*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Mutta tämmöistä...meillä on tänään edessä tarjouksen teko asunnosta ja nyt jo jänskättää ihan älyttömästi et miten käy...elämämme ensimmäistä omaa asuntoa ollaan ostamassa ja ollaan hieman huuli pyöreänä koko prosessista.
peukutukset että tarjous menee läpi! b=)d
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Hs: musta ei ois synnyttämään yksin...siis toki jos jotain sellaista kävis et mies ei jostain syystä pääsisi mukaan niin sitten on mentävä niillä eväillä mitä on, mutta jotenkin kaipaan jotain seuraa sinne saliin.
Jeps1 + pulla
Tätä peesaten. Mies on tän saattaanu alulle tän raskauden, niin saa olla kyllä mukana loppuun asti!! :kieh: No ei vaiskaan, mies oli niin isona apuna ja tukena esikoisen synnytyksessä, että en halua tätäkään lähteä yksin pakertaa. Tai en minä kyllä ole edes siltä kysyny, et haluaako se tulla mukaan :eek: :LOL: Oletan, että haluaa!!
Hs, aiotko sit pyytää jota kuta muuta mukaan? Jotain kaveria vaikka? Jos mies ei pääsis mun mukaan, ja joku muu pitäis kysyä, niin tässä maailmassa on vaan 1 ihminen, jota voisin pyytää... En vois kuvitellakaan, et esim. mutsi siinä seisois vieressä töllistelemässä. Ei kiitos.
se vaan ilmoitti ettei haluu mukaan..ja sanoin sitten että selvä. emmä ny viitti pakottakaan sitä mukaan. en varmana itekkään menis ellei ois pakko. :whistle:

en usko että pyydän ketään mukaan. enköhän pärjää hyvin itekkin. onhan siellä kätilökin..ehkä jopa kaks. :D harmittaa vaan kun ei oo kukaan jakaamassa sitä hetkeä kun beibi on jo maailmassa. :| kai mä soitan sille ja ilmotan kun homma on ohi. tai sitten en. :kieh: :saint:
 
Sisu jospa se vauvan asento vaan vaikuttaa sun oloihin,tiedä häntä :/ :hug:

Onneksi mulla noi rauta-arvot nousi viime neuvolakertojen välillä ja mun ajoittaiset väsymykset tossa aiemmin varmaan johtui siitä kun verensokeri pompsahteli miten sattuu,nyt on jo virkeämpi olo,kun on syönyt vitamiinipitoista ruokaa :p

Ja tosta raskaana hehkeänä olosta,muutenhan mun olo on ollut mitä mainioin ,mutta tuo paino nousi nopeaan tahtiin niin on vähän norsufiilikset :snotty:

Mies tulee mukaan synnytykseen,oli se sitten minkälainen porsas tahansa :kieh: :whistle:

Kohta pitäis lähtä verovirastoon lasketuttaan veroprosenttia,mulla on nyt liiton rahoista mennyt 28% veroa ja vissiin ne lykkää saman prosentin tolle äitiyspäivärahallekin, perkule :headwall:

BV ja P 29+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Mutta tämmöistä...meillä on tänään edessä tarjouksen teko asunnosta ja nyt jo jänskättää ihan älyttömästi et miten käy...elämämme ensimmäistä omaa asuntoa ollaan ostamassa ja ollaan hieman huuli pyöreänä koko prosessista.
peukutukset että tarjous menee läpi! b=)d
Täältä kanssa b =) d
 
Täällä kans alkupahoinvointien jälkeen ollut mitä parhain raskaus. Tietysti tämä ensimmäinen raskaus on vähän että mitähän tämä tarkoittaa ja mitä taas tämä, mutta ei mitään ongelmia. Varmasti haluan uudestaankin raskaaksi. Onhan niitä supisteluja, kramppeja, vatsakipuja välillä, mut eipä niin pahoja että tarviis valittaa.

