*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

anteeksi hiljaiseloni taas, ollaan vähän kaikki täällä kipeenä ja nuorimmainen koiruus muuti uuteen kotin pari päivää sitten joten vetää vähän mieltä matalaksi, muttei mitään sellaista mistä en selviäis :)

täällä tuntuu nyt monella olevan jos jonkinlaista vaivaa ja huolta, oikein paljon jaksuja kaikille :hug: koettakaahan ottaa rauhassa vaikka se vaikeaa onkin, ressaaminen vaan pahentaa tilannetta, kokemuksesta tiedän joten koettakaa pysyä rauhallisena :hug: voimia ja voimia vain!

( . ) mulla supistelut hieman laantuivat nyt kun sain tietää että (varmaan jonkun mielestä turhaan :whistle: ) sain lopuajaksi saikkua, osaan ottaa rennommin kun tiedän että mun ei tarvitse mennä töihin, enkä ole siellä kenenkään tiellä. meillä kun asiakkaat ovat väkivaltaista sakkia joskus niin mä en voi mennä apuun kun häly tulee ja näin ollen puuttuu aina yksi remmistä, tiellähän mä siellä olin..
mulle tuli seuraava neuvola jo 3 viikon päähän, meillä kuuluu käydä useammin neuvolassa vaikka onkin uudelleen synnyttäjä, pakkohan sinne ei tietenkään ole mennä mutta mulla on sen verran kiva neukkutätsy jotta mielellään menen sinne höpisemään, on ollut jo esikoisen odotusaikana mulla ja hoitaa myös meidän lapset siis, joten pitkä hoitosuhde takana :) kiitosket hälle että on olemassa :flower:
miehen lapset tuleekin viikonlopuksi jälleen, ihanaa kun sa itse ottaa rennommin kun jaksavat noiden poikien kanssa telmuta, kerkiää miehenkin kanssa viettää vähän aikaa normi viikonloppua enemmän, ja huomenna olis tarkotus suunnata raksamessuille, liput kun sinne ollaan saatu niin ei viitti jättää käyttämättä jos sieltä vaikka löytyis jotain hyviä tarjouksia kun hieman remppaillaan täällä paikkoja.

pituuksista oli kanssa ollut puhetta, minä oon 164 ja mies jotain 170 paikkeilla joten ihan sovussa kulkee meidän mitat.

mistähän muusta te olitte höpisseet.. nyt ei kyllä tuu mieleen joten ehkä sitten myöhemmin lisää..

umayya + siiri 26+4
 
Kiitos ja onnea odotukseen myös teille. En ole tosiaan kerennyt ilmoittautumaan täällä kun viime kuussa tehtiin keittiöremppaa ja pikku neiti oli rotaviruksessa. Nyt on onneksi vähän enemmän aikaa kun siirryttiin yksiin päikkäreihin niin nukkuu pidempään. Voi rauhassa surffailla.
 
noniin...soitin kättärille ja sielä oikein mukava kätilö vastasi. Sanoi että tarkkaile kotona tilannetta huomiseen. Jos ei ole yön jälkeen mitään tullut niin luultavasti on tapahtunut ikäänkuin pieni vahinko....hei kamalan noloa..
Sielä ihmetteli myös tuota klamydia näytettä, ja sanoi et supistelu voi johtua jo pelkästä stressistä....onko jollekkin tuttua??????

ISO KIITOS kaikille teille. Olo vähän helpottui, mutta ei poistanut mun ahdistusta mennä ma neuvolaan.
 
HelloShitty
hömppä; keräät nyt sitä rohkeutta ja meet maanantaina sinne ja kerrot sun mielipiteis tosta tädistä. sen jälkeen haistattelet ja vaihdat neuvolaa. neuvolan idea on auttaa..toi sun ei toimi sillä tavalla. tsemppiä sinne ja toivottavasti saat neuvolatädin joka kohtelee sua hyvin. koska et tod oo ton akan v*ttuilun ansainnut! :( :hug:
 
