***Kesämasut 2009 VOL.2***

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsa:
Poika syntyi 9.7. OYSissa, 52cm ja 3870g. IHANA :heart: :) :heart: !
onnea!!! :flower: :heart:
mun kakkonen on syntyny samana päivänä vuonna 2003. =)

apua...meillä on uninen vauva. eilen nukkui melkein koko päivän. meni nukkuu illallakin klo 7 ja nous ylös nyt vasta. heräs se syömään siinä välissä mutta meni aina takas nukkuu. nyt se makaa sitterissä ja kattelee smurffeja! :LOL:

vaunuilu ei oo vieläkään kovin suosittua mutta kai se tottuu. maastossa vielä menee mutta tasasella tiellä niin ei haluu nukahtaa ja heti ku pysähdytään niin herää ja alkaa kiukkuilu. shoppailemaan on ihan turhaa edes yrittää lähteä. :kieh:

HS ja Juliet 1kk ja 6 päivää jos laskin oikein
 
Hipullamme on näköjään nyt sellainen rytmi, että neljältä aamuyöllä pitää herätä tunniksi seurustelemaan.. Parina yönä itkut ovat loppuneet heti, kun on noustu vauvan kanssa ylös ja menty valoisampaan huoneeseen. Viime yönä katsoin Greyn anatomiaa vauvan kanssa. Kun sarja loppui, jatkettiin unia puoli kymmeneen saakka.. :whistle:


Kun täällä näistä korteista on ollut puhetta, niin jos saadaa pidettyä vauvalle "tervetuliais"-juhlat, olen kortin jo niihin suunnitellut. Tekisin sydämen muotoisen avautuvan kortin (varmaankin vaaleanpunaisesta) kartongista. Kortin kanteen tulisi neidin nimi piirrettynä ja koristeltuna, vähän kuin palikoiden (tai koristeltujen tilkkupalojen) sisällä. Sitten vähän jotain nauhaa tai nappeja tms. koristeeksi.. *Jos selityksestä kukaan yhtään hahmottaa, mitä tarkoitan ;)* Sisälle sitten kutsun tekstit.. Saa nyt nähdä, millaiset juhlat pidettäisiin. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-maija:
meillä eilen siis oli neuvola, mitat nyt 4195g, 55,1cm ja kuula 37,0cm. siellä otettiin ne bakteeri näytteet ja nyt odotellaan tuloksia... neuvola täti myös sanoi että paino käyrä on laskussa, että ei tule tasasesti.. en tiedä mistä johtuu.. syö kuitenkin ihan hyvin ja ei enää niin kauheesti oo pulautellu kun jonku aikaa sitten.. nyt sit pitää myös yöllä herättää jos näyttää siltä että unet meinaa mennä yli 5 tunnin, vaikka aiemmin on ollut lupa vauvan nukkua vaikka 8 tuntia.. pöh.. meillä kun alko olla jo niin mukava rytmi että tyttö nukku 00-06.. siis varmaan nyt noin viikon verran menny niin että kyllähän tässä voi käydä vielä vaikka miten näitten rytmien kanssa..

mä jätin itelleni (tai oikeestaan Nealle) yhden kutsukortin muistoksi.. jospa joku päivä siitä ottaisin kuvan ja laittaisin tänne näytille..
Kysyin samaa neuvolassa, että kauanko saan antaa tytön nukkua yöllä, hän kun on lähes alusta asti tähän päivään pitänyt rytmiä että nukahtaa kahdentoista aikaan viimeistään ja herää ensimmäisen kerran syömään 6-8 aikaan. Eli parhaimmillaan ollaan nukuttu yöllä putkeen tuo 8 tuntia. Ja neiti on ollut silti ihan virkeä ja pyytänyt herätessään ruokaa. Kun se terkka meinas että verensokerit laskee vauvalla liian alas eikä sit enää jaksais...? En oikein tiedä itsekään, mutta kun en minä, vauva tai kukaan muukaan herää yöllä niin kai se pitäis sitten herätyskello laittaa soimaan? Ja miks ihmeessä mun pitäis nyt alkaa toista herättelee väen vängällä, parhaimmillaan mene rytmit sitten ihan sekaisin ja kukutaan yölläki. Ja kai tyttö oikeasti pyytäis ruokaa yöllä jos on tarve????
No, meillä on ens viikolla jälkitarkastus, saa nähdä saadaanko sama tuomio että painoa ei ole tullut tarpeeksi...

