*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

:x Uh, että voikin olla paksu olo. Tälle varmaan tuntuu ylipainoisesta norsusta. Siistimpiä vaatteita katselin kaapista päälle, kohta lähdetään kaverin pojan synttäreille. Yritin vessassa kihartaa tytön hiuksia, ja eihän siitä tullu mitään, kun en mä mahdu kohta siinä kopissa kääntymään, ja maha ottaa joko altaasen tai tyttöön kiinni... :| Ei taas naurata yhtään.

Täällä tuntuu kans välillä noita lorahteluja, mutta en usko sitä lapsivedeksi, vaan runsaampaa valkkaria se varmaan on. Sitä kun on ollu pitkin raskautta, muutaman kerran jopa syöksyny veskiin verenvuodon pelossa...

Onko mulla menny ihan ohi, vai missä on Levoton Strutsi?? :attn:
Sisu ja Minni 28+3

Loskan sekaista viikonloppua täältä päijät-hämeestä :wave:

Lähdimme eilen viettämään päivää korkeasaareen ja oli ihanaa päästä nauttimaan auringon paisteesta ja raittiista ilmasta rauhallisesti kävellen. Kaiken maailman elukoita tuli nähtyä ja illalla omat kintut muistutti jotain muuta kuin ihmisten jalkoja kun olivat hieman turvoksissa ja helliä monen tunnin kävelystä :D
Kummasti sitä jaksaa kävellä kun saa raahautua omaa tahtia eikä tuo ulkoilu ole samanlaista kuin esim. lasten kanssa pulkkamäessä oleskelu kun siinä saa olla nostelemassa jne..

Mä lukeudun kanssa noihin kenellä valkovuoto on välillä ollu todella vetistä ja sitä lorahdellut housuun niin et ekoja kertoja luulin et nyt tipahti verta jne.. :$

Täällä viikonloppuna supistellut aika ajoin, onneksi suurin osa ollut kivuttomia. Tuolta hesasta takas tullessa hyppäsin auton rattiin kun miestä rupes siinä määrin väsyttämään että totesin että paras vaihtaa kuskia. Ajomatkan aikana tuli pari supparia jotka sattuivat ihan mahasta selkään asti. Poika tuolla kummisti ihan normaalisti möyrii joten nou hätä sen suhteen.

Nyt taidan mennä nauttimaan palasen mokkapalaa joita lapset (2,5v & 4v) äidin valvovan silmän alla väänsivät :D

Vauhtis rv ööö.. oisko 28+4

Heips vaan kaikille!

Tännehän on viikonlopun aikana tullut tekstiä sivukaupalla :)
Itse käväisin miehen kans viikonloppureissun mun kotipaikkakunnalla. Perjantai-iltana olo oli tosi väsynyt, ensin 8 h töissä istumista ja sit siihen päälle yht. 6 h autossa tms istumista - ja kun on muutenkin liitoskivuista kärsinyt, niin tietäähän sen mitä seuraa :( Lauantaina piti kuiten päästä käväiseen shoppailemassa vähän hoitoalustaa ja vauvan vaatteita ym. eikä se toki ainakaan oloa parantanut.. no, se oli ihan oma syy, tiedän :D

Sain sit varattua sen lääkäriajankin, eli yksityiselle päätin ajan varata ja se ois heti huomisaamuna. Toivottavasti siellä kohtelu on parempaa ku sillä neuvolalääkärillä ja kirjoittais mulle nyt sitä saikkua, jota mielestäni todella tarttisin - paitsi kipujen myös "perherauhan" takia.. sääliks käy jo miesraukkaakin kun valitan vähän väliä :ashamed:

Sokerirasitus puolestaan ois edessä tiistaina, se ei kyl nappaa yhtään mut eipä oo vaihtoehtoja ku mennä.. paastoarvot tulee olemaan yli rajojen, mut niitä muita en osaa kyl edes arvailla.. omissa mittauksissa aterian jälkeiset luvut kyllä on olleet ok, mut enpä mä minkään sokerilitkujen jälkeen niitä oo mittaillukaan..

Jospa sitä alkais katteleen vaikka telkkua, muuta ei enää kyl pysty tekemäänkään ku löhöileen sohvalla :(

Pirtsi80 + pikku-Emma 27+1 :heart: .. ja taas on viikotkin poksuneet

muoks.. oho, tulipa taas valivali-tekstiä.. :ashamed:

Onko kellään tietoo et saaks niitä uusia äitiyspakkauksia lapsimessujen jälkeen?

