***Kesämasut 2009 VOL.2***

:hug: kaikille keitä vauva-arki meinaa väsyttää!

meillä neiti on nyt kahtena iltana myös ollut kiukkuinen. itkut on kestäneet noin kklo 18-22. välillä hetkeks rauhottuu, mut sit herää taas itkemään. vaunuissa kyllä nukkuis, jos ne vaan olis liikkeessä kokoajan. yöt ollaan saatu kuitenkin nukuttua tosi hyvin. viime yönäkin klo 22-04, pieni tankkaus ja samantien unille ja 8 saakka :) joko meidänkin pitäisi lähteä jotain tippoja mahavaivoihin ostamaan??

tänä aamuna tunsin itseni ensimmäistä kertaa MAAILMAN HUONOIMMAKSI ÄIDIKSI! :'( ihan tuli kauhea olo... olin kylvettämässä tyttöä ja meillä oli todella mukavaa. neiti tykkäs aivan älyttömästi. oltiin sit ihan loppusuoralla ja mahasilleen, niin jotenkin pääs heilauttamaan päätään vähän alaspäin ja minulla oli tyttö jäänyt vähän liian alas, niin sai käytettyä suutaan vedessä ja rupes yskimään ja itkua vaikertamaan... sai siis ilmeisesti vettä henkeensä. ja minä kun niin olen varonut, ettei ikinä vaan kävisi niin. itse pelkään vettä ja saan nyt varmaan tuon tytönkin pelkäämään!! otin sitten syliin lämpimästi pyyhkeeseen ja neiti rauhottui. onneksi. mulla oikeesti jalatki täris... :ashamed: no, ei siinä sit mitään. käytiin pukeutumassa ja tyttö nukahti syliin peittoon käärittynä. mulle vaan jäi kamala olo. onks se voinu nyt saada jotain pöpöjä siitä vedestä. ku vauvoillehan ei saa antaa vettä, ja jos antaa, niin senhän täytyy olla keitettyä. apua. nyt jos mä ite aiheutan lisää niitä vatsanväänteitä (jos ne nyt niitä meilläkin sitten iltaisin ilmeisesti on ollut, kun ei muuta olla keksitty), niin olenpas hyvä äiti!

lämmin päivä tulossa. ei tarttis olla ihan näin helteistä, kun tuntuu ettei viitsi viedä neitiä vaunuilemaan, ettei aivan sula. pidättekö te jo lyhythihaisia vaatteita näin pienillä? itse en ole vielä osannut laittaa, kun tuntuu, että jalat ja kädet menee sitten niin helposti viileän tuntuisiksi.

alkoipas tämäkin aamu taas hyvin lupaavasti :(

sunshine ja neiti 1 kk 1 pv
 
sunshine nyt huoli pois!meillä kans esikoisen kans kävi kylvyssä nuin,et kasvot oli vedessä ja veti vettä ja alkoi yskiä ja usko tai älä ,mutta meillä asuu oikea vesipeto talossa =) ei ikinä ole pelännyt vettä,menee,kuin kala vedessä.Eikä se pöpöjä ole saanut,niitä saa varmasti muualtakin kuin kylpyvedestä...huuhdellaanhan me tutitkin vedessä,kun ne putoaa maahan,eikä se vesi ole keitettyä...joten HYVÄ äiti sä olet,ja tuostahan oppii vaan,ettei se tapahdu toiste.

yö meni niinku veikkasin miten sattuu...neiti nukahti n.klo 22.30,heräs 03,ja sit valvottiinkin olkkarissa klo 05,kun neiti kitisi ja kätisi,ettei herätä siskoaan...loppuaamu menikin sit kitinäunilla...

mut nyt neiti lähtee untenmaille ja mulla on tuossa ommeltavava 8m verhokangasta...

ryhis ja rimpsessa seppo 5vko4vrk
 
juups... jatkoa eiliselötä....

meillä alkaneet tissi raivarit eli ottaa rinnasta kiinni enää kumin kanssa joten meillä mennään paljolti jo tuttelin kanssa ja päivä päivältä varmaan enempi pullo poika tulossa. toisaalta rintakumin kanssa nännitpäät ei mee niin helposti rikki kun kuiva iho ei tuppaa kestämään.

ristiäis kutsut viety ja vieraslista toimitettu. ihanan helppoo kun vaan varasi ajan.... miehen äitipuoli hoitaa tarjoilut ja heillä ristiäiset on... ja siis sunnuntaina 9.8 koska täällä vissiin aika ruuhkaa koska meitinkin ristiäiset ovat toiset sille sunnuntaille peräjälkeen.
nimi on saatu kerrankin päätettyä näin ajoissa. muiden kanssa kinattu loppuun asti.
tytön nimi joka meillä jää siis käyttämättä olisi ollut jade ida-daniela.

seksiäkin kokeiltu. olo oli kuin ensikertalaisella. en tiedä iksi tuntui niin "pelottavalta" ehkä siksi että en ollu synnytyksen jälkeen alapäästä kovin kipeä.... kuivaa on kuin saharassa... kuten koko akka painoa lukuunottamatta.


sisu :hug: tiedän tunteen kun pettyy tollasista asioista. kakkosen ristiäisiä ennen kävin yksin papin puheilla ja katotaan kuinka käy nyt.... toisaalta meillä ihan simppeli kaava. ei lauluja tai muita hörsellyksiä....

sunshine älä turhaan kanna syyllisyyttä. isosiskoni toinen lapsi ehti 10kk iässä kippaamaan ammeeseen selälleen (istualtaan oli ja siitä kaatui kun sisko otti pyyhkeen selän takaa). oli siis nano sekunnin veden alla kokonaan. nyt täyttää 11v eikä tuosta o jäänyt minkäänlaista vesipelkoo eli syyllisyydet nyt "hiiteen"


tinni ja poiiiijaaat (34v, 5v7kk, 2v 2kk ja 1kk 6pvä)
 
Taa
Moikka!

En päässy eilen illalla ollenkaan kirjautumaan ja sivut tökki muutenkin. Olikohan ongelma jälleen palstassa vai kenties firefoxissa?

Yö nukuttiin aika pätkissä. Kaapo jälleen heräili parin tunnin välein imasemaan muutaman maitohuikan ja jatkoi unia. Aamulla mies oli heränny ennen mua, haki vauvan olohuoneeseen, kun se rupesi heräilemään ja antoi illalla pumpatun maidon pullosta. Poika siis söi ekan kerran pullosta :D Ja vielä kuulemma ihan kiltisti. Parasta tässä oli se, että rikkonaisen yön jälkeen minä sain nukkua hieman pidemmän pätkän, kun toinen hoiti ruokkimisen.
Nyt uskaltaa sitten joskus jättää vauvan kotiin isin kanssa ja käydä ihan yksin vaikka kaupoilla, uimassa, hierojalla, tjs.. Onpas helpottavaa tietää, että tarpeen vaatiessa voi joku muukin hoitaa syöttämisen.

Vaipoista meillä käytetään pampersia, kuten esikoisellakin. Tällä hetkellä on koko 3 käytössä (4-7kg). Onko kukaan muuten huomannut, että pampersilla löytyy kaksi erilaista pakettia 3 kokoa? Löytyy keltanen (new born) iso pussi 4-7kg ja se vihreä (baby dry) 4-9kg. Ja molemmat on siis koko 3. Huomasin vaan, kun meille tuo keltainen tuotiin. En tosin ole nähnyt sitä kuin isoimmissa kaupoissa.

Sunshine
Meillä kävi esikoisen kanssa myös noin ja edelleen tykkää kylpeä. Älä suotta tunne itseäsi mitenkään huonoksi. Kyllähän se tietty säikäyttää.

Eilen sitten totesin, että meillä mahavaivat vaan pahenevat cuplatonin myötä. Eli jätin nekin nyt pois. D-vitamiini aiheuttaa edelleen pientä kipristelyä, mutta menee ohi tunnissa. Koska vauvan elimistö tottuu siihen d-vitamiiniin? Luulis, että kuukaudessa ois jo tottunut, kun päivittäin annetaan.

Huomenna saan isomman lapsen kotiin reissusta :heart: Onkin ollut jo kauhea ikävä vaikka päivittäin on puhelimessa juteltu.