Minäkin jätän yhden kutsukortin Ellalle muistoksi. Onkin sitten ensimmäinen meidän lapsista kelle ollaan teetetty ( mun kummitäti siis teki ) kutsukortit.

Muiden kanssa on kutsuttu soittamalla, tekstaamalla tms. Mut koska tämä on meidän viimeinen lapsi, niin päätin tehdä kaiken mitä vaan tulee mieleen
=) joten nyt ollaan siis tehty tähän mennessä kutsukortit, ja ristiäiset pidetään kotona eikä kirkossa. Ostin ihanan pinnasängyn pehmusteen koska se vaan oli niin ihana. ja uudet matkarattaat...
Moni vois sanoa että olen höpertynyt siitä kun tuli tyttö ja osittain se onkin totta. Mutta myös suurin osa mun tekemisistäni liittyy tähän et nyt on tosiaan vika vauva. viimeistä kertaa tehdään kaikki.

Oletteko pitäneet vauvoja miten paljon lattialla "leikkimässä"? meinasin että kohta vois alkaa pitämään, pojat ovat olleet jo aikaisemmin mutta kun talossa juoksee lisäksi tällä hetkellä 2 kissaa ja 4 vilkasta poikaa niin se lattialla olo aika pitää tapahtua niin että ehdin ja pystyn varmasti istumaan siinä vieressä vahtimassa... kun helpompaa on pitää tyttö sitterissä ja vaikka samalla täyttää tiskikone tms. Joten aikaa menee paljon kotihommissa....

Sain kutsukortit viime yönä valmiiksi. Nyt ne ovat postittamista vailla... joten menenkin tästä laittamaan ne kuoriin ja sit lähdetään postia kohti =)

Ls ja Ella 5 vko:a
 
Huomenia kaikille! Mahtuisinko mukaan teidän porukkaan? Sain pojan 3.6. kiireellisellä sektiolla, RV 42 oli lasissa. Mitat pikkumiehellä 4600 grammaa, 51 senttiä ja pipo 38,5. HS onkin "tuttu" tuolta hermoilijoiden pinosta, en pystynyt kirjoittelemaan sinne synnytystarinoita enkä kuulumisia kun alan olla sinut vasta nyt asioiden kanssa.

Historia lyhyesti: Synnytystä aloitettiin käynnistämään 1.6, kohdunsuulle neljän tunnin välein lääkettä. Tämä ei vaikuttanut mitenkään muuten kuin että supistuksia tuli jonkun aikaa räväkästi, mutta ei niin että se olisi vaikuttanut kohdunsuulle mitenkään. Seuraavana päivänä alettiin tykittää kolmen tunnin välein, supistuksia tuli muttei tapahtumia. Illalla sain viimeisen satsin yötä vasten jonka seurauksena tuli supistuksia kyllä, mutta poitsun sydänäänet alkoi romahtelemaan. Sänky selässä synnytyssaliin tarkkailuun yöksi, aamulla tuli lääkäri ja sanoi ettei tästä tule lasta eikä paskaa eli leikkuriin lähtö samoin tein. Huppu himmeeksi ja poika ulos. No, pojan verensokeri laski ja hän lähti teholle tippaan ja letkuihin, itse jäin kököttämään osastolle itkuisena ihmetellen. Neljän päivän jälkeen poitsu suostui syömään pullosta ja pääsi osastolle mun kanssa. Siitä alkoi viisi päivää kestävä "imetyskoulutus-helvetti" jonka seurauksena äiti oli henkisesti ihan paskana ja poika ei syönyt kunnolla....