Sisu, mulla oli to-pe välinen yö taas ihan järkky,veti suonta ihan hulluna ja on ollu tänäänki vielä jalka arkana...Näin käy aina kun on krampannu,2-3 päivää kipeenä pohje...

Masuha & Piskuinen 26+4 :heart:

HelloShitty
maanantait on perseestä.. |O ei kiinnostais tehää mitään muuta ku mennä takas nukkumaan. silti joutuu raahata ittensä tonne ulos viemään lapsia tarhaan ja eskariin. :| vatuttaa joka aamu muutenkin ku herää..ei näy aurinkoo, piha täynnä lunta...tuntuu että äiti luonto tekee sen v*ttuillakseen mulle. :whistle: :kieh:

oon syöny liikaa ja turvottaa ja ahistaa. olo on ihan tosi surkee..käsi ylös se joka elää elämänsä hehkeintä aikaa!! :attn: :attn: :attn: mä en taida edes tietää miltä se tuntuu..

HS ja potkis rv 28+4

Tää nyt on tämmönen pikanen ilmoitus, että hengissä ollaan, jaksa nyt alkaa kirjottaa mitään romaania tähän. Menen takas nukkuu siks aikaa, kun tyttö on kerhossa. Miehen kans sukset ihan vitun hyvin ristissä. Vituttaa |O
Sisu ja Minni 28+4

Valittelenpas minäkin vaihteeksi oloani..täällä kun tuntuu kaikilla muillakin olevan jotain vaivaa tai murhetta. Minä kärsin maailman sitkeimmästä yskästä..että voi ottaa pannuun! Yli viikko sitten alkasi flunssa ja olin pari päivää kuumeessa..sen jälkeen on jatkunut räkätautia ja tätä sitkeetä yskää jo aivan väsyksiin saakka.

Mä en oo ollu kuumeessa 10 vuoteen, enkä kunnon flunssassakaan moneen vuoteen ja nyt sitten raskausaikana..kääk! Välillä tulee semmoisia yskänpuuskia et oksennan ja alkaa supistelemaan ja muutenkin masusta tuntuu inhottavasti kun yhtenään yskii! Lisäksi jos rakko on täynnä niin saattaa lurahtaa muutama tippa kunnon kohtauksen aikana housuun..Huomenna mulla on neuvolalääkäri ja aion samalla valittaa tästä yskästäkin. Mut jos on niin ku uskon viruksen aiheuttamaa niin ei sille mitään mahda, vaik ois kehkoputkentulehduskin.

Teille, jotka kamppailette sairaiden läheisten kanssa niin meiltä kuoli miehen siskon mies kuukausi sitten ja oli vielä suhteellisen nuori ja perheellinen. Läheisen kuolema koskettaa aina..

josema 27+0

minulta kans Sisulle :hug: Meillä kans kruunattiin viikonloppu oikein kunnon riidalla, jäi miehellä yöunet muutamaan tuntiin, kun joutui aamuyöllä lähteen työreissuun. No, se on tätä aina joskus..

Minä kävin siellä yksityisellä tänä aamuna. Olin kyl yllättynyt kuinka töykeää kohtelua sieltäkin tuli, maksavaa asiakasta kohdellaan silleen :/ Ensin valitukset siitä miksen mennyt työterveyteen pyytämään sairaslomaa (no, siksen että siellä sanotaan ettei kuulu heille) ja sit teki hyvin selväksi että hän nyt tämän kerran kirjoittaa viikon verran saikkua (ja tyyliin, et älä enää tule tänne tän takia).. Onneks tämä eläkeikää lähennellyt ukkeli teki ilmeisesti lukihäiriön ja vahingossa kirjoittikin 2 viikkoa, et jotain positiivista sentään! On kyl tullut jo niin tutuksi toi lause "nämä kivut kuuluvat raskauteen, eikä niille oikein voi mitään", just ja tuonko pitäis jotenki lohduttaa |O Ja turha pelko, sille lääkärille en mene enää ikinä minkään syyn takia!! No, onneks tässä saa nyt pari viikkoa ottaa hieman iisimmin, mut ens viikolla taas jo stressi et mistä sitä jatkoa yrittäis ja josko joku kirjoittais jo äippäloman alkuun saakka.. tämä siis sillä oletuksella, ettei tämä olo tästä niin paljoa parane että töihin vielä kykenisin. Alkaa tuntua et nyt raskaana olevana saan lääkäreiltä huonompaa kohtelua ku ikinä aiemmin :(