Eilen olin sokerirasituksissa, josta tuloksetkin ovat varmaan tulleet, mut en oo jaksanut soitella. Ja ensi viikon torstaina on se ultrakin missä saa taas kurkata masuasukkia :) Hyvillä mielin ultraan. Olen aika varma että siellä on kaikki kunnossa, vaikka kasvukäyrät ei oliskaan ihan normeissa!! Eipä keneltäkään tullut mitään kommenttia edelliseen kirjoitukseeni kun kyselin että onko kenelläkään ollut samanlaista, että ei mene ihan kasvukäyrien mukaan ja mitähän se mahtaa käytännössä tarkoittaa?? Mut enpä siitäkään ole harmissani :)

Poika on nyt kolmatta päivää temmeltänyt mahassa ihan mielettömästi, jopa niin että välillä liikeet tuntuvat jo epämiellyttäviltä. Pääasia että siellä on liikettä. Edellis viikon se nukkuikin kun tukki, ei juuri liikkunut. Välillä tintaa siihen malliin että suorista nyt ittes et mahdun tänne :D

Tänään on hyvä päivä ja otan siitä kaiken irti :heart: :flower: :heart:

Lissuli ja jätkä 28+0 (29+0)
 
Heips kaikille :wave:

Sisu Täällä ihan samat vaivat kun sulla :| Tosi ihanaa, en halua ees kuvitella mitä tää elo on kesän kynnyksellä..

Mun mukaan synnytykseen näillä näkymin lähtee lasteni isän sisko :heart: Koska ei olla lasten isän kanssa oikein missään väleissä kun se on niin itsekeskeinen k-pää :/

Muuten vaan tasasta arkea ja potkujen täyteisiä päiviä =)

MiNiMaM ja tyllerö 28+3
 
Peukutukset Jepsille! Hyvässä muistissa vielä itelläkin syksyltä, kuinka jännää ja hassua oli tehdä tarjous ekasta omasta kodista. Meillä tarjous meni silloin syyskuussa läpi, toivottavasti teilläkin :D

Oloista täällä ollu puhetta. Nyt kun mä tarkemmin mietin, niin täällä olo on oikeastaan tosi hyvä tällä hetkellä. Selkävaivat helpotti (todennäköisesti vauvan asennon muututtua) ja jotain pikkukremppoja lukuun ottamatta fiilikset on plussan puolella. Ei siis valittamista. =) Väsyttää vaan kamalasti ja pitäiskin vaan nukkua enemmän ja kun siltä tuntuu. Onneksi äippäloma alkaa jo kahden viikon päästä.

Sokereista taas: Mä niitä sokeriarvoja olen mittaillu kotona, ja kyllä niissä muutamia poikkeavia arvoja oli. Tosin hyvin pieniä ylityksiä päiväsaikaan, ja niistäkin aina vain se ennen ruokailua otettu arvo on ollut hieman sallittua korkeampi, kun se tunti jälkeen otettu on ollut normaalin rajoissa. Eilen kävin neuvolassa näyttämässä niitä arvoja, ja jatkan mittailua nyt aina 2 kertaa viikossa. Terkka ei pitänyt arvoja kovinkaan huolestuttavina, mutta laittoi nyt kumminkin lähetteen äippäpolille, jossa sitte arvioidaan tarviiko mun mennä sinne näytille.

Muita neuvolakuulumisia:

Painoa tullu lisää 862 per viikko :eek: Ihan huima nousu tässä parin viikon aikana. Nyt on kyllä turvotusta ilmenny, ja sekin merkattiin tällä kertaa plussaksi.

Sydänäänet: n. 130

Tarjonta: RT :D Mä viime viikolla tunsinkin ihan selvästi, kun poika kääntyi poikittaisesta pää alaspäin. Mahan muoto muuttui samalla ja näyttää siltä kuin olisi valahtanu alaspäin. Töissä jo pelottelivat, että poika tulee ulos jo pian. Sitä hermoilinkin muutaman päivän, mutta onneksi ihana neuvolantäti nyt rauhoitteli. =)

Ensi kerralla sovitaan sitte aika siihen kokoarvioultraan. =)

Äippäpakkaus odottelee noutajaansa postissa. JEE! Nyt vaan odottelen miestä kotiin saapuvaksi, jotta saadaan hakea kauan odotettu paketti kotiin. :D

Munkin tarttis mennä laskemaan mun veroprosenttia, mutta ei vaan saa aikaseksi...

