***Kesämasut 2009 VOL.2***

hei mun on nyt pakko hehkuttaa :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Siis mieletön keksintö tuo NAN1 hypoallergia maitojauhe!!!tänään aamulla ostin sitä ja meillä ei ole neiti itkeny koko päivänä turhanpäiten,,ei kitinöitä,ei oksentanut,eikä mahaa ole kipristänyt lainkaan! siis ihan hurja muutos aijempaan!!! tämä tyttö vannoo nyt tuon korvikkeen nimeen,vaikka makso pirusti(10e),mut ei enää hinta haittaa,muutos on niin hurja(eilenhän epäilin jopa koliikkia,tänään ei itkenyt lainkaan illalla)...jippiajee...

Kiitos kun sain hehkutella,itsellä vaan niin hurjan hyvä mieli vauvan puolesta :heart:

Ps.tuttelillakin on tuota,mut en löytänyt sitä ainakaan meidän prismasta(ois 1/2 halvempaa),paketissa lukee Tutteli plus omneon comfort(tai jotain sinne päin,mut en ole varma et onko 6kk ikäsestä lähtien,systeri ei muista...mut on miedompaa kuin tav.tutteli/korvikkeet...nuissa on proteiinit pilkottu,jotka aih.niitä masuvaivoja).
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
kysymys jälkivuodosta....

meen tajua ku täällä jälkivuoto vaan jatkuu ja jatkuu.....eilen ei tullu yhtään ja nyt tuli ihan veristä ei tosin paljon mut kuitenki. Kauan teillä on kestänyt jälkivuoto?

hömppä ja poju 4vko huomenna
Mulla jälkivuoto kesti n 2vk suunnilleen synnytyksen jälkeen,sen jälkeen on tullut kolmeen otteeseen vuotoja alapäästä :kieh:
Kesto ollut 2-5pv,ei todellakaan kivaa :headwall:
Nää viimesimmät vuotelut on ollut ihan menkkoja jo,mutta jos niitä alkaa nyt 2vk välein tulla niin otan lääkäriin yhteyden.

BV ja P 2,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
joku muukinhan täällä oli kokeillut tuota HA nania,ja huomannut eron...anteeksi,en taaskaan muista nimimerkkiä :ashamed:
Täällä ainakin on testattu eli minuakohan tarkoitit :wave: :D Meilläkin tosiaan masuvaivat on vähentyneet tosi huomattavasti tuon HA nanin käytön myötä ja muita korvikkeita ei enää vähään aikaan edes testata. Ehkä sit kiinteiden aloituksen jälkeen vois uudelleen testata normaali nan:ia, josko se sit sopis.. Ollaan kyl niin tyytyväisiä jos tosiaan "päästään" tällä HA nanilla eli ettei jouduta mitään apteekin kalliita korvikkeita osteleen - toistaiseksi näyttäis siltä et selvitään :whistle:

Juu, siitä tuttelin vastaavasta kyselit.. Ilmeisesti sitä ei enää ole saatavilla Tutteli Omneon nimellä vaan sitä myydään sellaisessa sinisessä laatikossa jossa lukee jotain Nutricia Nutrilon comfort tms. Meilläkin testattiin tuotakin, mut ei sopinut meidän neidille, aiheutti normaalin tuttelin tavoin hirveät puklailut. Ja tuota löytyy ainakin meidän prismasta ja muistakin isommista ruokakaupoista.

Voi olla tyhmä kysymys, mut kysyn silti eli Ähiseekö teidän vauvat nukkuessaan? Meillä neiti nukkuu välillä ihan hiljaa, mut sit välillä pitää nukkuessaan ihan hirveätä ähinää. Sitä ähinää sitten saattaa jatkua koko ajan siihen saakka kun taas kunnolla herää eli esim. 2-3h putkeen. Ja useinmiten esim. yöllä neiti nukkuu aamuun saakka ihan hiljaa ja sit aamusyönnin jälkeen nukahdettuaan alkaa tämä "ähinäjakso"..

