*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Kekkeri:En tiedä onko paikkakuntakohtaisia eroja,mut mul ainakin alkaa rv 30 jälkeen neuvolakäynnit 2 vkon välein...niin on mennyt joka raskaudessa.Mul on kyl onnex tosi kiva neuvolatäti,käyn tosi mielelläni siellä.

A-Mam
Noo, jotain sellaista muistelinkin. Eli mulla on nyt loppukuusta aika ja sillon viikkoja noin 32, että sen jälkeen varmaan kahden viikon välein alkaa, sopii mulle, ihan jees siellä on käydä, aina jotenkin sellaista "vauvajuttua" mikä edelleenkin niin ihanaa...mies ihmettelee kun noita kaikkia vauvakirjoja lueskelen vaikka aikalailla tuttua pitäis jo olla (neljättä kun odotan) mutta silti tykkään siitä. En niinkään synnytystä tai imetystä tai sitä aikaa o kiinnostunut lukemaan mutta noita odotusviikkoja aina tavailen =)
 
Äippäpakkaus saapui ja olipas kivaa hypistellä sitä. Ehkä suurimmat naurut saatiin miehen kans siitä naisten kondomista. Jessus mikä kapistus :LOL:

Mutta Jeps1 taisit varata mun pakkauksesta ne kestot? Laita yv:llä osoitetta tulemaan niin mä laitan noi vaipat sulle =)

:hug: Halauksia kaikille läheisten sairauksien kanssa taisteleville. Oma isä kuoli syöpään viime syyskuussa ja tällä hetkellä äiti on sairaalassa, kasvoissa joku tulehdus joka turvottaa ne. Voimia kaikille.

Täällä kärsitty huonosta olosta reilun viikon verran. Taju meinaa lähteä välillä ja tuntuu ettei saa kunnolla happea aina keuhkoihin asti. Eilinen yö oli hirveä, oli huono olla makuuasennossa, tuntuu että oksennus tulee, sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja pisteenä I:n päälle jalkoja särki ihan tuhottomasti.

Tulipas taas lopuksi valitusvirsi mutta ei tässä onneksi enää kauaa ole aikaa sinne kesään (toiveajattelua...) :D

Vauhtis rv 28+6 (olikohan noin..)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Äippäpakkaus saapui ja olipas kivaa hypistellä sitä. Ehkä suurimmat naurut saatiin miehen kans siitä naisten kondomista. Jessus mikä kapistus :LOL:



Täällä kärsitty huonosta olosta reilun viikon verran. Taju meinaa lähteä välillä ja tuntuu ettei saa kunnolla happea aina keuhkoihin asti. Eilinen yö oli hirveä, oli huono olla makuuasennossa, tuntuu että oksennus tulee, sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja pisteenä I:n päälle jalkoja särki ihan tuhottomasti.


Vauhtis rv 28+6 (olikohan noin..)
Tuo naisten kondomi taisi olla se "kiinnostavin" kapistus pakkauksessa, pitänee se avata ja tutustua, jahka isäntä palaa sotimasta :LOL:

Tuollainen ihan tismalleen samanlainen huono olo on mullakin, aika useastikin vielä. Jalkoja ei kyllä särje, mutta verenpaine on varmaan sataa ja kahta siinä kohassa. Menee kyllä ohi, jos vaan pääsee istumaan ja hankimään ihan rauhassa....tuo ei vain vauhdikkaiden lasten päiväkotiryhmässä ole ollenkaan aina mahdollista.

Työkaveri lupas tänään meille heidän pojan vanhat vaunut :) Saadaan parvekevaunuiksi aidot 30 vuoden takaiset retrot. Meillä isäntä on sellaisia puolivakavissaan huutiksesta katellu, sanoinkin töissä, et ei niitä varmaan mihinkään parvekkeelle raaski laittaa, niistä tulee pyhävaunut :D

Tänään on ollu ihan megaväsyttävä päivä, otin tuossa iltasella parin tunnin päiväunet ja taidan tästä pikkuhiljaa painua nukkumaahan. Tulis nyt äkkiä perjantai, saisi isännän takaisin kotiin...

