Tänään käytiin
3 kk neuvolassa , tai no maanantaina tulee 3 täyteen. Saatiin
rokote, vauva itki, mutta ei niin kauheesti. Puolet vähemmän kuin silloin jos joutuu turvakaukalossa viettää aikaa... Pituus oli jo 61,3 ja paino 6800 g. On kuulemma ottanut jo hyvinkin täysaikaiset kiinni.
Kiinteestä ruoasta jo jutteli, vaikka ei siihen kehoittanutkaan. Meinasin kyllä imettää lähelle 6 kk ikää, jos ei nyt mitään satu, että tarvis muuta ruokaa ennen tarjota. Täällä siis mennään
pelkällä imetyksellä , paitsi ei aina olla menty. Kun alussa ei saanut imettää ja sairaalasta kotiutumisen jälkeen muutamana päivänä annoin lisäksi korviketta ja omaa maitoo pullosta. Mutta nyt imetys sujuu. Välillä piti kyllä imettää ja imettää vaan. Nyt muutamana päivänä on kerrat jo vähän harventunut. Aika kauan noi imetyskerrat kuitenki kestää, vauva kun on tuollainen hidas syömään. Mutta aikaahan mulla on, ei ole muita lapsia täällä, eikä edes eläimiä...
Mä oon jo vähän yrittänyt alkaa
kuntoilee . Huomaa, että aika huono kunto on. Jospa se tästä. Paino on muuten pudonnut 2 kiloa sitten jälkitarkastuksen.
Onhan noita kiloja mistä lähteäkin...
Päivärytmi on meillä jonkinlainen, se nyt kuitenki häiriintyy millon mistäkin. Mutta yöunille mennään suurinpiirtein 20.00 ja herätään 8:lta. Yöllä vauva nukkuu hyvin, ehkä jotain 2-3 kertaa imetän, joskus voi olla neljäki kertaa. Nukutaan samassa sängyssä, niin mun yöunet ei kauheesti siitä häiriinny. Mulle olikin kova yllätys se, ettei mä ookaan niin väsynyt! Ehkäpä jopa oon paljon pirteempi kuin ennen. =) Päiväunet on melkoista pätkää, joskus ne saattaa kestää korkeintaan vartin, joinakin päivinä jopa tunnin. Pari tuntia on ennätys viime aikoina. Mutta vaunulenkille on vaikea lähteä, koska vauva ei nukahda liikkuviin vaunuihin! Ja herättyään viihtyy siellä korkeintaan 10 min. Mä en oo saanu vieläkään asennettua vauvaa tuohon manduca-kantoreppuun. :| Kun se asettelu kestää, kun en oo saanu niitä säätöjäkään kohdilleen, niin vauva sit hermostuu aina siihen. Ja ku mä en tiiä, tuleeko jalat sisä vai ulkopuolelle, kun ne ei mee kumminkaan hyvin.
Ihania nimiä olette vauvoille antaneet! Hyviä ristiäisjuhlia vaan kaikille, kellä ne vielä edessä! Meidän ristiäisistä tuntuu olevan jo ikuisuus. No, onhan niistä kuukaus.
Meidän
mahavaivat on ihan selkeesti jo melkein loppu! =) Yks yö oli aika hankalaa ja se kai johtui jostain mun syömisestä, veikkaan sipulia ja jätänkin sen nyt vähemmälle... En oo antanu niitä disflatyl-tippojakaan varmaan kuukauteen enää. D-tippoja annan ja niitä Rela-tippoja.
Mä oon alkanut jo miettii
vauvauintia. Jos syksymmällä menis. Onko muut aikonut mennä?
Oikein mukavaa viikonloppua!
s-anttu ja suloinen 3 kk :heart:
Mä en muista kenen vauva oli sairas ja oli ehkä joutumassa sairaalaan, mutta hänelle kuitenkin pikaista paranemista! :hug: