*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Raffel ai että sun pitäisi vielä kouluun hakea :LOL: :D
Mulle työkkärintäti laittoi työnhaun suoraan äippäloman alkuun ja sanoi et ei enää minuu häiritä :D
Toki,onhan tässä vielä ens kuun loppupuolelle aikaa,jos joku mut siksi aikaa töihin huolii,saa nähdä :whistle:
 
Moikka kaikille

En olekaan aikoihin kirjoitellut kun töissä ei ehdi ja kotona oli kone sökönä. Ja oikeastaan on alkanut ottaa koko raskaana olo välillä niin pahasti päähän, että KaksPlussan lukeminen on ollut aika pannassa.

Tänään on sitten itketty lohduttomasti koska soitin neuvolaan kysyäkseni toisen sokerirasitukseni tulokset. Ekalla kerralla (joskus joulukuussa) pääsin leikiten läpi, nyt jäin sitten kiinni. Tunnin kohdalla mitattu arvo oli 12,5 kun saisi olla kuulemma kymmenen. Ottaa niin pahasti päähän ja turhauttaa kun muutenkin koko odotus on ollut yhtä ahdistusta kun neuvolatäti on ajanut hermoheikoksi. Hyvä kun uskallan syödä mitään ja neuvolaan meno itkettää aina jo kaksi päivää ennen varattua aikaa. Noh, nyt sitten kaikki tämä itsensä kiusaaminen on johtanut siihen, ettei herkkujen välttelystä ole ollut paljoa hyötyä kun kuitenkin on arvot koholla.

Huomenna menen aamusta ravitsemusteraeutille jolle neuvolan terveydenhoitaja on patistellut vittumaisuuteen asti. Perjantaina on toka lääkärineuvola ja siellä kai saan sitten sen verensokerimittarin kotiin. Ottaa vaan niin päähän! Kaikki meni niin hyvin ja nyt sitten tämä. Olishan se ollutkin liikaa pyydetty, että olisin selvinnyt koko hommasta kunnialla.

Neuvolan täti oikein kuulosti voitonriemuiselta kun pääsi sanomaan, että arvot on koholla. Ekalla kerralla meni vaikeaksi kun eivät olleetkaan vaikka hän oli varma, että näin ylipainoisella olisi.

Niin ja hmm, nyt menossa 26+2 ja koko odotuksesta on toistaiseksi tullut vajaat puolikiloa painoa lähtöpainon päälle. On todella kiusattu olo neuvolan suunnalta. :(

tuokio ja pikkukaveri 26+2


 
tuokio otahan nyt iisisti :hug: Mullakin se tunnin raja-arvo oli päälle 11,kun piti olla 10. Ylipainoa mullakin nyt on,kun raskauden aikana on tullut varmaan 15kg :kieh: :ashamed:
Mutta nyt ruokavalion ansiosta on kilon verran tippunut painoa 2 viikossa ja olokin on virkeämpi,tosin kyllä mä vähän viime viikonloppuna repsahdin herkkuihin :ashamed:
 
voihan kerpele sentään.

Sain iltapäiväkahvit keitettyä ni eihän siitä juomisesta sit meinaa tulla mitään kun alkoi armoton korvennus ylävatsassa :$ kaameen närästyksen heitti päälle :/

Bad Virgin Sun ruokaohjelmaa piti kommentoida sen verran että ei kuulostanu pahalta ollenkaan! :eek: Mun mielestä jopa herkulliselta ja tosi isoilta määriltä, varsinkin nuo leipäviipaleet vielä ruoka-annosten lisäksi. Mä syön tällä hetkellä vähemmän mitä siinä sun listassa luki, ja ihan samanlaista ruokaa. Ja silti mun paino on noussut jo yli 10 kg :snotty:

Hengästyttekö muut yhtä helposti kuin minä nykyään? Ei tartte kun rappuset nousta yläkertaan ja jo puuskutan. Sydänkin hakkaa tuhatta ja sataa moisen rasituksen jälkeen :/
Mun mitatki on tällä hetkellä enemmän ku koskaan, 160 cm/80 kg.... tämän painoinen olin viimeksi nelosesta laitokselle mennessäni, ja nyt ehdin tähän kerätä massa vielä varmasti sataan kiloon asti :ashamed:

Verenpaineeseen piti kommentoida, että mulla on ollu ihan alusta asti ( ja normaalistikin ) tosi alhaiset paineet. Siksi en vielä ole pyörtyillyt kun tavallaan ovat aina olleet alhaalla. No, meninpä sitten viime ke aamuna neuvolaan, eka terveydenhoitajalle ja sitten lääkärille. Ehdin istua reippaan kävelyn jäljiltä tuskin 5 min, kun jo pääsin terkan huoneeseen. ja eikun EKANA mitataan verenpainetta :headwall:

"kappas, nyt sun paineet on kyl vähän koholla"
ja minä siihen että
"joo, istuin vasta hetki sitten alas käveltyäni tänne, voitaisko mitata hetken päästä uudestaan?"
no, otimme sitten hemoglobiinin siinä välissä ja heti uudestaan verenpainemittarin kimppuun |O
Sitten lääkärin luokse joka myös ekana tokaisee, että raskauden alussa mitatut verenpaineet ei voi millään pitää paikkaansa, koska ne on niin alhaiset.
Ja minä siihen että kyllä voi, mulla nousee raskauden aikana maksimissaan normaalille tasolle.
Ja siihen lääkäri että no, se näyttää tekevän sen nyt kun sun paineet on näin koholla. Jumankaut kun mulla meinas siinä vaiheessa keittää yli |O
Selitin sitten uudestaan lääkärille, että ne paineet on mitattu heti rasituksen jälkeen, mulla pulssikin oli yli 100, vaikka normaalisti 70-80 luokkaa.

Seuraavalle neuvolakäynnille varaankin sitten aikaa siihen istumiseen ennen mun aikaa.

Kahvi on hyvällä tahdonvoimalla kohta juotu, saa nähdä närästääkö kohta entistä enemmän :whistle:

Sain muuten vihdoin vietyä postiin liitteet palkasta mun äitiysraha-hakemukseen. Pask*nta koko äitiyspäivärahassa on et ne miinustaa lasten kotihoidontuesta ihan s**tanasti sen takia :headwall:
Eikö ne tuet pitäis pitää erillään??? eikä mitään miinustella.

Ls & 28+2

 
no,niin,reissu on tehty ja pitäis olla rentoutunut äiti täällä...mutta,mutta...hermot on kuin viulun kielet...onko kenestäkään muusta tullut hermorauniota? Kyllä taas kirosanat tällä äidillä lenteli,kun esikoinen veteli raivareita vaatteidensa kanssa...ja mä kun harvoin noidun lapselle,ni nyt tuli kyl koko varastollinen ...juu,saa myöntää mulle vuoden äiti tittelin :headwall:

Muistan kyllä,kun odotin esikoista niin ukko silloin sanoikin,et kun ei emännästä tiedä et millä tuulella se on kun selkänsä kääntää,kun heman on hermot tiukilla...sit äsken lapsi tuo piirustuksen jossa oli anteeksi pyyntö,kun kiukutteli ja sit mehulasin ja leivän tälle hyvälle äidille :headwall:

On nuo liitoskivut niin valtavia ja issias kaupan päälle,et ei ees kävelylle pääse lepuuttaan tunteitaan...mahtava möllöttää täällä neljän seinän sisällä...pikkusen taas mieliala matalalennolla...

Muutoin kait täällä on kaikki OK.Automatka(300km) alkoi olla jo aika tuskaista....En tiedä sit kärsiskö nahoissaan(selässään) vielä kerran tuon matkan ,kun tutut on vuokranneet mökin ja sinne matkaa samaset 300km...neljän viikon päästä pitäs mennä sinne...tai jos säästäis ja remppais nuo kaks makuria ensin ja katsois sitten jääkö rahaa lähtä mihinkään...

Oon vatvonu tuota turvakaukalo asiaa suuntaan ja toiseen ja tullu nyt siihen tulokseen,et mä taidan tyytyä siihen ei jalustaan kiinnitettävään malliin.onkos joku bongaillu netistä kivoja kaukaloita?laittakaahan linkkiä...

Mut mä koetan jos tuo mun kiukkumiukku esikoinen lähtis mun kans ulos kokeileen pyöräilyä,kun vihdoin ois sulat pyörätiet...

Terkuin :Ryhis ja Seppo 28+0 poks poks
 
Tervetuloa kahden-pojan-mamma ja Tilsa!! :flower: :wave:
Levis juu, kyllä täällä puuskutetaan normaalia enemmän, ihan tavallisesta kävelmisestä saa tosissaan hengitellä, kun tuntuu, ettei mikään happimäärä riitä.
Eläkä nyt tuon painon kanssa stressaa...

Tähän väliin voisin kertoa elävästä elämästä "mukavan" jutun, tuohon painoon ja raskauteen liittyen. Lukekaa, ken painon kanssa taistelee :attn:
Eli kaveri sai suht peräperää kaksi lasta, ja hän tosissaan toisen raskauden lopulla paino melkein 100kiloa, pitkä ja rotevatekoinen nainen. Hän oli sit miehelleen itkeny, että hän on ihan kamalan painava. Mies sitten hyvä hyvyyttään oli lohduttanu kaveria, että elä nyt, kun saat vauvan synnytettyä, niin tippuu se paino tuonne 96kilon tietämille, vähintään :xmas: Ei siis mies kovin hyvin onnistunu lohdutus-yrityksessä... :kieh:

( . ) Mun nivuset, ja häpyliitos |O Puoleen päivään asti menee ihan jees, mutta sen jälkeen sit onkin niin kipee koko tuo ko alue, että oikeesti, jos nää ei YHTÄÄN helpota ennen synnytystä, niin mä tulen hulluksi! 11 viikkoa vielä la:an, en kestä! Nytkin pitäis lähtee illaksi tytön kans päikälle perheiden ulkoiluiltaa viettää, ja mä taas kävelen niin kun ankka, millä on jaska pöksyssä :ashamed:
Mä antaisi vaikka vasemman pikkusormeni, jos
a ) tulis tässä raskaudessa semmonen päivä, ettei koskis tai pakottais KOKO PÄIVÄN aikana mihinkään kohtaan kroppaa
b ) saisin tän raskauden aikana nukkua vielä yhden yön heräämättä, ja että sen yön jälkeen olis aamulla levänny ja virkeä olo
:kieh:
Sisu ja Minni
 
Tervetuloa vain teille uusille! =)

Täällä on sitten juuri pistetty ensimmäinen insuliiniannos :| Kävin hakemassa tarvikkeet ja ohjeistuksen äippäpolilta ja vihdoin pääsin kotiin. Sokerirasituksen vältin, koska siihen ei kuulemma ole tietenkään mitään järkeä mennä kun insuliinitkin on jouduttu ottamaan jo käyttöön.. Aika ahdistavaa on ollut kulunut viikko kun tuntuu, että koko ajan pitää kytätä syömisiään ja sen jälkeen kelloa, että muistaa mitata sokerit oikeaan aikaan.

Aika jännä tunne tuli muuten tuolla polikäynnillä. Vastaanotolla oli hurjan paljon odottajia: olo oli kuin olisi ollut aivan eri maailmassa kuin tavallisesti, kun kaikilla vastaantulijoilla oli melkoiset pallovatsat :D

Toinen kumma tuntemus tuli siitä, kun hoitajan kanssa ei meinattu löytää yhtään tyhjää huonetta, jossa olisi voitu katsoa insuliinin aloitukseen liittyvät ohjeet ja päädyimme sitten synnytyssaliin. Siellä oli kovin tutun näköistä, mutta nyt hiukan kouraisi vatsanpohjasta se, että ihan pian taas olen siellä tositoimissa :eek: Synnytyksistä on jäänyt aikaisemmilta kerroilta kyllä hyvät kokemukset, mutta on se silti sellainen tilenne, jota ei voi etukäteen juurikaan valmistella.. Ja synnytyssalin näkeminen muuten kuin kivuissa oli jotenkin erilainen kokemus sinällään ja huomasi siellä olevan asioita, joita ei aikaisemmin ole huomannutkaan. Vaikea sitä on toisaalta toisille selittää...

-maranooka & prinsessa 26-
 
Heippa taas pitkästä aikaa!
Kauheesti ootte saanu aikaan kirjoitettua enkä nyt jaksanu lukea kun vikan sivun.
Kiva et edelleen löytyy uusia joukon jatkoks! Miten ootte malttanu pysyä taustalla/poissa näin kauan? :O

Aamulla oli neuvola johon piti mennä kävellen, mutta kolmannen vessahädän takia heräsin 4.30 enkä saanu unta ennen ku 6.30 ja olin niin silmät ristissä siitä tunnin päästä et päätin levätä viel 30 min ja menin autolla. :)

Painonnousua oli VAAN 167 g/vko, mikä on enkka tähän mennessä!
Turvotus +/-
RR 118/76
Sokeri pissassa ++ (mikä johtu ilmeisesti 4.30-6.30 välisenä aikana syömästäni pannarista mansikkahillolla)
Hb 112 ja rautaa jatketaan
Sf-mitta 27
Syke 145
Liikkeet ++

Sain myös lähetteen fysioterapeutille ja käskyn käydä psykologin luona aiemman masennuksen johon en silloin saanu hoitoa loppuun asti ja tänhetkisen alavireisyyden takia.
Sosiaalinen elämä kun on ollu lähellä nollaa viime aikoina sairastelun ja selkäkivun takia. :(

Raivoamisesta joku puhui, täällä pinna kireällä kanssa tosi ison osan ajasta! Varsinkin työpäivinä kun selkää särkee julmetusti ja työpaikan ihmiset ottaa päähän (60+ aviopari joka on tapoihinsa ja juttuihinsa kangistunu). Sit pari iltaa menny siis raivotessa ja itkiessä vuorotellen. Ja sit pienet torkut lopulta autto. Mut hormonihirviö olen kai..

Pe olis aika hierojalle jos se auttais näissä selkäkivuissa, sitä odotellessa!
:)

Cranyo ja Tuutikki 28+6
 
heissan taasen!!

tervetuloa uusille munkin puolesta! :)

mulla oli eilen sitten taas kontrolli sen istukan suhteen ja niinhän se sitten on että se ei ole noussut pois kohdunsuun päältä ja nyt oli siis 2 cm päällä.. joten sanoi sitten lääkäri että viim. viikolla 37 sitten olis se sektio.. elikkä mun ei sitten tarvii sinne ihan kesäkuulle odottaa että saan nyytin syliin mutta oisin kuitenkin ehkä mieluummin synnyttäny alakautta, mutta nyt sitten ainakin saa sen päivän tietää jo etukäteen koska tää syntyy...

onko teillä muilla ollut tällänen tilanne aikasemmissa raskauksissa?
lääkäri sanoi että jos alkaa vuotaa verta tai supistella niin heti pitää soittaa sairaalaan, mutta kotiin tultua tajusin että ei ollu puhetta että kivuliaista supistuksistako pitää soittaa vaiko ihan kivuttomistakin, siis jos tulee tiheemmin..
onko ollu paljon vuotoa sitten loppuvaihessa? lääkäri siitäkin mainitsi että varmasti alkaa vuotaa verta jossain vaiheessa joka tapauksessa ja sitten joutuu ihan vuodelepoon...

vauvan painoarvio oli 990g elikkä pikkasen pienempi viikkoihin nähden eli ainakaan vielä ei oo sitten mun sokerit vaikuttanu :D mikä ihme siinä on että muuten kyllä on melko helppoa olla mässäilemättä herkkuja mutta varsinkin sitten sokerien mittauspäivinä on niiiiin vaikeeta...

joko teillä on kaikilla kaikki kappeet vauvalle hankittuna? me viimeviikolla käytiin ne vaunut kattomassa ja varattiin ne ja nyt ootetaan vaan että ne saa sen turvakaukalon että maksetaan ja haetaan kaikki samalla kertaa sieltä liikkestä. pinnasänky ja hoitopöytä on jo katottuna mutta pitäisi lähteä ne ostamaan tuolta 200km päästä, äippäpakkaus tuli viime viikolla ja vielä pitäisi sitten ostaa pieniä vaatteita nyt kun tietää että melko pieni on kun syntyy...

hengästymisestä oli puhetta, mä kans hengästyn aivan mielettömän helposti, välillä ihan ärsyttää kun tuntuu että on hengästyny koko ajan.

mä en vielä tunne itteeni hirmuseks norsuks,koska munlla ei oo mikään aivan valtava masu... painoa on nyt tullu varmaa jo se 10 kiloa, kotona ei kylläkään oo vaakaa niin en tiedä tarkalleen mut eiköhän se kymmenen kiloa oo menny rikki..

huomenna neuvola, jos vaikka saisin sinne neuvolalääkärille myös sitten ajan kun en oo sielläkään vielä käyny.. onko siinä muuten joku tietty viikko mihin mennessä pitäis olla käyny siellä?

m-m 28+3
 
ja sitähän mun piti myös kysyä että millonka te ootte meinannu vaihtaa kesärenkaat autoon? mä luulen et täällä itä-suomessa saa oottaa kyllä vielä jonkuu viiko ennen kun uskaltaa vaihtaa.. mitenkäs se lain mukaan menee? koska saa aikasintaan vaihtaa?
 
mansikka-maija voi kurja, ettei se istukka ollu noussu. :/ ihanaa huolenpitoa lääkäri kyllä osoitti, ja ohjeisti tulevan varalle. soitteleppa ihmeessä perään jos supistusasia vaivaa, ei hänellä varmaan mitään sitä vastaan ole =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Raffel ai että sun pitäisi vielä kouluun hakea :LOL: :D
Mulle työkkärintäti laittoi työnhaun suoraan äippäloman alkuun ja sanoi et ei enää minuu häiritä :D
Toki,onhan tässä vielä ens kuun loppupuolelle aikaa,jos joku mut siksi aikaa töihin huolii,saa nähdä :whistle:
Samat täällä et työkkärin täti laitto äippäloman alkuun työnhaun voimaan =)

Ja ainiin

Oltiin sitte suomisoffalla sänkyostoksilla niin myyjä ihaili mun mahaa ja kysyi "Millonkas on laskettuaika?" Mä siihen et kolmisen kuukautta vielä aikaa niin tää rouva heti "Herrajumala, ja nuin iso maha!! Kaksiko sieltä tulee?!? Minäkun luulin että tässä tai ens kuussa synnytät jo!!" ja kaikenlisäksi "Sulla on varmaan kamalat selkäsäryt TUOMMOSEN mahan kanssa!!"

Mä en tajua! Onko mun maha sitten kasvanut jo lopullisiin mittoihin :LOL: EN USKO!! Ja ite en ees isona pidä koko mahaa :LOL:



kleo :heart: sara 26+6
 
Onneks huomenna pääsee neuvolaan ja hempan mittaukseen,, mä oon nytnpari kk syönyt Obsidania pari tabua pvssä, ja on nyt alkanut uudestaan väsytää ihan kamalasti.. Nukun joka pv parin tunnin päiväunet ja sen jälkeen onkin sitten kovin tuhnu olo loppuajan,, :/

Me ei mienata kesärenkaita vaihtaa ihan heti kun pääsiäisenä lähdetään ajamaan Saariselälle,, kuinkahan tää mamma istuu autossa sen reilu tuhat kilometriä
suuntaansa :whistle:

Nyt ulos ja hiihtämään kun vielä kykenee siihen täällä Espoossakin,,
siis mä en todella hiihsä mutta lähden perheen seuraksi, kun taloon tuli siivoojat :p :wave:

Piltsu ja Nestori 26+5
 
Onpas täällä monenlaista ongelmaa ollut, kaippa aletaan jo olemaan niin loppuraskauksissa että rupeaa monenlaista kremppaa jo tulemaan.

Kleon vatta ei kyllä mitenkään erityisen iso ole, oikein hyvä. Toi kommentoiminen on joillekin vaan NIIN TÄRKEÄÄ, milloin liian iso, milloin liian pieni maha.

Täällä kaikki oikein jees, tytteli pitää älyttömiä jumppiaan ja tönimisiään tuolla masussa, ihan kun yrittäisi porautua jotain kautta ulos. Mahan päältä tuntuu tosi hyvin, vaikka bmi ylitti kyllä 25, todennäköisesti pitää vaan odottaa vielä pari viikkoa niin sitten "kaikki" tuntee liikkeet päältäkin, tietysti riippuu vähän vauvan asennosta.

Sokerirasitukista, niin millä syillä joutuu uudestaan siihen? Olin nyt viikoilla 26 tai jotain ja kaikki oli oikein hyvin (jouduin siis sen takia kun bmi 26) eli pitääkö mun varautua meneen sinne uudelleen ELLEI mitään ihmeellistä tapahdu?

Töissä kaikki jees, tänään en ollut läheskään niin väsy kun eilen. Laskin just että noin 20 työpäivää vielä olis, ei kovinkaan paljon...

kekkeri 29+3
 
Mitenkäs teidän miehenne eli siis "tulevat isät" aikovat pitää isyysloman?Mieheni tahtoisi aloittaa niin että isyysloman ensimmäinen viikko alkaisi viikkoa ennen laskettua aikaa ja siitä ne loput kaks viikkoa..Sanoin ettei välttämättä tarvitse aloittaa niitä viikkoja kun silloin vasta samalla viikolla kun laskettua aika on..Mutta kun hän ei kuulemma pysty olemaan tai muutenkaan keskittymään töihin jos joutuu miettimään koko ajan töissä että jos kuitenkin alan synnyttämään silloin justiinsa kun hän ei ole kotona..

Eli mites teillä muilla tai miten te suosittelisitte loman pidettävän...?

Masuha & Piskuinen 27+0 :heart: (Uus viikko alkoi!)
 
Ollaanpas täällä ahkeria kirjoittelijoita..
Itse jouduin sairaslomalle täksi viikoksi. Verenpaineet kohosi ja en saanut niitä kotimittauksessa millään laskemaan, joten maanantaina otein yhteyden neuvolaan. Neuvolassa ne paineet olikin sitten 174/117, ja proteiinia pissassa +-++, joten ei muuta kuin päivystys lähete äitiyspolille diagnoosilla raskausmyrkytys?. Neuvolan verenpaineet näyttää mulla aina liikaa, kärsin ns. valkotakki verenpaineesta, mutta kotonakin tuo alapaine oli sunnuntaina 105 ja maanantaina 95-100. Itkuhan neuvolassa siitä pääsi kun testit näytti huonoja lukemia, ja neuvola täti sanoi että vauvalla on ihan hyvät mahdollisuudet selvitä hengissä nyt, mutta olisi hyvä että pari viikkoa voitaisiin viivyttää vielä kun jossain tällaisissä tapauksissa ne joutuu kuulemma käynnistelemään synnytyksiä. Ei ollut yhtään helpottavaa kuulla tuollaista.
No äitiys polilla käytiin, Kätilö laittoi makaamaan kyljelle pariksi tunniksi ja verenpainetta mitattiin kymmenen minuutin välein. Aika hyvin se levossa kuitenkin laski. Kokonaisuudessaan arvot oli 177-131/107-91. Eli liian korkeat, eli seurattavat. Pissassa oli edelleen proteiinia. Nyt ollaan sairaslomalla tämä viikko ja koitetaan levolla hoitaa tilanne kuntoon. Ensi viikolla töihin ja sitä seuraavalla viikolla uudestaan äitipolille. Tietenkin jos paineet kotimittauksissa edelleen nousee kamalasti niin polille yhteys aiemmin.
Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin. Liikkuu ahkerasti ja oli ultrassa kasvanut hyvin. painoarvio oli noin 830g. Vaikeaa oli saada mitattua kun liikku kokoajan ja sitten sai vielä hikan siihen päälle.
Tosissaan meinasi säikäyttää tuo tilanne, mutta onneksi kaikki näyttää jo vähän paremmalta. Tuntuu tyhmältä olla tuollaisen syyn takia saikulla, mutta se ei kuitenkaan ole minä vaan pedro jonka takia pitää ottaa nyt iisimmin. Että tällaista tänne.