Pitäis varmaan alkaa ristiäisiäkin kunnolla valmistelemaan pikku hiljaa, vaikka aika lailla kaikki alkaa ollakin jo suunniteltuina. Onneks nuo meidän molempien vanhemmat/sukulaiset hoitaa valtaosan kaikista järjestelyistä, niin ei meidän tartte niillä liikaa itseämme stressata :)

Pirtsi ja ähisevä pikku-neiti :D
 
Meillä menee neidille relatipat, enkä ole huomannut että ne aiheuttaisivat mahavaivoja. Tosin ei olla uskallettu jättää niitä poiskaan, kun huuto ennen tippoja oli ihan kamalaa. Kyllä neiti siis valittaa vatsaansa, mutta se on niin satunnaista ja pientä. Distat aloitettiin eilen, kun ajateltiin toiselle suoda kaikki apu mitä saatavilla on. Eroa entiseen on että kakka tulee paljon pienemmällä vaivalla.

jälkivuotoa tulee edelleen, kohta neljä viikkoa täynnä. Mua lähinnä etoo tää menkkamainen haju koko ajan, vaikka pesen värkkiä joka vessakäynnillä.

Ähinää harrastetaan täälläkin. Yleensä siinä 5-6 aikaan aamusta, olen ajatellut että se on ilmavaivojen valittamista. Tosin tyttö ähisee kauheasti aina herätessään, venytelee ja ähisee ja torkahtaa uudelleen, ennekuin lopulta herää.
 
Viime yönä koin elämäni kauheimman hetken. Laitoimme pikkuisen patjan alle koroketta pääpuolelle kun on ollut niin kovat ähinät aina aamuyöstä kun nenä menee tukkoon ja ruoka pyrkii takaisin suuhun. No kumminkin heräsin vaille kaksi yskimisen ääneen, ponkaisin ylös salamana katsomaan vauvan sänkyyn, siellä oli toinen jotenkin itsensä tuupannut kyljelleen laitaa vasten ja peitto oli naaman edessä :eek: Kauhulla oon nyt koko päivän miettinyt kaikkia hirveitä vaihtoehtoja joita olis voinu tuosta seurata. Tämä on ihan kauheeta, miten tällaisesta voi koskaan päästä yli.
Topoca + pikkuinen 4vk6pv
 
Raffel : kokeile ihmeessä ,mä en voi muuta kuin suositella,kuten varmaan pirtsikinsuosittelee =) Tänään neiti jatkanut tyytyväisenä olemista,ei ole oksennellu,eikä puklaillut pahemmin(ennen sitäkin riitti),ei ole itkeskellyt...yökin meni hyvin,ei kipristellyt aamuyöllä lainkaan.... ostin sen Cittarista,pakkaus on niinku normaalikin NAN jauhepakkaus mut paketissa lukee NAN1 H.A ja kyllä sen hintalapusta huomaa :D sen verran arvokkaampaa tavaraa....eli mä hehkutan edelleen tätä ;)

Pirtsi80 mä pyörittelinkin sitä sinistä pakkausta kädessäni ja nauroin sille myyjälle,et tätä se varmaan on,kun on sen näkönen paketti,et on paljon tutkittu juttu...ja hintalappu senkin ilmoitti(n.7.30e)...mut mä maksan ilolla sen pari euroa enempi ja en testaa mäkään nyt enää muuta tällä erää...kävin termospullonki ostamassa,kun lähdemme reissuun,et saa tehtyä matkallakin tuosta jauheesta juomat(meillä reissuajoa n.2000km kahdessa viikossa)..

mut nyt isompi tuli häätään mut pois kun kesken sen nettivuoron tulin täällä käymään...
 