-H ja Kyytiläinen :heart:
 
Jep,mullakin olisi ens viikon to (30+4) neuvola ja siitä eteenpäin kahden viikon välein, onneksi mulla on kiva neukkutäti,mä vetäisin sitä muuten lättyyn jos alkais urputtaan :saint:
Kiva oli äsken tunnustella Paprican päätä ja käsiä vatsan päältä,kun neiti näyttää viihtyvän poikittain :heart: :snotty:

BV ja P 29+2
 
Tänään neuvolalääkäri... Olipa karu herätys, kävin puntarilla, -oli tullut noin 700g painoa...?
Yhtään ei ole vielä tähän mennessä tullut! Toissapäivänä ja eilen söin vähän suklaataa sekä karkkia, tekikö se heti ton? Muuten söin kevyesti leipää, hedelmiä, jugurttia.
Paljonkohan neuvolan puntari näyttää, kun niillä on erilainen. kesään mennessä menee helposti 85kg rikki, jos nyt alkaa vauhdilla paino nousemaan. Kamalaa :ashamed:
Kuopuksesta en saanut ihan kaikki pois raskauden jälkeen, eli nyt ei olisi vara nousta niin paljoa. Onneksi lääkäri on ihana nainen, joten hyvillä mielin menen käymään siellä.

Ja työharjoittelussa huiput naiset myös, eli hyvillä mielin kesken päivän lähden käymään.
10.30 on aika. Minä kun olin lapsilta sokerirastiuksessa, niin ei se litku niin kamalaa ollut mitä kaikki pelotteli. Niinku kokista joisi, ilman happoja. Eihän se herkkua ole, mutta alas kyllä meneepi. Mulla se voi olla myös edessä tässä raskaudessa.

Mamis ja pikkuinen 25+1 :heart:
 
Onhan mullakin tota läskiä tuossa vatsan päällä,mutta kun Paprica sattui olemaan poikittain niin tunsin jo hyvin pään ja kaikki.
Sen jälkeen se alkoikin taas voltteja heitellä,ei enää tunnu niin mukavalta,jopa pikkasen sattuu,kun taitaa olla jo sen verran kokoa P:llä :heart: :D

BV ja P 29+3
 
Huomenta...

Joo tiedän munhan piti olla sokerirasituksessa, mutta empä ole ja en mene...voi että mua niin sapettaa se eilen piti syödä kasin aikoihin, mutta mul oli TAAS niin pahaolo et enhän mä mitään pystyny syömään. Kiukuttelin miehelle vaan koko illan kuinka toi on ihmisten kiduttamista. En vaan yksinkertasesti voi olla 12 h syömättä, onkohan tohon jokin muu konsti saada selville noi. Neukka varmaan ratkee riemusta kun kuulee, meilhän menee muutenkin niin hyvin aina noi juttutuokiot :LOL:

Hei miten te joilla on arvot yli niin syötte?
Mul ei yli painoo BMI oli 21, Pissa viimeksi ++, mutta oltiin edellis iltana syömässä. Ekasta muuten ok mutta eka arvo oli rajalla silloin vuonna kivi.....

Mukavaa päivää kaikille...... :heart:
 
Taa
Huomenta!

Neuvolalääkäriin ois tarkotus kohta lähteä lisää sairaslomaa pyytelemään. Viime yö oli taas tuskanen, kun kääntyminenkin vie varmaan 10 minuuttia.

Onko kellään tietoa, että minkä verran on kelan sairauspväraha? Taitaa olla työnantajan puolelta päivät lopussa, joten kelan rahoille tipahdan. Tietäis vähän suunnitella menonsa tarkemmin. Eilenkin laitoin kauppoihin sellasen 100e menemään :ashamed:

Taa ja vieläkään-ei-ole-uutta-lempinimeä rv 29
 
Mulla oli se keskimmäinen arvo sokerirasituksessa päin peppua ja nyt mun ruokavalio on suunnilleen tällänen:

Päivän ateriat voi koota esimerkiksi tähän tapaan:

Aamupala
- lautasellinen puuroa tai pari viipaletta leipää, joilla sipaisu margariinia ja vähärasvaista leikkelettä
- lasillinen rasvatonta tai vähärasvaista jogurttia, viiliä, maitoa tai piimää
- teetä tai kahvia
- hedelmä tai marjoja tai hilloa puuroon