Hömppä, multa on kyllä otettu streptokokkinäytettä supistusten takia, mikä voi siis aiheuttaa ennen aikaisia suppareita. Mutta että klamydia-näytettä... :xmas: Aiheuttaako streptokokki klamydian?? :xmas: En kyllä tiedä, mutta oudolle kuulostaa. Ja neuvolaan kerrot mielipiteesi maanantaina.
Härkäneito tervetuloa :flower: =)

:'( Täällä vähän surkee mieliala. Mun rakas mummu, ikää 82v, oli joutunu sairaalaan. Hällä otti eilen sydämestä kotona, ja eno oli sitten toimittanu hänet hoitoon, ja tänään tulleet tulokset ei ollu kovin hyviä: mummulla on käyny laaja-alainen infarkti, minkä takia koko vasen puoli sydämestä on toimintakyvytön :'( Nyt odotellaan, 2 seuraavaa vuorokautta on ratkaisevia, voi tulla rytmihäiriöitä, tai sydämenpysähdys. Eno oli käyny katsomassa mummua, ja lääkäri oli siinä mummun kuullen kertonu tilanteen suoraan, että todella vakavasta asiasta on nyt kyse, niin mummu ei ollu edes ymmärtäny asiaa. On ollu eilisestä tosi sekava, ja koko ajan kiire kotiin. Äiti ja isä lähtee äidin isosiskon kans vielä tänä iltana mummolaan, että ovat lähempänä sairaalaa, missä mummu on hoidettavana. mä haluaisin sinne kans, mutta eipä ole mahdollisuutta lähtee... :'(
Kun äiti soitti tuossa 1 jälkeen, ja kerto tästä, niin alko just supistelee, kun alko tietysti itkettää niin paljon, ja jouduinkin sit tosissaan hengittelee, kun repi niin kipeetä. Otin panadolia ja join vettä, ja pötköttelin. Heti kun nousee, niin alkaa tuntua mahassa...
Että tämäkin mummun tilanne vielä lisänä tässä :'(
 
Sisu: :hug: Mul on ihan vastaava tilanne mummon osalta :'( Tasan kk sit selvisi,et mummo oksentelee,2 vkon kuluttua siitä todettiin maksa ja haimasyöpä ja nyt 2 päivää sit löytyi vielä keuhkoistakin.On ollut kova pala niellä,et kk:n aikana niin virkeä mummo(80v) on mennyt vuoteenomaksi,eikä voi syödä kuin velliä ja kiisseliä.Kyl meni asiasta kuultua yöunet ja itketti niin vietävästi.Nyt oon kiirehtinyt näyttöjä valmiiksi mummun takia,et ehdin käydä 3-4 krt vko katsomassa sairaalassa häntä.Hän on ollut mulle hyvin tärkeä.

Hömppä:valita jonnekin tuosta terkasta.

Sisu:mul ei oo ikinä tullu vahinkoa,vaik tytöt perätilas on viihtyneetkin liki loppuun asti,
Viimeisimmältä tuntui kyl niin häijylle,kun potki suoraan kohdunsuulle,et tuntui et vauvan jalat ois välillä jo vilkkuneet jalkovälistäni.

Meidän pikkuinen nyrkkeili juuri sarjana :heart:

Asennosta:mä tunnen jo liikkeiden perusteella kummin päin vauva on,mut tuntuu myös selvästi vatsanahan päältä tunnustellen kumpi on peppu ja kumpi pää
A-Mam ja Mimmi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito:
Supisteleeko sulla paljon hömppä78? Ainakin kättärille voi mennä ilman lähetettä. Itse edellisessä raskaudessa supisteli paljon ja olin monesti sairaalahoidossa niin ei kukaan vaatinut mitään lähetettä. Ja yleensä jos lapsivettä menee voi alkaa tulla supistuksia. Olisi ehdottoman tärkeää tarkistaa että kaikki on kunnossa. Nyt soitat vaan uudestaan sinne polille tai päivystykseen ja sanot että oot jo tulossa sinne.

Anteeksi että tälleen hyökkäsin teidän ketjuun. Oon ollut taustalla kun on jo vuoden ikäinen ennestään ja kesäkuun 28 olis toisen La. niin en ole kerennyt liittymään teidän ketjuun.