Ryhis Eipä niille Nan:in ja Nutrician hypoallergisille jauhekorvikkeille taida juurikaan todellista hintaeroa tulla, sillä vaikka se Nutricia on äkkiseltään halvempaa, niin se myydään 400g laatikossa kun taas tuo Nan myydään 600g laatikossa - ja annosteluhan molemmissa on täysin sama. ;) Nutrician pakkaus on muuten kätevämpi, siinä on sellainen reuna johon saa tasoitettua sen mittalusikan ja muutenkin se laatikko tuntuu helpommalta käytössä.. meillä siis nykyisin kipataan Nan-jauhe pussista aina siihen nutrician laatikkoon, joka jäi kokeilusta meille.. :) Tehän melkoiselle reissulle lähdette jos 2000km tulee kahdessa viikossa ajamista :eek: Hyvää reissua kuitenkin teille ja se termospullo on varmasti hyvä idea!

 
Täältäpä löytyikin tuttuja nimimerkkejä =) . Täällä on tytön kanssa alkanut sujumaan kaikki oikein hyvin. Vatsankipristelyistä johtuvaa kitinää on aika-ajoin, mutta sekään ei oel kamalan häisitsevää. Meillä tyttö syä nania ja tissiä. tissit tyhjentää ja sen jälkeen nania n.100 ml. hassusti meillä vaan tyttö saa joskus "pulloraivareita", eli haluaa mielummin tissiä kuin pulloa!

Joku jutteli ähinöistä aamuyöstä, meillä sama meininki ja veikkaan että jos ilmaa mahassa niin vääntelehtii sitä väsyneenä, puoliunessa. Esitän nyt tyhmän kysymyksen mutta onko nuo relatipat ilmavaivoihin ja onko helppokäyttöinen? Meillä nukutaan yöt hyvin mutta päivät menee pikku-unilla vain. Välillä tuntuu ettei kerkiä päivisin mitään tekemään.

Reissussa ollaan käyty pariin otteeseen pohjanmaalla asti, ihan kivasti matkat menneet, joskin mies ei aina ymmärrä että täytyy pysähdellä välillä vilvottelemaan ja välillä syömään
:LOL: .

Kääntyykö teillä vauvat jo mahalta selälleen? Hymyiltykin on jo moneen otteeseen :heart: .

Tällaista meillä noin suurinpiirtein. Vatsavaivoihin vain haluaisi saada helpotusta.

maare ja tyty 1kk ja 11pvää
 
Pirtsi80 hih,enpäs katsonutkaan nuiden pakkausten koko eroa :D mut tuossa laskeskeltiin siskoni kans et vaikka tuntuuki et tuo NAN H.A maksaa paljo ni huomattavasti halvemmaksi tulee mitä ne valmiit vastikkeet...

Meillä kans neiti alkanut hymyilemään tiheempään,eli jopa jo päivittäin ,vaikka tuntu jo et tästä taitaa tosikko vauva tulla kun ei hymyn häivääkään ole :eek:

jaahas,haisut kutsuu vaippaa vaihtaan...

ps.ääks,H&Mn kuvasto tuli...kalliiksi tulee..
 
jadal
täälläkin alkanut tulla harvakseltaan hymyjä :) muutamana päivänä jo on jätkä palkinnut jutustelut leveillä virnistyksillä :heart:

Mä en ikinä muista varata sitä pappia :ashamed: aina muistan koko homman vasta joskus illalla.
Muutenkin tuo muisti pätkii pahemman kerran. esimerkkinä nyt vaikka se. että illalla ihan tosissaan yllätyin, kun serkkuni puhui olevansa sinkku, ja ihmettelin onko hän eronnut. No ei sinä mitään, serkkuni erosi miehestään kaksi vuotta sitten, ja tiesin sen kyllä. muisti siis pätkäs tosissaan :ashamed:

vaipoista olitte puhuneet, meillä tähän asti ollut käytössä pampersit, se 2-5kg,mutta nyt ostettiin liberon vaippoja, kun piti saada isompaa kokoa,mutta papmersin 3-6kg oli loppu. Jostain syystä näistä liberoista on jo pariin otteeseen tullut pissat ohi :/

