usko, että se toimii enää vastasyntynyttä isommalla samoin kuin pienellä. Siis kun siellä linkissä puhuttiin siitä rauhottumisesta ja kivun siedosta ja kaikkee. Eikä sokerivesi varmaankaan ole hyväksi enää kun hampaita alkaa puhkeamaan. Eihän lapsille suositella sokerimehuakaan juotavaksi kuin joskus ja jouluna. Ei se sokerivesi varmaan sen parempi ole.

Kokemusta ei mulla ole enkä oo kuullu, että kukaan ois mun tutuista antanu sokerivettä vauvalle. Ja onhan 70-luvulla tehty kaikkea muutakin pöljää :D
 
Nyt pitää alkaa ihan kyseleen teiltä vinkkiä, et Miten saada yliväsynyt vauva nukahtaan ja toisaalta miten saada vauva nukkuun päikkärit? Tällaisia ongelmia siis meillä. Päivät menee siten, että neiti nukahtaa yleensä pitkän kitinäkauden jälkeen nukkuun 23.30-02 välillä ja nukkuu sitten 3-4 tunnin pätkissä tuonne 11 kieppeille. Sen jälkeen sit on niin iloinen ja ihana vauveli muutaman tunnin. Sit ois varmaan se päikkäriaika, mut tämäpä neiti ei suostukaan päikkäreille. Nukkuu ehkä ½-1 pätkiä yhdet tai kahdet. Sit illasta klo 18 tienoilla alkaakin se kitinäkausi kun neiti alkaa olla väsynyt.. Tuolloinkin saattaa nukahtaa pikku pätkäksi, mut eipä ne pikkutorkut enää siinä vaiheessa auta! Vaunuilussa käy yleensä niin, että neiti nukkuu sen ajan mitä vaunut on liikkeellä ja sit pian pysähtymisen jälkeen taas herää.. Onko ainoa keino alkaa käymään parin tunnin vaunulenkkejä?! Ei kai tää sentään normaalia ole?!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
|O

Kaapo teki sitten tissilakon. Eilen illalla huusi varmaan 3 tuntia suoraa huutoa. Tissiä ei suostunu syömään, mutta selkeesti oli nälkänen. Loppuviimein suostui juomaan pullosta pumpattua ja nukahti. Yöllä heräskin sitten monta kertaa syömään, mutta sentään tissistä. Aamulla taas sama juttu. Poika huutaa naama punasena nälkäänsä eikä suostu tissiä suuhunsa laittamaan. Maitoa kuitenkin näyttäis tulevan, kun pumpulla kokeilin.
Mitä tämä tämmönen nyt on?

googleta rintaraivari, niin jo löytyy tietoa :eek:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja liljahelena:
Taa: Mä synnytin kans TAYSissa eikä oo mullekkaan laskua vielä tullu. Oon kans ihmetelly sitä.

Pähkäileekö kukaan muu siihen pneumokokkirokotetutkimukseen lähtöä? Täällä ollaan vähän kahen vaiheilla lähteäkö vai ei. Jonkun mielestä se vaikutti epäilyttävältä.
Ehkä siellä on sit laskuttaja lomalla.

Minä ja HelloShitty ainakin suunniteltiin sitä pneumokokkirokotetta. Minä peräännyin viime tingassa ja HS oli vissiin vähän kahden vaiheilla. En tiedä, minkä ratkasun teki.
mekin jätimme väliin. päätimme että ehkä otamme sen pneumokokkirokotteen mikä ollu markkinoilla 8v.

riskit liian suuret kun ei voi olla ihan varma. suurin miinus oli se että jos ei ois saanu pnemokokkirokotetta niin vauva ois saanu hep.b-rokotteen ja siinä on sivuoireina neurologisia tauteja ja oireita alle 2 vuotialla. ei kiitos! |O
 
Hei vain! Meillekin tuli kutsu rokotetutkimukseen ja mieheltä tuli heti lyhyt ja ytimekäs "ei" :whistle: . Eli siihen emme osallistu. Taa taisi jutella noista raivareista, täällä neiti saa pulloraivarin elikkä pullosta ei suostu syömään vaikka on kova nälkä ja tissit on n. tunti sitten imetty tyhjiin. Itku ei kauhean kauan kuitenkaan ole tähän mennessä kestänyt ja jonkin ajan päästä rauhoittelun jälkeen alkaakin syömään pullosta.