Taa ja Kaapo 6vkoa 3pvää
 
mä olin aina ihan varma (vielä raskaana ollessanikin vakuuttelin) et mä en sit turhia stressaa ja mieti vauvan kasvatuksen ja muun suuhteen (tuttavamme ovat yliyli-suojelevaisia jne), mut kyllä se vaan kaikki on niin uutta tämän esikoisen kanssa, että kyllä sitä vaan miettii aina kaikenlaista :LOL:
 
Kiitos kaikille ihanille tsemppaajille :heart:
Jokaisen kirjoitus antoi parempaa mieltä ja toisaalta nuo selviytymistarinat/kokemukset kiinnostaa myös.
Meillä on nyt....

Jahas, tuli äkkilähtö. Jatkan myöhemmin.

Jennynen ja Pääpy 3vkoa 2pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:
Aluksi onnittelut kaikille pienistä nyyteistä, jotka ovat kotiinkin päässeet ja kovasti jo kasvaneet. :)

Nyt on hetki aikaa kirjoitella. Lukemassa käyn melkein päivittäin kuulumiset, mutten vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.

ruokinta Meillä mennään pelkällä pullolla, jo noin parin viikon ikäisestä lähtien. Tutteli on käytössä, muut ei käy. Masuvaivoja on ollut, mutta nyt helpottamaan päin, kun korvike alkaa tutuksi tulemaan. piika kakkaa noin kerran vuorokaudessa, mutta näemä passaa sille. Relatipat on käytössä, muuta ei ole vielä annettu, koska ei vaivat niin pahoja ole. D- tipat ovat olleet tauolla, koska lisäsi masuvaivoja, mutta eiköhän ne kohta vois aloittaa uudelleen.

Eka neuvola oli meillä vasta 1,5kk iässä. Pituutta oli neidillä 54,5cm (+6cm) ja painoa 4kg tasan. Hyvin oli kasvanut, vaikka painokäyrä loivasti laskikin. Neuvolatäti vaan tuumasi, että jokainen kasvaa omalla käyrällään. :)

itselleni raskaudesta jäi 2kg ylimääräistä, mutta ne kannan mielelläni. Onpahan jotain muotoa tähän luikkuun vartaloon jäänyt. Toivottavasti ne ei pois lähde.

Meillä nukutaan yöt noin 20- 03 ja seiskalta noustaan ylös. Eilen neiti nukahti 22, heräsi syömään 4.45 ja uudelleen 7.30. Nukahti vaan taas ja nukkuu edelleen. Ja yhä on yötamineissa. Vaan josko se sieltä kohta heräisi. Muutenkin on alkanut rytmi olemaan, että aamusta ylös, ysiltä aamu-unet, puolilta päivin päiväunet ja iltaunet noin klo 16-18. Helppo vauva meillä siis on.

Isoveli on innoissaan pikkuisesta, mutta välistä käy herättelemässä piikaa kesken unien. Mutta mustasukkaisuutta on melko vähän ilmassa. Odotin paljon pahempaa, ku esikko on saanut täyden huomion 4v. Mutta onneksi sain yllättyä positiivisesti. :heart:

Seksistäkin on ollut puhetta. Me ollaan yhdesti kokeiltu eikä siinä mitään ihmeellistä ollut. Hyvin on epparihaava parantunut. Tilanne siis 1,5kk synnytyksestä. Kuun lopussa on jälkitarkastus. Toivottavasti kaikki kunnossa silloin.

Ristiäiset ovat 28.7. Nimi on jo valmiina ja se on kerrottukin kaikille kysyjille. Toiset tykkää, toiset ei. Mutta pääasiahan on, että me tykätään siitä. :D

Nyt vois lähteä esikkoa viihdyttään. Alkaa sillä tuleen jo aika pitkäksi.