Lounas
- reilusti kasviksia ja salaattia lautaselle
- 1-2 perunaa tai 1-2dl keitettyä makaronia tai riisiä tai 1-2 dl perunamuusia
- kohtuullinen annos lihaa, kalaa, kanaa esim. 3-4 lihapyörykkää
- lasillinen rasvatonta maitoa tai piimää
- 1-2 viipaletta leipää, jolla sipaisu kasvimargariinia

Välipala
- 1-2 viipaletta leipää, jolla sipaisu kasvimargariinia
- tai pullansiivu tai korppu
- hedelmä tai marjoja tai kiisseliä
- kahvia tai teetä

Päivällinen
kuten lounas tai
- lautasellinen keittoa tai 2-3dl laatikkoruokaa
- lasillinen rasvatonta maitoa tai piimää
- 1-2 viipaletta leipää, joilla kasvimargariinia
- jälkiruoaksi esimerkiksi hedelmä tai kupillinen marjoja

Iltapala
- lautasellinen puuroa maidon tai vähäsokerisen mehukeiton kanssa
- tai pari viipaletta leipää, joilla sipaisu kasvimargariinia ja vähärasvaista leikkelettä
- hedelmä tai marjoja
- teetä tai kahvia

Jokaisella aterialla voi olla reilusti kasviksia.

Esimerkin ruokamääristä tulee n. 1600-1800kcal päivässä. Jos et ole ylipainoinen ja liikut paljon, tarvitset todennäköisesti enemmän ruokaa. Toisen lämpimän aterian voit halutessasi korvata syömällä esimerkiksi 3-4 viipaletta leipää, joilla kevytlevitettä ja kohtuullisesti leikkelettä, runsaasti kasviksia, purkillisen vähärasvaista kevytjogurttia ja hedelmän.



 
HelloShitty
hitsi..olin kyllä niin pettyny etten saanu sitä naisten kondomia kun päätin ottaa avustuksen rahana. :D ois ollu jännää katella miten semmonen toimii. :LOL:

mulla semmonen tylsä evvk-olo..eilen lapset oli ihan karseet..siivosin suurimman osan päivästä..ukko tuli myöhään kotiin..viihtyi vaan koneella ja aamulla kämppä oli ihan samassa kunnossa ku ennen ku aloin siivoo. kukaan uu ei viitti ikinä nostaa sormeakaan että kämppä pysyis siistinä. tai joo! esikoinen!!! me ollaan ainoot jotka ovat sisäsiistejä. hellyyttä ei oo enää...tietsikalla toi asuu nykyään....ihan sama...ei jaksa vaivautua..taidan olla niin vastenmielinen tai jotain.. |O :headwall: tulis jo kesä...

HS ja villieläin rv 28+6
 
heips!

nyt ollaan jälleen elävien kirjoissa. maanantaina kaaduin meitin kodinhoitohuoneen terassilla suorin selin kun lykkäsin rattaita ulos. siitä enkesin itteni suht pikavauhtia ulos ja ottamaan keittiöstä särkylääkettä kun tuntui pamahtavan tuohon häntä luuhun kivasti.
sain panadolit alas kaapista ja silloin alkoi heittää. mulle kyllä ihan normaalia kun alhaset paineet kerta on.

hetkenpäästä sitten tuojottelin keittiön kattoo ja ihmettelin missä makaan kun piti poikien kanssa olla ulos menossa. (hmm. tiedän pojat oli jo ulkona...) en onneksi ollu pyörtyneenä kuin alle 1 min. könysin äkkiä ylös... mutta siitä se riemu sitten alkoikin...
oksensin aika monta kertaa ja kaverit passittivat päivystykseenkin siellä paineet oli 102/60.

nyt jo ihan ok olo mutta ohimolla edelleen arka kohta ei pysty normaalisti elämään vielä... ehkäpä se tästä...

pitäisi muistaa viellä neukkulaan soittaa niistä rasituksen tuloskista kun on ny ollu kaikkee muuta ja soittaminen on jääny...

tinni ja ryyni 28+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Himpsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Äippäpakkaus saapui ja olipas kivaa hypistellä sitä. Ehkä suurimmat naurut saatiin miehen kans siitä naisten kondomista. Jessus mikä kapistus :LOL:



Täällä kärsitty huonosta olosta reilun viikon verran. Taju meinaa lähteä välillä ja tuntuu ettei saa kunnolla happea aina keuhkoihin asti. Eilinen yö oli hirveä, oli huono olla makuuasennossa, tuntuu että oksennus tulee, sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja pisteenä I:n päälle jalkoja särki ihan tuhottomasti.