Meillä on ristiäiset ensi la. Odotan jo kovasti että pääsee oikein virallisesti kutsumaan tyttöä nimellä. Täällä malkaa olemaan jo vauvakuumetta ilmassa, siis enemmän minulla kuin miehellä..muta ei ole ,ieheltä tullut suoranaista eitäkään...olishan se ihanaa jos tyty sais leikkikaverin :heart: ;) .

Ilmavaivoja on kovasti tytöllä kova on ähinä ja puhina ja joskus ihan itkeekin niitä, mutta eri asennnoissa yl. maha rauhoittuu kun tulee kunnon röyhtäisy tai pieru :D . huomenna taas reissuun...onneksi ei kauhean pitkälle kuitenkaan.

Miten muuten muut äipät jaksaa että onko kovaa väsymystä? Itsellä ei kauheasti kaun tyty nukkuu öitä ja yritä ottaa aina päikkyjä kun mahdollisuus, siihen vain aika huonosti mahdollisuuksia kun neiti valvoskelee valtaosan päivästä

maare ja tytsi 6 vkoa

 
Taa
Mä oon ihan puhki.

Päivällä poika on syönyt ihan hyvin, mutta ilta mentiin taas huutamalla. Nälkä ois pojalla, mutta tissi ei kelpaa. Huuto alkaa lähes heti, kun imetysasentoa ruvetaan ottamaan. Oon sitte tunnin verran kävelly kämppää ympäri ja ympäri huutavan lapsen kanssa ja yrittänyt rauhottaa. Nukahtihan tuo viimein.
Mielenkiintosinta tässä on se, että mies pakeni huudon alkaessa jälleen puoleksi tunniksi parvekkeelle tupakalle mp3 mukanaan. Sieltä tultuaan leiriytyi tietokoneelleen. Heitin marttyyrivaihteen päälle enkä edes pyytänyt apua. Kun vihdoin sain pojan rauhoittumaan ja laskettua sänkyyn, paineli mies sänkyyn ja alle 10 minuutin alkoi kuulua kuorsaus.

Mua pännii nyt niin kovasti, ettei oo tosikaan.

Tekis oikeesti mieli laittaa kamat jakoon ja lähteä eri suuntiin.
 
Maare : en tiedä mikä tässä vauva-ajassa on "vikana"mut mä en ole ollut lainkaan väsynyt ainakaan nin pian 7vkon jälkeen...virtaa on kuin pienessä pitäjässä :D varmaan osittain johtuu siitä,et olin aika huonossa kunnossa raskausajan,enkä jaksanut tehdä mitään,ni nyt on ihana kun jaksaa ja pystyy...

Iltaitkutmeillä jatkuu,vaik oli H.A NAN1:n jälkeen rauhallisia iltojakin :D huuto alkaa tasan 20.30 ja loppuu vois sanoa minuutilleen klo 22.30...välillä neiti nukahtelee ja sit itkee...soitin neuvolaan tuosta vihreestä kakasta,niin sanoi että on ilmavaiva vauvan kakkaa,käski jatkaa tuota nania...sanoi että siinä on rauta lisätty mukaan,mut en nyt muista aiheuttiko sekin vihreää kakkaa,vai ilmavaivoja...sanoi ettei tiheesti saa vaihtaa merkkejä,vaan rauhassa kokeille aikansa...



Jälkitarkastus oli tänään...meillä se äitiyspoli on synnärin yhteydessä,ni tuli ihan älytön ikävä sinne synnärille...ois ihana kun ois iiiiso maha =) kaikki oli kunnossa ja lääkäri antoi luvan kolmanteen raskauteen(2sektiota takana),mutta 11/2-2 v tauko välissä...otin sitten pillerit siksi aikaa ,mut luin tuossa pakkausselostetta,eikä tee mieli yhtään alottaa niitä...