Vieläkö pääsee mukaan? Toinen olisi tulossa ja synnytyspaikka kättärin haikaranpesä. Ja ikää löytyy vielä toistaseks 20. Ens kuussa olisi sitten synttärit. Naimisissa ollaan ja tällä hetkellä ihan vaan kotona.

rv. 24+5
Mä merkkailen tähän ja tuun kohta päivittelee listan,tervetuloa mukaan :wave:
 
Tuon klamydianäytteen suhteen on ainakin täällä sairaalassa tapana, että se tarkistetaan kaiketi ihan poikkeuksetta erilaisten kipujen ja suppareiden takia. Mikä ei ehkä sitten ole tapana ihan joka paikassa..

Ja vielä lisää uusia kesäkuisia :D tervetuloa vain joukkoon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Sisu: :hug: Mul on ihan vastaava tilanne mummon osalta :'( Tasan kk sit selvisi,et mummo oksentelee,2 vkon kuluttua siitä todettiin maksa ja haimasyöpä ja nyt 2 päivää sit löytyi vielä keuhkoistakin.On ollut kova pala niellä,et kk:n aikana niin virkeä mummo(80v) on mennyt vuoteenomaksi,eikä voi syödä kuin velliä ja kiisseliä.Kyl meni asiasta kuultua yöunet ja itketti niin vietävästi.Nyt oon kiirehtinyt näyttöjä valmiiksi mummun takia,et ehdin käydä 3-4 krt vko katsomassa sairaalassa häntä.Hän on ollut mulle hyvin tärkeä.


A-Mam ja Mimmi :heart:
:hug: sinnekin, ei sunkaan mummun tilanne kovin hyvälle kuulosta :( Meillä kans tää tuli taas niin kun salama kirkkaalta taivaalta, ihan yllärinä. Mummu on kyllä sairastanu, ja on jo monta vuotta kärsiny mm. alzheimerintaudista, mutta muuten on pysyny suht hyvässä kunnossa, ja on pystyny asuu kotona, kun eno asuu samassa taloudessa vaimonsa kans. Niin nyt sitten tulee tämmönen uutinen. No, ei meistä kukaan elä ikuisesti, mutta silti tuntuu älyttömän pahalle, että mummusta pitäis luopua :'(
 
sairasloma-asioista tuli jo jonkin verran jauhettua. eipä muuta ku että vilkuttelen täältä :wave: saikkelapun kanssa, selkä- ja nivuskipujen takia. juu, voisinhan mä huonommassakin kunnossa olla, mut en saa mitään ylimääräistä tai pääntaputuksia siitä että työvuoron jälkeen en liiku kahteen viikkoon kunnolla. juu, ei kiinnosta rämpiä työvuoroa läpi panadolien voimalla. jos olen 5-7h töissä, ni siitä seuraa 3-4pv panadol-kierrettä. ja juu, mun työ on fyysisesti kuormittavaa ja seisomatyötä kaupassa. vaikka onki vaan osa-aikaista.

itse epäilen kovin mahdanko enää töihin mennä, nivuskivut alkoi 1,5vko ihan tyhjästä (tai no oikeastaan yhden raskaammaan 5h työvuoron jälkeen) jonka jälkeen oon ollu saikkarilla. tuntuu siltä, että vaikken tekisi mitään kummallista, ni särkee särkee särkee. joka askeleella, autoa ajaessa ja sieltä noustessa, lieden ääressä ruokaa laittaessa. :/
 
Sisu:Mun mummolla ollut kans alzheimerin tauti n. 6 vuotta,mutta vasta viime kuukausina lähimuisti alkoi pätkimään selkeästi.