MM ja Pepe 29+1 (kyllä nää viikot ihan oikeesti edistyy) :heart:
 
Pirulauta.. Iski silmätulehdus tai näärännäppy tai joku. Saakohan raskaana käyttää antibiootteja tai silmätippoja joissa on antibiooteja. Vai kärsinkö tästä nyt sit seuraavat kolme kuukautta :$ En mä kehtaa mihkää mennä tän näkösenä.

Jeps1 Peukkuja asuntotarjouksen suhteen!!!
 
Hömppä78: Ei ollenkaan kamala, ainoo se ettei saa syödä 12 tuntiin sai mut vähän vihaseks, mutta mää en ainkaan valittanu, et pääsee juomaan pullollisen hyvää kolajuomaa =) , sen verran makeen perään ollaan :D . Ainoo, et perse puutuu sen parin tunnin aikana.

Täällä kans voitu hyvin, lukuunottamatta ekoja raskausviikkoja - oli meinaan niin hirveet kivut, et ei pystyny mitään tekeen. Esikoinen sairastellu koko alkuvuoden, niin ei meinaa päästä pihalle laisinkaan, se harmittaa kovasti. Se oli koko viime viikon korkeessa kuumeessa, pari tervettä päivää välissä ja eilen illalla iski taas kuume ja nuha :( . Käy sitä niin sääliks.. saisinpa olla sen puolesta kipee..

Lammiska 26+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
heip...
kertokaa mulle onko sokerirasitus kamala?, mul ois se huomenna. En tajuu miten pystyn olla 12h syömättä
En mäkään pitäny sitä mitenkään kamalana. Olo pysyi hyvänä koko ajan, ja mäkin itseasiassa tykkäsin siitä sokerijuomasta. Oisin voinu ottaa lisää. :LOL: Ainut paha tosiaan oli se paikallaolo. Mäkin pelkäsin sitä 12h syömättömyyttä, mutta kun illalla oli syöny hyvin puuroa ja leipää, niin jaksoi ihan hyvin aamulla. =) Tsemppiä, hyvin se menee!
 
Hömppä78: Ei tosiaan ollut mitenkään paha se sokerirasitus. Itse olin siinä tänä aamuna ja ihan hyvin meni - ainakin oman olotilan kannalta. Ei tullut huonovointisuutta tms ja se juomakin oli ihan ok makuista, kuin hiukan laimentunutta kokista :) Täällä ne arvot otettiin sormenpäästä, mut tulee kuulemma ens kuussa täälläkin muuttumaan siihen että ne otetaan laskimosta (ilmeisesti on yleisempi käytäntö ). Sitä vaan tässä mietiskelen, että onkohan ne raja-arvot samat sormenpäästä ja laskimosta otetuille.. no, nuo rajathan vaihtelee muutenkin paikkakunnittain, joten ehkä varmistuksen sille saa vasta sit seur. neuvolassa.. Sen tiiän et se 2h arvo oli varmasti ok, mut paastosta ja 1h arvosta en oo niin varma, riippuu nyt sit niistä raja-arvoista mitä ne täällä sit lieneekään.

Täällä on ulkona ollut aivan ihanan aurinkoinen sää. Ihan tekis mieli mennä ulos hiukan yrittään kävelylenkkiä, mut toisaalta siellä on myös hiukkasen liukasta, joten tiiäpä sit uskallanko lähteä.. Koira pitäis silloin ottaa kans mukaan ja kun se on vielä vähän yli-innokas ulkoilija niin tiiä miten päin mä itseni vielä löydän tuolta kadun pinnasta! Jospa menis vasta sit illalla kun on mies taluttamassa koiraa :)

Jeps1:lle peukkuja asuntokauppojen suhteen :) Me jänniteltiin samoja juttuja tuossa vajaa vuosi sitten ja nyt ollaankin asuttu tässä omassa viime toukokuusta lähtien. On se niin paljon kivempi maksaa omaa asuntoa kuin elättää vuokraisäntää :) toki elämäntilanteesta riippuen - eli ymmärrän kyllä niitäkin jotka asuvat mieluummin vuokralla!