Vauhtis rv 28+6 (olikohan noin..)
Tuo naisten kondomi taisi olla se "kiinnostavin" kapistus pakkauksessa, pitänee se avata ja tutustua, jahka isäntä palaa sotimasta :LOL:

Tuollainen ihan tismalleen samanlainen huono olo on mullakin, aika useastikin vielä. Jalkoja ei kyllä särje, mutta verenpaine on varmaan sataa ja kahta siinä kohassa. Menee kyllä ohi, jos vaan pääsee istumaan ja hankimään ihan rauhassa....
-H ja Kyytiläinen :heart:
:wave: No johan niitä alkaa muitakin ilmaantua, joilla samantapanen heikotus kun mulla. Mulla se tosin tulee aina aamulla, tuntu tosiaan, et verenpaine on jossain pilvissä, mutta normaali se oli kun mitattiin sen "kohtauksen " aikana. Mulla ei myöskään mene istumalla ohi, vaan pitkäkseen on päästävä.

Ja joo, me kans naureskeltiin sille naisten kortsulle, ei tosin olla avattu vielä ja katsottu, et miten semmonen toimii. Eikä varmaan ihan pian katotakaan... :kieh: Tää tekee nyt pesäeron mieheen. Mä en kerta kaikkiaan saa nukuttua sen viereessä, en edes sitä vähää, mitä aiemmin sain. Viime yönä heräsin puoli 12 aikaa, ja valvoin taas monta tuntia putkeen. Että voi olla raivostuttavaa, kun se yks vieressä vinkuu, inisee, mörisee, puhuu, kuorsaa ja tekee vaikka mitä :headwall: Mä laitan petin kirjastoon tänään, ja joka toinen yö mies saa nukkua siinä, joka toinen yö minä. Mä en jaksa enää yhtäkään tämmöstä päivää, että valvotun yön jälkeen pitäis jaksaa pysyä hereillä, ja kotihommiakin tehdä! Siinäpä mies käy mun luona yöjalassa, jos mieli tekee ;)

Minen nyt ihan ota tuosta ipanasta selvää, että olisko se kääntyny kaikessa hiljaisuudessa kuitenkin raivotarjontaan. Välillä voimakkaimmat potkut tuntuu alaspäin, mutta välillä taas tuonne kohdun yläosaan päin. Noo, nähtäväksi jää, mitenkä päin se on asettunu sinne.

Tinni, kamala! Oikeesti, mitä olis voinu sattua, jos olisit ollu pyörtyneenä pidempäänkin :( :hug: Pidähän itsestäsi nyt huoli siellä!
Sisu ja Minni 28+6 :heart:
 
Tervetuloa kahden-pojan-mamma! :)

Joku oli kaatunut, onneksi ei pahemmin käynyt! :hug:

Neuvolassa käyty

paino +506g/vko :ashamed:
RR 131/71
turvotus -
pissa puhdas
syke +140
liikkeet ++
sf-mitta 24cm
kohdunsuu 3cm, kiintee ja kiinni

seuraava neuvola onki sit jo 2vko päästä oonko mä muka jo näin pitkällä? :eek:
ja sokerirasitus olis maanantaina :kieh:

noppispoppis & toukkis 27+1 :heart:
 
Tervetuloa kahden-pojan-mamma :wave:

tinnillä ollut hurja kokemus :hug:
Mullahan noi verenpaineet on myös normaalisti tosi alhaiset,samaa luokkaa kuin sulla oli,nyt raskauden ja painon nousun myötä vähän noussut,viimeksi oli jopa 116/82 :eek:
Johtuen rasituksesta ennen neuvolaan menoa,alimmillaan paineet on olleet n.98/59

Aika tosissaan tässä vaiheessa kuluu nopeasti,kun on kotonakin kaikenlaista järjestelyä, ens sunnuntaina lähtee käyntiin 30+ :heart:

BV ja P 29+3
 

Yhteistyössä