P.S. Niin ja kotona ollaan oltu neidin kanssa yhteensä 3 vko viikon pätkissä. Muuten ollaan oltu reissun päällä. Siis isäni luona. Ja neiti jäi heti viikon ikäisenä hoitoon isomummolle, kun itse olin isääni sairaalassa katsomassa. Piika on siis jo ollut useampana päivänä useamman tunnin hoidossa mummoillaan tämän 1,5kk aikana. Hyvin on neiti ottanut asian, pääasiassahan hän nukkuu hoitoajat. Että sellaista meille tänne. =)
 
Musta tuntuu välillä, etten mä saa pidettyä tätä vauvaa hengissä. Vauvalla oli korvatulehdus, nyt kaikki muuten ok, mutta on tollasta tosi sitkeetä limaa. Se on niin sitkeetä, etten saa kovin hyvin imettyä sitä sillä nenänniistäjällä. Kävin sit eilen lääkärissä, ku näytti pari kertaa, että se tukehtuis. mutta kaikki kunnossa onneks, pitää vaan imee sitä limaa sieltä. Sitten mä oon tunkenu niitä keittosuolatippoja vauvan nenään joka käänteessä ja sit se lääkäri sano, ettei niitä kannata kauheesti laittaa. Illalla vaan pari tippaa. Että huono äiti täällä. :wave: Varmaan on limakalvot pilalla tms... Korvat oli onneks kunnossa jo. =)

Meidänki vauvalla heitteli ne sokerit, kuten mönkiäisellä ja kellä muulla..., se arvo oli 1,4. Sit opeteltiin syömään 10 päivää. Meillä ongelmat johtui keskosuudesta. Nyt osataan jo syödä ja harrastetaanki sitä koko ajan... :) Vauva tais ottaa tosissaan, ku lupasin sille sairaalassa sitä tuttipullolla ja nenämahaletkulla syöttäessä, että kotona saat sitten syödä millon vaan ja miten vähän vaan kerralla. Nyt se tankkailee sitten tosi usein. :D Ja on kasvanutkin. Imetyksellä täällä mennään, niin ne maidot vaan alkoi lisääntymään, vaikka olin aika epätoivoinen kotiutuessa...

Mä oon viikon ihan yksin vauvan kanssa. Miks tää on musta ihan kivaa... No, en mä oo kyl vasta ku 2 yötä ollut.

:hug: masentuneille ja vähänkin epätoivoisille! Hienoa kuitenkin jos saa apua ja osaa sitä hakea! päivä kerrallaan.

meillä on pampperseja nyt, se 6 kilosiin asti oleva alkoi falskaamaan jo enne kuutta kiloo, nyt on seuraava koko. Sen saa vaan köyttää hyvin kiinni, on niin iso. Niitä ekovaippoja oli, mutta niistä alkoi tulla tavarat reunoilta ulos. En tiiä sit pitäiskö kokeilla eri kokoa... meillä on vaan k-kauppa tuossa lähellä eikä sielt saa niitä. Päivisin käytetään kyllä kestovaippoja.

s-anttu ja suloinen jotain 2 ja puol kk :heart:
 
Taa
Joku muuten kysyi lyhythihasista bodeista. Me ollaan kyllä käytetty jo silloin viime helteillä muutama viikko sitten. Tietysti, jos tuulee kovin kylmästi niin on meillä ollut joko pitkähihanen body tai huppari mukana/päällä. Tuntuis aika kidutukselta laittaa pitkähihanen body päälle vauvalle, kun ulkona on varjossa se +30 astetta.
 
:ashamed: Luuseri-äiti ilmoittautuu :wave: Meillä on jo aikaa sitten ollu sovittuna tälle illalle grillibileet vakereiden kans. Ja minä vielä aamulla olin into pinkeenä sinne menossa. Ja päivällä. Ja vielä alku iltapäivästäkin... Mut en mä pysty jättää Minniä vielä oman huvittelun takia :eek: Ihan hirve moraalinen taistelu käynnissä, ja laitoin jo kavereille viestiä, et en tule... :ashamed: Vaikka tytöt jäisi miehen kans kotiin, ja minähän en juo alkoa ollenkaan, ja olisin kotoa 100m päässä kaverin pihassa, niin ei pysty. Laitoin viestit tosiaan menemään, ja laitoi myös puhelimen äänettömälle, enkä ole sitä uskaltanu vielä katsoa, et onko äkäsen sävysiä viestejä/vastaajaviestejä tullu... :ashamed:
Esikoinen oli 1v 3 kk, kun kävin ekan kerran hänen syntymän jälkeen viihteellä, ja Minni on nyt vasta 7 viikkoa! :eek: Ei, mun moraali ei vaan anna periksi tässä asiassa nyt. Parempi jädä kotiin, varmaankin :|
 