Tiikeri ja pedro 27 tasan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Mitenkäs teidän miehenne eli siis "tulevat isät" aikovat pitää isyysloman?Mieheni tahtoisi aloittaa niin että isyysloman ensimmäinen viikko alkaisi viikkoa ennen laskettua aikaa ja siitä ne loput kaks viikkoa..Sanoin ettei välttämättä tarvitse aloittaa niitä viikkoja kun silloin vasta samalla viikolla kun laskettua aika on..Mutta kun hän ei kuulemma pysty olemaan tai muutenkaan keskittymään töihin jos joutuu miettimään koko ajan töissä että jos kuitenkin alan synnyttämään silloin justiinsa kun hän ei ole kotona..

Eli mites teillä muilla tai miten te suosittelisitte loman pidettävän...?

Masuha & Piskuinen 27+0 :heart: (Uus viikko alkoi!)
Oon aika varma ettei isyyslomaa voi aloittaa ennen kun vauva on syntynyt. Me otetaan ne vasta sitten "joskus" ne isyyslomaviikot. Mies on nyt hoitovapaalla huhtikuun loppuun asti ja sitten menee töihin. Heinäkuun alussa sillä alkaa kesäloma ja ottaa noi kolme viikkoa sitten loman perään, eli on lomalla heinä ja elokuun.
Pärjään kyllä vastasyntyneen kanssa kotonsalla, noin tosta hyötyy eniten koko perhe (ja mies saa pitkän lomaputken kesällä) ehkä ottaa yhden jonkun vapaan siihen kun synnytys on mutta ei muuten.
kekru
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Mitenkäs teidän miehenne eli siis "tulevat isät" aikovat pitää isyysloman?Mieheni tahtoisi aloittaa niin että isyysloman ensimmäinen viikko alkaisi viikkoa ennen laskettua aikaa ja siitä ne loput kaks viikkoa..Sanoin ettei välttämättä tarvitse aloittaa niitä viikkoja kun silloin vasta samalla viikolla kun laskettua aika on..Mutta kun hän ei kuulemma pysty olemaan tai muutenkaan keskittymään töihin jos joutuu miettimään koko ajan töissä että jos kuitenkin alan synnyttämään silloin justiinsa kun hän ei ole kotona..

Eli mites teillä muilla tai miten te suosittelisitte loman pidettävän...?

Masuha & Piskuinen 27+0 :heart: (Uus viikko alkoi!)
Niin vielä, tosi harvoin synnytys menee niin nopsaan ettei mies ehtis töistä mukaan. Ainakin jos ekaa odottaa niin tosi harva siitä ihan parissa tunnissa selviää, joten mies ehtii moneen kertaan tulemaan kesken kaiken töistä. Jos miehes aloittais viikon ennen la niin ihan hyvin olis mahdollista että hän olis pitänyt koko loman ja vauva syntyis vasta sitten...Yleensä töissä joustetaan niin että voi aloittaa loman heti kun vauva syntyy (tai ainakin pääsee synnytykseen mukaan) tai parin päivän päästä siitä. Moni aloittaa loman vasta kun äiti ja vauva pääsee sairaalasta kotiin, sillä siellä ollessa ehkä tavallaan menee lomapäivät "hukkaan" mutta nää on mun mielipiteitä =)
 

Yhteistyössä