Kotiin päästiin kuitenkin ja ensimmäisen viikon jälkeen pojalla oli paino noussut ihan jees, mutta seuraavalla neuvolakäynnillä paino olikin laskenut. Kiireellä lastenosastolle sisään, pakkosyöttö nenä-mahaletkuilla käyntiin. Hauska oli katsella kun poika oksenteli ylimääräiset eväät pois kun vatsalaukkua venytettiin :'( Ja miten syylliseksi tunsin itseni!!! Yritän tappaa oman poikani nälkään ihan ohimennen.... Neljän päivän jälkeen syönti sujui ja taas päästiin kotiin.

Nyt ollaan joka viikko käyty neuvolassa puntarissa ja paino on noussut hyvin, korvikkeella enimmäkseen. Sairaalakeikka sai sen aikaiseksi ettei maitoa juuri enää tule kun säikähdin niin perusteellisesti. Ja imetyksestä kaiken kaikkiaan mulla ei ole mitään positiivista mielessä, se meni niin huonosti kun se vain voi mennä. :(

Eli tällainen tilitys ja paketti olisi täällä =) mönkiäinen ja poitsu 7 viikkoa
 
Taa
Huomenta!

Sain piirakan uuniin ja tulin pikaisesti lukemaan ennen anopin saapumista.

Onnea Tilsa! :flower:

Onnea Möttiäinen! :flower: Mun poika syntyi samana päivänä. Ei tosin ihan noin rankalla reissulla, ku sulla, vaikka kova oli meidänkin päivä.

Lattialla ollaan oikeastaan päivittäin pidetty lyhyitä aikoja, kun ei Kaapo pitkään siellä viihdy. Jos sisko viihdyttää vieressä, on siinä kivempi makoilla, mutta äidin viihdytysyritykset ei oo yhtään sama asia |O

Taa ja Kaapo 6vko 1pvä
 
Sanokaas onko tyhmästi kirjottaa kutsuun(siis kutsu on niille jotka kutsutaan vasta ruokailemaan ja kahvittelemaan) että: "Tervetuloa juhlistamaan tyttäremme nimensaamista.." ja sit päivämäärä ja kellonaika...? Luulenko vaan vai onko toi nimensaamista-sana jotenki hassu...?Vai onks ihan sopiva...??

Masuha&Piskuinen 4 vk :heart:
 
HelloShitty
voi mönkiäinen..olipa rankka alku. :hug: onnea pikkuisesta kuitenkin. :flower: ei se imetys aina onnistu ja siks on hyvä että korviketta saa kaupasta. pääasia ettei lapsi tarvii nälissään olla. =)

-HS ja Juliet-
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Sanokaas onko tyhmästi kirjottaa kutsuun(siis kutsu on niille jotka kutsutaan vasta ruokailemaan ja kahvittelemaan) että: "Tervetuloa juhlistamaan tyttäremme nimensaamista.." ja sit päivämäärä ja kellonaika...? Luulenko vaan vai onko toi nimensaamista-sana jotenki hassu...?Vai onks ihan sopiva...??

Masuha&Piskuinen 4 vk :heart:
mun mielestä se kuulostaa hyvältä. =)
 
Mönkiäinen: :hug: ja suuret onnittelut pikkuisesta!! Imetys ei todellakaan ole aina niin helppoa kuin yleisesti tunnutaan luulevan, joten älä stressaa asialla ja annat vaan hyvällä omalla tunnolla korviketta vauvelille. Pääasia on, että te molemmat voitte hyvin :)

Meillä oli vaihteeks viime yö taas parempi yö, saatiin itsekin nukuttua taas paremmin. Kyllä huomaa niin selvästi eron eri aamuina jos takana on 4h tai 7h unet (yhden yöherätyksen kera). Tänään tuntuu energiaa olevan, joten on tullut siivottua ym. ihan urakalla.

Eilen saatiin huomata mitä seuraa, jos unohtaa antaa disflatyl-tipat päivän aikana. Kamalat kitinät oli eilen iltpäivällä/illalla ja heti alkoi helpottaa kuin muistettiin ne sit antaa. Liekö sit ollut sattumaa vaiko ei, mut ainakin heti tehos ja pieruja alkoi tulla ihan urakalla :D

D-vitamiineja me ei olla edes aloitettu vielä. Laskeskeltiin tuossa, et jos vauvan vitamiinitarve on ohjelappusen mukaan 10 mikrog/vrk, niin vastikkeen mukanakin vauveli saa jo 7-8 mikrog/vrk, niin ei luulis olevan hätää? No, toki on tarkoitus aloittaa ne tässä myöhemmin, mut nyt halutaan ensin löytää neidille sopivin korvike.. meillä on nimittäin tässä ollut korvikekokeilut meneillään ja tällä hetkellä yks jauhekorvike herkkämahaisille tuntuu olevan sopivin. Onneks ei olla ainakaan vielä jouduttu apteekkikorvikkeisiin turvautuun!
 
uusia on ilmoittautunut joukkoon ja viimein siirtyny tänne puolelle, onnea kaikille :flower:

me oltiin tänään 1kk-neuvolassa, laitan tähän mitat ja kommentit
paino 5420g (syntymäpaino 4000g)
pituus 56,5cm (52cm)
pipo 39,4cm (36cm)
"Paino nousee hienosti. Tyytyväinen, rauhallinen tyttö. Iho, silmät, napa, suu ok. Kaikki kunnossa."

ja kaikki tuo paino täysimetyksellä... huh huh :D

Talvis ja tyttö 1kk :heart:
 
hih,ihania nuo painot muiden vauvoilla 1kk neuvolassa =) mä nimittäin hihkuin neuvolassa ,kun oli 1kk iässä paino noussu 480gr lähtöpainosta...ihmekkään kun se neukku täti katsoi mua oudosti,ois varmaan painoa pitäny tulla rutkasti enemmän....kun ekana 2viikkona painoa ei tullu lähtöpainoon ku 10g ja sit 2vkossa tuli tuo 480g...ja musta se oli ku lottovoitto,mut nyt nuita teijän vauvojen painoja seuratessa ,ni sepolleki ois tietty toivottu enempi painoa neuvolassa... :$ '

nyt laulamaan isomman kans suomirockia...

Mahtavat herneet veti seppoprinsessa nokkaan eilen illalla...ei mikään muu kelvannu ku äitin sumpittelu otsalle...ei pullo,ei tutti...vaunuihin nukahti ja nostin sit kopan meijän sänkyyn.

Mahtava keksintö se nuk:n tissin mallinen pullo...neiti nukahti aina yöllä tissille ku saunalyhty,sit kun siirryttiin tuttipulloon ni virkustu aina öisin,ostin tuon tissipullon,ni yöllä annoin maidon siitä ni nukahti sen sileän tien...

viihtyykö muiden vauvat kuinka hyvin esim.sitterissä,kun teet kotihommia tms...?meillä ei muutamaa minuuttia kauemmin,äitin syli vaan passaa...iteppähän olen kouluttanut... :snotty:
 
tässä olis tään päivän lääkärineuvolakuulumiset:
paino 4100g, pituus 52.2cm ja py 37.8
tyytyväinen vauva. kasvaa tasaisesti rm:lla. kehitys norm.
kaikki siis ok. mä olin ton painon kuullessani tämän näköinen :eek: :D :eek: "siis täysimetyksellä"??????? en olis ikinä uskonut, siksi olen niin onnellinen :)
ja tää johtuu siis siitä että esikoisella imetys ei onistunut lainkaan, kakkosella oli lisä maito muutaman kk:n kun ei riittänyt ja nyt ei tartte antaa pulloa. 20ml on saanut pari krt viikossa että osaa sen tarvittaessa eikä hylji pulloa.

