Helmikuiset 2025

Hei,
En ainakaan löytänyt Helmikuisten keskustelua 😊 Onko muita odottajia?

Esikoisen aikana perustettiin täällä ihana salainen fb-ryhmä, josta sai paljon tukea odotukseen, vauva-aikaan ja vieläkin, joten löytyisikö sellaiseen innokkaita?
 
Täällä yksi. Rv 7 alkaa huomenna ja ensi viikolla varhaisultra. Ei vahvoja oireita, mutta hcg:tä oon mittauttanut ja normitasolla on.

On kiinnostusta ryhmään ehdottomasti, mutta ensin se varhaisultra. 12.2. Olis the päivä.
 
vierailija
Heips, en vielä ole tehnyt nimimerkkiä, mutta ehkä myöhemmin.

Täällä mennään minimaalisilla oireilla. Mahaa repii välillä (lie kohdunkasvua) ja väsymystä on ollut vahvasti läsnä. Närästää useammat ruoat, mutta en tiedä mikä oire se nyt on. Paitsi poikaoire😂

Helmikuun alussa 7 pvä tienoilla pitäisi tämän syntyä. Ensi viikolla varhaisultra, koska meidän neuvolassa on sellainen.

Mitenkä teillä, onko ensimmäistä kelkassa vaiko monetta? Oireita vielä?

T. Öttimönkiäinen ja 6+5
 
Mulla on ihan pieni etova olo ja hajuaisti vahva. Lisäksi vatsassa kyllä tuntuu aina välillä jotain ja polttelua on ollut. Joka päivä mietin, että ovatko oireet loppuneet, mutta kun vertaan oloa normaaliin olotilaani, niin on kyllä erilainen.
 
Mulla on ihan pieni etova olo ja hajuaisti vahva. Lisäksi vatsassa kyllä tuntuu aina välillä jotain ja polttelua on ollut. Joka päivä mietin, että ovatko oireet loppuneet, mutta kun vertaan oloa normaaliin olotilaani, niin on kyllä erilainen.
Mulla sama, että huomaa ettei aivan normaalilla voinnilla ole, mutta ei nyt mitään ihmeenpääkään vielä 😁
 
Mulla tuli yöllä pientä verenvuotoa, joka vieläkin jatkuu. Päätin sit yöllä varata ajan aamuksi Kauniiseen odotukseen - ihanaa, että aika löytyi ja hinta 89 euroa. Kätilö ultraa, mutta hyvin löytyi asiat.

Eli tuulimunan ja kohdun ulkopuolisen voi sulkea pois. Alkion koko vastasi tätä ajankohtaa 6+1 ja näkyi väreilyä, joka näytti orastavalta sykkeeltä. Raskausontelo puhdas, eikä näkynyt verenvuotoja.

Ultra 26.6. ja yksi viikko todella merkittävä sikiön elämässä.
 
Mulla tuli yöllä pientä verenvuotoa, joka vieläkin jatkuu. Päätin sit yöllä varata ajan aamuksi Kauniiseen odotukseen - ihanaa, että aika löytyi ja hinta 89 euroa. Kätilö ultraa, mutta hyvin löytyi asiat.

Eli tuulimunan ja kohdun ulkopuolisen voi sulkea pois. Alkion koko vastasi tätä ajankohtaa 6+1 ja näkyi väreilyä, joka näytti orastavalta sykkeeltä. Raskausontelo puhdas, eikä näkynyt verenvuotoja.

Ultra 26.6. ja yksi viikko todella merkittävä sikiön elämässä.
Ihanaa että kaikki näytti olevan mallillaan ja pääsee hyvillä mielin juhannuksen viettoon 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Chiarina46
vierailija
Tuntuu, että aika matelee, kun on jotain odotettavaa. Torstaina varhaisultra ja ikinä en ole sellaisessa käynyt, joten jännittää tuplasti enemmän. Etenkin oireiden ollessa vähäisiä.🥹 Sitä toivoo, että näkisi sen sykkeen.

Päässä vaan kummittelee, kun kerran olen saanut keskenmenon ja 7 vkoilla kuunneltiin syke dopplerilla neuvolassa ja sitten 9 vkolla meni kesken. Sitä tietoisesti miettii koko ajan "entä jos".

Tule jo torstai 😂

Öttimönkiäinen ja 7+3
 
Tuntuu, että aika matelee, kun on jotain odotettavaa. Torstaina varhaisultra ja ikinä en ole sellaisessa käynyt, joten jännittää tuplasti enemmän. Etenkin oireiden ollessa vähäisiä.🥹 Sitä toivoo, että näkisi sen sykkeen.

Päässä vaan kummittelee, kun kerran olen saanut keskenmenon ja 7 vkoilla kuunneltiin syke dopplerilla neuvolassa ja sitten 9 vkolla meni kesken. Sitä tietoisesti miettii koko ajan "entä jos".