Meillä eilen ja tänää ei mitää vaivoja :eek: Huomasin et anoppi lämmitti maitoo lämpimämmäksi ku kädenlämpö ja antoi 100ml ku mä aina annan 80ml nii tyytyväinen, kakkiva, hymyilevä vauva :eek: Sara oli siis hoidossa ilta kuudesta aamu ysiin, tai no mäki olin sielä yötä :D Ei raaskinu vauvaa yksin jättää hoitoon nii menin samassa paketissa..

Päivisin syö 100ml 1,5-2h välein ja yöllä 4 tunnin välein :eek: Oisko et masu toimii paremmi ku maito lämpimämpää? tissille nukahtaa nii ei saa masuaan täyteen? mä siis nyt pumppaan, lämmitän ja annan pullosta.. Mallasuute jätettii pois ja enää menee disfat

kleo ja sara 3vko 2 pvää
 
Taa
Näin sitä opitaan kantapään kautta.

Kaapo tuossa väänsi ja käänsi ja itkeskeli pitkän aikaa. Mietin, että mikä nyt on vialla. Mahaansa selvästi kitisi ja pierua sieltä pienen jumppatuokion jälkeen alkoi tullakin. Muistin sitten, että syötiin ruuaksi salaattia, missä oli raakaa sipulia. Sipuli tekee mullekin helposti ilmavaivoja, niin johan ne nyt tuolle vielä herkemmälle.

Ei siis (raakaa) sipulia enää minulle, kiitos!
 
Kirjaudutaanpa nyt eka kertaa odotuspuolelta tännekkin.
Meillä neiti täytti tänään kaksi viikkoa.
Tultiin käymään anoppilassa. Aion uskaltautua eka kertaa sektion jälkeen vähän saunomaan, nyt kun on mahdollisuus käydä miehen kanssa ihan kaksistaan, kun anoppi voi katsoa vaavin perään sen aikaa :)
Relatippoja annettu nyt viikon verran, mutta tuntui, että jotain pitää vielä yrittää, kun itkut vaan jatkuu ja haettiin tänään Cuplatoneja. Saas nähdä miten toimii. Nyt vaavi nukkuukin vaunuissa tyytyväisenä ja herättyään pitääkin alkaa syöttöhommiin. Meillä pienen syötöt menee niin, että ensin tissiä ja sitten yleensä 20-30ml korviketta pullosta. Tuntuu, että nuo Sempit ja NANit vain passaa ja Tuttelista tulee masuvaivoja...Tai sitten ajoitus oli vaan huono, voihan sitä Tuttelia vielä joskus kokeilla miten masu reagoi kun jäi vielä yks purkki hyllyyn meillä.

Mapitus
 
tuli muuten tässä tyhmä kysymys mielehen... kun imetyksen aikana voi tulla raskaaksi, niin voiko raskaana ollessa imettää? :) toimiiks elimistö ees sillei? :D puheita on tietenkin jo ollut, että milloin on sitten seuraavan aika... tämä eka raskaus ja synnytys jätti vain positiivisen kuvan, niin kyllähän tuosta passaa jo puhua :)

Ihanaa.. Meillä ei ollut tänään minkäännäköisiä kitinöitä :) muutamat pierut saatiin illan mittaan jumpattua pois ja tyttö nukkuu nyt tyytyväisenä omassa sängyssään :) taitaa olla parasta, että tämä äitikin lähtee etsimään nukkumattia :)

sunshine ja typy 1 kk 1 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine25:
tuli muuten tässä tyhmä kysymys mielehen... kun imetyksen aikana voi tulla raskaaksi, niin voiko raskaana ollessa imettää? :) toimiiks elimistö ees sillei? :D puheita on tietenkin jo ollut, että milloin on sitten seuraavan aika... tämä eka raskaus ja synnytys jätti vain positiivisen kuvan, niin kyllähän tuosta passaa jo puhua :)