Huomasin eilen ilokseni Kelan sivuilta, että äitiyspakkauskin on tulossa eli olivat näköjään laittaneet työpaikalta laput eteenpäin. Saas nähdä kauanko sitä pakkausta nyt pitää sit odotella.. tuliskohan viikossa.. toivoa sopii =)

Tänne tuli vihdoinkin se äitiyspakkaus. Miehen kanssa jo ihasteltiin vaatteet läpi :heart: Aika reilunkokoisilta vaatteet vaikuttivat.. Tykkäsin kyllä pakkauksesta kovasti! Onko muiden mielestä se muovitettu frotee ollut heikkolaatuisen oloinen? Tuntuu rahisevan kädessä, ihan kuin se taustamuovi olisi melkein irti... Valittamisen vuoksi en kysy, vaan ihmetelläkseni sillä ainakin esikoisen pakkauksen frotee oli paljon laadukkaamman tuntuista. (Mietin jopa, uskaltaako tuota muovia pesukoneeseen laittaakaan.)

Sokereita täällä on myös mittailtu ahkerasti ja olen ehkä yhden arvon päivässä saanut pysymään rajojen sisällä.. Ruokavalioon on tietysti oma totuttautumisensa näin yhtäkkiä yllättäen :ashamed: tuntuu, ettei ruoka maistu silloin kun pitäisi syödä ja muulloin sitten on nälkä. No, keskiviikkona kuulen sitten lääkärin tuomion näistä arvoista.

Hehkeäksi oloa ei voi kutsua, mutta juuri tällä hetkellä on ihan hyvä fillis päällä :D
Jaksamisia teille, joilla ollut kränää miestenne kanssa. :hug:

-maranooka & prinsessa 25+5-

Sisu sä ja monet muut tietävät mitä meilläkin on ollut :hug:

Mä bongasin tänään ekan kerran limatulppaa,sitä se oli,koska oli sellainen tiivis limalöntti :x

Ensi viikolla olisi taas neuvola ja painoa ei oo tullut ainakaan tähän mennessä grammaakaan,mitä viimeksi neuvolassa painoin,on tainnut vähän tippuakin =)

Kamalat ruuansulatusvaivat ja suolisto ee liikuta mitään tavaraa eteenpäin.. Yöllä heräilin useampaan otteeseen mahakipuihin tai vauvan liikkeisiin, hän kun tuntuu kaivelevan munasarjojani ja nivusiani kunnolla yöaikaan :kieh:

Onneksi saan tänäänkin laiskottelupäivän :D Heräsin vasta 11 ja nousin sängystä tunti siitä.. Nyt silittelen vauvalle petivaatteet ja petaan sängyn, huoh.. Huomenna anopin kanssa kangaskauppaan ja keskiviikkona naapurikaupunkiin ostamaan isompi sänky että vauvakin mahtuu viereen öiksi.. :heart: Nyt kun on 120cm leveä..

kleo :heart: sara 26+4

Heipat kaikille :wave:

Kyllä on niiiiin norsu olo, että huh huh.. Ahistaa ihan kunnolla |O Vois jo se kesä tulla..

Sisu Voima :hug:

josema Pikaista paranemista :flower:

Raffel :hug: Mulla meni siellä sokerirasituksessa 2 h..

Väsyttää, ei jaksa kirjottaa enempää...