Seksiä ei olla vielä ajateltukaan, jälkivuotoa on on edelleen. tahtois jo päästä siitä niin mieluusti eroon! Mutta tunnustan nyt teille, ettei mulla itseasiassa ole minkäänlaisia seksihaluja :eek: ekan kerran elämässäni oon täysin haluton. outoa.

jatkan kohta lisää juttua :)
 
jadal
jatkuu taas :)
piti muita päästää käymään koneella, ja mä tietty unohdin mitä piti kirjoittaa :D

meillä on muuten tyhmästi eka neuvola vasta 2kk iässä, 1kk neuvola jää välistä kokonaan :( syynä sulkuviikot terveyskeskuksessa, joten aikoja ei saa ollenkaan. olis ollut kiva tietää paljonko pikkumies on kasvanut. itsestä ainakin tuntuu, että painoa ja pituutta on tullut älyttömästi!

Raffel, et oo yhtään huono äiti, vaikka vähän heittäisitkin viihteen puolelle :)

jadal ja poika huomenna 4vk
 
Meil aloitetii se tutteli omneo comfort.. aiemmin kokeiltiin siis nan1 ja semperin se korvike ja huut oli kamalaa.. nyt taas ihan samanlainen huuto ainakin näin illasta.. mobile kans ostettii, sitä se kans tuijottelee ja huutaa ja huutaa ja huutaa.. |O

aina syönnin jälkeen alkaa huuto ja kestää tunnin pari ja sitte yks rauhallinen tunti on milloin Sara ymyilee ja ähisee nauruakin.. Mua nii säälittää tuo reppana :ashamed:

kleo ja Sara 3vko 5 pvää
 
Heippa kaikille!

Olen taustaillut ja nyt viimein päätin keskusteluihinne osallistuakin =)

Meille syntyi kesäkuun alussa ensimmäinen lapsi ja hänen kanssaan ollaan nyt opeteltu elämään sopusoinnussa. Odotusaika meni todella perinteisesti ja niin myös synnytys, jonka tuloksena täällä kumppanina jo uusi vauvakuume, vaikkei neitonenkaan 6viikkoa vanhempi ole :D

Meillä noita relatippoja käytetään myös enkä ole huomannut että mitenkään vaivaisi. Tosin itse söin odotusajan Karpalactia, jossa maitohappobakteeri mukana joten luulen typyn vatsan olevan aika suojattu.

Miehen hoitamisesta en voi valittaa, samalla tavalla hoitaa kuin minäkin, paitsi imetys ei onnistu :D Se jos onnistuisi niin elämä olisi ah niin ihanaa! Aika tasajako olisi, jos nainen kantaisi ja synnyttäisi ja mies imettäisi mun mielestä! Alusta asti oli meillä selvää, että mies hoitaa yhtä paljon enkä ole valituksen sanaa kuullut, samalla tavallahan tuo on hänenkin muksunsa.

Ähinää on täälläkin ja neiti onkin oikein papupata :D Unissaankin höpöttelee ja ähisee ja maiskuttelee ja kaikkea mahdollista. Hän nukkuu silloin tällöin meidän sängyssä ja täytyy myöntää et itsellä jopa vaikeuksia nukkua silloin kun toinen unissaan harjoittelee olemista.

Topocalle :hug: eihän tuohon voi sanoa kuin että noita sattuu! Meilläkin on muutama pelottava nukkumisäksödentti ollut ja ei kyllä niitä virheitä tai sattumia enää toivo!

Jälkivuoto täällä nyt tällä viikolla melkein loppunut, mutta alkanut tulemaan menkkajomotuksia eli josko se naiseuden ihanuus kolkuttelis jo :kieh: Seksiä on tehnyt mieli kotiinpääsystä asti ja ollaankin sitä eri variaatioin harrastettu, "se" ei vielä kestä eli aika kivulias, mut onhan noita keinoja ;) Olin koko odotusajankin erittäin halukas ja pelkäsinkin jo että syntymä lopahduttaa halut, mut luojan kiitos niin ei käynyt!