Ihanaa.. Meillä ei ollut tänään minkäännäköisiä kitinöitä :) muutamat pierut saatiin illan mittaan jumpattua pois ja tyttö nukkuu nyt tyytyväisenä omassa sängyssään :) taitaa olla parasta, että tämä äitikin lähtee etsimään nukkumattia :)

sunshine ja typy 1 kk 1 pv

Voi toki imettää,,
monilla vaan saattaa se maison tulo vähitellen lopahtaa/vähetä kun tulee raskaaksi ja kuulemma maidonmaku muuttuu kaiketi hormonaalisista syistä jolloin lapsi alk sitä vieroksua, ja tulee näin luonnollinen lopetus,,,

Oon mä kuullut kyllä tapauksista jotka imettää vaan, puoleenki väliin asti ja sitten lopettaa äidin toimesta,,

sitä mä en tiedä vaikuttaako maidon koostumukseen raskaus,, siis onko miten ravitsevaa raskaana ollessa.. vois kuvitella että vitamiineillä olis jakautumista moneen kun pitäis maitoa kehittää ja raskauttakin edistää.

yötä vaan minunkin puolestani =)
 
Taa
Huomenta!

Vauva parvekkeella nukkumassa, mies makuuhuoneessa kuorsaa känniänsä pois, esikoinen vielä reissussa. Ah, mikä rauha!

Pitäis jonkinmoinen synttärilahja käydä miehelle hakemassa tänään. Toivottavasti se ei herää ennen ku minä ehdin lähteä. Ja jos vaikka taikois pöytään kakkua. Tässä tapauksessa se meinaa frödingen pakastekakkua :D Ei jaksa leipoa, kun korttikin on tekemättä.

Siispä askartelemaan. :wave:
 
HelloShitty
mä lopetin vähitellen esikoisen imettämistä kun aloin odottaa kakkosta. supistuksia voi kuulemma tulla. sillon ainakin neuvola suositteli imetyksen lopettamista. on siinä kroppa meinaan kovilla kun pitää syöttää yhtä ja kasvattaa masussa toista. semmoset ohjeet oli sillon. :LOL: eiköhän naiset läpi ajan oo tehny molempii että onnistuu se varmasti. =)

ens viikolla olis vihdoinkin neuvola. viimeks oltiin kun J oli 2vko että liian pitkä tauko ollu. samalla ilmoitan että mekin osallistutaan siihen rokote-tutkimukseen. muistanko oikein että Taan Kaapokin tais osallistua myös. millon se alkaa?

eipä muuta..yksikätisenä taas;
HS ja Juliet vko5+4 muistaakseni.
 
Moikkis kaikille. Ja paljon jaksua ja voimia mikäli väsyttää...

Mä oon ainaski aika väsyksissä. Kaikki on kuiteskin tosi hyvin. Meillä on leppoisa pieni, joka kyllä sais nukkua enemmän yöllä! Nyt on tullut tavaksi, että yöllä on yks pidempi ähinäjakso. Ja mä kun haluisin nukkua!

Mä en oikeen tiedä mitä tekisin ton syöttämisen suhteen. Pieni syö aika täsmällisesti aina kolmen tunnin kuluttua edellisestä syötöstä. Mutta kun meillä syödään ensin rintaa 15-20 min ja sitten n. 100 ml nania, niin siihen aikalailla aikaa. Imettäminen on raskasta ja toi 15-20 min imu tarkoittaa 30-45 min tissin tunkemista suuhun... Välillä kyllä imuteho on hyväkin. Pullosta nani menee yllensä hyvin kaupaksi. Miten kauan teidän pienet syö yhtäjaksosesti rintaa?

Täällä syödään dee-tippoja 12/vrk, eikä ilmavaivoja oo juurikaan tullut. Pyritään kyllä röyhtäyttämään muutenkin aina syömisen jälkeen hyvin, mikä on saattanut auttaa. Nykyään tulee kakka noin kaks kertaa päivässä ähinöiden saattelemana.

Vaippoina meillä käytetään liberon pienimpiä ja hyvin toimii vielä. Ehkä pian saa siirtyä jo kakkoskokoon.