mönkiäinen hurja on teidän yhteinen taival ollut :hug:
pä'ivittelen listaa taas kun kerkiän mutta uusille siis tervetuloa tänne puolelle :flower:

p.s. raffel voi harmi.. toivottavasti masuvaivat teillä helpottaa :hug:
 
Mäkin olisin valmis luopumaan kokonaan jo imetyksestä,kun se on ollut tälllästä vänkäämistä viime aikoina,mutta mennään Paprican ehdoilla,katsellaan kuinka kauan se jaksaa tissiä imeä =)

Mitäs mun kannattikaan vauvan masuvaivoihin ostaa,hölmö kysymys muttei ole ennen tarvinnut sellaisia ostella :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mäkin olisin valmis luopumaan kokonaan jo imetyksestä,kun se on ollut tälllästä vänkäämistä viime aikoina,mutta mennään Paprican ehdoilla,katsellaan kuinka kauan se jaksaa tissiä imeä =)

Mitäs mun kannattikaan vauvan masuvaivoihin ostaa,hölmö kysymys muttei ole ennen tarvinnut sellaisia ostella :snotty:
Disflatyliä suosittelen mä :wave: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mäkin olisin valmis luopumaan kokonaan jo imetyksestä,kun se on ollut tälllästä vänkäämistä viime aikoina,mutta mennään Paprican ehdoilla,katsellaan kuinka kauan se jaksaa tissiä imeä =)

Mitäs mun kannattikaan vauvan masuvaivoihin ostaa,hölmö kysymys muttei ole ennen tarvinnut sellaisia ostella :snotty:
Disflatyliä suosittelen mä :wave: =)
peesi!! ...vaikka kokeilemallahan se paras apu löytyy, jos löytyy.
 
Taa
Lääkärineuvolakuulumisia :D

Pituus 60cm
Paino 5700g
Kuuppa 40cm

Hyvin kasvaa. Pitkä poika. Painokäyrällä oltiin tiputtu nollaan, kun edellisellä kerralla oltiin siellä +9. Ei kai se mitenkään vakavaa ole, koska painoa on kuitenkin tullut melkein 400g parissa viikossa. Paljonkos sitä pitäis muuten viikkoa kohti suurinpiirtein tulla? Muistaako/tietääkö joku? :attn:

Nyt lähden kuorimaan ja pilkkomaan tuota jättiläiskasaa raparperia, jonka anoppi kiikutti :p
 
Bad Virgin jep, käyrä meni alaspäin.. käänsi tietokoneen ruudun mua päin ja näytti että tässä on nyt tällänen juttu että käyrä menee alaspäin ja sitten alko kyselemään nukkkumisesta ja ruuan määrästä..

eilen annoin ruokaa neidille sen parin tunnin välein, mutta mitä ihmeen järkeä siinä on kun sitten pulauttaa kuitenkin sen ulos, ja söi sen 30 ml/kerta, johan jokainen tajuaa että jos antaisi sen 120ml kolmen-neljän tunnin välein, (se määrä kuitenkin pysyy sisällä melko usein) niin enemmän lapsi sillä tavalla ravintoa saa... laitoin ihan paperille ylös määrät jotka vauva söi, ja 730ml tuli viime vuorokaudessa sitte annettua, se mitä siitä on sisälle jäänyt on vaan arvoitus.. noh, 28.7 aika neuvolalääkärille niin saa nähdä mitä sanoo..

meillä on pidetty vauvaa lattialla useinkin, mutta meillä ei ookkaan muita lapsia tai lemmikkejä niin voi ihan rauhassa antaa siinä köllötellä, välillä viihtyy ja välillä ei, puuhamatossa tuli sellanen irrotettava peili systeemi niin oon sen laittanu vauvan kasvojen viereen siihen puuhamaton kaareen kiinni että jos se vaikka sitä tykkäis tuijotella..