Typy nukkuu yöllä oikein kiltisti eli noin ysiltä käy nukkumaan ja neljän maissa herää syömään ja siitä vaihtelevasti ysiin asti vielä loikoillaan. Tissiä hää syö pääosin, mut Nania antanut kun on siltä tuntunut. Kasvua kun katsoo niin ei kyllä lisämaitoa tarvitse. Totesinkin, että nyt vasta alkaa toista sen verran tuntemaan ettei joka välissä sitä maitoa ole kitinään tarjoamassa... :snotty:

Semmoista täällä. Jos teille vain sopii niin kirjoittelisin kanssanne, kun joka päivä tässä koneella istuskelen... Tykkää tuo kaunokainen sylissä päivät viettää niin mitäs sitä muuta kuin netissä surffailua kunnes isäntä kotiutuu illan edellä... :whistle: :saint:

Sen verran täytyy vielä todeta Raffelille että anna mennä vaan! :) Mä ainakin meinasin viikonloppuna tyttöporukassa ulos lähteä ja olla yönkin poissa! Niin kauhea äiti täällä on! :wave:
 
Heipat vaan kaikille!

Täällä touhutaan ristiäisiä. Kutsukortit tein itse ja lähetin ne vauvan kuva mukana eteenpäin. Sunnuntaina on siis kaste. Itse pitäisi mennä käymään kampaajalla perjantaina niin saa tuon juurikasvun värjättyä... Ois sit edustava :) Lähisuku tulee vaan eli n.15 henkeä. Kaikki ei tule ketä on kutsuttu. Eniten harmittaa kun ei iso-isovanhemmat päässeet tulemaan. Pitää vaan toivoa että vielä ennättävät pikkumiehen näkemään!! Ja eiköhän niin käykin.
Meillä ristiäiset pidetään kotona. Kastemaljan ympärille tilasin kukkakranssin ja olohuoneen verhot aion sitoa sivuun vaaleansinisellä nauhalla. Kastemekkoonkin ajatelin vielä laittaa vaaleansinisen rusetin. Kastemekko on lainattu veljen perheeltä, riihipeikko merkkinen. Sit askartelin karkkinyssäkät, jonka nauhaan olen sitonut rullalle lorunpätkiä, ikäänkuin kiitokseksi vieraille. Niitähän on yleensä häissä, mutta kun meillä ei semmoisia ole ollut eikä varmaan tulekkaan ihan heti, niin oli kiva pistää ristiäisiin jotain extraa :)
Äiti kun meillä on huolehtinut kaiken syömispuolen niin on senkin takia kiva vähän suunnitella jotain omanlaista juhlaan.

D-vitaamiinia kokeiltiin... Eli ensin Devitolia. Teki vatsan väänteitä niin että ei huvittanut enää antaa. Pariin tippaan päästiin kun toinen jo kouristelee vatsakivuissa öisin... Nyt ostettiin Jekovitteja, aloitetaan ne vasta maanantaina ristiäisten jälkeen ja toivottavasti ne kelpaa. Kuplatonta kokeiltiin kerran kun oli vatsanväänteitä, mutta ne tais vaan pahentaa tilannetta ja jätettiin nekin melkein heti pois.... Oikeastaan yöähinät on olleet silloin kun tuolla on vatsavaivoja, muuten se nukkuu ilman ähinää.