MiNiMaM ja tyllerö 28+2

Täälläkin on jotenkin niin norsuolo ja sitähän mä oonkin :ashamed:
No ei tästä lannistuta vaan ajatellaan h-hetkeä,innolla odotan joka päivä lähestyvää synnytystä ja paprica senkun heittelee voltteja mun masussa,että onkohan kääntynyt ens viikkoon mennessä raivotarjontaan? :|

Kaikille huonovointisille :hug:

Mä oon oikeesti vieläkin tosi hyvässä kunnossa. Oikein oon ihmetellyt, että tää voi olla näinkin helppoa. Mulla kun on takana hankala raskaus verenvuotoineen, kaikenmaailmaan kipuineen, joka päättyi vauvan kuolemiseen toukokuussa viikolla 22. En ois voinut kuvitella, että ei oo paljon mitään vaivoja vieläkään. Fyysisesti siis kunnossa, psyykkisesti kyllä hankalampaa kuin koskaan. Eli ei tarvi kadehtia kuitenkaan, vaikka melkein hehkuva olenkin. Mäkin ootan, että aika vaan kuluis nopeesti. Nyt viikkoja jo sen verran, että alkaa hyvät mahdollisuudet olemaan hengissä säilymiseen. :)

Mulla tuli siellä sokerirasituksessa oksettava olo, ihan vähällä oli etten olis oksentanut. Neuvolan täti sanoikin, että ne arvot oli tosi matalat(en muista mitkä vai kaikki), että se huono olo johtui siitä. Ne oli onneks kunnossa. Kuulin viime viikolla lääkärissä, että vauva on iso, niin ei ainakaan siitä johdu onneksi. Mullakin meni siellä rasituksessa noin 2 tuntia.

Nyt kun aurinko paistaa, niin on jo tosi keväistä ja kohta on kesä. =)

HelloShitty:Mul on aina raskausaikana hehkeä olo :heart: En tiedä mistä johtuu mut niin vain on :D Kai johtuu osiltaan siitä,että oon aina ollut hyvävointinen enkä oo kokenyut ikinä selkä tai liitoskipuja,niin tosiaan nautin raskaanaolosta.

Huomenna ultraan :heart:

A-Mam ja Mimmi rv 29+0 :heart:

Puuuuhhh.... Terveisiä neuvolasta.Sf-mitta 25cm,hb 115. Syön Obsidania mutta alhaalla pysyy arvot. :( Viikonlopun aikaan on ilmaantunut jälleen uusi vaiva, hengitysvaikeus. Tämä selittyy kyll sillä että vauva on perätilassa ja pää on niin ylhäällä että painaa palleaa oikein kunnolla. Ei kovin kiva olo kun pitää haukkoa happea eikä tunnu keuhkot täyttyvän ollenkaan. Sokerirasitus on edessä 27. päivä.Ensi kerran neuvolan jälkeen lähtee lähete äitipolille synnytystapa-arviokäyntiä varten. Sitten sovitaan leikkausaika. :)

Serafine ja Ella 25+6

Jaahas, taas on jokunen tovi tainnut viime kirjoittelusta vierähtää :whistle: Lukemassa käyn kuitenkin päivittäin, aina vaan ei jaksa rustata.

Onneksi kaikki meistä on vielä yhtenä kappaleena, vaikka kaikkea mahdollista teille onkin tapahtunut :hug: Sitkeitä naisia taidetaan olla.

Oma olo alkaa olla kanssa aikasta tukala, ootan kesäkuuta niin paljon! Töissä laskeskeltiin lomia ja mulle ei ehi kertyä ku 6 päivää...eli vielä pitäs jaksaa vapunaattoon asti duunia. Voipi kyl olla, et jään jo aiemmin pois, selkä antaa sellaisia merkkejä. Ja tuo ystäväinen painaa ilmeisesti tuonne jonnkein sopivaan kohtaan, et vasen nivunen on aivan jumissa, takareisi puutuu välillä ihan kummasti...tuohon kipuun ei auta edes mikään särkylääke. Välillä kävelen kun olis isompi satsi housuissa :D Mutta Kyytiläinen liikkuu innokkaasti, että siltä osin ok.
Sokerirasituksessa kävin viikko sitten, sieltä ei oo minkäänlaisia tuloksia tullut, saan ne sit kaiketi 30.3. lääkärineuvolassa.

meillä on nyut koluttu paikallista kirpparia innokkaasti ja tehty ihania löytöjä :heart: Tänään on äippäpakkaus tullut postiin, täytyy päästä se hakemaan, jipii!Isommat hankinnat on edelleenkin tekemättä. Joku kun tulis ton meidän "pikkuhuoneen" siivoomaan niin sit vois sänkyä ja lipstoa ja hoitotasoa jne. lähtä hankkimaan.

Voimia ja jaksuja kaikille!

-Himpsu ja Kyytiläinen 26+5 (jos en ihan väärin muista)

Yhteistyössä