Pirtsi80 27+3
 
Siis voi ihanuus mikä asunto on myynnissä Hyvinkäällä...ois edes Tuusulassa niin me oltais varmaan jo muutettu sinne. Aivan mieletön koti...siis ihan ilman nykyisen omistajan sisustustakin.
No nyt vaan pitää ns keskittyä tähän josta ollaan tekemässä tarjousta ja pitää peukkuja ylöspäin. Siinä asunnossa on kans paljon hyvää ja sitten on vielä paljon hyvää tiedossa kunhan saa saunan ja kylppärin rempattua kokonaan. Tosin täytyy toivoa ettei sieltä sitten löydy mitään ylimääräistä...joka hidastaa remppaa. :LOL: mähän kirjoittelen ihan kuin ois tarjous jo mennyt läpi :p

Jeps1+ pulla....viikkoja ja päiviä kasassa yhden päivän verran vähemmän kuin BV:llä, en katsokaas ikinä muista missä mennään :whistle:
 
Lissuli ei mulla ole kokemusta tosta mutta eiköhän kuitenkin kaikki ole hyvin =)

jeps mä taas muistan melko tarkkaan noi viikot,kun esikoista odottaessani sain tietää olevani raskaana vasta yli puolivälin,siinä hötäkässä jäi kyllä viikot laskematta :LOL: :D

Sain sitten veroprossani laskettua kahdella pykälällä eli 2%,jee jee :$

BV ja P 29+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
heip...
kertokaa mulle onko sokerirasitus kamala?, mul ois se huomenna. En tajuu miten pystyn olla 12h syömättä
mä olin siellä just tänä aamuna. se ensimmäinen mukillinen sitä litkua ei tunnu pahalta, mut toinen teetti jo töitä. Ja sit se 2 h kun piti olla oksentamatta :$
Yökin sitten kun kotiin pääsin, ja vasta nyt alkaa olo helpottamaan.
Mä huuhtelin yöllä suuta pahimpaan janoon, ja nielasin myös muutaman ruokalusikallisen vettä :ashamed: aamulla join vajaan mukillisen vettä ennen testiin menoa.

Mulla tota syömättä olemista helpotti ainakin se että söin itseni ihan täyteen ennen kahdeksaa, pidin sellaisen parin tunnin tankkauksen et vähän väliä kävin juomassa tai syömässä. Ja koska tässä vaiheessa ainakin mulla kohtu on sen verran ylhäällä, niin en oikeastaan edes ehtinyt tuntemaan kunnon nälkää ennen tätä aamua. Ja siinä vaiheessa piti jo mennä sinne labraan =)
Hyvin se menee :hug:

Mulla vissiin se sokerihumala aamusella aiheutti tän armottoman väsymyksen loppupäiväksi |O
kaikki pyykit sun muut saa jäädä huomiseksi.

seuraava neuvola olis 2.4, ja sen jälkeen 2 viikon välein, olin ihan äimänkäkenä sille terkalle että "nyt jo?"
Huhtikuu on varattu vauvan tavaroiden laittamiseen =)
Toukokuun 2. päivä mulla alkaa äitiysloma viikonlopputyöstä. Sitä odotellessa! Alkaa töissä oleminen käydä jo ihan työstä.

Ls 28+1 :heart:
 
Tän aamun ultrakuulumiset:

Mimmi oli rt:ssa,oli kaiketi kääntynyt viime yönä kun eilen oli vielä selvästi perätilassa kun potki suoraan kohdunsuulle.Lääkäri sanoi,et lapsivettä niin runsaasti,et mahtuu kääntymään vielä moneen kertaan...Vauveli painoi 1200g,oli noin 100g painavampi kuin edellinen lapsemme,ja hän oli syntyessään 3360g,joten 4d:ssä annettu syntymäpainoennuste 3500g pitänee aikalailla paikkaansa,mikäli syntyy la:n tienoilla.

Vauva liikkui kokoajan niin vilkkaasti,ettei lääkäri ollut saada mitatuksi mittoja :D

A-Mam ja Mimmi r 29+1 :heart:
 
SOKERIRASITUKSESTA, juu, musta se ei ollut yhtään paha nakki, ehkä osin sen takia että sen sai tehdä työaikana =) istua siis ja lueskella kaikki maailman roskalehdet rauhassa, näin perheellisenä sitä ei muuten koskaan tule kahta tuntia tehtyä. Litku ei olis pahaa, mutta tietty tylsä kun se pitää juoda nopeasti. Mulla ei tullut mitenkään huono olo missään vaiheessa ja meillä oli muistaakseni niin että piti olla vähintään 10 tunnin paasto sitä ennen, enkä mä yleensä muutenkaan syö mitään enää kovin myöhään joten ihan sama tuo oli mulle.