Mut ainahan läheisen menetys tuntuu pahalle :( ´

Me katsottiin Tohtori Sykeröä koko perheellä,ostettiin dvd,niin pääsi äiti ja iskäkin muistelemaan lapsuuttaan.Sit tykkäsin Maija Mehiläisestä ja Myyrästä älyttömästi :heart:

a-mam ja mimmi
 
Huh, huh! Varmaan 20 sivua tullu juttua ku ei oo ihan hetkeen tullu käytyä täällä :D En jaksanu ihan kaikkia lukee läpi :ashamed:

hömppä78 Hitto mikä kpää terkka!! :eek: Tee ihmeessä johonkin valitus tuommosesta!

härkäneito Tervetuloa mukaan :wave:

Sisu ja augustmam :hug: Täällä on pappa lähdön lähellä :/

Tänneppä ei mitään uutta.. Paikat remontissa ja sillä tappaa :kieh:

MiNiMaM ja tyllerö 27+6
 
Niin ja anteeksi,jos mäkään en ole kaikkeen ehtinyt kommentoida :ashamed:
Haluan vaan että tää meidän asunto on kuukauden päästä siinä kunnossa,et voi antaa olla vaan ja rentoutua vauvan tuloon ja nauttia viimeisistä hetkistä kolmestaan esikon kanssa :heart:
 
:eek: Ou mai gaad!! :xmas: Näin viime yönä unta, että menin äippäpolille vauvan kääntöyritystä varten, ja siinä sit eka ultrattiin vauvaa, ja yks kaks yllättäen paljastukin, että heitä on koko ajan ollu kasvamassa 2!!! :xmas: Siinä sitten miehen kans kauhusta kankeena, että ei kai tää ole tottakaan, ja kun lääkäri sit ultrasi mun selän puolelta ( :D ), niin siellä näky toinen ihan samassa asennossa kun tää napaa vasten olevakin, ja muka siksi ei oltu erotettu aiemmin toista sikiötä sieltä :xmas: Äkkiä miehen kans päätettiin sit, että nyt tuplakärryt, toinen sitteri, ja kasa vaatteita lisää, ja kehto vaihtu tuplaleveeseen pinnasänkyyn :LOL:

Sit näin lisäksi unta, että meidän steriloitu narttukoira pyöräytti 6 pentua :xmas: 3 niistä oli ihan normaalin cockerin vastasyntyneenpennun kokoisia, 1 aivan minirääpäle, ehkä 2 cm pitkä, 1 minirääpälettä pikkusen isompi, muttei normaalikokoinen, ja yksi olikin sit semmonen jättiläinen, kun minkä kokoisia cockerit suunnilleen luovutusiässä (~8vko ) on :xmas:
Vähän on sekavat unet tällä hetkellä.
Heräsin taas 4 aikaan, ja valvoin ainakin pari tuntia, ja nyt sit ihan poikki. Tosi tympeetä tuo, ettei öisin saa nukuttua kunnolla.

Yöllä tuntu taas, että Minni potkii tuonne vasempaan kylkeen. Onkohan se ihan poikittain siellä välillä? Nyt kyllä on taas ihan tukevasti perätilassa. Illalla alko supistelee uudestaan, mutta ne taas sit rauhottu itsekseen. Tämmöstä aaltoliikettä se oli noiden suppareiden kans myös esikoisen aikana, ennen kun sit alko ne kunnolla avaavat ja synnytystä ennakoivat supparit.
Mitähän sitä tälle päivälle keksis tekemistä? Taidan ottaa pienemmän koiran kainaloon, ja hautautua uudelleen täkin alle sänkyyn :saint:
Sisu ja Minni 28+2
 
HelloShitty
jep..täällä kerätään energiaa ja innostusta mennä mun vanhemmille. sanotaan vaikka että mun äiti on aika hmm..haastava tapaus. :whistle: sillä oli viikolla synttärit ja nyt pitäis mennä sinne syömään. varmaan oon aika poikki taas kun tuun takas. |O :headwall: eipä muuta...voikaa hyvin..

ja :hug: niitä tarvitseville. :(

HS ja typy rv 28+2
 
Sisu meitin vauvan lempiasento on semmone että potkut osuu tuonne oikeaan kylkeen ja kylkiluihin, ja välillä tuntee kun se ojentaa jalkoja suoriksi siellä = yrittää tulla kyljestä läpi... keskiviikkosessa neuvolassa oli tuossa perusasennossaan, ja terkka tunnusteli vauvan asennon, joka sitten olikin pää alaspäin, selkä vasemmassa kyljessä, peppu tuossa rintojen ja rintalastan alapuolella ja jalat siellä oikeassa kyljessä. ei siis sentään ihan poikittain =) (ja vauva on rt)
 

Yhteistyössä