meillä oli taas kerran eräänlainen reissu päivä, kaupungilla ja mun serkun luona missä n. vuoden vanhat kolmoset.. on ne vaan kyllä touhukkaita tyttöjä, ja ne jopa hieman alkaa tajuamaan että Nea on ihan sellanen elävä, kävivät kattomassa ja pikkasen myös koskemassa.. ne on vaan niin nopeita liikkeissään että saa tosi tarkkana olla ettei satu vahinkoa.. ja sitä niiden arkea muutaman tunnin ajan katsoessa olen erittäin helpottunut että meillä on vain tämä yksi vauva kerrallaan.. :D

m-m
 
Pää on ihan sekaisin,välillä tuntuu että haluan luovuttaa imetyksen kanssa kokonaan ja nyt hauankin jatkaa :snotty:
Kai tää on ihan normaalia,tuntuu vaan että pää hajoo välillä kun on sata asiaa samaan aikaan ajateltavana :ashamed:

Tänään on pakko ostaa niitä tippoja,kun P piereskelee paljon,eli masuvaivoja löytyy + sillä taitaa olla tiheän imun kausi joten tissillä asuu ja paljon :D

Naurattaa ihan kun kaikki mitäs nytillä kauhistelee meidän vauvan nimeä,vaikkei ristiäiset ole vielä olleet :LOL: :saint:
 
siitä painonnoususta viikossa 150g muistaakseni sanoi meillä terkka, että ihan hyvin on tullut, kuka se olikaan (imetysdementia täällä )

BV mulla ainakin oli jo viimeksi ja on nytkin sellanen että mitä jos lopettais imetyksen mut sit se vie aina vaan mukanaan, kun se on niin helppoa silloin kun se onnistuu.. tosin odotellaan sitä kielijänteen katkasua niin helpottaa viel huomattavasti imetystä kun ei tartte avustaa tyttöä.
on se hyvä että teillä on "kamala" nimi jo on ennenkuin se on edes julkistettu :LOL:

ja disflatyl on ehdottomasti paras + relatipat :)
 
Onnea vielä vauvansa masun tälle puolen lunastaneille :heart:

Täällä aika menee nopeaan, ens viikolla on jo ristiäiset. Pitäisi kai uudelleen soitella papin perään, kastekeskustelua kun ei olla vielä käyty. Taitaa olla pappikin lomalla kun ei ole mitään kuulunu. Vieraina ristiäisissä vaan meidän perheen lisäksi minun äiti ja meidän sisaruksia perheineen & mun kummitäti. Ollaan muutenkin tiiviisti tekemisissä niin ollaan jaeltu tehtäviä tasapuolisesti niin ei kaadu kaikki mun niskaan tän trion pyörittämisen ohella =)

Sympatiat teille anoppien ja appien kanssa taisteville :hug: Mua ei saa edes samaan huoneeseen mun appivanhempien kanssa, appea en ole edes koskaan livenä nähny, anopin olen tavannut kerran pari ja valitettavasti todennut että ennakkotiedot piti paikkaansa.

Mönkiäinen:
Saanko kysyä että kuinka alhaalla vauvan sokeriarvot oli kun joutui teholle? Tuli niin elävästi mieleen oma huoli kun osastolle päästiin niin poika vietiin hoitajien huomaan ja kukaan ei kertonut mitä kaikkea tämä tarkoittaa. Meillä pojan alin mitattu arvo oli 1,7 (2 tunnin ikäisenä mitattu) joka oli tarkastuksen tehneen lääkärin mielestä todella huono?

Nyt nauttimaan auringosta tuulen kera (järven vieressä asumisen iloja että miinuksia).

Vauhtis ja Alex 1,5kk (en tarkkoja päiviä muista laskea) :ashamed:

Ainiin, täällä jo menkatkin pyörimässä.. Niitä ei ollu ikävä !!!! :kieh:
 

Yhteistyössä