Lattialla vauva tykkää pyöriskellä välillä, varsinkin lämpimillä ilmoilla. Enemmän se on sylivauva ja viihtyy sylissä tai kantopussissa. Rattaissa nukkuminenkin on vähän työn takana samoin pinniksessä nukkuminen... No nyt se nukkuu sohvalla fleecekapalossa :)

Mies hoitaa vauvaa oikeastaan vaan ne hetket kun mun tarvii tehdä jotain omia juttuja... Välillä tuntuu että sais hoitaa enemmänkin, kun oma aika on mulla jäänyt tosi vähiin!! Ei siinä, kyl mä tykkään vauvan kanssa touhuta ja sitä kanniskella, mut ottaa se välillä selän päälle ja kaipaa niitä omia hetkiäkin joskus. Onneks nyt joskus pääsen sentään koirien kans lenkille YKSIN :) Oli nuo ukkelit kerran jopa 2,5 h kahden kesken kun mun piti käydä lääkärillä alapään takia.
Vieläkään ei ole alapää ihan parantunut. Leikkaushaava kyllä on, mutta jokin repeymä mitä ei ole ommeltu, on jäänyt auki. Jälkivuoto ilmeisesti pitää sitä auki, sillä vuodan vieläkin!!! Jo 6 viikkoa synnytyksestä... Eli petipuuhiin ei olla miehen kans päästy vieläkään eikä paranemisen merkkejäkään ole. Bepanthen ei ole auttanut. Tuntuu että se jopa pahentaa tilannetta. Jälkitarkastus on vasta 14.8...

topoca:
Älä hätäile! Noita sattuu. Kyllähän se vauva vähän osaa päätänsä (kai) nostella että ei ihan tukehdu. Meidän ukkeli ainakin osaa nostaa päätään ja pystyy myös kääntymään. Olen itsekin pari kertaa yöllä säikähtänyt kun olen nukahtanut syöttöpuuhissa, kun olen meinannut kääntyä sen "päälle" mutta se yleensä änähtää jos minä liikun ja sitten herään siihen. Monesti se myös nostaa itse päänsä pois jos on liikaa kiinni esim tississä. Nykyään sitä nostakin aina pinnikseen nukkumaan, etten unissani vahingossa satuta pientä.

Muuten on pikkumiehen kanssa mennyt tosi hyvin. Se on valloittanut jo monen tädin ja muorin sydämen sen silmillään =) On se kyllä (pakko myöntää ;)) maailman ihanin vauva!!!

Lissu ja teräsmies 5vk6pv
 
Tervetuloa Tipsutin vain mukaan kirjoittelemaan! :wave:

Ihan ensin kysyn mieltä askarruttaneen kysymyksen: Onko vielä muiden yli 1kk vauvoilla hormoninäppyjä? Tai vastaavasti minkä ikäiseksi saakka niitä voi vielä tulla? Tuon meidän pikkuneidin poskien, korvanlehtien ja rinnan/yläselän seutu on aika hurjan näppyläinen ja punainen. Korvanlehdistä ihottuma ainakin nyt näyttää välillä hiukan kuivuneen ja "ihoa" irtoilee keltaisissa kuivuneissa pikkukönteissä... Pohdinpa vain, että onko nämä vielä hormoninäppyjä vai alanko jo epäillä allergiaa (kun näpyt ovat kuitenkin vain niissä kohdissa, joihin maitoa roiskuu syödessä ja pulautellessa).

Osaa sitä ihminen muuten olla kummallinen otus! Nyt olen saanut nukkua kolmena peräkkäisenä yönä kolmen tunnin yöunet putkeen ja olo on muka jo niin pirteä että! Sikeimmät unet vauva on nukkunut 12-4 välillä ja aamuyö onkin sitten ähinää ja puhinaa täynnä (vähintään puolen tunnin välein pitää vauvaa hiukan hyssytellä). :D Jos pari kuukautta takaperin olisin nukkunut tällaisia pätkäöitä olisin ollut ihan kauhean kiukkuinen ja huonosti nukkunut. Nyt taas olen tyytyväinen näinkin hyvistä yöunista. :LOL:

Eilen oltiin mökkeilemässä päiväseltään ja huomenna suunnataan itäsuomen suuntaan anoppia ja appiukkoa tervehtimään. Saa nähdä mitä pikkuinen tykkää nukkua muissa maisemissa ja tuoksuissa.. Perjantaina käväistään ihailemassa Lappeenrannan satamassa hiekkalinnaa ja leikkimökkejä, sunnuntaina mennään tykkimäkeen ja jossain vaiheessa (su/ma) kotiin..