YKSIN SYNNYTTÄMINEN, toisen lapsen synnytin yksin kun mies ei ehtinyt paikalle, olis viemässä esikoista isälleen ja mä ehdin olla laitoksella vaan reilut puoli tuntia kun vauva syntyi. En yhtään ehtinyt kaivata miestä ja vikat minsat jo toivoin ettei ehtiskään tuleen, sillä se miehen ilme oli aivan loistava kun kätilö sanoi että "tällä kertaa ei tarviikkaan riisua kenkiä" ja kun mies tuli saliin niin kaksi erittäin onnellista "naista" siellä häntä odotti. Oli pikkuinen pientä tippaa miehellä silmissä =) =) Siis tosi hauska tilanne. Synnytys oli tosi helppo, joten ehkä sekin vaikutti.
Tosin nyt kolmennakin kanssa mies oli vaan osan aikaan, kun en tarvi/kaipaa siihen ketään kun "kipuilen" suihkussa olin varmaan kaksi tuntia ja olisin sinne synnyttänytkin =) ellei kätilöt ja mies olis "pakottanut" sieltä pois.
Eli toiset kaipaa enemmän tukea ja miestä viereen ja osa taas menee ihan mielellään "omissa maailmoissaan" ymmärrän kyllä miehiä jotka ei halua tulla synnytykseen, onhan se karua nähdä rakastama ihminen ihan tuskissaan kun ei juuri itse voi auttaa. Jotkut myös tosiaan kammoksuu verta ym eritteitä mitä aina synnytyksessä näkee. Tietysti olisi ehkä kohtuullista kestää siellä äidin yläpäässä tukena jo äiti näin haluaa, koska ei se äitikään voi tilanteesta ottaa hatkoja, vaikka miten tekis pahaa...

Täällä kaikki varsin jees, tänään olin tosi väsy töissä ja meinas väkisin tulla uni yhdellä palaverilla... no kaippa se tästä. Tosiaan noi yölliset vessaravit taitaa kuitenkin verottaa sitä yöunta vaikka ihan hyvin muuten nukuinkin.

KOSKAS NE NEUKKUKÄYNNIT NOPEUTUIVAT? Tai ovat siis jo kahden viikon välein? Ja tarkoitus ei yhtään o kääntään veistä haavassa niille joilla on kököt tädit, kannustaisin myös kyllä koittaman vaihtamista, ihan oikeesti tarkoitus neuvolalla on olla tukipiste äidille ja huolehtia äidin ja vauvan hyvinvoinnista eikä lisätä stressiä ja aiheuttaa mielipahaa...

Ihanaa kun alkaa maa sulaa, viekäkun tää meidän hiekkatiekin sulaisi jossain vaiheessa niin olis aika jees, lapset pääsis pyörällä liikkumaan ja autokaan ei olis aina niin kurainen että, plus että itekin vois mennä vähän paremmin happi"hyppelylle"

kekkeri 29+2
 
Kekkeri:En tiedä onko paikkakuntakohtaisia eroja,mut mul ainakin alkaa rv 30 jälkeen neuvolakäynnit 2 vkon välein...niin on mennyt joka raskaudessa.Mul on kyl onnex tosi kiva neuvolatäti,käyn tosi mielelläni siellä.

A-Mam
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
KOSKAS NE NEUKKUKÄYNNIT NOPEUTUIVAT? Tai ovat siis jo kahden viikon välein? Ja tarkoitus ei yhtään o kääntään veistä haavassa niille joilla on kököt tädit, kannustaisin myös kyllä koittaman vaihtamista, ihan oikeesti tarkoitus neuvolalla on olla tukipiste äidille ja huolehtia äidin ja vauvan hyvinvoinnista eikä lisätä stressiä ja aiheuttaa mielipahaa...
Mä en oo ikinä osannu uskoutua tai hakea tukea neuvolasta johtuen juurikin kaameasta neukkutätistä. En osaa vieläkään vaikka täti on nyt vaihtunut.

Niin ja eikös ne tosiaan siinä 30 viikon jälkeen rupee nopeutumaan.
 

Yhteistyössä