Minä vielä vuotelen, ja kaikki tikitkään ei vielä oo sulanu. Ja kutittaa kun paikat arpeutuu, joten yhä odottelen itseni kuntoutumista. Mäkin oon potenut huonoa omaa tuntoa, mutta syyttä. Oon viikonloppuna nauttinut pe yhden lonkeron ja eilen sit oltiin ystäväperheiden kanssa grillaamassa ja join kaks siideriä, wou, oli aika rentouttavaa! Seuraavan ruokinnan annoinki sit tietty pelkkää nania, mutta kyllä mieltä kalvoi. No ehkä välillä pieni rentoutuminen on hyväks vauvaakin ajatellen..

Nyt päästän ahkeran vauvan seuralaisen, eli mieheni koneelle..

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
peppi + pkm (3 vko 3 vrk)
 
Täällä oli tosi surkea yö takana. Neiti valvotti meitä klo 4.30 saakka ja sit meni itsellä jo unikin niin ohi että meni lähelle klo 6 ennenku nukahdin.. sit neiti heräs taas syömään klo 7, onneks sit nukahti heti uudelleen.. Neiti siis päätti yöllä, ettei suostu nukahtaan minnekään muualle ku syliin ja kauhea parku alkoi heti ku omaan sänkyyn laski tai edes yritti laskea. Ilmeisesti sillä oli aikalailla mahavaivoja, kun saattoi sitten kesken unienkin herätä huutamaan :( Eilen nimittäin ajateltiin kokeilla vielä perus nan:ia josko se kuitenkin sopis neidille, mut ei kokeilla enää.. nyt pysytään siinä hypoallergisessa versiossa!

Ihan alkaa hirvittää tämä meidän valvominen. Miehellä alkaa ens viikolla viimeinen lomaviikko ja sit se palaa töihin. Tämä tietää siis sitä et valvon yksin vauvan kans yöllä - ja päivällä. Mä oon tosi huono nukkuun päikkäreitä, joten alkaa hirvittää ihan tosissaan!! Tällä hetkellä ainoa toivo on siinä, et toi ha. nan olis todellakin se oikea korvike ja sillä vauvan masu ja samalla yöt rauhottuis kunnolla.

Meilläkin on jo "pikku kakkosen" kuumetta ilmassa. Toki noi yövalvomiset hiukan laittaa miettiin asiaa uudelleen, mut kyl me silti tälle neidille seuraa halutaan. Me lähinnä mietitään sitä et kuinka pian uskaltais antaa luvan uudelle tulla jos on tullakseen..? Taloudellinen pärjääminen hoitovapaan aikana kotihoidon tuella hirvittää enkä toisaalta taida haluta töihinkään jos vaan oon jo uudelleen raskaana siinä vaiheesa. Menkat mulla ei oo vielä alkanu, mut varmaan nekin pian ilmoittelee itsestään kun maidon tuotanto hiipuu ja pumppaan sitä enää aamuin illoin (ja sekin maito menee tällä hetkellä pakastimeen kun tuntuu et sekin aiheuttaa masuvaivoja.. mun pitäis kai olla jollain maidottomalla dieetillä ).

Että tällaista tänne tänä aamuna. Ajattelin alkaa mustikkapiirakan leivontaan ku on vieraita tulossa.. mut ensin pitää lähteä kauppaan kun unohdin ostaa voita eilen kaupasta :( Neiti ja mies nukkuu ja annankin niiden nyt nukkua..

Pirtsi ja neiti 5 vk
 
Taa
HS Meillä oli tosiaan tarkotuksena lähteä siihen rokotetutkimukseen mukaan, mutta viime tingassa tulin toisiin ajatuksiin. Oltais se rokote saatu siellä 6vk lääkärineuvolassa. Kuulemma se täytyy laittaa ennen ensimmäistä rokotusta, joka taas tais tulla 3kk iässä. Jäi vain kaivelemaan se tyyli, millä neuvolassa edelliskerralla kysyttiin siitä tutkimukseen osallistumisesta. Täti kysyi, että oonhan mä varmasti saanu mielestäni tarpeeksi tietoa siitä tutkimuksesta. Se sai sen kysymyksen kuulostamaan jotenkin oudolta, joten minähän sitten googlasin. Ja tulin siihen tulokseen, että me ei sitä rokotetta oteta.
 