:wave:
 
kohta pitää mennä jälkitarkastukseen. Ja 4 tuntia ennen sitä pitää olla pissaamatta, onks teiltä muilta otettu joku virtsatesti samalla? En muista että olis aiemmin ollu, mut ehkä oon unohtanu.
Eilen oli tytöllä kitinäpäivä, illalla vasta hoksasin et saattoi johtua ruuasta jota söin, oli normaalia mausteisempaa ja sisälsi paprikaa. tänään ei olekaan sitten muuta tehnyt kuin nukkunut.
Kohta pitää herättää ja laittaa ittemme valmiiks.
 
LS mun piti käydä nyt ennakkoon viemässä kusinäyte ja samalla otettiin verikoe...pe ois jälkitarkastus...mulla edelleen tuo alamaha on kosketusarka(sektio),mut jospa se siitä...

Pirtsi80 onko olemassa tuota H.A NANia valmiina seoksena?koetin kaupassa katsella ,mut en löytänyt...kyläillessä ois kätsy...miten hoidat kyläilyreissut tuon nanin kans?

apua!me varattiin vihkiminen kastajaisten yhteyteen :x ukko ja kirkkoherranviraston täti puhu mut ympäri...mä kun oisin hilpassu maistraattiin ja sieltä ottanu todistajat...onneksi ei tarvi järkätä muuta kuin itsensä paikalle...jos uskallan...oon armoton jännääjä...sukunimestä n tiedä vielä,kun tuntuu et hylkää jotenki sukunsa jos vaihdan nimeni...isällä kun ei ollut kuin tyttöjä jotka vois kantaa tätä sukunimeä...eikä tää kyllä mikään harvinainen nimi ole,mut jotenki ajattelen ni pöljästi...kaksosasesta tulee ni pirun pitkä(olen kyllä sanonut et kiusallaki laitan...) ja ukolle olen ilmottanu,et sen nimeä en ota(juu,kiukustuneena möläytelly...) ukko kaupassa kutsui mua kaks osasella nimellä..nauroinki et onpa pöljän kuulonen...voiko kastajaisissa olla päällä musta mekko?

nyt palveleen vieraita...

ryhis ja alisa 6vko1pvä
 
Heips vaan tännekkin!

Maranooka, kyselit vauvan näpyistä. Meillä poika on reilu 7 viikkoa ja hällä on vielä poskissa ja otsassa jonkun verran hormooninäppyjä, tai niin ne ainakin neuvolassa sanoivat. Eli on ilmeisesti ihan normaalia. Esikoisellakin oli sama homma, tosin hänelle tuli välillä posket tosi ärhäkän punaiseksi, johtuen rintamaidosta, satuin syömään pähkinää ja se aiheutti pojalle allergisen reaktion rintamaidon kautta.

Me ollaan nyt lomailtu melkein kolmisen viikkoa itä-suomessa, sukulaisissa ja vanhempien luona. Isäntä on ollut kotona tämän viikon kun hällä alkoi jo työt. Sunnuntaina pidetää täällä ristiäiset. Kivaa kun vihdoin pääsee kutsumaan ukkelia oikealla nimellä, kun vihdoin ja viimein saatiin se päätettyä.

Vauvan ähinästä ja puhinasta oli myös jotain juttua. Meillä tuo ähinä ja puhina on hyvinkin tuttua aamuyöstä. Nukkuu kyllä samalla mutta vähän väliä ähkii ja pyöriskelee. Sitten kun aamulla herää niin sama homma jatkuu niin kauan ennen kuin nostan hänet sängystä ja poika tekee melkein samantien kakat. Päivällä ei juurikaan ähise muuta kuin kakkaa tehdessä.