Käytiin tänään ukon kans ostamassa vihkisormukset.otettiin kumpikin kalevalan sellaset leveät,sileät,hopeiset sormukset,alko r-kirjaimella niiden nimet...en tykkää lainkaan mistään timanttihässeleistä,vaan mahdollisimman yksinkertainen on mun makuun...ja ehdottomasti hopea...otan tän kultasen kihlasormuksen sit pois kun pappi on aamenen sanonut...tänään tietty sitten ukon kans sota pystyssä ni paha perua mun enää mitään :LOL:

huomen aamulla starttaamme lapin reissulle,noin kaks viikkoa eletään alkeellista mökkielämää ilman vesiä ja sähköjä joten toivottelen teille kaikille oikein ihania viimeisiä heinäkuun päiviä ja palaillaan muutaman viikon kuluttua:) :wave:

Ryhis ja Alisa 6vkoa 3vrk
 
Meillä tytsi tuhisee ja ähisee eikä millään nukkuis sikeitä unia päivisin, haukottelee ja pilkkii mut sit muistaa et ai niin, piti muistaa olla väkisin hereillä...Koskakohan pienen vauvan unirytmit ja muutenkin päivä-ja yörytmit alkaa toimiin?

Masuha&Piskuinen 5vk 2pv :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Mä oon ihan puhki.

Päivällä poika on syönyt ihan hyvin, mutta ilta mentiin taas huutamalla. Nälkä ois pojalla, mutta tissi ei kelpaa. Huuto alkaa lähes heti, kun imetysasentoa ruvetaan ottamaan. Oon sitte tunnin verran kävelly kämppää ympäri ja ympäri huutavan lapsen kanssa ja yrittänyt rauhottaa. Nukahtihan tuo viimein.
Mielenkiintosinta tässä on se, että mies pakeni huudon alkaessa jälleen puoleksi tunniksi parvekkeelle tupakalle mp3 mukanaan. Sieltä tultuaan leiriytyi tietokoneelleen. Heitin marttyyrivaihteen päälle enkä edes pyytänyt apua. Kun vihdoin sain pojan rauhoittumaan ja laskettua sänkyyn, paineli mies sänkyyn ja alle 10 minuutin alkoi kuulua kuorsaus.

Mua pännii nyt niin kovasti, ettei oo tosikaan.

Tekis oikeesti mieli laittaa kamat jakoon ja lähteä eri suuntiin.
kyllä muakin ois vituttanu. :hug:

meillä oli kans pieni ongelma yks päivä kun mä kävin saunassa ja mies jäi hoitaa huutavaa vauvaa niin "huusin" (siis korotin ääntä koska kuivausrumpu pyöri ja vauva huus niin mies ei ois muuten kuullu) suihkunovelta vinkin millä saa sen rauhoittumaan..niin mitä tekee mies..huutaa takas "älä mussuta siinä ku et selvästi tiedä yhtään mitään".. :eek: :headwall: |O :( "..sori..yritin vaan auttaa." eikä muuten anteeksipyyntöä näy. :snotty:

molemmat tällä hetkellä niin räjähdysherkkiä että tekis usein mieli laittaa kamat jakoon kun pitää joka asiasta tehä vääntöö. turhauttavaa!

no..mitäs sitä tänään tekis. tivoli os tos muutaman kilsan päästä mutta emmä tiiäv jaksaako mennä. 2 päivää ollu ohjelmaa ja mun mielestä huomaa että vauva alkaa olla vähän stressaantunu. :|

huomenna tuleekin jos loput laumasta kotiin. ihanaa! :heart:
HS ja Juliet vko6+3
 
Mulla olis kysymystä tuosta epparista
Synnytyksestä on jo neljä viikkoa ja vieläkin haavaa särkee ja haittaa kävelemistä ja istumista. Ei tietenkään siinä määrin kuin "tuoreempana" mutta haittaa kuitenkin. Päivässä menee edelleen kaksi 600mg buranaa.
Vuotoa tulee vieläkin ja musta se haisee pahalle. Siteistä alkaa tulee jo ihoärsytystäkin.

Jälkitarkastukseen on vielä monta viikkoa, onko tää nyt vielä normaalia vai pitääkö lähteä lekuriin?

Vauvan kanssa menee kivasti. Meilläkin tyttö on huono nukkumaan päikkäreitä, nukkuu just 30-90 minsaa. Yöllä sitten vetelee pitkät pätkät. Vaunuissa on meillä saatu pisimmät päiväunet ja sitten syliin nukahtaa tissi suuhun ja siitä kippaan hänet sitteriin, jossa nukkuu yleensä vajaan tunnin.

 

Yhteistyössä