Tule jo torstai 😂

Öttimönkiäinen ja 7+3
Ja mullakin on vähäiset oireet, niin vaikea välillä tajuta, että on raskaana. Mut sitä pitää olla iloinen toki oireiden vähyydestä, kunhan vaan kaikki ok.
 
vierailija
Missä olette käyneet varhaisultrassa, onko ultraaja ollut kätilö vai lääkäri? Hintaerothan noissa näyttää olevan aika merkittäviä.

Täällä vasta 5+0 menossa, mutta varhaisultra kyllä tuntuisi tarpeelliselta että tiedetään missä mennään. Sen jälkeen ehkä uskaltaisi jo lähisuvulle kertoa. Ollaan tosi tiiviisti tekemisissä sekä miehen että mun vanhempien kanssa, ja tuntuu aika vaikealta pitää asiaa piilossa.

Ilmeisesti jo heti 7-viikon alussa voi varhaisultrassa käydä?
 
Missä olette käyneet varhaisultrassa, onko ultraaja ollut kätilö vai lääkäri? Hintaerothan noissa näyttää olevan aika merkittäviä.

Täällä vasta 5+0 menossa, mutta varhaisultra kyllä tuntuisi tarpeelliselta että tiedetään missä mennään. Sen jälkeen ehkä uskaltaisi jo lähisuvulle kertoa. Ollaan tosi tiiviisti tekemisissä sekä miehen että mun vanhempien kanssa, ja tuntuu aika vaikealta pitää asiaa piilossa.

Ilmeisesti jo heti 7-viikon alussa voi varhaisultrassa käydä?
Mä kävin Kauniissa odotuksessa 6+1, ku verenvuotoa. Syke ei näkynyt vielä, mutta näkyi. ettei ole tuulimuna ja, että raskaus on oikeassa paikassa. Hinta 89 euroa, hyvät laitteet ja kätilö osasi hommansa ja potilaan kohtaamisen.

Eilen kävin lääkärillä Femedassa, kun halusin yllättää mun luottolääkärin. Jatkossa aion mennä Kauniiseen odotukseen. Perhe Artetta on myös kehuttu.
 
Missä olette käyneet varhaisultrassa, onko ultraaja ollut kätilö vai lääkäri? Hintaerothan noissa näyttää olevan aika merkittäviä.

Täällä vasta 5+0 menossa, mutta varhaisultra kyllä tuntuisi tarpeelliselta että tiedetään missä mennään. Sen jälkeen ehkä uskaltaisi jo lähisuvulle kertoa. Ollaan tosi tiiviisti tekemisissä sekä miehen että mun vanhempien kanssa, ja tuntuu aika vaikealta pitää asiaa piilossa.

Ilmeisesti jo heti 7-viikon alussa voi varhaisultrassa käydä?
Syke näkyy varmimmin 7+0;sta eteenpäin.
 
Ihana kuulla 🥰

Vielähän tässä saa jännätä, mutta kaikki oli hyvin ja syke näkyi. Siellä se pieni papu kasvaa.

Öttimönkiäinen ja 7+6
Ihanaa, onnea sykkeestä!kiinnostaa ainakin. että minkä vahvuinen syke sulla näkyi?päivissä ja mitoissa oot edellä.

Täällä syke 146 ja pituus 10,55 mm. Jostain keskusteluista luin, että poikalapsen syke olisi alhaisempi kuin tytön, mutta tiedä sitten.
 
vierailija
Missä olette käyneet varhaisultrassa, onko ultraaja ollut kätilö vai lääkäri? Hintaerothan noissa näyttää olevan aika merkittäviä.

Täällä vasta 5+0 menossa, mutta varhaisultra kyllä tuntuisi tarpeelliselta että tiedetään missä mennään. Sen jälkeen ehkä uskaltaisi jo lähisuvulle kertoa. Ollaan tosi tiiviisti tekemisissä sekä miehen että mun vanhempien kanssa, ja tuntuu aika vaikealta pitää asiaa piilossa.

Ilmeisesti jo heti 7-viikon alussa voi varhaisultrassa käydä?
Kannattaa kysyä omasta neuvolasta, että löytyykö ultraa. Täällä oli. Ja tiedän muitakin neuvoloita, joissa on ja tekevät varhaisultran.
Meidän neuvolatäti sanoi, että ultrataan vaikka joka kerta, jos se mieltä auttaa rauhoittumaan.

Chiarina46: En kysellyt sykettä, koska sen kuulin niin selkeästi. Ultrattiin vatsan päältä, koska alakautta ei saa näkyviin mulla. Isohkolta se näytti ja sopivalta vkoihin nähden. Syke oli vahva.
Omalla kohdallani kumoan tuon syke-ennusteisen sukupuolen. On molempia (sukupuolia siis) aiemmin ja sykkeet heitteli samoissa kaikilla. :)

Öttimönkiäinen
 
Luin myös, että ainakin Helsingissä on avoimia neuvoloita, joihin voi mennä ilman ajanvarausta tiettynä päivänä ja aikana. Ultraa siinä ei taida olla, mutta sitten vähän myöhemmin voidaan mitata vauvan sydänkäyrää ja painoa ja sieltä voi saada mm. influenssarokotuksen.
 

Yhteistyössä