Poitsusta on tullut paljon seurallisempi kaveri, on oikein hymypoika ja kovasti tulee juttua. Hirmuisesti viuhtoo käsillään. Välillä imetyksestäkään ei meinaa tulla mitään kun pojalla on niin kova vauhti päällä, kädet heiluu ja juttua pitäis kertoa ja hymyillä vielä samalla. :heart:

Täysimetyksellä mennään, ajattelin että pitää varmaan jossain vaiheessa kokeilla antaa pulloakin, että osais myös pullosta juoda.Tuttia on oppinut vsta nyt syömään kunnolla.

Vauva on ollut parina päivänä mummon hoivissa, itse olen käynyt keräämässä mustikoita.
Hyvin ovat pärjänneet.

Ensi viikolla olis jälkitarkastus ja vaavin 2kk neuvola ja lääkärintarkastus.

 
Ryhis Tietääkseni tuota H.A NANia ei oo valmiina nestemäisenä seoksena saatavana tai ainakaan minäkään en ole nähnyt. Kyläreissut oon hoitanut siten että oon ottanu pullon valmiiksi keitettyä vettä mukaan ja sit minigrip-pussiin oon mitannu valmiiksi tarvittavan jauhemäärän. Sit kylässä pullo mikrossa riittävän lämpimäksi ja jauheet sekaan :)

Mulla muuten on kaksosainen sukunimi, jonka otinkin just sen takia ku en halunnut "hylätä" omaa sukunimeäni (josta oon aina tykännytkin) Mulla tosin tuo yhdistelmä on lyhyt ja sointuu niin hyvin yhteen, että monet ei edes tajua sen olevan kaksosanen :D

Meillä todettiin viimein jo että mun ei todellakaan kannata enää antaa omaa maitoani meidän neidille. Eilen illalla annettiin ja seurauksena pahimmat masuvaivaitkut taas päiväkausiin. Samalla päätin nyt lopettaa kokonaan maidon pumppaamiseni sillä mitä hyötyä on pumpata maitoa jos ei voi sitä edes vauvalle antaa.. ja en aio millekään maidottomille dieeteille ryhtyä tämän takia kun oma maito ei riittäis kuitenkaan! Jos oon tän takia jonku mielestä huono äiti, niin sille ei voi mitään :ashamed: Tämänkin takia nyt vaan toivomme, että tuo H.A Nan sopii jatkossakin meidän neidille, sillä jotain maitoallergian tapaista sillä vaikuttais olevan.. kunhan ei vaan tästä enää pahenis!!

Pirtsi ja Ella-neiti 5vko 3pv

P.S. Umayya Tuon neidin nimen saa myös päivittää tuonne etusivulle :) :wave:
 
HelloShitty
täällä näppynaama tasan 6 vko tänään. :heart:
ne tulee ja menee. :D

neuvolassa käytiin ja mitat oli 5950g ja 57cm muistaaksen. noh..vajaa 6kg enivei. hyvin kasvaa pelkällä tissimaidolla. synt.mitat oli 4230g ja 50cm.

kaikki oli hyvin vaikka J huus koko ajan. |O
seuraava käynti vasta 3kk:n iässä, eli syyskuussa. :eek:

-HS ja Juliet-
 
Heippa!

Mitäs tänne? Pääsinpä taas koneelle piipahtamaan.
Oli tuosta juomisesta puhetta ja itsekkin ajattelin viikonloppuna pienet hiprakat ottaa, kun päästään ihan kaksistaan miehen kanssa kaverin häitä viettämään. Mun vanhemmat lupasivat ottaa vauvan hoitoon siksi aikaa... Ei olla vielä vaan lyöty lukkoon, että jääkö vauva yökylään sinne vai tuleeko mammalla huono omatunto jo ekan kaljan jälkeen ja pakko lähteä hakemaan kotiin toinen pieni.
Oletteko muuten kestoilleet? Meillä ollu käytössä ne äitiyspakkauksesta tulleet kestot ja tykkään kovasti. Sais vaan olla niitä "kuoria" enemmän kuin yksi...

Mapitus & vauva 2vkoa ja 4pv
 

Yhteistyössä