Moikka. Tämmöstä tämä on, tää miehen päivystys aina: perjantaina se kävi 3 keikkaa työpäivän jälkeen, eilen ei ollu yhtään keikkaa, mut just lähti keikalle. Eli vietetään sit sunnuntai-iltapäivä ja ilta tyttöjen kans kolmistaan... Ja odotetaan, et ilmalämpöpumpun huoltomies tulee :snotty: Ja minä kun ymmärrän noista niiin älyttömän paljon, että osaan taatusti kertoa, mikä siinä on vikana... :whistle: Sama homma on keskiviikkona edesä, kun mun pitää viedä auto huoltoon Kajaanissa... :xmas:

Meillä alkaa nuo yöt vakiintua Minnin kans. Nyt monena iltana nukahtanu viimeistään 22 aikaan yöunille, ja sit syö 2 ja 5 aikaan. Tänään nukuttiin jopa 8.30 asti! :heart: Ollaan yritetty siivoilla tätä mökkiä, ettei ennen ristäisiä sit tarvii, kun enimmät pölyt pyyhkiä, imuroida ja koirien tassunjälkiä lattioista pyykästä. Lepposasti menny tää viikonloppu...
Harmittaa ihan vietävästi, kun miehellä olis huomiselle hieroja-aika, eikä se itse pääsekään menemään ja mun niskat huutaa hierontaa!! :$ Ja tietysti en saa lapsenlikkaa... |O Pakko yrittää itse jotain noille niskoille tehdä, kun tiistaina pitää ajaa porukoille kaupunkiin ja ke takas kotiin, ja autolla ajaminen on musta kamalan hankalaa, jos on hartiat jumissa valmiiksi :/ Mulla tulee kannettua Minniä aina vasemmalla kädellä ja syötänkin niin päin, et oikealla hoidan ha vasemmalla pidän, niin tuo vasen puoli on niin tukossa, et pää ei kohta käänny.
Muuten kaikki ok, vähän on nyt tämmöstä tekstiä, etten osaa oikein mihinkään kommentoida kunnolla... :xmas:
Sisu ja Minni 7 viikoa 3 vrk :heart:
 
Kleo kiitos vastauksestasi. Pistän noi distat harkintaan. Täällä on kitinät kyllä vähentyneet, mutta välillä vatsa vaivaa.

Tissittämisen kestosta oli puhetta. Meillä tyttö syö joko 10 minsaa tai saattaa viihtyä 30 minsaa. Yöllä syö sen 15 min kerta, mutta päivisin ja etenkin illalla saattaa olla puolentunnin välein rinnalla ja imuttelee koko ajan.
Mulla maitoa tulee alkuun niin paljon, että joka kerta lapsi vetää sitä väärään kurkkuun vaikka yritän antaa ekat 10 minsaa niin et lapsi olis mahdollisimman pystyssä.

Pierujumpasta moni puhuu, miten se tehdään? Multa on mennyt ihan ohi tuollainen asia.

Vaipoistakin olitte keskustelleet. Meillä päivisin kestoillaan. Käytössä tällä hetkellä sisävaipat ja villahousut, ovat toimineet todella hyvin.
Öisin ja esim. kaupunkireissuille laitan kertistä ja se on nyt liberon 2 koko. Ostin kokeeksi rainbowin minikoon vaippoja, saa nähdä pitääkö ne ja sopivatko yleensäkään.

Seksiä tekis mieli, mutta haava vaivaa vielä sen verran, etten uskalla ajatellakkaan. Ja vielä tulee vuotoakin.

Pikkukakkosta ei nyt vielä aleta tekeen, mutta odotuksesta ja synnytyksestä jäi kyllä todella positiiviset kuvat, eikä lapsikaan ole ollut hankala vaan todella ihana. :heart:

Bree ja kerttu 3+3

lisään vielä kyssärin: missä teillä vauvat nukkuvat? Kerttu nukkuu mun ja isännän välissä tai vain mun kanssa. Omassa sängyssä se ei ole yhtään yötä nukkunut.
 

Yhteistyössä